Adatok
Márton Mónika
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sämling Coaching
Leadership Branding, Self Branding - Beszámoló 3. tematikus napunkról
2011.04.29 10:58:00
A Sämling Solution Consulting Kft. által havi szinten megrendezésre kerülő Tematikus Coaching Nap „vezető márka / én márka” témakörben megszervezett alkalma nagy meglepetést okozott számomra. Az igazat megvallva nem elsősorban a téma miatt vettem részt a programon, azt a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nagyon nagy örömünkre szolgál, hogy olvassa blogunkat, ( internetes naplónkat) a bejegyzés pedig igen hasznos észrevétel számunkra. Valóban igaz, hogy sok az angol kifejezés a mai magyar nyelvben, én is sokat gondolkodom ilyen esetben, hogy mivel is lehetne ezeket helyettesíteni. Sokszor azonban egyszerűbb az angol kifejezést használni, mert az közismert a szakmában, vagy mert egyelőre nincs magyar megfelelője. A coachot sokszor fordítják üzleti edzőnek, ami szerintem le is fedi a tevékenységet, én magam szeretem ezt az elnevezést.
Abban is egyet értek, hogy kívülről „jobbá tenni” valakit nem lehet, legyen valaki bármilyen kiváló coach, beletörne a bicskája. Abban azonban mélységesen hiszek, hogy minden ember képes a saját erejéből megváltozni, és ha ebben egy külső támogató segíti, biztatja, amikor feladná, új alternatívákat mutat, töretlenül hisz benne, még a nehéz időszakokban is, akkor az az ember tud változni.
Ha ebben nem hinnék, nem választottam volna ezt a hivatást. Nem megváltoztatok, csak kísérek, és tanúja vagyok egy változásnak.
Az idézet, amit a majomról írt, hát…itt sem tudok vitába szállni Önnel. Valóban, néhány éve még a személyes márka fogalma azt takarta, hogy hogyan adjuk el a semmit úgy, mintha valami lenne. Rengeteg irodalom született erről. Mi, a Samling Solution üzleti edzői sosem vállalnánk el egy ilyen megbízást, nem éreznénk etikusnak: „ Abban szeretnék fejlődni, hogy úgy tűnjön jobb vezető vagyok, és el tudjam adni nem létező képességeimet.”
De boldogan igent mondunk egy olyan felkérésre, hogy szeretném, ha az alapvető emberi értékek, amiket vallok, megjelennének a vezetői munkámban, hogy példaként álljak az emberek előtt. Miben kell ahhoz fejlődnöm, hogy ez így legyen?
A személyes márka egy definíció szerint az, amit mondanak rólunk, amikor kimegyünk az ajtón. Szívesen segítünk abban az adott vezetőnek, hogy olyan ember váljék belőle, aki ha kimegy az ajtón, akkor is a tisztelet hangján beszéljenek róla.
A jellem szerintem nem egy statikus dolog, hanem állandóan változó sajátja az embereknek, ami elmozdulhat erre is és arra is. Szélsőséges példák vannak ezzel kapcsolatban a világtörténelemben, és az irodalom is sokat foglalkozik ezzel a témával. Hadd szúrjak be ide egy mondást én is: „Egyetlen dolog van a világon, amin biztosan tudsz változtatni: önmagad!”
És végül az a „ fránya” helyesírás :) : Bevallom, nem tudom, hogyan helyes. Megnéztük az Interneten, és az alapján használjuk így, ahogy a többség használja. Most viszont már tényleg kíváncsi vagyok rá, ígérem, utána nézek és megírom Önnek a pontos verziót.
Üdvözlettel: Márton Mónika