Adatok
mediainfo
124 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egyre többen látogatjátok a Piackutatás-hírek.hu oldalt és bízunk benne, hogy még többen fogjátok, ha megismerkedtek azokkal az új funkciókkal, melyeket most adtunk az oldalhoz.1.) Kezdjük egyből a legfontosabbal: egy új menüpont jelent meg az oldalon, melynek Hírfolyam a neve. Ez a…..
mediainfo
2011.04.21 21:25:25
Köszi, megnézzük, mit tehetünk. Kutatásban a Marketinginfo az erősebb oldalunk, de értjük a technikai korlátokat, remélhetőleg sikerül megoldással visszajönnünk. :)
mediainfo
2011.05.06 17:05:19
mediainfo
2011.05.07 01:45:47
Néhány napja ígértük, hogy valamikor majd a Piackutatás Hírek (PH) facebookos oldalán is lesz nagyobb élet, ott is jönnek majd a kutatási hírek. Nem szeretjük sokáig húzni a dolgokat, úgyhogy most már ott is megkaphatja a napi híradagját mindenki, aki erre vágyik, akit ez…..
Van ugye ez a 2008 őszén lecsapott válság, ami jelentős mértékben az emberi hülyeség és a pénzintézeti kapzsiság találkozásából táplálkozik. A banki szektor imázsa romokban, a kormányzatok világszerte azon gondolkodnak, hogy miként rúgjanak a pénzügyi szolgáltatókba,…..
Szögezzük le, hogy a túrórudi szent. Tudom, hogy Európa "normálisabbik" felén megbotránkoznak a csoki-túró kombón, de én meg azon botránkozom meg, hogy ők megbotránkoznak. Téma lezárva. És azt is aláírom, hogy a Pöttyös közkincs, olyan magyar márka, amely másokkal…..
mediainfo
2010.04.02 14:18:11
@Denz: Köszönöm az értelmező hozzászólást!
Az egyik nap azon gondolkodtunk többen a Twitteren egy Seth Godin poszt kapcsán, hogy vajh mikor jelez be jobban a bullshit barométer: ha valaki a kedves ügyfélnek előadja a nagy vízióit, de nem támasztja alá semmilyen bizonyító erejű adattal; avagy ha nyomja-löki a számokat,…..
Nem, ezt nem egy újabb mega hype-ot generáló digitális terület képviselői mondják, akik a lassan klasszikussá átsorolódó kereső területből akarnak kihasítani pár millió dollárt. Ezt kérem a big five egyike, azaz az egyik hagyományos médium, a közterület hangoztatja a…..
Idén volt 10 éves az Internet Hungary, amelynek mindig is hangsúlyos témája volt a digitális választóvonal, amely a "két Magyarország" között húzódik. Eszerint van mostmár 50 százaléknyi ember, aki felment a világhálóra, meg 50% digitálisan írástudatlan, aki meg…..
Az alaphelyzet: T-Mobile hálózat adott napon bekrepál. A fél világ megáll, nincs mivel kommunikálni. Eszünkbe idéződik Réz András előadása az idei Internet Hungary-ről: ha "kihúzzák a dugót", akkor a virtuális világnak, amelynek akkora fontosságot…..
mediainfo
2009.12.10 15:46:52
mediainfo
2009.12.10 17:36:42
@Lime: van kritika, és önkritika is. szerintem elkél mindkettő. több olyan téma volt az utóbbi hónapokban, ami hype-olásra kínálta magát, és nem biztos, hogy mindig sikerült jól dönteni velük kapcsolatban:)
mediainfo
2009.12.10 17:47:40
@Lime: oké, viszont nem csak blogot ír. sőt, főállásban nem azt ír:)
Nyilván az, amelyik a leghatékonyabban, legszéleskörűbben segíti az ügyfelet abban, hogy ő meg a fogyasztó szíve csücske legyen. Az régóta tudott, hogy az ügynökségek egyre élesebb küzdelmet folytatnak azért, hogy magukhoz ragadják a stratégiai kommunikációs tanácsadó…..
Ahogy a kommunikációs közeg változik, úgy változik a különböző kommunikációs területek egymáshoz való viszonya. Azon túl, hogy tán át kell írni a könyveket kicsit (vagy nagyon), a változásnak vannak húsbavágó következményei is, hiszen nem mindegy, melyik (milyen típusú)…..
A helyzetet Erzsi néni oldotta fel.Történt ugyanis, hogy az utóbbi hetekben ömlött a hülyeség, a sárdobálás és a niemand-parádé a médiás hírekből. Kezdett kényelmetlenné válni, hogy minden nap a rádiós frekvenciák körüli politikai-gazdasági násztáncról szólt.…..
Csináltam egy kis összesítést arról, hogy (az Effie-ről kiadott könyv adatai szerint) milyen médiát használtak azok, akik Effie-t nyertek.Jelentem gigászi küzdelem folyik az örökifjú, masszívan és megbízhatóan robotoló TV és a trendi digitális média között.Az összes…..
mediainfo
2009.11.18 12:11:15
Nem, nem a Szigetről akarok írni, bár annak volt tavaly ez a szlogenje. A kérdés ennél prózaibb: a tartalom-e a király még mindig? Ismét pollner-en keresztül jutottam arra az írásra, amely azt fejtegeti, hogy miért NEM a tartalom immár a király.Mert ugye évek óta mindig abba…..
Pollner linkelte be a Twitter-en ezt az írást. Arról szól, hogy miképpen kellene egy előadónak pl. egy konferencián követnie, hogy mit írnak a produkciója kapcsán a közönség soraiban ülők/a prezit a távolból követők. És akkor mintegy rutinszerűen reagálhatna a felmerülő…..
mediainfo
2009.10.22 17:37:08
@Bery: Igen, csak hogy legyen adott számú kérdező (szóban vagy twitteren vagy sms falon vagy akármilyen más csatornán), ahhoz a nagy számok törvénye alapján nagy közönség kell. Ez meg ugye itthon viszonylag kevés konferencián valósul meg, legalábbis ebben a szakmában.
Az aktivitáshoz pedig kell a párbeszéd egyfajta kultúrája, hogy valaki ne csak azért kérdezzen, hogy aztán a válaszra oda sem figyelve nyomhassa a saját biznisz robotpilóta dumáját.
Másfelől meg a kütyük nem helyettesítik az agyi teljesítményt és a tehetséget. Ismét kiemelném a 4-es pontot és a zárójeles megjegyzésemet.
Az aktivitáshoz pedig kell a párbeszéd egyfajta kultúrája, hogy valaki ne csak azért kérdezzen, hogy aztán a válaszra oda sem figyelve nyomhassa a saját biznisz robotpilóta dumáját.
Másfelől meg a kütyük nem helyettesítik az agyi teljesítményt és a tehetséget. Ismét kiemelném a 4-es pontot és a zárójeles megjegyzésemet.
Joe Marchese ír egy bejegyzésben két friss könyvélményéről (mi máson olvasta volna az alkotásokat, mint Kindle-en - én maradok a könyvillatnál, de ezen ne akadjunk fenn, reménytelenül reakciós vagyok ezügyben). Az egyik a Chris Anderson féle "Free: The Future of a Radical…..
mediainfo
2009.10.22 17:26:23
@Kontárblog: Elképzelhető. Én sem várom azt, hogy kézen állva zsonglőrködjenek és minden zsebükből megannyi CSR-kezdeményezés hulljon ki és hasonlók:) Csak azt várnám el, hogy picit, legalább picit tanuljanak a hibáikból (ne mások, csak a saját jól felfogott (?) érdekükben), és ne kezdjenek már új lufikat fújni, mikor a régiek miatt még vígan szívnak. S ha lehet az új bullshitet ne álcázzák tanulásnak. Mert ez nem az.
A világtól meg mindenki csak annyit várjon, amennyit ő maga beletesz. Szerintem. De ez egy totál OFF és magánjellegű vélemény:)
A világtól meg mindenki csak annyit várjon, amennyit ő maga beletesz. Szerintem. De ez egy totál OFF és magánjellegű vélemény:)
A Verizon bevállalós reklámkampánnyal harangozza be a Droid-ot. A teaser weboldalt meg lehet nézni itt, a szpotot meg a YouTube-on:Az "Everything iDon't, Droid Does" tagline-t nem nagyon kell magyarázni, nyilvánvaló utalás az iPhone-ra. Az, hogy ez mennyire értelmes…..
Itthon ez még nem igazán aktuális kérdés, tekintve, hogy a hazai blogokba még nem áramlik annyi pénz a hirdetőktől, amennyit fel tudnának szívni. Meg hát az egész területet egyelőre valamiféle homály fedi, főképp, mert jelenleg a még mindig nagy pénzeket besöprő…..
Én komolyan irigylem a BBC "problémáit". Most például a nézőket képviselő irányító-ellenőrző szerv, a BBC Trust indított széleskörű átvilágítást, mert azt szeretnék megtudni, hogy a közszolgálati etalonnak számító médiatársaság vajon jól költi-e a nép…..
Valószínűleg nincs ember a világon, aki ne tudná, mi van a General Motors-szal. Csődeljárás, újrakezdés, bizalomhiány, új vezetők, stb. Ilyen helyzetben bármely márkának nehéz kitalálnia, hogyan legyen hiteles és pozitív. A GM elég kockázatos utat választott: új…..
"Az AIDS tömeggyilkos" szöveggel fut a Regenbogen e.V. felvilágosító szervezet kampánya, melynek célja, hogy a németeket sokkolja, s megértesse velük a felelőtlen szex veszélyeit. Kissé brutális módot választottak erre. A plakátokon Hitler mellett Sztálin és Husszein is…..
A reklám- és médiaszakmáról köztudott, hogy nagyon is urbánus. A magyar rögvalóságban ez majdnem úgy néz ki, hogy ha nem Budapesten vagy, akkor nem is vagy a térképen. Persze ez enyhe túlzás, de sajnos nem is annyira... Viszont most nem ez a lényeg, hanem az, hogy ennyi…..
Valószínűleg inkább csak vészesen hülye. Történt ugyanis, hogy az amerikai oldalukon szereplő kedvesen mosolygós-meetingen ülős képről a lengyel site-on kiphotoshoppoltak egy színesbőrű kollégát. Íme a képek (forrás: PCWorld.com):Az eredeti képen ugyebár egy fehér nő,…..
mediainfo.hu
YouTube: lehet-e egyszerre fair dealt kötni a hirdetőkkel és a fogyasztókkal?
2009.08.24 17:15:00
Mai hír, hogy több évre szóló megállapodást kötött a Time Warner (TW) és a YouTube. Ennek értelmében az Egyesült Államok elsőszámú médiavállalata számos tartalmát teszi fel tervezett, általa irányított módon a videómegosztóra, illetve a különböző médiamárkáinak…..
Az RTL közleményei mindenképpen a szakma "élvonalába" tartóznak alázós kategóriában. Most például ezt bírták közölni: "Az r-time üdvözli, hogy két évvel saját KKV-kampánya után a TV2 is felismerte, hogy a televízió nem csak a multik hanem a kis és…..
mediainfo
2009.07.27 10:56:33
@Bery: Hogy érted, hogy hogyan kezelnék az M&M listát?:) Szerintem a PR-eseknek megvan a maguk szerepe abban, hogy egy-egy szereplő, mint személyes márka hogyan szerepel. Az ő dolguk, hogy nyilvánosan ne csináljon magából hülyét szakmai színtereken, konzultálnia kell velük arról, hogy merre mit nyilatkozik, stb. Persze a listában a PR (vállalati vagy személyes indíttatású) csak az egyik elem, a másik fontos részt a diszponált pénz teszi ki, az meg ugye mindkét tévénél igen nagy (RTL>TV2). De erről a listáról az M&M-et kellene inkább kérdezni:)
Egyébként meg azon is nyilván lehet vitázni, hogy mennyire reális a lista, vannak szürke eminenciás típusú "versenyzők", akiknek a helyezése így talán alul becsült, és vannak agyon hype-olt emberek, akik már a pozíciójukat is feltehetőleg a remek PR-üknek köszönhetik:) De ez minden országban és szakmában így van. Nem látok ebben semmi különöset. Az, hogy a két tévés vezér top 5-ös, reálisnak tűnik.
Egyébként meg azon is nyilván lehet vitázni, hogy mennyire reális a lista, vannak szürke eminenciás típusú "versenyzők", akiknek a helyezése így talán alul becsült, és vannak agyon hype-olt emberek, akik már a pozíciójukat is feltehetőleg a remek PR-üknek köszönhetik:) De ez minden országban és szakmában így van. Nem látok ebben semmi különöset. Az, hogy a két tévés vezér top 5-ös, reálisnak tűnik.
mediainfo
2009.07.28 10:13:14
@Bery: Ha jól emlékszem, arról egyik tévé sem küldött közleményt, hogy a vezetője hányadik lett a listán, ami - ha belegondolsz - logikus.
1. a Sanoma úgyis kommunikálta a listát, "külső", készítői szemmel
2. a két tévé vezetői szerkesztőbizottsági tagok a listát elkészítő újságnál, így szerintem inkább igyekeznek magukat "eltávolítani" a dologtól, hogy ne merüljön fel "bundagyanú" (minthogy szerintem nem is merül fel normális emberben)
3. az RTL-nek nem nagy kommunikációs érték, hogy "megint első", a TV2 meg minek mondja, hogy Várdy feljebb került, mikor a rivális még mindig előtte van (nézettségi kommunikációnál másképp működik persze ez a logika, de azért az komolyabb dolog, mint egy ilyen lista)
Egyébként ha jól emlékszem, nemcsak a tévék, hanem semmilyen a listán szereplő vezető cége sem kommunikálta a helyezést. Ami megint logikus. Helyén kezelik az ilyen listákat. Megvan a maguk funkciója és tök jó, hogy van ilyen, de nem ettől forog a világ(uk):)
(A legtutibb listát amúgy ilyen kategóriában a MediaGuardian készíti, na az nagyon komoly.)
1. a Sanoma úgyis kommunikálta a listát, "külső", készítői szemmel
2. a két tévé vezetői szerkesztőbizottsági tagok a listát elkészítő újságnál, így szerintem inkább igyekeznek magukat "eltávolítani" a dologtól, hogy ne merüljön fel "bundagyanú" (minthogy szerintem nem is merül fel normális emberben)
3. az RTL-nek nem nagy kommunikációs érték, hogy "megint első", a TV2 meg minek mondja, hogy Várdy feljebb került, mikor a rivális még mindig előtte van (nézettségi kommunikációnál másképp működik persze ez a logika, de azért az komolyabb dolog, mint egy ilyen lista)
Egyébként ha jól emlékszem, nemcsak a tévék, hanem semmilyen a listán szereplő vezető cége sem kommunikálta a helyezést. Ami megint logikus. Helyén kezelik az ilyen listákat. Megvan a maguk funkciója és tök jó, hogy van ilyen, de nem ettől forog a világ(uk):)
(A legtutibb listát amúgy ilyen kategóriában a MediaGuardian készíti, na az nagyon komoly.)
mediainfo
2009.07.29 17:28:31
@Bery: Hát imázst nyilván nem fognak építeni a tévében, de a tévé pozíciófoglalása éppen arról szól, hogy nem csak imázskommunikációra jó, és ezért nyomja most a kkv témát. Nyilván nem aranybánya ez most, viszont válság idején a fene se akar imázst építeni (vagy nagyon kevés márka van, aki megengedheti magának ezt a luxust), inkább sales sales sales... Ebbe a vonalba meg a "nagy kicsik" is beillenek.
Másfelől nyilván továbbra sem a mikrovállalkozásokra lőnek. Az hogy kkv, nem egy homogén csoport. Vannak köztük akár milliárdos forgalmú cégek is, akiknek egy tévékampány megfizethető.
Amit én nem értek, hogy hová, milyen környezetbe jönnek be ezek a direkt reklámok, mivel az RTL-nek van erre egy jól szegmentálható kábel portfoliója, a TV2 viszont szépen leadta az utóbbi években a sales house feladatokat, és maradt neki az egy szem TV2 + teletext + online.
Ami a csatorna inventoryját illeti, hát szerintem az most van...
Másfelől nyilván továbbra sem a mikrovállalkozásokra lőnek. Az hogy kkv, nem egy homogén csoport. Vannak köztük akár milliárdos forgalmú cégek is, akiknek egy tévékampány megfizethető.
Amit én nem értek, hogy hová, milyen környezetbe jönnek be ezek a direkt reklámok, mivel az RTL-nek van erre egy jól szegmentálható kábel portfoliója, a TV2 viszont szépen leadta az utóbbi években a sales house feladatokat, és maradt neki az egy szem TV2 + teletext + online.
Ami a csatorna inventoryját illeti, hát szerintem az most van...
Mivel nem vagyunk épp hardcore Blikk fogyasztók, így csak a kiadó közleménye hívta fel rá a figyelmünket, hogy mekkora baklövést produkáltak a mai kiadásban. A lap belsejéből "technikai okokból" épp csak a címlapon beharangozott vezető anyag maradt ki, a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz