Regisztráció Blogot indítok
Adatok
dondiridongo

24 bejegyzést írt és 184 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Karma-geddon Mi van velem? 2014.04.22 18:35:37
Picit eltűntem mostanában, egy hosszabb írással szeretnék mesélni nektek az okokról. Nem kell megijedni, jól vagyok. Mentális higiéniámat megőriztem, fogazatom ép, szőrzetem rendezett. Indiát nem véletlenül tették jó messzire Európától a Nagy Monopoly-ban. Harmadik éve…..
dondiridongo 2014.04.23 19:20:28
@ZáchDani: Irok, irok! Komoly listam van a restanciakrol :)
dondiridongo 2014.04.23 20:00:30
@outmigrant: Sok. Nagyon szem elott vagyunk. Egyebkent a hazai viszonyokhoz kepest sokkal alacsonyabb a "kornyezetvedelmi hozzajarulas" merteke. Elni es elni hagyni. Itt mukodni latszik. Mexikoban privat befektetoi csoportnak dolgozunk, ott nem jatszik a baksis.
dondiridongo 2014.04.24 20:59:49
@Józsi a guminagykeres: Haha! Nalunk is van safety manager. De ezen a kliman es tengerparton eleg nehezen tarthatoak be a szabalyok. Peldaul van egy sikh buvarunk, aki a vallasa miatt soha nem vagja az arcszorzetet es a hajat. Fejfedo nelkul nem letezhet. Indiaban a sikhek felmentest kaptak bukosisak viselesbol es felvihetik a torjuket a repulore. Hogyan adok a falusi munkasokra munkavedelmi cipot, amikor vilag eletukben papucsban jartak. A project area mellett halaszok allnak a vizben es dolgoznak serenyen. Ha elzavarom oket, aznap nem eszik a csaladja. Inkabb megveszuk tole a halat, hogy hamarabb befejezze.
Karma-geddon Megállt a szívem 2014.03.19 17:04:30
Elég komoly gépészettel dolgozunk. Van két darab, háromezer köbcentis dízelmotorral hajtott szivattyúnk. Cummins, tehát amerikai. A generátorunk háromhengeres, léghűtésű dízel. Kirloskar, ami menő indiai márka. Vannak kisebb generátoraink, kéthengeres, dízel vémotorral hajtott…..
dondiridongo 2014.04.13 17:13:09
@geegee: még a kávémat is :)
dondiridongo 2014.04.14 18:40:44
@Autó-motor doktor: Ha mást használunk, sűrűbben kell cserélni. A gázolaj kéntartalma nem garantált, a motor trópusi körülmények között dolgozik, napi 7-8 órát néha. Gyári előírás a VDS-3. Így is van gondunk az üzemanyagban lévő vízzel. 30 órát bírt az üzemenyagszűrő...
dondiridongo 2014.04.14 18:43:36
@Autó-motor doktor: Ja, egyébként itt 1000 forint literje a Valvoline VDS-3-nak. Belefér... :)
Karma-geddon Közlekedj okosan 2014.04.13 14:26:22
A nagyobb indiai városokban mindig van közlekedési park gyerekeknek. Ez egy nagy játszótér, ahol kis utcákon lehet gyakorolni a valós forgalmi szituációkat. A lányommal rendszeresen látogattuk a trivandrumi parkot, ezért nagyon megörültem, amikor megláttam egyet a környékünkön…..
dondiridongo 2014.04.14 15:10:01
@vasutasrendőr: Meg a gumikesztyű és a burok is.
dondiridongo 2014.04.14 15:45:15
@GRX: Van hátul valami kiállítás, talán azért. Zárva volt, más nyomát én sem láttam a megújuló energiának... A pedál lesz az :)
Karma-geddon Biztonságos? 2014.03.10 02:59:42
Bombay alatt dolgoztunk az elmúlt száraz évszakban. A monszun után egy másik projektet kezdtünk el, úgy 1200 kilométerre, délre, a felszerelésünk konténerekben utazott, természetesen közúton. Amikor megérkezett a konvoj, kibújt belőlem a gumináci és szakértői segítséget…..
dondiridongo 2014.03.10 23:34:37
@visszakettopadlogaz: Egyébként tényleg szép hely. :)
dondiridongo 2014.03.11 13:41:53
@visszakettopadlogaz: Amerika is megéri a pénzét. Az Indiában élő, brit kollégám barátnője amerikai. 25 éves. Vallásos iskolába járt. Tátott szájjal hallgatja a történeteinket az evolúcióról és a táguló világegyetemről. Fogalma sincs a bolygókról, a majmokról, semmiről. Amúgy egy értelmes, kedves lány. Van ott is baj...
dondiridongo 2014.03.11 17:24:14
@visszakettopadlogaz: Az elso mondataiddal abszolut egyet ertek. A masodik resz a vallas kategoriaja, amit tiszteletben tartok. Bar felmerul bennem a kerdes, hogy miert kovakovel kezdte a tervezo es miert nem szilicium tranzisztorral. Ez nem logikus ;)
India a csodák országa. Mindig meg tud lepni. Cochinban dolgozom most, megint mesterséges zátonyt építünk. Tegnap átmentünk Fort Kochiba, de elegünk lett a riksások átbaszásából árszabásából ezért a vízi utat választottuk. Van komp és menetrend szerinti hajójárat is. Az…..
dondiridongo 2014.03.07 10:41:18
@Tanácstalan: ja a daru nem felelt meg az általunk megadott specifikációknak, azért tört el. Sir this is good steel trust me.....
dondiridongo 2014.03.10 15:31:47
@szmoker (Homo Trollicus): Én sem segíthetek a kétkezi munkásaimnak a telephelyen. Fel vannak háborodva és kizavarnak a konténerből. Óvatosan tudom csak elmondani nekik, hogy nem bíznám rájuk a többezer eurós búvárfelszerelések mozgatását.
dondiridongo 2014.03.11 02:03:13
A szerkesztőség alapvetően két táborra oszlik, ha a látványra kihegyezett autós filmekről van szó. Az egyik oldal megnézni sem hajlandó az ilyeneket, míg a többiek, egy szűk kisebbség amolyan vizuális limonádénak tekinti ezeket a műveket, és ők hajlanak a bűnös élvezetekre.…..
India vezető autós magazinja összegyűjtötte a tíz leghaszontalanabb extrát és tartozékot. Lássuk mit tartanak feleslegesnek az indiai szakújságírók. Érmetartó Első helyen az érmetartó szerepel. Indiában a parkolóautomata fogalma ismeretlen, viszont koldus van elég az…..
dondiridongo 2014.02.23 12:32:20
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Igen :) és végre megtaláltam a jelszavamat is, hogy belépjek ide. A gépcsere és a rohanás nem jó páros
dondiridongo 2014.03.05 10:05:04
@Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos: Nem, nem. Nem értek a Linuxhoz. Sem :)
dondiridongo 2014.03.07 13:50:58
Belsőség Pimp my ride: India 2014.01.25 18:14:14
Pere Laci - legújabb Totalcar-szerzeményünk - remek, plasztikus elbeszéléseiből már úgy-ahogy megismerhettük Indiát és aki nem rest, az a Karmageddon-blogon olvashat egyebet is tőle, de azért ilyen direktben szembesülni az ottani autós kultúrával azért elég meredek. Öltettől a…..
Van, ahol az autó csak eszköz, nem státusszimbólum. Nem is görcsölnek annyira rá. Mai adásunk egy csodás utazás. Az Égéstér 102. adásának kommentposztja.Itt a direktlink a letöltéshez, ha netán kéne...
dondiridongo 2014.01.16 19:48:25
@visszakettopadlogaz: A kocsikat, motorokat nem bantja. De nezd meg a laptopom csatlakozoit...
dondiridongo 2014.01.16 20:06:15
@nikarágja: Az is en voltam, ha egyrol beszelunk :)
dondiridongo 2014.01.16 20:56:21
@kmrmtms: karmageddon.blog.hu

@nikarágja: koszonom :)
A képlet egyszerű: valaki csekkett hamisított, amivel átíratta az autómat, és én még ezért fizettem is neki ezért. Kár, hogy elévült a bűne. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Ahogy a frissen megvett Fiat Ulysse-t vittük Szentendréről az M0-on, pár dolog kiderült. Például, hogy nem rosszabb, mint amilyennek elsőre tűnt. A mosatásnál kiderült, hogy sehol sem ázik be, és hogy a kilencvenes évekből, franciáktól származó, sötét színű autókkal…..
dondiridongo 2014.01.11 14:56:51
Belsőség Aranylövés Nissannal 2013.12.26 06:47:02
Csokit, ropit, szotyit, valamit készítsenek gyorsan a gép mellé. Én szóltam, időcsapda lesz ez a poszt mindenkinek, aki szereti a Nissant. Vagy csak a japán autókat. Vagy a veteránokat, vagy a versenyautókat, esetleg ezek kombinációját. Ha a tünetek bármelyike fennáll, ne kattintson…..
dondiridongo 2013.12.26 11:51:59
Zách Dani egy nagyon mókás és szórakoztató taggá nőtte ki magát a Totalcaron belül. Azon felül, hogy szórakoztató srác, kiderült, hogy Eros Ramazotti munkásságának nagy rajongója. Winklernek sem kellett több, így azonnal levette a Cose della vita akkordjait, majd hetek teltek el…..
December harmincadikán vesszük fel az Égéstér 100-ik adását. Ami lehet, hogy valójában nem is ennyi, hanem mondjuk 95, vagy akár 102. Mindegy, nekünk ez a százas és úgy is hívjuk, úgy is készülünk rá. És ez nem egy akármilyen adás lesz, hiszen a stúdiót ezúttal…..
Karma-geddon Veteránozás falun 2013.12.07 13:26:48
Nagy fába vágtam a fejszémet. Mit fába, erdőbe. Veterán korú járművek felújítása komoly feladat, sok szakértelmet, szerszámot, felszerelt műhelyt kíván. Dél-indiai falunkban pont ebben a sorrendben hiányoztak a feltételek, de határozott döntéssel megragadtam a harci szerszám…..
dondiridongo 2013.12.08 14:58:21
@toncsi64: Nagy mennyisegben mar csak Bombay utcain vannak ezek az autok. Mashonnan teljesen kikoptak. Nem tul takarekosak, a benzinesek jobbara gazuzemben dolgoznak. A szivodiesel 1.4-es meg harmatgyenge. Egyre jobban megy fel az aruk, sok rajongoi klub alakult az elmult evekben.
dondiridongo 2013.12.08 22:14:15
@youlopukku: nagyon gondolkodom rajta. Labon kene, de Pakisztanban nem lennek nepszeru... A masik problema, hogy egyaltalan nincs benne futes. Se legbeomlo, se futoradiator, se semmi. Persze gyarilag keszult igy.
dondiridongo 2013.12.09 15:00:29
@hofi601: a diagonal gumikra nezz valami linket nekem ;) mar Indiaban is kemeny dio a beszerzes. Irok majd tobbet, van nehany jarganyom...
Mai cikkünk kapcsán bizony elgondolkodtunk egy kicsit – nyilván leginkább poénból – hogy vajon mi történne, ha az ország úgy döntene, hogy katasztrófahelyzet állt elő és éppen szükség lenne a mi járműveinkre. Sőt, továbbmentünk az elborult dolgok felé: vajon mi lenne, ha…..
A sarkon lévő, sárban álló bádogházak után, már látszottak a Sky Vie lakópark épületei. A bejáratnál egyenruhás biztonsági őrök vizsgálták az autónkat. A földalatti garázsban megálltunk a lépcsőháznál és elindultunk fölfelé Noémivel és egy kézitáskával. A lift…..
Tél Indiában Sofőr 2013.11.07 09:17:50
Itt az európaiak nem vezetnek. Most már kezdem érteni, miért. Sávok a legtöbb helyen nincsenek. Járdák nincsenek. A robogósok, motorosok (nem ritka, hogy 3-4 ember utazik egy-egy robogón, motoron),  biciklisek, triciklisek és egyéb járművek az autók között cikáznak. Az sem…..
Kész a Ponton, a Bianchi is megbízható, a zöld Mercikről sem hallottunk rég. Nem maradhat a Totalcar olvasótábora Csikós cikkek nélkül! Törjön hát meg a csend, induljon egy újabb projekt, ami az elkövetkezendő húsz évre biztos történetekkel szolgál. Kedves Zsolt! Az alábbi…..
dondiridongo 2013.11.01 16:15:33
@Sam. Joe: Én is így gondolom. :)
Fogalmam sincs, milyen típus. Még a google képkereső funkcióját is ráküldtem, de a találatok között meztelen nő is volt. Zsoltiban bízom.
dondiridongo 2013.11.01 17:52:22
@Sam. Joe: Megvan! Megtaláltam! Ez egy Standard Gazel. 1971 és 1978 között gyártották. Triumph alapokon nyugszik, 950 köbcentis motor van benne.
Eljutottunk idáig is, Ponton Dezső a legfőbb bírák ítélőszéke elé került. A Mozaikba. Az öt évre szóló OT-s műszakit ugyanis csak zárt technológiás helyeken mérik, amint ezt tavalyelőtt az okmányirodában megtudtam, amikor épp a zöld Merci papírjait intéztem volna, és…..
Karma-geddon Motorszerviz Indiában 2013.10.17 06:42:10
A motorszerviz hálózat Indiában meglehetősen kiterjedt. Szakhatósági engedélyek nem kellenek, az adóhivatal is csak egy bizonyos bevétel felett érdeklődik cégek iránt, így a szabályozást megoldja maga a piac. Hozzáértés, megbízhatóság és jó ár az alapvető elemei a…..
dondiridongo 2013.10.18 07:34:55
@lodola: nezz ra a karburator europai arara. ;)
dondiridongo 2013.10.18 09:24:32
@milliliteratura: a rendezoi jobbra gondolsz? :) az a kis sziklahalom pont annyira emelte meg a buszt, hogy a buszok felso resze ert volna ossze. Az ablakokon levo racsok konnyebben osszekadnak, mint a kvazi sik oldalfal. Hat igy okoskodhattak. A hatrameneti sebessegfokozat nem jutott eszukbe. Elore! Fel! Tamadunk!
dondiridongo 2013.10.18 09:30:55
@milliliteratura: azt azert erdemes tudni az indiai sforokrol, hogy fel masodperc elonyert kepesek az arokban kielozni es vagtatni at tokon, paszulyon. Eskuszom, a hazilegynek fejlettebb a sorbanallasi kulturaja. Ha ugyet intezel es sor van egy ablakhoz, akkor a cerkadnak az elozo seggehez kell ernie, kulonben te NEM allsz a sorban es beallnak eled. Benzinkuton a szelrozsa minden iranyabol tamadjak a kutoszlopot. Ha van idom, rendet vagok kozottuk.
Karma-geddon Motorbalesetem eposza 2013.10.11 08:08:34
Korábban jeleztétek, hogy kíváncsiak vagytok a motorbalesetem történetére. Most nemlétező lantom húrjai közé csapok és megéneklem néktek az eposzt.  Emlékek nélküli emlék Ártó vésznek szelejelét nem mutatta.Szemerkélő, lusta esőaz aszfaltot…..
dondiridongo 2013.10.11 11:40:46
@fpetyov6: Koszonom!
dondiridongo 2013.10.11 15:44:02
@zweitakt: haha! Remek darab!
dondiridongo 2013.10.11 20:27:54
@akos696: A Laszlo nevvel is meggyult a bajuk :) Komoly gyujtemenyem van mar az elirt neveimbol.
A motortérből hallatszódó csattanás és a kigyulladó töltésjelző lámpa egyértelművé tette, hogy az ékszíj mostantól nem felelős a főtengely-generátor-vízpumpa triumvrátus meghitt kapcsolatáért. Apa, megtarthatooom?  Feleségem unokatestvére…..
dondiridongo 2013.10.09 21:17:43
@toncsi64: Korábban érintettem a témát:
karmageddon.blog.hu/2013/07/08/nem_csak_az_angolok_voltak_a_spajzban

A Padminiket 2000-ben kifuttatták. Az Ambassadort gyártják most is mafla, műanyag lökhárítókkal és Isuzu dízelmotorral.

A kinálat részben fedi az európai típusokat de szűkebb szortimenttel. VW-ből van Passat, Jetta és Polo. Renault Fluance, Duster, Koleos, Scala, Pulse. A Toyota régi, nálunk sosem árult 7 ülésesekkel hasít (Innova és társai). Tata, Mahindra széles palettával van jelen, kisautótól a terepjáróig. A koreai márkák szintén hódítanak. Fiat egy-két típussal.
Suzuki (Maruti) természetesen aktív szereplője a piacnak. A régi Marutit is árulják még. Nomeg a Maruti Omnit a minibuszt.
Mercedes, Bmw és társai elérhetőek.
Minden gyártó törekszik a helyi gyártósor felállítására, mert a nem indiai gyártású autókat 110 százalékos védővám terheli. Vicces, hogy még a vámmal is olcsóbbak, mint nálunk...
dondiridongo 2013.10.10 07:32:38
@toncsi64: Kezd kultuszuk lenni. Emelkedik az aruk, rajongoi klubok lakulnak. Sok darab meg fog maradni az utokornak :)
dondiridongo 2013.10.10 07:38:12
@toncsi64: Az alkatresz elletas az egyeduli gond. Az en autoimon sincs kezifek egy apro, ambator beszrezhetetlen alkatresz hianya miatt. Majd ha jarok Bombayban megprobalok szerezni.
szirszarjaim T 2013.10.09 12:00:00
Nem volt olyan régen, amikor utoljára autót vettem, és töredelmesen be kell valljam, egy ideje újból nézegetem a használtautós oldalakat... Nem, nem akarom lecserélni a Ventót, még tart a szerelem, de időközben az történt, hogy a párom megszerezte a jogosítványát. Mivel a…..
Karma-geddon Sarvesh, a szerelő 2013.10.03 11:26:03
Indiába költözésünk előtt egy 150 lóerős, automata Mercedesszel jártam. Emiatt az indiai autónk (Padmini) megvásárlása felért egy időutazással. A négy szervórásegítéses tárcsafék után, a négy dobfék nevetségesen haszontalan eszköznek bizonyult a mozgási energia hővé…..