Adatok
project640
0 bejegyzést írt és 360 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Hipperrel folytatott rövid csetepatét követően már a WS5A konvoj útja is eseménytelen volt, a hajók január hatodikán befutottak Freetownba, ahonnan két nappal később indultak tovább Dél-Afrika felé. Csak az Empire Trooper szakadt el a konvojtól. Az amúgy is géphibákkal küszködő hajó a német…..
project640
2023.09.06 09:42:15
@bz249: Igen, ebben igazad van ... a történelem újra és újra bebizonyítja, hogy az egyszemélyes hatalmak képtelenek a konszolidációra. A francia hadsereg teljesen összeomlott .. el lehet játszani a gondolattal, hogy hivatalosan nem köt békét (egyébként pontosan nem tudom, hogy a hivatalos békében hosszútávon milyen sorsa lett volna a megszállt régióknak), és akkor mondjuk a németek teljes Franciaországot megszállják ... az angolszász erők részben biztosan megszállták volna a francia gyarmatokat .... erről nehéz értekezni.
Mindenesetre sokan mondják, és egyetértek velük, hogy német részről a francia hadjárat elképesztő kockázatokkal járt ... a németek a többszörösét nyerték annak, amit akartak .... az I VH előtt az angolok történelmi szövetségesük volt .... óriási hiba volt részükről Franciaország megszállása.
Mindenesetre sokan mondják, és egyetértek velük, hogy német részről a francia hadjárat elképesztő kockázatokkal járt ... a németek a többszörösét nyerték annak, amit akartak .... az I VH előtt az angolok történelmi szövetségesük volt .... óriási hiba volt részükről Franciaország megszállása.

Bizonyosan nem az emberi faj növekvő bölcsességének köszönhető, de jól megfigyelhető, hogy a tengeri összecsapások száma az évszázadok során folyamatosan csökkenő tendenciát mutat. Pályafutása során Michiel de Ruyter például még több mint ötven tengeri összecsapásban vett részt. Ezek közül tizenöt…..

Az 1801-es koppenhágai csatával kapcsolatban gyakran lehet olvasni olyan állításokat, melyek szerint a csatában Nelson elpusztította a dán flottát. Nos, Nelson természetesen nem pusztította el a dán flottát. Ezt már csak azért sem tehette meg, mert a dán flotta egyáltalán részt sem vett az…..

Korábbi weblapomon volt az a rossz szokásom, hogy írásaimhoz időnként hozzátoldottam olyan fejezeteket, melyek anyaga a cikkek választott témájához csak feltételesen kapcsolódott. Ezekben főleg egyes történeti/politikai eseményekről, vagy azok utólagos értelmezéseiről fejtettem ki saját…..
project640
2023.02.14 12:27:08
@bz249: nem tudom, hogy pontosan mire gondolsz. Alapvetően a 18 nov-dec időszakra gondolok. Meg lehet nézni, hogy a székely hadosztály alíg tudott összekaparni 5-6 ezer katonát. Károlyi naív volt, nem vette észre az 'itt és most' helyzetet, amit a románok nagyon átláttak. A történelem fintora, hogy míg Károlyiék az antantban bíztak, és remélték, hogy majd 'rászólnak' a románokra, addig a románokat minden felszólítás hidegen hagyott.
De kár lenne azt gondolni, hogy bárki is sikerrel védte volna meg az országot ... szóval ezt Károlyira ráhúzni teljes tudatlanság. Az un. vörös hadsereg észak hadjárata is azért lett sikeres, mert a csehek ugyanolyan szarult álltak, mint mi ... a román hadsereggel szemben esély nem volt, még taktikai szintű sikerre sem. Horthy-ék egyetlen dolgot tehettek, és mentették a menthetőt: aláírták a békediktátumot.
De kár lenne azt gondolni, hogy bárki is sikerrel védte volna meg az országot ... szóval ezt Károlyira ráhúzni teljes tudatlanság. Az un. vörös hadsereg észak hadjárata is azért lett sikeres, mert a csehek ugyanolyan szarult álltak, mint mi ... a román hadsereggel szemben esély nem volt, még taktikai szintű sikerre sem. Horthy-ék egyetlen dolgot tehettek, és mentették a menthetőt: aláírták a békediktátumot.
project640
2023.02.16 13:00:35
@savanyújóska: sok szempontból masszívan zavar engemet is ez az un. progresszív , cancel culture , stb. irányzat, DE én ezt a kérdést nem fekete-fehérként látom. A kormányzati narratívával az a baj, hogy elővesznek szélsőséges eseteket (pl. francia faluban nem állítottak karácsonyfát, stb.) és azt mint általános jelenség tálalják a magyar célközönségnek. Mintha Franciországban, vagy Ausztriában nem lehetne normálisan élni ...., de lehet, sőt sokkal jobban mint itt, de ez nem azt jeleni, hogy nincsenek ott is balfa*ok.
Cancel Culture - egyetértek azokkal a történészekkel, akik azt mondják, hogy minden történelmi személyiséget a maga korának erkölcsi szintjén kell megítélni ... ennél fogva én is pl. elítélem mondjuk egy Kolumbusz szobor ledöntését ... miközben viszont pl. I lipót -nak számomra értehetlen módon van szobra, és maximálisan egyetértek azon szobrok eltávolításával
ami tőlünk keletre zajlódik: a szívem szorul össze, azon a tömeges emberi tragédián, ami ott történik ... komplett városokat gyalulnak le az oroszok ... és erre tapsikol a hazai talpnyaló banda. Ahogy cikkedben írtad pl. a monarchia idején a magyar nemesség maximálisan követelte a saját privilégiumait, miközben hallani sem akartak semmi ilyesmiről a nemzetiségek tekintetében .... nem ugyanez van ma? naponta 'harcolunk' a brüsszeli bürokraták ellen, de közben az ukrán néptől elvárjuk, hogy önként adja meg magát, hogy nálunk olcsóbb legyen a kenyér? .... , ahogy Teleki írta: hullarablók lettünk
Cancel Culture - egyetértek azokkal a történészekkel, akik azt mondják, hogy minden történelmi személyiséget a maga korának erkölcsi szintjén kell megítélni ... ennél fogva én is pl. elítélem mondjuk egy Kolumbusz szobor ledöntését ... miközben viszont pl. I lipót -nak számomra értehetlen módon van szobra, és maximálisan egyetértek azon szobrok eltávolításával
ami tőlünk keletre zajlódik: a szívem szorul össze, azon a tömeges emberi tragédián, ami ott történik ... komplett városokat gyalulnak le az oroszok ... és erre tapsikol a hazai talpnyaló banda. Ahogy cikkedben írtad pl. a monarchia idején a magyar nemesség maximálisan követelte a saját privilégiumait, miközben hallani sem akartak semmi ilyesmiről a nemzetiségek tekintetében .... nem ugyanez van ma? naponta 'harcolunk' a brüsszeli bürokraták ellen, de közben az ukrán néptől elvárjuk, hogy önként adja meg magát, hogy nálunk olcsóbb legyen a kenyér? .... , ahogy Teleki írta: hullarablók lettünk
project640
2023.02.17 12:33:09
@savanyújóska: "autoimmun betegségekhez hasonlították" - nem halottam, de tetszik a hasonlat. Sajnos a hétvégi események is bizonyították, hogy a szélsőségnek mindegy milyen oldalon áll (Antifa), az erőszakos. Ilyettén nagyon tetszett Ungváry véleménye, melyben kifejti, hogy mondjuk a kitörés emlékezetére jövő fiatalok nagyobbik része teljesen normális, jóravaló ember. A kitörés emlékezepolitkájának kezelése nem az, hogy az antifa szélsőségesei is megjelennek.
"rezsim féligazságokkal, ferdítésekkel, csúsztatásokkal manipulál" - maximálisan egyetértek. Mert pl. van abban igazság, hogy ukrajnában az új oktatási törvénnyel (helytelenül itthon nyelvtörvénynek nevezett) háttérbe szorítják a kisebbségi nyelveken való oktatást a felsőbb tagozatokban, de hogy ebből hogyan jön, hogy Magyaroszág egyedüliként évek óta blokkolja Ukrajna NATO tagságát, sőt ma már ott tartunk, hogy a kormánymédia nyíltan drukkol az oroszoknak, az érthetetlen.
Egyébként vicces fintora a történetnek, hogy miközben a kormány ezerrel harcol EU, NATO ellen, aközben egyébként a szerveztben bennt lévő elképesztően demokratikus jogosítványokat használja Magyarország egy 3. ország zsarolására.
"rezsim féligazságokkal, ferdítésekkel, csúsztatásokkal manipulál" - maximálisan egyetértek. Mert pl. van abban igazság, hogy ukrajnában az új oktatási törvénnyel (helytelenül itthon nyelvtörvénynek nevezett) háttérbe szorítják a kisebbségi nyelveken való oktatást a felsőbb tagozatokban, de hogy ebből hogyan jön, hogy Magyaroszág egyedüliként évek óta blokkolja Ukrajna NATO tagságát, sőt ma már ott tartunk, hogy a kormánymédia nyíltan drukkol az oroszoknak, az érthetetlen.
Egyébként vicces fintora a történetnek, hogy miközben a kormány ezerrel harcol EU, NATO ellen, aközben egyébként a szerveztben bennt lévő elképesztően demokratikus jogosítványokat használja Magyarország egy 3. ország zsarolására.
Militavia - Katonai repülés és légvédelem
A Moszkva cirkáló légvédelme és elsüllyesztése
2022.06.11 09:00:00

Előszó
A 2022. február végén kezdődött orosz-ukrán konfliktus egy eseményét már elemezte a csatorna, ahol viszonylag kevés konkrétum volt ismert, de a megkérdőjelezhető állítások a Kijev szelleme fantázia nevű pilótáról érdemeltek némi figyelmet. A konfliktus továbbra is zajlik, ami termeli ki…..
project640
2022.06.17 13:19:33
Sokat gondolkodtam, hogy reagáljak a cikkre .... főleg a Kijev szelleme után. Bocs, de többet vártam. A blog 3/4 gyakorlatilag enciklopédiaszerűen felsorolja a moszkva légvédelmi képességeit, utána pedig egy 'armchair generál' szintű matematikával ki van hozva, hogy 2 Neptune rakétával gyakorlatilag képtelenség elsüllyeszteni a Moszkvát. Aztán a végén elemzve van, hogy ennek ellenére miért süllyedt el.
Csak ismételni tudom önmagam a kijev szellemében már leírtakat: az orosz haderő gyakorlatilag elhitette a világgal, hogy pariba vannak a NATO-val, közben kiderült, hogy a király meztelen. Szart sem érnek!
Láttatlanban ki merem jelenteni, hogy a Moszkva még csak nem is érzékelte a Neptune közeledtét. Pedig az utolsó km-ken a Neptune aktív rávezetést használ, a CIWS-eknek automatikusan kellett volna működniük.... bazz, háborús területen, aktív blokádot fejtett ki!!!! .... az ukránok a háború eleje óta készültek, hogy elkapják az orosz hajókat, és ezt nem is titkolták.
A Neptune nem több, mint egy fejlesztett KH-35 ... ez nem egy AGM-158C .... a neptune egy a 90-es évek technikai színvonalát képező hajó ellen rakéta. Egy ilyen típus-nak esélye sem lenne megközelíteni mondjuk egy Arleigh Burke osztályú hajót. Az oroszoknál semmi nem működött!!! .... kiváló időjárási viszonyok közepette bekapott 2 neptune-t, melyek egyenként 150kg-os robbanófejjel rendelkeztek ... észre sem vették ... sem a radarok, sem a besugrázásjelzők ... egyetlen automata rendszer sem működött ... a hajó mentése pedig katasztrofálisan szarul sikerült.
Vegyük észre: az a haderő, amelyiktől a fél világ el volt ájulva még fél éve .... az arra képes, hogy soha nem látott emberveszteséggel halad előre napi 1-2 km-t egy szűk, 30-40 km-es sávban.
Ez a cikk száraz tényekkel, enciklopédia szerűen felsorolt számokkal leírja, hogy kéne működnie papíron a moszkva cirkáló légvédelmének.... aztán a valóságban semmi nem úgy működött. Szerintem egy blog azért jó, mert azt fejti ki az írója, amiről nem tudunk, aminek nehéz utánanézni .... ha pl. leírjuk, hogy a moszkván súlyosan alulmotivált, képzetlen sorköteles állomány van szolgálatban ... hogy az orosz haditengerészet rendelkezik a világ egyik legrosszab statisztikájával a nyílt tengeri balesetek számát illetően .... hogy a papíron rendelkezésre álló felderítő gépeik hol a francba vannak, miközben a NATO részéről 24 órában köröz egy a román égbolt felett! Hogy a nagy orosz hírszerzés még csak azt sem tudta kideríteni, hogy hány akítv Neptune rakétája van Ukrajnának ... és a szuperül megtervezett első napi támadásukban az egy-két ősöreg ukrán lokátoron kívül semmit, de semmit nem tudtak elintézni.
Abba pedig már bele sem kötök, hogy olyat kijelenteni, hogy egy RQ-4-es drón a SAR radarjával képes figyelni az egész Fekete tengert több, mint tárgyi tévedés. A SAR típusú radarokról a wikipédia kimerítő cikke en.wikipedia.org/wiki/Synthetic-aperture_radar ..... jellemzően nem tengerészeti felderítésre használják.
A rakétatalálat után valóban SAR radar kép alapján analizálták a történteket (mert persze ilyenkor is ezerrel ment az orosz hazudozás), de ez műholdra szerelt rendszer volt. A felderítést egy P-8 gép végezhette, és adta meg a pontos pozit az ukránoknak.
A moszkva elsüllyesztése minent megmutata az orosz haderő képességeiről, és megmutatja a lesajnált ukránok hihetetlen kezdeményezőképességét, és rapid módon kidolgozott innovatív cselekvőképességüket.
Csak ismételni tudom önmagam a kijev szellemében már leírtakat: az orosz haderő gyakorlatilag elhitette a világgal, hogy pariba vannak a NATO-val, közben kiderült, hogy a király meztelen. Szart sem érnek!
Láttatlanban ki merem jelenteni, hogy a Moszkva még csak nem is érzékelte a Neptune közeledtét. Pedig az utolsó km-ken a Neptune aktív rávezetést használ, a CIWS-eknek automatikusan kellett volna működniük.... bazz, háborús területen, aktív blokádot fejtett ki!!!! .... az ukránok a háború eleje óta készültek, hogy elkapják az orosz hajókat, és ezt nem is titkolták.
A Neptune nem több, mint egy fejlesztett KH-35 ... ez nem egy AGM-158C .... a neptune egy a 90-es évek technikai színvonalát képező hajó ellen rakéta. Egy ilyen típus-nak esélye sem lenne megközelíteni mondjuk egy Arleigh Burke osztályú hajót. Az oroszoknál semmi nem működött!!! .... kiváló időjárási viszonyok közepette bekapott 2 neptune-t, melyek egyenként 150kg-os robbanófejjel rendelkeztek ... észre sem vették ... sem a radarok, sem a besugrázásjelzők ... egyetlen automata rendszer sem működött ... a hajó mentése pedig katasztrofálisan szarul sikerült.
Vegyük észre: az a haderő, amelyiktől a fél világ el volt ájulva még fél éve .... az arra képes, hogy soha nem látott emberveszteséggel halad előre napi 1-2 km-t egy szűk, 30-40 km-es sávban.
Ez a cikk száraz tényekkel, enciklopédia szerűen felsorolt számokkal leírja, hogy kéne működnie papíron a moszkva cirkáló légvédelmének.... aztán a valóságban semmi nem úgy működött. Szerintem egy blog azért jó, mert azt fejti ki az írója, amiről nem tudunk, aminek nehéz utánanézni .... ha pl. leírjuk, hogy a moszkván súlyosan alulmotivált, képzetlen sorköteles állomány van szolgálatban ... hogy az orosz haditengerészet rendelkezik a világ egyik legrosszab statisztikájával a nyílt tengeri balesetek számát illetően .... hogy a papíron rendelkezésre álló felderítő gépeik hol a francba vannak, miközben a NATO részéről 24 órában köröz egy a román égbolt felett! Hogy a nagy orosz hírszerzés még csak azt sem tudta kideríteni, hogy hány akítv Neptune rakétája van Ukrajnának ... és a szuperül megtervezett első napi támadásukban az egy-két ősöreg ukrán lokátoron kívül semmit, de semmit nem tudtak elintézni.
Abba pedig már bele sem kötök, hogy olyat kijelenteni, hogy egy RQ-4-es drón a SAR radarjával képes figyelni az egész Fekete tengert több, mint tárgyi tévedés. A SAR típusú radarokról a wikipédia kimerítő cikke en.wikipedia.org/wiki/Synthetic-aperture_radar ..... jellemzően nem tengerészeti felderítésre használják.
A rakétatalálat után valóban SAR radar kép alapján analizálták a történteket (mert persze ilyenkor is ezerrel ment az orosz hazudozás), de ez műholdra szerelt rendszer volt. A felderítést egy P-8 gép végezhette, és adta meg a pontos pozit az ukránoknak.
A moszkva elsüllyesztése minent megmutata az orosz haderő képességeiről, és megmutatja a lesajnált ukránok hihetetlen kezdeményezőképességét, és rapid módon kidolgozott innovatív cselekvőképességüket.
Militavia - Katonai repülés és légvédelem
Kijev Szelleme - mítosz kontra realitások
2022.05.07 09:00:00

Előszó
A 2022. február végén kezdődött orosz-ukrán konfliktus során számtalan videó anyag látott napvilágot, amikből le lehet szűrni ilyen-olyan tanulságokat és képességeket, vagy azok hiányát. Viszont ezzel párhuzamosan kőkeményen zajlik a propaganda háború, ahol olyan kijelentések is elhangzottak…..
project640
2022.05.12 10:27:33
@molnibalage: omg ... megemlítettem a 73-as háborút, mindenfajta haditechnikai szösszenet nélkül, nálad meg kigyulladt a vörös gomb, és elkezdesz shilkázni, dvinázni, phantomozni .... te tényleg nem érted, hogy mire akarok kilyukadni
emlékszem, amikor fősulira jártam (Bólyai :-) ... biztos ismerős neked) levitézlett alezredesek harcászat órán ecsetelték, hogy az automata töltős T-72-es család milyen über szuper egy nagy, böhöm, kilóméterkről kiszúrható leo2-vel szemben .... azért írtam ilyen egyszerűen (és véletlenül sem belevinni semmi szakmait), mert kb. ebben a stílusban fejezték ki magukat
aztán volt a másik fajta, aki az utolsó csavarig ismerte a neva-t, meg a P-15-öt, és hosszan ecsetelte a jugó fölött lelőtt F-117-es gyengeségeit ... aztán véletlenül rákérdeztem a 91-es öböl háború tapasztalataira, és jött a szokásos az arabok szarok, szarul lettek kiképezve, stb.... az, hogy az F-117 lelövése súlyos bevetési hiányosságok sorozata miatt következett be (és persze kellett hozzá a légvédelmi rendszer készsé-szintű ismerete, ezt nem is próbálom elbagatelizálni ) az számára már smafu volt .... ő szerintem halála pillanatáig elhitte, hogy a 60-as évekbeli szovjet technika kenterbe veri a 90-es évek amerikai technikáját .....
emlékszem, amikor fősulira jártam (Bólyai :-) ... biztos ismerős neked) levitézlett alezredesek harcászat órán ecsetelték, hogy az automata töltős T-72-es család milyen über szuper egy nagy, böhöm, kilóméterkről kiszúrható leo2-vel szemben .... azért írtam ilyen egyszerűen (és véletlenül sem belevinni semmi szakmait), mert kb. ebben a stílusban fejezték ki magukat
aztán volt a másik fajta, aki az utolsó csavarig ismerte a neva-t, meg a P-15-öt, és hosszan ecsetelte a jugó fölött lelőtt F-117-es gyengeségeit ... aztán véletlenül rákérdeztem a 91-es öböl háború tapasztalataira, és jött a szokásos az arabok szarok, szarul lettek kiképezve, stb.... az, hogy az F-117 lelövése súlyos bevetési hiányosságok sorozata miatt következett be (és persze kellett hozzá a légvédelmi rendszer készsé-szintű ismerete, ezt nem is próbálom elbagatelizálni ) az számára már smafu volt .... ő szerintem halála pillanatáig elhitte, hogy a 60-as évekbeli szovjet technika kenterbe veri a 90-es évek amerikai technikáját .....
project640
2022.05.12 12:31:59
@molnibalage: neva, p-15, csak azért írtam, mert ez jutott eszembe (légvédelmis tanárról beszélek), és utána írtam tovább a gondolataimat ... te meg egyből csuklóból nyomod vissza, hogy hülyeség ...
amikor meg a karabahi háború kilőtt pantsir, tor, buk-jait linkelem be, amiről te korábban azt írtad, hogy olyan nem volt ... akkor meg következetesen hallgatsz
nekem itt konec filma ...
amikor meg a karabahi háború kilőtt pantsir, tor, buk-jait linkelem be, amiről te korábban azt írtad, hogy olyan nem volt ... akkor meg következetesen hallgatsz
nekem itt konec filma ...
project640
2022.05.17 11:30:40
akkor mindenki kedvéért mégegyszer beteszem a karabahi veszteséget
www.oryxspioenkop.com/2021/12/a-monument-of-victory-bayraktar-tb2.html
és hozzá a pontos kijelentést: '"A karabahi balhéban hol volt Tor-M1/M2, Sz-300PM2, Buk-M3 és Sz-400?"'
a listában van tor-m1 és m2 is ..... és tényleg nem akarlak ba*ogatni, mert ez nem egy súlyos tárgyi tévedés, de illik beismerni .... és mégegyszer: ez természetesen nem negálja a tudásodat, és semmiképpen sem a munkádat .... én csak azt írom már hosszú kommentek óta, hogy te nem nem tudsz elszakadni a technkai valóságtól, és figyelembe venni a humán faktor fontosságát!!!!
A karabahi háborúban az oroszok egyfajta békefenntartóként voltak jelen .... az eszközök jelentős részét orosz személyzet üzemeltette .... miért egyezett bele az örmény vezetés gyorsan a tűzszünetbe (egyébként ezzel súlyos belpolitikaai válságot előidézve)? ... mert az oroszok pusholták őket, mert rádöbbentek, hogy szart sem érnek az azeri előrenyomulással szemben!
A pantsir típusú légvédelmi rendszerek éppen pl. a drónokhoz hasonló kis, és alacsonyan szálló célpontok ellen találták ki. Semmit nem értek .... ami ellen meg kellett volna védeni a szárazföldi csapatokat, az végzett velük.
Nagy technikai tudásod van ... ezt mondom ... mintha a fősulis tanáraimat hallanám ..., de pont ez a baj az orosz haderővel is. A gyakorlatias innováció teljes hiánya.
Könyörgöm vegyük észre, hogy képtelenek mélységű szintű légi csapást eszközölni!!! Papíron a világ egyik legnagyobb légerejéről beszélek .... a légi bevetések elenyésző % precíziós csapás!!! .... 2022-ről beszélek!!!! ... amikor a DJI gyártósoráról havonta leesik több százezer mavic3-as drón, amik ellen tehetetlenek az oroszok!!!! ... hidegháborús elvek alapján kezdik meg a folyami átkelést, aztán csodálkozank, hogy az ukrán tüzérség szanaszét lövi őket ..... és, akkor még nem is kezdték el használni az M-777.es típusú tarackokat .... mi lesz majd akkor? amikor bayraktarokkal megtámogatva 40 km fognak cm pontosan lődözni M982-es gránátokat!? ..... az orosz légierőnek már régen izzé , porrá kellett volna szednie a vontatott ukrán tüzérséget ....
www.oryxspioenkop.com/2021/12/a-monument-of-victory-bayraktar-tb2.html
és hozzá a pontos kijelentést: '"A karabahi balhéban hol volt Tor-M1/M2, Sz-300PM2, Buk-M3 és Sz-400?"'
a listában van tor-m1 és m2 is ..... és tényleg nem akarlak ba*ogatni, mert ez nem egy súlyos tárgyi tévedés, de illik beismerni .... és mégegyszer: ez természetesen nem negálja a tudásodat, és semmiképpen sem a munkádat .... én csak azt írom már hosszú kommentek óta, hogy te nem nem tudsz elszakadni a technkai valóságtól, és figyelembe venni a humán faktor fontosságát!!!!
A karabahi háborúban az oroszok egyfajta békefenntartóként voltak jelen .... az eszközök jelentős részét orosz személyzet üzemeltette .... miért egyezett bele az örmény vezetés gyorsan a tűzszünetbe (egyébként ezzel súlyos belpolitikaai válságot előidézve)? ... mert az oroszok pusholták őket, mert rádöbbentek, hogy szart sem érnek az azeri előrenyomulással szemben!
A pantsir típusú légvédelmi rendszerek éppen pl. a drónokhoz hasonló kis, és alacsonyan szálló célpontok ellen találták ki. Semmit nem értek .... ami ellen meg kellett volna védeni a szárazföldi csapatokat, az végzett velük.
Nagy technikai tudásod van ... ezt mondom ... mintha a fősulis tanáraimat hallanám ..., de pont ez a baj az orosz haderővel is. A gyakorlatias innováció teljes hiánya.
Könyörgöm vegyük észre, hogy képtelenek mélységű szintű légi csapást eszközölni!!! Papíron a világ egyik legnagyobb légerejéről beszélek .... a légi bevetések elenyésző % precíziós csapás!!! .... 2022-ről beszélek!!!! ... amikor a DJI gyártósoráról havonta leesik több százezer mavic3-as drón, amik ellen tehetetlenek az oroszok!!!! ... hidegháborús elvek alapján kezdik meg a folyami átkelést, aztán csodálkozank, hogy az ukrán tüzérség szanaszét lövi őket ..... és, akkor még nem is kezdték el használni az M-777.es típusú tarackokat .... mi lesz majd akkor? amikor bayraktarokkal megtámogatva 40 km fognak cm pontosan lődözni M982-es gránátokat!? ..... az orosz légierőnek már régen izzé , porrá kellett volna szednie a vontatott ukrán tüzérséget ....

Nagyon nehéz mit írni a most következő poszt elé, így maradjunk a tényeknél. Zsolt (aki korábban már írt ide Dzsibutiról) a háború kitörése előtt három évet élt Ukrajnában. Nyolc családot menekített ki a háborús Ukrajnából, ami itt következik, azokat tőlük, első kézből hallotta, vagy maga látta...

1942 július 29-én, a Szuezi-csatorna déli kijáratánál fekvő Port Tewfik kikötőjében az utasok megkezdték a beszállást a móló mellé álló Laconia gőzösre, mely Afrika megkerülésével Angliába indult vissza. Az utasok többsége nem saját elhatározásából szállt hajóra, a Dél-Afrikába, illetve Angliába…..
project640
2022.04.22 14:04:04
@Wildhunt: orosz trollok, putyin hívők-ből egy életre elegem van .... kimondom: igazi szar emberek ..... biztosan Mariupolt is az ukránok lőtték szét .... meg tudjuk a malaj gép lelövése óta, hogy azt a CIA követte el ...... annyira hányingerem van a te fajtádból, hogy elmondani nem tudom ........ nyugodtan törölheti a moderátor ezt a posztomat, de elfogyott a türelmem a putyin majmokkal szemben .... és OFF-olok is..... nem folytatom tovább .... és ezer bocs savanyújóska, hogy már itt tartunk :-(
project640
2022.04.22 15:21:07
@Oktán Pista: ok, utólagos elnézést a hangsúlyért! Nem állítottam az egyetem jót és rosszat, csak könyörgök, hogy ne tegyünk egyenlőségjelet egy holodomor és egy fenti eset között.
Mondok egy példát, ami nem is olyan régen esett, és engemet is megdöbbentett.
A közelmúltban eléggé divatos irányzatot kapott, hogy nyugat-európában, vagy az USA-ban történelmi személyiségek szobrait döntögetik le. Pl. Kolumbusz-ét. Természetesen itt sem fekete-fehérek a dolgok. Azzal a történésszel értek egyet (asszem egy angol), aki azt mondja, hogy egy egy történelmi személyiséget a saját koának a kontextusában kell vizsgálni, és óriási hiba őt mai erkölcsi mércével mérni. Ebből azt akarom kihozni, hogy igenis vannak emberekről szobrok, amiket maximálisan megértek, hogy eltávolították. Az egyik ilyen 'úriember', II. Lipót belga király. Gondolom nem kell bemutatni. És ami megdöbbentett, amikor ez beszédtéma volt Belgiumban (2-3 éve volt ez), hogy az ő személye, bűnei egyáltalán nem voltak ismertek Belgiumban. Ebből csak azt akarom kihozni, hogy tőlünk nyugatra is vannak bőven elhallgatott részei a múltjuknak ... és talán még azt is mondom, hogy mi magyarok, történelemkutatás tekintetében szerintem átlag feletti objektivitással állunk a saját történelmünkhöz.
DE! ezektől függetlenül is mondom, hogy olyan fokú népirtás, ami kelet-európában volt, az teljesen ismeretlen dolog volt nyugaton. pl. A Wolyn-i mészrálásokról 'csak' 2 éve halottam elősször ... és -ismerve a holokausztot, örmény népírtást- megdöbben az ember ... újra és újra!
Egyáltalán nem próbálom a nyugati népeket mosdatni, de be kell vallanunk, hogy pl. szép utat megtettek társadalom-fejlődés területén ....., amikor ma tőlünk keletre 100ezres nagyvárosokat törölnek el, milliós menekülthullám -ot gerjesztenek, és nálunk a kelet-európai országok közül a legjobban tolják az orosz narratívát, akkor mélységesen szégyellem magamat. Úgy érzem, hogy szocioantropologiailag fejlődik vissza a magyar nép :-(
Mondok egy példát, ami nem is olyan régen esett, és engemet is megdöbbentett.
A közelmúltban eléggé divatos irányzatot kapott, hogy nyugat-európában, vagy az USA-ban történelmi személyiségek szobrait döntögetik le. Pl. Kolumbusz-ét. Természetesen itt sem fekete-fehérek a dolgok. Azzal a történésszel értek egyet (asszem egy angol), aki azt mondja, hogy egy egy történelmi személyiséget a saját koának a kontextusában kell vizsgálni, és óriási hiba őt mai erkölcsi mércével mérni. Ebből azt akarom kihozni, hogy igenis vannak emberekről szobrok, amiket maximálisan megértek, hogy eltávolították. Az egyik ilyen 'úriember', II. Lipót belga király. Gondolom nem kell bemutatni. És ami megdöbbentett, amikor ez beszédtéma volt Belgiumban (2-3 éve volt ez), hogy az ő személye, bűnei egyáltalán nem voltak ismertek Belgiumban. Ebből csak azt akarom kihozni, hogy tőlünk nyugatra is vannak bőven elhallgatott részei a múltjuknak ... és talán még azt is mondom, hogy mi magyarok, történelemkutatás tekintetében szerintem átlag feletti objektivitással állunk a saját történelmünkhöz.
DE! ezektől függetlenül is mondom, hogy olyan fokú népirtás, ami kelet-európában volt, az teljesen ismeretlen dolog volt nyugaton. pl. A Wolyn-i mészrálásokról 'csak' 2 éve halottam elősször ... és -ismerve a holokausztot, örmény népírtást- megdöbben az ember ... újra és újra!
Egyáltalán nem próbálom a nyugati népeket mosdatni, de be kell vallanunk, hogy pl. szép utat megtettek társadalom-fejlődés területén ....., amikor ma tőlünk keletre 100ezres nagyvárosokat törölnek el, milliós menekülthullám -ot gerjesztenek, és nálunk a kelet-európai országok közül a legjobban tolják az orosz narratívát, akkor mélységesen szégyellem magamat. Úgy érzem, hogy szocioantropologiailag fejlődik vissza a magyar nép :-(
project640
2022.04.25 09:04:20
@savanyújóska: ebben sajnos teljesen igazad van ... a világ megváltozott .... hol van az a nyugat, ahol egységesen szembeálltak a nácikkal, a szovjetekkel szemben? :-) ..... Le Pen-t többet támgatják, mint valaha .... a németek-ről meg már nagyon régen látszik, hogy a gzadasági érdekeik mindenek felett (vajon miért van ott a magyar demokrácia, ahol? ;-) )
én egy diplomásokkal körbevett munkahelyen ülök ... és elszomorító a butaság az ukrán háborúval szemben ... miközben kőmüves haver 110%-osan átlátja ezt az állami szintre tolt trollkodást
én egy diplomásokkal körbevett munkahelyen ülök ... és elszomorító a butaság az ukrán háborúval szemben ... miközben kőmüves haver 110%-osan átlátja ezt az állami szintre tolt trollkodást

