Adatok
zenador
17 bejegyzést írt és 83 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tovább folytatjuk Checkpoint nevű podcastünk kistesóját, a Checkpoint Minit, amiben vendég nincs, és minden alkalommal csak egyetlen régi játékot vesézünk ki 10-15 percben. Persze a kivesézés része, hogy elmeséljük, milyen élmény volt újra kipróbálni ezeket a játékokat…..
zenador
2015.07.23 01:50:46
Egyik barátom szólt, hogy a Heart of Darkness is fent van az IDDQD-n.Újabb nosztalgiahullám kapott el:) Könnyen lehet, hogy megint végigjátszom. Többen írtátok és a barátom is megjegyezte, hogy ez milyen nehéz játék. Nem tudom, lehet hogy valami miatt nekem kézre áll, de nem tűnt annak idején túlságosan nehéznek. Pár hónapja Playstation-on is beszereztem, ott 2 CD-s a játék. Lehet, nem hiszitek el, de egy ültő helyemben az első CD-t végignyomtam néhány óra alatt, annyira elkapott a játék feelingje. A podcast-ban említették, hogy a Sony Playstation-os verzió 16 bites színmélységű, míg a PC-s csak 8 bites. Én nem láttam túl nagy különbséget a két verzió között. Lehet, hogy azért tűnik úgy, hogy szebbek a színek a Playstation verzión, mert általában CRT tévéket használtunk Playstation-hoz és talán CRT-vel szebbnek tűnik a megjelenítés. Másrészt a Playstaion verzió két CD-s. szóval lehet, hogy mégis nagyobb a színmélység. Én nem láttam olyan nagy különbséget a két verzió között.
Mandiner blog
Hagyjátok őket felnőni! − Gazdasági tűnődések egy (nem is annyira) idegentől
2014.06.03 10:01:00
Vendégszerzőnk, Peter Griffiths, Magyarországon élő és dolgozó brit állampolgár cikke.
*
Adam Smith, „A Nemzetek Gazdagsága” legendás szerzője, a mára ikonikus „láthatatlan kéz” elméletének kidolgozója valószínűleg forogna a sírjában, ha látná, hogy mi folyik most…..
Igen, tegnap volt húszéves a Doom, és nem volt nyoma az IDDQD nevű blogon, ami egyrészt szégyen, másrészt viszont az Indexen volt nagy Doom-megemlékezés, amiben egy cikkel – sőt, egy Doom-pályával! – én is részt vettem, tessék klikkelni a linkekre. Egyébként pedig év elején…..
Nehéz dolog okosat írni az amerikai lövöldözések miatt aktuálissá váló témákról. Egyrészt azért, mert tetszik, nem tetszik, az ott egy olyan kultúra, ahol az emberek egy része nemcsak elfogadja a lőfegyverek létét, de helyesnek gondolja, hogy besétálhat a boltba, és vehet…..
zenador
2013.01.14 22:57:08
@taleskenis: erről van szó! Tele van a világ képmutatással és kétszínűséggel. Elegem van már a sok süket, álszent konzervatív szövegelésből!
Most nem azért, de pl. a Magyar népmesék nincsenek tele erőszakkal? Mégsem tartja senki károsnak, és a gyerek fejlődésére nézve veszélyesnek. És nagyon helyes, hogy nem is tartják annak!
Az a baj, hogy a sok konzervatív hadd-ne-minősítsem-ember, nem ért a számítógépek világához és mindent egybe mosnak. Pedig a gagyi játékokat (sajnos van egy pár) nem kéne pl. a Broken Sworddel egy lapon említeni.
Másrészt minden valamire való művelt ember nagyra tartja a filmművészetet, mert pl. Bergman-t azért szokás elismerni, pedig a tudjuk, hogy vannak pl. Seagal-filmek is. Ez utóbbiak nem éppen lélekemelőek. Elnézést a Seagal-rajongóktól.
Szerintem a számítógépes játékokkal kapcsolatban is el kéne már végre erre a szintre jutni az értelmiségnek. El kéne ismerni, hogy a számítógépes játék is LEHET művészet, az ember egyik legújabb és leginnovatívabb és kreatív kifejezési módja!
Emlékeztek még a Simon the Sorcerer-re? Minden egyes szikla repedései egy arcot formázott és mindez 320x240-es felbontásban 256 színnel is látszott? Elképesztően igényes munka, művészet.
Vagy pl. ott van az Another World! Nézzétek meg, az absztrakt grafika csúcsa! Szerintem minden kicsit is igényes, művelt médiaszakember művészetnek tartaná. Én annak tartom feltétlenül! Szerintem az utókor engem fog igazolni.
A sort persze még lehetne hosszan sorolni. Ezek nélkül az alkotások nélkül szerintem a modern világunk kevesebb lenne!
Most nem azért, de pl. a Magyar népmesék nincsenek tele erőszakkal? Mégsem tartja senki károsnak, és a gyerek fejlődésére nézve veszélyesnek. És nagyon helyes, hogy nem is tartják annak!
Az a baj, hogy a sok konzervatív hadd-ne-minősítsem-ember, nem ért a számítógépek világához és mindent egybe mosnak. Pedig a gagyi játékokat (sajnos van egy pár) nem kéne pl. a Broken Sworddel egy lapon említeni.
Másrészt minden valamire való művelt ember nagyra tartja a filmművészetet, mert pl. Bergman-t azért szokás elismerni, pedig a tudjuk, hogy vannak pl. Seagal-filmek is. Ez utóbbiak nem éppen lélekemelőek. Elnézést a Seagal-rajongóktól.
Szerintem a számítógépes játékokkal kapcsolatban is el kéne már végre erre a szintre jutni az értelmiségnek. El kéne ismerni, hogy a számítógépes játék is LEHET művészet, az ember egyik legújabb és leginnovatívabb és kreatív kifejezési módja!
Emlékeztek még a Simon the Sorcerer-re? Minden egyes szikla repedései egy arcot formázott és mindez 320x240-es felbontásban 256 színnel is látszott? Elképesztően igényes munka, művészet.
Vagy pl. ott van az Another World! Nézzétek meg, az absztrakt grafika csúcsa! Szerintem minden kicsit is igényes, művelt médiaszakember művészetnek tartaná. Én annak tartom feltétlenül! Szerintem az utókor engem fog igazolni.
A sort persze még lehetne hosszan sorolni. Ezek nélkül az alkotások nélkül szerintem a modern világunk kevesebb lenne!
Elég népszerű volt a múlt héten meghirdetett nyereményjátékunk, amin Ernest Cline Ready Player One című sci-fijét nyerhette meg három szerencsés olvasó. Ehhez csak egy játék nevét, illetve abból egy idézetet kellett megfejteni, amit 18 másik játék kezdőbetűjéből lehetett…..
Kimi révbe ért
Még nem zárult le a szezon ért, de úgy gondolom az évad legszenzációsabb F1-es VERSENYÉT izgulhattuk végig az Abu Dzabi GP közvetítése során. Nagybetűket használtam a verseny szó leírásakor, mert igazi, színes, szagos, szélesvásznú és hamisítatlan…..
Kimi révbe ért
Még nem zárult le a szezon ért, de úgy gondolom az évad legszenzációsabb F1-es VERSENYÉT izgulhattuk végig az Abu Dzabi GP közvetítése során. Nagybetűket használtam a verseny szó leírásakor, mert igazi, színes, szagos, szélesvásznú és hamisítatlan…..
Alonso Vettel nyomában
Az autóversenyek csúcsát képviselő F1 a hétvégén az ezerarcú India ősi földjére tette be a lábát. Az indiai pálya tipikus újépítésű kirakatpálya. Sajnos ennek minden hátrányával. Az infrastruktúra professzionális, de összehasonlítva az európai…..
Szia!
