Adatok
AndrewT
0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel…..
AndrewT
2014.11.11 10:28:14
@ommm: Engem nem kell meggyözöd, Benezte Läszlo ez teny, Mäte is.En nem ismerem Läszlot, nem is vedem, de erdekel az ö oldala, hogy objektiv velemeny szülessen. Az ilyen ügyletekhez ket ember kell. Ha egyszer äthuznak a palänkon es nem azt kapom, akkor nem tolom oda a lovet. Mellesleg ilyen szerelö ismerösöm, profi bizonyos tipus javitäsäban, es abban preciz is, de emellett mäst el kell vällalnia, hogy legyen mit enni adni a csalädnak es sokszor tulvällalja magät illetve elpepecsel dolgokkal, es a vege, hogy senkinek nem keszül el a kocsija, vagy hetekkel, honapokkal, akär evekkel kesöbb se.
Lehet Mätet sajnälni, de neki is egy idö utän el kellett volna gondololkoznia, hogy tenyleg ez az älma, es tenyleg jo emberrel akadt össze. A munkäjäban lehet profi, de e teren benzete es az älom mär messze. A törtenet erdekes.
Lehet Mätet sajnälni, de neki is egy idö utän el kellett volna gondololkoznia, hogy tenyleg ez az älma, es tenyleg jo emberrel akadt össze. A munkäjäban lehet profi, de e teren benzete es az älom mär messze. A törtenet erdekes.
AndrewT
2014.11.11 10:31:10
@Winkler Róbert: Nem, de tanulni lehet belöle. Pl sajät story, ha mär lopäs. Szorakozo helyen lenyultäk az irataimat, mindent. Igen en voltama hülye, persze mäsnap menj No-ba. Mi a megoldäs? Ha megyek bulizni, v haverokkal akärhova akkor max szemlyi, lakcimkärtya es kp van nälam. Tanultam belöle.
Az előző részek tartalmából:Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.Vettem egy bogarat, örültem neki.Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.Az egyik részben pedig felpolíroztam Egyszer lerobbantunk az út szélénMost meg…..
Nem működik jól a gépezet, de a pénzt viszi, ellenben az utakon rengeteg a rom évtizedes slickeken és pocsék állapotban.
Az Égéstér 135. adásának kommentposztja.
Direklink a letöltéshez...
AndrewT
2014.09.04 14:50:01
@Sepro: Pont az 1es BMW-k nepiteleteit olvasgatva vicces volt lätni, hogy a par eves 120d-re van penz, de a csävo csak hasznält gumikat vett rä. Szerintem ez szänalmas. Akko rmi lehet a szervizelesnel? Propelleres kocsi kell, de gumira nem telik.
Most megtehetem, hogy vegyek 4 uj gumit minden gond nelkül, igaz er a kocsim 4000 eurot, de megveszem a 4 gumit 300 euroert, mert ez nem moka, egyetlen kontekt az aszfalttal. Jo azt elismerem, hogy anno a 400e-t erö 1.4 Golf 3ra en is vettem hasznältat, mäs volt a költsegvetes, de csak is ismerös gumistol. De vicces, amikor a több millios verdäkkal tükörsimära kopott gumikkal szäguldoznak. Itt a pelda a cikkben bemutatott baleset.
Most megtehetem, hogy vegyek 4 uj gumit minden gond nelkül, igaz er a kocsim 4000 eurot, de megveszem a 4 gumit 300 euroert, mert ez nem moka, egyetlen kontekt az aszfalttal. Jo azt elismerem, hogy anno a 400e-t erö 1.4 Golf 3ra en is vettem hasznältat, mäs volt a költsegvetes, de csak is ismerös gumistol. De vicces, amikor a több millios verdäkkal tükörsimära kopott gumikkal szäguldoznak. Itt a pelda a cikkben bemutatott baleset.
Sokat fejlődött az autódizájn az utóbbi húsz évben, hiszen egyre nehezebb kifejezetten ronda típusokba botlani. De azért vannak még, itt járnak közöttünk. Szubjektív!
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2014.07.10 10:23:08
@átlátó: A kedvencem az elmult idökböl: Subaru imprezza WRX STI. Sräc 2000Ft-ert tankolt. En meg telilöktem a szutyok 3as Golfot. Ö ment vagy 20km-t , en mentem 750-t :). De szep volt a subaru pirosban, nagy szarny, Sräcon Ray Ben szemcsi, 20as kar...
Ez csak ugy:
A Juke nekem tetszik!!! Es leszarom ki mit gondol!
Ez csak ugy:
A Juke nekem tetszik!!! Es leszarom ki mit gondol!
Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval!
Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál.
Szükségmegoldás volt
Igazán egyszer állt meg, pedig előtte…..
AndrewT
2014.05.12 10:17:16
@Schütii: Kemény, 4900 közelítek a 200hoz, és nem dízel.
Tiszta hülye vagyok. Mégis hogyan gondolhattam, hogy egy ilyen cuki tárgy, mint amilyen ez a Nénitől megvett Bogár, majd hibamentes lesz, negyvenpár év használat, két tulaj, két élet, két szín és két év állás után.
Kb ennyit ültetne az ültető tengelycsonk. Maggal ne…..
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2014.04.09 10:16:00
@DeeJay(HUN): egy szép pösties stílus. Köszönjük, semmi tolerancia, és semmi más sem.
Mivel ez egy kommentgenerátor cikk, ezért mindegy mit írok. :)
Mivel ez egy kommentgenerátor cikk, ezért mindegy mit írok. :)
Kamu kötelezővel, regadómentesen juthat kocsihoz, nem kerül be semmilyen nyilvántartásba és a rendőrtől se tartson.
Azonos című írásunk kommentposztja...
AndrewT
2014.03.04 09:30:29
@karlmann: @karlmann: Egy példa: most hozok rokonnak egy Focus-t, regadóval minden papírozzással szállítással, névre írással van annyiban mint egy magyar, plusz még azt át kellenne iratni. Ergó még mindig olcsóbb a német.
A regadó és egyéb költésgek sok, a fent említett autónál is kb 200e az, hogy a nevedre kerül friss mászakival, ez ma No-ban 150 euró friss műszakival, ha pl a magyar kocsit németesíted (excsajom most csinálta). DE! itt a nagy DE. A nevemre vettem a focust, mivel így egyszerűbb nekem, a biztosítása 530 euro SF1/2 (második autó), éves adó 121 euro. 651 euro(202eFT) az éves költség. Második évtől már behozza a forgalomba helyezés költségeit a magyar biztosítás és terhek.
Persze még mindig ne mértek egyet a regadóval ,mert elvileg EU meg minden...
A regadó és egyéb költésgek sok, a fent említett autónál is kb 200e az, hogy a nevedre kerül friss mászakival, ez ma No-ban 150 euró friss műszakival, ha pl a magyar kocsit németesíted (excsajom most csinálta). DE! itt a nagy DE. A nevemre vettem a focust, mivel így egyszerűbb nekem, a biztosítása 530 euro SF1/2 (második autó), éves adó 121 euro. 651 euro(202eFT) az éves költség. Második évtől már behozza a forgalomba helyezés költségeit a magyar biztosítás és terhek.
Persze még mindig ne mértek egyet a regadóval ,mert elvileg EU meg minden...
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2014.02.27 12:35:31
@froton: De most a Marketingboynak az kene bizonyitani, hogy lecsökkent a felere, 3,5-5 evre a ciklus, es ezaltal megbizhatalansag sötet kora köszönt ränk. En varok türelmesen, szeretem a marketingeseket,csak sokäig tart amig tenyeket közölnek.
AndrewT
2014.02.27 12:43:38
@Michel Djerzinski: Tevedsz, egy bunko, cinikus fasz :D
AndrewT
2014.02.27 13:14:15
@Michel Djerzinski: A szomoru, hogy ällitottäl valamit tenyek nelkül, en hoztam rä ellenpeldat. Välasz nem volt, en vartam a megdöntö mindent lerombolo tenyeket, hata uj dolgokra vilägitasz rä engem es eme kis közösseg tagjait. Nem kaptunk semmit. Ha emiatt cinikus f vagyok, legyen, vällalom, de lehet hogy nem en lätom rosszul a dolgokat.
En se veszek uj autot, igen van bennük sok felesleges dolog, ami bonyolitja, de nezd mäs szemszögböl. Minden uj dolog, amivel termeszetesen az auto jobban eladhato ill. ha akonkurencia is beleteszi akkor bele kell tenni, egy müszaki problema, amelyeket az adott peremfeltetelekkel meg kell oldani, es ezt meg is teszik a mernökök a mindenkori fejlesztesi metodusokat, anyagokat felhasznalva. Bonyolultabb lesz igen, a gyarban megoldjak a szerelhetöseget is.
De vissza nem lehet lepkedni. Szerinted melyik magasabb beosztäsu vezetö maradna a poziciojaban ha azzal jönne, hogy nem kell a sok szar a kocsiba?
Vannak trendek, követni kell öket. Te se a 90es evek elejei ruhäkat hordod (remelem :)).
Ezaltal van munkäja sok melosnak, közgazdasznak MARKETINGESnek. Igen valamilyen szinten mesterkelt, elismerem.
De ha szerinted ez igy nem jo ,akkor kerlek prezentald a MEGOLDASt!
Tisztelettel:
Andrew
En se veszek uj autot, igen van bennük sok felesleges dolog, ami bonyolitja, de nezd mäs szemszögböl. Minden uj dolog, amivel termeszetesen az auto jobban eladhato ill. ha akonkurencia is beleteszi akkor bele kell tenni, egy müszaki problema, amelyeket az adott peremfeltetelekkel meg kell oldani, es ezt meg is teszik a mernökök a mindenkori fejlesztesi metodusokat, anyagokat felhasznalva. Bonyolultabb lesz igen, a gyarban megoldjak a szerelhetöseget is.
De vissza nem lehet lepkedni. Szerinted melyik magasabb beosztäsu vezetö maradna a poziciojaban ha azzal jönne, hogy nem kell a sok szar a kocsiba?
Vannak trendek, követni kell öket. Te se a 90es evek elejei ruhäkat hordod (remelem :)).
Ezaltal van munkäja sok melosnak, közgazdasznak MARKETINGESnek. Igen valamilyen szinten mesterkelt, elismerem.
De ha szerinted ez igy nem jo ,akkor kerlek prezentald a MEGOLDASt!
Tisztelettel:
Andrew
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.11.27 15:30:19
@kultúrpesszimista: Nagyon közel álltam egy mr2 vásárlásához,olcsó volt, de sok volt a nyügje. Most egy V gen. Prelude-t nézek meg hétvégén, nem a legerőssebbet, csak 133 lovas, de a forma, meg a tetőablak meg az egész...áh nagyon bejön. Tök felesleges, 2. autó lenne, de akkor is...
AndrewT
2013.11.27 16:37:27
@kultúrpesszimista: szerencsére nem rokkanok bele vételbe, màr egy ideje fantàziàlok egy hobbyfahrzeugról. Pont az amit küldtél, ugyanìgy szàrny,meg minden.
Diesel
Többen írják az elöző ítéletekben hogy nem jó terepen stb na ez nem igaz csak el kellene olvasni a kezelési leírást megtanulni mi hogy működik benne nem csak tudatlan parasztként széttaposni aztán pedig a saját tudatlanságát az autó hibájának feltüntetni.
Kék…..
AndrewT
2013.10.28 08:12:15
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással.
Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is…..
AndrewT
2013.10.17 16:19:28
@protézisesh: Mi a baj azzal, hogy családi nyúzásra egy Picassot állítanék be mondjuk 1 misiből, magamnak meg egy Porschét? Mindegyik másra jó, nekem megfelelne ez a kombó, család Picassoba, én meg a Porschéba. :)
AndrewT
2013.10.17 16:21:45
@karlmann: Fizikát erőszakolunk? Hogy ehetne már kevesebbet gázból? +15% az jó.
AndrewT
2013.10.17 20:09:11
@karlmann: Igen elérhető, hogy kevesebbet egyen, de azt bánni fogják a szelepek. Mo. legjobb gázszerelői jók lesznek? De legalább egy forrást dobjál be vagy valami.
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.10.10 22:48:37
@Shadowbull: Elgondolkodtató tényleg, hogy jogos e a cím. De kell az olvasóközönség, szóval igazából költői kérdés, hogy jó a cím.
Akinek van kis szürkeállománya az megérti miről szól a dolog, akinek meg nincs az majd recskázik a japánra v fröcsög a bmw-re (ezekre láttunk ma példát).
Akinek van kis szürkeállománya az megérti miről szól a dolog, akinek meg nincs az majd recskázik a japánra v fröcsög a bmw-re (ezekre láttunk ma példát).
AndrewT
2013.10.10 23:10:43
@Speedman: Twista kolléga összefoglalta. Görgess feljebb, az lesz az esti mese.
tcomment.blog.hu/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/fullcommentlist/1#c20786685
tcomment.blog.hu/2013/10/10/soha_tobbe_bmw-t/fullcommentlist/1#c20786685
Mire jó a hatóságoknak, hogy van ez a regisztrációs matrica nevű dolog? Hát jó sok pénzt lehet vele beszedni.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.10.08 11:30:20
@átlátó: Ezen miért csodálkozol? Lejárt a rendszám, lejárt a biztosításod. Ennyi. Ergo volt forgalmid, műszakid, rendszámod és nem volt biztosítás.
AndrewT
2013.10.08 13:43:28
@átlátó: Egy csoda vagy. :) Volt egy német lejárt export rendszámod, tehát már nem volt érvényes német biztosításod. Volt egy magyar alvázszámra kötött biztid, ami ahhoz kell, hogy kapjál magyar rendszámot, és arra érvényes. De szerinted az rendben van, hogy magyar biztosítást párosítod egy lejárt némethez? Köszi az oktató hangnemet, de nem kell, mindegyikhez volt szerencsém, de Te csodálkozol és hülyézed a horvátokat, amikor lehet nem ők voltak a rosszak ebben a történetben. Ha ez így rendben van, akkor nem is értem minek kell magyar rendszám. Köszi, költői kérdés volt. :) Gondolom még ezt is megmagyarázod. Széles utat.
AndrewT
2013.10.08 16:02:23
@csárlszbrunzol: Engem biztos nem láttál a felezőn menni, meg sok ismerősömet sem. Igen a sáv közepén megyek, mert ott szabad. Igen vannak barmok, de nem egy barom, aki kocsival is istennek hiszi magát. Általánosítani nem kéne. Széles utat meg azt jelenti: legyen elég helyed kikerülni a kátyúkat!
Üdv
Üdv
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.10.01 08:04:13
@zeddez: Nem akarlak megbántani, de jártál már a hátráon kívül? Kérlek hozz már svájcból egy bravot, ami ilyen "GTK-s", vámoltasd le, fizesd ki a regadót és minden papírt, de a kocsira nem ér költeni, hogy műszakin átmenjen, át se nézesd, és add hozzá az útiköltséget is, trélert, esetleg ideiglenes rendszámot is. Lehet meglepődsz mennyi lesz a vége, főleg, ha az általad kiszemelt autót épp elviszik előlet, ill. a helyszínen derül ki, hogy egy rom.
Vannak külföldön jó vételek, én bújom a modile.de-t és megyek is terepre megnézni kocsit, ha a családban kell valakinek kocsi, de ne hidd már azt kérlek, hogy az 500 ejróért sorban állnak a hibátlan autók, mert a tulaj lecserélné egy új E Klassera.
De fenntartom, hogy én vagyok a hülye, de akkor Neked ebből kell élned, mert ez a tuti biznisz.
Vannak külföldön jó vételek, én bújom a modile.de-t és megyek is terepre megnézni kocsit, ha a családban kell valakinek kocsi, de ne hidd már azt kérlek, hogy az 500 ejróért sorban állnak a hibátlan autók, mert a tulaj lecserélné egy új E Klassera.
De fenntartom, hogy én vagyok a hülye, de akkor Neked ebből kell élned, mert ez a tuti biznisz.
Napjaink új autója frissen importált használt. Mire cserélik a magyarok húsz éves romjaikat?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.09.27 12:46:28
@Józsi a guminagykeres: Igen van ilyen kerékpár, de gondolom ezek az autók is az árkategória alsó szegmenséből valók. Prámiummal ez a gond, hogy prémium a fenntartása is. Én tartom a véleményemet, hogy ezeket a kocsikat nem azért vette a német, hogy nézegesse a garázsban. Dízel esetén min. 30e km/év amivel nyugodtan lehet számolni és ez csak több lehet. Van ami kevebbet fut, de ha valaki veszi a fáradságot és egy typus egy évjáratát átnyálazza a mobile.de-n akkor látja, hogy elég nagy eltérések vannak és a piac beárazza a fost és a jót is. Pl 525 tsdt kapsz 1000 euroért rengeteg hibával, de kapsz 100e km-st full szervizkönyveset kb 5e euroért. Nem véletlen. Az én kocsimat az előző tulaj vitte el ATUba, 25 euroért A-Z-ig átnézik és adnak árajánlatot rá. És ez jó alku alap. Pl ismerőseid is megtehették volna és akkor kiderül, hogy szar az egész. Amelyik kereskedő v tulaj nem engedi azt hagyni kell. Csaábító az olcsó ár, de az olcsó húsnak...
No- nem aranybánya, nincs az, hogy a hibátlan 10 éves 100e-t futott kocsit odaadják 1000 euróért. De a lehetőséged meg van, hogy egy tényleges futásteljesítményű karbantartott autót tudsz venni, ha megfelelően körültekintő vagy.
Az ismerőseid esetében a honosítás is benne van az általad említett összegekben?
A lehetősége mindenkinek megvan számológépet ragadni, és számolni, hogy mi mennyi. De ha valaki csak azt nézi, hogy hú prémium 10 éves és csak odaadják 700e Hufért, és ez mekkora biznisz, ott sajnos el fog vérezni a mutatvány.
Nem prémiumból viszont lehet jókat kifogni, meg mint ahogy írtad, abból a pénzből ,amibe ezek (elnézést) a romok kerültek, már lehetett volna normálisabbat, fiatalabbat hozni, csak más szegmensből.
No- nem aranybánya, nincs az, hogy a hibátlan 10 éves 100e-t futott kocsit odaadják 1000 euróért. De a lehetőséged meg van, hogy egy tényleges futásteljesítményű karbantartott autót tudsz venni, ha megfelelően körültekintő vagy.
Az ismerőseid esetében a honosítás is benne van az általad említett összegekben?
A lehetősége mindenkinek megvan számológépet ragadni, és számolni, hogy mi mennyi. De ha valaki csak azt nézi, hogy hú prémium 10 éves és csak odaadják 700e Hufért, és ez mekkora biznisz, ott sajnos el fog vérezni a mutatvány.
Nem prémiumból viszont lehet jókat kifogni, meg mint ahogy írtad, abból a pénzből ,amibe ezek (elnézést) a romok kerültek, már lehetett volna normálisabbat, fiatalabbat hozni, csak más szegmensből.
AndrewT
2013.09.27 12:50:26
@Józsi a guminagykeres:
Egy példa:
Ford focus 2002es 1.6 benzin digitklíma stb.
1400 euroért találtam fateromnak. Tényleges 236e km-rel. Amit kellett rajta csinálni: olajcsere, 2 kőfelverődés,- amit nem kellett volna,de fater kedvéért 2 első féktárcsa betéttel. Plusz egy alapos takaírás 15e autókozmetika. Ment vizsgára és forgalombehelyezésre. Azóta se semmi baja.
Egy példa:
Ford focus 2002es 1.6 benzin digitklíma stb.
1400 euroért találtam fateromnak. Tényleges 236e km-rel. Amit kellett rajta csinálni: olajcsere, 2 kőfelverődés,- amit nem kellett volna,de fater kedvéért 2 első féktárcsa betéttel. Plusz egy alapos takaírás 15e autókozmetika. Ment vizsgára és forgalombehelyezésre. Azóta se semmi baja.
AndrewT
2013.09.27 12:59:52
@Hurri Kán: Na igen, nem mertem leleírni a 50-60e-t, volt olyan fórum, ahol megmagyarázták ,hogy ez hülyeség és nem mennek ilyen sokat. Persze, hogy nem, na az ilyen embereknek kell az 5 éves dízel 80e km-rel. De ez kár ragozni, van aki megérti és van aki nem.
Reggel arra ébredtem, hogy inkább Albánia felé mennék tovább. Görögország déli részét hagyjuk egy másik alkalomra. Viki rábólintott. Jojónak meg igazából mindegy, csak kaland legyen. A kompra várakozás közben elhalálozó klímakompresszorunk előre vetített egy be nem…..
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.09.17 14:24:04
@geegee.:
1,5 éve vettem német kollégámtól S60 volvot. Elvitte ATU-ba átnézetni, kapott egy jaítási listát. Az árak nagyságrendileg a következők:
Első féktárcsa+betét 450euro, Féktisztítás+segédanyag 60 euro, vezérműszíjkészelt+vízpuma+csere 850 euro, kb enyire emlékszem. Volt még pár dolog, mint pl. kutyacsontok meg pár apróság. A vége 2200 euro. Plusz még klímaszervíz, volvo ajánlata 220 euro. Verműszíjat fusiba megoldotta egy magyar szerelősrác kint fele annyiból, a készlet maga 180 euro, de ezen nem akartam spórolni. A többit Mo-n, töredék áron. Igaz nincs róla pecsét, meg ilyenek, sajnos a szervizkönyvem utolsó bejegyzése 25ekm volt, utána számlák voltak. Igen tudom, lehetett volna folytatni, meg szervizbe vinni, pecsételtetni, de abból a pénzből, amit az óradíjakra kifezettem volna megvolt pár olajcsere és javítás. Nekem ez fontosabb,mint a pecsét. Szépen fel van jegyezve minden a szervizkényvemben, és egy excellben. Eladni nem tervezem, mert nincs értelme.
Másik példa: Rendeltem olajat kocsihoz, minden passzol, erre kényes vagyok, megvan 40 euroból szűrővel. Bemegyek egyikszervizbe, hogy kérem fizetnék, cserélje ki az olajat, itt van a kocsiban. válasz: azt nem lehet, mert nem lesz garancia és csak az ő olajukat töltheti bele.
Jó mondom mennyi akkor az olajcsere. Válasz 120 euro. Mondom viszontlátásra. 15 euroért kciserélte a magyar szerelő.
További: kértem ajánlatot vonóhorogra No-ban. Asszondja a nagy vonóhorog szerelő cég, hogy 600 eruo az alap merev szereléssel. Jó oké, sok meló, de azért jó árképzés és ők se a Westfaliat szerelik, hanem a jó kis olcsó lengyelt, ami kb 140 euró elektronikával. Neten kutakodok, jó minőségű levehető vonóhorog 205 euró. Megrendel,hazavisz Mo-ra, szerelő feltette potom pénzért, amellett, hogy egy rakat más dolgot is megcsinált, apróságokat, amiket szinte senki sem vállalt. Én örülök, meg van csinálva minden, amit sezrettem volna, maradt málna a zsebben. Nem szép tudom, meg kicsit fekete, de az ember elgondolkozik, hogy 180e-t v 75e-t ad ki ugyanazért, itt azért egy minimálbér különbség van, és ebből inkább elmentem nyaralni :).
1,5 éve vettem német kollégámtól S60 volvot. Elvitte ATU-ba átnézetni, kapott egy jaítási listát. Az árak nagyságrendileg a következők:
Első féktárcsa+betét 450euro, Féktisztítás+segédanyag 60 euro, vezérműszíjkészelt+vízpuma+csere 850 euro, kb enyire emlékszem. Volt még pár dolog, mint pl. kutyacsontok meg pár apróság. A vége 2200 euro. Plusz még klímaszervíz, volvo ajánlata 220 euro. Verműszíjat fusiba megoldotta egy magyar szerelősrác kint fele annyiból, a készlet maga 180 euro, de ezen nem akartam spórolni. A többit Mo-n, töredék áron. Igaz nincs róla pecsét, meg ilyenek, sajnos a szervizkönyvem utolsó bejegyzése 25ekm volt, utána számlák voltak. Igen tudom, lehetett volna folytatni, meg szervizbe vinni, pecsételtetni, de abból a pénzből, amit az óradíjakra kifezettem volna megvolt pár olajcsere és javítás. Nekem ez fontosabb,mint a pecsét. Szépen fel van jegyezve minden a szervizkényvemben, és egy excellben. Eladni nem tervezem, mert nincs értelme.
Másik példa: Rendeltem olajat kocsihoz, minden passzol, erre kényes vagyok, megvan 40 euroból szűrővel. Bemegyek egyikszervizbe, hogy kérem fizetnék, cserélje ki az olajat, itt van a kocsiban. válasz: azt nem lehet, mert nem lesz garancia és csak az ő olajukat töltheti bele.
Jó mondom mennyi akkor az olajcsere. Válasz 120 euro. Mondom viszontlátásra. 15 euroért kciserélte a magyar szerelő.
További: kértem ajánlatot vonóhorogra No-ban. Asszondja a nagy vonóhorog szerelő cég, hogy 600 eruo az alap merev szereléssel. Jó oké, sok meló, de azért jó árképzés és ők se a Westfaliat szerelik, hanem a jó kis olcsó lengyelt, ami kb 140 euró elektronikával. Neten kutakodok, jó minőségű levehető vonóhorog 205 euró. Megrendel,hazavisz Mo-ra, szerelő feltette potom pénzért, amellett, hogy egy rakat más dolgot is megcsinált, apróságokat, amiket szinte senki sem vállalt. Én örülök, meg van csinálva minden, amit sezrettem volna, maradt málna a zsebben. Nem szép tudom, meg kicsit fekete, de az ember elgondolkozik, hogy 180e-t v 75e-t ad ki ugyanazért, itt azért egy minimálbér különbség van, és ebből inkább elmentem nyaralni :).
AndrewT
2013.09.17 14:27:37
@geegee.: Mondjuk én pont ezért tudtam olcsón megvenni voltót. Kollégának rá kellett volna költenie szervízben 2400 eurot és akkor tudta volna árában eladni, ha el tudja adni. Én jól jártam, és ő se rosszul.
Kisgyerekként rengeteg időt töltöttem a szőnyegre kuporodva, és tologattam brümmögve az autóimat. Egyik kedvencem az E36 M3 volt. Amikor először ültem BMW-ben, nagyjából tizenegy éves lehettem – a kétliteres E30 akkor sem számított fiatalnak, valamiért mégis megfogott. A…..
Az Égéstér 81. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
AndrewT
2013.08.08 19:30:44
A hatóság hirtelen azt kéri, hogy mutasd be az öt éve befizetett illetékről a csekkszelvényt. Ha nem, fizesd be újra.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT
2013.08.07 09:18:25
@visszakettopadlogaz:
Német: kb 60 euro, 2 új brief, új rendszám, és 15 perc. Ezen kívül a biztosítás is onnantól ketyeg, amikortól a nevedre jelented a kocsit és akkor szűnik meg, amikor kijelented a koscit anevedről (kb10 euro). Ez jó, mert nem kell szarakodnod a biztosítóval, hogy eladtad a kocsit és legyenek már szívesek nem követelni a pénzt, össze van kötve az "Okmányiroda" és a biztosítók rendszere. Addig nem kapsz forgalmit, amíg nem látják, hogy igényeltél biztosítást. Továbbá az átírási kötlségeket helyben automatánál fizeted, enélkül se rendszám, se forgalmi nincs. Nem bonyoluit a rendszer, 2 10 év körüli Pc-n nevelkedett srác bármikor tudna írni működő komplex programot, de valamiért kell a káosz, ill. nagyon sok ember munkája felesleges lenne, nem mintha most nem lenne az (12 okmányirodai dolgozóból 2-3 csinált valami).
Német: kb 60 euro, 2 új brief, új rendszám, és 15 perc. Ezen kívül a biztosítás is onnantól ketyeg, amikortól a nevedre jelented a kocsit és akkor szűnik meg, amikor kijelented a koscit anevedről (kb10 euro). Ez jó, mert nem kell szarakodnod a biztosítóval, hogy eladtad a kocsit és legyenek már szívesek nem követelni a pénzt, össze van kötve az "Okmányiroda" és a biztosítók rendszere. Addig nem kapsz forgalmit, amíg nem látják, hogy igényeltél biztosítást. Továbbá az átírási kötlségeket helyben automatánál fizeted, enélkül se rendszám, se forgalmi nincs. Nem bonyoluit a rendszer, 2 10 év körüli Pc-n nevelkedett srác bármikor tudna írni működő komplex programot, de valamiért kell a káosz, ill. nagyon sok ember munkája felesleges lenne, nem mintha most nem lenne az (12 okmányirodai dolgozóból 2-3 csinált valami).
AndrewT
2013.08.07 09:41:33
@tlantos: Az előfordulhat, hogy a kocsi ki van vonva a forgalomból ideiglenesen, és megvételkor kerül újra forgalomba a nevedre, akkor igen, a köv hónapban kapod a csekket. ezen kívül a fenti szabály érvényes szerintem.
A delfinarcú
Ami nagyszerű: avantgard forma, belső tér otthonossága, műszerfal borítása,belső tér variálhatósága és nagysága, alkatrészek olcsósága (már amikor egyáltalán kell), sose romlik el, nagyon gazdaságos, márkatársak összetartása és az üdvözlési szokások az…..
AndrewT
2013.07.28 11:24:21
@motyo87: Ez nekem is feltűnt. Ha már egy 120d-re futotta, nemár, hogy nincs új gumira pénz... ez szánalmas. Mi lesz pár év múlva a kocsival, bele se merek gondolni, hogy a "hozzáértő" szerelő, milyen jó megoldásokat fog kitalálni...
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Olajcsere régebben a kedvencem volt: betétes szűrő műanyag házzal persze kulcs nincs hozzá a szervizben, olajleeresztő csavarfej elnyírása szar Cr-V fejjel és utána a nézés, hogy hát ilyen csavart nem is lehet kapni (fél órán belül kettőt szereztem).
Lehet túl sokat várok el. Ott tartunk már, hogy ha fizetnél is bármennyit, hogy jó legyen, akkor is le vagy szarva. Ez is megesett,nem velem sezrencsére, elbaszott hengerfelfelújításra, ahol az egyik szelep nem zár rendesen és alapjáraton remeg a motor, mert kimarad az égés, azt mondja túlképzett szerelő: „majd jó lesz” (mitől bmeg, hogy hó hullik a géptetőre?), „motortatróbak és a lambdaszonda a hibás”(ja persze, ezek utána mentek tönkre, miután hozzányúltál), „majd betanul”( és mit tanul meg). Felelősség, sehol, pingvinezés az megy, gondolkodás minimális szikrája sincs meg. Lehúzás megy. Tisztelet a kivételnek, mert vannak, kb 1-2%... a többi hagyjuk.
Elnézést attól akit megsértettem, de ez a véleményem.