Adatok
Wick
0 bejegyzést írt és 122 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tegnap beballagtam az egyik helyi bankba, becéloztam a bankautomatát, pénzt szerettem volna felvenni. Az automata közölte, nem fogadja el a kártyámat. Közvetlenül a nyelv kiválasztása után, ebből következik, hogy magával a kártyával volt baja, esélyt sem adott, hogy elrontsam a PIN kódomat.
Az…..
Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében? Nyáron felfedeztük a lekopott rokkantparkolót, egy héten belül felfestették. Évszaktól függetlenül, esős időben sorra törik össze magukat az épület előtt kanyarodó…..
Wick
2014.09.18 08:43:02
@CoIie: Ejgen, ráközelít, mert a mentő vezetője nem ér rá arra, hogy fél percekig fékezgessen ötvenről állóra, mint józsibácsi. Arra számít, hogy eltakarodik a mamlasz az útjából, de fel van készülve arra, hogy mi van akkor, ha mégsem. Akkor szépen pontra fékezve megáll a seggétől két centire, és beleküldi a jóságos fénykürtöt a retinájába a sutának.
A zauttós meg hülye. Pont. Főleg tömegben ostoba. Külön-külön persze okosak meg szépek, és a jelenlevők mint tudjuk MINDIG kivételek, de egy közepesen sűrű forgalom bármelyik tetszőleges városban (Budapesten főleg) átlag ötpercenként mutat egy-egy kiváló példát a tehetségtelenség, a figyelmetlenség, és az öntudat találkozására.
A zauttós meg hülye. Pont. Főleg tömegben ostoba. Külön-külön persze okosak meg szépek, és a jelenlevők mint tudjuk MINDIG kivételek, de egy közepesen sűrű forgalom bármelyik tetszőleges városban (Budapesten főleg) átlag ötpercenként mutat egy-egy kiváló példát a tehetségtelenség, a figyelmetlenség, és az öntudat találkozására.
Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor a legjobb fejek sem beszédesek. De néha kicaplatunk a konyhába, csak egy kávéért, egy pohár vízért, beszélgetni öt percet. Ma összesen kétszer voltam kint, és mind a…..
Pere Laci ismét jelentkezik Indiából, ezúttal a technika csodáiba avat be minket. A sztorihoz hozzátartozik, hogy komoly problémát okozott, sőt, egyenesen katasztrófával ért fel a tény, hogy az ezeddig remekül teljesítő Volvo Penta-motor (amellyel szivattyúztak) hirtelen…..
Wick
2014.06.07 23:33:48
@tailor13: volt olyan, hogy a levegőszűrő tyúkketrec-fazonú borítása elvált a nagy rázkódástól, a (volvo-penta) motor bekajálta, és szépen kitámasztotta a szelepet. Szerszám PERSZE a parton, hajó a magyartenger közepén, gigászi szélcsend, a leltár pedig egy gyerekcsónakhoz való műanyaglapát a négytonnás hajóhoz plusz fejenként aggasztóan kevés (=hat) sör. Innen szép nyerni. :D
mondjuk egy gyors hengerfej le-föl után (közte persze az idegentest kipiszkálása) kattogott tovább a VP ahogy a nagykönyvben meg vala írva. :D
mondjuk egy gyors hengerfej le-föl után (közte persze az idegentest kipiszkálása) kattogott tovább a VP ahogy a nagykönyvben meg vala írva. :D
Wick
2014.06.07 23:36:38
@Pere László: jól sejtem hogy utálni fogsz ha elárulom, mit vacsoráztam? :D :D
ilyen isteni főtt-füstölt szalonnát rég ettem, ráadásul a lilahagyma sem az a teszkósvonulat volt. Zamatos, lédig, minerális, amitcsakakarsz. :))
A kenyér pedig frissen saját készítésű enyhén fokhagymás-feketeborsos kenyérke.
Énkérekelnézést.
ilyen isteni főtt-füstölt szalonnát rég ettem, ráadásul a lilahagyma sem az a teszkósvonulat volt. Zamatos, lédig, minerális, amitcsakakarsz. :))
A kenyér pedig frissen saját készítésű enyhén fokhagymás-feketeborsos kenyérke.
Énkérekelnézést.
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte
Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt.
Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel…..
Létezik egy dolog, ami ha nincs, akkor bunkó vagy, ellenben ha túlzásba viszed, akkor is bunkó vagy. Előzékenységnek hívják és így irtják ki a kezdőkből.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Wick
2014.03.27 09:04:20
@ommm: Lehet, hogy itt és ekkor erről volt szó, meg hogy a kérdéses időben a fű se nőtt, de szerintem is az oktatónak volt igaza, DE! Mindig van egy de.
1.) Nem abban volt igaza, hogy nem szabad előzékenynek lenni, abban neked van igazad: ha nem fáj, hadd menjen.
2.) Abban volt igaza az oktatónak, hogy "indokolatlanul" fékezett a gyerek: előbbsége volt, a forgalmi helyzet nem indokolta, vészhelyzet nem volt. Ez alapján egy forgalmi vizsgán a vizsgabiztos milyen következtetést vonjon le? Azt hogy előzékeny volt, vagy azt, hogy a hülye még azt se tudja, kinek van elsőbbsége? Az oktató a vizsgára tanít, nem közlekedni. Arra amúgy is kevés az a huszonharmincvalahány óra.
3.) megint más kérdés (és ez mondjuk a nebuló meg az oktató előéletén és kettejük idegállapotán is múlik), hogy mennyivel lett volna jobb, ha megvárja, hogy a bringakirályok kámforrá válnak, elindul a Tévez, majd menet közben a Kolosy térig üvöltözik vele. Ez persze csak egy módszer, ez sem alkalmazható mindig mindenkivel szemben.
Szóval az oké, hogy rutinos vezetőtől ez az apró figyelmesség elvárás is lehetne, akinek már benne van 4-500ezer kilométer a lábába, másképp gondolkodik a dolgokról (de talán még csak nem is kéne hogy elvárás legyen, tekintettel arra, hogy ha jól értem, ha ti elporoszkáltatok volna negyvennel, utána azonnal át tudtak volna menni), de tanulóba igenis a szabálykövető és kiszámítható viselkedést legyenek kedvesek beleprogramozni.
Én akkor szoktam elengedni a bringakirályt / gyalogost / szerencsétlen lúzert aki le/följönne a rakpartról/ra, ha a szembejövők vagy a mögöttes forgalmi helyzet indokolja. Ha szembe nem jönnek, elengedem a pöcsöt aki mondjuk feljönne a Batyinál észak felé, hadd szaladjon. Megint más kérdés, hogy erre rá is lehet baszni, van hogy füstölős satut nyom a sor mögötted mert persze attól még, hogy a seggedben liheg, nem figyel, meg olyan is van, hogy ott állunk fél percig, mert a hülyének nem áll össze a kettő + kettő, oszt csak akkor indul el, amikor szemből VÉGRE odaérne a konténeres IFA...
1.) Nem abban volt igaza, hogy nem szabad előzékenynek lenni, abban neked van igazad: ha nem fáj, hadd menjen.
2.) Abban volt igaza az oktatónak, hogy "indokolatlanul" fékezett a gyerek: előbbsége volt, a forgalmi helyzet nem indokolta, vészhelyzet nem volt. Ez alapján egy forgalmi vizsgán a vizsgabiztos milyen következtetést vonjon le? Azt hogy előzékeny volt, vagy azt, hogy a hülye még azt se tudja, kinek van elsőbbsége? Az oktató a vizsgára tanít, nem közlekedni. Arra amúgy is kevés az a huszonharmincvalahány óra.
3.) megint más kérdés (és ez mondjuk a nebuló meg az oktató előéletén és kettejük idegállapotán is múlik), hogy mennyivel lett volna jobb, ha megvárja, hogy a bringakirályok kámforrá válnak, elindul a Tévez, majd menet közben a Kolosy térig üvöltözik vele. Ez persze csak egy módszer, ez sem alkalmazható mindig mindenkivel szemben.
Szóval az oké, hogy rutinos vezetőtől ez az apró figyelmesség elvárás is lehetne, akinek már benne van 4-500ezer kilométer a lábába, másképp gondolkodik a dolgokról (de talán még csak nem is kéne hogy elvárás legyen, tekintettel arra, hogy ha jól értem, ha ti elporoszkáltatok volna negyvennel, utána azonnal át tudtak volna menni), de tanulóba igenis a szabálykövető és kiszámítható viselkedést legyenek kedvesek beleprogramozni.
