Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tomajer

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szabad a taxi Embercsempék 2015.09.17 08:59:50
Bár szándékom volt, bevallom, én sem hittem meggyőződéssel, hogy a legutóbbi hattyúposzttal sikerül olyan cuppanósan bezárnom magam után a blogajtót, mint Orbánéknak a "No pasaran!"-vagonnal a déli gyepűt. Mondjuk hallgatási fogadalmat sem tettem. De sajnos mások sem.…..
tomajer 2015.09.17 10:25:27
Dinamó Műhely Az utolsó cikk 2015.07.07 09:16:17
Lehet egyoldalúan a taxisok oldalára állni. Lehet nem nézni az utasok szempontjait. Lehet elutasítani a versenyt. Csak akkor ne álljunk meg itt. Kapjanak védelmet a szállodások, a pékek, a gépírónők, a kubikosok is. Nekik is legyen biztos munkájuk, védve az innovációtól. Ezt a…..
tomajer 2015.07.07 10:28:07
Hádde már írtak vazze! :-)

Kontra téves állításokkal szemben uber:

Az interneten a minap megjelent tévhit - valóság megállapításai tipikus Amerika életérzést sugall. Természetesen kerüli meg azt az apró tényt, hogy a taxi kontra uber felállásban egy minden szegletében jogszabályi keretek közé szorított területre betörve törvénysértést elkövetve végzi tevékenységét úgy, hogy e tevékenysége közben a külföldi székhelye miatt roppant nehézkesen elérhető felelősségrevonást elkerülve a magyar "szolgáltatókat" sodorja nehéz helyzetbe. Az már más kérdés, hogy a gépkocsivezetők anyagi haszonszerzésének e módja számukra persze üdvözítő, a felhasználók meg az elvi olcsóság mentén szintén hurráhadjáratot indítottak. Sajnos a kérdés nagyon elfajult. Pillanatnyilag ott tartunk már, hogy a komplex taxis-szakmai réteget éri támadás olyan jelzőkkel, amelyek a romák esetében már bírósági ügyek lennének. Egy társadalmi csoport ténykedése soha nem egysíkú. A törvénytisztelő és azokat betartó szolgáltatók, bár ők vannak többen, mégis manapság olyan atrocitásoknak vannak kitéve, ami méltánytalan. Senki nem vonja kétségbe, hogy e szakmának is vannak hiénái, akik nem a tisztességes utat választják. Mint minden más szakmában.
Visszatérve a TÉVHIT KONTRA VALÓSÁG hasábjaihoz. Bár lehet, hogy egy bizonyos érdekcsoport sajátságos, törvényeket nem figyelembe vevő, alantas gondolatai szerint az állításuk igaz, azt kell mondjam, a magyar valóság az alábbiakban látható:
Tévhit: "Az UBER munkalehetőség 2000 ember számára! Az UBER ezt kínálja 2016 végéig a Budapestieknek."
Valóság: Az uber nem munkahelyeket kínál, mivel a munkahely fogalma nem azt jelenti hazánkban, hogy innovatív technológiával ellátott, magánszerződéssel partneri viszonyt létesítünk, hanem munkaszerződés alapján alá - fölé rendelt munkajogviszony létesül. Ez az uber esetében egyértelműen nem valósul meg. Ezzel szemben olyan üzletszerűen végzett pénzkereseti lehetőséget biztosít a törvényi szabályozást alávaló módon megkerülve, aminek a résztvevői majd minden esetben komoly kockázatot vállalnak jelentős bírság lehetőségének árnyékában! Egyértelmű félrevezetés!
Tévhit: "40 000 felhasználó! Alig néhány hónap alatt ennyien regisztráltak a rendszerünkben. Ők meg vannak győződve arról, hogy az uber a budapesti közlekedés részét kell, hogy képezze."
Valóság: Igen, számokkal vitatkozni nem lehet. Azonban a meggyőződés kifejezése egy tipikus nyugati kommunikációs trükk. Ki ne hódolna be egy elviekben, és persze a gyakorlatban is olcsóbb lehetőségnek? De vajon tudják-e ennek az árát? Vajon akarják-e tudni? Nagyon nagy arcátlanság szembeállítani egy törvények által szabályozott, tárgyi és személyi feltételrendszernek kötelezően megfelelő tevékenységet a feketepiaci állapottal. A csempészett dohányárút fogyasztók is meg vannak győződve, hogy helye van a csempészett ciginek. Ettől a meggyőződéstől még törvénytelen ez is.
Tévhit: "Az uber rendszere nyitott mindenki, így a taxisofőrök számára is. A jelenlegi szabályozás hátrányosan érinti őket, de haladó szellemű változtatások esetén az uber további szolgáltatásokat vezetne be, amiknek fő haszonélvezői a taxisofőrök lehetnének."
Valóság: Az uber rendszere alapjában utasítja el a taxijárműveket. A taxisofőr magánjárműve alkalmas lehet, azonban ebben az esetben nem taxisofőr, hanem magánszemélyként végzi a tevékenységet. Azaz a személyszállításra vonatkozó jogszabályokat személyszállítóként szegi meg. Az egy arrogáns és arcátlan dolog, hogy a taxi iparágat szabályozó rendelkezéseket minősíti a nyilatkozó! A szabályokat a taxisok részvételével alkották, és mint minden szabály, természetesen nem lehet mindenki számára egyaránt jó. De a törvénysértést "haladó szellemű változásnak" beállítani már elfogadhatatlan.
Valóság: Az uber, mivel nincs készpénzmozgás, mégis azt állítja, hogy nyomonkövethető a tranzakció. Ez sem más, mint a félrevezetés magasiskolája! Arcátlanság, hiszem a banki adatokhoz csak az arra feljogosított hatóságok juthatnak hozzá egy szigorú eljárás keretében! Az uber külföldi központjához meg szinte lehetetlen hozzáférni. Egy álságos kijelentéssel takarják el a tényt, hogy a Magyarországon megtermelt "leadót" egyértelműen menekítik ki hazánkból. M indezt úgy, hogy még "tárgyalást folytatnak az adóhatósággal". Ennek jelen esetben pont fordítva kellene történnie! Az uber tevékenysége folytán valóban nem a szürke gazdaságot erősíti. A feketét. Adózatlan bevételre tesznek szert, az összes jogszbályt kijátszva, a hatóságokat félrevezetve, mindezt egy álságos marketing szövegben tálalva.
Az uber tévhitnek véli, hogy valakik szerint ők "nem hajlandóak tárgyalni" Hát ekkora arcátlanságot ritkán lehet olvasni.
Minek képzeli magát az uber? Miért is érdekelne bárkit, hogy mire hajlandó? Tipikus amerikai megközelítés, tipikus amerikai parazita megoldás. A te dolgod az lenne, hogy ha Magyarországon végzel kereső tevékenységet, létrehozz erre egy vállalkozást, adót fizess, és akkor legyél hajlandó, ha a hatóságok megtalálnak!
tomajer 2015.07.07 10:29:00
Kedves uber. NIncs szükség arra, hogy te dolgozzál ki bármilyen magyar szabályozási modellt. Ahol ti modellt kidolgoztok, ott kő kövön nem marad. Nincs szükség az arcátlan, hazug, marketing-megnyilvánulásokra.

