Adatok
HoyamaX
0 bejegyzést írt és 37 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
(A szerző újságíró. Három éve dolgozik Brüsszelben, jelenleg a HVG tudósítója, és e blog állandó szerzője.) Közép- és hosszú távú közlekedési vízióval rukkolt elő az Európai Bizottság, amely szégyenszemre újfent évtizedekkel tolja ki a városi közlekedés…..
HoyamaX
2011.04.27 13:51:50
@fda:
Szerinted mennyi értelme van Budapestet egy holland (vagy akármilyen) kisvároshoz hasonlítani? Hasonlíthatod akár Mucsaröcsögéhez is, ott is kevés az autó, épp ezért kisváros. Megsúgom, Budapesthez képest még Amszterdam is kisváros, a maga hétszázezer lakosával.
Londonban meg nem tűnt fel, hogy ott kicsit több metróvonal van? Talán ha nem lenne 2 óra Pesten tömegközlekedéssel eljutni a város egyik végéből a másikba akkor itt sem akarna mindenki autóval járni.
Szerinted mennyi értelme van Budapestet egy holland (vagy akármilyen) kisvároshoz hasonlítani? Hasonlíthatod akár Mucsaröcsögéhez is, ott is kevés az autó, épp ezért kisváros. Megsúgom, Budapesthez képest még Amszterdam is kisváros, a maga hétszázezer lakosával.
Londonban meg nem tűnt fel, hogy ott kicsit több metróvonal van? Talán ha nem lenne 2 óra Pesten tömegközlekedéssel eljutni a város egyik végéből a másikba akkor itt sem akarna mindenki autóval járni.
HoyamaX
2011.04.27 13:54:50
@5perc:
"Sajnos itthon sem az autósok fizetik meg a közlekedésükhöz szükséges úthálózat fejlesztését, fenntartását, az elfoglalt területet és a környezet és egészségkárosítást. Az említett üzemanyagban, regisztrációban stb. kifizetett kutyafüle (kevés-kevés-kevés) a költségekhez képest. "
Az autósok terhei EU szinten az egyik legmagasabban nálunk vannak. Persze ti addig szajkóznátok, hogy kevés-kevés-kevés, ameddig egyetlen darab autót is láttok az utcán. Az pedig ne zavarjon, hogy töténetesen ugyanazokon az utakon zajlik az áruszállítás és a tömegközlekedés is, aztán gondolkozz el rajta picit, hogy vajon egy 1 tonnás autó vagy egy 40 tonnás kamion terheli-e meg jobban az utakat.
"Sajnos itthon sem az autósok fizetik meg a közlekedésükhöz szükséges úthálózat fejlesztését, fenntartását, az elfoglalt területet és a környezet és egészségkárosítást. Az említett üzemanyagban, regisztrációban stb. kifizetett kutyafüle (kevés-kevés-kevés) a költségekhez képest. "
Az autósok terhei EU szinten az egyik legmagasabban nálunk vannak. Persze ti addig szajkóznátok, hogy kevés-kevés-kevés, ameddig egyetlen darab autót is láttok az utcán. Az pedig ne zavarjon, hogy töténetesen ugyanazokon az utakon zajlik az áruszállítás és a tömegközlekedés is, aztán gondolkozz el rajta picit, hogy vajon egy 1 tonnás autó vagy egy 40 tonnás kamion terheli-e meg jobban az utakat.
A nagy bringásrazzia harmadik hetében járunk, de csak most sikerült először akciózó rendőrök karjaiba futnunk. Kocogás közben leltünk végre egy forgalmas bringaút mellett várakozó párosra. Bicikli nélkül voltunk, de nem bírtuk ki, hogy érdeklődjük, mi a hivatalos álláspont:…..
HoyamaX
2011.04.25 14:50:21
@Perillustris:
"Nem igazán értem, hogy miért felesleges arról beszélni. Jellemzően egy bringás egy autóval közlekedőt vált ki, nem? A cél világos: minél többen kerékpározzanak közlekedési céllal, s hogy lehetőleg a kocsit hagyják otthon, ne a buszt cseréljék le."
Pont azért felesleges erről beszélni, mert ahogy te is belátod (remélem ez megfelelő szó) a bringások túlnyomó többsége nem autóról száll bringára. Innentől kezdve konkrétan értelmetlenek azok a megállapítások, hogy "jellemzően" hány autóst vált ki egy bringás, ha a gyakorlatban nem az autósokból lesznek a bringások, így a válasz az: jellemzően semennyit. Önnyugtatásra vagy álmodozásra talán jó lehet ez, másra nem. Ha Kovács Józsi világéletében BKV-zott, majd egyszercsak bringára vált, akkor ő egyetlen autót se váltott ki. Mivel pedig a bringások jelentős része Kovács Józsi típus, innentől felesleges ezt ragozni.
Az autósok többsége azért nem fog soha bringával járni, mert a bringa nem nyújt előnyöket az autóval szemben. (lehet felhorkanni, de a tények makacs dolgok :)) Szépek azok az elméletek, hogy gyrosabb, egészen biztosan meg is lehet határozni olyan útvonalat ahol pont a bringa jön ki gyorsabbra, de az esetek többségében jóval több idő lenne bringával menni bárhonnan bárhová, mint autóval.
A tömegközlekedéssel szemben (különösen a budapestivel) lehetnek előnyei és egy szűk réteg számára jelenthet alternatívát, erre viszont nem az a megoldás, hogy akkor hagyjuk a tömegközlekedést és nyomassuk a bringázást, mert az mindentől függetlenül is csak egy szűk réteg számára lesz vonzó. És ez nem a bringutak mennyiségén meg a KRESZ-be álmodott előnyökön múlik.
"S szerinted a bringautak helyett épülnek az újabb metró, villamosvonalak?"
Szép próbálkozás, csak épp nem erre válaszoltam. Te ezt írtad:
"Nyilván van egy pont, ameddig az autósok és a kerékpárosok felférnének a tömegközlekedési járművekre, de az ezutáni tömeg kiszolgálásához újabb beruházásokra és még több állami támogatásra lenne szükség, ezért az eszmefuttatásod összességében fals."
Nos fals akkor lenne az eszmefuttatásom, ha azt látnánk mindenhol a világban, hogy leállítják a tömegközlekedési beruházásokat és csak bringautakat építgetnének. Ez azonban nem így van. Az, hogy a tömegközlekedés (és az autós közlekedés, ezt se feljetsük ki) folyamatos és intenzív fejlesztése mellett felfestenek néhány csíkot is a bringásoknak, nem azt jelenti, hogy ez lenne a prioritás. Ez egy divat, majd elmúlik, aztán lehet mindent visszafesteni.
""sehol nem gondlják úgy a problémák megoldását, hogy mindenki üljön bringára aztán hajrá"
"Itt sem, de ez már-már @aabroncsi erőlködés, hogy bemagyarázz olyat, amiről sosem volt szó."
Ha te nem így gondolod, az nagyszerű, de azért a bringás kommentek többsége nem erről a hozzáállásról árulkodik.
"Jelenleg lehet. Éppen azért dolgozik sok-sok ember, hogy ez változzon. Ha csak 15-20% lenne az a kisebbség, már brutális haszonnal járna, mindenki számára, különösen hosszútávon. Nyilván 4 években gondolkozva más a helyzet."
Ezen hiába dolgozik bárki. Alapvetően téves az az elképzelés, hogy az emberek azért nem ülnek bringára mert nincs bringaút, vagy mert nem lehet szembe menni az egyirányú utcában, vagy mert azt se tudják mi az a bringa. Lehetne ezt még folytatni a végtelenségig, de minek? Az emberek egyszerűen azért nem ülnek bringára, mert a bringa nem megfelelő nekik és semmi olyat nem tudsz tenni, se te, se senki más, amitől az lesz. Esetleg tegyél rá még két kereket, húzz fölé egy burkolatot, tegyél bele kényelmes üléseket meg egy motort ami hajtja. Talán akkor vonzóbb lenne többek számára. :)
Ez így persze elég sarkított, de az emberek nem véletlenül választják az autót: gyors, biztonságos, kényelmes, praktikus. A tömegközlekdést még lehet ilyenné tenni, a bringát viszont soha.
"Csak feketében és fehérben vagy képs gondolkodni? Kurvára fárasztó, de megszoktam."
Ez miből jött le?
"Óh, taníts! Gondolom te 10 évvel ezelőtt megmondtad volna, hogy 400 forint lesz egy liter benzin 2011-ben. Nyilván elképzelhetetlen, hogy a fejlődő országok energiaéhsége, és az esetleges közel-keleti konfliktusok, plusz a tőzsdecápák huncutsága miatt még ebben az évtizedben elérjük a 600 forintos átat."
Ne haragudj, ingyen nem szoktam tanítani. :) De azért pár infó: Egyrészt nem 400 Ft a benzin, legalábbis nekem 385 az nem 400. Másrészt energiaéhség, huncutságok ide-oda, ha valamit a piac nem tud megfizetni, az nem fog elkelni, amivel alapesetben termelő és a kereskedő is veszít, itt viszont van még egy fontos tényező: az állam. Minden annyit ér amennyit adnak érte. Az üzemanyagok iránti kereslet már most is csökken, ami senkinek nem éri meg hosszútávon. Ahogy korábban írtam, az üzemanyag árának közel 70%-a adó. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi üzemanyagárból kb 115 Ft jelenti magát a benzint a maradék kb 270 Ft adó. Itt azért igen szép mozgástér van a huncutságok kompenzálására. :)
"Szerintem ez igen keveseknek kérdés, nem gondoltam, hogy ez magyarázatra szorul. A választ keresd a lobbierő és korrupció fogalmai mentén!"
Az összeesküvéselmélet hívőknek nyilván semmi nem kérdés, de azt hittem, ez itt nem a konteóblog :) Ha a racionalitás is érdekel, akkor a választ inkább a gazdasági tényezőkben keresd.
"Nem igazán értem, hogy miért felesleges arról beszélni. Jellemzően egy bringás egy autóval közlekedőt vált ki, nem? A cél világos: minél többen kerékpározzanak közlekedési céllal, s hogy lehetőleg a kocsit hagyják otthon, ne a buszt cseréljék le."
Pont azért felesleges erről beszélni, mert ahogy te is belátod (remélem ez megfelelő szó) a bringások túlnyomó többsége nem autóról száll bringára. Innentől kezdve konkrétan értelmetlenek azok a megállapítások, hogy "jellemzően" hány autóst vált ki egy bringás, ha a gyakorlatban nem az autósokból lesznek a bringások, így a válasz az: jellemzően semennyit. Önnyugtatásra vagy álmodozásra talán jó lehet ez, másra nem. Ha Kovács Józsi világéletében BKV-zott, majd egyszercsak bringára vált, akkor ő egyetlen autót se váltott ki. Mivel pedig a bringások jelentős része Kovács Józsi típus, innentől felesleges ezt ragozni.
Az autósok többsége azért nem fog soha bringával járni, mert a bringa nem nyújt előnyöket az autóval szemben. (lehet felhorkanni, de a tények makacs dolgok :)) Szépek azok az elméletek, hogy gyrosabb, egészen biztosan meg is lehet határozni olyan útvonalat ahol pont a bringa jön ki gyorsabbra, de az esetek többségében jóval több idő lenne bringával menni bárhonnan bárhová, mint autóval.
A tömegközlekedéssel szemben (különösen a budapestivel) lehetnek előnyei és egy szűk réteg számára jelenthet alternatívát, erre viszont nem az a megoldás, hogy akkor hagyjuk a tömegközlekedést és nyomassuk a bringázást, mert az mindentől függetlenül is csak egy szűk réteg számára lesz vonzó. És ez nem a bringutak mennyiségén meg a KRESZ-be álmodott előnyökön múlik.
"S szerinted a bringautak helyett épülnek az újabb metró, villamosvonalak?"
Szép próbálkozás, csak épp nem erre válaszoltam. Te ezt írtad:
"Nyilván van egy pont, ameddig az autósok és a kerékpárosok felférnének a tömegközlekedési járművekre, de az ezutáni tömeg kiszolgálásához újabb beruházásokra és még több állami támogatásra lenne szükség, ezért az eszmefuttatásod összességében fals."
Nos fals akkor lenne az eszmefuttatásom, ha azt látnánk mindenhol a világban, hogy leállítják a tömegközlekedési beruházásokat és csak bringautakat építgetnének. Ez azonban nem így van. Az, hogy a tömegközlekedés (és az autós közlekedés, ezt se feljetsük ki) folyamatos és intenzív fejlesztése mellett felfestenek néhány csíkot is a bringásoknak, nem azt jelenti, hogy ez lenne a prioritás. Ez egy divat, majd elmúlik, aztán lehet mindent visszafesteni.
""sehol nem gondlják úgy a problémák megoldását, hogy mindenki üljön bringára aztán hajrá"
"Itt sem, de ez már-már @aabroncsi erőlködés, hogy bemagyarázz olyat, amiről sosem volt szó."
Ha te nem így gondolod, az nagyszerű, de azért a bringás kommentek többsége nem erről a hozzáállásról árulkodik.
"Jelenleg lehet. Éppen azért dolgozik sok-sok ember, hogy ez változzon. Ha csak 15-20% lenne az a kisebbség, már brutális haszonnal járna, mindenki számára, különösen hosszútávon. Nyilván 4 években gondolkozva más a helyzet."
Ezen hiába dolgozik bárki. Alapvetően téves az az elképzelés, hogy az emberek azért nem ülnek bringára mert nincs bringaút, vagy mert nem lehet szembe menni az egyirányú utcában, vagy mert azt se tudják mi az a bringa. Lehetne ezt még folytatni a végtelenségig, de minek? Az emberek egyszerűen azért nem ülnek bringára, mert a bringa nem megfelelő nekik és semmi olyat nem tudsz tenni, se te, se senki más, amitől az lesz. Esetleg tegyél rá még két kereket, húzz fölé egy burkolatot, tegyél bele kényelmes üléseket meg egy motort ami hajtja. Talán akkor vonzóbb lenne többek számára. :)
Ez így persze elég sarkított, de az emberek nem véletlenül választják az autót: gyors, biztonságos, kényelmes, praktikus. A tömegközlekdést még lehet ilyenné tenni, a bringát viszont soha.
"Csak feketében és fehérben vagy képs gondolkodni? Kurvára fárasztó, de megszoktam."
Ez miből jött le?
"Óh, taníts! Gondolom te 10 évvel ezelőtt megmondtad volna, hogy 400 forint lesz egy liter benzin 2011-ben. Nyilván elképzelhetetlen, hogy a fejlődő országok energiaéhsége, és az esetleges közel-keleti konfliktusok, plusz a tőzsdecápák huncutsága miatt még ebben az évtizedben elérjük a 600 forintos átat."
Ne haragudj, ingyen nem szoktam tanítani. :) De azért pár infó: Egyrészt nem 400 Ft a benzin, legalábbis nekem 385 az nem 400. Másrészt energiaéhség, huncutságok ide-oda, ha valamit a piac nem tud megfizetni, az nem fog elkelni, amivel alapesetben termelő és a kereskedő is veszít, itt viszont van még egy fontos tényező: az állam. Minden annyit ér amennyit adnak érte. Az üzemanyagok iránti kereslet már most is csökken, ami senkinek nem éri meg hosszútávon. Ahogy korábban írtam, az üzemanyag árának közel 70%-a adó. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi üzemanyagárból kb 115 Ft jelenti magát a benzint a maradék kb 270 Ft adó. Itt azért igen szép mozgástér van a huncutságok kompenzálására. :)
"Szerintem ez igen keveseknek kérdés, nem gondoltam, hogy ez magyarázatra szorul. A választ keresd a lobbierő és korrupció fogalmai mentén!"
Az összeesküvéselmélet hívőknek nyilván semmi nem kérdés, de azt hittem, ez itt nem a konteóblog :) Ha a racionalitás is érdekel, akkor a választ inkább a gazdasági tényezőkben keresd.
HoyamaX
2011.04.26 03:22:35
@Perillustris:
"Egy részük viszont igen, ami jó eséllyel annak a jele, hogy mégiscsak van átjárás. Az MK azért dolgozik, hogy kedvezőbb legyen az arány."
Az autósokat és az autózást folyamatosan fikázó megnyilvánulásokkal, igen nagy esélyt látok arra, hogy egyre több autós gondol majd egyre pozitívabban a bringázásra. :) Sok sikert az MK-nak! (amúgy mi az?)
"Tulajdonképpen a kerékpárosok önsanyargatók. LOL"
Nem figyelsz. Azt írtam az AUTÓZÁSSAL szemben nincs előnye. Mivel pedig korábban már megállapítottuk, hogy a bringáok nem az autózás helyett választják a bringát, így miért tartanám őket önsanyargatónak? Azt én is írtam, hogy a tömegközlekedéssel szemben lehetnek előnyei egy szűk réteg számára.
"5-8 km-es távokról beszélünk, mely megtételére kifejezetten ajánlott a bringa. Nem, nem a péknek, nem a szénszállítónak."
Ki ajánlja? Te? 5-8-akárhány km-es távon is lassabb mint az autó.
"Oké, hogy van 800 ezer "rokkantunk", de szerinted még ennél is több a nyomorék?"
Ez, hogy jön ide? Attól mert valaki fizikailag képes tekerni egy bringát még nem jelenti azt, hogy ideális közlekedési eszköz lenne számára. Nem igazán értem ezeket az eltévelyedéseidet, olyan dolgokkal példálózol (már nem először) amiknek köze nincs ahhoz amit írok. Gondolod, tűnik fel? :)
"S ezt ki akarja? Az MK évek óta együttműködik a BKV-val, s BKK-val is partneri viszonyt ápol."
Fantasztikus.
"Ehelyett azt látjuk, aminek nagyon örülünk, hogy civilizált városokban a tömegközlekedés mellett a kerékpáros infrastruktúrát is intenzíven fejlesztik."
Örülj is neki, mert nem fog sokáig tartani :) Egy darabig még el lehet adni ezt a témát, amíg lesz rá vevő, de mint minden divathullámnak, ennek is vége lesz. Amíg a politikusok kampánytémát látnak a bringázásban addig fog ez menni.
"A legtöbb ember elsőre pontosan ezzel indokolja, hogy miért nem bringázik. Sajnos a laikus többség még mindig a kerékpárutak biztonságosságában hisz, de ez más tészta."
Akkor most az a cél, hogy a laikus többségnek építsünk jó sok bringautat amin egyszer végigtekerhetnek, majd rájönnek, hogy az nem is jó nekik? Mert jelenleg tulajdonképpen ez történik, épült sok-sok bringaút, amiket a kutya nem használ. De reméliem eléritek, hogy épüljön még több, rengeteg felesleges hely van még a városban.
"Nem kergetek illúziókat a magyar társadalom intellektuális és mentális állapotával kapcsolatban, ám ennek ellenére jóval rugalmasabbnak vélem a helyzetet. Ennek talán a legjobb bizonyítéka, hogy az elmúlt években megtöbbszöröződött a kerékpárosok száma, tehát mégiscsak vonzó lett rengeteg embernek, aki addig más eszközzel közlekedett. A kvázi "ellenszél" dacára. Talán nem merészség kijelenteni, hogy amennyiben kifejezetten bringabarát intézkedések és fejlesztések történnek, akkor ez a folyamat még tovább is nőhet."
Ja, megtöbbszöröződött. A semmiről, egyből a semminél egy kicsit többre. :) Azt már csak félve kérdezem, hogy vajon minek a hatására történt ez a hatalmas megtöbbszöröződés, ha egyébként itt minden annyira szar bringás szempontból, hogy tulajdonképpen semmi se jó? Nem akarom nagyon elrontani a kedved, de azért én valahogy valószínűbbnek látom, hogy a BKV drasztikus jegyár emeléseinek kicsit több köze van ehhez a "megtöbbszöröződéshez" mint az MK áldásos tevékenységének. :)
"Szerintem a bringára is nyugodtan ráhúzhatók ezek a jelzők."
Meglepődtem volna ha egy fanatikus másképp látja. :) Nyilván a gyorsaság, a biztonság, a kényelem és parktikum mind relatív fogalmak, ha valakinek mindenből elég a kevés, akkor bármit ráhúzhat a bringára. :)
"Onnan, hogy el sem tudod képzelni, hogy valaki hétfőn autós, kedden gyalogos/tömegközlekedő, szerdán pedig kerékpáros legyen."
Igen, ezt valóban nem tudom elképzelni, sőt a télapóban se hiszek már régóta. Csütörtökre és péntekre viszont igazán írhattál volna még valamit.
"Cserébe majd 415-nél is 400-at írok, oké?"
Izgibb lenne ha mindig csak a tényeket írnád, a ferdítgetés elég unalmas.
"Ja, csökken. Magyarországon. A kínaiak meg a tízszeresét veszik fel az általunk megspórolt üzemanyagnak. Globálisan semmilyen téren nem vagyunk tényezők."
Ki beszélt itt arról, hogy tényezők lennénk? Az üzemanyagárba viszont igencsak bele tudunk szólni, hiszen ahogy fentebb írtam, nagyobb része a magyar állam zsebébe megy, így igencsak van ráhatása. Az olajár még bőven a válság előtti szinten van, csak a benzinár dönt rekordokat.
"Ja, oké, biztos tévedtem. Nincs is korrupció az autópályaépítéseknél. Sem."
Megint másról beszélsz, de értsd már meg, hogy ez nem jön be! :) Hiába akarod a számba adni, nem azt állítottam, hogy nincs korrupció az útépítéseknél, megnyugodhatsz, még a kerékpárutak építésénél is van (sőt, ott van csak igazán, egyébként miért épülnénk párszáz méteres, sehonnan, sehová vezető bringautak?). Csakhogy a korrupció itt arról szól, hogy ki építse az utat és nem arról, hogy milyen út épüljön is hová. Márpedig mi az utóbbiról beszélünk.
"Egy részük viszont igen, ami jó eséllyel annak a jele, hogy mégiscsak van átjárás. Az MK azért dolgozik, hogy kedvezőbb legyen az arány."
Az autósokat és az autózást folyamatosan fikázó megnyilvánulásokkal, igen nagy esélyt látok arra, hogy egyre több autós gondol majd egyre pozitívabban a bringázásra. :) Sok sikert az MK-nak! (amúgy mi az?)
"Tulajdonképpen a kerékpárosok önsanyargatók. LOL"
Nem figyelsz. Azt írtam az AUTÓZÁSSAL szemben nincs előnye. Mivel pedig korábban már megállapítottuk, hogy a bringáok nem az autózás helyett választják a bringát, így miért tartanám őket önsanyargatónak? Azt én is írtam, hogy a tömegközlekedéssel szemben lehetnek előnyei egy szűk réteg számára.
"5-8 km-es távokról beszélünk, mely megtételére kifejezetten ajánlott a bringa. Nem, nem a péknek, nem a szénszállítónak."
Ki ajánlja? Te? 5-8-akárhány km-es távon is lassabb mint az autó.
"Oké, hogy van 800 ezer "rokkantunk", de szerinted még ennél is több a nyomorék?"
Ez, hogy jön ide? Attól mert valaki fizikailag képes tekerni egy bringát még nem jelenti azt, hogy ideális közlekedési eszköz lenne számára. Nem igazán értem ezeket az eltévelyedéseidet, olyan dolgokkal példálózol (már nem először) amiknek köze nincs ahhoz amit írok. Gondolod, tűnik fel? :)
"S ezt ki akarja? Az MK évek óta együttműködik a BKV-val, s BKK-val is partneri viszonyt ápol."
Fantasztikus.
"Ehelyett azt látjuk, aminek nagyon örülünk, hogy civilizált városokban a tömegközlekedés mellett a kerékpáros infrastruktúrát is intenzíven fejlesztik."
Örülj is neki, mert nem fog sokáig tartani :) Egy darabig még el lehet adni ezt a témát, amíg lesz rá vevő, de mint minden divathullámnak, ennek is vége lesz. Amíg a politikusok kampánytémát látnak a bringázásban addig fog ez menni.
"A legtöbb ember elsőre pontosan ezzel indokolja, hogy miért nem bringázik. Sajnos a laikus többség még mindig a kerékpárutak biztonságosságában hisz, de ez más tészta."
Akkor most az a cél, hogy a laikus többségnek építsünk jó sok bringautat amin egyszer végigtekerhetnek, majd rájönnek, hogy az nem is jó nekik? Mert jelenleg tulajdonképpen ez történik, épült sok-sok bringaút, amiket a kutya nem használ. De reméliem eléritek, hogy épüljön még több, rengeteg felesleges hely van még a városban.
"Nem kergetek illúziókat a magyar társadalom intellektuális és mentális állapotával kapcsolatban, ám ennek ellenére jóval rugalmasabbnak vélem a helyzetet. Ennek talán a legjobb bizonyítéka, hogy az elmúlt években megtöbbszöröződött a kerékpárosok száma, tehát mégiscsak vonzó lett rengeteg embernek, aki addig más eszközzel közlekedett. A kvázi "ellenszél" dacára. Talán nem merészség kijelenteni, hogy amennyiben kifejezetten bringabarát intézkedések és fejlesztések történnek, akkor ez a folyamat még tovább is nőhet."
Ja, megtöbbszöröződött. A semmiről, egyből a semminél egy kicsit többre. :) Azt már csak félve kérdezem, hogy vajon minek a hatására történt ez a hatalmas megtöbbszöröződés, ha egyébként itt minden annyira szar bringás szempontból, hogy tulajdonképpen semmi se jó? Nem akarom nagyon elrontani a kedved, de azért én valahogy valószínűbbnek látom, hogy a BKV drasztikus jegyár emeléseinek kicsit több köze van ehhez a "megtöbbszöröződéshez" mint az MK áldásos tevékenységének. :)
"Szerintem a bringára is nyugodtan ráhúzhatók ezek a jelzők."
Meglepődtem volna ha egy fanatikus másképp látja. :) Nyilván a gyorsaság, a biztonság, a kényelem és parktikum mind relatív fogalmak, ha valakinek mindenből elég a kevés, akkor bármit ráhúzhat a bringára. :)
"Onnan, hogy el sem tudod képzelni, hogy valaki hétfőn autós, kedden gyalogos/tömegközlekedő, szerdán pedig kerékpáros legyen."
Igen, ezt valóban nem tudom elképzelni, sőt a télapóban se hiszek már régóta. Csütörtökre és péntekre viszont igazán írhattál volna még valamit.
"Cserébe majd 415-nél is 400-at írok, oké?"
Izgibb lenne ha mindig csak a tényeket írnád, a ferdítgetés elég unalmas.
"Ja, csökken. Magyarországon. A kínaiak meg a tízszeresét veszik fel az általunk megspórolt üzemanyagnak. Globálisan semmilyen téren nem vagyunk tényezők."
Ki beszélt itt arról, hogy tényezők lennénk? Az üzemanyagárba viszont igencsak bele tudunk szólni, hiszen ahogy fentebb írtam, nagyobb része a magyar állam zsebébe megy, így igencsak van ráhatása. Az olajár még bőven a válság előtti szinten van, csak a benzinár dönt rekordokat.
"Ja, oké, biztos tévedtem. Nincs is korrupció az autópályaépítéseknél. Sem."
Megint másról beszélsz, de értsd már meg, hogy ez nem jön be! :) Hiába akarod a számba adni, nem azt állítottam, hogy nincs korrupció az útépítéseknél, megnyugodhatsz, még a kerékpárutak építésénél is van (sőt, ott van csak igazán, egyébként miért épülnénk párszáz méteres, sehonnan, sehová vezető bringautak?). Csakhogy a korrupció itt arról szól, hogy ki építse az utat és nem arról, hogy milyen út épüljön is hová. Márpedig mi az utóbbiról beszélünk.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Talán ez a mondat a csúcs:
"Összességében tehát a városi autóhasználat antidemokratikus, különösen, hogy az autótulajdonossal a mai napig alig egy-két tagállamban fizettetik meg választásuk külső környezeti terheit, miközben az utak infrastruktúráját a teljes lakosság adóbefizetéseiből finanszírozzák."
Az üzemanyag árának közel 70%-a adó. Egy teli tank benzinből közel 16eFt megy közvetlenül az államkasszába. Ha havonta csak egyszer tankolok, az évi 200 000 Ft egyetlen autónál (csak az adó!)! Aztán ott van még a regisztráicós adó, ami még egy kisautónál is 3-400 000 Ft, meg az áfa, vagyonszerzési illeték, üzembehelyezési díjak stb (csak tavaly több mint új 43 000 autót adtak el). Plusz a parkolási díjak (belvárosban óránként 400), autópályadíjak, alkatrészek áfája. A gépjárműadót már nem is mondom, az a fentiekhez képest szinte nevetséges összeg. Meg ugye az a sok tízezer munkahely és az általuk generált adóbevétel, amit az autós szolgáltatószektor termel, na és persze az autógyárak, beszállítok tucatjai. Az autósokból és az autós szektorból sok százmilliárdos bevétele van az államnak évente, nem beszélve a gazdaságról.
"Az autók kitiltásával ugyanis tagoltabbá válik a közlekedés, és ezáltal több vonat, metró és egyéb tömegközlekedés kell, ami nagyságrendekkel több embert foglalkoztatását jelenti. Másrészt csomó infrastruktura építést és fenntartást, de akár sokkal több bringaboltot és szerelőt, vagy például egy hadseregnyi dolgozót, akik a városi bringakölcsönző-hálózatot üzemeltetik és tartják karban. További munkahelyeket teremthet a zöld energiaipar."
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Menj orvoshoz ember, utána meg iskolába.