Regisztráció Blogot indítok
Adatok
taleskenis

0 bejegyzést írt és 178 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ahhoz képest, amit tegnap reggel Sebestyén Balázs előadott a Class FM Morning Show című műsorában, a HÍRHÁTTÉR MULTIMÉDIA (Minden magyarok Első és a világ Legfőbb HAARP- és Elmetechnológiai Filmjeinek Rendezője, minden magyarok Előre Bejelentve Legüldözöttebb Médiuma,…..
taleskenis 2013.09.27 18:15:11
@molnibalage: Nem értesz te semmit. Hát pont hogy a gyíkemberek azér csinálják a kemtrélt mer a csíkozás őket nem bánccsa. Ki akarnak pusztítni mink a bolygóról, oszt ittend telepszenek meg. No ugye.
Ezt állítja legalábbis Pat Robertson médiamogul, konzervatív-keresztény megmondóember, televangelista. Robertsonnak egy tévés műsorában tette fel a kérdést egy levélíró, hogy a Biblia mégis hogyan áll a videojátékokban elkövetett virtuális bűnökhöz. A tévélelkész…..
taleskenis 2013.08.10 15:07:44
taleskenis 2013.08.11 22:06:42
@Reactor:

"Remélem a pokolban is van számítógép meg internet"

Van bizony, és egész nap farmolni kell.

iddqd.blog.hu/2011/05/26/jatekra_kenyszeritettek_egy_kinai_bortonben
taleskenis 2013.08.18 14:53:40
(Éppen egy Nagy Kickstarter Posztot hegesztek, amihez jó kiegészítésként beesett egy olvasói cikk suresz művésznevű olvasónktól. Át is adom neki a mikrofont.) Miután American McGee maga mögött hagyta az EA-t, jelenleg önállóan ábrándozik az Alice franchise következő…..
taleskenis 2013.07.12 00:04:09
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer:

ESO lesz nextgen konzolra is, Diablo III lesz mostanira is és szinte biztosan jön PS4-re. Simcity-t meg biztosan nem kontrollerrel akarnál játszani, de pár év múlva a laptopod is el fogja vinni.

@False_GOD:

"rondább, butább, egyszerűsítettebb fizikával rendelkező CSŐFPS"

Ebben sok igazság van, de én nem kenném az egészet a konzolokra. Gyakran olvasom a felhasználói kritikákat, hogy egy játék nem elég ötletes, túl könnyű, túl rövid, értelmetlen újrajátszani. Azt vettem észre magamon, hogy már nem akarok minden sarkon benézni, minden ládát kinyitni, az egész térképet bejárni, 100-szor meghalni, hónapokig tanulni és játszani a játékot. Sőt, kifejezetten idegesít, ha azt érzem, hogy csak azért kell szenvedni egy játékban, nehogy hamar véget érjen. MMO-kat már kifejezetten utálom emiatt. A fejlesztők végtelen ideig akarnak szívatni olyan feladatokkal, ami nálam egyenértékű egy zacskó mák megszámlálásával. Nekem ez már egyáltalán nem életcélom. Ha sok az időm, akkor a láblógatás is legalább olyan jó és hasznos. Játszottam én már sok játékkal. Vagy adjon valami "új" élményt, vagy egyáltalán ne szívasson. Szóval szerintem fordítva van. A játékok nem konzolosodnak, hanem a konzol maga is azért lesz népszerű, mert erre van igény. Példának ott a Wii. Olyan játékélményt adott az embereknek, amit korábban nem tapasztalhattak. Eladtak belőle 100milliót. Pár hónap után mindenki kihadonászta magát, és a konzol ott porosodott a sarokban. Az a pármillió ember aki szereti a Nintendo játékokat, ma is használja és vesz egy Wii U-t (ahogy az eladásokból látszik, olyan sokan azért nincsenek). A többségnek viszont nem lehet 100-szor eladni ugyanazt. Kicsit jobb lett a fizika, szebb a grafika? Kit érdekel? A Quake1-ben is az volt a multi lényege, hogy legyél gyors, pontos és szinte lásd magad előtt a többieket. Ha ezt egyszer megunom, akkor többé már nem érdekel felújítva se.

Egy szónak is száz a vége. Régen minden jobb volt. Még én is.

További jó nagyokat kívánok mindenkinek!
Megint egy durva hullámvölgyben van a blog, Stökinél megvan a gyerek, én simán csak lusta vagyok, a többiek meg szerintem azt sem tudják, mi az indapassos jelszavuk. A lényeg azonban, hogy a Microsoft bejelentette az új Xboxot, és bár a PS4 esetén még volt kedvem arról írni, mennyire…..
Oké, nem mai hír, de azért legyen nyoma itt is, ha már az előzményt megírtuk: pár napja adta hírül a Game Informer, hogy Adam Orth és a Microsoft útjai elválnak. Orth volt ugyebár az a vezetőségi tag (vagy minimum középvezető, creative director, franc se tudja, hol van az pontosan…..
taleskenis 2013.04.24 20:16:14
@algi: A Youtube pár napja akadozott. Google Docs pár hete. Gmail is szokott. Ha rossz a neted, akkor is sok Still Working és Oops felirattal találkozol. Mégis használják őket. Ha a Youtubera koncentrálunk, a sikerét pont az egyszerűségnek és az online DRM-nek köszönheti, és ha megfigyelted, az utóbbi években már nem pufferel a végtelenségig. Próbáld csak ki mi történik ha szakad a net.

"Ahhoz pedig nem kell kijönnie az új XBoxnak, hogy tudjuk, milyen az always online DRM"

Ahhoz viszont igen, hogy tudjuk milyen az Xbox always online DRM-je. Egyszerű előítéleteid vannak, amire a Blizz és az EA első PC-s próbálkozásaiból következtetsz.

Nem világos, hogy mit értesz akadozó net alatt, de egy szobához kötött készüléktől már elvárható, hogy szélessávú neten lógjon. Ezt 50millió Xbox Live előfizető alá tudja támasztani. Ha pedig tényleg akadozik a neted, akkor a többiek érdekében ne akarjál multizni. Egy shooter multiból úgy vágnak ki magas laggal, hogy öröm nézni. 200ms már egy MMORPG-nél is erősen érezhető. Egy olyan net ami ezekhez már elég, bőven jó kell legyen egy online DRM-hez.

@Reactor:
"a PC-n kívül ott vannak még a laptopok is"
A laptop PC. És miért lenne nagyobb gond csatlakoztatni a nethez, mint egy asztali gépet? Ja, hogy magaddal viszed a metrón a vécébe? Arra ott a PSP, DS, shield, vagy telefon, tablet akár.

"Tehát a gondolatmeneted alapján a DRM egy csúcsszuper dolog"
Nem, a DRM azért van, hogy a kiadó tudja kontrollálni a szoftver használatát. Az online változat csak hatékonyabb és többet tud. Attól még hogy kell net, miért ne tudnál játszani single player játékokkal?

"Idekeverni a Google alkalmazásait, ami online cég, elég nagy csúsztatás."
Mert? Azért, mert a Google ebből él? Vagy mert a legtöbb szolgáltatása ingyenes a felhasználónak? Ha már ennél a cégnél tartunk, az android és iOS rendszerekbe kívülről bele tudnak nyúlni. Letörölhetik az alkalmazásaid a telefonodról. Probléma? Aggályos bizonyos szempontok szerint, de a többségnek így a legjobb. Nagyon meglepne, ha az új Box és PS4 nem tudna hasonlókat. A support a kőkorszakban lenne.

"a konzoltársadalmat se fogja lenyűgözni az ötlet"
Ha nem veszi észre és kap érte egy sor szolgáltatást cserébe, akkor miért érdekelné?

"ha jön valaki és megmókolja"
Nehezebb megmókolni. Az eddigi DRM-eket is megmókolták. Nem vagyok a kalózkodás ellen. Az is része a piacnak. De kiadók nélkül nincs játékpiac és a kiadónak a DRM határozott érdeke. Gyakran a játékosoknak is. Legalábbis szerintem az elég nagy probléma, ha megveszel egy játékot, de a többi osztálytársad már megjelenés előtt napokkal végigjátszotta ingyen. Engem vásárlóként ez sokkal jobban zavarna, tehát elvárnám a kiadótól, hogy tegyen ellene valamit. Nem a DRM-ért vagyok oda. Nekem a Blizzard és Ubisoft hozzáállása tetszik a legjobban. A Warcraft3 egyik patch után már nem kért CD-t. Volt DRM, nincs DRM.
taleskenis 2013.04.28 22:08:16
@Reactor:
"internet=oxigén"
Sem én, sem más nem gondolja így. Oxigén nélkül néhány percet bírok ki. Internet és játék nélkül akár többet is. :) Még mindig nem értem, mi a különbség a webes alkalmazások és az online DRM játékok között. Az utóbbi akár mehetne offline? De ha beleteszik a DRM-et akkor nem megy. Nem ez a lényege? De. Ne tegyék bele? Jó, ne tegyék bele. Győzd meg őket, ha tudod. Lesz miatta hiszti, ha mégis? Lesz. Nagyot változik tőle a világ, ha mégis benne marad? Amíg vannak cégek akik böngészőablakban képzelik el az életet, és olyan ismerőseim vannak, akiknek az első kattintás éveken át a Chrome, nem hiszem.

"nem is arra volt kitalálva hogy offline módban ügyködj vele "
Az MS office offline volt. A youtube előtt voltak videóletöltő és mp3 oldalak. Ugyanez igaz a Picasára is. A Google jött, hozzáigazította az üzleti modelljéhez a szolgáltatásokat, tett bele pár online funkciót, és most mindenki webalkalmazásoknak hívja őket. Akkor én hívjam a Simcity-t webalkalmazásnak? Az miért számít, hogy nem játékokat készít a Google?

"mókusvakítás gyanánt kap egy sor semmire nem használható szolgáltatást"
Csak azért gondolod, hogy nem használhatóak, mert te sosem használtál ilyen szolgáltatásokat. Ha lennének ismerőseid, vagy beszélgetnél emberekkel, akik igénylik ezeket a funkciókat, akkor máshogy látnád.

"aki ezt megveszi, annak úgy kell"
Még azt a mondatot hiányoltam, hogy "éveken át ezek a cégek óriási profitokat termeltek...". Akkor mi legyen? Írjuk bele a zalaptörvénybe? 30%-os játékárcsökkentés? Hatósági ár és szociális játékjuttatások? Vagy legyen inkább no DRM és becsületkassza?

Tegyük fel te vagy a kiadó. Te mit kezdenél ezzel a hozzáállással?

@Adani:
"lemegy a gyerek nyaralni a nagyihoz Bivalybasznád külsőre és viszi a konzolt"
Biztos, hogy le akarja vinni? Régen meg a DVD lejátszót és a videót csapta a hóna alá? Megjegyzem én aztán oda nem adnám neki. Akkor én mihez kezdenék otthon? ;)
A milliárd dolláros kérdés viszont most is az, hogy te a gyártó helyében alapoznál üzleti modellt a hányatott sorsú unokákra?
taleskenis 2013.05.01 00:40:21
@Adani: A DRM közel sem kerül annyiba mint gondolnád. Lehet venni is valakitől, vagy a kiadó is fejleszthet magának, amit aztán egy sor játékhoz felhasznál. Leggyakoribb talán mégis az, hogy lepasszolják egy már létező digitális disztribúciós rendszerhez a játékot, ahhoz meg eleve van már DRM, és olcsóbb mint dobozban adni.

A DRM marhaság? Zenéhez lehet. Talán könyvhöz is. A játékipar viszont nagyon kockázatos üzletág. Nagy költségvetésű címeket csak nagy kiadók fognak megfinanszírozni. Ők pedig nem fogják azzal növelni a kockázatot, hogy nincs DRM. Addig biztos nem, amíg nem látják, hogy működik a dolog. A valóság viszont az, hogy a Steam lett bődületes siker, ahol szinte mindenen van DRM. Majd ha Kickstarteren tízmilliókat dobnak össze egy játékra, fordulhat a trend.

"10 ezret nem fogok kiadni egy játékért"
Azt ne felejtsd el, hogy Észak-Amerikában 50$ nem vág földhöz senkit annyira mint nálunk. A legjobb szerintem az lenne, ha a szegényebb régiókban olcsóbb lenne a játék. Ehhez elvileg nem is kell más, csak egy jó DRM. :D Addig is marad a várakozás. Számos játékkal csak 5-8 évvel a megjelenés után játszottam, és így is maradandó élmény volt.

"csak azt veszem meg, ami tényleg tetszik"
Lehet, hogy te megveszed. Sokan viszont nem akarnak fizetni azért, amiért nem kell. Ha valaki úgy gondolkodik, hogy miért ne költené inkább piára, cigire, csajokra, wellness hétvégére, vagy akár hardverre, telefonra ezt a pénzt, akkor a játék simán bukhat. Ha bukik, a kiadónak nincs meg a várt profit. Visszavágnak, stúdiókat zárnak be, és lelövik a kísérleti jellegű, vagy érdekes játékokat és egyéb projekteket, amik nem érdekelnek sok embert (lásd EA). Ami azt jelenti, hogy pont mi, játékokat szerető emberek fogjuk beszopni. Te is, mert te sem átlagos játékos vagy.
Sok seggfeje van ennek az egész videojátékosdinak (a listagyártás Mekkája, a Cracked már többször is foglalkozott a témával), de akkora böszmeséget, mint Angel "ZilianOP" Hamilton csinált a héten, még mi sem láttunk. ZilianOP neve elsősorban azoknak mondhat valamit, akik…..
taleskenis 2013.04.17 17:45:14
@Ironfist: Úgy, mint az olimpiai játékok? Vagy a harcjáték? Esetleg a szerencsejáték?
Adam Orth a Microsoft kreatív igazgatója – elég magasan van tehát a céges a táplálékláncban, még ha nem is a piramis legtetején áll. Éppen ezért kellene vigyáznia arra, hogyan kommunikál. Történt ugyanis, hogy a Kotaku két bennfentes forrásra hivatkozva megírta, hogy a…..
taleskenis 2013.04.10 00:29:49
@eßemfaßom meg áll: És itt el is érkeztünk a PC-konzol vita mellett a kedvenc témámhoz. Patent Trolling! :D Ha csinálsz egy WP8-nál sikeresebb rendszert, a MS több pénzt csinál belőled, mint a telefonjaiból. Na jöhet a flame, srácok. Az új poszthoz úgysem lehet hozzászólni.
taleskenis 2013.04.10 19:04:47
@eßemfaßom meg áll: Amit írtál azt előző windowsokhoz írt verziókra utal. A Wine a Windows API visszafejtésével készített könyvtárakat használ. Ehhez képest a Win7 már az XP-t is virtuális gépen futtatja. Szerinted melyik a jobb régi programokhoz?

@algi: Szabványosítás? Open Source? Persze, jó lenne számos okból kifolyólag. A Valve is ráfeküdt a linuxra és OpenGLre. A kérdés viszont, hogy ez kinek érdeke? A kiadókat a könnyű fejlesztés és a jó DRM érdekli. Ha egy konzolgyártó meg tudja oldani, hogy elég nagy legyen a saját piaca, akkor az átjárhatóságot nem fogja erőltetni.

Mit akartok a Microsofttól? Olyan konzolt csinál, amilyet akar. A Sony is. Sőt, a Nintendo is, vagy akár te is. Ha nyilvánvaló bukás lenne egy zárt platform, akkor ők sem erőltetnék. De eddig sem volt az, mert a vásárlók nem nyitottságot, hanem játékélményt akarnak. Játszanál a nyaralóban? Filmet hogy nézel? DVD-n? Amikor a net harmada Netflix forgalom? Probléma? Az LTE hálózatok korában?

Igen, sokan szívnak majd vele, ezt megértem. De mikor nem volt a konzolokkal szívás valamilyen téren? Lehet, hogy most ugyanolyan bunkónak tűnök, mint Orthy, de a mainstream konzolpiac erről szól. Nem a kimaradt emberek számítanak, hanem a leendő tulajdonosok. Akinek nagyobb igényei vannak, az vegyen PC-t.
Lesújtó hír, hogy vége a Lucasartsnak (született Lucasfilm Games), a Disney bezárja. Nem olyan meglepő ez, régi Monkey Island-osok, Ron Gilbert és Dave Grossman is írják, hogy erre azért lehetett számítani. A stúdió az utóbbi években nem nagyon találta a helyét a piacon, a Disney…..
taleskenis 2013.04.05 19:11:00
@algi: A Tie Defender nem volt benne az alapjátékban, ha jól emlékszem. Csak a későbbi bővített változatban. Mission pack, korabeli DLC, vagy nem tudom mi volt.
Mindenki el van ájulva a Bioshock Infinite-től (én is), a hét játékcsaja nem is lehet így más, mint Elizabeth, akit a játékosnak ki kell mentenie a lebegő városból, Columbiából. Az első két Bioshockkal elég magányos élmény volt játszani, mert a főhős egyedül szállt szembe a…..
taleskenis 2013.04.03 23:07:44
@Guardian412:
Én csak azt nem értem, ha le tudod írni a véleményed tördelten, viszonylag jó helyesírással, "BioSliders", "liberális propaganda" és "liberális agymosás" nélkül, akkor miért nem ezzel kezdted? Azt pedig minden IDDQD olvasó tudja, hogy régen minden jobb volt, talán Elizabeth melleit leszámítva.

Posztszkriptum: A szólásszabadság az nem ilyen liberális izé?
Ugyan biztosak vagyunk benne, hogy a pokolban külön bugyorban fognak pörkölődni azok, akik április elsején álhírekkel szívatják a népet, minden évben van néhány videojátékos témájú álhír, amin azért el tudunk mosolyodni. Volt ilyen válogatásunk 2010-ben, tavalyelőtt és…..
Mai hír, hogy John Riccitiello, az Electronic Arts CEO-ja távozik a cégtől. Aki követte kicsit is az EA sorsát az elmúlt években, azt nem lepte meg a döntés, már gazdasági elemzői blogok is pedzegették, hogy Riccitiellót ki kellene rúgni. Pedig amikor 2007-ben kinevezték,…..
taleskenis 2013.03.24 22:21:35
@Stöki: Én sem tulajdonítanék egy baráti felmondólevélnek nagy jelentőséget. Viszont az tény, hogy egyetlen és kizárólagos indoknak a vártnál gyengébb gazdasági eredményt emeli ki, ami egyszerűen nem lehet valódi ok.

"My decision to leave EA is really all about my accountability for the shortcomings in our financial results this year."

A 3. bekezdés pedig így kezdődik.
"Personally, I think we’ve never been in a better position as a company. You have made enormous progress in improving product quality."

"And the industry’s most talented management team – Frank, Rajat, Peter, Gaby, Andrew, Patrick, Blake, Joel and Jeff — are certain to lead the company to a successful future."

Nincs itt semmi "elkúrtuk-a siker láthatatlan" típusú beszéd. Itt egyenesen azt mondja, hogy nagyon jók vagyunk. Nem csak ő. Bleszinski is ugyanezt írta korábban a blogján:

"EA has many smart people working for them (Hi, Frank, JR, and Patrick!)"

Szóval szerintem a felmondólevélből nem lehet okokat kiolvasni.

"És nem gondolom, hogy attól bármi megváltozna, ha Riccitiello elmegy"
Te nem, de sok kocka igen. Régebben én is voltam mérges bizonyos cégekre. Viszont beláttam, hogy a cégek sokkal racionálisabban viselkednek, mint a fogyasztók.
index.hu/gazdasag/2013/02/16/koszegi_botond/
Addig nem valószínű, hogy jobb lesz, amíg azok az emberek sem a valódi okokra figyelnek, akik szerint baj van.
taleskenis 2013.03.24 23:27:27
@Stöki: :) Valóban úgy tűnik. Nem az első eset lenne. Levelet félretéve, nekem nem tűnik sikeres taktikának a nerd rage. Szerintem a jövőben majd jobban odafigyelnek a kommunikációra, nem utólag szedik ki DLC-t, hanem első naptól kezdve így tervezik, csiszolódik az Origin, kiforrottabb lesz az online DRM és mikrotranzakció fog folyni a csapból is. Dead Space 4-ben Isaac hajszínét is csak pénzért lehet majd változtatni. Részemről erre számítok. A Valvenek meg csak gratulálni tudok. Nagyon nem tetszik a TF2 és a Dota2, de őket mégis imádják azért, amiért az EA kap hideget-meleget.
taleskenis 2013.03.27 18:32:07
@Yv@n: Nem véletlenül mondott le Riccitello. Engem csak az aggaszt, hogy a vásárlói elégedettség nincs közvetlen hatással a cégekre. Rád akasztanak egy "vocal minority" táblát, és elintézik egy legyintéssel. Ha a sokadik probléma, akkor elküldik a főnököt. Szerintem a piac nem jól képviseli az érdekeinket, és nem jól tolmácsolja az igényeinket. Hiába rossz valami, ha így is megveszik.

Az is aggasztó, hogy a játékosok reakciói sem mindig következetesek és átgondoltak. Például a Mass Effect 3 Ext Cut DLC. Leültek a játékosokkal, megbeszélték mi nem tetszik, és beleírták. Mi ez? Crowdsourcing? Akkor minek vannak az írók?

Olyan világban élünk, ahol olcsó a nyomtató, olcsó a konzol, félkészen jelenik meg a szoftver és akadoznak a szolgáltatások. Ez a modell működik, azaz a piac erre szavazott, a cégek pedig a piacból élnek. Nyilván nem akarnak nagy csalódást okozni a vásárlóknak, de nem a tökéletesség a cél. Idővel majd a Simcityt is játszhatóvá teszik.
Tokió Akihabara negyede nem kapcsolódik szorosan a játékokhoz, de távolról azért igen: egyrészt rengeteg játékbolt található itt (újdonságok és régiségek is), másrészt rengeteg olyan üzlet, ami kínálatával az egyszeri gamer szívét szintén megdobogtatja: gyönyörűen…..
taleskenis 2013.01.21 21:25:49
A rövid Doom-kitérő után folytatjuk a 2012-es évizéit, a legjobb keresőkifejezéseket követően jöjjenek az év legjobb játékai. Mivel sajnos továbbra sincs időnk játékokkal foglalkozni napi 8+ órában, idén is olyan arcokat kértünk fel az évértékelésre, akik nálunk…..
taleskenis 2013.01.13 22:35:50
@algi: Tehát úgy érted, hogy megszületett a művészfilm megfelelője játékban?
taleskenis 2013.01.14 20:05:53
@algi: Prince of Persiával játszottál?
taleskenis 2013.01.15 02:43:47
@algi: Ha a PoP3D-be botlottál, az felejtős rész a sorozatban. Én a 2008-as Prince of Persiára gondoltam. Milyen? Érdekes. Fokozatosan ismered meg Elikát (hercegnő) és a kihalt város történetét és mitológiáját. Elikával viszonylag sokat is lehet beszélgetni, ha akarsz. Elvileg egyfajta kapcsolat alakul ki közte és közted, valamint rajta keresztül a játék világával is. Aztán kijátszod és ott állsz. Elvileg vége a játéknak, de nem történik semmi. Illetve választhatsz. Elfogadod, hogy vesztesz és vége (kilépsz), vagy megpróbálsz nyerni (folytatod), és akkor mindent kockára teszel. Azt is amit addig elértél. Kb. olyan mint egy RPG vége, csak itt nem a korábbi döntéseid számítanak, hanem az alapján döntesz, ahogy akkor érzel. Szerintem ebben a játékban is feláldozták a játékmenetet, és sok kritikát kapott miatta (nem alaptalanul). A végén, akár szeretted a játékot, akár nem, felemás érzéseid lesznek. A nagyobbik többség nem játssza végig másodszor. Ezt nem tudnád filmben ennyire közvetlenül kifejezni, játékban meg nem ehhez vagyunk szokva. Respect. Bátor lépés volt az UBI egyik húzónevével.
Nehéz dolog okosat írni az amerikai lövöldözések miatt aktuálissá váló témákról. Egyrészt azért, mert tetszik, nem tetszik, az ott egy olyan kultúra, ahol az emberek egy része nemcsak elfogadja a lőfegyverek létét, de helyesnek gondolja, hogy besétálhat a boltba, és vehet…..
taleskenis 2013.01.14 22:17:15
@zenador: Mit lehet várni olyan emberektől, akiket jobban felháborít a virtuális szex, mint a valódi? A 16 éves ne lásson a játékban melleket, mert az botrány. Közben lehet, hogy már rég a szomszéd csajt gyömöszöli.
taleskenis 2013.01.15 00:10:06
@zenador:

iddqd.blog.hu/2012/12/03/a_videojatek_most_mar_modern_muveszet

Eljutottak már, csak sokan vannak még lemaradva. Amerika elmaradott kontinens. 100 éve Európában se volt sokkal jobb a helyzet, csak a technológia és a szokások voltak mások. Valamint volt múltja a kultúrának. A keleti part csak a 2.VH idején vált kulturális központtá. De ettől még sok a redneck.
Egy ideje már őrizgetem ezt a fórumlinket, de most ellövöm, mert éppen vasárnap délutáni könnyed szórakozásnak való kis marhaság. A NeoGaf olvasói viccelődtek azon, hogy ismert videojátékok címéből kivettek egy-egy betűt úgy, hogy a cím továbbra is értelmes maradjon, majd…..
Időről időre beszámolunk arról, hogy a játékfüggőség újabb áldozatokat szed, általában a Távol-Keleten. Ilyen hírek a nagyobb hírportálokra is eljutnak, de az elmúlt években ezek olyan rendszeressé váltak, hogy a sajtó már rezignáltan veszi tudomásul az újabb eseteket,…..
taleskenis 2012.03.09 22:34:22
@Stöki: Hát jó. Kifejtem, ha ez kell. ;) De azért próbáld lazán venni.

1. Szóhasználati csúsztatások.
Előhívod belőlem a grammar nácit. :) Elemezzük a második bekezdést:

"Addigra beállt nála a hullamerevség, és úgy maradt, ahogy egyik keze a WASD, másik az egér után nyúl. Bizarr és szomorú látvány, intő jele annak, hogy a videojáték is szenvedélybetegséggé fajulhat."

Mint médiában dolgozó személy, neked nem lehet új a hír manipulálásának jelensége. Lehet ezt kuruinfósan brutálisan is csinálni, és olyan finoman is, hogy az átlagember észre sem veszi. Nagyanyám volt olyan, hogy ha valami nem tetszett neki, akkor azt mondta, "meglátjuk mivé fajul". Használhattad volna a válhat, vagy a fejlődhet kifejezést is. A fajul önmagában hordoz egy negatív előjelet, amivel úgy tudod elrejteni a véleményed a hírben, hogy az közben igaz marad.

2."Én komolyan nem értem, hogy egy feltételes módból hogyan vezeted le"

Nézzük a két mondatot egyszerre. Mit jelent? Szegény csórikám egy hülye pózba merevedett, és ez intő jele, hogy játéktól is függő lehetsz. Tényleg ezt akartad mondani vele? Az az intő jel, hogy így megmurdál valaki? Ez a vég vár a játékfüggőkre? Ez ennyire tipikus? Statisztikailag is? Vagy inkább csak ijesztgetés a játékfüggőkre és az olvasókra, hogy ennek ilyen következményei is lehetnek. Pedig nem is igaz. A srác beteg volt, ez lejjebb ki is derül (korrekt leszek, feljebb is utaltál rá, hogy nem közvetlenül a játéktól halt meg), de addig is nézzünk meg egy képet róla. :) Komolyan mondom...

3. Moralizálsz.

Erkölcsileg próbálsz nyomást helyezni az olvasóra, azzal, hogy hangsúlyozod, mennyire döbbenetes ami történt.

"Bizarr és szomorú látvány."

Bizonyára sokan szimpatizálnak ezzel, már csak kötelességből is. De mi értelme volt modoroskodni? Hírértéke nincs, de a sok modoros ember majd csimpaszkodik rajta.

"A végére hagytam egy sokkoló mellékszálat: a netkávézóban nagyjából harminc játékos volt még"

Minek? Mit akarsz elérni vele? Változzanak az emberek? Ettől a moralizálástól jobban fognak, mint a tisztán hagyott hírtől? Elpárolog a tudatlanság? Az eset ettől nem lesz se sajnálatosabb, se kevésbé sajnálatos. Akit nem hatott meg a tiszta hír, azt te sem fogod, legalábbis moralizálással nem fogod figyelmesebbé, szociálisan érzékenyebbé tenni. Bakker, nem vagy te politikus, neked nem kell ilyen hülyeségekben hinni.

Az utolsó mondatról is itt kell beszélnem. Azt sugallja, hogy itt le kell vonni valamilyen fontos erkölcsi tanulságot. Az egyszerű ember le is fog, de az olyan is. Főleg ilyen véleményes cikk után paradox a helyzet, miután tudat alatt már le is vonattad velük. Legközelebb inkább hagyd el. Az alapértelmezett úgyis az, hogy az olvasó levonja a következtetést (ha akarja), akár a hozzászólásban is.

4. Távolabbi kép.
Tfh. (Tegyük fel hogy) te egy értelmes ember vagy. Ez még nem jelenti azt, hogy az index főoldalról idetévedő olvasók értelmes, felvilágosult emberek. Következmény: Nem mindegy, hogyan tolod eléjük a hírt. Ha sokkolsz, mint a Hansolo plé, akkor az orkokból kihozod a gamernácit, keletnácit. Az fog lejönni nekik, hogy nahát, ezek. mekkora. állat. emberek. No nem mintha a jelenségnek valójában sok köze lenne a játékokhoz, vagy a távolkelethez, úgy általában. Ilyenek történnek nap mint nap. Az emberek elhanyagolják magukat és egymást is, ha játszanak, ha nem. A régebbi cikkedben benne is volt, hogy a játék inkább katalizátor, mint kiváltó ok. Legalább neked, és itt nem kéne, ha egyszer kint a címlapon. Ez az ami Duncant és engem is zavar. A játékfüggőségről szóról még annyit, hogy ez alatt a szerencsejáték függőséget szokás érteni. Utóbbi, és az alkoholizmus nem egy kategória a számítógép- és internetfüggőséggel. Viszont az orkok össze fogják mosni ezt is. Talán úgy tűnik kukacoskodok. Apró dolgokról van szó, de így együtt kicsit soknak éreztem.

5. Cél.
Igazán ez a fájó. Olyan mintha tökön szúrtad volna magad a cikkel. Remélem tényleg találsz örömöt a vitákban is, mert akkor van értelme. Szerintem erről a témáról nincs értelme itt komolyan beszélni. Persze, jelenjen meg a hír a blogon, de itt minek feszülni rajta? Még neoteny is tud poénkodni. Lehet, hogy egy kretén állat vagyok, de én lazán elintéztem volna annyival, hogy itt egy kocka, aki leRongyoulta az egészségét, és elég gyökér pózban halt meg -3 évesen. Itt a fotó, jöhetnek a mémek. :) A legmorbidabb beküldője nyer egy iddqd pólót. Miből távdiagnosztizálom a stresszt? Abból, hogy nem valahogy így próbáltad. És a hozzászólásodból sem a lazaság jön le.

Tanulság? Nekem ennyi: Hiába bújsz a monitor mögé, a kaszás úgyis megtalál.
taleskenis 2012.03.09 23:36:50
@Stöki: Igazad van. Úgy csinálod, ahogy akarod.

"Akinek humora van, mindent tud, akinek nincs, az mindenre képes."

@nál: Á, nem lesz baj. Majd lazulok rá egyet a játékteremben.
taleskenis 2012.03.10 17:23:08
Szóval ott tartottunk, hogy Markus "Notch" Persson, a Minecraft fejlesztője, frissen lett indie atyaúristen és milliomos gondolt egyet, és felajánlotta Tim Schafer kalandjátékpápának, hogy ha a kiadók folyton visszadobálják az ötleteit és nem akarják finanszírozni, majd ő…..
taleskenis 2012.03.07 00:00:25
@Stöki: Nem, ezzel nem elégedhetünk meg. Ez a világörökség része. Mémet belőle! Csinálhatnátok neki egy külön postot, ahová küldeni lehet a Maul vs. Notch jelölteket. Nyitnám a sort:

tinypic.com/r/33o18uh/5

Kicsit béna és összecsapott. Sajnos kifogytam türelemből, eszközből és tudásból. De azért így is megérte. :D
taleskenis 2012.03.07 13:44:10
Kár, hogy erről későn értesültünk, mert remek kezdeményezés: egy olyan verseny, ahol a játékosok ténylegesen a játékkal játszva szavaznak. HTML5-alapú a dolog, és a magyar Nemesys Games cég már több platformra is megjelent, Fortix 2 című területfoglaló játéka is…..