Regisztráció Blogot indítok
Adatok
brump

0 bejegyzést írt és 59 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megjelent az Eötvös Kiadó gondozásában a Netszótár című kiadvány (alcím: @-tól zukbergnetig), amihez erős fenntartásokkal közelítettünk, mert volt már dolgunk ilyesmivel; tudjuk, milyen az, amikor egy nyelvész kitalálja, hogy az internet legyen mostantól világszőttes, illetve…..
Párhetes hír már, de csak most akadtunk rá: egy 21 éves, azeri származású svéd férfi, Vugar Huseynzade futballmenedzser lett Azerbajdzsán egyik legnépszerűbb focicsapatánál, az FC Bakunál. Ami azért érdekes, mert a posztra a focistaként és edzőként is bizonyított Jean-Pierre…..
brump 2012.12.10 17:47:39
A svédországi Jönköpingben éppen most zajlik a Dreamhack nevű négynapos fesztivál, ahol a szervezők szerint mindent lehet csinálni, amit számítógépekkel vagy az internettel lehetséges. Vannak játékversenyek, fejlesztői előadások, pár koncert, szakmai smúzolás és hasonlók.…..
brump 2012.11.24 21:01:17
@algi: Meg a sakk.
Übercukiság következik: miközben a gazdi az Assassin's Creeddel játszott, a macsek felfedezte, hogy egy kutya mászkál a képernyőn. A közmondásosan kíváncsi állat megpróbált utánajárni a jelenségnek, mire a gazdi letette a kontrollert, és bekapcsolta a videokamerát. A…..
IDDQD Visszatérhet az Elite 2012.11.07 08:55:26
Amikor annak idején elindult a retrorovat, az Elite az elsők között szerepelt benne, és nem véletlenül: sokunkban mély nyomokat hagyott a 8-bites űrszimulátor. Az egyik alkotó, David Braben az általa alapított Frontier Developmentsszel 1993-ban fejezte be a játék folytatását, ami ma…..
brump 2012.11.07 22:53:03
EV(E) = EliteVille? :D

@thinkEdem: Mi van, hogyha pár hónapig nem játszol?
Szomorú balesetet örökített meg egy autó kamerája. Egy jávorszarvas átszaladt a forgalmas úttesten és szerencsétlenségére nekifutott az egyik autónak. A megrémült állat a jármű oldalának ütközött, és a baleset következtében azonnal elpusztult.  ..
brump 2012.09.21 13:02:44
@LiveInfo: Nem csak kikapcsolni szeretném...

Bocs, hogy véletlenül éppen ide írtam be (a sok más oldal közül, nem tudom, hogy hogy kerültem épp ide), véletlenül éppen itt lett elég belőle :)
IDDQD Goldenbloggerek lettünk 2012.09.20 02:07:55
IT kategóriában első helyen végeztünk, hejj. Soha nem áhítoztunk a Goldenblogért, nem is álltunk feltétlen rajongással a díjhoz, de mivel a közönség kontribúciója nélkül nem kaphattuk volna meg, köszi mindenkinek, aki jelölt minket. A zsűrit pedig szeretnénk megnyugtatni,…..
brump 2012.09.21 03:43:11
A legismertebb magyar gamer podcast, a Konnektor minap engem keresett meg, a megtisztelő felkérésből egy szűk egyórás beszélgetés lett retróról, IDDQD-ről, nextgenről, handheldről, a feleségemről, kötelességből játszásról, meg úgy mindenféléről, ami eszünkbe jutott. Akit…..
brump 2012.07.25 03:17:21
@bucbuc: Azért másfél évre megjósolni előre az elég komoly bátorság...
brump 2012.07.25 18:56:14
@bucbuc: Nem rád céloztam, a beszélgetésben hallottam, hogy: "jövő év végén"
Összességében nekem nincsenek illúzióim a nőknek a játékvilágban betöltött szerepéről, például ezért is indítottam annak idején a heti játékcsaj rovatot. Azt sem gondolom, hogy a játékokban megjelenített erőszaknak jelentősége lenne az elszaporodónak mondott erőszakos…..
brump 2012.06.03 02:20:09
@Proligarcha: Nem éli túl, mer' nincs.
IDDQD Az év barátnője 2012.05.18 21:20:00
Nem is kell hozzá különösebb kommentár, hogy miért. (via tumblr)..
brump 2012.05.19 00:07:17
"Kalandjátékok: a stílus, ami mára csak az emlékekben, az álmokban és Németországban létezik" - Tim Schafer márpedig tudja, miről beszél, hiszen tettestársaival ő követte el a kilencvenes évek elején minden idők legjobb kalandjátékait. Nevéhez fűződik a LucasArts…..
brump 2012.02.10 15:05:59
@TH: Ugyan már, a "kisösszegű" és a "nagyösszegű" adakozás között mégis mi a különbség? Semmi: az ad kisebb összegeket, akinek kevés van, és ennyit tud csak felajánlani; sokat pedig az, akinek sok van. Egyiknek sem hiányzik vagy "fáj" jobban a másiknál.
Oké, ez zseniális (több tumblr-oldalon is belefutottam, sajnos az eredeti forrást egyelőre nem tudtam kideríteni.). Adott egy pohár, ami félig tele. Vagy félig üres. Vagy egészen tele van, ha az Obsidian mondja. Vagy a vizet húsz dollárért lehet letölteni dlc-ként, ha a pohár az…..
Váratlanul népszerű volt a hardveres visszaemlékezésünk, ezért a Heti retro rovatban a továbbiakban alkalomszerűen lesznek olyan nosztalgiázások is, amiknek tárgya nem egy-egy játék, hanem valamilyen vas. Jelen esetben a kazetta mint adathordozó, illetve a hozzá tartozó magnó.…..
brump 2011.12.10 20:01:04
@Wertzui: Talán az a baj, hogy MP3-ról csinálod. A tömörítés miatt túl sokminden elveszhet.
brump 2011.12.11 01:02:16
@taleskenis: A WAV-on belül egy normalizálást érdemes még csinálni (a 0dB-es plafon közelébe kerüljenek a csúcspontok); csak nehogy aztán kompresszorral/limiterrel próbáljál még "turbózni" majd rajta, mert az aztán szép rendesen átzilálhatja az egészet.
IDDQD Hitchcock forog a sírjában 2011.12.09 09:42:28
Halványan rémlik, hogy Madarak címen történt már valami gyenge közepes próbálkozás a mozitörténet korai középkorában, és most vissza is térünk a témához. Angry Birds kamutréler Guy Ritchie stílusában, az eredetitől alaposan elvonatkoztatva, de én simán megnézném, ha…..
brump 2011.12.10 10:39:57
@Csacsis: Mondjuk a boldogult emlékezetű Fanni büfében sokkal finomabb hambit sütöttek a mekinél. Igaz, hogy az utcán állva kellett megenni... :P
brump 2011.12.10 10:41:49
@brump: ...de azt akár hajnali háromkor is lehetett. :D
brump 2011.12.10 19:57:40
@KKKKKKKKK: Nem, csak az én kedvencem (a közgáz giminél a Szentendrei úton). Asszem a Flórián téri az még megmaradt. Azon kívül nem tudom, hogy hol van még... :D
Bocs a hosszú kihagyásért, van az úgy, hogy annyira felgyűlik a meló, hogy az embernek nincs ideje posztolni, és néha ez egyszerre történik meg a blog összes szerzőjével (kivéve Hancuval, aki az elmúlt két hétben Frisco környékén ette a későn nyaralók keserű kenyerét). El is…..
brump 2011.12.10 16:02:49
@Takony_fősámán: Egyetértek, szerintem a társadalomparódia lehetne egy helyes kifejezés rá. Annak viszont tényleg jó. De hogy ezt a tartalmat hogy lehet egy játékba is átvinni... hát, enyhén szólva kétséges. Szerintem a játék csak a közönséges, puszta külsőségekre fog koncentrálódni.
Volt ez a hír, hogy egy középiskolában valaki összeszurkált két srácot egy WC előtt, aztán kiderült, hogy valójában a könnyebb sérült bökte nyakon a súlyosabbat. Valószínűleg volt egy pillanat a kihallgatáson, amikor egy rendőr az előbbi fiú szemébe nézett, és…..
brump 2011.11.18 20:09:11
@ZF2: Mi az már, hogy "ultrarealisztikus"...? (Mert szerinted ez az? :)

A képzeletében a gyerek akármikor ölhet szabadon: akkor is ha nem ül ott a gép előtt.
brump 2011.11.20 20:45:19
@Adani: Nem láttam a filmet, de szerintem nyilván nem a zebrák népe ünnepel az oroszlánnal, hanem csak a zebrák romlott, piszkos, korrupt stb. politikai elitje... És az egész ünnep merő diplomácia. ;-)
Az idei Quakeconon John Carmack bejelentette, amit mindig be szokott, ha elkészül az új grafikus motorja: azt, hogy az előző, kiöregedett engine forráskódját közzéteszi, minden opensource-hívő nagy örömére. Aztán telt-múlt az idő, és nem nagyon történt előrelépés az ügyben,…..
brump 2011.11.19 16:53:43
@eeS: Persze, értem, csak hát ez egy negatív rendszer így.

Ahelyett, hogy serkentene, korlátoz.
brump 2011.11.20 20:30:19
@Fényezett Rézlábos: Hát, lehet, hogy csak rossz oldalról nézem, de úgy látom, egy merő, puszta ötletkitalálás önmagában véve azért nem túl sokra jogosít. Az ötletelés önmagában nem olyan nagy kunszt: tehát ellopni (vagy újra kitalálni) sem olyan nagy "bűntény" (szerintem).

Az alkotási folyamatnak kis része az ötlet. Sokkal többet számít annak kidolgozása: a gyakorlatba átültetés során belefeccölt munka, energia, idő stb. A szorgalom.

Amikor egy (tudományos, gazdasági... stb.) helyzet megérik egy ötlet vagy egy találmány megszületésére, akkor az az ötlet előbb-utóbb törvényszerű módon meg is születik. És pont azt lehet látni, hogy ilyenkor gyakran többen szoktak rájönni egymástól függetlenül is (ld. pl. a rádió feltalálását, vagy más találmányokat). Miért jogos az összes többit kizárni, csak mert kicsit később jöttek rá?

Ha nekiállok kidolgozni egy ötletemet, és ezalatt másvalaki is még nekiáll, hát legfeljebb majd lesz konkurrens az üzletben... Na bumm. A kidolgozás folyamata akkor is többet számít magánál az ötletnél.

Ugyanakkor, ha az ötletelést korlátozzuk, akkor az meg visszatart. (Mármint nem engem... a fejlődést. :)
Nem elírás, MolyDeux, vagyis Peter Molyneux többszörös játékipari legenda twitteres viccparódia-alteregója. A forradalmi ötlet a műfajok extrém keverése, a hardcore és a casual játékosok egyszerre megszólítása (az új szakkifejezés erre a cascore). És hát mi más lenne…..
IDDQD The vet, the noob, the Leno 2011.11.15 18:18:00
Válság ide vagy oda, éppen a játékipar történetének legdurvább kaszálása történik: MW3 12 millió egy hét alatt, BF3 5 millió egy hét alatt, Skyrim 3,4 millió egy hétvége alatt, nagyon durva számok. De most nem erről lesz szó, csak úgy eszembe jutott, hehe. Maradunk Modern…..
IDDQD Retro Scrolls: Skyrim 2011.11.13 10:32:52
Két napja megjelent a Skyrim, és két napja nincs új poszt az IDDQD-n, nem mondom, hogy bármilyen ok-okozati összefüggést kéne látni a kettő között, csak egy érdekes adat. A nap videója mindenesetre a játék retrósított, nyolcbites trailere.     ..
brump 2011.11.13 22:44:06
IDDQD Heti retro: Paperboy 2011.11.11 08:30:00
A Heti retro egyik nem titkolt célja tisztázni, hogy nagy klasszikus játékok milyen elsődleges platformra készültek. A spectrumos/C64-es klasszikusok ugyanis sokszor nem spectrumosak/ C64-esek, hanem csak jól sikerült konverziók. Az Elite például BBC Micróra készült, a Commando és a…..
brump 2011.11.11 19:50:42
@leonsio: @meglivorn: @Adani: Akkor ez még legális volt. Ma már nem. Ez ilyen egyszerű.
IDDQD A sárkányok nehéz élete 2011.11.09 14:38:00
Talán Süsü miatt gondoltam azt gyerekként, hogy a sárkányokat nem bántjuk. Később, a  különböző szerepjátékok szabályrendszereinek köszönhetően megtanultam, hogy már csak azért sem böködünk tüzet okádó, mágiával telt ősgyíkokat, mert tüzet okádnak, és nem utolsó…..
brump 2011.11.09 23:48:39
@originalBalintos: pixeleknek nincs súlya.
A legtöbb játékban lehet menteni, vagy legalábbis vannak checkpointok, hogy ne kelljen elölről kezdeni a játékot. A múltban kísérleteztek olyan programokkal is, amikben nem lehetett újraéleszteni a főhőst, de ez a néhány próbálkozás nem volt túl népszerű – sokat…..
A Larry széria az egyik legviccesebb kalandjáték-sorozat, ami valaha készült, írtunk már róla a Heti retróban, és a sorozat lányai is szerepeltek már a játékcsajrovatban, kétszer is, de ez nem akadályoz meg minket abban, hogy harmadszor is elővegyük a régi idők pixelnőit.…..
brump 2011.09.25 09:32:38
@armitage: Hát igen, egészen a 386/486, az EGA/VGA és a Sound Blaster megjelenéséig/elterjedéséig a Commodore gépek jobbak voltak (játékokra specifikált) tudásban és teljesítményben. Az Amiga még utána is jó sokáig tartotta az egyre romló pozícióját a PC-vel szemben...
Csak azt nem, hogy ne lenne humora. Levélváltás egy Half-Life rajongó és a Valve-nagyfőnök között, haikuban.            (via Reddit)..
brump 2011.09.23 12:48:08
@adamsky21: e-pi-zód-szrí-sipsz-in

Akárhogy is nézzük, hat szótag.

Talán ha valahol egy hangsúlytalan szótagot "lenyelsz" és a mellette álló hangsúlyosat ütemesen megnyomod, akkor lehet kiejtésben elcsalni valahogy az egyiket...