Regisztráció Blogot indítok
Adatok
biga156

0 bejegyzést írt és 182 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egyszerre három gyártó is felfedezte magának a kézzel is hajtható kerékpárok eddig nem létező piacát. A Kerékagy májusban írt arról, hogy egy hátfájással küzdő holland sebész, Lex van Stekelenburg ötlete alapján a TSG Essempio megtervezte a 4StrikeBike-ot, a négypedálos…..
Repedt fék, törött alváz, leboruló rakomány, kameruni menekültek és kőkemény rendőrök. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
biga156 2013.07.31 13:57:17
@Sexual Harassment Panda: Kitiltani minket nem fognak, ez nem az a társaság. Majd inkább kilép az ország, az eu meg megrántja a vállát. nem erőszak a disznótor...
biga156 2013.08.01 13:31:16
@magyar bucó: Nem, mi azok vagyunk, akik eddig nagyrészt csak a sarokban ittak (pl a görögökkel), és vártuák a folyamatos utánpótlást a többiektől, akik folyamatosan dolgozták fel a disznót. Csak most szarul esik, hogy a többiek a kolbászért némi melót is várnak.

Ne higgy el mindent, amit a hazai média mond!

De ez nem ide tartozik, ne zavarjuk meg a témát :)
Az eredeti terv teljes felborításával érkeztem Spanyolországból korán reggel Mulhouse-ba a Luxemburgba továbbhaladó vonatommal. Innen már csak Zürich volt hátra és a hazatérés Münchenbe. Erre a városra egyáltalán nem készültem fel, semmit sem tudtam róla, így a város Tourist…..
biga156 2013.05.28 19:43:54
@azbesztos: abban igen régen voltam (gyerekként). Lehet igazad van, nem emlékszem rá annyira. Ez valóban nem kicsi, bár a hátsó nagy terem elég kopár (gyk álldogálnak ott magukban a vonatok) Mentségére legyen mondva, hogy tudomásom szerint az a terem is hasonló lesz az elsőhöz (berendezve, jelenetekkel stb), csak lassan haladnak. Meg rebesgetnek valamit egy külső területről is.

De én továbbra is állítom, hogy az autómúzeum mellett ez csak ráadás. Ott tényleg lehet pár igazi csodát látni :)