Miután életem első 50 évét szinte teljes egészében a Nyugat-Dunántúl területén töltöttem, a második 50 évbe lépve úgy gondoltam, megérett már a helyzet arra, hogy kicsit kidugjam az orromat a tágabb környezetbe is. A tágabb környezet fogalmát elég tágan értelmeztem, mert elsőre rögtön nagyot léptem,…..
project640
2022.04.01 11:40:11
@savaz: szerencsém van, hogy sógoromék 'jó' helyre költöztek, Bremerhavenbe :-) ..... így a nagy álmot már kb. 3-szor néztem meg: Wilhelm Bauer XXI osztályú tengeralattjáró. Aztán véletlenül fedeztük fel Hamburgban a szovjet gyártmányú, Tangó osztályú, B-515 nevű tengeralattjárót ..... aztán tavaly néztük meg Lübeckbe az U-995-öt :-)
...és ha már Hamburg, akkor Blohm und Voss :-) .... 'magán' gyárlátogatás keretében megtekinteni a Bismarck születési helyét, ahova a mai napig ki van állítva egy páncéldarabja.
Szóval az észak-német régió nagyon hálás a hajó szerelmeseinek ..... és, aki még nem volt, annak közelező esemény a következő sail 2025 :-) ... fantasztikus
www.bremerhaven.de/en/events/sail-2025/sail-2025.80821.html
...és ha már Hamburg, akkor Blohm und Voss :-) .... 'magán' gyárlátogatás keretében megtekinteni a Bismarck születési helyét, ahova a mai napig ki van állítva egy páncéldarabja.
Szóval az észak-német régió nagyon hálás a hajó szerelmeseinek ..... és, aki még nem volt, annak közelező esemény a következő sail 2025 :-) ... fantasztikus
www.bremerhaven.de/en/events/sail-2025/sail-2025.80821.html

Lakást bérelni általában nem tartozik a legegyszerűbb akciók közé, az azonban még így is ritkaságnak számít, hogy az ember testi épsége is veszélybe kerüljön közben. Márpedig valami ilyesmi történt Jánossal Hollandiában.
A történet színhelye: Rotterdam..

Ha a győztes antant országoknak a háború utáni konferenciákon lett volna annyi eszük, hogy meghagynak a németeknek néhány korosabb dreadnoughtot, a Nassau vagy az Ostfriesland osztályból, a kivénhedt csatahajók tatarozgatására elment volna a német haditengerészeti költségvetés nagyobbik része,…..
project640
2020.09.22 13:28:56
@Pájer Csaba: WOW!!!! nekem is :-) Italeri 1/720-ban ... azóta is nagy kedvenc .... nem tudom, de nekem a graf spee sokkal többet jelent, mint egy Bismarck, vagy egy Iowa. Ezek a zsebcsatahajók unikálisak voltak ... szépek voltak ... és ránézek a makettre és fantasztikus, hogy erre a karcsú hajótörzsre rátették azokat a rohadt nagy tornyokat. Imádom a world of warship-ben is.
Nagyon-nagyon távol áll tőlem, hogy bármilyen szinten negálni tudjam magamban azt a felfoghatatlan sok bűnt, amit a III. birodalom tett, de tényleg kiváncsi lettem volna, ha a németek a felszíni hadihajóikat csak egy kicsit agresszívabban használták volna, akkor hogyan alakul az atlanti háború.
És ehhez a gondolatmenethez tartozik, hogy tökéletesen megértem Hitler-t, amikor őrjöngött a graf spee önelsüllyesztése miatt.
Nagyon-nagyon távol áll tőlem, hogy bármilyen szinten negálni tudjam magamban azt a felfoghatatlan sok bűnt, amit a III. birodalom tett, de tényleg kiváncsi lettem volna, ha a németek a felszíni hadihajóikat csak egy kicsit agresszívabban használták volna, akkor hogyan alakul az atlanti háború.
És ehhez a gondolatmenethez tartozik, hogy tökéletesen megértem Hitler-t, amikor őrjöngött a graf spee önelsüllyesztése miatt.
project640
2020.09.25 13:39:36
@apro_marosan_petergabor: előtte azért a britek megbombázátk Berlin-t :-)
De könyörgöm 2020-ra felejtsük el, hogy a vesztes háborúért Hitler a felelős, bezzeg a német tábornokok, admirálisok azok mind faszagyerekek voltak.
De könyörgöm 2020-ra felejtsük el, hogy a vesztes háborúért Hitler a felelős, bezzeg a német tábornokok, admirálisok azok mind faszagyerekek voltak.
Megyeri Szabolcs kertész blogja
Tüzekről és vizekről, avagy a fúrt kutak és az avarégetés jövője
2020.06.08 06:48:09

Két érdekes és érdeklődésre számot tartó téma kerül ma terítékre, ugyanis mindkét témakörben nemrégiben született új szabályozás, melyek fontos változásokat ígérnek. Az egyik az engedély nélkül fúrt kutak legalizálása, a másik pedig az avarégetéssel kapcsolatos új rendelkezés. Terjengős bevezetés…..
project640
2020.06.10 07:45:44
@Arcade Macho: te most it trollkodsz? vagy alapból vagy k*csög?
project640
2020.06.10 11:08:31
@úgyiselfelejtem: Így van, erdő ... kb. 1000 m2 van fenyőcsemetés, amiket pl. folyamatosan gallyazok, alakítok. Van egy óriási tujasor, amit folyamatosan alakra formálok.
Az északi oldalon 12 db 8 méter magas jegenyenyár van ... a múltkori vihar miatt arról karvastagságú ágak törtek le, kb. másfél tucat 2 méteres ágak.
És van egy nagyon fontos észrevételem, amit eddgi senki nem vett figyelembe.
Ugye ez az egész a levegőminőségről szól.
Ha nagyon pontos akarok lenni, akkor itt tisztán matematika van. Magyarul: az én növényeim évente sok mázsa co2-t kötnek meg. Amikor égetek akkor ennek a megkötött co2-nek egy részét juttatom vissza a légkörbe.
Ha nagyon erősen akarok fogalmazani, akkor a teljes kertem elégetésével lennék 0 szinten, mint egy mezei városi, vagy 0 növénnyel rendelkező kiskert-tulajdonos. Minden növénnyel, amit ültetek, és életben tartok azzal hozzájárulok a levegő tisztaságához. Az égetésemmel max csökkentem ezt a pozitív szaldót.
És félreértés ne essék: teljesen egyetértek a szabályozással...., de az, hogy itt most szidjuk a falusi embert, ... meg törvényt hozunk, de megoldást, segítséget nem adunk ... na az a felháborító!!!!
Tegyük fel, hogy van egy egyszerű falusi ember tele gyümölfával. Nem fdog aprítót venni, de nem akarja, hogy büntessék. Kivágja az összes fáját .... mit ért el a törvény? Hogy csökkentette indirekt módon a CO2-t megkötő fák számosságát :-( .... minden fa, ami él, az nő is ... az co2-t köt meg ... és minden hozzá tartozó metszés és égetés ezen megkötött co2 egy részének a visszanegedésével jár .... de az még mindig pozitív szaldó!
Az északi oldalon 12 db 8 méter magas jegenyenyár van ... a múltkori vihar miatt arról karvastagságú ágak törtek le, kb. másfél tucat 2 méteres ágak.
És van egy nagyon fontos észrevételem, amit eddgi senki nem vett figyelembe.
Ugye ez az egész a levegőminőségről szól.
Ha nagyon pontos akarok lenni, akkor itt tisztán matematika van. Magyarul: az én növényeim évente sok mázsa co2-t kötnek meg. Amikor égetek akkor ennek a megkötött co2-nek egy részét juttatom vissza a légkörbe.
Ha nagyon erősen akarok fogalmazani, akkor a teljes kertem elégetésével lennék 0 szinten, mint egy mezei városi, vagy 0 növénnyel rendelkező kiskert-tulajdonos. Minden növénnyel, amit ültetek, és életben tartok azzal hozzájárulok a levegő tisztaságához. Az égetésemmel max csökkentem ezt a pozitív szaldót.
És félreértés ne essék: teljesen egyetértek a szabályozással...., de az, hogy itt most szidjuk a falusi embert, ... meg törvényt hozunk, de megoldást, segítséget nem adunk ... na az a felháborító!!!!
Tegyük fel, hogy van egy egyszerű falusi ember tele gyümölfával. Nem fdog aprítót venni, de nem akarja, hogy büntessék. Kivágja az összes fáját .... mit ért el a törvény? Hogy csökkentette indirekt módon a CO2-t megkötő fák számosságát :-( .... minden fa, ami él, az nő is ... az co2-t köt meg ... és minden hozzá tartozó metszés és égetés ezen megkötött co2 egy részének a visszanegedésével jár .... de az még mindig pozitív szaldó!

A Román Királyságot ugyan legyőzte az osztrák-magyar és német haderő, majd az 1918. április 24-én a Bukarest közeli Bufteaban megkötött béke szerint fegyvernyugvás volt hatályban a legyőzött románok és a győztes központi hatalmak között. Ezt a békét szegte meg a háború utolsó napján a Román…..
project640
2020.05.22 14:42:31
@Pic: a román haderő egyben tartása bukaresti béke után mindenképpen a románokat dícséri. Erről sehol nem találtam infókat, hogy ezt milyen formában tudták végrehajtani. Egyáltalán a bukaresti béje leszerelte a teljes román haderőt, és azt a központi hatalmak tisztjei be is tartatták?
a hazafelé, sokszor, özönlő leszerelt hadsereg-maradványok állapotára semmiféle befolyása nem volt a románoknak, de még a franciáknak sem!!!!
mégegyszer hangsúlyozom: SENKI nem akart Erdélyért harcolni, max a székely hadosztály 2-3ezer önkéntes székely származású katonája
mindenkinek elege volt a háborúból!!! a románoknak is!!!!
nálunk forradalom volt, náluk meg erdélyi földeket ígértek a parasztságnak!!!
Erdély elvesztése indirekt módon a török terjeszkedés végeredményem, de direkt módon a magyar arisztokrácia csődje!!!!! és valóságtól elrugaszkodása ... még 18 novemberében is reális végeredménynek tartották, és nem is gondolkodtak másban, mint a történelmi magyarország egyben tartását!!!! .... egy rossz vicc volt!!!!
a hazafelé, sokszor, özönlő leszerelt hadsereg-maradványok állapotára semmiféle befolyása nem volt a románoknak, de még a franciáknak sem!!!!
mégegyszer hangsúlyozom: SENKI nem akart Erdélyért harcolni, max a székely hadosztály 2-3ezer önkéntes székely származású katonája
mindenkinek elege volt a háborúból!!! a románoknak is!!!!
nálunk forradalom volt, náluk meg erdélyi földeket ígértek a parasztságnak!!!
Erdély elvesztése indirekt módon a török terjeszkedés végeredményem, de direkt módon a magyar arisztokrácia csődje!!!!! és valóságtól elrugaszkodása ... még 18 novemberében is reális végeredménynek tartották, és nem is gondolkodtak másban, mint a történelmi magyarország egyben tartását!!!! .... egy rossz vicc volt!!!!
project640
2020.05.25 23:27:30
@Pic: a bukaresti béke értelmében Románia 10 hadosztályt tarthatott meg (kb. 30ezer katona) ... ehhez képest 1918 nov-dec mozgosításkor 160ezer fős hadsereggel kezdték meg a bevonulást Erdélybe. Tisztán látszik, hogy akkor a román oldalon volt egy tiszta, erős hadvezetés ... erős nemezeti érzelmekkel főtve, tiszta cálokat jelöltek ki, melyeket sikerült elérniük.
Érdekes lenne megismerni az akkori román terveket, hogy pl. mekkora magyar ellenállással számoltak.
Kratochvil-hez hasonló tisztek próbáltak szervezni ellenállást (székely-hadosztály), de Budapest-et gyakorlatilag nem érdekelte Erdély.
Az országot vezető arisztokrácia busásan meggazdagodva jött ki a háborúból. Födosztással talán elérhették volna, hogy a parasztság mégegyszer fegyver-t fogjon.
Érdemes elolvasni Hatos Pál: eltákozott köztásasgá című könyvét ...
a dákó-román elméletet pedig ne írkáljátok ide, mert semmivel sem komolytalanabb ,mint a youtube-ot ellepő magyar 'őselméletekkel' :-(
konkrétan nekem van egy haverom (sajnos volt, mert annyira fanatikussá vált), aki már Pártus-magyar rokonságról, Krisztus pártusi herceg ... meg a magyar nyelv ősnyelv, stb.... oly mértékben nem tudta elfogadni , hogy én nem hiszem ezeket a tanokat, hogy megszakadt köztünk a kapcsolat
szóval hülyeségért, nem kell itt előhozakodni a dákó-román elmélettel .... nálunk sokkal masszívabb hülyeségek terjednek jóval magasabb szinteken :-(
Érdekes lenne megismerni az akkori román terveket, hogy pl. mekkora magyar ellenállással számoltak.
Kratochvil-hez hasonló tisztek próbáltak szervezni ellenállást (székely-hadosztály), de Budapest-et gyakorlatilag nem érdekelte Erdély.
Az országot vezető arisztokrácia busásan meggazdagodva jött ki a háborúból. Födosztással talán elérhették volna, hogy a parasztság mégegyszer fegyver-t fogjon.
Érdemes elolvasni Hatos Pál: eltákozott köztásasgá című könyvét ...
a dákó-román elméletet pedig ne írkáljátok ide, mert semmivel sem komolytalanabb ,mint a youtube-ot ellepő magyar 'őselméletekkel' :-(
konkrétan nekem van egy haverom (sajnos volt, mert annyira fanatikussá vált), aki már Pártus-magyar rokonságról, Krisztus pártusi herceg ... meg a magyar nyelv ősnyelv, stb.... oly mértékben nem tudta elfogadni , hogy én nem hiszem ezeket a tanokat, hogy megszakadt köztünk a kapcsolat
szóval hülyeségért, nem kell itt előhozakodni a dákó-román elmélettel .... nálunk sokkal masszívabb hülyeségek terjednek jóval magasabb szinteken :-(
Körösök Vidéke
Sokan nem tudják, hogy kell viselkedni a természetben! A Vadászok sem!
2020.05.14 21:29:54

Azt mondják indulatból tollat, vagy az én esetemben billentyűzetet ragadni nem túl szerencsés. Vártam is vagy fél napot, de nem csökkent közlési vágyam. Az indukációt egy cikk váltotta ki amit az Indexen olvastam (Ide kattintva olvasható). Bejegyzésem címe is az idézett cikk címéből eredeztethető.…..
project640
2020.05.15 19:29:06
@Boar.: van egy kicsi bukfenc a logikádban (lehet nehezen ment a matek? :-) )
én a társadalom egy igesz szűk rétegérő beszélek ... a te hasonlatod, viszont a társadalom egy igen szűk rétegét helyezi relációba az egész társadalommal
a logikád alapján: nem minden vadász köcsög ... és nem minden útszéli lány 'kurva' :-( ....
én a társadalom egy igesz szűk rétegérő beszélek ... a te hasonlatod, viszont a társadalom egy igen szűk rétegét helyezi relációba az egész társadalommal
a logikád alapján: nem minden vadász köcsög ... és nem minden útszéli lány 'kurva' :-( ....

Hát, ez az, amire senki sem gondolhatott hónapokkal ezelőtt. Ilyen drámai változás a mindennapi életünkben emberemlékezet óta nem volt. A koronavírus terjedése az élet számos területén borít fel mindent, ami idáig olyan egyszerűnek tűnt. Az oktatás is elszenvedi most az eseményeket, de hála istennek…..
project640
2020.03.20 15:01:18
project640
2020.03.20 15:09:58
@leves(z): nem öntöm a mocskot, csak leírom a tényeket ... 1 hétről beszélek ... én magam vittem ki 2 gépet, hogy segítsek ... én magam adtam az ötlete, és magyaráztam el több tanárnak, hogy van ez .... multiba dolgozok, ...jelenleg a járvány miatt sokszor órák alatt kel impovizálnunk!!!! ... skype meetinget kell szervezni pl. reggel 9.00ra ... akit ott van , ott van, aki nincs, za nincs... ilyen egyszerű... közben persze mindenkinek kivan küdve a tananyag ..... DE!!!! legalább el van indítva egy interakció!!!!!!!!!!!!!!! ..... mégegyszer mondom: a tanárok általam ismert nagy részén a teljes innováció hiányát látom!!!!!!!!!!!! .... ez TÉNY!!!!!

Az első világháború 1914 nyara és 1918 ősze között közel 10 millió halálos áldozatot követelt, mely ugyan jócskán elmarad a második világháborúétól (melynek során kizárólag Európában 50 millió halálos áldozattal számolhatunk) azért így is iszonyatosan magas szám. Az akkoriban csak "nagy háborúként"…..
project640
2020.02.07 14:53:27
@Reszelő Aladár: A háborúnál nincs rosszabb választás. Ezt gondolom röviden. Hosszabban: 1918-ban az emberek békét akartak. fél millió magyar halt meg a Nagy háborúban. A lakosság nagy része nélkülözött, és semmi értelmét nem látták a háborúnak. A hazajövő katonák sok helyen fosztogattak, anarchia közeli állapotok uralkodtak. Decemberben az újjászerveződő (vajon ezt hogyan tudták ilyen gyorsan összehozni ?) román haderő nagyon lassan bevonult Erdélybe, és nyomult előre. Az összes kétségbeesett üzenetre Budapestnek az volt a válasza, hogy nyugi. Persze mi más lehetett volna, hiszen nem is volt haderőnk. Senki nem akart háborúzni a románokkal! A románok-at pedig hiába figyelmeztette az antant, hogy vonuljon vissza, ők pontosan felfogták azt, amit mi nem: hogy ez most itt kettőnk között lesz eldöntve! A románok minden fegyverszüneti egyezményre, egyeségre 'szartak'! A közhivatalnokokat feleskették a román törvényekre, aki nem akarta, az mehet az utcára (ez is történt, tízezrek jöttek Erdélyből Magyarországra). Magyarországnak sem lehetősége, sem akarata nem volt Erdély megvésére. Majdnem 2 év múlva Trinaonnál gyakorlatilag csak rányomták a pecsétet arra, ami már régen a napnál világosabb volt, hogy Erdély innentől kezdve Románia része.
Nem volt törvényes kormányunk, nem volt hadseregünk, fegyveres bandák fosztogattak, stb.... a törököknél és egy szűk tiszti réteg volt képes az ellenállásra. Ilyen volt nálunk is (Kratochvil) csak sok lehetősége nem volt.
Nem volt törvényes kormányunk, nem volt hadseregünk, fegyveres bandák fosztogattak, stb.... a törököknél és egy szűk tiszti réteg volt képes az ellenállásra. Ilyen volt nálunk is (Kratochvil) csak sok lehetősége nem volt.

Gyakran felvetődő kérdés mind a történelem-kedvelők, mind a történészek körében, hogy az 1552 -es nagy török támadásban, - melynek legvégső célpontja a Felvidék kapujának nevezett Eger várának elfoglalása volt - mekkora létszámú török sereg vett részt. A szakértők egyik része Tinódi Lantos Sebestyén…..
project640
2019.12.04 09:13:09
@jacint70: ez egy hadjárat volt ... nem pusztán Eger ostroma ... és egy nagyon fontos tényt a cikkíró sem írt le ... az 1552-es török hadjárat valójában a török részéről egyfajta tulajdonvédő/büntető hadjárat volt, ugyanis Erdély nyíltan szembeszegült a portával.... Ferdinánd nem akart háborút, viszont a törökök biztosra akartak menni, így óriási haderőt mozgosítottak, hiszen a hadjárat eszkalálódhatott volna egy nyílt háborúhoz a hasburgokkal szemben is .... a törökök elérték a céljukat: Erdélyt bebiztosították maguknak; majd csak a 15 éves háború lesz, amikor Erdély újra megpróbált nyíltan szembeszegülni a portával
a szomorú igazság az, hogy a 16. században még a hatalmas Hasburg birodalom is inkább békére törekedett ..... és még félszáz év kellett, hogy elkezdhesse a szárnypróbálgatásokat
Az 1552-es hadjárat végleg pontot tett Erdély törekvésére, hogy a magyar királysággal a közeli jövőben egyesüljön.
a szomorú igazság az, hogy a 16. században még a hatalmas Hasburg birodalom is inkább békére törekedett ..... és még félszáz év kellett, hogy elkezdhesse a szárnypróbálgatásokat
Az 1552-es hadjárat végleg pontot tett Erdély törekvésére, hogy a magyar királysággal a közeli jövőben egyesüljön.
project640
2019.12.12 13:20:06
@Dragon74: ennek a hadjáratnak semmi köze Bécshez ... nem is volt háború ekkor a törökök hasburgok között .... valahogy sokaknak az a gondolata van, hogy itt egy vég nélküli háborúról van szó .... valójában pont az ellenjkezője
project640
2019.12.12 13:20:13
@David Bowman: kik azok a francok ? perzsákkal egyeztetni? gondolom a szafavida birodalomra gondolsz .... és mégis a hasburg birodalom miről tárgyalt volna a szafavidákkal?

project640
2019.10.18 16:20:33
@dddoni: én is úgy tudom, hogy nem ismert a nyelvük ....
a többi nagy-mafyar hozzászólónak: tudunk akként beszégetni a hunokról, hogy ne mindig oda lyukadjunk ki, hogy ők valójában magyarok, magyarul beszéltek, és a székely rovásírást használták ... mert ez annyira uncsi már :-(
a többi nagy-mafyar hozzászólónak: tudunk akként beszégetni a hunokról, hogy ne mindig oda lyukadjunk ki, hogy ők valójában magyarok, magyarul beszéltek, és a székely rovásírást használták ... mert ez annyira uncsi már :-(

A "kik a magyarok ősei?" kérdés rendszeresen felvetődik a hazai médiában és Kőrösi Csoma Sándor óta - vagyis már kerek két évszázada - hogy kiemelten foglalkoztatja a magyarságot. Kőrösi Csoma 1819 novemberében (vagyis épp most 200 éve) indult el Erdélyből gyalog-szerrel (!) Indiába és Tibetbe, hogy…..
project640
2019.09.30 18:51:54
@Gery87: lásd hódító I. Vilmost is .... az angol új elit identitását a normannok adták, de eredeti francia nyelvük eltűnt .... számomra is egyre inkább az a hihető álláspont, hogy a bejövő magyarok nem magyarul beszéltek

A sorozat harmadik részében (első része ITT, az előző pedig ITT) a Tu-22M2 változaton keresztül kerülnek bemutatásra a bombázótípus belső rendszerei (üzemanyag, hidraulika, áramellátás, repülésvezérlés, stb.), és a Kuznyecov NK-25 hajtómű.
Belső rendszerek
A fedélzeti segédhajtómű (APU) az…..
project640
2019.09.08 10:12:08

A problémásnak vélt agresszív viselkedés az emberi környezetben élő kutyák esetében mindig csupán egy felszíni “tünet”, egy jelzés a kutya részéről, hogy valami nincs rendben. Mélyebbre ásva, a kiváltó okot/okokat megtalálva és orvosolva, az agresszív viselkedés alábbhagy, megszűnik.
Ebben a…..
project640
2019.09.05 11:04:35
@munkanélküli informatikus: ja, annyit még hozzátennék, amit egy kutyaoktató mondott nekem: a kutya több ezer éve az ember mellett él .... és a kutyát -egyedüliként az állatvilágból- az ember a képére formálta .... innentől kezdve a kutyák rendelkeznek uyganazon tulajdonságokkal, mint az ember ... egy kutya lehet gonosz is ... egy kutya akkor is gyilkolhat, ha ott az étel a táljában, nem fáj semmilye, mindenje megvan
project640
2019.09.05 11:25:26
@munkanélküli informatikus: én sem foglak meggyőzni ... te sem engem :-) .... ettől függetlenül mia a válaszod a kérdésemre? .... de csak őszintén
Felteszek egy kérdést, és válaszoljon rá mindenki őszintén: ha bárkinek lenne stafforshire terrierje, akkor őrizetlenül tudná e hagyni 1 éves gyermekével!? .... és mindenkitől őszinte választ várok ...., és ezen őszinte válasz figyelembe vételével mindenki gondolkozzon el, hogy mit jelent egy olyan kutya, mint pl. a saffortshire terrier
Felteszek egy kérdést, és válaszoljon rá mindenki őszintén: ha bárkinek lenne stafforshire terrierje, akkor őrizetlenül tudná e hagyni 1 éves gyermekével!? .... és mindenkitől őszinte választ várok ...., és ezen őszinte válasz figyelembe vételével mindenki gondolkozzon el, hogy mit jelent egy olyan kutya, mint pl. a saffortshire terrier
Had- és rendvédelem-história, kicsit másképp
A történelem legkiválóbb hadseregei
2019.08.29 20:09:09

Másfél hónappal ezelőtt feltettem a Lemilblog olvasóinak a (csak részben költői) provokatív kérdést, hogy mitől kiváló és hatékony egy hadsereg. Nem csalódtam bennetek: a parázs vitákkal is tarkított kommentfolyamban számos érdemi és informatív hozzászólás született, amikért köszönet jár. A nyári…..
project640
2019.08.30 10:45:41
@FILTOL: 1167-ben azért Bizáncnak futotta annyira , hogy nehézlovasságuk ledarálta a magyarok sorait :-)
project640
2019.08.30 15:14:55
@wasserkopf: bocsi, de nem Lepantónál baszta át a keresztény szövetség Velencét? mert gyakorlatilag a törököknek átadták Ciprust :-)

Futótűzként terjednek az interneten a Pedagógusok Szakszervezete Országos Ifjúsági Tagozatának kezdeményezésére létrejött tanári fizetésről szóló képek. Jómagam is szerettem volna majd valamelyik posztomban a tanári fizetésekről írni, de hamar eljött az ideje, hogy egy kicsit…..

A cím alapján azonnal felvetődhet a kérdés: mi szükség van a II. világháborús német harckocsiknak a védelemre? Nos, a páncolosok iránti rajongás afféle hobbi lett a hadászat, hadtörténelem és haditechnika iránt rajongók számára és kialakultak a különböző harckocsi típusok saját hardcore táborai,…..
project640
2019.07.19 15:29:57
@molnibalage: szerintem meg tele van jó jelenettel ... a kamerállások, az örökös sár, a német civilek nyomorúságos menete, a jelenet a két német nőnél, az éneklő, lelkes SS katonák, a gellert kapott lövedékek (így még filmben ezt nem ábrázolták), a gyerekkatonák, akik panzerfaustal kilövik a sherman-t , stb.... amerikai film, nem kell elvárni tőle, hogy a teljes igazságot adja vissza, de sok szempontból jó film volt .....
kezd el sorolni a kőkemény hülyeségeket (a film végi védekezés nem számít, mert az tényleg hülyeség volt, az nekem sem tetszett)
kezd el sorolni a kőkemény hülyeségeket (a film végi védekezés nem számít, mert az tényleg hülyeség volt, az nekem sem tetszett)
project640
2019.07.19 15:33:51
@molnibalage: senki nem mondta ezt ... sőt pl. a mária terázia-ba, ha jól tudom, még össze is fogdosták az embereket (persze ennek a hadosztálynak olyan is volt a hatékonysága) ... én nem a háború vége felé létrehozott ho-ra gondoltam
nem voltak agyatlanok!!! ez nem jó szó .... fanatikusak voltak, akik nem fogták fel, hogy mikor van vége ... a nyugati fronton 1945-től egyáltalán miért harcolt bárki is? .... aki tehette megadta magát, vagy dezertált ... , akik harcoltak, azok szinte kivétel nélkül ss egységek voltak .. a wehrmach egységei ekkorra már tömeges adta meg magát
nem voltak agyatlanok!!! ez nem jó szó .... fanatikusak voltak, akik nem fogták fel, hogy mikor van vége ... a nyugati fronton 1945-től egyáltalán miért harcolt bárki is? .... aki tehette megadta magát, vagy dezertált ... , akik harcoltak, azok szinte kivétel nélkül ss egységek voltak .. a wehrmach egységei ekkorra már tömeges adta meg magát
project640
2019.07.19 15:40:00
@Mizantróp.: látom nem érted, talán lassabban kéne olvasnod ... lőszerrobanás

System error / rendszerhiba – ez a számítástechnikai kifejezés jutott először eszembe, amikor megnéztem az HBO csernobili balesetről szóló minisorozatát. A film fő üzenetei a véleményem szerint valójában nem is elsősorban a csernobili balesetről és nem is az atomenergiáról, hanem arról a hibás…..
project640
2019.06.24 13:34:41
@szepipiktor: semmivel nem 'trendibb' ma tanulni, mint régen tették ... a film nagyszerű ... a néző viszonylag könnyen jutott egy történelmi esemény megimseréséhez ... kívánom, hogy több ilyenszerű film legyen .... miért kéne az embereknek sokat olvasniuk? régen sem tették ... ma sem teszik .... a fenti sorozat egy kiválló példája mégis hogyan lehet hasznos infót könnyen átadni
korábban is érdekelt az atomerőmű, de bevallom, hogy pontosan nekem sem volt fogalmam, hogy ott mi történt ... azóta utána néztem, hogy pontosan mi az RBMK reaktor ... közben elkalandoztam, hogy mi az urándúsítás, hogy készül az atombomba, stb.... a film hatására kezdtem utánanézni ...ezzel nincs semmi gond
korábban is érdekelt az atomerőmű, de bevallom, hogy pontosan nekem sem volt fogalmam, hogy ott mi történt ... azóta utána néztem, hogy pontosan mi az RBMK reaktor ... közben elkalandoztam, hogy mi az urándúsítás, hogy készül az atombomba, stb.... a film hatására kezdtem utánanézni ...ezzel nincs semmi gond
project640
2019.06.24 13:44:51
@Nancsibacsi: te biztosan találsz mindenre valami jó kis, szaftos konteos cuccot ... számodra, hogy csinálnak csak úgy egy történelmi filmet az nem opció?
amikor feldolgoznak egy orosz történelmi eseményt, az a putyini Oroszország elleni támadás? .... az elmúlt években volt 1-2 megaköltségvetésű orosz háborús film ... hulladék mindegyik, melyek tobzódnak a történelemhamisításban .... az olyan filmek, mint Zjagincev Leviatan-ja, vagy a Szeretet Nélkül , az meg szinte tiltott darab .... a szovjet filmgyártásban jobb darabok születtek, mint a szinte már horrorisztikus 'Jöjj, és Láss' .... ha holnap valaki filmet forgatna a Beszlani túszdrámáról, és ezt az oroszok tennék meg, annak örülnék a legjobban .... persze ők sohasem fognak erről filmet forgatni :-(
amikor feldolgoznak egy orosz történelmi eseményt, az a putyini Oroszország elleni támadás? .... az elmúlt években volt 1-2 megaköltségvetésű orosz háborús film ... hulladék mindegyik, melyek tobzódnak a történelemhamisításban .... az olyan filmek, mint Zjagincev Leviatan-ja, vagy a Szeretet Nélkül , az meg szinte tiltott darab .... a szovjet filmgyártásban jobb darabok születtek, mint a szinte már horrorisztikus 'Jöjj, és Láss' .... ha holnap valaki filmet forgatna a Beszlani túszdrámáról, és ezt az oroszok tennék meg, annak örülnék a legjobban .... persze ők sohasem fognak erről filmet forgatni :-(
project640
2019.06.25 07:34:16
@invalid user name: én is így tudom, hogy az RBMK-1000 elméletben képes volt a plutoniumgyártásra, de nem arra használták
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
'Ha a Hipper és a Prinz Eugen Marseilleben lett volna vagy Korfun, akkor a britek nagy szarban lettek volna, a digók meg mertek volna bátrabbak lenni.'
Nemrég olvastam Ungváry Kirsztián legújabb könyvét, amely a magyar kigrási lehetőségekről, kísérletről, stb. foglalkozik. Az könyv első lapjain azzal foglalkozik, hogy történészként is foglalkoznia kell a 'mi lett volna, ha jelenséggel', DE -és ezt kihangsúlyozza-, hogy vannak történelmi események, melyek jó okkal bekövetkezhettek volna, de emberi hibákból, stb. nem következtek be, és ezekből lehet és kell is tanulni. És persze vannak azok az események, amik csak vágyvezérelt emberek fejében tevődnek össze, de a realitásuk mindig is 0 volt ....
szóval a fennt vázolt mondat az ez utóbbi ... ezt a blogot nem csak azért szeretem, mert fantasztikusak az írások, hanem a comment szekciójában is sokszor a blog egyfajta meghosszabítását érzem
szóval a Hipper Marseilleben, vagy Korfun - miért nem egyenes arról értekezel, hogyha lett volna a németeknek egy titkos dél-amerikai kikötőjük - még az hihetőbb lenne
a britek nagy szarban lettek volna - ez komoly kijelentés?
meg a digók - mintha a német felszíni parancsnoko olyan kemény, tökös gyerekek lettek volna :-)