Regisztráció Blogot indítok
Adatok
alexfly

0 bejegyzést írt és 84 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2013 január elseje óta ingyenes a tömegközlekedés Észtország fővárosában, Tallinnban. Az ingyenesség kizárólag a helyi lakosokra vonatkozik, azokra, akiknek a fővárosban van bejelentett lakcíme. A tallinni tömegközlekedési járműveket egy zöld színű kártyával lehet…..
alexfly 2014.10.21 23:51:28
@Punxsutawney Mormota: Igaza van. Elmegyek a benzinkútra és vehetek akármennyi benzint, magától nem fog elvinni sehova. Persze aki ingyen kap autót, aminek az összes költségét más állja, annak lehet, hogy megéri. Amennyiben viszont a te variációd lenne a helyes, akkor azt nem értem, miért panaszkodnak az autósok állandóan, hogy hány bőrt akarnak lehúzni róluk...
A 21-es verzió sokak számára csalódás lesz, ugyanis a két hónapos fejlesztési ciklus végén mindössze egyetlen kézzel fogható újdonságot hozott, ez pedig a teljes URL mutatása a címsorban. (Be kell kapcsolni a haladó beállítások között.) A kép azonban ennél árnyaltabb,…..
Remek előadás került föl a TED-re, mégpedig Bogota egykori legendás polgármestere, Enrique Peñalosa tartja Buszokkal a demokráciába címmel. Nagyjából ugyanazt mondja el, mint amit egyetlen gifbe sűrítve már bemutattunk nem is olyan rég. Itt viszont nehéz populizmussal vádolni,…..
alexfly 2013.12.18 20:31:40
@kamarawood: Minek hatsávos út? Elég 2*2 sávos is ahhoz, hogy irányonként egy-egy sávot felszabadítsunk az autóbuszok számára...
Kedves Liberálisok!  Egy 25 éves és egy 10 éves kisfiú anyukája vagyok. Nagyobbik fiam homoszexuális. Boldog kapcsolatban él egy másik fiatalemberrel. Nagyon szeretik egymást. Az elején nehéz volt ezzel megbarátkoznom, de ma már teljesen természetesnek veszem a kapcsolatukat.…..
Az Opera a mai napon hivatalosan is elérhetővé tette az Opera Mobile 13-as 14-es verzióját, legalábbis az Android rendszerű készülékekre. Akik eddig is figyelemmel követték a mobil böngésző történetét, azok tudhatják, hogy az áthúzott verziószám nem véletlen. A korábbi 12-es…..
Kemény csaj következik a játéktörténelem legszebb virágszálait bemutató rovatunkban: Tanya, akit még éppen Lara Croft előtt castingolt a Westwood a két pisztollyal igazságot tevő, macsókat megszégyenítően jól harcoló nő szerepére. Tanya a Red Alert sorozatban tűnt fel a…..
Ötven millióba került, és eltüntette a budapesti belváros bringás halálsávját. Kedden hivatalosan is átadták az Andrássy úti kerékpársávot, amelyet védősáv választ el a parkoló autóktól, hogy a biciklisek biztonságos távolságban kerülhessék ki a nyíló kocsiajtókat,…..
alexfly 2012.05.30 10:51:25
@A fidesz a betegek kiirtására készül: a legfőbb baleseti veszélyforrás az, ha a közlekedők nem látják egymást -például a parkoló gépkocsik takarásában közlekedő kerékpárost.
Az meg nem az útépítők hibája, ha a közlekedők nem ismerik -vagy nem tartják be- a szabályokat (esetünkben a parkolásra vonatkozóakat).
alexfly 2012.05.30 11:01:19
@A fidesz a betegek kiirtására készül: Tehát most nem fogják az anyósülésen utazók figyelmetlenül a kerékpárosra nyitni az ajtót. Hol itt a probléma?
A lámpákhoz nem tudok hozzászólni...de ha mindenki szarik rá, akkor a beállítása sakál mindegy.
alexfly 2012.05.30 11:15:53
@A fidesz a betegek kiirtására készül: Azt hiszem, nem én vagyok a hülye. Ha a kedves autósok leszarják a piros lámpát és átmennek a kerékpároson, az nem az út hibája.
Eddig veszélyes volt az anyósülés, most a sofőr -ha szabályos-ajtónyitás előtt meggyőződik arról, hogy az imént előzött kerékpárost nem veszélyezteti-e.
Ha az autókázók figyelnek arra, amit csinálnak, akkor nem veszélyeztetik a többiek életét...
A Lamborghini SUV premierjével egy időben tudatta a világgal az olasz autós cég, hogy a vezető német gyártókhoz hasonlóan márkanevét beviszi a kerékpárbizniszbe is. A méregdrága sportkocsik mellé természetesen egy megfelelően árazott „high-end” kerékpárt kerestek a…..
alexfly 2012.04.26 19:30:31
@Dzsoki Júing: Elment melletted egyLamborghini kerékpár? Nem mondod! Az a helyzet, hogy az ilyen gépek tulajdonosai általában nem a "hardkór" bringások közül kerülnek ki. Úgy hogy nem ajánlom az önbíráskodást: legközelebb ennek hatására nem a Lambo keróját veszi elő, hanem a Lambo sportkocsiját -és ha azzal is ugyanígy közlekedik, akkor valószínűleg nem úszod meg ennyivel...
Ha valamelyik Nyau akar Hello Kitty keréknyomot hagyni, csak, hogy lássa a többi Nyau, neki ilyenje is van, végül pedig irigyek legyenek. Érted?! Többféle verzióban is van, 20-26 dollár!OhGizmo..
alexfly 2012.04.15 18:05:57
Kerékagy Ne légy állat! 2012.04.05 12:14:00
Ne bringázz a járdán! ..
alexfly 2012.04.06 11:34:02
@phaszfej: Bocs... az előbb korán írtam. Paranoirnak adott válaszod már egészen másképp hangzik. De :az igaz, hogy a motorizáció jelenleg szükséges; viszont a jelenlegi túlzott formája nemhogy nem az, de egyenesen káros. Az autózás kb. 80%-a felesleges és csak arra jó, hogy a többieket szívassa. Ezekben az esetekben a kerékpár igenis egy ideális közlekedési eszköz -egyébként lehet vergődni, de minden arra utal, hogy ez a jövő útja a fenntarthatatlan autómániával szemben.
alexfly 2012.04.06 11:46:33
@numudal: "Járdán, a kerékpáros, szépen, csendben, szerényen, lassan közlekedjen, mert nem ott az Ő helye. Ez tiszta sor"
Nem, nem tiszta sor. Ha a járműnek nem a járdán va a ghelye, akkor ne menjen ott. Ott közlekedjen, ahol a helye van. EZ a tiszta sor...
" Azt hiszem, hogy rengeteg úton NEM jó az autók között tekerni, mert zavarjuk őket, az út nem megfelelő minőségű stb stb."
Rengeteg úton autóval sem jó a többi autó között menni. Akkor azzal uis járdázzunk? Meg hogy zavarjuk őket? Engem is zavarnak az autók. Sőt egymást is. És akkor mi van? Tudomásul kell venni, hogy nem egyedül vagyunk az úton és ez ezzel jár.
"Szóval igen, a biztonság a fontos, aki bizonytalanabb az válassza a járdát, de ott aztán tényleg lassan, békésen."
Szóval nem. A biztonság a fontos, és éppen ezért lényeges lenne, hogy mindenki betartsa a biztonságos együttközlekedéshez szükséges szabályokat -pl. a KRESZ-t. És szabályosan közlekedjen ott, ahol a szabály szerint kell neki. Nem pedig hamis biztonságérzet képzetével a tilosban.
alexfly 2012.04.06 11:50:25
@plagi madár, az al kotmányt aláiro álamfö: ok, de ebben a HSZ-ben (ezexerint véletlenül?) tényleg volt értelem. És én azt olvasom, amit ír -nem azt, hogy ki. (egy ideig)...
Az utóbbi években mintha kiment volna a divatból a sárvédő, egyre szebb bringákon ülünk, így egyre jobban megfontoljuk, milyen tárgyakat szerelünk fel szépséges kerékpárjainkra. A sárvédő az igazi mostohagyermekek közé tartozik, miközben funkcióját tekintve – főleg az…..
A biciklizés hamarosan annyira elterjedt lesz Budapesten, hogy a városvezetőknek és az infrastruktúra tervezőinek ugyanolyan komolyan kell foglalkozni a témával, mint az autós közlekedéssel. Erre szeretné felhívni a figyelmet a szeptember 22-i kerékpáros felvonulás, amelynek csak a…..
Vidám színek, bordázott műanyag felületek, tömör virsligumik, egy izraeli dizájner így látja az olcsó biciklik gyártásának jövőjét. És az újrahasznosításét. A fröccsöntött bútorok, háztartási eszközök Izraelben nagy népszerűségnek örvendenek. A hagyományból…..
Mind az autósok, mind a biciklisek között vannak szép számmal renitensek. Ebből rendre vannak itt viták a blogon egy-egy ilyen tárgyú poszt kapcsán. Milyen az amikor összetalálkozik egy szabályokra fittyet hányó kerékpáros és egy "önkéntes rendőr" autóval? Tamás…..
alexfly 2011.09.02 17:57:08
@motheroffive: Engem is zavar. Közpénzből (azaz az én pénzemből) ne építsenek "nekem" használhatatlan, balesetveszélyes "kerékpárutakat" ott, ahol előzőleg hosszú ideig minden gond nélkül közlekedtem ott, ahol a helyem van: a közúton. És a kerékpárosok többsége is így van vele.
Súlyos pénzbüntetésre számíthatnak az osztrák fővárosban azok, akik részegen ülnek kerékpárra. A tarifa 3600 euró, de csak annak, aki a 0,8 ezrelékes véralkoholszintet is túlteljesíti.Bécset kerékpáron járó magyaroknak érdemes figyelni arra, hogy ne kerekezzenek a járdákon…..
alexfly 2011.08.13 15:20:43
@GG81: Azt hiszem, hogy a demagóg és életszerűtlen feltevésedre ugyanazt a demagóg és életszerűtlen választ tudom adni, amit ti szoktatok írni a kerékpárosoknak.
tudod, amikor a védett úton közlekedő kerósnak tanácsolja minden motoragyú, hogy minden keresztező mellékutca előtt álljon meg, mert jöhet egy elsőbbségadásra kötelezett, ám azt megadni b@$%ó ámokfutó és ütközés esetén ő húzza a rövidebbet. És ezt nevezik defenzív vezetésnek. Nos akkor: az autóvezető is vezessen defenzíven -azaz ne kelljen semmilyen helyzetben "félrerántani a kormányt" pl. egyetlen gyalogos miatt sem: készüljön fel arra, hogy egyes helyeken felbukkanhatnak. Mondjuk lakott területen belül mindenhol... Ugyanez a helyzet a kerékpárossal, KAMA3zal, villamossal és az összes járművel is. És máris megoldódott a problémád. Ja, hogy akkor le kell vennie a lábát a gázról? Ez van. Még mindig értelmesebb és életszerűbb, mint minden kapu előtt megállni...
Létezik online kerékpáros térkép. A bicikliut.hu magánkezdeményezésként öltött testet nagyfelbontású jól kezelhető verzió formájában. A bringautak néhol viccesen, a valódi nyomvonaltól független helyzetben, de jól követhetően vannak berajzolva. A zöld csík jóval a…..
alexfly 2011.07.18 12:03:01
@hostcity.hu: A "sima" TuHu-s térképen jobban ki vannak emelve a keróutak, mint a kimondott kerékpáros térképükön. de akkor már inkább az OMP-s térképet ajánlom: a layeres verzió külön kerékpárutas réteget is tartalmaz -és azt kütyün bármely más térképre is ráteheted. Vagy még ott az openmtbmap is...
Őrület! Hölgyeim és uraim, ez egyre csodálatosabb lesz. Kérem, olvassák el, de ne puskázzanak, ne nézzék meg az aláírást, csak próbálják kitalálni, mely szervezet nevéhez fűződik az alábbi eszement kiáltvány. A kiáltványt ebben az esetben szó szerint kell érteni, annyi…..
alexfly 2011.06.07 19:57:17
@Aabroncs: A videón sem látni mást, mint a közúton haladó autósok számára kitett EAK-okat mindenütt...
Amúgy meg:
www.youtube.com/watch?v=pDWrIgSPNC4
www.youtube.com/watch?v=aX0o_vtmVko
Szerinted?
Ja és ha a forgalomirányító rendőr karjelzésére köteles lennék haladni, de pl. a lámpa közben piros és EAK-om is van, akkor állva kell maradnom?
alexfly 2011.06.08 19:17:46
@Aabroncs: Nem létok olyan táblát, amit te emlegetsz (mondjuk ezen a videón nem csoda, attól még lehet. Nem fogom ezért kockánként elemezni). De attól még a szembeforgalom táblája nem vonatkozik rám. És a forgalomirányító fényjelző készülék még mindig magasabb prioritású, mint a tábla. Ha a lámpa nem működik, akkor a tábla szabályoz. De ebben az esetben igen -így a lámpa jelzése az irányadó, nem a táblák.
A kérdésem ismét: ha a forgalomirányító rendőr karjelzésére köteles lennék haladni, de pl. a lámpa közben piros és EAK-om is van, akkor állva kell maradnom? Erre még mindig várom a válaszod...
alexfly 2011.06.14 12:02:53
@Perillustris: Üzenetben ment...
A nyolcvanas évek szelleme kísért a kerékpárok felszereltségét előíró rendeletben, ami alapján simán büntet a rendőr is. Legutóbb egy hegyikerékpáros versenyzőt bírságoltak meg, pedig neki aztán tudnia kéne. De mit is? ..
alexfly 2011.06.08 16:17:28
@Secnir: WTF? Nem autókra vagy kerékpárra vonatkozik, hanem JÁRMŰRE. Ha nem tudod, mi az, a KRESZ elején le van írva.
alexfly 2011.06.08 16:51:21
@soibegin_: "Itt arról van szó, ha a kerékpárosok ELISMERNÉK, hogy a KRESZ-t be KELL tartani, akkor az autósok is jobban figyelnének." -Ebben igazad van; ám amint itt is látszik, sok autós a teljesen szabályosan közlekedő kerékpárost tartja szabálytalannak, mert ő nem ismeri a KRESZ-t. Ld. pl. itt is a balra kanyarodásról írottakat. Az is megállapítható, hogy sok, az autósok által szabálytalannak, balesetveszélyesnek tartott kerós teljesen biztonságosan és szabályosan közlekedik; ám a kötelező érvényű KRESZ-nek megfelelően, nem az autós által kitalált, nem létező szabályokhoz igazodva.

A motoros-kerós statisztikához: az eredmény nem meglepő, ha azt is nézzük, hogy rengeteg helyen a kerékpárost a járdára (galog- és kerékpárútra, ami ugyanaz) kényszerítik, míg a motorosok szinte minden esetben a gyalogosoktól külön felületen haladnak. Nyilván több konfliktus alakul ki akkor, ha a gyalog és a jármű egy 1m-es sávon osztozik, mint ha külön térben mozognak...
alexfly 2011.06.08 17:06:45
@soibegin_: Pont erről volt szó. Csak sajnos sokak fejében élnek még olyan "urban legend" kategóriájú tévhitek, melyek a 60-as években még akár igazak voltak, ám a mai KRESZ régen túllépett ezen. És ez alapján ítélik meg a kerékpáros szabályosságát, nem a mai napon hatályos állapot szerint. Ilyen pl. saz említett baslra kanyarodás esete, aztán a "tilos kerékpározni hídon, egyszámjegyű főúton...", az "úttest szélétől 1 méteren belül", a "semmi keresnivalója a közúton", stb. Az már megint megérne egy tanulmányt, hogy ha már az akkori szabályozársa emlékeznek, akkor elfelejtik, hogy akkor még a közlekedési lámpa fényjelzésétől függetlenül kanyarodhattál jobbra kis ívben. Akár pirosnál is...
Tapasztalatom szerint sok bringás jobban ismeri a KRESZ-t, mint az ezeket (illetve az általuk kitaláltakat) rajtuk számonkérő autóval közlekedők.
A dugóban álló autót balról előző kerékpáros zavaros identitású, követelőző alternatív, akit az LMP támogat, így méltó utóda az SZDSZ-eseknek, és partnere az MSZP-nek. Tóth Gy. László politológus a Magyar Nemzetben közölt eszmefuttatásában leszögezi: a kerékpározás…..
alexfly 2011.06.01 18:48:42
@Tökiböki: A saját példádból kiindulva: valaki(k) megpályáztat(nak), megterveztet(nek) és megépíttet(nek) -természetesen a mi pénzünkből egy "kerékpárutat", aminek feleslegességét hiába bizonyítják a kerékpáros szervezetek szakértői, jó esetben előbb meghallgatja('k) és utána röhögi(k) ki; szóval egy "kerékpárutat", amiről már a kitalálása pillanatában előre lehet tudni, hogy nem fogják használni, mivel lehet, hogy sok mindenre alkalmas, egyedül a kerékpáros közlekedésre nem. Aztán persze csodálkozik(-nak), hogy jééé, ezek tényleg nem azon tekernek... És jön a nagyhőbörgés, hogy dehát nekik épült, meg a zajutósok pézibül, meg ilyesmi, nektek készűtt waze, hiába tiltakoztatok ellene minden fórumon és hiába próbálkoztatok a megakadályozásával, boldoggá teszünk, ha beledöglesz is... Kinek jó ez? Miért lenne jó a kerékpárosnak, hogy az eddig is biztonságosan használt, jó minőségű úttestről egy balesetveszélyes, használhatatlan és elfuserált "bringás infrára" akarják kényszeríteni az arra közlekedőt. Mindezt milliárdokért...
alexfly 2011.06.01 18:56:19
@Perillustris: És ha a kormány direkt kib@$%ásból, büntetési és megtorló céllal 302000 km-nyi új "kerékpárutat" épít? Az lenne a legaljasabb bosszú...
alexfly 2011.06.01 20:56:29
@Perillustris: Majd a MOL-részvények hozadékából... :)
Amit a Zajutisták fizetnek, így TÉNYLEG az ő pénzükből lesz, hogy ezebben is nelkik legyen igazuk. És természetesen a türelmi zónába építik, hogy bizonyítani lehessen azt is, hogy a kerékpárosok elenyésző része áll meg a piros lámpá(s ház)nál...
Jól ki van ez találva... :)
Amióta aktívan biciklizem Budapesten (de lélekben örök autós maradok, aki korábban bringás volt), eleve nagyobb lelkesedéssel figyelem azokat a híreket, amik a bicikliseknek szólnak, ráadásul ez a tematika most találkozik a másik szívügyemmel: a főváros képének átszabásával.…..
alexfly 2011.05.31 18:33:49
@Dühöngő bika: Persze. A Margitsziget azért van, hogy Budáról Pestre (vagy fordítva) át lehessen jutni rajta...
alexfly 2011.06.01 17:30:13
@Bozdurgán: Eltévesztetted a címzettet. Dühöngő Bika ajánlotta a híd helyett a szigetet. Jó, én nem írtam le neki ilyen szájbarágósan; azt hittem, magától is rájön, mekkora hülyeséget írt...
Lemérhetik áramfejlesztői képességüket a kerékpárosok. Az ELMÜ Energiabringája szombaton és vasárnap a Városligetben üzemel, aki akarja, kipróbálhatja, hány Wattra van hitelesítve valójában. A legedzettebb biciklis is csak egy törpeerőmű, bár a jelek szerint ez meglepő,…..
Magyar Opera Szégyenfal 2009.01.26 10:06:00
Itt gyűjtenénk össze azokat az oldalakat, ahol nem látnak minket szívesen: vagy egyenesen kitiltják az Operát, vagy csak egyszerűen nem foglalkoznak vele, és emiatt nem megy valami, esetleg a rossz ellenőrzés miatt csak az azonosító átállítása után lehet működésre bírni az…..
alexfly 2011.04.26 11:44:41
@penge™: ok, az elsőt kipróbálom.
2. Antibrowser megvan. Azt írja, a böngésző nem támogatott...