Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tauglich

47 bejegyzést írt és 880 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A budai Hegyvidéken, a Svábhegy északkeleti lejtőjén járunk. Lélegzetelállító kilátás nyílik innen a fővárosra, mintha az égből tekintenénk le. Tiszta időben keleti irányba a Gödöllői-dombságig, sőt még azon túl is ellátni; míg dél felé a Duna ezüstösen csillogó…..
tauglich 2014.03.20 08:18:24
@S=klogW: nem is tudom. Nekem ez olyan kiherélt módon, újgazdag ízlésnek megfelelően felújított ház, viszont a főhomlokzati nézete elég szép. De biztosan nagyon klasszul nézett ki eredeti, utolsó hiteles formájában. Egyébként az épület horizontálisan terjed szét, ami viszont jobban illik a monori dombos, sík vidékhez. Funkcióját tekintve ez valóban egy egykori, nyilván középnemesi kúria, amaz pedig hegyvidéki nyaralónak épült, feltörekvő városi polgárok számára. Ezek a kis klasszicista svábhegyi villák viszont általában egyetlen térsorból állnak, ami abból adódik, hogy a portikuszból oldalirányba pusztán egytengelyes oldalszárnyak nyílnak. Tehát a nyári lak funkcióját éppen betölti, csak díszkert szükséges hozzá, illetve melléképület a cselédségnek és a miniális gazdasági funkciók ellátására.

Amúgy nemrég szépen felújították Hild Budakeszi úti szőlőjébe egykor saját magának tervezett villáját. Ez a maga műfajában egy egészen reprezentatív épület:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/Hild_villa_010.JPG
tauglich 2014.03.20 08:53:05
@S=klogW: hát ja, ennek is örülni kell.
A Rádió. A Corvin-köz. A Köztársaság tér. Egyikhez sem kell tíz percnél többet sétálnom, ha elindulok itthonról. Ha végigtekerek a Bérkocsis vagy a Vas utcán, körülvesz a történelem: még ma is számos homlokzat őrzi '56 golyózáporos őszének emlékét. A fenti fotóra…..
tauglich 2014.10.24 05:28:19
1956 egyfajta megtorlása volt az is, ahogyan a hatalom a konszolidációt követően szisztematikusan rohasztotta le a Józsefvárost. Túl sok esemény kötődött ehhez a városrészhez, sőt 1956 jónéhány kulcsfontosságú helyszíne található itt, aminek emlékét mindenáron írtani kellett. A mai tápos partyarcok egyébként el sem tudják képzelni, hogy még a kilencvenes évek legelején is micsoda kurázsi kellett ahhoz, hogy a Krúdy Gyula utcán keresztül viszonylagos épségben közelítsük meg a Tilos az Á-t a Mikszáth téren. A Józsefváros évtizedekig elátkozott és nyomorúságos hely volt, pedig a Belső-Józsefváros az egyik gyöngyszeme a fővárosnak.

A Kálvin téri tűzfalról.
Igen, az a tűzfal a tér józsefvárosi részén volt a Múzeum utca sarkán. Itt régen egy Ybl-palota állt, de az az épület a tér több más elegáns bérpalotájával együtt megsemmisült az ostrom idején, vagy egyszerűen elbontották a súlyosan sérült épületeket. A pestiek háború utáni generációi ezért is hívták ezt a teret évtizedekig tűzfal térnek.

Érdekes végigkövetni az inkriminált tűzfal néhány évtizedes evolúcióját is, hiszen rendesen benne van mindaz, amiről a sztálinizmus, majd az azt felváltó létező szocializmus évtizedei szóltak, e kettő között az 56-os közjátékkal. A fotók ugyancsak a Fortepanról származnak.

1955 tavasza

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_3722.jpg

1956 októbere

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_40016.jpg

1958, a színes dián még jól kivehetőek a vörös csillag nyomai és a szürke festékkel átkent "Ruszkik haza!" felirat)

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_51607.jpg

Ugyanakkor készült ez a fotó is, itt jobban látszik az átfestés:

www.fortepan.hu/?view=query&lang=hu&q=51607&x=9&y=14

1977, ez az OTP neonreklám emlékeim szerint a kilencvenes évekig ott volt a tűzfalon

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_25823.jpg
tauglich 2014.10.24 05:32:46
@tauglich: a második színes diát nem jól linkeletem. Ez a helyes:

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_51606.jpg
tauglich 2014.10.24 15:23:04
@jm padilla: na jó, a körút túloldala vitán felül egy egészen más világ (volt). Nekem konkrétan a Liliom utcában törték be az orrom a helyi erők.

És visszakanyarodva a Mikszáthra. Elöl a kiskocsmával, hátul pedig az étteremmel a Bakony kisvendéglő egy igazán pazar hely volt.
Ki gondolta volna, hogy a Fidesz 2010 után megismételt idei tavaszi, dupla rajt-cél győzelme után izgalmassá válhat az őszi önkormányzati választási kampány? Ugyan a három baloldali ellenzéki párt egész nyarat átívelő egyeztetgetése jól kitöltötte az uborkák szezonját, de…..
Ma száz éve, 1914. augusztus 17-én a keleti fronton hősies és hiábavaló halálrohamra indultak a Monarchia huszárjai az orosz állások ellen. A lovasrohamban elöl haladó 7/II. huszárhadosztály gyakorlatilag teljesen megsemmisült, és hatalmas veszteségeket szenvedett az 1.…..
tauglich 2014.08.18 07:06:43
@Robinzon Kurzor: márpedig a huszárság és minden könnyűlovassági fegyvernem harcászati jelentősége éppen az első (gépesített) világháború következtében szűnt meg, illetve jelentéktelenedett el.

Az I. vh-t követően például a francia Bercsényi-huszárok pont ejtőernyősök lettek, és a mai napig remek francia fonetikával éneklik magyar nyelvű indulójukat, a "Gyenge violának.." kezdetű dalt:

www.youtube.com/watch?v=-bJeRuyIuIM
tauglich 2014.08.18 07:11:54
@tauglich: Az I. vh-t követően = A II. vh-t követően
A magyar közélet 2014-es állapotát történetével, szimbolikájával és stílusával tökéletesen leképező német megszállási emlékmű funkciója mára kristálytisztán látható: ez a hely, ahol a Váci utca-Bazilika kör letudása után a Kossuth tér felé tartó külföldi turista…..
tauglich 2014.08.14 19:47:52
@picur3ka: nyolc napon túlira sikerült a meccs.
tauglich 2014.08.14 20:06:22
@Disznóvári: :)))
Neeem! Puszta ököllel. További részletek alant:

mno.hu/grund/zenei-kritika-miatt-utottek-ki-kukorellyt-1242407
tauglich 2014.08.15 07:04:49
@Disznóvári: @bbjnick: azért meg kell hogy jegyezzem, egy tisztességes nyári művésztelep/alkotótábor nem is létezhet rendes kocsmai duellum nélkül.

Megjegyzem, nem is rossz ez a szikölygyërëk. Ebben a videóban 7:12-től saját könyvéből olvas fel:

www.youtube.com/watch?v=JjArv3BriHw
Fragonard: A hinta Vendégszerzőnk, Bátorfy Attila (Kreatív Magazin; Brotherhood of the Baby Powder) írása. * Népszerű művészettörténet-sorozatunk második része a sokak által gyűlölt rokokónak ered utána azzal a nem kis ambícióval, hogy értekezésünk végére a legtöbben…..
tauglich 2014.08.09 19:52:51
@S=klogW: hogyne, a legkomolyabban. Ígyekszem átadni a filmmel kapcsolatos fílingérzést. ;)

@rajcsányi.gellért (ergé): széteső? Mármint a dramaturgiája? Szerintem jól hozta a francia udvar hétköznapjainak atmoszféráját. Nekem egyébként tetszett a film. Bár valóban nem lehet az Elveszett jelentéssel egy lapon említeni.

@gyalog.galopp: a rokokó alapvetően udvari, arisztokratikus stílust, ill. művészetet képviselt, tehát nemhogy a cigusok, de még a köznép tárgyalkotó igényét, illetve ízlésvilágát sem lehet analógiaként felhozni.
Facebook-oldalán közölte a DunaDOCK dokumentumfilmes alkotói csoport, hogy nem vesznek részt a Jameson CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztiválon. „Legnagyobb meglepetésünkre kiderült, a CineFest csak akkor tud idén helyet adni szakmai programunknak, ha abban − terveinkkel…..
Egy irodalmár alkotott őszinte nemirodalmat. Ahogy ő fogalmazott: összeírt több száz emléktöredéket és hívószavak egész sorát, kötetbe rendezte, majd kiadta őket. Szörényi László olasz nagykövet volt az első demokratikus kormányban '90-től '95-ig. Nekünk akkor egy…..
tauglich 2014.08.04 22:50:48
@S=klogW: "Éljen Kun Béla!" "Suzy nimfomán"

Szörényi öt éven keresztül minden áldott nap ezt a két olasz nyelven felfújt mondatot volt kénytelen olvasni a magyar nagykövetséggel szemközti házfalon.

Így sem csörren a tantusz?
tauglich 2014.08.05 08:54:50
@S=klogW: "szenzáció- és profithajhász alakoskodás" – írod.

Mondjuk ez pont nem jellemző a könyvet jegyző Kortárs Kiadóra.

Hidd el, ezt a könyvet nem a bulvárfos népes fogyasztótáborának szánták. Ott Suzy valószínűleg nem nimfomán, hanem nemes egyszerűséggel egy kurva volna. Ha érted, vagy érzékeled a nüanszokat.

Mindazonáltal Szörényi jó arc. Példának okáért jelentős szerepet visz abban, hogy a kommancs években ideológiai okokból megcsonkolt klasszikus és XX. századi magyar irodalom sebeit valamilyen módon reparálja. Lásd alant:

www.helikon.hu/termek/szepirodalom/Delfinarium/1598/

Ez pedig egy tök jó interjú. Érdemes kicsit megismerni a fószert, mielőtt végleg ítéletet mondasz felette:

www.hitelfolyoirat.hu/sites/default/files/pdf/77-89_0.pdf
tauglich 2014.08.06 07:44:45
@S=klogW: a könyv tartalmát éppen két éve tök jól zanzásította a murcifülű Pável. De részemről ez volna az utolsó szalmaszál:

pavelolvas.blog.hu/2012/08/08/szorenyi_laszlo_eljen_kun_bela_suzy_nimfoman
© Rudolf Ehrenreich Privatarchiv – Vintage Vienna A konszolidálódott hatvanas évek szűk levegőjében amolyan gasztrokulturális menedékhelynek számítottak azok a  klasszikus bécsi imbissek, melyek autentikus receptek nyomán tartották a lelket olyan k.u.k. világból származó…..
tauglich 2014.08.02 20:19:59
@Mormogi Papa: ez tényleg érdekes kérdés. Jó lenne utánajárni, hogy mióta és miért terjedt el a ma is használatos írásmód. A régi – úgy száz évvel ezelőtt, illetve azt megelőzően kiadott – szakácskönyvek kizárólag a foghagyma alakot használják
„Elég volt, többé nem szabad, ne állítsatok szobrokat, a meglévők is tűnjenek, remek, remek.” (Cseh Tamás – Bereményi Géza: Ne állítsatok szobrokat) Mikor máskor, ha nem Cseh Tamás születésnapjának környékén ugrik be az obligát dal azokról a bizonyos…..
tauglich 2014.07.31 08:17:57
@ALFI: ebben a kommentben padillának leírtam, hogy miért linkeltem az interjút: @tauglich:
Egyébként pedig ez a mai magyar jobboldal, a mostani kormányzat kuturális hátországa. És Dávid Katalin még a jobbak közé tartozik.
tauglich 2014.08.01 08:17:36
@ALFI: igen, ez baromira lehangoló.

Viszont érdekes fejlemény, hogy a Műcsarnok műv. igazgatója az a Szegő György lesz, akit szakemberként eddig mindkét oldal rendre elfogadott (Gerle Jánossal sok közös dolguk volt). Egyébként ő a kurátora a most látható műcsarnokbeli építészeti szalonnak:

inforadio.hu/hir/kultura/hir-655992
tauglich 2014.08.01 23:12:08
@ALFI: a jelenlegi körülmények között (Fekete-féle MMA alá rendelt Műcsarnok) szerintem is rendben lesz a dolog.
Mandiner blog És most mi a jobb? 2014.07.30 16:01:00
2010 tavaszán szinte egy emberként lélegzett fel az ország. Véget ért a mai napig “elmúlt nyolc évnek” keresztelt borzalmas vesszőfutás. Ebben a nyolc évben Medgyessytől Gyurcsányig teljesen inkompetens emberek vezették az országot, hazudtak reggel, éjjel meg este, aztán ott…..
tauglich 2014.07.31 07:48:49
@poszt: "Az én olvasatomban ez nem a rendszerváltás befejezése, hanem visszabontása. Az egykoron Soros pénzén külföldön tanuló, radikális liberális pártjával a rendszer radikális kritikusaként tevékenykedő szépreményű fiatalember idomult a Kádár által harminc évig faragott néplélekhez."

Szerintem ennél jóval összetettebb ez a kérdés. OV inkább "évszázados állampolgári beállítódásokat aktivizál", ahogyan azt Tölgyessy Péter írta tavaly egy sok izgalmas kérdést felvető tanulmányban. Lásd alább:

"A Fidesz döntéshozói jobbára a hagyományos magyar kistelepülések, mezővárosok nézőpontjából tekintenek a világra. Kezdetben roppant becsvággyal törekedtek elsajátítani a nagyváros, a Nyugat kultúráját. Aztán a baloldali médiaelitek támadásaitól is hajtva megtértek a régi bizonyossághoz, apáik világlátásához. Olyan szerzésközpontú helyi társadalmakból jöttek, amelyeket gyakran zárt, klánszerű rokonsági-szomszédsági, összefonódottsági csoportok uralnak, amelyeket századok óta erős akaratú, olykor zsarnoki vezetők mozgatnak. A miniszterelnök legjobban az alulról jövő, sokban a nyolcvanas évek logikája szerint gondolkodó, de minden úton-módon felemelkedni akaró középrétegek vágyaival azonosul, de érzékenységet mutat a többi hazai társadalmi csoport reményei iránt is. Még legkevésbé a vékony nyugatos elitek igényeit érti.

Orbán Viktor preferenciái, társadalomképe lényegileg más, mint a külföld után a legbiztosabban a kádári kisemberekre és a nyugdíjasokra figyelő szocialistáké volt. Amíg az MSZP-SZDSZ kormányok a magyar gazdaság 1968 majd 1987 után kialakult erőviszonyainak védelmezőjeként politizáltak, addig a Fidesz már első kormányzása idején is az új feltörekvő aktívak, a nemzeti középrétegek térhódítása érdekében lépett fel. A kormányfő régóta saját osztályát: az igyekvő sokgyerekes családokat és a hazai vállalkozókat tartja az igazi nemzetfenntartó erőnek. Úgy véli, állami eszközökkel való helyzetbe hozásuk nélkül nem tölthetik be az egész ország felemelkedéséhez elengedhetetlen szerepüket. Ezért politikájának elvi sarokpontja a felső-középrétegek erőteljes állami támogatása, a jövedelmek és javak számukra kedvező újraelosztása."

www.komment.hu/tartalom/20130618-az-orbanrendszer-termeszete-2.html
Most száz éve kitörőben volt egy nagy háború, amiről azt hitték, addig tart, amíg a levelek lehullanak. Aztán éveken keresztül az európai nemzetek életének és halálának részévé vált. A következményeit pedig máig látjuk és érezzük magunkon. Az egymást pusztító…..
tauglich 2014.07.08 06:58:33
@S=klogW: kösz, ez érdekes. Egyébként a szlovének élen járnak az első világháborús emlékek ápolásában. És természetesen nem az egykori pánszláv, hanem a k.u.k. szemléletet tolják. Megjegyzem, amióta az országhatárig járható az M7-es, azóta autóval 4-5 óra alatt kényelmesen ott van az ember a néhai olasz hadszíntér fontosabb helyszínein, ami telis-tele van magyar emlékekkel.
tauglich 2014.07.12 22:08:10
@S=klogW: ezt nem pusztán érdekességből linkelem. Szlovéniában szerintem most ez a magyar hősi emlékmű viszi a prímet, amit a szlovének saját költségen tettek rendbe (a cikkbe ágyazott videókat is meg kell nézni!):

mno.hu/hatarontul/rostas-pal-a-halhatatlan-huszar-a-magyar-hos-szloven-hos-is-1227840

Legközelebb októberben tépek le Olaszországba, úgyhogy az autópályáról teszek majd ide egy kitérőt.
tauglich Egy kívánság 2014.06.28 21:05:00
Az alábbi viccet 1976-ban stockholmi lengyel emigránsok mesélték az akkoriban egy időre ugyancsak Svédországba távozó édesapámnak. A történetet nem először osztom meg a blogoszférában, azonban érvényessége aligha kopott azóta, hogy az közel négy évtizede családom…..
tauglich 2014.07.10 07:00:44
@vero: igen, ez így elég pontos. :)))
tauglich Az én nyolcvankilencem 2014.07.08 20:45:00
Jelen írás először a Mandineren jelent meg. „− Azt mondd meg, Antoine,
 mi az hogy változás? − Várjál csak, Desiré,
 egyfajta tyúktojás.“ (Cseh Tamás – Bereményi Géza: Ding-deng-dong I.) Amint az anekdotából ismert, a már bomlott elméjű néhai pártfőtitkár…..
tauglich 2014.07.10 06:58:38
@Mormogi Papa: köszönöm az elismerő szavakat!

A sehol sem látható túrós lepényt a Rákóczi úton kaptam le, valahol a Nagykörút és az Astoria között, tehát nem kimondottan félreeső helyen. A timpanonos kapuzat egy békebeli gyárépületé (Budapesti Általános Villamossági Rt) volt a XIII. kerületi Hegedűs Gyula utcában. A történet egyébként külön posztot érdemelne: az épületet azóta elbontották, azonban a kapuzatot meghagyták. Jelenleg Cézár-ház néven luxus apartmanok találhatók itt.

www.ramirez.hu/blog/wp-content/uploads/2012/03/a70ebc0d-10f6-453b-a5d2-c5b76d0e967e.jpg

www.autoker.hu/kepek/cezar_haz.jpg

Azért van valami szolidan perverz az egészben.

További infók itt:

mienkahaz.blog.hu/2013/02/15/budapest_aramellatasnak_tortenete_i_resz

mno.hu/migr_1834/nyaron-nyitja-meg-kapuit-a-cezarhaz-803248

És még egy érdekesség. A kockaladában dekkoló csirkék egy kóser vágóhídra érkeznek a Dob utcába. A pincében működő műintézetről két teljes tekercset lőttem akkor.
„Addig jó nekünk, amíg Kádár él!” – volt általános vélekedés gyermekkoromban. És valóban: a társadalom többsége így is gondolta. Sőt, mi több, ma is sokan úgy tekintenek a korszakra, mint egy régi, boldog békeidőre. Kádár és rendszere a lelkeket alakította át és…..
tauglich 2014.07.07 07:15:07
@gyalog.galopp: és a szaró Lenin megvolt? Öt éve mi is megemlékeztünk róla:

mandiner.blog.hu/2009/11/28/a_szaro_lenin_szelleme
tauglich 2014.07.08 09:03:23
@gyalog.galopp: még ma is, sőt a jövőben is veszélyes lesz politikusokat szoborni, legalábbis a szobrok szempontjából mindenképp. Lenin elvtársat is nemrég hogy valagba robbantották Szentpéterváron:

i.usatoday.net/news/gallery/2009/n090401_day/08-lenin-russia-n090401.jpg
„− Azt mondd meg, Antoine,
 mi az hogy változás? − Várjál csak, Desiré,
 egyfajta tyúktojás.“ (Cseh Tamás – Bereményi Géza: Ding-deng-dong I.) Amint az anekdotából ismert, a már bomlott elméjű néhai pártfőtitkár Kútvölgyi úti kórházi szobájában…..
tauglich 2014.07.07 19:48:06
@marko11: azért azt tegyük hozzá, hogy a Szadi, és annak holdudvara (sokan ugye '94-ben tipliztek is tőlük) jelentős részben Aczél elvtársnak, a Kádár-korszak kultúrpápájának köpönyegéből bújt elő. Tehát esetükben a kontinuitás bőven fennáll azzal a rendszerrel.
tauglich 2014.07.08 07:12:34
@marko11: ez egy tök jó, a véleményedhez kapcsolódó komment a mandiner.hu-ról, habár látom, már reagáltál rá:

"A Kádár-rendszerről nem érdemes beszélni anélkül, hogy belső árulóiról nem ejtettünk szót.

Egy részlet Moldova Györgytől:

"Az 1990-es évek elején interjút készítettem a szocialisták elnökével, Horn Gyulával. Többek között azt is megkérdeztem tőle, hogy a pártja miképp viszonyul az MSZMP-hez. Horn annak idején a Központi Bizottság ülésein ömlengve dicsérte szembe az első titkárt: „Kádár János nélkül nincs párt”-stílusban. Kádár ezt meg is elégelte, és ráförmedt:
– Ugyan már, ne protezsáljon engem!
Most a kérdésemre Horn komoly arckifejezést öltve azt felelte:
– Csak három dologban nem értünk egyet velük: a múlt, a jelen és a jövő megítélésében.
Mivel több idősíkot nem ismerünk, ezt úgy is megfogalmazhatjuk, hogy semmiben sem vállalnak közösséget. Horn nyilvánvalóan nem a magánvéleményét fejezte ki, hanem az MSZP általános felfogását, ezt később, más beszélgetéseken is tapasztalhattam. Egyszer egy követségi fogadáson találkoztam Szekeres Imrével, aki egykori megyei KISZ-titkárból vált a Magyar Szocialista Párt prominens vezetőjévé, és érdeklődtem nála, hogy miért nem visznek vagy legalább küldenek egy szál virágot Kádár János sírjára. A jeles politikus megtisztelt bizalmával:
– Megállapodást kötöttünk koalíciós partnerünkkel, a Szabad Demokraták Szövetségével, hogy elhatárolódunk Kádár János emlékétől.
Csak nehezen tudtam megállni, hogy meg ne jegyezzem: egy sincs köztetek, aki a pályafutását, elért pozícióját, szerzett hatalmát nem Kádár Jánosnak köszönheti – közvetlenül vagy alig áttételesen."

mandiner.hu/cikk/20140707_tauglich_az_en_nyolcvankilencem_kadar_es_mi_iv#comment3082903

@vero: a szadesz is csak annak a rendszernek (annak is a kései változatának) az egyenes folytatása volt, csak némileg más eszközökkel. Lásd pl. Дъемск [Gyemszk aka Budapest] két évtizedig húzódó további és totális leépülése.
Vendégszerzőnk, Kiss Ádám írása.Ha száz éve lett volna YouTube, akkor könnyen lehet, hogy a szarajevói merénylet is felkerült volna a népszerű Fail Compilationök közé, mivel ilyen rövid idő alatt ilyen sok baklövés nem hogy a merényletek, de talán a történelmi események…..
Mandiner blog Te mit tennél, Imre? 2014.06.17 11:01:00
„Nyilván nem elég csupán rányitni az ember szemét valamely célra és aztán kést nyomni a kezébe: mert nem való neki késsel játszani, kísérletezgetni.” (Arthur Koestler: Sötétség délben) Tegnap volt a Magyar Függetlenség Napja. Ünnepségek, koncertek, tűzijáték, konfetti,…..
tauglich 2014.06.17 12:53:42
@Shenpen: azt hiszem, hogy a magyar parasztságnak Nagy Imrével kapcsolatosan minimum vegyes érzelmei, de inkább negatív emlékei voltak akkoriban.

Ami pedig beszédstílusát és habitusát illeti. Éppen a napokban adta le valamelyik rádió (Kossuth, vagy Infó?) azokat az 1958-as per során rögzített hangfelvételeket, amelyekben sok más múltbéli momentum mellett Nagy a munkásmozgalomban eltöltött évtizedeit ecseteli. Nos ezeket a felvételeket hallgatva, veled ellentétben nekem az ugrott be, hogy mennyire szerény volt ennek az embernek a szókincse (nyilván egy Buci Gyurihoz képest roppant gazdag), hogy mennyire jellegzetesen kommer a hanglejtés, a szóhasználat és a mondatfűzés. Ezek a mondatok számomra teljes egészében a Kádár-kori pártfunkcik még éppen elégszer hallott modorát idézték.

Más.
Nemrég olvastam valahol, hogy '89-ben Grósz Károlyék találták ki, és indították el azt a suttogó propagandát, miszerint Nagy Imre részt vett a cári család lemészárlásában. Erről, valaki??
„Nehéz konstruktívan hozzáállni a témához, amikor egy bomló bálnatetem és egy súlyzó keresztezéséről beszélünk, ami a »hagyományos kultúra és modernitás értékeit hozza szintézisbe«” − mondja építészmérnök feleségem arról az épületről, amely a legfrissebb…..
tauglich 2014.06.09 09:16:46
@gyalog.galopp: egyetértünk. :)
tauglich 2014.06.13 08:49:32
@Counter: ""A MALOM terv mellőzése egyszemélyi döntésem volt, a megbízásom feljogosított erre. Egészen pontosan: kötelességemmé tette, hogy azt a látványtervet támogassam, annak az elképzelésnek a megvalósítására törekedjem, amelyet lelkiismeretem és legjobb belátásom szerint legmegfelelőbbnek és reálisabbnak látok."

Ugyan, hol van ez a kultúrpolitikusnak megtett, ám elszabadult hajóágyúként funkcionáló, nulla anyaországi beágyazottsággal rendelkező költő egy Hómantól, egy Szekfűtől, vagy éppen egy Gerevich Tibortól?
tauglich 2014.06.13 17:59:37
@Counter: uncsi.
Egyik jelentős múzsámtól búcsúzom. Szűk négy évvel azután, hogy először írtam ezen a helyen Budapest egyik ikonikus ipari műemlékéről legsittesebb romhalmazáról, minden megváltozott: rá sem lehet ismerni a Móricz Zsigmond körtéri Gombára. Az imént idézett posztot két…..
tauglich 2014.05.27 10:00:43
@Tündér_Lala: sajnos Magyarországon soha nem volt igazán respektje a két háború közötti építészetnek. Ez nyomokban csak mostanában kezd változni.

Egyébként a Gombát csak az előző évtizedben nyilvánították ipari műemlékké, hogy valamilyen módon megakadályozzák az akkorra funkcióját vesztő épület teljes lerohadását.
tauglich 2014.05.27 15:18:38
@Alfomernok: pedig a látványtervek többségén a Körtéren már használatos mészkő burkolat látszik. Ez egyszerű és elegáns, jól illeszkedik az épített környezetbe és annak stílusához. Egyébként maga a Gomba tényleg menő lett:

www.kitervezte.hu/tervek/kozepulet/moricz-zsigmond-korter-gomba

Ez a térkövezés nálunk meg valami elszabadult kórság, ami teljesen ellentmond a kevesebb több zsinórmértékének.
tauglich 2014.05.28 21:07:18
@S=klogW: és mit kellett volna odatenni, egy nyírfaligetet? Már elnézést, de az egynyári zöld aktivisták gondolkodnak így.

Egyébként a körtérrel mostanság a legjobb történik. Egy olyan évtizedek óta szlömösödő nagyvárosi csomópontról beszélünk, amit szép lassan sikerül kivakarni a mocsokból. A Gomba körül megszüntetett villamosforgalom helyett sanszos, hogy létrejön egy minőségi közösségi tér kávézóval, üzletekkel, egyebekkel. A tér ezen része mindig is találkozópont volt, most pedig itt a lehetőség, hogy az emberek ismét élettel töltsék meg. Egy minőségi anyagokból rendbe tett közösségi tér többet tehet az egyszeri városi polgár boldogulásáért, mint néhány koncepcó nélkül odarámolt nyírfácska.
A Papp László Tamás cikkére reflektáló, Mi lesz veled, fiatal középosztály? című cikkünk sok visszajelzést, nagy visszhangot kapott az elmúlt napokban. Úgy döntöttünk: vitát, párbeszédet, beszélgetést indítunk a témáról egy cikksorozat formájában. Várjuk a személyes,…..
tauglich 2014.05.08 09:11:29
@gyalog.galopp: erre tökéletes ellenpélda (mármint hogy lehet ezt másképp csinálni) Olaszország, ahol a nagyüzemi gazdálkodás mellett regionális szinten jelentős szerephez jutnak a családi-, ill. kisgazdaságok. Ha bemész egy fullextrás olasz Coop-üzletbe, akkor nagy valószínűséggel a közelben megtermelt és előállított alapvető élelmiszereket fogod megkapni a friss zöldségektől a pecorinón és a szalámikon át egészen az olivaolajokig és a borokig. Természetesen a polcokon ott találod az olasz multik cuccait is (ami mondjuk minőségben többnyire nem ugyanaz, mint amit hozzánk importálnak), de az egyszeri digó, legyen az emilia-romagnai, vagy umbriai, tutkóra a saját regionális élelmiszereit részesíti előnyben.

Szóval a dolog éppenséggel lehet működőképes, csak irgalmatlan kemény meló, valamint hosszú idő a leharcolt magyar társadalmban végigvinni egy ilyen méretű szemléletváltást, ill. mezőgazdasági szerkezetváltást. Főként ha az ellenérdekelt multik, és tőkeerős szereplők – legyenek azok külföldi, vagy honi játékosok – mindezen szándékoknak ahol tudnak, ott keresztbe tesznek.
Még januárban, a doni áttörés hetvenedik évfordulóját követően írtunk arról a szenzációszámba menő fotóanyagról, amelyet id. Konok Tamás gyalogsági őrnagy és haditudósító századparancsnok fotóhagyatékából válogatott és mutatott be egy kiállítás részeként a…..
tauglich 2013.10.27 08:43:24
@Alfőmérnök: egy 1200 felvételt tartalmazó anyagból sokféle válogatást lehet csinálni. Más lesz a válogatás, ha saját célból teszed, más ha mondjuk egy kulturális, egy történelmi, vagy jelesül, mint a Mandiner, közéleti portál számára szeded össze a képeket. Aztán nem mindegy, hogy az 1200-ból több szűrőn át kiválasztott húszegynéhány felvétel hogyan viszonyul egymáshoz, milyen sorrendben követik egymást, hogy a kevesebb több elve hogyan tud érvényesülni, hogy a képek lehetőleg ne gyengítsék egymást. Na mindegy, nem egyszerű, amikor jó és kurvajó képek között a kiszórásról kell dönteni. Ha vágtál már életedben filmet, pontosan tudod hogy miről beszélek, mert dettó ez a helyzet.
tauglich 2014.03.31 09:23:07
@S=klogW: nyilván nem a fotó a perdöntő ennek eldöntésében. Viszont egyszer egy meló kapcsán kutattam levéltár(ak)ban a Tabán bizonyos emlékei után. Onnan tudom, hogy semmi nem indokolta a Szent Demeter templom ledózerolását. Mint ahogy hamis statikai problémákra hivatkozva semmi nem indokolta a Vár-beli testőrkaszárnya, és a lovarda, a Szent-György téri Bethlen-palota és az egykori hadügyminisztérium teljes, valamint a Dísz téri honvéd főparancsnokság részleges ledózerolását sem. A valóban komoly sérüléseket szenvedett királyi palota teljes átszabása ugyanebbe a vonalba illeszkedik. És persze később sem indokolta semmiféle statikai probléma a városligeti Regnum Marianum, az Erzsébet téri Nemzeti Szalon és a Blaha Lujza téri Nemzeti felrobbantását.

Szóval ennyit a kommer statika tudományának múltat végképp eltörölni kívánó szándékairól.
tauglich 2014.03.31 09:28:27
@tauglich: dehogy Bethlen-, Teleki-palota!
Varga Kálmán történész, műemlékvédő írása partnerünk, a MúzeumCafé magazin 37. számából. * Válaszokra váró kérdések a fertődi Esterházy-kastély kapcsánHa az ember éveket, akár egy évtizednyi időt tölt el egy kastélyban, megismeri az épület minden porcikáját.…..
tauglich 2014.03.30 09:09:20
@rajcsányi.gellért (ergé): remek ember és vitán felül kiváló szakember az általad linkelt tanulmány szerzője, Mőcsényi Mihály. Oktatóként és tudományos szakemberként keményen az árral szemben tolta végig a '45-90 közötti évtizedeket, mialatt történelmi kertjeink teljes amortizációja, és egyáltalán, a tájépítészet évezredes tradicióinak a kiiktatása egy szempillantás alatt lezajlott. És amellet, hogy Mőcsényi megoldotta és rekonstruálta Eszterháza számos múltba vesző dilemmáját, eközben oktatói tevékenysége által kisebb-nagyobb mértékben a jelen kihívásaira reflektáló legjobb szándékok valósulhatnak meg '90 óta itthon is.
tauglich Bezár a Tabán 2013.12.31 12:00:00
Olvasom a neten, hogy a mai napon bizonytalan időre bezár a Tabán (a gatyaváltásig Diadal) mozi, gyermekkorom meghatározó filmszínháza. Ahová csak le kellett kúszni a hegyről másfél óra felhőtlen szórakozásra. Ahol a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján azokat a jellegzetes…..
tauglich 2014.03.26 08:45:08
@marko11: nálam minden bizonnyal életkorilag alakult így a '84-es első pizza. De még abban az évben Stockholmban ettem ottani olasz pizzériában. Mondhatom, revelatív volt.

A Krisztina térről egyébként van két fotóm. Az egyik úgy 140 éve készült és a netről halásztam, a másikat pedig én fotóztam ugyanabból a pozicióból (a várból) és nagyjából azonos képkivágással. Ha végre írok is hozzájuk, akkor azt posztolom és jelzem.
tauglich 2014.03.27 08:17:47
@marko11: rajta leszek a szeren.

@Mormogi Papa: én ma már a jó olasz pacalokra hajtok, úgymint a trippa alla fiorentina, illetve Firenze jellegzetes sétáló szendvicsére, a lampredottóra, ami ár-érték arányban minden itthoni fast food mocskot messze leköröz.

Vigyázat, csak erős idegzetűeknek!

en.julskitchen.com/tuscany/lampredotto-the-florentine-street-food
tauglich 2014.03.30 09:26:01
@marko11: nagyon jó, kedvenc időszakom a Stones-tól!!!
Modern boszorkányüldözést emleget a Galamus, a baloldali véleményformálók retrodizájnos véleményoldala Biszku Béla egykori tömeggyilkolásra parancsot adó komcsi belügyér pere kapcsán. Oké, olvasói levélről van szó. És tudjuk, „a szerkesztőség álláspontja nem…..
tauglich 2014.03.28 09:45:27
@gyalog.galopp: "Nem az a lényeg, hogy Biszku milyen ítéletet kap, hanem az, hogy az általa vezetett rendszert itéljék el."

vö. "Kádár nem árult el semmilyen forradalmat, ( pláne nem Nagy Imrét) mert , a forradalom célkitűzéseiből sokat megvalósított."

mandiner.blog.hu/2014/03/21/igy_jart_margaret_thatcher_magyarorszagon/fullcommentlist/1#c21962690

Most akkor hol van az igazság? Hol van a te igazságod?