Egyenes kérdés, egyenes válasz.
Már csak a tiszta üzleti szellemiség okán.

Mennyi fuvarod volt 2015-ben Magyarországon?

Mennyi adót fizettél a 20%-os sápod után Magyarországon?

Mint fuvarszervező, milyen felelősséget vállalsz az üzletszerű személyszállító tevékenységre rábírt emberekre?

Van-e biztosításod a fuvarszervező tevékenységeddel kapcsolatosan?

Tudod-e, hogy Magyarországon a dokumentumokat, tevékenységeket nem elnevezésük, és marketing meghatározásuk, hanem tartalmuk alapján kell megítélni?

Ennek megfelelően tudod-e, hogy amit végzel, fuvarszervezés, akik veled szerződésben állnak, díj ellenében végeznek személyszállítást?

Közölted-e a partnereiddel, hogy személyszállítás esetén a kötelező biztosításuk nem nyújt fedezetet a károkozás esetére?

És még sok-sok kérdést lehetne feltenni, de az előbbiekre is valószínüleg félrevezető, sajátságos választ adnál az igen és nem helyett.
De magyarázkodásaid és reklámaid alapján a következőkkel biztosan teljes mértékben egyetértesz:
Ha "innovatív" mobil-applikáción keresztül rendelsz, nem kell a törvényeket betartani senkinek:
- ukrán cigit, drogot, vényköteles gyógyszert, kamionos fuvart, repülőgép pilótát, gázórát, villanyórát, ebédet, oklevelet, diplomát, személyi azonosító okmányt, jogosítványt, stb.

Mert igen, az uber tevékenysége , bármennyire is szimpatikus a feleknek, akkor is ugyanolyan törvények szabályozzák, mint az előbbieket. Hogy veszi magának bárki a bátorságot, hogy Magyarország törvényeit ilyen módon meggyalázza?
Hol van az igazságszolgátatás?
Szabad a taxi Hűbérből Uberbe 2014.10.20 18:41:41
Keserítheti életünket BKK-rendelet, tehet keresztbe kispályás ellenőrkommandó, gerjedhetünk indokolt indulatra a belengetett országos jogszabálytervezet miatt, álmodozhatunk csorgó…..
tomajer 2014.10.20 19:08:04
A 90-es évek elején kezdtem el taxikázni, akkoriban volt egy kis vállalkozásom, csak a melóm volt kevés.Jártam keltem a városban, és nem láttam mást a taxikon: csak gyere hozzánk taxisnak, mert ez annyira jó, hogy nagyon.Vettem egy mély levegőt és elmentem jelentkezni, rögtön fel…..
Szabad a taxi Játék a betűkkel 2013.07.26 04:12:18
Tavaly nagyjából ilyenkor kezdtem újra tettleg taxizni húsz esztendő után. Az elhatározás korábbi volt, és gyorsabban érett, mint a napra tett pálpusztai, de idő kellett a vizsgákhoz, a bürokráciához. Azóta sok víz lefolyt a közeli önkiszolgáló autómosó szennyvízgyűjtőjén, immár a saját kocsim…..
tomajer 2013.07.26 09:09:33
Azért kicsit a másik oldalról is megvilágítanám a dolgokat, mert ez kicsit "értelmiségi" lett:-)

