Adatok
drmeta
0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/2cf7cd0d3e69ee715f3d0f7a07c5b297_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A lényeg: kíváncsiak vagyunk a véleményedre.
Anna most diplomázik, és olyan témát választott, amely a villanyautókkal kapcsolatos. Ehhez szüksége lenne hazai…..
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Az utakon nem kizárólag közlekedéstechnikai mérnökök közlekednek, hanem csipkeverők, pékek, sőt, méhészek is. Honnan a fenéből kéne tudniuk, hogy az téglalap alakban összevagdalt aszfaltnak bármi köze is van a lámpához? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/mobil/header.jpg?v=1292258632)
Már régen kíváncsiak voltunk arra, hogyan hal meg egy villanyautó reális körülmények között, nem a laborban szépen kivéreztetve. Hirtelen beáll, mint a szög, vagy lassan, fogyasztót-fogyasztóra lekapcsolva kimúlik? Csik vállalkozott a tesztpilóta hálátlan szerepére. Íme.Mai…..
![](https://m.blog.hu/no/noemisszio/image/.external/.thumbs/57ebe6995b3fbd569195da59258e0543_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
A kezdeti lelkesedés és nagyzolás után egyelőre szinte kivétel nélkül kiábrándítóak a villanyautós próbálkozások hétköznapjai. Mindenki kitűnő használhatóságot, jó szervizt, zéró emissziót, javuló infrastruktúrát ígért, de kevés olyan gyártó akad, amelyik a…..
drmeta
2011.05.16 13:57:53
@porthosz: Szíveskedj megtekinteni Blewin-t...
...méghogy nincs megfelelő akkumulátor..? Van, csak nem tudom még szériában gyártani, a mérések abszolút biztatók, csak az akkumulátorgyáraknak értelemszerűen nem kell, mert egyből lenullázza az eddigi gyártástechnológiát, az autógyáraknak nem kell, mert ők nem akkumulátorgyárak, a környezetvédőknek nem kell, mert azok nem környezetvédők...
Vergődés az van, és kiút is van... máshol, ahol megbecsülik az innovativitást, ahol talán komolyan veszik az alternatív energiával foglalkozó magyar sziszifuszt... mert itt nincs távlat, csak gáncsoskodás és udvarias mosoly... abból meg nemigen lehet akkumulátort építeni...
...méghogy nincs megfelelő akkumulátor..? Van, csak nem tudom még szériában gyártani, a mérések abszolút biztatók, csak az akkumulátorgyáraknak értelemszerűen nem kell, mert egyből lenullázza az eddigi gyártástechnológiát, az autógyáraknak nem kell, mert ők nem akkumulátorgyárak, a környezetvédőknek nem kell, mert azok nem környezetvédők...
Vergődés az van, és kiút is van... máshol, ahol megbecsülik az innovativitást, ahol talán komolyan veszik az alternatív energiával foglalkozó magyar sziszifuszt... mert itt nincs távlat, csak gáncsoskodás és udvarias mosoly... abból meg nemigen lehet akkumulátort építeni...
drmeta
2011.05.16 16:36:56
@magyar bucó: a biztató mérések arra vonatkoznak, hogy az akkumulátor nagyon jó... de manufaktúra szinten nem lehet, és nem is érdemes gyártani, és most épp nincs 7-8 mUSD a zsebemben, hogy gyárat építsek
Ha neked van, alakítsunk közös vállalatot...
Ha hallottad azt a nevet, hogy Excide csoport, ők 6 mUSD-t kínáltak már a know-how-ért... Az amerikai szárazföldi hadsereg évi 100000 darabot venne... elektromos autó ügyben meg jelenleg nincs ár-érték arányban versenytársa...
Csak gyártani kéne már.
Normálisan, felszerszámozott üzemben, nagy szériában... Nem kisüzemi szinten, ami a gyerekbetegségei ellenére is verte a nagyhírű Optimát, én ezt nevezem biztató mérésnek...
Ha neked van, alakítsunk közös vállalatot...
Ha hallottad azt a nevet, hogy Excide csoport, ők 6 mUSD-t kínáltak már a know-how-ért... Az amerikai szárazföldi hadsereg évi 100000 darabot venne... elektromos autó ügyben meg jelenleg nincs ár-érték arányban versenytársa...
Csak gyártani kéne már.
Normálisan, felszerszámozott üzemben, nagy szériában... Nem kisüzemi szinten, ami a gyerekbetegségei ellenére is verte a nagyhírű Optimát, én ezt nevezem biztató mérésnek...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Műszakilag a mai elektromos autók úri huncutságok, amíg nem valami értelmes, nagy teljesítmények leadására-felvételére alkalmas akkumulátor-rendszer (pl. Blewin, vagy hasonló) hajtja, addig nem a hatótáv, a teljesítmény vagy egyéb MŰSZAKI paraméter a fő konstrukciós szempont, hanem az, hogy hogyan lehet az elvárt teljesítményt és a nem ahhoz fejlesztett akkumulátor működését összehangolni... Ez macerás, drága és bonyolult... És persze ehhez tartozik a hosszú töltési idő és még pár olyan autóhoz nem illő valami, amiről szívesen hallgat mindenki...
A környezetvédelem már más ügy...
Amíg a biozöldséget étolajjal hajtott zöldséges-mercivel viszik a Bosnyák térre, addig nem egy úri passzióból tartott villanyautó fogja megoldani a grönlandi jég aktuális helyzetét. NEM az egyedi, napi 20-100 percet futó közlekedési eszközöknek kell megoldani ezt a kérdéskört, hanem a taxiknak, kisáru-szállítóknak, a városi buszoknak és sorolhatnám... Minek a villanyautó addig, amíg a mellettem menő jó öreg 280-as Bikabusz összekormoz? Itt szemlélet-váltásra lenne szükség, meg néhány szakértő meghallgatására és komplex megoldásokra. A mozaikkockákat elsodorja az élet, ha nincs egységes összetartó keret körülöttük.
A környezetvédelem NEM gazdasági kérdés, sokkal több annál, aki simán "lefordítja" a környezettudatot számokra, meg gazdasági mutatókra, az elpusztítja a jövőt...
Ezért nem lehet a környezetéből kiragadva a villanyautó-kérdést gazdaságilag kezelni, az, hogy megússza a villanyautó-tulajdonos a dugódíjat, az nem közösségi gazdasági szempont addig, amíg a 7-es busz vonalán mátyásföldi buszok járnak... Amíg a csomagot dízelmotorral hajtott autó hozza...
Jó lenne, ha akár ez a kérdőív is közelebb vinne a megoldáshoz, de a megoldást komplex módon kell keresni és megtalálni, ehhez sajnos semmilyen egyéni szándék nem elég, amíg a politikai-gazdasági környezet, a meglévő infrastruktúra nem egységesen és kölcsönhatásban működik.