Adatok
gasztroamator
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Most kaptam a hírt, hogy nem csak a Budai Gourmet követte el azt a vérlázító, profitorientált gaztettet, hogy belépőt követelt a semmiért, hanem ragályosan terjed ez a métely!Állítólag a Gourmet-n felbátorodva belépőjegyet fontolgatnak más intézményekben, fesztiválokon is,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"honnan jön ez a rengeteg frusztráció a téma kapcsán?" Szerintem főleg Tőled - az olvasóid többsége azért olvas egy világevő nevű blogot, mert érdekli a gasztronómia. Többségük biztos szívesen elment volna erre a fesztiválra, ha megteheti. Ezért igen bántó volt az előző post-od végén, hogy "mindenki, aki erős kritikát fogalmaz meg a rendezvénnyel kapcsolatban, kívülről teszi, anélkül, hogy vette volna a fáradtságot és meglátogassa". Egyértelműen nem lustaságból nem mentek ki, hanem mert nem futja rá - miért nem lehet ezt tiszteletben tartani? Ahelyett, hogy minimális megértés lett volna Benned, Te inkább még jobban beszólsz - azaz Te generálod a hőzöngést. Nyilván jót tesz a blogod kattintás-számának (és az ezért lekaszálható hirdetéspénznek) ha sokan írnak, de akkor legalább ne sértődj be a kommenteken. Vagy ne tégy úgy. Átlátszó.
Én nem kívülről hőzöngök - ott voltam, nagyjából jól éreztem magam (kivéve a Costes standját, ahol elég bunkók voltak), de nem szóltam be azoknak a barátaimnak, akik nem tudtak eljönni, hanem csak sajnáltam, hogy nem tudtunk többen menni. Az egyetlen normális válasz Neked is az lett volna - ha már ott vagy a tűz közelében, és amire később céloztál is -, hogy a szervezők nyilván levonják majd a tanulságot. Merthogy tényleg volt így elég hely az asztaloknál, de az éttermek nem az ingyen bejáró gasztrobloggerekből és újságírókból fognak megélni, hanem a kuncsaftokból, akikből most nem sok újat tudtak szerezni - pedig valószínűleg ez lett volna a rendezvény célja (ezt a kérdést többen feszegetették, de válasz nem jött rá).
Egyre nagyobb szakadék tátong a „gasztroelit” és a fogyasztók közt – ha figyeli az ember a facebook-ot, előbbiek körbenyalnak egymásnak (bloggerek, éttermek, stb.), soha meg nem szólítják az olvasókat, hogy nekik milyen étterem/fogás tetszett, stb., a „nép” meg egyre inkább a partvonalon kívülről nézi csak a fotókat. A (gasztro)forradalomhoz több ember kell(ene), de ezt ilyen lekezelős cikkekkel nem lehet elérni.