A taxistársadalom többsége (ma) nem az "írástudókból" kerül ki.
A saját példámon bemutatva: addig a pillanatig amíg tizenévvel ezelőtt nem jutottam internethez, és nem estem bele a fórumozásba, vagy húsz évig, néhány nyomtatvány kitöltésénél, és az aláírásom ideodabiggyesztésénél többet nem írtam. Saját gondolatok megfogalmazására meg végképp nem volt szükségem.
Amikor aztán a fórumokon (kis nosztalgia... ide az indexes azonosítóval lehet belépni, amit máshol rég nem használok) rájöttem, hogy a helyesírásom csapnivaló (amiről majd negyven évvel ezelőtt hozzáértő tanerők is legfeljebb egy kegyelemkettessel nyilatkoztak) kialakítottam magamnak egy "stílust". (To'od a fórumok pörgésében, egy vita hevében nincs idő helyesírás ellenőrző szoftvereket futtatgatni.)
Nna sz'al ez a stílus, olyanra alakult, hogy kvázi fonetikusan írtam mindent kis tájszólást belevicceskedve. Mindenki úgy látta viccolok, és senkiben nem merült fel, hogy a hibáim, nem direkt vannak. A módszer bevált, és azóta is alkalmazom.. mondhatni a véremmé vált. /hihi... hivatalos levelek írásánál nagyon kell vigyáznom, és ellenőriztetnem magam után mert észre se veszem:-)/
De a lényeg. Taxis, amíg nem mutatta meg neki a gyerek, hogy hogy kell belépni a hallotaxira, nem írt... nem olvasott. Nnajó, azért van egy réteg amelyik olvasott... hisz időnk az van bőven. Tehát nagymérvű igazságtalanság egy értelmiségi szemével a helyesírását kritizálni.... értékelni kell, hogy egyáltalán belefog a gondolatai megfogalmazásába. Hidd el nagy dolog!

ui:De azért jó olvasni valakit aki tud írni. Jja főetikás: Hidd el, ő is csak egy eccerű taxis.... aki az átlagnál sokkal jobban tudja megfogalmazni a gondolatait. Egy külvárosi kölyök, aki még nálam is selejtesebb alapképzettséggel rendelkezik.... mondhassuk, verekedni járt be az oskolába. Anno a hallotaxi indulása után, folyamatosan hisztiztem vele, hogy legalább a cikkekben használja a helyesírás ellenőrzőt, és nézzen utána a szavaknak amiket nem tud, nem ért, nem ismer. De ha ezzel a szemmel olvasod az írásait, és elvonatkoztatsz a "reklámcikkeitől", akkor egy zseniális kölyök! Persze már nem kölyök, eltelt tíz év, de nekem az marad:-)
Szabad a taxi Széklet az asztalon 2013.02.06 15:38:17
Több oka is van annak, hogy kora októberben nyilvánultam meg itt utoljára. Az egyik, hogy nem sokkal az utolsó poszt megjelenése után – bár már korábban is folyamatosan nézegettem a használtatutó-hirdetéseket – hirtelen felgyorsultak az események. Október 18-án adtam le a bér-Skodát, 25-én vettem…..
Szabad a taxi Szagtalan pénzek 2012.08.15 20:43:07
Tanúsíthatom, a pénz tényleg szagtalan, vagy ha van is bűze, nagyon gyorsan elillan, miközben maguk a bankjegyek is szublimálnak. Reggel kicsaptam az asztalra egy köteg bankót, rá a slusszkulcsot nehezéknek, hogy a szél el ne vigye, mert nekem kell elvinnem délután. A kocsitulajnak, mert bérlem az…..
tomajer 2012.08.21 08:02:49
@Szabad a taxi: :-)))

Köszönöm a törődést, és az ingyenreklámot.

Szeretnék veled beszélgetni. Te tudod, hogy érsz el engem.
Üdv:
tomajer
zoli voltam Taxizene 2011.06.01 11:30:00
Sziasztok olvasók, remélem, legalább páran úgy örültök ennek a kánikula-közeli időnek, mint én. Illetve én skizofrén vagyok, mert Björk, szegény, ő nagyon szenved ettől, sokkal inkább ősz-párti. Nekem viszont a 30 fok kell (kéne), akkor élek, azt szeretem.Munka tengernyi, de…..
tomajer 2011.06.02 07:44:07
Köszönjük!

www.hallotaxi.hu/index.php?pg=news_25_3300

Havas Henrik elméletileg készült ránk... aztán nem fizették meg:-)

www.hallotaxi.hu/index.php?pg=news_24_2201