Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sachterbakter

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy éve dübörög a Nemzeti Együttműködés Kétharmada és az Elszámoltatási Kormánybiztos, de még most sem tudjuk, hogy az "elmúltnyolcév" (@copyright by Szijjártó) legnagyobb biznisze, az autópálya építések körül mi volt a helyzet. Ha szimaton nem csal,…..
sachterbakter 2011.05.23 13:51:49
vicces

franciák ennyiből 350km/h-s TGV pályát építenek.
10m EUR/km. azaz 2.7mrd Ft/km. európa leggyorsabb szakasza LGV Est. csak kínában van gyorsabb.
az egész projekt kapcsolódókkal együtt 4mrd EUR - 1200-1300mrd Ft és 300km-nyi pálya épült.

normális helyeken ebből kurva nagy botrány lenne...

mert akkor fasznak kell felújítani. használni kell ezt így amíg szét nem megy, a pénzből meg építeni ilyen TGV-nek való vonalat.
jah azt az alstom csinálja, az nem jó. még féket sem tudnak csinálnie...

na meg találtam ilyesmit :D

1995 Estimate of Cost to Rehabilitate 1 mile of Line
The data for this estimate is from the Rehabilitation Cost Estimate for the Missouri & North Arkansas Railways Webb City Branch in the Missouri Rail Plan 1995 Update, produced by the Missouri Highway & Transportation Department, in June of 1995.
Rail, #100 Relay 176 tons @ $275 / ton $ 48,400.00
Joints, S.H. 270 @ $9.50 each 2,565.00
Tie Plates, S.H., D.H. 6,000 @ $2.10 each 12,600.00
Anchors, new 4,320 @ $1.05 each 4,536.00
Bolts, new 1 x 5 1/2 11 kegs @ $131.00 a keg 1,441.00
Washers, new 1,166 @ $0.30 each 349.80
Spikes, new 5/8 x 6 50 kegs @ $61.00 3,050.00

Ties, new 3000 @ $26.00 each 78,000.00
Ballast 600 tons @ $10.00 a ton 6,000.00

Unloading rail $2,000 per mile 2,000.00
Unloading ties $1.25 each 3,750.00
Rail cleanup $2,000 per mile 2,000.00
Install crossties $11.00 each 33,000.00
Install rail $7.32 per track foot 38,649.60
Install anchors $0.35 each 1,512.00
Surface and line $0.47 per track foot 2,481.60
Tighten joins $2,000 per mile 2,000.00

Total per mile cost $248,085.00

50m Ft/mérföld 95-ös dolláron. ha 16 év alatt 10x-es inflációt veszek alapul hasraütve, az is csak 500m/mérföld. 300m/km. amerikai munkásokkal és hozzáállással :)

ez a 2 meg 2.4Mrd/km a világ egyik legnagyobb lehúzása. amikor egy kormányzat annyira hülyének és laikusnak nézi (mert nézheti) a lakosságot, hogy még ezt is megtehetik, akkor nagyon nagy gáz van.
mindenkinek tök egyértelmű lenne, hogy a vasút jelentősen olcsóbb, mint egy autopálya...de nem nálunk. hülye magyaroknak jó az a 2mrd/km, ha autopálya, ha vasút. sztem nálunk még viziutat is el lehetne adni ennyiért. lenne aki ennyiért kikáltja a dunát annak km-enként.

zero értetek egyszer elmegy egy fekete autó...de megéri, mert nemes eszmékért harcoltatok :DDDD