Adatok
Elpusztithatatlan
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
JunkieeeBoy blogol
Rendelés külföldről, USA-ból, Kínából, ebay-ről (VÁM & ÁFA terhek)
2012.10.14 20:00:00
UPDATE 2019:Bár a poszt 2012-ben íródott, de jelenleg is aktuális! 2019-ben!
További hasonló posztok (rendelés külföldről):ÁFA-VÁM határok: http://bit.ly/junkieeeboyrendeleskulfoldrol1reszSzállítási idők: http://bit.ly/junkieeeboyrendeleskulfoldrol2reszVámolási folyamat:…..
Elpusztithatatlan
2014.01.24 12:25:11
Sziasztok! Nagyon jó a blog, nem régen csaptam bele én is az ebayes vásárlásba. Eddig csak kisebb értékű cuccokat vettem, az utolsó alkalommal viszont egy olyan árú terméket vettem, amire áfát már kell fizetni. Mivel paypallal fizettem, így ugye van a fizetést igazoló paypal receipt. Az lenne a kérdésem, hogy ha a vámon is tudják, hogy fizetésköteles, akkor miért nem szerepel a pontos érték a csomagon? Számla ugye szokott lenni a dobozban, de elvileg az nem hivatalos és meg sem nézik. Valamint ha bekérik a paypal receiptet és átírok pár számot, akkor megdőlhetek? :D Természetesen csak elméleti síkon vetődött fel ez bennem, valahol olvastam erről. Szóval hogyan ellenőrzi az előbbi dokumentum valódiságát a nav? Köszi előre is a válaszokat.
Csak addig valaki magyarázza el nekem, hogy miért tilos 40 fokban fürdeni. Nem a tavon bárhol, hanem a wakeboard pálya elkerített, stéggel védett részén.
Sokszor szoktuk sportolni a tó drótkötélpályáján, mert közel van, mert szeretjük, mert kulturált körülmények között…..
A szlovákiai Híd magyar politikai szervezet megszüntetné a kerékpárosokra vonatkozó zéró toleranciát, mert alkoholfogyasztás teljes tilalma csökkenti a turista forgalmat. Egy szlovák képviselő szerint a hatályos szabályozás elüldözi a kerékpáros turistákat. Nemrég számoltunk…..
Elpusztithatatlan
2012.05.13 17:33:02
@A csótány is ember: "Egy ember élete szerinted mennyit ér? Mert autóval azt kockáztatod részegen, azért van a zéró tolerancia. Gondolom nem 40e, vagy akár 500."
Ezt mire írtad? Eltértél a tárgytól ember. Nem kérdőjeleztem meg az emberi élet értékét, csak leírtam valamit, ami megtörtént, ha te úgy gondolod, hogy ez normális, kívánom, hogy a te autódat is bassza össze a tárgyban említett állapotú kerékpáros, legyen a tükör pótlásáig használhatatlan, utána lehet kicsit máshogy állsz hozzá.
Rosszul gondolod. A zéró tolerancia, azért zéró, hogy semekkora kárt ne okozz, legyen az anyagi, vagy bármilyen sérülés.
Mit szólsz mondjuk egy olyan esethez, hogy egy részeg biciklis a 70+ éves nagymamádat elbassza akár tízzel is, elesik és ugyanúgy mehet a tolószékbe? Combnyaktörés, csípőprotézis, stb.
De nem kell túl gyorsan nekitekerni egy gyalogosnak, hogy szarul essen és eltörje a kezét/kapjon agyrázkódást.
Mások már kifejtették, hogy tud halált okozni közvetve a részeg biciklis.
Írok még egy szerinted biztos statisztikailag ritka esetet: anyám vezetett, bringás kitette a jobb kezét, behúzódtunk egy sávval beljebb, hogy elmegyünk mellette egyenesen. Balra fordult. Utólag mi derült ki a bringásról? Ittas állapotban volt. Láthatólag megúszta, kórházba vitték. Senkinek nem kívánom azt az rémültséget, amit anyámon láttam.
Csak kíváncsiságból felcsaptam a kreszt, nézzük csak, "veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének lehetőségébe sodorja."
Még egyszer leírom, senki sem kényszerít, hogy bringával menj inni. Nem szórakozásból közlekedünk, tegyük azt felelősségteljesen.
Ezt mire írtad? Eltértél a tárgytól ember. Nem kérdőjeleztem meg az emberi élet értékét, csak leírtam valamit, ami megtörtént, ha te úgy gondolod, hogy ez normális, kívánom, hogy a te autódat is bassza össze a tárgyban említett állapotú kerékpáros, legyen a tükör pótlásáig használhatatlan, utána lehet kicsit máshogy állsz hozzá.
Rosszul gondolod. A zéró tolerancia, azért zéró, hogy semekkora kárt ne okozz, legyen az anyagi, vagy bármilyen sérülés.
Mit szólsz mondjuk egy olyan esethez, hogy egy részeg biciklis a 70+ éves nagymamádat elbassza akár tízzel is, elesik és ugyanúgy mehet a tolószékbe? Combnyaktörés, csípőprotézis, stb.
De nem kell túl gyorsan nekitekerni egy gyalogosnak, hogy szarul essen és eltörje a kezét/kapjon agyrázkódást.
Mások már kifejtették, hogy tud halált okozni közvetve a részeg biciklis.
Írok még egy szerinted biztos statisztikailag ritka esetet: anyám vezetett, bringás kitette a jobb kezét, behúzódtunk egy sávval beljebb, hogy elmegyünk mellette egyenesen. Balra fordult. Utólag mi derült ki a bringásról? Ittas állapotban volt. Láthatólag megúszta, kórházba vitték. Senkinek nem kívánom azt az rémültséget, amit anyámon láttam.
Csak kíváncsiságból felcsaptam a kreszt, nézzük csak, "veszélyeztetés: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét kár, baleset bekövetkezésének, a személy- és vagyonbiztonság sérelmének lehetőségébe sodorja."
Még egyszer leírom, senki sem kényszerít, hogy bringával menj inni. Nem szórakozásból közlekedünk, tegyük azt felelősségteljesen.
Elpusztithatatlan
2012.05.14 19:19:34
@A csótány is ember: Igen, van olyan eset, amikor a kerékpár legalább annyi kárt tud okozni, mint egy autó. De nem is ez a lényeg. A kerékpár is tud kárt okozni. Nem mindegy mekkorát? A gyalogos is tud. És?? Ne tegyen. Ha ezt meg te nem tudod felfogni, akkor nálad nincs minden rendben.
@ex-dr. vuk: Nem, nálam az "ivott alkoholt" = lassabban reagálni képes ember, aki nem feltétlenül beszámítható. Nem lehet elvárni a közlekedés többi résztvevőjétől, hogy fékkészenlétben legyen, mert a következő utcánál jön a delikvens, aki nem áll meg reflexből ott, ahol elsőbbséget kellene adnia. Arra elég nehéz jogszabályi keretet húzni, hogy a Balatonnál este a hekkfilé után ugyan ihassunk már egy korsó sört. Ja és nem tudhatod kinek a szervezete hogy reagál egy korsó sörre. Van, akinél ez nem okozza az előbb említetteket. Sajnos nem ez a többség.
@Perillustris: "Ugyebár van az a vicces megállapítás, hogy mivel a balesetek döntő többségét józanul okozzák, inkább azt kell betiltani."
Hát akinek van jogsija, annál be is tiltják. Aki hibázik, az feleljen érte. Gyorshajtás, piros, elsőbbségadás elmulasztása, károkozás, stb. //véletlenül sem akarom azt sugallni hogy rencám jogsi a kerékpárra//
A balesetek többsége az úttesten történik. Vezessünk a járdán? XD
@ex-dr. vuk: Nem, nálam az "ivott alkoholt" = lassabban reagálni képes ember, aki nem feltétlenül beszámítható. Nem lehet elvárni a közlekedés többi résztvevőjétől, hogy fékkészenlétben legyen, mert a következő utcánál jön a delikvens, aki nem áll meg reflexből ott, ahol elsőbbséget kellene adnia. Arra elég nehéz jogszabályi keretet húzni, hogy a Balatonnál este a hekkfilé után ugyan ihassunk már egy korsó sört. Ja és nem tudhatod kinek a szervezete hogy reagál egy korsó sörre. Van, akinél ez nem okozza az előbb említetteket. Sajnos nem ez a többség.
@Perillustris: "Ugyebár van az a vicces megállapítás, hogy mivel a balesetek döntő többségét józanul okozzák, inkább azt kell betiltani."
Hát akinek van jogsija, annál be is tiltják. Aki hibázik, az feleljen érte. Gyorshajtás, piros, elsőbbségadás elmulasztása, károkozás, stb. //véletlenül sem akarom azt sugallni hogy rencám jogsi a kerékpárra//
A balesetek többsége az úttesten történik. Vezessünk a járdán? XD
Elpusztithatatlan
2012.05.15 17:06:41
Feladtam.
@ex-dr. vuk: az ezrelékek szvsz csak egy fogódzkodó, hogy mennyire büntessenek (ha történt baleset, ha nem), mert azért jelentős bevétel származik ebből is. De attól még ittas, meg a nagyon ittas is ittas. Arról nem találtam és szerintem nem is csináltak statisztikát, hogy adott ezrelék tartományban 100 közlekedési szituációban hányban hibázott a vizsgált személy. Bár mondjuk videók vannak, hogy akadálypályán egy-két-három sör után hogy teljesít a vezető. Elég látványos a különbség. Bringa esetén se lenne nagyon más. Hogy ez milyen balesetet tud okozni, azt nem lehet kiszámolni, megjósolni, de a baleset bekövetkezésének valószínűségét lehet csökkenteni. Avval, hogy nem iszol, ha vezetsz. (igen, bringát is)
@Perillustris: Erre nem tudok mit mondani. Csináljunk amit akarunk, úgy sem lesz következménye, szarjon mindenki a másik fejére, ha ezt itt Magyarországon meg lehet csinálni.
A cikkben vázolt felvetésre úgy sem lesz soha itthon kapacitás. A semmiről kommentezgetünk 100+ akárhány hozzászólást. Pláne, hogy nem fogadták el ezt a módosítást, ami nem is itthon van.
A véleményemet leírtam. Ennyi.
@ex-dr. vuk: az ezrelékek szvsz csak egy fogódzkodó, hogy mennyire büntessenek (ha történt baleset, ha nem), mert azért jelentős bevétel származik ebből is. De attól még ittas, meg a nagyon ittas is ittas. Arról nem találtam és szerintem nem is csináltak statisztikát, hogy adott ezrelék tartományban 100 közlekedési szituációban hányban hibázott a vizsgált személy. Bár mondjuk videók vannak, hogy akadálypályán egy-két-három sör után hogy teljesít a vezető. Elég látványos a különbség. Bringa esetén se lenne nagyon más. Hogy ez milyen balesetet tud okozni, azt nem lehet kiszámolni, megjósolni, de a baleset bekövetkezésének valószínűségét lehet csökkenteni. Avval, hogy nem iszol, ha vezetsz. (igen, bringát is)
@Perillustris: Erre nem tudok mit mondani. Csináljunk amit akarunk, úgy sem lesz következménye, szarjon mindenki a másik fejére, ha ezt itt Magyarországon meg lehet csinálni.
A cikkben vázolt felvetésre úgy sem lesz soha itthon kapacitás. A semmiről kommentezgetünk 100+ akárhány hozzászólást. Pláne, hogy nem fogadták el ezt a módosítást, ami nem is itthon van.
A véleményemet leírtam. Ennyi.
A világ gazdagjai csak 275 darabon osztozhatnak a nemzetközi kerékpárpiac luxus kategóriájának ma elérhető egyik legszofisztikáltabb és legdrágább elektromos bringájából. Közülük volt már olyan, aki a Veyronja mellé látatlanban, interneten rendelt, de azért a 7-8 milliós…..
Elpusztithatatlan
2012.02.22 23:57:35
@Tiltsuk Bea: wow ez jóóó. Láttam valamikor bikemagon hasonlót Kona Stabbal, meg Speci Demoból is csináltak ilyesmit. Lapierrék legalább nem lógatnak középcsapágyház alá motort. Azért ez is lehet 20+egynéhány kiló, bár még mindig tekerhetőbb, mint a cikkbeli. Amúgy nekem a cikkbeli verzió is tetszik, csak nyilván nem egy kategória. Ciki lehet, ha kifogy az akksi a semmi közepén....
A biciklizés hamarosan annyira elterjedt lesz Budapesten, hogy a városvezetőknek és az infrastruktúra tervezőinek ugyanolyan komolyan kell foglalkozni a témával, mint az autós közlekedéssel.
Erre szeretné felhívni a figyelmet a szeptember 22-i kerékpáros felvonulás, amelynek csak a…..
Elpusztithatatlan
2011.09.22 15:31:48
A saját bevallásuk szerint minden szabályt betartó autósoknak küldeném a következő videót:
rtlklub.hu/hirek/belfold/video/133623
Akinek nem inge, ne vegye magára.
rtlklub.hu/hirek/belfold/video/133623
Akinek nem inge, ne vegye magára.
Elpusztithatatlan
2011.09.22 15:39:15
@kisceruza: Világos, van lámpám. Nagy bazi csöngő is lesz:D
Kényelmes utazásra kárhoztatták a stuttgartiakat azzal, hogy a fogaskerekű elé építettek kerékpártárolót. Így akár 8 biciklit is kényelmesen és biztonságosan lehet szállítani, útközben a sofőr még ha nem is akarja, akkor is kénytelen szemmel tartani a bicikliket. Fotó:…..
Elpusztithatatlan
2011.07.14 23:52:15
@Dinsdale Piranha: Melóhelyre/suliba sem gáz besétálni...
Az április 4-26. közti 3 hétben tartott fokozott közúti ellenőrzések végrehajtásában 11 878 rendőr és 617 polgárőr vett részt, ők összesen 26 142 biciklist ellenőriztek. A rendőrök feladata volt a közlekedési szabályok betartásának, a láthatóságnak és a kötelező…..
Elpusztithatatlan
2011.06.06 21:37:06
@al kotmány aláiro álamfö:
Igen, rettenetesen élvezem megideologizálni, hogy szarok egy olyan szabályra, aminek nem sok értelme van. Meg téged idegesíteni így a nap végén :D
Nem vágtam, hogy van ilyen gumikarikás csöngő. Csak a te kedvedért beszerzek egy ilyet:D
Igen, rettenetesen élvezem megideologizálni, hogy szarok egy olyan szabályra, aminek nem sok értelme van. Meg téged idegesíteni így a nap végén :D
Nem vágtam, hogy van ilyen gumikarikás csöngő. Csak a te kedvedért beszerzek egy ilyet:D
Elpusztithatatlan
2011.06.07 23:06:53
@Németh András: Együttműködés lassan, de alakulgat, mivel az e sportot űzők szerintem legalább fele 20 év alatti, nem vannak tisztában, hogy mi ennek a módja, időfaktor is belejátszik. Viszont azért elismerésre méltó amit pl. Sopronban sikerült csinálniuk az emberkéknek, de a Mátrában az mbkse-nek legalább 2 éve húzódik egy pályának a kijelölése, mert rohadt sok helyen kell egyeztetni, engedélyt kérni.
Az az ekézés az akkor kezdődött el, amikor kirakosgatták a biciklizni tilos és életveszélyes táblákat és megkezdődött a büntetgetés. Itt volt a remek alkalom, hogy egymásnak ugrasszák a cc-seket, dhsokat, egyebeket. Sajnos ennek sokan fel is ültek.
Ja igen, amikor megszigorították 2008-ban az erdőtörvényt. Miért is? A politikának is volt köze ehhez.
Biciklis érdekegyeztetés olyan szinten volt így a János-hegy és környékéről, amit a bikemagos cikkben is olvashatsz. Ott még megjegyezte az erdész, hogy esetleg a HHH-t kellene megcélozni.
Igen, az erdészeknek is vannak rigolyái, ilyen pl. az a kép, amin a libegőt keresztező betonnál ott van egy hordalékkúp. Böszmeség kijelenteni, hogy azt a déhások hordták le, akkor, amikor mostanában egy-egy nagyobb zuhé után brutál módon átrendeződik az egész erdő.
Erdészből is volt már szerencsém normálishoz, aki megmondta, hogy most erre meg erre ne menjünk, mert hóvirág van. Na az ilyen hozzáállás lenne a nyerő.
6 km az még talán nem is olyan sok, de ha nem lenne fogas, alig lenne ember, legyen az turista, cécés, déhás, aki feltekerne.
Majd egyszer talán megalakul a János-hegyen Tekerők Szövetsége, ami sok taggal a háta mögött talán tudja érvényesíteni a szándékait.
Talán az ilyenből is kevesebb lenne, aki azért megy ki bringázni egy ilyen helyre, hogy ne legyen kötöttség, ha tudatosítanák, hogy ez nekik is készült, ne csesszék szét.
Nem tudom, hogy elég lenne egy pálya, de már egy szűkebb sávban is lehetne játszani egy két ugrató építésével, stb.
Végül respekt azoknak, akik fórumon megszerveznek tavaszonként egy kisebb erdőtakarítást, kifékezett kanyarok rendberakását. Mert ilyen is van szerencsére.
Az az ekézés az akkor kezdődött el, amikor kirakosgatták a biciklizni tilos és életveszélyes táblákat és megkezdődött a büntetgetés. Itt volt a remek alkalom, hogy egymásnak ugrasszák a cc-seket, dhsokat, egyebeket. Sajnos ennek sokan fel is ültek.
Ja igen, amikor megszigorították 2008-ban az erdőtörvényt. Miért is? A politikának is volt köze ehhez.
Biciklis érdekegyeztetés olyan szinten volt így a János-hegy és környékéről, amit a bikemagos cikkben is olvashatsz. Ott még megjegyezte az erdész, hogy esetleg a HHH-t kellene megcélozni.
Igen, az erdészeknek is vannak rigolyái, ilyen pl. az a kép, amin a libegőt keresztező betonnál ott van egy hordalékkúp. Böszmeség kijelenteni, hogy azt a déhások hordták le, akkor, amikor mostanában egy-egy nagyobb zuhé után brutál módon átrendeződik az egész erdő.
Erdészből is volt már szerencsém normálishoz, aki megmondta, hogy most erre meg erre ne menjünk, mert hóvirág van. Na az ilyen hozzáállás lenne a nyerő.
6 km az még talán nem is olyan sok, de ha nem lenne fogas, alig lenne ember, legyen az turista, cécés, déhás, aki feltekerne.
Majd egyszer talán megalakul a János-hegyen Tekerők Szövetsége, ami sok taggal a háta mögött talán tudja érvényesíteni a szándékait.
Talán az ilyenből is kevesebb lenne, aki azért megy ki bringázni egy ilyen helyre, hogy ne legyen kötöttség, ha tudatosítanák, hogy ez nekik is készült, ne csesszék szét.
Nem tudom, hogy elég lenne egy pálya, de már egy szűkebb sávban is lehetne játszani egy két ugrató építésével, stb.
Végül respekt azoknak, akik fórumon megszerveznek tavaszonként egy kisebb erdőtakarítást, kifékezett kanyarok rendberakását. Mert ilyen is van szerencsére.
Elpusztithatatlan
2011.06.07 23:25:42
@al kotmány aláiro álamfö: Nem tudom mire vered annyira a melled, szerintem meg inkább a te intoleráns, kötözködő, magát tévedhetetlennek tartó 'fajtád' miatt utálják annyira a bringásokat.
Elég konstruktív dolgot fűztem hozzá a kommentedhez, nem tudom mi volt ebben a kifogásolható.
Elég konstruktív dolgot fűztem hozzá a kommentedhez, nem tudom mi volt ebben a kifogásolható.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz