Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BigBaloo

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   A legtöbb rutinos motorgyűjtőnek és roncshalmozónak megvannak a maga teóriái, hogy melyik motorját miért nem adja el, és hogy időről időre miért kell mégis újabb és újabb motorokkal és…..
Szívesen locsolna fél liter vizet az autóban? Nagyjából ennyi párát gyűjtöttünk össze két hét alatt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. ..
BigBaloo 2013.11.22 13:15:59
Új műfaj van emelkedőben a gépjárműepika horizontján: a levélregény. Hűséges olvasóim megszokhatták, hogy hétfőnként savankás sopánkodást, szelíd nógatást, fémízű fogadkozást olvashatnak eredménybeszámoló helyett. Sajnos ezt a hagyományt Powered Áki lendülete…..
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
"Ülök a szobámban búsan, egyedül,És a fájó múltra gondolok.Odakünn az utcán lassan fény dereng,És az órán pereg a homok."(Farkas-Boros) Kalendariánus érdeklődésű olvasóimnak feltűnhetett, hogy az elmúlt két hétfő nem volt hangyászhétfő. Ennek egyrészt…..
Karotta Közlöny HH holnap 2012.05.07 22:35:00
Szó sincs róla, hogy lazulna a vasmarok a Hangyász Hétfő intézményén. Csak rendezni kellett kissé a sorokat. Ez van épp most, és a feszes barázdák közül hamarosan jelentkezem. Köszönöm a türelmet...
Egyelőre örüljünk annak, amink van, vagyis amink nincs. Mai cikkünk blogposztja...
BigBaloo 2011.06.08 12:17:52
Régóta foglalkoztat ez a téma, ha nem is a Budaörsi út, hanem a Hűvösvölgyi és Szilágyi Erzsébet fasorral kapcsolatban.

Errefelé lakom születésemtől fogva, így a napi közlekedésem erősen kapcsolódik a Hűvösvölgyi úthoz. Itt járok nap mint nap, sok-sok éve. E mellett sokat járok külföldön, így látom a példákat, hogy a villamos és buszsávokat összevonják. Láttam olyat Svájcban, hogy Villamos, trolibusz és busz is ugyanazt a sávot használja, ugyan azon megállóknál áll meg, felső vezetékek is szépen elférnek egymás mellett, ugyanazon oszlopokkal megtartva. Portugáliában, Lisszabonban több helyen is van az úttest melletti külön pálya - elválasztva - a buszok és villamosok részére.

A Hűvösvölgyi út és a Szilágyi Erzsébet fasor mellett is van külön villamos pálya és buszsáv is az útpályából leválasztva. Véleményem szerint a villamossínek közötti aszfaltozással a buszok ráterelhetőek lennének az így kialakuló sávokra. Ennek több előny is lenne:
• Utasok ugyan azon megállóból szállhatnának fel illetve át az azon a szakaszon párhuzamosan közlekedő különféle közösségi járművekre
• Autóforgalom visszakapna egy forgalmi sávot
Ez könnyen megoldható lenne minimális beruházással a Budagyöngye és a Szél Kálmán (aka Moszkva) tér között. Későbbiekben - ez némi csomópont átalakítással járna a Kelemen László utcánál - a Budagyöngye és a Kelemen László utca között is.
BigBaloo 2011.06.08 12:34:27
@mement:
Egyetértek azzal, hogy kell kerékpár sáv.
A kerékpáros közlekedés nem összeegyeztethető sem a gyalogos, sem a motorizált forgalommal!

Gyalogosként is utálom ha a 2 éves gyerekem mellett húznak el biciklisták 200-al, és autósként is nagyon zavar, ha 5x kell megelőzni ugyanazt a biciklistát egy 2km-es útszakaszon a lámpák miatt, mivel az előzés szembe forgalom miatt sokszor igen kockázatos.

Ebből kiindulva a buszsávval sem összeegyeztethető szerintem a kerékpározás.

Ami az áruszállítást illeti: Szerintem a megoldás, ha a boltok feltöltése csak este 10 és reggel 6 között lenne megengedett. Így a sok fehér dobozautó nem bénítaná meg a belváros forgalmát.

Ami még jó ötlet szerintem (Szingapúrban láttam ezt a példát) hogy külön motor/robogó sávok vannak. Ezek 1-1,5m szélesek csak, így könnyen el lehetne helyezni őket a forgalmi sávok enyhe szűkítésével. Térfoglalásban és környezetszennyezésben is szerintem a robogók/125ccm motorok összemérhetőek a tömegközlekedéssel.