Adatok
_andrás_ (törölt)
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Debrecen, Miskolc, és Szeged fut versenyt a címért. Nagy dologra vállalkoztak: kötöttpályás hálózatuk korszerűsítésére, bővítésére. Ez nem csak pályaépítésből és új járművek beszerzéséből áll, és nem csak olyan pozitív következményei vannak, mint a zsúfolt…..
Az előző posztban bemutattam, melyek voltak azok a bejegyzések, amelyeket a legtöbben olvastátok az elmúlt évben. Most nézzük meg azt a hármat, amelyiket a legkevésbé kedveltetek. Hátha csak elkerülte a figyelmeteket és most tudok egy kis reklámot csapni nekik…..
Bagdad: Ahogy azt már korábban meg lehetett jósolni, a bagdadi metróhálózat még egy ideig nem épül meg, hiába hirdették ki nyertesnek az Alstomot még az év elején. A projekt csúszását (mivel nem tudták megmondani a csúszás mértékét, így kijelenthető talán, hogy a…..
_andrás_ (törölt)
2011.11.21 16:35:00
@BPO654:
A villamos meg 12000 fő/óra... Ugyanazon az oldalon szerepel ez az adat is.
Szóval ki lehet váltani a villamost trolira, de 2x annyi kell belőle. Vagyis amit a troli bevezetésével nyersz, azt elveszíted a fenntartáson, hosszú távon még veszteséges is lehet. Megéri?
Duplacsuklós (bár ez nem troli, hanem busz, de szerkezetileg ugyanaz mindkettő, ugyanazok a gondok lehetnek a trolival is):
iho.hu/hir/hamburg-nem-valtak-be-a-duplacsuklosok-111121
A villamos meg 12000 fő/óra... Ugyanazon az oldalon szerepel ez az adat is.
Szóval ki lehet váltani a villamost trolira, de 2x annyi kell belőle. Vagyis amit a troli bevezetésével nyersz, azt elveszíted a fenntartáson, hosszú távon még veszteséges is lehet. Megéri?
Duplacsuklós (bár ez nem troli, hanem busz, de szerkezetileg ugyanaz mindkettő, ugyanazok a gondok lehetnek a trolival is):
iho.hu/hir/hamburg-nem-valtak-be-a-duplacsuklosok-111121
_andrás_ (törölt)
2011.11.23 17:39:59
@BPO654: Csakhogy, ha a villamoson csökken az utaskapacitás, akkor lehet kisebb kocsikat is forgalomba állítani, pl.: csak egy szóló T5C5-öst. A trolival mit csinálsz, levágod a végét?
És mióta van szerkezetileg köze egy többcsuklós villamosnak a duplacsuklós trolihoz? A villamost a sín vezeti, tehát nincs szüksége se becsuklásgátlóra, se hátsó kormányzott kerékre, ennyivel is kevesebb alkatrész van benne, amit karbantartani, cserélni kellene, és ennyivel is kevesebb a karbantartási költsége.
Látom, utálod a villamost...
És mióta van szerkezetileg köze egy többcsuklós villamosnak a duplacsuklós trolihoz? A villamost a sín vezeti, tehát nincs szüksége se becsuklásgátlóra, se hátsó kormányzott kerékre, ennyivel is kevesebb alkatrész van benne, amit karbantartani, cserélni kellene, és ennyivel is kevesebb a karbantartási költsége.
Látom, utálod a villamost...
_andrás_ (törölt)
2011.11.24 17:02:23
@BPO654:
Kicsit kiegészíteném:
Duplacsuklós troli: 200 fő, 200 millió Ft. - élettartam: 10-15 év
Pesa Swing: 210 fő, 500 millió Ft. - élettartam: 35-40 év
Érettségi nélkül is látom, hogy jobban megéri a villamos... Hosszú évtizedekig nem kell újat venni.
Kicsit kiegészíteném:
Duplacsuklós troli: 200 fő, 200 millió Ft. - élettartam: 10-15 év
Pesa Swing: 210 fő, 500 millió Ft. - élettartam: 35-40 év
Érettségi nélkül is látom, hogy jobban megéri a villamos... Hosszú évtizedekig nem kell újat venni.
Technikai okokból közel egy hónapig szünetelt a blog, így nem volt lehetséges a debreceni illetve miskolci villamostenderek eredményeinek rögzítése. Pedig Szeged után - aki közel két év előnyben van a másik két városhoz képest, és már az első villamosát is megkapta…..
_andrás_ (törölt)
2011.11.07 17:11:16
@BPO654: Lehet, hogy olcsóbb egy trolibusz, de az élettartama is feleannyi, tehát többször kell venni, így árban utolérheti a villamost. Az utazás kényelme meg függ az út állapotától - amit ugyebár rengeteg jármű használ - illetve a vezetési stílustól (hirtelen irányváltás, aknafedőkre ráhajtás, stb.), míg a villamost a villamospálya "vezeti", csak a hirtelen fékezéstől kell tartani. Persze csak ha nem bkv paneles villamospályáról beszélünk...
2009 novemberében a PTinfo már foglalkozott a belgrádi villamostenderrel, melyen épp eldőlt, hogy a spanyol CAF összességében jobb ajánlatot adott versenytársánál, a horvát Koncarnál. Ugyanebben az időben a hazai villamostendereink gőzerővel folytak, nyertes szállítót azonban a…..
_andrás_ (törölt)
2011.05.05 17:51:40
@klarky:
Egy kicsit visszatérnék Felső-Majláthra.
Egy nagyon fontos dolgot mindig elfelejtenek a projekttel kapcsolatban megemlíteni, mégpedig azt, hogy az 1-es és 1A-s buszok nem fognak Felső-Majláthon közlekedni. Megszűnnek (pontosabban csak az 1A-as szűnik meg, az 1-esnek lerövidül az útvonala, Tiszai pu. Thököly utca között fog közlekedni).
Na most ez azt jelenti, hogy akik ezekkel a buszokkal közlekednek Felső-Majláth környékén, azok a jövőben villamossal fognak utazni. Tehát a mindenféle médiákban emlegetett 20-30 utast toldjuk meg azzal a több ezer emberrel, akik eddig arrafelé buszocskáztak. Így már lesz elég utas a villamosra?
A villamospálya hosszabbítás egyik fontos célja a pénzpazarló, és a forgalomszervezés szempontjából nehezen kezelhető párhuzamos buszjáratok megszüntetése.
Íme néhány dolog, amit a meghosszabított villamospálya fog okozni:
- ütemesebb menetrend (eddig Diósgyőrből különböző helyekről induló buszokra és a villamosra kellett tervezni a menetrendet, persze, hogy nem sikerült, és egyszerre jött minden, utána 10 percig semmi)
- egy helyen lesz a megálló (eddig szaladni kellett a busz és a villamosmegálló között, attól függően melyik jött hamarabb)
- olcsóbb (rengeteg embernek elég lesz villamosbérletet venni ha a villamosvonal mentén (vagy közelében) lakik és dolgozik (vagy iskolába jár), hiszen már nem lesznek rákényszerülve a kombinált bérletre, átveszi a busz szerepét a villamos)
- hangulatos, csendes, környezetbarát
Lehetne még sorolni, de elég ennyi is.
Ezek után is úgy gondolod hülyeség ez a projekt?
Egy kicsit visszatérnék Felső-Majláthra.
Egy nagyon fontos dolgot mindig elfelejtenek a projekttel kapcsolatban megemlíteni, mégpedig azt, hogy az 1-es és 1A-s buszok nem fognak Felső-Majláthon közlekedni. Megszűnnek (pontosabban csak az 1A-as szűnik meg, az 1-esnek lerövidül az útvonala, Tiszai pu. Thököly utca között fog közlekedni).
Na most ez azt jelenti, hogy akik ezekkel a buszokkal közlekednek Felső-Majláth környékén, azok a jövőben villamossal fognak utazni. Tehát a mindenféle médiákban emlegetett 20-30 utast toldjuk meg azzal a több ezer emberrel, akik eddig arrafelé buszocskáztak. Így már lesz elég utas a villamosra?
A villamospálya hosszabbítás egyik fontos célja a pénzpazarló, és a forgalomszervezés szempontjából nehezen kezelhető párhuzamos buszjáratok megszüntetése.
Íme néhány dolog, amit a meghosszabított villamospálya fog okozni:
- ütemesebb menetrend (eddig Diósgyőrből különböző helyekről induló buszokra és a villamosra kellett tervezni a menetrendet, persze, hogy nem sikerült, és egyszerre jött minden, utána 10 percig semmi)
- egy helyen lesz a megálló (eddig szaladni kellett a busz és a villamosmegálló között, attól függően melyik jött hamarabb)
- olcsóbb (rengeteg embernek elég lesz villamosbérletet venni ha a villamosvonal mentén (vagy közelében) lakik és dolgozik (vagy iskolába jár), hiszen már nem lesznek rákényszerülve a kombinált bérletre, átveszi a busz szerepét a villamos)
- hangulatos, csendes, környezetbarát
Lehetne még sorolni, de elég ennyi is.
Ezek után is úgy gondolod hülyeség ez a projekt?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- Csak négy tender volt. Az első érvénytelen, a másodikat a Skoda nyerte, de egyedüliként és emiatt érvénytelen, a harmadikat az AnsaldoBreda, de ez is érvénytelen, végül a negyediket megint az olaszok nyerték, de a KDB döntése miatt itt újra kellett dönteni, és ekkor lett végül győztes a Skoda.
- Felcserélted a pályaépítés fázisait: először a pályafelújítás volt, amit másfél évig csináltak, és csak ezután a pályahosszabbítás, ami még nincs teljesen kész: már járható, de még hiányzik a műfüves burkolat a két új megálló közül, a járda és útépítés még folyamatban van, és a végállomást is csak idén fogják teljesen befejezni (még csak néhány napja használható a végleges végállomási le- illetve felszállóhely, eddig ideiglenes végállomás volt pár méterrel előrébb). A megállók is csak ebben az évben fogják elnyerni végső formájukat, végig az egész pályán.
- A forgalom a teljes pályán január 16-án indult el, nem 17-én.
Ezenkívül a fogalmazásodon is javíthatnál, van olyan mondat, amiben egy szó háromszor is szerepel, és tőmondatokat ne írjál.
De amúgy jó cikk is lehetne...