Regisztráció Blogot indítok
Adatok
AndrewT

0 bejegyzést írt és 87 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Én, autógyilkos? Soha 2015.02.12 06:18:20
Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2015.02.12 09:38:15
Van egy jó autószerelőm, eddig mindent megcsinált, ügyesen dolgozik, jó áron. DE! Vannak apróságok, amik engem zavarnak és nem azért mert megtörténtek, hanem mert nem mondja, hogy figyi, ezt elszúrtam, de meg tudom csinálni csak X összeg még. Ilyenek például: középkonzol pohártartó fedele eltört kézifékállítás miatt, kesztyűtartó gázcsillapító feje eltört pollenszűrő csere miatt, hátsó lökhárítót le kellett vennie vonóhorog szerelés miatt, gyárilag pop szegeccsel volt rögzítve, sikerült mindent popszegecs mellé csavart beküldeni. Ha szól, hogy figyi már kéne egy popszegecs szett 5-10e, oké vedd meg, ha szól, hogy eltört a gázcsillapító feje, kéne bontott és kicserélem 10e, oké csináld. De nem szól és tudod, hogy előtte nem ilyen volt, kicsit bosszantó. És ezidáig Ő a legjobb.
Olajcsere régebben a kedvencem volt: betétes szűrő műanyag házzal persze kulcs nincs hozzá a szervizben, olajleeresztő csavarfej elnyírása szar Cr-V fejjel és utána a nézés, hogy hát ilyen csavart nem is lehet kapni (fél órán belül kettőt szereztem).
Lehet túl sokat várok el. Ott tartunk már, hogy ha fizetnél is bármennyit, hogy jó legyen, akkor is le vagy szarva. Ez is megesett,nem velem sezrencsére, elbaszott hengerfelfelújításra, ahol az egyik szelep nem zár rendesen és alapjáraton remeg a motor, mert kimarad az égés, azt mondja túlképzett szerelő: „majd jó lesz” (mitől bmeg, hogy hó hullik a géptetőre?), „motortatróbak és a lambdaszonda a hibás”(ja persze, ezek utána mentek tönkre, miután hozzányúltál), „majd betanul”( és mit tanul meg). Felelősség, sehol, pingvinezés az megy, gondolkodás minimális szikrája sincs meg. Lehúzás megy. Tisztelet a kivételnek, mert vannak, kb 1-2%... a többi hagyjuk.
Elnézést attól akit megsértettem, de ez a véleményem.
Elég nagy port vert fel Zách Dani legutóbbi riportja, melyben egy látszólag naiv és jóhiszemű ügyfél kanosszáját dolgozza fel, melynek végén rengeteg kidobott pénz és egy működésképtelen autó állt. A cikk után temérdek levelet kaptunk, nem csak a konkrét szerelővel…..
AndrewT 2014.11.11 10:28:14
@ommm: Engem nem kell meggyözöd, Benezte Läszlo ez teny, Mäte is.En nem ismerem Läszlot, nem is vedem, de erdekel az ö oldala, hogy objektiv velemeny szülessen. Az ilyen ügyletekhez ket ember kell. Ha egyszer äthuznak a palänkon es nem azt kapom, akkor nem tolom oda a lovet. Mellesleg ilyen szerelö ismerösöm, profi bizonyos tipus javitäsäban, es abban preciz is, de emellett mäst el kell vällalnia, hogy legyen mit enni adni a csalädnak es sokszor tulvällalja magät illetve elpepecsel dolgokkal, es a vege, hogy senkinek nem keszül el a kocsija, vagy hetekkel, honapokkal, akär evekkel kesöbb se.
Lehet Mätet sajnälni, de neki is egy idö utän el kellett volna gondololkoznia, hogy tenyleg ez az älma, es tenyleg jo emberrel akadt össze. A munkäjäban lehet profi, de e teren benzete es az älom mär messze. A törtenet erdekes.
AndrewT 2014.11.11 10:31:10
@Winkler Róbert: Nem, de tanulni lehet belöle. Pl sajät story, ha mär lopäs. Szorakozo helyen lenyultäk az irataimat, mindent. Igen en voltama hülye, persze mäsnap menj No-ba. Mi a megoldäs? Ha megyek bulizni, v haverokkal akärhova akkor max szemlyi, lakcimkärtya es kp van nälam. Tanultam belöle.
AndrewT 2014.11.11 13:03:43
Evekig järtam egy ismerös szerelöhöz, nem volt semmi gond, alap szervizeket csinälta, nagyon baräti äron. Aztän ceges problemak miatt vältozott a szitu, kevesebb ember, de több munka maradt.Megvettem pär eve az ujabb hzasznalt kocsimat, be is jelentkeztem ,hogy majd erkezem 2 het mulva, fekcsere körbe, nezzük ät, olaj, szürök, legyen minden baba, mert utäna utazom megint vissza külföldre,müszaki a köv honapban. Odaerek uj szerelösräc van. Olyan kicsit felkegyelmü, de tisztelettudo. Ott älldigältam, csaekkoltam akocsit itt-ott, szegeny sräc meg is volt remülve, par napja volt ott, en meg ott ällok a häta mögött, a fönök meg a spanom. Inkäbb kijöttem had dolgozzon, bär pärszor szivesen segitettem volna neki. Beiktattam egy ebedet, megyek a kocsiert, vegre elkepzeltem milyen jo lesz, hogy a kezi fek karja nem a honaljkutyät fogja simogatni, hanem pär kattanäs utän mär fogni fog. Egyszerü ember vagyok, ez nekem mär kielegitö. Lepek a kocsi fele a sräc az anyos oldalon log a bör ülesben, epp pollenszürövel szenved, de nagyon. Mondom ejha, segitek. Összeraktuk. Kerdezem minden franko? Persze. Nezem a kezifeket, fos. Mondom Te ez igy oke? Välasz; Hät lehet önbeällo. No fönökhöz: hät nem er rä, fullon vannak, de lehet önbeällo. Mondom ezt ketlem. Pentek du. 4 fele järunk. Mäsnak go külföld. A többi jo lett szerencsere. A szerelö sräc meg 1 hetet dolgozott ott. No-ban egyik közeli szervizbe be, ott sikerült a szerelösräcnak vmit alkotni a kezifeken, müszaki meglett. Sajnos azota csak aprosägokkal (gumiszereles) miatt lepek oda, de ha van szabad gep megcsinälom. Sajnos a tapasztalat az lett, hogy mäs ismerösöm se jär mär oda, mert pontatlanok, rohangäläs van, szetszort minden.
Azota talaltam egy maszek sräcot, nem ker sokat, mindent megcsinäl, meg ha anyäz is, megbeszeljük mikorra viszem es mikor van kesz es kesz. Ha van valami csörög, hogy ez kell, az kell, megvegye, v megveszem, mi legyen. Neki sikerült a kezifeket is beällitani. Neki szivesen adok penzt, vigye ela csaladjat nyaralni, engem nem erdekel, mert a kocsim azota jo.
De pl. No-ban is megszivtam, szerelö jobb lengökart cserelt müszakira(plusz a fent emlitett kezifek), meg ätnezte a biztonsäg kedveert. Reggel hagytam ott a kocsit. Meloban vagyok, csörög a telefon ,hogy baj van, probakörröl jött vissza es a feltengely belsöm meghalt. Ö mindent jol csinält szerinte. Uj feltengely, es furcsa mod nem kert egy euro centet sem. Vajon miert?
Viszont az elmult hetek pozitiv csalodäsai, hogy edesapam talält egy jo kis szervizt, ahol a lakatossal törtent rossz kommunkiäcio reven mäst csinält meg a lakatos es a vegen senki nem kert egy forintot se, elnezest kertek.Hozzä kell tenni fater elötte 1 honapja vitte oda a mäsik kocsijät, korrekt äron megcsinältak mindent. Ugy tünik tenyleg vannak meg normälis szerelök.
Nem működik jól a gépezet, de a pénzt viszi, ellenben az utakon rengeteg a rom évtizedes slickeken és pocsék állapotban. Az Égéstér 135. adásának kommentposztja. Direklink a letöltéshez...
AndrewT 2014.09.04 14:50:01
@Sepro: Pont az 1es BMW-k nepiteleteit olvasgatva vicces volt lätni, hogy a par eves 120d-re van penz, de a csävo csak hasznält gumikat vett rä. Szerintem ez szänalmas. Akko rmi lehet a szervizelesnel? Propelleres kocsi kell, de gumira nem telik.
Most megtehetem, hogy vegyek 4 uj gumit minden gond nelkül, igaz er a kocsim 4000 eurot, de megveszem a 4 gumit 300 euroert, mert ez nem moka, egyetlen kontekt az aszfalttal. Jo azt elismerem, hogy anno a 400e-t erö 1.4 Golf 3ra en is vettem hasznältat, mäs volt a költsegvetes, de csak is ismerös gumistol. De vicces, amikor a több millios verdäkkal tükörsimära kopott gumikkal szäguldoznak. Itt a pelda a cikkben bemutatott baleset.
Sokat fejlődött az autódizájn az utóbbi húsz évben, hiszen egyre nehezebb kifejezetten ronda típusokba botlani. De azért vannak még, itt járnak közöttünk. Szubjektív! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2014.07.10 10:23:08
@átlátó: A kedvencem az elmult idökböl: Subaru imprezza WRX STI. Sräc 2000Ft-ert tankolt. En meg telilöktem a szutyok 3as Golfot. Ö ment vagy 20km-t , en mentem 750-t :). De szep volt a subaru pirosban, nagy szarny, Sräcon Ray Ben szemcsi, 20as kar...

Ez csak ugy:
A Juke nekem tetszik!!! Es leszarom ki mit gondol!
Belsőség Heti merítés 2014.05.11 10:43:38
Akár városba, akár szerpentinre de csak cascoval! Különböző anyagi megfontolásokból kiindulva életem első autója egy Suzuki Swift lett, majd a második is, aztán ha már így bevált maradtam ennél a márkánál. Szükségmegoldás volt Igazán egyszer állt meg, pedig előtte…..
AndrewT 2014.05.12 10:17:16
@Schütii: Kemény, 4900 közelítek a 200hoz, és nem dízel.
Tiszta hülye vagyok. Mégis hogyan gondolhattam, hogy egy ilyen cuki tárgy, mint amilyen ez a Nénitől megvett Bogár, majd hibamentes lesz, negyvenpár év használat, két tulaj, két élet, két szín és két év állás után. Kb ennyit ültetne az ültető tengelycsonk. Maggal ne…..
AndrewT 2014.04.28 09:12:38
Jó olvasni az ilyen cikkeket és meg is értem, hogy beszippantott a bogaras élet. Én is majdnem így jártam... de „szerencsére” nem. Hogy miért?
Jó barátom kapott egy családon belül nem használt 81es első tulajos bogarat. Nagy volt az öröm, mentünk is vele ide-oda, nagyon jó motorikusan. És kb ennyi az össz pozitív dolog. Első felindulásomban gondoltam valami baráti összegért megveszem barátomtól, mert ő Alfát szeretne, ez csak úgy jött, majd rendbe rakatom, mert tényleg nagyon buli a gép, egy más világ, megáll körülötted az élet, csak te vagy és a bogár, boxer zúgás, stb. A probléma, mint általában a karoszséria, több, mint 30 év csillaggarázs megtette hatását. Beltér szintén gatya, mármint elmegy, de kell hozzá egy félig becsukott szem. Számolgattam, osztottam, szoroztam, bezséltem bogaras haverommal, tuánajártam alaktrészekáraknak és a végeredmény nálam, hogy ha a barátom ingyen adná, akkor kb. 1 misi lenne alsó hangon, ha olyanra szeretném megcsinálni, hogy szép legyen kivül-belül(de lehet keveset mondtam) . Továbbá hozzáadtam azt a faktort, hogy mivel az év 95% nem Mo-n töltöm, és a munka nagy részét nem tudom megcsinálni illetve koordinálni ezen oknál fogva és sajnos másra nem érdemes ezeket bízni(tapasztalat), úgy döntöttem, hogy ezt hanyagolom illetve ezen összegből azonnal harcra fogható Spaß gépet lehet lőni és nincs matatás, idegeskedés, stb akár évekig.. Pedig n engem is megfogott és megértem továbbá tisztelem, aki belevág. Jó móka. Sok szép együttöltött időt kívánok.
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2014.04.09 10:16:00
@DeeJay(HUN): egy szép pösties stílus. Köszönjük, semmi tolerancia, és semmi más sem.
Mivel ez egy kommentgenerátor cikk, ezért mindegy mit írok. :)
Kamu kötelezővel, regadómentesen juthat kocsihoz, nem kerül be semmilyen nyilvántartásba és a rendőrtől se tartson. Azonos című írásunk kommentposztja...
AndrewT 2014.03.04 09:30:29
@karlmann: @karlmann: Egy példa: most hozok rokonnak egy Focus-t, regadóval minden papírozzással szállítással, névre írással van annyiban mint egy magyar, plusz még azt át kellenne iratni. Ergó még mindig olcsóbb a német.
A regadó és egyéb költésgek sok, a fent említett autónál is kb 200e az, hogy a nevedre kerül friss mászakival, ez ma No-ban 150 euró friss műszakival, ha pl a magyar kocsit németesíted (excsajom most csinálta). DE! itt a nagy DE. A nevemre vettem a focust, mivel így egyszerűbb nekem, a biztosítása 530 euro SF1/2 (második autó), éves adó 121 euro. 651 euro(202eFT) az éves költség. Második évtől már behozza a forgalomba helyezés költségeit a magyar biztosítás és terhek.
Persze még mindig ne mértek egyet a regadóval ,mert elvileg EU meg minden...
TComment Autót 200 ezresért? 2014.02.26 06:15:00
Keresik őket, adják-veszik őket, mennek, amíg van vizsga, aztán bontó. A Halál Völgye tele van romokkal, de vajon akadnak túlélők? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2014.02.27 12:35:31
@froton: De most a Marketingboynak az kene bizonyitani, hogy lecsökkent a felere, 3,5-5 evre a ciklus, es ezaltal megbizhatalansag sötet kora köszönt ränk. En varok türelmesen, szeretem a marketingeseket,csak sokäig tart amig tenyeket közölnek.
AndrewT 2014.02.27 12:43:38
@Michel Djerzinski: Tevedsz, egy bunko, cinikus fasz :D
AndrewT 2014.02.27 13:14:15
@Michel Djerzinski: A szomoru, hogy ällitottäl valamit tenyek nelkül, en hoztam rä ellenpeldat. Välasz nem volt, en vartam a megdöntö mindent lerombolo tenyeket, hata uj dolgokra vilägitasz rä engem es eme kis közösseg tagjait. Nem kaptunk semmit. Ha emiatt cinikus f vagyok, legyen, vällalom, de lehet hogy nem en lätom rosszul a dolgokat.

En se veszek uj autot, igen van bennük sok felesleges dolog, ami bonyolitja, de nezd mäs szemszögböl. Minden uj dolog, amivel termeszetesen az auto jobban eladhato ill. ha akonkurencia is beleteszi akkor bele kell tenni, egy müszaki problema, amelyeket az adott peremfeltetelekkel meg kell oldani, es ezt meg is teszik a mernökök a mindenkori fejlesztesi metodusokat, anyagokat felhasznalva. Bonyolultabb lesz igen, a gyarban megoldjak a szerelhetöseget is.
De vissza nem lehet lepkedni. Szerinted melyik magasabb beosztäsu vezetö maradna a poziciojaban ha azzal jönne, hogy nem kell a sok szar a kocsiba?
Vannak trendek, követni kell öket. Te se a 90es evek elejei ruhäkat hordod (remelem :)).
Ezaltal van munkäja sok melosnak, közgazdasznak MARKETINGESnek. Igen valamilyen szinten mesterkelt, elismerem.
De ha szerinted ez igy nem jo ,akkor kerlek prezentald a MEGOLDASt!

Tisztelettel:

Andrew
TComment Ilyen egy sportos autó 2013.11.27 06:15:00
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2013.11.27 15:30:19
@kultúrpesszimista: Nagyon közel álltam egy mr2 vásárlásához,olcsó volt, de sok volt a nyügje. Most egy V gen. Prelude-t nézek meg hétvégén, nem a legerőssebbet, csak 133 lovas, de a forma, meg a tetőablak meg az egész...áh nagyon bejön. Tök felesleges, 2. autó lenne, de akkor is...
AndrewT 2013.11.27 16:37:27
@kultúrpesszimista: szerencsére nem rokkanok bele vételbe, màr egy ideje fantàziàlok egy hobbyfahrzeugról. Pont az amit küldtél, ugyanìgy szàrny,meg minden.
Belsőség Heti merítés 2013.10.27 09:57:42
Diesel Többen írják az elöző ítéletekben hogy nem jó terepen stb na ez nem igaz csak el kellene olvasni a kezelési leírást megtanulni mi hogy működik benne nem csak tudatlan parasztként széttaposni aztán pedig a saját tudatlanságát az autó hibájának feltüntetni. Kék…..
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással. Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben. A többiek néha évente cserélik a gépeiket – Mercedesek, Audik, Mercuryk jöttek és mentek, míg én a jó öreg Volvo kormányába kapaszkodtam kitartóan. Néhányan meg is…..
AndrewT 2013.10.17 16:19:28
@protézisesh: Mi a baj azzal, hogy családi nyúzásra egy Picassot állítanék be mondjuk 1 misiből, magamnak meg egy Porschét? Mindegyik másra jó, nekem megfelelne ez a kombó, család Picassoba, én meg a Porschéba. :)
AndrewT 2013.10.17 16:21:45
@karlmann: Fizikát erőszakolunk? Hogy ehetne már kevesebbet gázból? +15% az jó.
AndrewT 2013.10.17 20:09:11
@karlmann: Igen elérhető, hogy kevesebbet egyen, de azt bánni fogják a szelepek. Mo. legjobb gázszerelői jók lesznek? De legalább egy forrást dobjál be vagy valami.
TComment Soha többé BMW-t! 2013.10.10 08:56:51
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Mire jó a hatóságoknak, hogy van ez a regisztrációs matrica nevű dolog? Hát jó sok pénzt lehet vele beszedni. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2013.10.08 11:30:20
@átlátó: Ezen miért csodálkozol? Lejárt a rendszám, lejárt a biztosításod. Ennyi. Ergo volt forgalmid, műszakid, rendszámod és nem volt biztosítás.
AndrewT 2013.10.08 13:43:28
@átlátó: Egy csoda vagy. :) Volt egy német lejárt export rendszámod, tehát már nem volt érvényes német biztosításod. Volt egy magyar alvázszámra kötött biztid, ami ahhoz kell, hogy kapjál magyar rendszámot, és arra érvényes. De szerinted az rendben van, hogy magyar biztosítást párosítod egy lejárt némethez? Köszi az oktató hangnemet, de nem kell, mindegyikhez volt szerencsém, de Te csodálkozol és hülyézed a horvátokat, amikor lehet nem ők voltak a rosszak ebben a történetben. Ha ez így rendben van, akkor nem is értem minek kell magyar rendszám. Köszi, költői kérdés volt. :) Gondolom még ezt is megmagyarázod. Széles utat.
AndrewT 2013.10.08 16:02:23
@csárlszbrunzol: Engem biztos nem láttál a felezőn menni, meg sok ismerősömet sem. Igen a sáv közepén megyek, mert ott szabad. Igen vannak barmok, de nem egy barom, aki kocsival is istennek hiszi magát. Általánosítani nem kéne. Széles utat meg azt jelenti: legyen elég helyed kikerülni a kátyúkat!
Üdv
TComment Így vettünk kisautót 2013.09.30 06:24:55
Ismét nyakig elmerültünk a posványban, kis fogyasztású, városi autót vettünk. Soha többet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2013.10.01 08:04:13
@zeddez: Nem akarlak megbántani, de jártál már a hátráon kívül? Kérlek hozz már svájcból egy bravot, ami ilyen "GTK-s", vámoltasd le, fizesd ki a regadót és minden papírt, de a kocsira nem ér költeni, hogy műszakin átmenjen, át se nézesd, és add hozzá az útiköltséget is, trélert, esetleg ideiglenes rendszámot is. Lehet meglepődsz mennyi lesz a vége, főleg, ha az általad kiszemelt autót épp elviszik előlet, ill. a helyszínen derül ki, hogy egy rom.
Vannak külföldön jó vételek, én bújom a modile.de-t és megyek is terepre megnézni kocsit, ha a családban kell valakinek kocsi, de ne hidd már azt kérlek, hogy az 500 ejróért sorban állnak a hibátlan autók, mert a tulaj lecserélné egy új E Klassera.
De fenntartom, hogy én vagyok a hülye, de akkor Neked ebből kell élned, mert ez a tuti biznisz.
Napjaink új autója frissen importált használt. Mire cserélik a magyarok húsz éves romjaikat? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2013.09.27 12:46:28
@Józsi a guminagykeres: Igen van ilyen kerékpár, de gondolom ezek az autók is az árkategória alsó szegmenséből valók. Prámiummal ez a gond, hogy prémium a fenntartása is. Én tartom a véleményemet, hogy ezeket a kocsikat nem azért vette a német, hogy nézegesse a garázsban. Dízel esetén min. 30e km/év amivel nyugodtan lehet számolni és ez csak több lehet. Van ami kevebbet fut, de ha valaki veszi a fáradságot és egy typus egy évjáratát átnyálazza a mobile.de-n akkor látja, hogy elég nagy eltérések vannak és a piac beárazza a fost és a jót is. Pl 525 tsdt kapsz 1000 euroért rengeteg hibával, de kapsz 100e km-st full szervizkönyveset kb 5e euroért. Nem véletlen. Az én kocsimat az előző tulaj vitte el ATUba, 25 euroért A-Z-ig átnézik és adnak árajánlatot rá. És ez jó alku alap. Pl ismerőseid is megtehették volna és akkor kiderül, hogy szar az egész. Amelyik kereskedő v tulaj nem engedi azt hagyni kell. Csaábító az olcsó ár, de az olcsó húsnak...
No- nem aranybánya, nincs az, hogy a hibátlan 10 éves 100e-t futott kocsit odaadják 1000 euróért. De a lehetőséged meg van, hogy egy tényleges futásteljesítményű karbantartott autót tudsz venni, ha megfelelően körültekintő vagy.
Az ismerőseid esetében a honosítás is benne van az általad említett összegekben?
A lehetősége mindenkinek megvan számológépet ragadni, és számolni, hogy mi mennyi. De ha valaki csak azt nézi, hogy hú prémium 10 éves és csak odaadják 700e Hufért, és ez mekkora biznisz, ott sajnos el fog vérezni a mutatvány.
Nem prémiumból viszont lehet jókat kifogni, meg mint ahogy írtad, abból a pénzből ,amibe ezek (elnézést) a romok kerültek, már lehetett volna normálisabbat, fiatalabbat hozni, csak más szegmensből.
AndrewT 2013.09.27 12:50:26
@Józsi a guminagykeres:
Egy példa:
Ford focus 2002es 1.6 benzin digitklíma stb.
1400 euroért találtam fateromnak. Tényleges 236e km-rel. Amit kellett rajta csinálni: olajcsere, 2 kőfelverődés,- amit nem kellett volna,de fater kedvéért 2 első féktárcsa betéttel. Plusz egy alapos takaírás 15e autókozmetika. Ment vizsgára és forgalombehelyezésre. Azóta se semmi baja.
AndrewT 2013.09.27 12:59:52
@Hurri Kán: Na igen, nem mertem leleírni a 50-60e-t, volt olyan fórum, ahol megmagyarázták ,hogy ez hülyeség és nem mennek ilyen sokat. Persze, hogy nem, na az ilyen embereknek kell az 5 éves dízel 80e km-rel. De ez kár ragozni, van aki megérti és van aki nem.
TComment Menyit ér a szervizkönyv 2013.09.16 06:15:00
Odasétálok, bemondom a rendszámot, lekérdezi a számítógépből, hogy az elmúlt öt évben összesen kicsit több, mint 950.000 forintot hordtam ide időszakos szerviz címén. Megérte? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2013.09.17 14:24:04
@geegee.:
1,5 éve vettem német kollégámtól S60 volvot. Elvitte ATU-ba átnézetni, kapott egy jaítási listát. Az árak nagyságrendileg a következők:
Első féktárcsa+betét 450euro, Féktisztítás+segédanyag 60 euro, vezérműszíjkészelt+vízpuma+csere 850 euro, kb enyire emlékszem. Volt még pár dolog, mint pl. kutyacsontok meg pár apróság. A vége 2200 euro. Plusz még klímaszervíz, volvo ajánlata 220 euro. Verműszíjat fusiba megoldotta egy magyar szerelősrác kint fele annyiból, a készlet maga 180 euro, de ezen nem akartam spórolni. A többit Mo-n, töredék áron. Igaz nincs róla pecsét, meg ilyenek, sajnos a szervizkönyvem utolsó bejegyzése 25ekm volt, utána számlák voltak. Igen tudom, lehetett volna folytatni, meg szervizbe vinni, pecsételtetni, de abból a pénzből, amit az óradíjakra kifezettem volna megvolt pár olajcsere és javítás. Nekem ez fontosabb,mint a pecsét. Szépen fel van jegyezve minden a szervizkényvemben, és egy excellben. Eladni nem tervezem, mert nincs értelme.
Másik példa: Rendeltem olajat kocsihoz, minden passzol, erre kényes vagyok, megvan 40 euroból szűrővel. Bemegyek egyikszervizbe, hogy kérem fizetnék, cserélje ki az olajat, itt van a kocsiban. válasz: azt nem lehet, mert nem lesz garancia és csak az ő olajukat töltheti bele.
Jó mondom mennyi akkor az olajcsere. Válasz 120 euro. Mondom viszontlátásra. 15 euroért kciserélte a magyar szerelő.
További: kértem ajánlatot vonóhorogra No-ban. Asszondja a nagy vonóhorog szerelő cég, hogy 600 eruo az alap merev szereléssel. Jó oké, sok meló, de azért jó árképzés és ők se a Westfaliat szerelik, hanem a jó kis olcsó lengyelt, ami kb 140 euró elektronikával. Neten kutakodok, jó minőségű levehető vonóhorog 205 euró. Megrendel,hazavisz Mo-ra, szerelő feltette potom pénzért, amellett, hogy egy rakat más dolgot is megcsinált, apróságokat, amiket szinte senki sem vállalt. Én örülök, meg van csinálva minden, amit sezrettem volna, maradt málna a zsebben. Nem szép tudom, meg kicsit fekete, de az ember elgondolkozik, hogy 180e-t v 75e-t ad ki ugyanazért, itt azért egy minimálbér különbség van, és ebből inkább elmentem nyaralni :).
AndrewT 2013.09.17 14:27:37
@geegee.: Mondjuk én pont ezért tudtam olcsón megvenni voltót. Kollégának rá kellett volna költenie szervízben 2400 eurot és akkor tudta volna árában eladni, ha el tudja adni. Én jól jártam, és ő se rosszul.
Belsőség Menekülj, amíg lehet! 2013.08.10 06:22:15
Kisgyerekként rengeteg időt töltöttem a szőnyegre kuporodva, és tologattam brümmögve az autóimat. Egyik kedvencem az E36 M3 volt. Amikor először ültem BMW-ben, nagyjából tizenegy éves lehettem – a kétliteres E30 akkor sem számított fiatalnak, valamiért mégis megfogott. A…..
Az Égéstér 81. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
A hatóság hirtelen azt kéri, hogy mutasd be az öt éve befizetett illetékről a csekkszelvényt. Ha nem, fizesd be újra. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AndrewT 2013.08.07 09:18:25
@visszakettopadlogaz:
Német: kb 60 euro, 2 új brief, új rendszám, és 15 perc. Ezen kívül a biztosítás is onnantól ketyeg, amikortól a nevedre jelented a kocsit és akkor szűnik meg, amikor kijelented a koscit anevedről (kb10 euro). Ez jó, mert nem kell szarakodnod a biztosítóval, hogy eladtad a kocsit és legyenek már szívesek nem követelni a pénzt, össze van kötve az "Okmányiroda" és a biztosítók rendszere. Addig nem kapsz forgalmit, amíg nem látják, hogy igényeltél biztosítást. Továbbá az átírási kötlségeket helyben automatánál fizeted, enélkül se rendszám, se forgalmi nincs. Nem bonyoluit a rendszer, 2 10 év körüli Pc-n nevelkedett srác bármikor tudna írni működő komplex programot, de valamiért kell a káosz, ill. nagyon sok ember munkája felesleges lenne, nem mintha most nem lenne az (12 okmányirodai dolgozóból 2-3 csinált valami).
AndrewT 2013.08.07 09:41:33
@tlantos: Az előfordulhat, hogy a kocsi ki van vonva a forgalomból ideiglenesen, és megvételkor kerül újra forgalomba a nevedre, akkor igen, a köv hónapban kapod a csekket. ezen kívül a fenti szabály érvényes szerintem.
Belsőség Heti merítés 2013.07.28 09:51:37
A delfinarcú Ami nagyszerű: avantgard forma, belső tér otthonossága, műszerfal borítása,belső tér variálhatósága és nagysága, alkatrészek olcsósága (már amikor egyáltalán kell), sose romlik el, nagyon gazdaságos, márkatársak összetartása és az üdvözlési szokások az…..
AndrewT 2013.07.28 11:24:21
@motyo87: Ez nekem is feltűnt. Ha már egy 120d-re futotta, nemár, hogy nincs új gumira pénz... ez szánalmas. Mi lesz pár év múlva a kocsival, bele se merek gondolni, hogy a "hozzáértő" szerelő, milyen jó megoldásokat fog kitalálni...