Persze ez nagyon szubjektív, mondhatni kinek a pap, kinek meg a neje :P
A KARD Szén-dioxid: 400 ppm 2013.05.10 20:42:29
Amikor nehéz eldönteni, hogy a trafikmutyival vagy Varga-csomaggal foglalkozzunk, a természet közbeszól. Most a széndioxid: olyan kerek számot lépett át a mennyisége a légkörben, ami meg kell szólaltassa a vészcsengőket valahol belül. Ez ugyanis globális baj. És nem kicsi, igaz,…..
biga156 2013.05.11 20:56:00
@légügyi megfigyelő: Úgy értem. A tényen azonban nem változtat: a károsanyag kibocsátáson ugyan jó volna csökkenteni, de valójában ez a mi saját érdekünk, cseppet sem a bolygóé. A bolygó köszöni szépen elvan magának, a leghalványabb esélyünk sincs jelenleg, hogy elpusztítsuk. Némileg befolyásolhatjuk a változás irányát, de a bolygó élő és élettelen rendszerei valójában eddig sem az állandóságukról voltak híresek, épp ellenkezőleg, a folyamatos változás jellemzi. Erre próbáltam felhívni a figyelmet a példámmal.
Valójában gőzöm nincs, a jelenlegi co2 kibocsátásnak és a föld felmelegedésének van-e valóban összefüggése (nem vagyok kutató, és mindkét oldalnak pont annyi érve és ellenérve van, mint a másiknak), de az biztos, hogy a folyamat része annak az egyébként is állandó változásnak, ami ezt a kékeszöld bolygót jellemzi. A kérdés részünkre pusztán annyi, hogy tudunk-e (akarunk-e) alkalmazkodni, változ(tat)ni, hogy ne bizonyuljunk a föld élővilágának egy szempillantás erejéig létező majd letűnő zsákutcájává.
A választási regisztrációs vita egy furcsa folyománya: vasárnap este Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője felvetette, minek Magyarországnak kötelező lakcímnyilvántartás, csinálhatnák ezt az önkormányzatok is. Első ránézésre talán meglepő, a párt eddigi, ultracentralizáló…..
Zokogó politikusok, könnyeikkel küszködő, rohanó vállalkozók: végre rendet vág a trükközők sorában az új jogszabály? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
biga156 2012.04.12 11:53:46
@kultúrpesszimista: a cikkben szó sincs szigorításról, csak a blokkolók tiltásáról. Szerintem ez rendben van. A szabály nem változott: blokkolóval is be kellett (volna) tartani a szabályt meg nélküle is.
biga156 2012.04.12 12:04:59
@kultúrpesszimista: a blokkolók engedélyezése2003-ban ésszerűtlen döntés volt! A betiltásuk most nem az. Ha holnap bevezetem, hogy elmenekülhetek jogosan az engem üldöző rendőr elől, vagy - hogy szélsőségesebb példával éljek - 10000 Ft-ig ellophatok tőled bármit (mert az nem bcs) - és 2 év múlva eltörlik ezt, akkor az nem szigorítás szerintem, csak a reális józan ész diadala.
biga156 2012.04.12 12:32:01
@kultúrpesszimista: de szerintem értjük egymást. A törvényeknek szerintem is engem kell szolgálniuk. Elhiszem a szakértőknek, hogy a 130km/h korlát (vagy az 50 vagy 90) engem szolgál. Nem vagyok szakértő, ők viszont azok és tudomásom szerint megalapozott indokai vannak ezen korlátoknak. Építész sem vagyok pl, ezért simán elhiszem egy statikusnak, hogy szerinte miért úgy kell építeni a házat. Hiszem, hogy ezzel engem véd. Ez nem birkadolog, hanem szerintem egy értelmes ember - többé-kevésbé - ismeri a korlátait, és amiben nem jártas, abban elfogadja a jártasabb véleményét (miért akarna rosszat?).
Amikor tehát kitalálnak egy kiskaput (jellemzően nem szakértők a témában, hanem jogászok, politikusaok), akkor érzem, hogy ez a döntés nem rólam szól. Milyen módon véd engem egy engem védő szabályt kijátszani képes eszköz? Konkrét esetben: miért lenne értem a blokkolók használata? Én nélküle is betartottam a szabályokat, de voltak akik nem, mert használták. Ha használják nekem több meló a vezetés, hiszen innentől ha tükörbe nézek azt is fel kell tételeznem, hogy mögöttem nem egy hozzám hasonló szabályokat a lehetséges mértékben betartó ember jön, hanem egy kiskaput kihasználó játékos valahol a hangsebesség közeli tartományban. (Arról már nem is szólva, hogy az ilyenek szerint én vagyuk a hunyó, ha nem számítok egy 200-al mögülem jövőre olyan helyen, ahol elvben ilyen nem is lehetne)
Publius Tízmillió Schmitt Pál 2012.04.03 12:10:00
Lemondott. De miért húzhatta ilyen sokáig, miért próbálta magyarázni a magyarázhatatlant, menteni a menthetetlent? Amit én látok magam körül, az az, hogy az emberek egy jelentős része csal, lop, hazudik valamilyen szinten. Ez megmutatkozhat abban, hogy bliccelnek a BKV-n, nem kérnek…..
Az Égéstér nyolcadik adásának kommentposztja. Tetszett?..
biga156 2012.03.22 21:43:47
@Medx: nem technikai, hanem - egyelőre - jogi akadályai vannak. (És az sem segít, hogy mndjuk Ny-Eu egyre szkeptikusabb a magyar jogállamisággal szemben. Egy ilyen országnak meg jó érzésű állam nem adja ki saját adófizetői vagy autóhasználói személyes adatait)
biga156 2012.03.22 23:23:12
@Medx: na de ha nem adják ki egymásnak az adatokat, hogy büntetnek meg mondjuk egy németet egy magyar gyorshajtásért? Kiadják a német hatóságnak a rendszámot és ő behajtja? Mit hajt be? Mennyit? Annyit amennyi a magyar bírság, vagy annyit amennyi németországban lett volna? Ha utóbbi, arra mi a jogalap(más ország törvényeit a német hatóság tartassa be? Ha az első, akkor mekkora visszatartó ereje van monjuk 50€ büntinek egy német jobb átlagemberre akár? Az, hogy nyílvántartok valakit valamilyen módon (lásd USApéldád) még nem ugyan az, mint megbüntetni ugyan ezt a személyt. Még a kiadatás sem egyszerű ma az eu-n belül is ennél súlyosabb bűncselekmények miatt is?

Nagyo nem egyszerű ez. Csak úgy működik sztem, ha a másik ország kiadja az adatokat és a magyat hatóság próbálja közvetlenül behajtani a büntetést (ha tudja).

Egyébként van megoldás: rendőrök a utakra és a helyszínen bírságolja a gyorshajtó külföldit stb. Egy német, svájci,francia stb rendőr simán kiszed téged a pályáról is. Ja, persze ehhez dolgozni kell, nem elég az út szélén meg 30-as tábla mögé bújva fotózni és objektív felelősséget játszani.

Nálunk egy rendőr lassan semmit nem csinál. Még pár törvény és elérhetjük, hogy bármilyen helyzetben mondhatják majd azt, hogy te bűmös vagy, akkor és ott büntetünk meg amikor akarunk, ha nem tudod ott a helyszínen hitelt érdemlően bizonyítani, hogy ártatlan vagy.
biga156 2012.03.22 23:55:55
@ommm: igen, de ha jól tudom pont úgy, hogy kiadják az adatokat. Máshogy nehezen tudom elképzelni. De egyébként épp ideje volt.
Alkotmányellenes a tavaly nyári jogszabály-módosítás, szinte betarthatatlan a törvény és indokolatlan a 800 ezres bírság. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
biga156 2012.03.01 16:01:47
@2-More: nos nézzük: lehet mondjuk (optimista számítások szerint) pár ezer olyan kopasz mercis, akiről te beszélsz. És lehet több tízezer olyan kint élő magyar, akit ártatlanul szopatnak, pedig már ha egy embert meghurcolnak ártatlanul egy rossz törvény miatt, az is sok. Nem azzal nem értek egyet, hogy az adóoptimalizálókat el akarják kapni, hanem hogy ezt nem effektiv "bűnüldözési" technikákkal teszik, hanem egyfajta kollektív bűnösség generálásával, ahol még a bizonyítás nyügét is rádtolják úgy, hogy közben igazából nem adnak biztosan jól működő alternatívát az ártatlan rétegnek. Kb olyan, mintha holnaptól azt mondanák: bevezetjük, hogy mindenki, akinek jogsija van fizessen be xFt gyorshajtásért büntetést, mert sokan hajtanak gyorsan. De ha tudod a helyszínen becsukott szemmel fél lábon állva nagykórusban előadni a szovjet himnuszt orosz nyelven akkor megúszhatod
biga156 2012.03.01 18:30:29
@tandydini: :DD
biga156 2012.03.01 19:14:48
@2-More: Khmm... Franciaországban is kisebb az szja, pláne, ha több gyerek van. A vállalkozások terhei is alacsonyabbak, a TVA meg 19%. Tehát akkor ő is tisztességtelen magatartást folytat, mert jobbak az adózási körülmények, mint a magyar? És szerintem még jó pár ország van hasonlóan. Mind tisztességtelen, mert Mo alá igér? Nem esetleg Mo a balf@sz, hogy nem érti a "verseny" szót?
TComment Sörért rendszámot 2012.01.18 06:15:00
A fényhidas Focus kombi már a felüljárón bekapcsolta a villogókat, aztán egyre türelmetlenebbül villogtatta a reflektort is. Semmi baj, drágám... Mai cikkünk blogposztja...
biga156 2012.01.19 15:22:56
@biga156: ja, persze a tv alapján ha nincs lakcímed, akkor nem vonatkozik rád a tv. De ilyet nem tudsz tenni, csak ha a személyidet is leadod :) Ez annak fényében is érdekes, hogy állítólag több mint 200.000 ember honosította az elmúlt évben magyar állampolgárságát (Ukrajnából, Romániából stb), akik viszont kapnak magyar személyit, de nem lesz magyar lakcímük, így természetesen járhatnak pl ukrán rendszámmal. Én, mint eleve Mo-ra szültetett ezt nem tehetem meg.
...mondta Göbi, a motordoktor, amikor az alábbi berendezés működéséről szóló videót elküldtem a szerkesztőségi levlistára - és azt hiszem, a legtöbben a lelkünk mélyén hasonlóan gondolkodunk. A Cordon ugyanis egy traffipax, pontosabban egy több célpontot egyszerre figyelni,…..
biga156 2011.11.07 16:56:02
@JC-II.: 200-al menjen versenyezni, pályára! Országúton az szimpla gyilkossági kisérlet.

De ha a túézásodat nem számolom, úgy van. Nem tudom, hogy te miért sietsz, és ha tehetem, még segíteni is foglak az előzésben. De nem fogom felvenni a te ritmusodat, mikor azt én nem érzem helyesnek az adott szituban. És ez így normális, hisz te sem veszed fel ilyenkor az enyémet (és ezt nem is várom el tőled)
biga156 2011.11.07 21:38:20
@Mayday: Tényleg jó lenne, ha újra nekilátnál a KRESZ tanulásának. Nem tudom honnan szeded ezt a jobbra kell húzódnom, na meg lassítanom is, ha én 80-al megyek, te meg 90-el jössz mögöttem, csak azért, nehogy téged feltartsalak akár csak egy percre is. Gondolom erre gondolsz (tévesen:

"(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse."

Ez a lassú járművekre vonatkozik. Segítek:

"m) Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes."

Tehát a lassú jármű nem az, ami nálad lassabban megy.

Aztán:

"Vagy menjen 90-el, vagy indokolja meg, miert nem megy annyival. az "igy erzem biztonsagosnak" nem indok."

Tévedsz! Ez valójában a lehető legfontosabb indok. Egy vezetőnek - mint többször írtam - mindig, minden esetben a körülményeknek, az autó és a saját állapota és készségei figyelembevételével kell meghatároznia a sebességét. Ez akárhogy nézem pont egy ilyen indok.

Te nem vagy hajlandó pár perccel hamarabb elindulni (bár tudod, hogy minden nap rohannod kell majd és idegeskednek, ha valaki 80-al megy majd előtted), és ezért szerinted az összes többi közlekedő a hibás, de főleg azok, akik viszont nyugodtan, a maguk ütemében haladva, biztonságosan akarnak eljutni a céljukhoz.
biga156 2011.11.07 22:01:42
@Mayday: Bocsáss meg, azt hiszem én részemről befejeztem ezt a beszélgetést. Te nem fogsz engem meggyőzni, én meg nem is akarlak. További balesetmentes közlekedést neked.
A mai napon a katolikus ünnepek sorában előkelő helyen szereplő mindenszentek napjáról emlékezünk meg. (Itt megjegyzendő, hogy ez az ünnep a keresztény hittérítők hatékony munkája segítségével maradt ránk ilyen formában, mindenszentek napjáról csak a VII. századtól…..
biga156 2011.11.03 19:34:37
@Azúrkék égbolt: A stílusod nyilván minősít téged, de sajnos a csekély intelligenciád nem tette lehetővé, hogy értelmezd amit írtam. (a végére tett smiley sem szépít a stíluson) Nem a te hibád, elnézem neked.

Megjegyzem ez a szokás sem rosszabb, mintha - a te szintedre lefordítva, hogy te is megértsd - nőnemű felmenődet (anyádat) a földbe kaparod el...

(a többektől elnézést)
biga156 2011.11.06 15:49:47
@Azúrkék égbolt: Kedves Azúrkék égbolt!

Bocsáss meg, ha erre a legutóbbi hsz-ra nem fogok érdemben reagálni. Egyszerűen képtelen vagyok abba a sötét mocsokba, ami a te szinteden van leereszkedni. Részemről a veled folytatott, cseppet sem szórakoztató beszélgetést befejeztem.

üdv:
biga156
A Zugügyvéd szerint ha a  biztosító az alperes, akkor az ügyintézés helye is megállapíthatja az illetékességet. Hello Zugi, A segitsegedet kérem.Leégett a lakásom Bács Megyében.Anno,a biztosítást Pest Megyében kötöttem az ingatlanra.Mint az lenni szokott,a…..
biga156 2011.10.13 19:34:11
@Füredi 3.0: "...mindjárt jönnek a szakemberek"

kicsit cinikus vagy ma :D
A legkacskaringósabb utca       A legmeredekebb utca (35%) – Bladwin Street, New Zealand. A legkeskenyebb utca, (50 cm) - Spreuerhofstraße, Germany   A legszélesebb út – 9 sáv – Buenos Aires, Argentina A legnagyobb körforgalom, 3.4 km – Putrajaya, Malaysia A…..
Bár még el sem csitultak a magyar kormány korábbi unortodox lépései miatt a nemzetközi vizeken a hullámok, kormányunk újabb méretes kősziklát dobott a háborgó vízbe: 180 forintos árfolyamon bárki végtörlesztheti frankhitelét mégpedig úgy, hogy az árfolyamkülönbözetből…..
biga156 2011.09.14 23:17:40
@bogancs: Persze, lényegében ez csak így lenne igaz, de a példa érthető: képzeljétek el fordítva a helyzetet. Úgy is ok lenne a dolog? Vagy ez csak akkor igazságos, ha az egyénnek jó. Ha rossz, akkor meg gonoszság és égbekiáltó szemétség?
biga156 2011.09.14 23:18:20
@MikeBoy: neked is az előző hsz-t :)
biga156 2011.09.14 23:50:06
@MikeBoy: Igazad van, a bank ez esetben nem bukna. De egyszerűen nem tudom képletesebben megkérdezni a dolgot. Az árfolyamkockázat vállalt dolog volt ( a mértéke mondjuk a pech kategória). Ez fáj természetesen a hitel felvevőknek. De ha épp ellenkezőleg zajlana a dolog, akkor nem éreznék ezt igazságtalannak? Az igazságérzettel jöttek itt páran, meg hogy az egész árfolyamrögzíést ezért találták ki. Erre igyekeztem egy másik oldalról való, érthető példával élni (ami természetesen nem állja meg a helyét tökéletesen, de a kérdés szempontjából ez lényegtelen): ez esetben is igazságos döntésnek látszódna a dolog? Miért gondolják itt emberek, hogy normális az, hogy ha a játék hirtelen számomra kedvezővé válik, akkor "igazságos" ha a szabályokat hirtelen megváltoztatom? Ez akkor is fair, ha ebben a játékban én épp nyerésre állok? Vagy akkor már nem?
De tisztázzuk: nem csak úgy kíbickedek. Én is rendelkezem devizahitellel. Én anno egy igen jó konstrukciót harcoltam ki magamnak (mert hogy azért lehetett néha ezt is megtenni). Így én - a lehető legtübb kedvezményt összehoztam rá. Nekem jelenleg 5% alatt van még mindig a kamatom CHF-re, és a törlesztőm az árfolyammal kb negyedével nőtt- Én anno mikor felvettem, és felmerült, hogy Ft vagy CHF, kiszámoltam, mennyi fér bele a költségvetésünkbe. Ezt kapásból meg is feleztem, mert mi van ha... Így mentem hitelt felvenni. Még ma is csak megközelíti az általunk akkor elviselhető szintet a törlesztő. Nem esik jól a többlet teher, de - kis túlzással - röhögve fizetem a törlesztőmet, mert anno - bár ilyen mértéket el nem tudtam volna képzelni - ösztönösen belekalkuláltam nagyobb bajt is. Akkor mindenki azt mondta, túlbiztosítom magam, felesleges. Ma én vagyok az, aki - ha nem történik valóban nagy baj - nem aggódok különösebben. A kormány jelenlegi ötletét - rövöd távon biztosan - nagy bajnak tartom. Nem is elsősorban azért, mert bedöntheti a forintot, hanem mert tovább rontja az amúgy is megtépázott hitelét az országnak. Ez sokkal nagyobb baj, mint hogy lenyel-e a bankrendszer 1000mrd-ot vagy sem.

Mint mondtam korábban, ezért én elkezdtem komolyan dolgozni azon, hogy ha valóban meglépik ezt, én tudjak előre menekülni és ki tudjak szállni a körhintából. Mert ha bent maradok, lesz mitől félnem. És sajnálom a temérdek embert, aki nem tud majd kiszállni (még én sem biztos). És ezek egy része még tapsol is a dolognak, mert meg sem próbálják felfogni, hogy a döntés milyen abszurd. (Jelzem, ha így, ahogy előadták meglépik, ez azoknak is fájni fog, akiknek nincs hitele) Ezért igyekszem ezt a másik oldalról is megvilágítani.
Eredetileg a svájci bicska és a nagy magyar benzinkútlánc kapcsolatáról szerettem volna egy pikáns történetet elmesélni, de a tegnapi rögzített árfolyamos végtörlesztős bejelentés után ebből csak Svájc marad, meg az ő jó öreg devizájuk. Majd talán visszatérek egyszer a…..
biga156 2011.09.11 10:44:10
@bayard: Látatlanban megmondja neked bárki, hogy megérné neked előtörleszteni, ha tudod. De hozzátennék, hogy már csak azért is megérné, mert patt helyzetbe kerülsz. Vagy előtörleszted bármi áron, vagy az akció utáni durva Ft árfolyamesés miatt minden eddiginél durvább törlesztőkre számíthatsz középtávon. Szóval aki már életében egyszer is látott kockás papírt és ceruzát és legalább az alapműveletekkel tisztában van a számok terén könnyen belátja, hogy ez egy agyrém lépés a kormánytól, és ha úgy döntenek, hogy megcsinálják, még a legjobban járók is csak a rossz és a még rosszabb között választhatnának.
Sajnos a képviselővé választhatóságnak nem feltétele egy általános iskola szintű matematika tudás...
Zámbó Jimmy szülői háza eladó! - figyelmeztetett mrgeez és tényleg. A meglehetősen átlagos cinkotai családi ház állítólag a Király szüleié volt. Az ingatlanmagazin.com utánajárt a hirdetésnek. A cikkből az derül ki, hogy ingatlanos papírokkal tudja igazolni, hogy valóban a…..
biga156 2011.09.07 13:22:08
@bestpixel: Ez még csak nem is mobillal készült szerintem. Kicsi a valószínűsége, hogy működőképes lenne még olyan mobil, ami ennyire szar képeket tud csak készíteni. Ma nem lehet sztem olyat kapni, ami a legfakezűbb fotós kezében is ne tudna jóval szebb képeket csinálni. Sztem tudatosan ilyen szar a kép...
Zseniális a Samsung ellentámadása az Apple ellen. A cég jogászai legutóbbi beadványukban azzal érvelnek a bíróságon, miért nem az Apple-é az elsőség az iPad dizájnjával kapcsolatban, hogy az már szerepelt a 2001. Űrodüsszeában. Van ez az úgynevezett prior art nevű fogalom ott,…..
biga156 2011.08.25 16:27:20
@RCH: Az Apple-nek épp ez a baja :) Hogy a Samsung bizony máris jobbat csinál nála olcsóbban. És a poiac bizony egyre inkább dönt is: egyre nagyobb tábora van a Galaxy-nak az Apple ellenében (is). Épp ez csípi a szemét az Applenek, mert szarul esik neki, hogy a nagy közös homokozóban a vágott szemű gyerek is tud hasonlóan kafa homokvárat építeni, és a csajok őt is körüldongják, nem csak az almát :P
biga156 2011.08.25 17:53:52
@Vision: Hogyne csináltak volna korábban is. Mondom, mi már ezelőtt 8-10 éve forgalmaztunk érintpképernyős, lecsatolható billentyűzetes Compaq tablet PC-ket. Vastagabb volt egy kicsit, meg nehezebb, de ez csak az akkori technika miatt volt, nem a design miatt. Érintésérzékeny kijelző volt (ceruza nélkül is ment), XP futott rajta. A több újjal kezelhető kijelző sem újdonság ( a sci-fikben meg pláne). A MS pl már pár éve bemutatta a mai tabletek elődjét, de akkor még a piac nem nagyon ugrott rá. Az is tudta már ezt. Az egyedi GUI meg no comment. Minden GUI egyedi :)

Mint már annyiszor írtam, az Apple nem innovációban a zseniális, hanem marketingben! Hogy lehet bármit eladni jobban, mint a többiek méghozzá drágábban. Ehhez ért, ezt jól csinálja. Mint egyszer írtam anno: az Evian is csak víz, mégis el tudják adni 3x-os áron :)
biga156 2011.08.25 18:28:00
@biga156: hopp, lassan utolérem a topicot :) Látom van itt példa bőven :)
Megelégelte a kormány, hogy egyre több, becslések szerint már közel harmincezer hazai autós próbál külföldi rendszámmal adót, bírságot elkerülni. Mai cikkünk blogposztja...
biga156 2011.06.15 23:46:58
@Krisi: A legtöbb külföldön élő ismerősöm (illetve én is) nem panaszkodik kint. Otthon sem nagyon, csak a külföldön sokkal (de nagyon sokkal) jobban tudtak érvényesülni.

Örülök neki, hogy ez neked otthon is ment. Akkor már csak a többi 9 és fél millió embernek kellen valamit kitalálni...
biga156 2011.06.16 00:33:35
@Krisi: A legtöbb általam ismert ember nem jókedvében megy ki sztem.

De én annak a pártján vagyok, hogy főleg a fiatalok menjenek amint lehet. Ismerjék meg, milyen a világ máshonnan nézve, aztán menjenek haza és igyekezzenek e tudás birtokában jobbá tenni az országot.
biga156 2011.06.16 01:15:50
@Krisi: Ha gondolod, mondhatok részleteket. Mi két eü biztosítónál vagyunk biztosítva ( a család). Az állami rendszerben, meg az erre épülő másik pillérben. Az első kb 100€-ba kerül havonta nekünk, a másik 65 asszem. Ismétlem, ez az egész családra vonatkozik! (5 fő). Ez 100%-os biztosítást ad bármilyen ellátásra. Előfinanszírozott a rendszer (gyk mint a vizitdíj, csak összegben picit magasabb), amit a kifizetés után 2-3 nappal visszafizet neked a biztosítód. Eddigi mióta itt voltunk: feleségem volt kb 2 hetet kórházban (ingyen. A biztosítása miatt 1 ágyas kórteremben). Utána részletes számlát kapott, amiben szerepelt minden. Ezt nem kellett még csak meg sem előlegezni, mert állami biztosítás fedezte. Volt egy fogorvosi ellátás: ez 4 alakalmat jelentett fogorvosnál, ezért kereken 80€-t kellett fizetni, amit 90%-ban (mert magánorvos volt, ezért nem 100%) fizetett ki pár napon belül a biztosító. (nyílván, ha nincs biztosításod, akkor ezeket te fizeted zsebből). Az eddigi legdrágább gyógyszer, amit vettünk 3€ volt. Fizettünk egy gyógytornászt (1 hónap, heti 2 alkalom) 150€, ezt is visszafizette a biztosító.
3 gyerek családi pótléka asszem (kiegészítésekkel együtt) olyan 450€ körül lehet, ehhez - a magyar keresetet számolták ehhez - kaphatsz kb 50% lakástámogatást (ha béreled a lakást).

A gyerek ingyen jár iskolába (egyetemig biztos. Az egyetemet majd 10 év múlva megmondom, ha még itt leszek :) ), az óvoda nem ingyenes, 2 gyerekért fizetek negyedévente 15€-t. Ebédelni kb 10€-ért jár naponta a 3 gyerek közétkeztetésbe (ha egyedül lenne, akkor 5€/fő/nap). Ezen kívül folyamatosan támogatott napközis táborok a szünetekre stb. A gázolaj olcsóbb itt kb 30-40Ft-al, a benzin vagy 10-el drágább. Az élelmiszerek kb ugyan annyi, a műszaki cikk kicsit drágább. A kocsi biztosítása (családi autó, 9 éves) bónusszal 700€ körül van, bónusz nélkül duplája (évente persze). Tömegközlekedés kicsit drágább, mint otthon, egy 40km-es gyorsvasútért 5,70-et fizettem minap.
Egy közepes éttermi ebéd a családnak 50€. A kocsi átiratási költsége (műszakival és teljes ügyintézéssel, amit a kereskedő intéz) olyan 250€

Az ÁFA itt 19,5%. A szolgáltatások egy kicsit drágábbak, mint otthon, de nem sokkal.

Hirtelen több nem jut eszembe. Én annyira nem érzem azt a nagy különbséget. Sőt!
Michael Knight Lex rendszám 2011.05.23 16:59:00
Csak egyetérteni tudok a külföldi rendszámú autóval folytatólagosan elkövetett adócsalás és közteherviselés alóli kibújás minősített esete törvényi szintű megakadályozásának ötletével.Hányszor megkapom e blog olvasóitól, hogy bezzeg nekem egyszerűen semmi nem jó, amit…..
biga156 2011.05.24 07:40:47
@Dirty Harry: van állandó címük. Olyan abszurd a magyar rendszer, hogy simán ráírják állandó lakcímként azt is, hogy hajléktalan (ergo állandó lakcíme az utca). Én nem tudtam kijelentkezni a saját házamból és tudomásom szerint nem is lehet. Születéskor bejelntenek (kapsz lakcímigazolót, amit sok helyen nem is értenek mire jó), és visszaadni nem lehet. Tehát ha magyar állampolgár vagy, akkor - hidd el - szükségszerűen lesz valamilyen állandó lakcímed.
biga156 2011.05.24 07:47:41
@neoteny: neked is mondom: én a saját tulajdonú lakásomból szerettem volna kijelentkezni. Nem engedték. Akkor most ők a hülyék? Az lehet, hogy ha eladom tehetem, abban lehet igazatok. De a sajátomból nem engedtek kijelentkezni engem, az tuti. Adjam el a lakásom, csak mert szar a törvénykezésünk?
Rengetegen fordulnak hozzánk: autót vennének, mire figyeljenek. Tessék, összegyűjtöttünk egy maréknyi tanácsot a rizikófaktor minimalizálása érdekében. Vélemények az azonos című írásunkról...