Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Lacibá1

2 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Fidesz -- a saját szempontjából stratégiai hibát vétve -- politikai csapdába hajszolta az országot. Olyan versenyt indított a lelkekért, amelyben féltávnál ugyan vezethet, de nem nyerhet meg, mert (1) már látszik, hogy a nemzetközi környezetben nem fog beállni az "unortodoxiát"…..
Lacibá1 2014.10.06 07:59:29
@István Tamasi: Vitatni lehet a népszámlálási értékeket, de ezt hozták ki.
A tapasztalat szerint a lakosság 60%-a vallja ugyan magát katolikusnak, de ennek 10%-a templomjáró, éli külsőleg a hitét,és ennek csak 10%-a az, aki mindazt, amit hivatalosan hisz, azt teljesen elfogadja, és aszerint él is. :(

Csak akkor van fejlődés, ha van magasabb cél is. Ha nincs követelmény, cél, akkor a liberalizmus miatt a társadalom szétesik, s úgy jár, mint a szabályozatlan folyó: szétterül, ellaposodik, eltunyul, s használhatatlanná válik, megposhad. "Minden ország támasza és talpköve a tiszta erkölcs, mely, ha megdől, Róma elvész, s rabigába görnyed.."
Lacibá1 2014.10.06 08:51:46
@Lexa56: Róm 7,1 Vagy talán nem tudjátok, testvérek – hiszen olyanokhoz szólok, akik ismerik a törvényt –, hogy a törvény addig uralkodik az emberen, amíg él?

Péld
28,5 A rossz emberek nem értik meg a törvényt, de akik keresik az URat, egészen megértik.
21,7 A bűnösöket elsodorja erőszakosságuk, mert nem akarják teljesíteni a törvényt.

1Tim 1,9 de tudatában kell lennünk, hogy a törvényt nem az igaz emberért hozták, hanem a gonoszokért, a lázadókért, az istentelenekért, a bűnösökért, a vallástalanokért, a közönséges lelkűekért, az apa­ és anyagyilkosokért, a vérengzőkért,
Van egy téma, amely bár a nem hívők számára jellemzően ismeretlen, a katolikusok között egyre többször merül föl, és néha még megosztó viták melegágya is. Méghozzá egy kortárs látnoknő állítólagos próféciái: a nagyfigyelmeztetésnek nevezett…..
Lacibá1 2014.09.08 23:23:34
@Igényes: Az igaz prófétát küldi az Úr, nem pedig saját ötletelésből megy ide- vagy oda. A prófétáknak nem a jövendölés volt a feladatuk, hanem az, hogy koruk eseményeit a Jahvétól kapott kinyilatkoztatás fényében értelmezzék. Az ószövetségi prófétai üzenetnek ez a tétel a kezdete és a vége: Izrael jólétének a Jahvéhoz való hűség a záloga, a tőle való elpártolás balsorsot idéz elő. Megtérésre hiv, ezért figyelmeztet vagy fenyeget, fedi fel az eljövendőket.
Lacibá1 2014.09.08 23:25:18
@Kitalátor (másként) gondolkodó:

Nem Vespa, mert az ugye a szunyog, hanem Vesta :)
Lacibá1 2014.09.08 23:39:52
@Kitalátor (másként) gondolkodó: Krisztus isteni v. emberi természete szerint feje-e az Egyháznak?

Teljesen Krisztusnak van az Egyház alárendelve, aki főhatalmát a pápán -mint az apostoli kollégium vezetőjén-keresztül gyakorolja. Krisztus egyetlen Egyházát Péterre és a többi apostolra bízta, hogy ők terjesszék és kormányozzák. Ez az Egyház „e világban mint alkotmányos és rendezett társaság a Péter utóda és a vele közösségben élő püspökök által kormányzott katolikus Egyházban létezik” vagy áll fenn, valósul meg (subsistit in...).
Szeretnék veletek megosztani egy történetet, mert azt hiszem, nagyon tanulságos. Fiatal lány koromban jóhiszeműen megkeresztelkedtem Jehova Tanújaként. Majd férjhez mentem annak rendje-módja szerint egy Tanúhoz. Sajnos számomra már az elején kiderült, hogy rossz húzás volt, de…..
Lacibá1 2013.08.08 13:38:06
Lacibá1 2013.08.08 13:57:43
@reboot: "ne égesd..."

nagymellény!

Te kérdeztél, én válaszoltam!

ha nem tetszik, akkor ne bennem keresd a hibát!
Lacibá1 2013.08.08 14:07:36
@reboot:

az Egyház azért szikla, mert közel kétezer éve ugyanaz, tanitásban és minden más lényeges dologban!
Tisztelt Jehova Tanúi!Már 11 éve, hogy eljöttem tőletek. Nem akarok közétek visszamenni, de ha akarnék, akkor sem tudnék már visszatérni oda, ahonnan eljöttem. Már teljesen más egyházba kellene visszatérnem, és olyan dolgokat kellene hinnem, amelyeket annak idején mint undorító,…..
Lacibá1 2013.04.05 12:10:09
@Volt Tanú:

Ezt irtad:"Legalább a kiközösítettekhez legyetek könyörületesek (főleg azokhoz, akiket az 1935-ös tanítás megkérdőjelezéséért közösítettetek ki), és ne tegyétek lehetetlenné számukra a visszatérést!"

Ebből gondoltam, hogy megfordult fejedben a visszatérés.

De értelmezhetem úgy is, hogy másokért szóltál, amit ugyanolyan rossz ötletnek tartok, mintha Te térnél oda vissza.
  Jó, ha tisztában vagyunk azzal, hogy Magyarország jelenlegi, a Fidesz által bevezetett Alaptörvénye nem érvényes. A miértekre itt a lista:   1. A Magyar Köztársaság Alkotmánya, valamint az Alaptörvény is, deklarálja az úgynevezett "népfelség" elvét, ami szerint a…..
A minap előkerült egy téma a mindennapi.hu egyik forumán. A vita tárgya az angyali üdvözletkor az angyal szavai körül forgott. Egészen pontosan mindössze egyetlen szó körül, nevezetesen, hogy a "kegyelemmel teljes" vagy a "kegyelembe fogadott" a helyes…..
Lacibá1 2012.10.02 18:23:19
Nemrég olvastam Mihályi Gilbert O.Praem könyvét, a "Szűz Mária az újszövetségben". Ki ismeri őt? Ismeri valaki a könyvet?

Kekharitomené: "önmagában jelenthet külső, testi szépséget, kellemet, de belső szépséget, lelki bájosságot is. Újszövetségi használatban Isten ingyenes ajándékát, kegyét, kegyelmét jelzi." "Ez a nyelvtani alak a kegyelemmel való elhalmozottságot, a kegyelem bőségének állandó és tökéletes birtoklását fejezi ki. Az angyali követ tehát Isten nevében megdönthetetlen igazságként hirdeti ki, hogy Mária telve van Isten kegyelmével." 31.o.
Az angyali köszöntés "Máriát Isten nevében és parancsára kegyelemmel elteltnek nevezi, ez az egyedülálló és eddig nem hallott köszöntés azt mutatja, hogy Mária az isteni kegyelem székhelye, a Szentlélek minden ajándékának birtokosa, sőt ezeknek csaknem mérhetetlen kincstára és kimerithetetlen mélysége, úgyhogy az átkozatnak sohsem volt részese." "Mária azt a teljes mértékű kegyelmi telitettséget kapta meg Istentől, amelyet páratlan istenanyai hivatása megkövetelt." "Abból, hogy Gábor angyal minden időbeli korlátozás nélkül állitja Máriáról ezt a kegyelmi teljességet, az következik, hogy semmiféle bűn, még az eredeti bűn sem érte a Szűz lelkét." "Mivel pedig az üdvözlés után szokásos megszólitás helyett -mintegy nevén- nevezi az isteni követ a teljes kegyelem birtokosának, ezért -a Szentirásban szokásos névadásokhoz hiven- ez Mária személyének lényegét fejezi ki."
Lacibá1 2012.10.27 22:27:02
Mária nem pusztán Jézusnak fizikaI értelemben vett anyja, hanem Isten színe elõtt a hívő emberiség eszményi megszemélyesítõje, akiben lsten irgalma teljessé vált és az isteni Ige testet öltött, aki Jézus leghívõbb követõje és megváltásának együttműködõ társa volt, végül aki lelkében, testében megdicsõülve a megváltás kegyelmének kiosztója, mindnyájunk mennyei édesanyja.

A Mária-tisztelet a Szűzanya ismeretében való- komoly elmélyülést jelenti, vagyis üdvösségünk rendjében elfoglalt központi szerepének kikerülhetetlen és elhanyagolhatatlan küldetésének felismerését erényeinek utánzását, azaz hitbeli és erkölcsi megnemesedést és a kánai menyegzőn adott parancsának: „Tegyétek, amit Jézus.mond”, hűséges teljesitését .

Az Úristen ugyanis, ahogy XIII.Leó pápa is tanitja a Providentissimus Deus kezdet körlevelében, a Szentírást az Egyház gondjaira bízta. Következõleg az Egyház feladata Isten Szavának hűséges õrzése és hiteles, azaz tévedés nélkül valló magyarázata.

Szent Lukács két alkalommal mintha utalna forrására. Megemliti, hogy „Mária ezeket az eseményeket megőrizte szivében”. Ennek alapján általános a vélemény, hogy Szent Lukács történeteinek elsődleges forrása maga a Szűzanya.

Szűz Mária sohasem szerepel magánszemélyként és egyedül, hanem mindig szent Fiával, Jézussal.

Az Asszonynak és ivadékának várása végighúzódik az Ószövetségen.

A zsidó házasság két, egymástól elválasztott eseményből állt.

Isten hírnõke Názáretben egy szűzet keres fel, aki jegyes volt. A zsidó törvényekbõl és szokásokból tudjuk, hogy a zsidó házasság két, egymástól elválasztott eseményből állt: az eljegyzésbõl, azaz a házassági szerzõdésbõl, és a lakodalomból, azaz a jegyesek egybeköltõzésébõl. A házassági szerzõdés azonban már tulajdonképen törvényes házasságnak számított. Ezért már az egybeköltözés előtt kölcsönös hűség kötelezte a feleket és élhettek a házasélet jogaivaI. Házasságtörés esetén megkövezés járt büntetésül. Kérdés, hogy Gábor angyal követségjárása idején Mária és József jegyességérõl volt-e szó, vagy pedig már az õsszeköltözésükről is? Sok vita folyt e kérdés körül, amely onnét ered, hogy a szentlukácsi görög szõveg mind itt, mind pedig a betlehemi úttal kapcsolatban ugyanazt a kifejezést használja a szűz jelzésére, pedig nyilvánvaló, hogy ott már, nem jegyesről, hanem feleségről van szó. Vannak, így pl. Frangipane, Ceuppens, Henze, Lattey, akík úgy vélik, hogy az angyali üdvõzlet már József házában tõrtént. Viszont Buzy, Perella és Holzmeister szerint az angyali üdvözletkor a názáreti szűz a két esemény között állott: el volt már jegyezve Józseffel, kiállitották már a házassági szerződést, de még nem történt meg az egybekelés. A probléma az Újszövetség új magyar fordításában nem tűnik fel, mert a fordítók az illetõ helyeken az általánosnak mondható felfogáson alapuló jól megkülönböztetett „jegyes” és „feleség” kifejezéseket használják.

Miért nem különbõzteti meg az evangélista is a zsidó házasság két jogi részletét ilyen világosan? Azért, mert Szent Lukács a szűzi jelleget akarja hangsúlyozni, amelyet a názáreti leány jegyessége ellenére is megőrzött, vagyis nem élt a zsidó jegyesség nyújtotta lehetõséggel. S amikor majd a betlehemi úttal kapcsolatban a feleségre is az „eljegyzett” szót használja, nem arra ügyel, hogy kifejezése megfeleljen a zsidó házasságjognak, hanem éppen ellenkezõleg, szándékosan használja ekkor is ugyanazt a szót, hogy kidomborítsa a testi érintetlenséget és sértetlenséget, amely a gyermeket váró feleségben változatlanul ugyanaz, mint a jegyesi állapotban. A szűz jelzõ tehát nem véletlenül kerül a jegyes mellé, hanem ugyanannak a Szentléleknek sugalmazására történik ez, aki már Izaiásnak kinyilatkoztatta azt a nagy és csodás Jelet, aki szűz lesz és egyúttal anya.

Az angyal arámi nyelven beszélt Máriához. Nem a zsidók szokásos „béke veled” köszöntésével üdvözölte Máriát.

A „kekharitomené”(kegyelemmel teljes) szabatos magyar forditása igy hangzik: „állandó birtokosa a kegyelem gazdagságának”. Mária kegyelemmel teljes, mert vele van az Isten.

Az „áldottabb vagy minden asszonynál” a legtöbb kódex és kézirat tanúsága szerint az angyal szavainak szerves része, amelyet majd a Szentlélekkel eltelt Erzsébet később megismétel. A „kekharitomené”(kegyelemmel teljes) önmagában jelenthet külső, testi szépséget, kellemet, de belső szépséget, lelki bájosságot is. Újszövetségi használatban Isten ingyenes ajándékát, kegyét, kegyelmét jelzi. De mit jelent a görög szó a szövegben található alakjában? Ez a nyelvtani alak a kegyelem bőségének állandó és tökéletes birtoklását fejezi ki. Az angyali követ tehát Isten nevében megdönthetetlen igazságként hirdeti ki, hogy Mária telve van Isten kegyelmével. Mária az isteni kegyelem székhelye, a Szentlélek minden ajándékának birtokosa, sőt ezeknek csaknem mérhetetlen kincstára és kimerithetetlen mélysége, úgyhogy az átkozatnak sosem volt részese. Mária azt a teljes mértékű kegyelmi telitettséget kapta meg Istentől, amelyet páratlan istenanyai hivatása megkövetelt. Abból, hogy Gábor angyal minden időbeli korlátozás nélkül állitja Máriáról ezt a kegyelmi teljességet, az következik, hogy semmiféle bűn, még az eredeti bűn sem érte a Szűz lelkét. Mivel pedig az üdvözlés után szokásos megszólitás helyett nevezi –mintegy nevén- az isteni követ a teljes kegyelem birtokosának, ezért –a Szentirásban szokásos névadásokhoz hiven- ez Mária személyének lényegét fejezi ki. Ha a Szűzanyát beszennyezte volna az áteredő bűn, akkor az a szöges ellentéte a gonoszlélekkel, amelyet a legrégibb időktől kezdve vall a hagyomány, nem állna fent.

Isten kinyilatkoztatott Szavának felleléséhez nem elégséges az illető szöveg elemzése, az illető kifejezés nyelvészeti jelentésének ismerete. Ezeken kivül elengedhetetlenül szükséges az összefüggő részek egybevetése, a párhuzamos helyek számbavétele, a katolikus hagyomány ismerete, elsősorban pedig a tanitó Egyház tanitásához való igazodás.

A teremtés könyvének harmadik fejezet 15-ik versében található: „ellenkezést vetek közéd és az asszony közé, a te ivadékod és az ő ivadéka közé. Ő széttiporja fejedet, te meg a sarkát veszed célba” szövegében a hagyomány által a katolikus meglátja az ősevangélium asszonyában Máriát. Az ősevangélium megfejtésének kulcsa tehát a megváltás.
Tegnap elmentem a gyülekezetbe. Öt perc késéssel beültem a nyílvános előadásra. Egy volt vén fia, aki kilépett. Hosszú haj, kecskeszakáll, fekete ruha, fekete bőrdzseki. A fekete bárány. Vagy egy fekete báránybőrbe bújt farkas. Az idősek nem foglalkoztak velem különösebben,…..
AZ IMÁDSÁGRÓL : „IZSÁK APÁT TANITÁSA AZ IMÁDSÁGRÓL” alapján   Izsák apát tanítása az imádság mibenlétéról Minden elkötelezettnek az a célja, és szívének tökéletességével arra törekszik, hogy állandóan, szakadatlanul kitarthasson az imádságban, s…..
Sziasztok!Bocs hogy megint ilyennel jövök, de ez is olyasmi amit nehéz kicsit nekem feldolgozni. Sok szent életében olvashatjuk hogy támogatták a keresztes háborúkat, sőt szervezték, segítették ezeket, toborozták a katonákat. II János Pál viszont elismerte hogy ezeknek a…..
Lacibá1 2012.01.03 17:19:49
lexikon.katolikus.hu/K/keresztes%20h%C3%A1bor%C3%BA.html

"A perzsák 614: elfoglalták →Jeruzsálemet, és elrabolták a →Szent Kereszt-ereklyét. 622-628: a K-i rész császára, Hérakleiosz (ur. 610-641) háborút vezetett a szasszanida kir., II. Khoszroesz ellen, 630: visszaszerezte a szt ereklyéket, s ünnepélyesen vitte a Szt Sír-tp-hoz. Ez volt a keresztes háborúk bevezetése. - A bizánci állam gyöngülése és az →iszlám előretörése következtében Kis-Ázsiát 1070-81: a szeldzsuk törökök majdnem teljes egészében meghódították. A közvetlen okok, melyek az események előre nem látható sorozatát, a keresztes háborúkat kirobbantották, a zarándokok bántalmazása, legyilkolása, a zarándokhelyek elpusztítása, a zarándoklatok megtiltása volt. - A zarándoklatok már a 4. sz: megmozgatták a ker. népeket. Sokszor nemcsak egyének, hanem egész zarándokmenetek keltek útra, s számuk (részben a →clunyi reform hatására is) az ezredfordulón különösen is megszaporodott. Az első hadjáratok idején a vezeklés és a vértanúság elnyerésének vágya lelkesítette és gyűjtötte a harcosokat. Nem kevesen csupán a zarándok fölkészültségével, különösebb hadi tudomány nélkül álltak a kereszt zászlaja alá. Később azonban mind jobban előtérbe kerültek a pol. és a hódítás szempontjai, s a szervezési hibák miatt föllépő élelmiszerhiány zsákmányszerzésre, rablásra késztette a harcosokat, ami erkölcsi széteséshez vezetett, és a keresztes háborúk eredménytelenségének egyik fő oka lett. -"
Kérek mindenkit, hogy ha van ismerete ilyen eseményről, küldje el, mert az oalsz zarándoklaton is találkoztam olyannal, amelyikről az interneten nem lehetett magyarul olvasni. Ez épp Ferrarában volt, a Santa Maria del Vado templomban.Köszönöm!..
Lacibá1 2011.05.10 13:17:17
Lacibá1 2011.08.18 16:57:59
@ti2010:

Szia!

Mikor nálunk Budaörsön volt a karizmaiskola után a gyógyitó alkalom, megjelent náluk egy cikk róla.De teljes felháborodásunkkal találkozott egy kijelentés, amit visszavonni követeltünk. Nem tették, csak hozzáfűzték a cikkhez:

"Egy karizmatikus közösség gyógyitó alkalmának helyszínén, a gyülekezetvezetővel folytatott interjú közben egy fiatalembert halálos baleset ért. Mr. Stayne folytatta volna az interjút, de nem akartuk"

Ezt a pofátlan bekezdést utasitottuk vissza.

Erre csak "helyesbités" következett, de semmi bocsánatkérés.

mindennapi.hu/cikk/egyhaz/halalos-tragedia-kovette-a-gyogyito-szertartast-video-/2011-03-29/2270

Nem tudom, hogy igaz-e a hir, de azt hallottam, hogy a baptisták a katolikus Egyházat az antikrisztusnak vallják, s a hozzáállás -gondolom- is ezért olyan, amilyen.
Katolikus hitvédelem Mária 2011.08.08 11:22:00
A Szentírásban legalább négy bejegyzés található Mária és a megváltás igérete kapcsolatáról:1. "Ellenségeskedést támasztok közted és az asszony közt, a te utódod és az ő utódja közt: ő a fejedet tapossa, te meg a sarkát mardosod." Ter 3,152. "Akkor ezt…..
Sziasztok!Most egy kis segítséget kérnék, van itt valami amin már sokat törtem a fejem, de semmi ésszerű magyarázatot nem találok ami megnyugtató lenne. Szóval arról van szó hogy az ószöveségben több olyan háborúnak is olvasható a története, melyekben Isten nevében teljes…..
Lacibá1 2011.06.22 12:29:39
Józsue könyve 2. fejezet

Rácháb és a hírszerzők

8Mielőtt még nyugalomra tértek volna, Rácháb fölment hozzájuk a tetőre. 9Így beszélt: "Tudom, hogy az Úr nektek adta ezt a földet. Félelem fogott el bennünket tőletek, s az ország lakóit közeledéstekre mind hatalmába kerítette a rémület. 10Mert tudomásunkra jutott, hogy Egyiptomból való kivonulástok idején az Úr kiszárította előttetek a Sás-tengert, meg hogy mit tettetek az amoriták két királyával, Szichonnal és Oggal, a Jordánon túl: betöltöttétek rajtuk az átkot. 11Amikor meghallottuk, elhagyott a bátorságunk, és senki sem mert többé nektek ellenállni. Mert az Úr, a ti Istenetek, Isten fönn az égben éppen úgy, mint lenn a földön. 12Most hát esküdjetek meg nekem az Úrra, amint én könyörületes voltam irántatok, ti is megkönyörültök atyám házán, s adjatok erre valami megbízható jelet; 13hagyjátok életben apámat és anyámat, bátyáimat és nővéreimet és mindazokat, akik hozzájuk tartoznak, kíméljetek meg bennünket a haláltól." 14A hírszerzők azt válaszolták: "Inkább magunk haljunk meg helyettetek! De ne áruljátok el egyezségünket! Ha az Úr nekünk adja az országot, könyörületesek és hűségesek leszünk hozzád." 15Rácháb egy kötélen leengedte őket az ablakból, háza ugyanis a város falánál állt, a város fala mellett lakott. 16S így szólt hozzájuk: "Menjetek a hegyekbe, akkor kikerülitek azokat, akik üldözőbe vettek benneteket. Ott rejtőzzetek el három napig, üldözőitek visszatértéig, azután menjetek utatokra." 17Az emberek azt felelték neki: "Az esküt, amit tétettél velünk, ezzel a föltétellel vagyunk kötelesek megtartani: 18Ha megérkezünk az országba, nézd, mutasd ezt a jelet: Kösd ezt a piros fonálból font zsinórt arra az ablakra, amelyen leengedtél bennünket, s gyűjtsd össze házadban apádat, anyádat, bátyáidat és egész családodat. 19Aki házad ajtaján kilép, annak hulljon a vére vissza a fejére, mi ártatlanok vagyunk benne. Hanem azoknak a vére, akik házadban lesznek, hulljon a mi fejünkre, ha valaki kezet emel rájuk. 20De ha elárulnál minket, nem köt az eskü, melyet neked tettünk." 21Erre így válaszolt: "Úgy legyen, ahogy mondtátok." Ezzel útra bocsátotta őket, s ők eltávoztak. Akkor az ablakra kötötte a piros zsinórt.

Tehát ismert volt, hogy a város elfoglalásakor annak lakóit ki fogják irtani. A parancs szerint cselekedtek, ami meg van irva a Második Törvénykönyv 20. fejezetében a következőképpen:

" 16E népek városaiban, amelyeket az Úr, a te Istened örökségül ad neked, egyetlen lelket se hagyj életben. 17Rajtuk töltsd be az átkot mindenképpen, a hetitákon, amoritákon, kánaániakon, perizitákon, hivvitákon és jebuzitákon, ahogy az Úr, a te Istened parancsolta, 18nehogy eltanuld tőlük utálatos dolgaikat, amelyeket isteneik (tiszteletére) végbe visznek, s így vétkezzetek az Úr, a ti Istenetek ellen."

Hol a krisztusi szeretet, kérded?!

Nos, erre az Irás igy válaszol:

Így a törvény nevelőnk lett Krisztusra, hogy a hitben megigazuljunk.A hit eljövetelével azonban kikerültünk a nevelő keze alól. (Gal 3,24-25)

A törvény nevelő. Az Úr rádöbbenti népét, milyen súlyos a bálványimádás, és milyen veszedelmes a bűnökben való kitartás, ugyanakkor mily könyörülő azokkal, akik megtérnek. Mert ugye ők hallottak az Úr csodás tetteiről, és mégsem tértek meg, pedig tudták, hogy azok, akiket az Úr támogat, ellenük jönnek. Ahogy a parázna asszonnyal kötött megegyezésben is mondta:

" 10Mert tudomásunkra jutott, hogy Egyiptomból való kivonulástok idején az Úr kiszárította előttetek a Sás-tengert, meg hogy mit tettetek az amoriták két királyával, Szichonnal és Oggal, a Jordánon túl: betöltöttétek rajtuk az átkot. 11Amikor meghallottuk, elhagyott a bátorságunk, és senki sem mert többé nektek ellenállni. Mert az Úr, a ti Istenetek, Isten fönn az égben éppen úgy, mint lenn a földön."

Tehát tudták, hogy az Úr, a ti Istenetek, Isten fönn az égben éppen úgy, mint lenn a földön, mégsem tértek meg.
Lacibá1 2011.07.06 19:30:15
@yokubo:
Jogosnak tűnik felvetésed.

A gyermekek iánt érzett könyörület pedig a kiskapu lett volna a bűnnek, hogy a háségeseket megfertőzze. Ugyanis akkor még a zsidók igencsak gyenge lábon álltak, ami a bűnt illeti. Nemhiába mondja később az Apostol:

Gal 3,24 - a törvény nevelőnk lett Krisztusra, hogy a hitben megigazuljunk.

Vagyis Krisztusig nevelő alatt voltunk, voltak.
Érdekes beszélgetés bontakozott ki a közelmúltban Szabados Ádám blogján egy ortodox pópa amerikai „vendégszereplésével” kapcsolatban, mikor is a derék pópa leszidta az eretnek amerikai presbiteriánusokat, akiknél akkor még csak felmerült, hogy talán nem kellene…..
Lacibá1 2011.06.01 11:03:07
@kaleidoscope:

Az igét mindig és mindenhol hirdetni kell, hiszen ezt az Úrtól igy látjuk. Farizeusoknak tartott tükröt. Elment a vámosokhoz és a bűnösökhöz, sőt utcalány mosta lábát. Szóbaállt a pogányokkal is. Szerette őket, és kiemelte őket a bűnből, a fertőből. Nem hagyta őket bűneikben, hanem szeretetével felnyitotta szemüket, és rádöbbentette őket elveszettségükre. Szeretetével megszilárditotta őket bűntől elfordult életükben, s velük együtt örvendezett.

Homofóbia?

A keresztény sosem homofób. A bűnt mindig nevén nevezi, de mindent megtesz azért, hogy a bűnös megmenekülhessen. Ez a feladatunk, pont úgy, ahogy az Ezekielnél olvasható a 3,16-21 és 33,1-9-ben.

Feltéve, de meg nem engedve:
ha tényleg létezne genetikailag ilyen beállitottság -amit erősen kétlek-, akkor annak a személynek az az Istentől rendelt feladata, hogy ebben a helyzetben azt Krisztus szerint éljen, és ezzel mutasson példát. Hiszen Lombrosoval lehetne mondani, hogy van genetikailag bűnöző is, akit épp ezért nem lehet felelősségre vonni- ugye milyen képtelenség?! Vagy a merőben más kultúrát képviselő cigányságtól sem lehetne elvárni az itteni törvények betartását, hiszen amiben felnőttek, ott a magántulajdont nem lehet igazán értelmezni. Ennek ellenére bizony börtönben végzi, aki a magyar törvények ellen vét.
Ugyanigy van az Isten rendelkezésével is:

Ő már a kezdetekben megmondta: ne paráználkodj! És a paráznaságon a házasságon kivüli szexet értette. Hogy pedig a kiskapukat is bezárja, kijelentette: aki betör más házasságába, az életét veszitse.

Mert a házasság előtt ha valaki szexel, és az neki nem eljegyzettje, akkor más leendő párjával teszi, ami a más párjának megbecstelenitése mindkét fél részéről. Ugyanez áll arra is, aki házasként idegen házassal, vagyis más párjával teszi ezt. Mert mindkét esetben a szeretet ellen vétkeznek, s aláássák a felek jövőjét, súlyosan megnehezitve azt.

Isten a "meleg"-eket is meg akarja menteni, de ahhoz Hozzá kell térniük, elhagyva hamis tanitásaikat.

Nyiljék meg minden megtévedt szeme és szive Isten igaz tanitására, hogy megmenthesse őket! Az, Aki legyőzte a sátánt, és minden seregét, győzedelmeskedjen makacsságuk és téveszméik felett! Ámen!
Lacibá1 2011.06.03 12:52:52
június 2.

FUSSATOK KI!

"És ezek után láték más angyalt leszállni az égből, akinek nagy hatalma volt, s a föld
fénylett annak dicsőségétől." Jelenések 18,1

Mi a látható világban élünk. Jézus Krisztus, az Ő angyalai, az Isten országa a láthatatlanban vannak. Bármelyik pillanatban átjöhet egy mennyei követ, ahogy itt is az
angyal leszállt a földre. A követből lehet megismerni, hogy milyen a menny. "A föld
fénylett a dicsőségétől." Ha Isten gyermekei vagyunk, nekünk is mennyei követekké kell
válnunk. Isten gyermekei arról ismerhetők fel, hogy hordozzák a világosságot. Vajon életünk olyan fényes élet-e, amelyiktől a föld világos lesz körülöttünk? A földön sötétség van, és egyre sötétebb lesz. Nem számít már semmi, csak az anyagi érdek, amit én akarok vagy szeretek, és erőszakossággal telik meg a föld. Törvényerőre kap a bűn, a lopás, a paráznaság, egyre sötétebb lesz ebben világban. Az élet értelme ennyi: szerezni, meggazdagodni, valakivé lenni. Ez a világ nagy sebességgel halad a romlás felé. Ne tarts kapcsolatot vele. Ne légy olyan értelmetlen, mint az az ember, aki olyan bankba fekteti a pénzét, amelyikről tudja,
hogy tönkremegy. Az angyal azt kéri:"Fussatok ki belőle, én népem, hogy ne legyetek részesek az Ő bűneiben." A Biblia a világot Babilonnak is nevezi. Fussatok ki belőle, az
indulatosságból, szeretetlenségből, a magad igazából. Ne mondd, hogy majd meggondolom.
Fuss, amíg lehet, hogy ne légy részes a bűneiben, és ne kapj a csapásaiból! Ne szállj fel egy olyan vonatra, amelyik a szakadékba rohan! Ha komolyan vesszük az angyal intését, ha elhisszük és megtesszük, amire kér - megmenekülünk.
Az Apostolok cselekedeteiben van egy rész, amelyik különös aktualitással bír a mai ember számára: ApCsel 10-11 fejezetek. Ez a rész egy Kornéliusz nevű pogány (azaz nem zsidó) ember, annak háza népe, és Péter apostol, valamint a hozzá hasonlóan zsidókból lett keresztények…..
Röviden: szeretném mindannyiatok figyelmébe ajánlani C.S. Lewis könyveit. Igaz hogy nem katolikus író, de könyveiből annyit épülem, hogy mindenkinek melegen tudom ajánlani. Nem csak szépirodalmi szempontból remekel, de teológiája is brilliáns. Megközelítése misztikus, a dolgokat…..