Most megkérdezlek téged,mint olvasót! Te hiszel a hamis eszmékben? Az egészséges táplálkozás és elhízás elleni harc missziójára rátelepedett a kapzsi haszonszerzés vágya. Céljuk nem más,mint a természetes,gömbölyű női test kriminalizálása,a zsírpárnák teljes…..
zenador
2012.10.25 23:16:12
Nem vagyok egy nagy Puzsér-rajongó, de nem mond hülyeségeket. Érdemes végignézni ezt a bejátszást:
www.youtube.com/watch?v=9NGo-elF_ak
És itt van, ami ellen ez a blog is fellép:
Rubint Réka olyan mint egy Alien?
www.life.hu/legykepben/20121025-schobert-norbi-felesege-rubint-reka-kulsejet-egy-kozosseg-oldalon-kritizaltak.html
Kinek állna fel a farka egy Alien nőnek?
Szerintem egészséges lelkületű férfiembernek nem nagyon...
www.youtube.com/watch?v=9NGo-elF_ak
És itt van, ami ellen ez a blog is fellép:
Rubint Réka olyan mint egy Alien?
www.life.hu/legykepben/20121025-schobert-norbi-felesege-rubint-reka-kulsejet-egy-kozosseg-oldalon-kritizaltak.html
Kinek állna fel a farka egy Alien nőnek?
Szerintem egészséges lelkületű férfiembernek nem nagyon...
Kicsit hadd érzékenyüljek el, és hadd idézzek fel egy emléket. Az évre már nem emlékszem pontosan, talán 1984 volt – hihetetlen, hogy már majdnem harminc éve. Anyám megelégelte, hogy öcsém és én azzal töltjük a nyarat, hogy egymást gyepáljuk a játszótéren, ezért…..
zenador
2012.10.12 08:17:13
@slyspy: OK, szétnézek ezen a fórumon.
Ezúton is köszönöm a segítséget.
Jó lenne életet lehelni bele. Szépen kitakarítottam, minden egyes billentyűkét külön lemostam. Remélem az elektronikáját is, remélem annak sincs komolyabb baja.
Ezúton is köszönöm a segítséget.
Jó lenne életet lehelni bele. Szépen kitakarítottam, minden egyes billentyűkét külön lemostam. Remélem az elektronikáját is, remélem annak sincs komolyabb baja.
A sok bitcsaj után jöjjön egy igazi, a furcsa nevű Alodia Gosiengfiao, akit Fülöp-szigetek cosplay-istennőjeként tartanak számon. Alodia most 24 éves, de már 15 éves kora óta beöltözik mindenféle karakternek, általában játékok hőseinek. Wikipedia-oldala szépen számon is tartja…..
Végre eljött a Nagy Nap Magyarország vendéglátó-iparában: a Forma-1 hazánkba költözött. Kihagyhatatlan lehetőség ez a fővárosi szállodák és a mogyoródiak számára, és nem utolsósorban nekünk: magyar szurkolóknak. A Hungaroring mára legendás és tiszteletreméltó…..
A száguldó cirkusz Németországba is ellátogatott a 2012-es szezonban, a németek azonban hoppon maradtak, mert egyik F1-es német pilóta sem került a dobogóra — végül! A kimért germánoknak be kellett érniük a mediterrán virtussal, Alonsó győzelmével. Nem vitás, a spanyol…..
Ha már úgyis (megint) oldalba kapta a blogot egy retroszökőár, adjuk meg magunkat a sodrásnak, és következzen egy újabb videó, amitől a régi pc-tulajdonosok elmorzsolnak pár könnycseppet - főleg azok, akiknek mond valamit az, hogy Roland, Gravis UltraSound, esetleg Hangkártyacsata…..
zenador
2012.07.20 09:42:22
@Hamster: A "A Mushrooom" nekünk is megvolt. Mi is azt hallgattuk gondűzőként, amíg a baráti körben is elterjedtek a hangkártyák.
Nem semmi idők voltak a kilencvenes évek, már az is nagy szám volt, ha valakinek hangkártyája volt és nem a PC speaker süketítette az ember fiát. Ha jól emlékszem, akkor annak idején a telefonokban is hasonló hangszórók voltak. Érdekes, hogy még a PC speakerek között is volt hallható minőségbeli különbség, bár lehet hogy ebbe az alaplap is bekavart.
Az tény, hogy C-64 után nekem nagy csalódás volt a PC (AT 286, zöld Hercules, PC speaker és még sorolhatnám a rémséges hardver összetevőket). Főleg úgy, hogy több mint a duplájáért vettünk mint amennyiért eladtuk a C-64-et.
Első hangkártyám egy Sound Shuttle 48 (vagy valami hasonló nevű) Sound Blaster Pro-klón volt, amit 1995 karácsonyán kaptam. Csak 2 évig muzsikált nálam, mert Windows alatt kompatibilitási problémák voltak, többek között a Heart of Darkness alatt recsegett, így lecseréltem egy Sound Blaster 16 Vibra-ra 1997-ben. Na, ez sem volt egy nagy minőség, de legalább a kompatibilitással nem volt baj.
Pár éve az egyik nosztalgia PC-be beszereztem egy GUS-t, és egyből kipróbáltam rajta a Doom 2-őt! Az állam leesett a hangminőségtől, brutálisan jól szól még "mai" füllel is! Legközelebb a stúdió hangfalaimat kötöm rá a GUS-ra, hadd szóljon:)
Ja, és annak idején a Prince of Persia 2-ből sehogyan sem tudtam hangot kicsiholni, talán valami kompatibilitási probléma volt, de pár éve először hallhattam a Prince of Persia 2 zenéjét is.
Nem semmi idők voltak a kilencvenes évek, már az is nagy szám volt, ha valakinek hangkártyája volt és nem a PC speaker süketítette az ember fiát. Ha jól emlékszem, akkor annak idején a telefonokban is hasonló hangszórók voltak. Érdekes, hogy még a PC speakerek között is volt hallható minőségbeli különbség, bár lehet hogy ebbe az alaplap is bekavart.
Az tény, hogy C-64 után nekem nagy csalódás volt a PC (AT 286, zöld Hercules, PC speaker és még sorolhatnám a rémséges hardver összetevőket). Főleg úgy, hogy több mint a duplájáért vettünk mint amennyiért eladtuk a C-64-et.
Első hangkártyám egy Sound Shuttle 48 (vagy valami hasonló nevű) Sound Blaster Pro-klón volt, amit 1995 karácsonyán kaptam. Csak 2 évig muzsikált nálam, mert Windows alatt kompatibilitási problémák voltak, többek között a Heart of Darkness alatt recsegett, így lecseréltem egy Sound Blaster 16 Vibra-ra 1997-ben. Na, ez sem volt egy nagy minőség, de legalább a kompatibilitással nem volt baj.
Pár éve az egyik nosztalgia PC-be beszereztem egy GUS-t, és egyből kipróbáltam rajta a Doom 2-őt! Az állam leesett a hangminőségtől, brutálisan jól szól még "mai" füllel is! Legközelebb a stúdió hangfalaimat kötöm rá a GUS-ra, hadd szóljon:)
Ja, és annak idején a Prince of Persia 2-ből sehogyan sem tudtam hangot kicsiholni, talán valami kompatibilitási probléma volt, de pár éve először hallhattam a Prince of Persia 2 zenéjét is.
Sokan beküldtétek a lenti képet, meg persze magunktól is rátaláltunk, de azt nem sikerült kiderítenem, hogy ki készítette. Mindenesetre az illető elég jól vágja a DOS-os játékokat, ezekből szedte össze a száz legjobbat egy szép listába. Látszik, hogy sok melóval, nagy…..
Mozgalmas és felejthetetlen az idei szezon, szerencsére egy újabb előzésekkel és akciókkal teli versenyt izgulhattunk végig. Ezúttal Silverstone-ban, a Formula-1 bölcsőjében, „verte fel a sátrát” a száguldó cirkusz. A „sátorverés” nyögvenyelősre sikeredett, mert az esős…..
Kerényi Imre elégedetten csettinthet: az Alaptörvény végre tényleg a magyar valóság része lett...
zenador
2012.07.10 12:11:26
@komment1: halvány reménysugár, a borongós, fekete felhőkkel teli égen.
Valenciával kapcsolatban a legtöbb F1 rajongónak az unalmas körözgetés és a hírhedten jellegtelen Tilke-vonalvezetés jut az eszébe. 2012 azonban egy flúgos évad, ahol az összes eddigi sztereotípiát ki kell törölni, mert minden egyes verseny ezernyi új meglepetéssel szolgál. Ez…..
A játékipar mindig is szívesen nyúlt sikeres képregényekhez (már Atari 2600-ra is volt egy Spiderman), és ezek a feldolgozások általában Japánból és Amerikából érkeztek. E két ország mellett azonban van még egy harmadik, ahol igen régi hagyományai vannak mind a…..
zenador
2012.06.25 22:26:51
@DocBulywood:
A Nebulus-ért és a Dizzy-ért én is megőrülök:)
Ahhoz kellett a nagy tudás, hogy C-64-en ilyen lélekkel teli, felejthetetlen játékokat készítsenek. Főleg a grafikai igényesség az elképesztő. Pl.: a Creatures 2 még most is megállja a helyét, 14 colos monitoron jól mutat, nem tűnik túl pixelesnek. Nem véletlen, hogy anno az 576 KByte-ban mindenre 100 százalékot (!!!!) kapott, nem is emlékszem arra, hogy más játék kapott-e maximális értékelést az 576 KByte-ban!
Néhány gyöngyszem, C-64-es gfx:
plastik.hu/2007/07/22/drawing-in-the-grid/
A Nebulus-ért és a Dizzy-ért én is megőrülök:)
Ahhoz kellett a nagy tudás, hogy C-64-en ilyen lélekkel teli, felejthetetlen játékokat készítsenek. Főleg a grafikai igényesség az elképesztő. Pl.: a Creatures 2 még most is megállja a helyét, 14 colos monitoron jól mutat, nem tűnik túl pixelesnek. Nem véletlen, hogy anno az 576 KByte-ban mindenre 100 százalékot (!!!!) kapott, nem is emlékszem arra, hogy más játék kapott-e maximális értékelést az 576 KByte-ban!
Néhány gyöngyszem, C-64-es gfx:
plastik.hu/2007/07/22/drawing-in-the-grid/
Régenmindenjobbvolt-rovatunk mai adásában elmesélem, hogy nagyjából másfél-kétévente rendszeresen előveszem a Starcraftet, és újra végigjátszom. Kívülről tudom már az összes pálya minden pixelét, hogy Kerrigan mikor mit mond, melyik átvezető animáció melyik pálya után…..
A monacói GP elmaradhatatlan „kelléke” a vonatozás. A szűk, kanyargós pályán sok előzésre nincs lehetőség. Az izgalmakat legtöbbször ütközés okozhatja, amely után rendszerint a Safety Car-t küldik be a versenybírók. Másrészt, az eső szokta megfűszerezni a versenyt. Most,…..
Sokan tisztelik és nagy nosztalgiával emlegetik, míg mások gyűlölik a XX. század magyar történelmének két meghatározó politikusát: szoboravatás itt és ott, szoborrongálás, sírgyalázás, emléktáblák, baráti körök. Mindketten a káoszt kihasználva ragadták magukhoz a…..
Tudom, hogy a rovatban az UFO következne (készül is nagy erőkkel), de beelőz a Wolfenstein 3D, mert a drága májusban (egész pontosan ötödikén) volt húszéves. Döbbenetes, hogy szalad az idő, eliramlik az élet - mintha tegnap lett volna, amikor Krisz barátommal rácsodálkoztunk a…..
zenador
2012.05.27 10:05:26
Sziasztok!
Végre egy olyan játék, amihez jobban hozzá tudok szólni, mivel a Wolf 3d már a PC-s korszak gyönyörűsége és a kilencvenes évek terméke. Sajnos a nyolcvanas években még fiatal voltam ahhoz és pénzünk sem volt, hogy legyen a családnak C-64-e és/vagy Spectrum-a (Amigáról álmodni sem mertem). Jómagam 1990-ben kaptam az első számítógépemet, egy C-64-et, ekkor már a Commodore-64-nek sajna már leáldozóban volt a csillaga.
1993 júniusában kaptam meg az első PC-t, ami nem volt éppen egy álom konfiguráció (286, AT, fejakadós ESDI 40 MByte-os vinyó, hetente egyszer ki kellett szedni és meg kellett hintáztatni (pár hónapon belül be is döglött), zöld Hercules monitor, egér hangkártya nuku. A C-64 után egy nagy csalódás volt! Viszont barátomnál FEKETE-FEHÉR VGA-n és mono SB hangkártyával megcsodálhattam a Wolf 3D-t. Micsoda élmény volt! Bár nem játszottam soha végig, mégis rengeteget játszottam vele. Még mai szemmel is iszonyatosan jól összerakott játék.
Viszont a cikkíró figyelmét elkerülte egy apróság. A Catacomb-ból számos verzió létezett.
Catacomb 3D: erről írtak a cikkben.
Catacomb Abyss: ezzel a változattal játszottam rengeteget. Nem tudom, miért, de akkoriban az én baráti körömben, szinte mindenki ezt a verziót nyomatta, nem is tudtunk más Catacomb-verziókról! Ez volt nálunk A CATACOMB:) Ez utóbbi verziónak egyébként sokkal jobban áttekinthetőbb a "műszerfala".
Pár éve azonban valami miatt utánanéztem és ledöbbentem, hogy alapvetően kétféle verziója létezett a Catacomb-nak és azon belül is több része volt: en.wikipedia.org/wiki/Catacomb_3-D.
Egyébként a Catacomb-ról is jó lenne egy részletesebb összefoglaló, mert nálam az is legalább akkora kult játék, mint a Wolf 3D.
Végre egy olyan játék, amihez jobban hozzá tudok szólni, mivel a Wolf 3d már a PC-s korszak gyönyörűsége és a kilencvenes évek terméke. Sajnos a nyolcvanas években még fiatal voltam ahhoz és pénzünk sem volt, hogy legyen a családnak C-64-e és/vagy Spectrum-a (Amigáról álmodni sem mertem). Jómagam 1990-ben kaptam az első számítógépemet, egy C-64-et, ekkor már a Commodore-64-nek sajna már leáldozóban volt a csillaga.
1993 júniusában kaptam meg az első PC-t, ami nem volt éppen egy álom konfiguráció (286, AT, fejakadós ESDI 40 MByte-os vinyó, hetente egyszer ki kellett szedni és meg kellett hintáztatni (pár hónapon belül be is döglött), zöld Hercules monitor, egér hangkártya nuku. A C-64 után egy nagy csalódás volt! Viszont barátomnál FEKETE-FEHÉR VGA-n és mono SB hangkártyával megcsodálhattam a Wolf 3D-t. Micsoda élmény volt! Bár nem játszottam soha végig, mégis rengeteget játszottam vele. Még mai szemmel is iszonyatosan jól összerakott játék.
Viszont a cikkíró figyelmét elkerülte egy apróság. A Catacomb-ból számos verzió létezett.
Catacomb 3D: erről írtak a cikkben.
Catacomb Abyss: ezzel a változattal játszottam rengeteget. Nem tudom, miért, de akkoriban az én baráti körömben, szinte mindenki ezt a verziót nyomatta, nem is tudtunk más Catacomb-verziókról! Ez volt nálunk A CATACOMB:) Ez utóbbi verziónak egyébként sokkal jobban áttekinthetőbb a "műszerfala".
Pár éve azonban valami miatt utánanéztem és ledöbbentem, hogy alapvetően kétféle verziója létezett a Catacomb-nak és azon belül is több része volt: en.wikipedia.org/wiki/Catacomb_3-D.
Egyébként a Catacomb-ról is jó lenne egy részletesebb összefoglaló, mert nálam az is legalább akkora kult játék, mint a Wolf 3D.
zenador
2012.05.27 10:14:16
A 2012-es barcelónai nagydíj nemcsak parádés rajtjáról, Schumi-Senna affér, a Lotus újabb taktikai buktájáról és a Williams feltámadásáról híres, hanem after party-járól is hírhedtté vált.
A Williams garázsában volt mit ünnepelni, hisz 8 évig várt magára az újabb…..
Úgy tűnik nem akar unalmasá válni a 2012-es szezon, drámát, egyfajta előhangolásként, az edzésen is átélhettünk. A Hamilton hiába szerezte meg a pole pozíciót, a repülő kör után nem maradt elég benzin a levezető kör teljesítésére, ezért parkoló pályára kellett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz