Adatok
shiNIN
0 bejegyzést írt és 52 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sokan és sokszor vitáztak már arról, hogy szabad-e gyereket motoron szállítani. A törvény megengedni, amennyiben eléri a lábtartót, sőt, léteznek fixen felszerelhető motoros gyerekülések is.
A japánban készült videó megnézése után mi is elbizonytalanodtunk – rossz nézni,…..
shiNIN
2013.01.28 14:39:22
Valószínűleg nem egyetlen igaz útja létezik a helyes utaskapaszkodásnak, nem mindegy, hogy hasal vagy ül az ember, s milyen a vezető motorozási stílusa... Én próbáltam vagy kétszer pár másodpercig átölelősen kapaszkodni, habár sosem vonzott, pedig csak a párom mögé ülök fel. Nem tetszik és bizonytalan érzés. Én sokszor a hátsó nekem-igenis-kapaszkodót használom, a hátsó doboz is kellemes dolog, de igen sokszor nem is kapaszkodom, mert elég stabilan ülök anélkül is. Mindkettőnk motorján elég egyenes háttal tudunk ülni mindketten, s igen szolidan megyünk. Ha kicsit is érdekesebb helyzet van, akkor kapaszkodom, s akkor is, ha alszom, fő a biztonság. S ha egy mód van rá, nem ülök hátul egyáltalán.
shiNIN
2013.01.28 14:51:18
@megatoner.hu: Persze, hogy kell. Ha az ember motorozik és a gyereket nem tudja otthon hagyni vagy pláne viszi valahova, persze, hogy felülteti. Az más kérdés, hogy én roppantul vigyáznék rá, nem vállalnék a motorozás puszta tényén kívül extra kockázatot és amennyire lehet, ellenőrizném, hogy tud-e rendesen kapaszkodni... Épp elég kivárni az első éveket, amikor még nem tudjuk vinni motoron.
Udvariasan szeretnék szólni, hogy vége a nyárnak. Ugyan napközben még meleg van, de este már kell a macialsó és a macifelső. A derék szúró fájdalommal kiált vesekötő után, a naplemente végén ezeréves merevséggel tiltakoznak a bütykök is.
Az Iron and Resin pompás…..
Néhány hétköznapi alapanyag felhasználásával elkészíthetitek ezt az elegáns hatású tükörkeretet. Maradék kartonpapír vagy WC-papír guriga (Hórusz, köszi a tippet!) meg egy maréknyi flitter kell csupán, és íme!
Anyagok:
Kartonpapír (vastag)
Flitter
Ragasztópisztoly
Műanyag csavaros fedél (kisebb,…..
Persze csak ízlés kérdése, kinek mi tetszik. Pontosan tudják ezt az oregoni Portlandben található Motorcorsa nevű Ducati márkakereskedésben, ahol egyetlen alkalmazottnak sem okoz gondot a szerepcsere, ha egy vidám fotózásról van szó. Az eredeti ötlet elég szokványos volt. Egy…..
Kacsa, liba, négy gyerek, smafu. Na de egy borjút szállítani a motoron? Vietnamban mindent lehet, de ez akkor is beteg, nagyon beteg...
..
Ugyan a motormosás kicsit fölösleges, mert a gép ismét pikk-pakk retkes lesz. Ennek ellenére olyan jó néha egy habos szivaccsal végigmenni az alkatrészeken - egy-egy ilyen wellnesskúra után szinte hálásan kacsint lámpájával a motor.
Persze ennél van jobb is: más mossa, mi meg…..
A szabadságot mindenki szereti, hiszen akkor nem kell dolgozni. A nagy szervezetekben gályázó rutinos irodai patkányok azonban azt is tudják, hogy a szabadság kivételét érdemes körültekintő módon megtervezni, mármint nem csak privát, hanem dolgozási szempontból is. Az ügyesen…..
Egyáltalán nem érdekelt kétütemű, 50 köbcentis, tizenéves Yamaha Vino robogóm fogyasztása. Vagy legalábbis annál jobban nem, hogy nincsen rajta benzinszintjelző, ezért jó tudni, nagyjából hol járok. A tankba nézegetős módszer a Vinónál nem működik, mert még az utolsó két…..
shiNIN
2012.07.12 14:50:46
@Kalmani: Az nem vonz, én Choinorit akarok. Az se fogyaszt sokat és attól se kell nagyon félni, hogy gyorshajtok (bár megtörténne az erősebb lejtőkön, amik a biciklit is 50 fölé gyorsítják). Továbbá aranyosan néz ki. Nem szeretem a robogókat, de egy olyanon ellennék :D
shiNIN
2012.07.12 15:09:18
@Xero: Ez személyfüggő. Van, aki rengeteget foglalkozik a fogyasztással (menetközben és utána is, mert logolja és fórumokon cseveg minden egyes apró útjáról fogyasztási szempontból), de elvan. Gondolom, a zömüket direkt szórakoztatja a dolog, nem a legunalmasabb hobbi. Mások csak logolják és tudomásul veszik a számokat. Én logolom és következtetéseket próbálok levonni, rekordot dönteni pedig jó dolog. Idegesíteni nem idegesít, ahogy az átlagos km költségem is egy tudomásul vett összeg. A motorozás már csak ilyen.
shiNIN
2012.07.13 19:31:46
@PITTA: Az nem baj :) A falu és a külterülete között,
igen kisforgalmú úton használnám, magasról tennék a gyorsulásra :) Viszont chou kawaii, ahogy a videóban volt, bár én inkább lolnak mondanám.
igen kisforgalmú úton használnám, magasról tennék a gyorsulásra :) Viszont chou kawaii, ahogy a videóban volt, bár én inkább lolnak mondanám.
Sipossal éppen valahova siettünk a Los Angelest behálózó ötsávos utak valamelyikén, mikor egy furcsa motoros bandába botlottunk. Természetesen épp késésben voltunk, de mégsem előztük meg őket. Vigyorogva beálltunk melléjük, mert például az M7-esen valahogy ritkán futunk bele…..
shiNIN
2012.06.28 14:02:42
Elrontottam. Rat rodokat kerestem, úgy akadtam rá erre az oldalra, azóta nem tudok lejönni róla (Árpád szerint bitlisz, de én nem ismertem, bocs). Pláne, hogy eszembe jut, amikor Rézmányi kollégának azt mesélte egy srác Los Angelesben, hogy mennyire szemét, bürokratikus egy…..
Azt reméltem, hogy az Avensisünk szerelős posztjai nem fogják a Belsőségről kiszorítani Csikós szarjait, mert hát egy Toyota nem romlik el. Ami persze nem igaz, hiszen kopik, és ami kopik, az egyszer elfogy. Ennek ellenére nem panaszkodnék túlzottan. Tán emlékeznek még páran a…..
shiNIN
2012.06.19 14:40:51
Holmi kései reagok.
@don't: A Yaris a kapható, nem túl drága, keveset fogyaszt, nem annyira romlékony kritériumok miatt jött számításba. Tudjuk, hogy nem ideális, de nem baj. A csomagtere motor után teljesen jó lesz, több minek, max. elkérjük a szomszéd utánfutóját :D
A hegyre nem fog feljönni hóban, de csak amiatt nem veszünk terepjárót, ellesz lent is.
Nem dieselt akarunk, hanem benzineset, a kicsit.
A hideg különben nem szempont, ha a -7 fokban motorozás (lassan) meg se kottyan, akkor az autóban se fogunk megfagyni, azt hiszem.
@Super aGyuri: Közlöm a párommal ezeket, köszi. Bár ha többet fogyasztanak, nem fognak kelleni neki. Ő ilyen, sportot űz a fogyasztásból.
@don't: A Yaris a kapható, nem túl drága, keveset fogyaszt, nem annyira romlékony kritériumok miatt jött számításba. Tudjuk, hogy nem ideális, de nem baj. A csomagtere motor után teljesen jó lesz, több minek, max. elkérjük a szomszéd utánfutóját :D
A hegyre nem fog feljönni hóban, de csak amiatt nem veszünk terepjárót, ellesz lent is.
Nem dieselt akarunk, hanem benzineset, a kicsit.
A hideg különben nem szempont, ha a -7 fokban motorozás (lassan) meg se kottyan, akkor az autóban se fogunk megfagyni, azt hiszem.
@Super aGyuri: Közlöm a párommal ezeket, köszi. Bár ha többet fogyasztanak, nem fognak kelleni neki. Ő ilyen, sportot űz a fogyasztásból.
Jó esetben úgy tettük el a motort ősszel, hogy a tavasz első sugaraira csak elő kelljen tolni a garázsból, belerakni az akkumulátort, megnyomni a gombot, és kis melegítés után elindulni, bemelegíteni az elsorvadt motoros izmainkat.
De mi van akkor, ha ősszel megfeledkeztünk néhány…..
Nemrégiben levelet kaptunk, amit főszerkesztőnk korrekten meg is válaszolt. Kedves olvasónk azt javasolta, hogy lobbizzuk ki: segédmotorral is lehessen utast szállítani. Ugyan Winkler Róbert gyakorlott robogósként is véleményezve udvariasan elmondta, hogy nem tartjuk erre alkalmasnak a…..
shiNIN
2012.05.31 12:18:06
@CruiseDeNemTom: Szerintem megfelelő beállítottsággal, esetleg skillel kurvajó lehet cruiserrel krosszpályán (bár én inkább mezőkön szeretek menni, az szebb. Szentlélek-Mályinka pedig izgalmasabb egyes kanyarokban) :D Az extrém felhasználás, mint sportmotorral átszelni egy sivatagot, nem pedig hülyeség, mint a többi ;)
Mármint az a hülye, akiket a trashblogok (update: sikerült) annyira szeretnek: a szánalmas, kelet-ázsiai hülye, aki a robogóján szállítja az egész családját, a bejárati ajtó keretét, vagy egy fejős kecskét. Én még nem tartok a kecskénél, de valószínűleg csak mert…..
Olasz konyha magyar fűszerrel: Szabó Éva iparművész keresztezte a két kultúrát. A Kalocsáról származó művészt a népművészet mai alkalmazása foglalkoztatja, így hosszas munkával, ecsettel kifestette Aprilia Scarabeóját. A fotókon kalocsai népviseletben motorozik…..
Egy hozzáértést nem igénylő alkatrész is tud vicces perceket okozni, főleg, ha kissé szórakozott vagy, mint én. Megvan az XJR, hurrá! Ilyenkor kezdődik az, ami minden használt járműnél jön: a szívás. Kicsi vagy nagy, egyre megy, de valami bibi mindig lesz. Az alap, hogy vár rám…..
shiNIN
2012.04.19 19:35:47
@Castigliano: Dombos udvar? Én beindítás nélkül legurultam a hegyről, 5-600 méter... Földút, kövek, fűcsomók. Valami 2 és fél óráig toltam vissza a motort, a legdurvább ponton segítséggel. Nem voltam formában, az igaz :D
Akárcsak akkor, amikor alattam kötöttem ki, örültem neki, hogy csak ~160 kiló szárazon.
Az aksi egyébként csak lemerült akkor, nem halálozott el.
Akárcsak akkor, amikor alattam kötöttem ki, örültem neki, hogy csak ~160 kiló szárazon.
Az aksi egyébként csak lemerült akkor, nem halálozott el.
Hogy mit húzzak a testemre, nekem is nagy dilemmát okozott a kezdetekkor. Kérdezgettem mindenkit, hogy milyen sisakot, milyen kabátot, kesztyűt vegyek. De nagyon megoszlanak a vélemények, mindenki másra esküszik.
A szerkesztőségen belül is szenvedélyes viták alakultak ki:…..
Ha nem, most lehet, hogy fogsz. Pár hónapja szuper kis olvasói levelet kaptunk Benedektől, ami egy számomra szívet melengető írás volt a sokak által lenézett járműfajta szenvedélyes szeretetéről. Az élet igazságtalanságai viszont sokkal kellemetlenebb érzelmeket váltanak ki…..
Mi mindenre jó a motor: még egy csontos sunát is el lehet adni vele. A Tavik fürdőruháról készült divatfotókhoz szakállas bájker és egy Yamaha XS650-ből épített chopper kellett. Megfordult a világ: régen alulöltözött macákkal adták el a gépeket, most meg motorokkal…..
Január első hetében a Lidliben akciós volt az akrilfesték. Mondtam is a feleségemnek, hogy csapjon le rá, hisz olcsó, 24 színű, csak jó lesz valamire, bár az általános iskola óta nem festettem ecsettel. Ha rajzoltam, ceruzával, vagy nagyobb felületekre festékszóróval,…..
shiNIN
2012.02.10 22:57:44
CFMOTO V3 A világ legcsúnyább choppersport robogóját küldte át nekem Árpád, de szerintem nem is néz ki rosszul, csak elsőre nem értettem, hogy rádiós vagy vezetékes távirányító van-e hozzá. V5 A kínainak néha fura dolgokat gyártanak, és itt most nem csak a gagyira gondolok.…..
shiNIN
2012.01.31 22:29:05
Ha elvesszük a gázt, semmit nem fogyaszt az autó. Van ennél takarékosabb? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
shiNIN
2012.01.27 10:41:53
@Jamesblond: Nem szoktál nézni kitermeléssel és fogyasztással kapcsolatos adatokat, ugye? Nem rózsásak. A kőolajexportőr országok is fejlődnek és nőnek, egymás után válnak importőrökké... 7 milliárd ember van, a fogyasztói társadalom az állandó gazdasági növekedésre épül... Nem tudnak annyi új mezőt találni, amennyire megugrott a kereslet. Az ember, ahogy szokta, fogyasztja az anyagot két pofára, csak mert még van, de ez nem mehet így örökké... A kitermelés egyre gazdaságtalanabb, hiába van még sok olaj a föld alatt. Nyilván nem olcsó a benzin ott, ahol nincsenek mezők, persze nálunk még jól meg is adóztatják...
shiNIN
2012.01.27 17:49:46
@S8 Phantom: Egyetértek. Azt pedig, hogy mennyire éri meg így vezetni, mindenki döntse el maga. A párom motorozik s elég jól rámegy a fogyasztásra, a "megtakarítás" nem olyan számottevő, de nem a pénz miatt csinálja s a technikákon túl szeret is lassan menni. A többiekre alapból figyel, a "nekem satufékkel muszáj megállnom a lámpánál" racerek nem érdeklik.
"a legköltségesebb jármü az amelyiket nem használják de forgalomban van" Újfent egyetértek. Nagyon magasra jön ki a km költség, ha valaki vesz egy járművet és alig használja, s nem is ér vele akkor valami sokat. Rengeteg motoros van, aki pár ezer km-t megy évente. De pár évente cseréli a motort, mert nehogy már ne. S nemcsak a gazdagabbak, úgy tűnik. De a legérdekesebb, amikor valaki egy új vagy majdnem új motort akar venni autó helyett, sőt mellé, hogy spóroljon a munkába járással (mondjuk napi 50km-nél). (Használtan kifejezetten olcsó, olcsón fenntartható, sokat használt motor tud csak jobban kijönni, számolgattam már ilyesmit.)
"a legköltségesebb jármü az amelyiket nem használják de forgalomban van" Újfent egyetértek. Nagyon magasra jön ki a km költség, ha valaki vesz egy járművet és alig használja, s nem is ér vele akkor valami sokat. Rengeteg motoros van, aki pár ezer km-t megy évente. De pár évente cseréli a motort, mert nehogy már ne. S nemcsak a gazdagabbak, úgy tűnik. De a legérdekesebb, amikor valaki egy új vagy majdnem új motort akar venni autó helyett, sőt mellé, hogy spóroljon a munkába járással (mondjuk napi 50km-nél). (Használtan kifejezetten olcsó, olcsón fenntartható, sokat használt motor tud csak jobban kijönni, számolgattam már ilyesmit.)
shiNIN
2012.01.29 15:36:12
@papa33: Láttam már buszsofőrt gurulni :). A terepismeret, a tapasztaltság, előretekintés eleve segít, nem az a gond, hogy gázzal megy valaki, hanem az oktalan gyorsítások/fékezések egymás után. Egy buszvezető nem így megy.
Amúgy nyilván máshogy kell hypermilerkedni egy busszal vagy kamionnal, hisz nagyobb a tömeg, így azonos sebességnél a lendülete is. Az autó és a motorkerékpár is teljesen más, egy hypermiler motoros kerüli a motorféket (ami fogyaszt is benzint, bár soha senki nem tudta nekem megmondani, mennyit), gurulva is nagyon gyorsan lelassul (kisebb tömege és sokkal rosszabb légellenállása miatt), kivéve a meredekebb lejtőket, ami hazánkban nem olyan nagyon gyakori. Nagyjából sík vidéken a közelekedési lámpáknál hasonló a helyzet, a gurulás teljesen megfelelő (kicsit is meredek lejtő aljába tenni lámpát pedig modortalan dolog, annál már csak az országúti bukkanó utáni meredek lejtő, a végén éles jobbkanyarral és faluval tud zavarni). A motor leállítása pedig kevésbé veszélyes, mint autónál (fék és kormányzás marad), bár a motoros társadalom közveszélyes őrültnek nézi az embert miatta, az tény.
Amúgy nyilván máshogy kell hypermilerkedni egy busszal vagy kamionnal, hisz nagyobb a tömeg, így azonos sebességnél a lendülete is. Az autó és a motorkerékpár is teljesen más, egy hypermiler motoros kerüli a motorféket (ami fogyaszt is benzint, bár soha senki nem tudta nekem megmondani, mennyit), gurulva is nagyon gyorsan lelassul (kisebb tömege és sokkal rosszabb légellenállása miatt), kivéve a meredekebb lejtőket, ami hazánkban nem olyan nagyon gyakori. Nagyjából sík vidéken a közelekedési lámpáknál hasonló a helyzet, a gurulás teljesen megfelelő (kicsit is meredek lejtő aljába tenni lámpát pedig modortalan dolog, annál már csak az országúti bukkanó utáni meredek lejtő, a végén éles jobbkanyarral és faluval tud zavarni). A motor leállítása pedig kevésbé veszélyes, mint autónál (fék és kormányzás marad), bár a motoros társadalom közveszélyes őrültnek nézi az embert miatta, az tény.
A robogók a történelem folyamán határozottan a menő járművek közé sorolódtak, amíg a mopedek, főleg a klasszikus pedálosak különösebben sosem voltak azok, inkább megmaradtak praktikus közlekedési eszköznek. Főleg nálunk, ahol nem igazán alakult ki a mopedes kultúra, de ami…..
"Akinek ezt a reklámot el tudják adni, az meg is érdemli a Jettát." - Csikós Zsolt.
..
shiNIN
2011.11.27 17:46:44
@csintapala:
Igen, mindenkinek más az élvezet, de akkor ne írd azt, hogy a motor 3 nyári hétvégén élvezkedésre való. Én már akkor sajnálom a motoromat, ha már 2 hete áll (mint most). A párom most csinálja az autós jogsit, de azt már most sejti, hogy a tél kellemesebb részében motorral fog munkába járni (ahogy tavasztól őszig is), mert az jobb neki. Nyilván vannak élethelyzetek és embertípusok, amik/akik nem így működnek, de mi igen.
Mi nem értjük, miért ne lehetne motorozni, csak mert az embernek van családja és 40 vagy akár 60 éves... (A gyerek bekavar a hosszú motoros túrákba, amin mindkét szülő részt vesz, de teljesen autóra váltani azért még nem kell.) Motorozni sokféleképpen lehet. A fő, hogy élvezzük és minimum közúton adjunk a biztonságnak is...
Igen, mindenkinek más az élvezet, de akkor ne írd azt, hogy a motor 3 nyári hétvégén élvezkedésre való. Én már akkor sajnálom a motoromat, ha már 2 hete áll (mint most). A párom most csinálja az autós jogsit, de azt már most sejti, hogy a tél kellemesebb részében motorral fog munkába járni (ahogy tavasztól őszig is), mert az jobb neki. Nyilván vannak élethelyzetek és embertípusok, amik/akik nem így működnek, de mi igen.
Mi nem értjük, miért ne lehetne motorozni, csak mert az embernek van családja és 40 vagy akár 60 éves... (A gyerek bekavar a hosszú motoros túrákba, amin mindkét szülő részt vesz, de teljesen autóra váltani azért még nem kell.) Motorozni sokféleképpen lehet. A fő, hogy élvezzük és minimum közúton adjunk a biztonságnak is...
Mióta Winklernek új blogja van (Napszemüveg blog), egyetlen napszemüveg sincs biztonságban a környezetében. Azonnal lecsapott az új Lidl-es napszemüvegemre is, amit kizárólag azért vettem (ezerszázvalamennyiért:), hogy a bukóban tudjak felhajtott plexivel motorozni anélkül, hogy a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz