Regisztráció Blogot indítok
Adatok
drmeta

0 bejegyzést írt és 16 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Kéne egy Tesla? 2015.05.15 18:19:48
Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A lényeg: kíváncsiak vagyunk a véleményedre. Anna most diplomázik, és olyan témát választott, amely a villanyautókkal kapcsolatos. Ehhez szüksége lenne hazai…..
drmeta 2015.05.16 12:58:59
Az a gond, hogy a kérdőív eleve hibás. Keveri a technikát, a környezetvédelmet és a gazdasági megközelítéseket, márpedig ez így egyszerre nem járja...

Műszakilag a mai elektromos autók úri huncutságok, amíg nem valami értelmes, nagy teljesítmények leadására-felvételére alkalmas akkumulátor-rendszer (pl. Blewin, vagy hasonló) hajtja, addig nem a hatótáv, a teljesítmény vagy egyéb MŰSZAKI paraméter a fő konstrukciós szempont, hanem az, hogy hogyan lehet az elvárt teljesítményt és a nem ahhoz fejlesztett akkumulátor működését összehangolni... Ez macerás, drága és bonyolult... És persze ehhez tartozik a hosszú töltési idő és még pár olyan autóhoz nem illő valami, amiről szívesen hallgat mindenki...

A környezetvédelem már más ügy...

Amíg a biozöldséget étolajjal hajtott zöldséges-mercivel viszik a Bosnyák térre, addig nem egy úri passzióból tartott villanyautó fogja megoldani a grönlandi jég aktuális helyzetét. NEM az egyedi, napi 20-100 percet futó közlekedési eszközöknek kell megoldani ezt a kérdéskört, hanem a taxiknak, kisáru-szállítóknak, a városi buszoknak és sorolhatnám... Minek a villanyautó addig, amíg a mellettem menő jó öreg 280-as Bikabusz összekormoz? Itt szemlélet-váltásra lenne szükség, meg néhány szakértő meghallgatására és komplex megoldásokra. A mozaikkockákat elsodorja az élet, ha nincs egységes összetartó keret körülöttük.

A környezetvédelem NEM gazdasági kérdés, sokkal több annál, aki simán "lefordítja" a környezettudatot számokra, meg gazdasági mutatókra, az elpusztítja a jövőt...

Ezért nem lehet a környezetéből kiragadva a villanyautó-kérdést gazdaságilag kezelni, az, hogy megússza a villanyautó-tulajdonos a dugódíjat, az nem közösségi gazdasági szempont addig, amíg a 7-es busz vonalán mátyásföldi buszok járnak... Amíg a csomagot dízelmotorral hajtott autó hozza...

Jó lenne, ha akár ez a kérdőív is közelebb vinne a megoldáshoz, de a megoldást komplex módon kell keresni és megtalálni, ehhez sajnos semmilyen egyéni szándék nem elég, amíg a politikai-gazdasági környezet, a meglévő infrastruktúra nem egységesen és kölcsönhatásban működik.
drmeta 2015.05.16 15:07:08
előfordultak itt oda nem illő gondolatok, kicsit át kellene gondolni néhány dolgot:

az élettartam-ár-divat paradoxon létezik, de az élettartam kérdéséhez ajánlom áttanulmányozni az alkotórészek életciklus-diagnosztikája mellett azt is, mi lesz pl. a robbanásveszélyes hulladéknak számító Li-ion akksikból? (Németországban betonfelépítményes tűzszerészautó megy érte!!) Meg ennek a környezetvédelmi kihatásaira is...
Egy másik kérdés az akkuval kapcsolatban: Miért nem kell a belsőégésű motor mellé megvenni a benzinkutat (ott közel üres tankkal adják az ótót..!), és miért kell a villanyautóhoz megvenni? (Csak megjegyezném, hogy az USA-ban egy Tesla töltőállás kiépítésének anyagköltsége meghaladja az 1600 USD-t, tehát ha a garázsban ilyen virít, hát kell hozzá egy ilyen töltőkütyü is...) És aki az utcán áll a kocsijával?
Kezd a dolog infrastruktúrája közelíteni a számítógép - dilemmához: A kompjúter segít minden olyan problémát megoldani, ami fel sem vetődött volna ámítógép nélkül...
Az akkuproblémát nem könnyű megoldani, ugyanis a klasszikus (elektronmosgásra alapuló) akkumulátor-ipar legfrissebb technológiai innovációja is elmúlt hatvan éves, ezek az újmódi, protonmozgásra épülő akkumulátor-rendszerek meg nem valók autóba, csak ezerféle kompromisszum árán...
És ott van az automobil klasszikus definíciója is, hogy tudniillik NYÍLT elektromos hálózattal rendelkezik... (Aminek felső feszültség-értéke 50 V). Ezek a hybrid, semi-hybrid meg teljesen villamos hajtású autók meg 500-750 V feszültséggel riogatnak. Persze, megvan ennek is a helye a közúton: úgy hívják, hogy troli!
Belsőség A villanyautó halála 2011.09.08 09:19:15
Már régen kíváncsiak voltunk arra, hogyan hal meg egy villanyautó reális körülmények között, nem a laborban szépen kivéreztetve. Hirtelen beáll, mint a szög, vagy lassan, fogyasztót-fogyasztóra lekapcsolva kimúlik? Csik vállalkozott a tesztpilóta hálátlan szerepére. Íme.Mai…..
A kezdeti lelkesedés és nagyzolás után egyelőre szinte kivétel nélkül kiábrándítóak a villanyautós próbálkozások hétköznapjai. Mindenki kitűnő használhatóságot, jó szervizt, zéró emissziót, javuló infrastruktúrát ígért, de kevés olyan gyártó akad, amelyik a…..
drmeta 2011.05.12 16:45:44
Az autóipar egy nagy tehetetlenséggel működő iparág (pótalkatrész, felszerszámozottság és még ezeregy körülmény miatt), tehát a belső égésű motort még sokáig nem fenyegeti semmi vész, de az autó legfontosabb alkotóelemeit nem is az autógyár gyártja, a benzin ugye, az már ólommentes, adalékolt, volt némi evolúció, ugyanígy a dr. Dunlop által a gyereke biciklijére felcsavart locsolótömlőtől is eljutott valameddig a gumiipar, csak a jó öreg akku maradt 100 éve ugyanolyan, javíthatatlan és pazarló, de autóban egyenlőre - pláne az elavult 12 V miatt - a soros gerjesztésű indítómotor nemigen visel el másmilyet, mint az ólom-savas. Hiába vannak fejlesztések, az akkugyárak ragaszkodnak a monoblokk 12 V-hoz, mint a csacsi a füleihez. 42 V-os (mert annak a töltőfeszültsége 49,6 V, alatta a törpefeszültség felső határának) rendszert - bár kész van - nem mernek használni, mert nincs alkalmas akku hozzá, és hiába kész a lendkerékbe integrált starter-generátor, úgy járt szegény, mint a lufiárus a nyílzáporban... Pedig valamire való start-stop rendszert tartós igénybevételre nem lehet 12 V-os akkura és forgógépekre alapozni. Mint ahogy világfürdőhelyeket sem lehet épelméjű túristákra sem...
A lassú lépések korát éljük, ezt a bőrömön is tapasztalom, a jelenleg piacszerű megjelenésre alkalmas semi, vagy egészen hybrid autók egyrészt marketingtényezők, vagy pedig nem tartoznak az automobil definiált kritériumai körébe (lásd fenn amit a Toyotáról írtam).
A robbanós motort meg már lehet akár hidrogénnel is hajtani, ha megfelelő a hűtés-kenés, az adagolás és a tárolás. A hidrogéncellás üzem túl sok helyet vesz el, az jelenleg zsákutcának tűnik, nagy energia termelésére és átadására önmagában alkalmatlan, oda is kell egy rahedli akkumulátor.
...csak nem olyan, mint amit a 100 éves technológiák kínálnak...
drmeta 2011.05.16 13:57:53
@porthosz: Szíveskedj megtekinteni Blewin-t...

...méghogy nincs megfelelő akkumulátor..? Van, csak nem tudom még szériában gyártani, a mérések abszolút biztatók, csak az akkumulátorgyáraknak értelemszerűen nem kell, mert egyből lenullázza az eddigi gyártástechnológiát, az autógyáraknak nem kell, mert ők nem akkumulátorgyárak, a környezetvédőknek nem kell, mert azok nem környezetvédők...
Vergődés az van, és kiút is van... máshol, ahol megbecsülik az innovativitást, ahol talán komolyan veszik az alternatív energiával foglalkozó magyar sziszifuszt... mert itt nincs távlat, csak gáncsoskodás és udvarias mosoly... abból meg nemigen lehet akkumulátort építeni...
drmeta 2011.05.16 16:36:56
@magyar bucó: a biztató mérések arra vonatkoznak, hogy az akkumulátor nagyon jó... de manufaktúra szinten nem lehet, és nem is érdemes gyártani, és most épp nincs 7-8 mUSD a zsebemben, hogy gyárat építsek
Ha neked van, alakítsunk közös vállalatot...

Ha hallottad azt a nevet, hogy Excide csoport, ők 6 mUSD-t kínáltak már a know-how-ért... Az amerikai szárazföldi hadsereg évi 100000 darabot venne... elektromos autó ügyben meg jelenleg nincs ár-érték arányban versenytársa...
Csak gyártani kéne már.
Normálisan, felszerszámozott üzemben, nagy szériában... Nem kisüzemi szinten, ami a gyerekbetegségei ellenére is verte a nagyhírű Optimát, én ezt nevezem biztató mérésnek...