Én akkor szoktam elengedni a bringakirályt / gyalogost / szerencsétlen lúzert aki le/följönne a rakpartról/ra, ha a szembejövők vagy a mögöttes forgalmi helyzet indokolja. Ha szembe nem jönnek, elengedem a pöcsöt aki mondjuk feljönne a Batyinál észak felé, hadd szaladjon. Megint más kérdés, hogy erre rá is lehet baszni, van hogy füstölős satut nyom a sor mögötted mert persze attól még, hogy a seggedben liheg, nem figyel, meg olyan is van, hogy ott állunk fél percig, mert a hülyének nem áll össze a kettő + kettő, oszt csak akkor indul el, amikor szemből VÉGRE odaérne a konténeres IFA...
Wick
2014.03.27 09:10:13
@Szabványok: egy ismerősőm kicsit másképp oldotta meg, ő műhelykocsival volt, levette szépen a bilincset, berakta hátul a raktérbe nehogy baja legyen, majd amikor végzett a napi karikával, felhívta a sóhivatalt, hogy hova parancsolják a kerékbilincsüket, mert ő elindulna lassan haza, hurcolászni meg nem akarja hetekig, ráadásul kéne a csekk is, hogy befizethesse még mielőtt zár a posta. :)
Wick
2014.03.27 09:21:50
@Szakadás: Ahha, ez érvényes a sima júzerre. A Tévez úgy jótékonykodik, ahogy az oktatója hagyja. Ugyanis az is tévedés, hogy a tanvez vezet, a tanvez vezetni tanul, attól, aki oktatja, és ha ő azt mondja, hogy dáváj, nem mondjuk le szíre szóra az elsőbbségről, nem azért ruháztak fel vele az elvtársak, akkor "parancsértettem" és továbbhaladás.
A rakparton a stoptáblás bringakereszteződés: Az azért is érdekes, mert ott a bringások sincsenek nagyon képben azzal, hogy meg kéne állniuk. Vitatkoztam már ott picikét egy debillel. Illetve közöltem vele, mármint azon kívül, hogy most van a második születésnapja, hogy az a szép piros tábla nem tájépítészeti szempontból van ott ellensúlyozandó a sok zöldfelület látványát, hanem azért hogy álljon meg szépen és erissze el az autókat, mielőtt átteker. Plusz ha mindenképp az a célja, hogy eléugorjon az autóknak, szálljon le szépen a bicikliről, és fél méterrel odább a ZEBRÁN TOLJA szépen. És akkor lehet, hogy nem gépesítve fogják lesegíteni a bicikliről, hanem átengedik, (először is azért, mert ÉSZREVESZIK, nem harminccal suhanva jelenik meg balról, másodszor is mert ELSŐBBSÉGE lesz varázslatos módon) illetve ha nem, akkor joggal pampoghat, és most legyen kedves arról tájékoztatni, hogy kívánja eltüntetni a karcokat a lökhárítóról, azonnali jelleggel.
A rakparton a stoptáblás bringakereszteződés: Az azért is érdekes, mert ott a bringások sincsenek nagyon képben azzal, hogy meg kéne állniuk. Vitatkoztam már ott picikét egy debillel. Illetve közöltem vele, mármint azon kívül, hogy most van a második születésnapja, hogy az a szép piros tábla nem tájépítészeti szempontból van ott ellensúlyozandó a sok zöldfelület látványát, hanem azért hogy álljon meg szépen és erissze el az autókat, mielőtt átteker. Plusz ha mindenképp az a célja, hogy eléugorjon az autóknak, szálljon le szépen a bicikliről, és fél méterrel odább a ZEBRÁN TOLJA szépen. És akkor lehet, hogy nem gépesítve fogják lesegíteni a bicikliről, hanem átengedik, (először is azért, mert ÉSZREVESZIK, nem harminccal suhanva jelenik meg balról, másodszor is mert ELSŐBBSÉGE lesz varázslatos módon) illetve ha nem, akkor joggal pampoghat, és most legyen kedves arról tájékoztatni, hogy kívánja eltüntetni a karcokat a lökhárítóról, azonnali jelleggel.
Nincs nála háromszázezer forintnál drágább autó. Ennyiért viszont Ticót, Corsát vagy akár Volvót is kapsz.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Wick
2014.02.14 07:19:07
@nagylori: nekem valami miatt ötajtós fasztra dereng, méghozzá a kiváló piros színben...
Holnap (február 5.) lesz a Robotzsaru-remake premier előtti vetítése a Cinema City Aréna Plázában. Este 20.00-tól akár te is megnézheted másodmagaddal, hogyan sikerült gyermekkorom egyik kedvenc kult-filmjének mai feldolgozása. Nagyon ott lennék én is, de a kötelesség Párizsba…..
Wick
2014.02.04 17:01:02
Egy barátom sztorija, mellesleg két állólámpás Mercije és egy Fecskéje van. Alapvetően egy hétköznapi életben szupernormálisnak tűnő egyed, aki titokban Mercedes-harácsoló elmebeteg, orvos nem látta, Pontonja nem volt még. Mostanában épp lakást újít fel. Rövid a sztori.…..
Wick
2014.01.16 11:19:06
@1127ccm: "Ezt csak én nem értem?!"
"Úgy hívják, Domsjö." Én ezen a PONTON (hahaha...) értettem meg. :)
"Úgy hívják, Domsjö." Én ezen a PONTON (hahaha...) értettem meg. :)
...régen sem volt, aztán csak élünk.Majd óvatosabban megyek 'oszt jó lesz.Sosem volt semmi bajom télen.Alig járok autóval amúgy is.Csak a gumigyárak lobbija az egész.És még ezernyi más indok is elhangzik általában azoktól, akik szerint fölösleges.
Mindenki ítélje meg, ahogy…..
Wick
2013.11.23 08:30:04
@b.f.: Megint egy ezerismeretlenes egyenletet akarunk megoldani kettőből.
Téligumi. Futómű. Fék. Olcsó. Nem olcsó. Használt, 50%-os, használt, fossá kopott, vadonat új.
Szerintem meg mindenkit nyáron a Michelisz Norbi télen meg a franc tudja, mondjuk a Bútor Robi hurcolásszon összkerekes vadonat új fékes zsír új futóműves autóval (márkát direkt nem írok) nullkilóméteres prémium gumikon (itt se), különben gyilkosfelelőtlenneautózzon.
Kukkmindegy, mibe ültetsz egy suta vakegeret, az suta vakegér marad. Ott rohadjak el, ha nem jön össze a tágabb ismerettségi körömben egy újabb hátsó betétlap az ilyenek (vagy a cégautós nyomulós gyökerek) miatt. Hogy ezek soha nem tanulják meg a követési távolság fogalmát... eszméletlen.
De csak hogy legyen min huhogni, halkan megjegyzem, hogy azért kicsit vakaróztam én is, amikor a jó honpolgár a féléves akcióshitelessel vadonat új téligumikkal belémszállt az első nagy havazáskor a Váci úton, mert ő nem tudott megállni a piroslámpánál. Pedig nekem volt vagy négy milliméter minta a nyárigumimon... a négyen összesen. :D
Téligumi. Futómű. Fék. Olcsó. Nem olcsó. Használt, 50%-os, használt, fossá kopott, vadonat új.
Szerintem meg mindenkit nyáron a Michelisz Norbi télen meg a franc tudja, mondjuk a Bútor Robi hurcolásszon összkerekes vadonat új fékes zsír új futóműves autóval (márkát direkt nem írok) nullkilóméteres prémium gumikon (itt se), különben gyilkosfelelőtlenneautózzon.
Kukkmindegy, mibe ültetsz egy suta vakegeret, az suta vakegér marad. Ott rohadjak el, ha nem jön össze a tágabb ismerettségi körömben egy újabb hátsó betétlap az ilyenek (vagy a cégautós nyomulós gyökerek) miatt. Hogy ezek soha nem tanulják meg a követési távolság fogalmát... eszméletlen.
De csak hogy legyen min huhogni, halkan megjegyzem, hogy azért kicsit vakaróztam én is, amikor a jó honpolgár a féléves akcióshitelessel vadonat új téligumikkal belémszállt az első nagy havazáskor a Váci úton, mert ő nem tudott megállni a piroslámpánál. Pedig nekem volt vagy négy milliméter minta a nyárigumimon... a négyen összesen. :D
Wick
2013.11.23 08:39:41
@amenta: ezt amúgy már kipróbáltad, vagy csak olvasta valahol a nagybátyád haverja a neten? Mert én csak úgy három autón próbáltam ki eddig. Képzeld, nem dobtam el egyikről se a téligumit a nyár után, sőt, ezek közül tartja az egyik az all time rekordot elsőkerekes autók közül a "vonuljunk fel a hegyre télen tökig érő hóba a nyaralóba inni" versenyben: majdnem teljesen feljutott a telekhatárig, alig kellett sétálni.
Összekóstoltam anno a négyévszakost, és a téligumit is, télen-nyáron egyforma autókon (na bazmeg, politikus leszek, már most hazudok, igaz, a gyártmány, típus ugyanaz, évjáratban egy év, az egyik három a másik ötajtós, motor hengerűrtartalom ugyanaz csak az egyik 8 voltos a másik 16vé) és a négyévszakos az a kólásízű chips esete: semmire nem jó.
Szóval szerintem inkább télit nyáron. Amúgy meg mindenki azt vesz, amit akar, nemde? Csak akkor fog engem érdekelni, hogyha kötelező lesz a téligumi télen, és esetleg amiatt nem fizet a biztosítója annak a majomnak, aki belém jött, mert nyárival tette.
Összekóstoltam anno a négyévszakost, és a téligumit is, télen-nyáron egyforma autókon (na bazmeg, politikus leszek, már most hazudok, igaz, a gyártmány, típus ugyanaz, évjáratban egy év, az egyik három a másik ötajtós, motor hengerűrtartalom ugyanaz csak az egyik 8 voltos a másik 16vé) és a négyévszakos az a kólásízű chips esete: semmire nem jó.
Szóval szerintem inkább télit nyáron. Amúgy meg mindenki azt vesz, amit akar, nemde? Csak akkor fog engem érdekelni, hogyha kötelező lesz a téligumi télen, és esetleg amiatt nem fizet a biztosítója annak a majomnak, aki belém jött, mert nyárival tette.
Két évvel ezelőtt volt egy autóm, melyet legalább annyira szerettem, mint anno a Renault 15GTL-emet: egy 166-os Alfám. Hathengeres, benzines, csodás (és használhatatlan) bőrbelsővel, takony GM-automatával és 17 literes fogyasztással.
Sosem akartam eladni, ahogy az ember sosem akar…..
Wick
2013.10.26 11:12:41
@ommm: Ejgen? Nekem elektronyikus formában csak a régihez van értelmezhető nyelven íródott könyvem, a sajátomé belga, olyanul meg nem értek tehát azért külön nem sétálok le a garázsba. :) Megnéztem viszont a pdf-et, de nem találtam a zsírzásra vonatkozó részt.
Ami amúgy azért is érdekes, mert én életemben nem zsíroztam, elmentem vele úgy majdnem 250ezer kilométert, ebből kb. 50-et azzal, amivel vettem, kb. 60-at egy normálisabb utángyártott szettel, 100 fölött a ricambiféle szettel, meg most valamennyit a filléres szettel. A számok persze hozzávetőlegesek, meg nem is mindig cserélgettem egyszerre a felsőt és az alsót (asszem felsőből eggyel kevesebb fogyott el. Szóval ez a zsír dolog nekem személy szerint új. :) Van erről valami fotelből elérhető irodalom? :))
Ami amúgy azért is érdekes, mert én életemben nem zsíroztam, elmentem vele úgy majdnem 250ezer kilométert, ebből kb. 50-et azzal, amivel vettem, kb. 60-at egy normálisabb utángyártott szettel, 100 fölött a ricambiféle szettel, meg most valamennyit a filléres szettel. A számok persze hozzávetőlegesek, meg nem is mindig cserélgettem egyszerre a felsőt és az alsót (asszem felsőből eggyel kevesebb fogyott el. Szóval ez a zsír dolog nekem személy szerint új. :) Van erről valami fotelből elérhető irodalom? :))
Wick
2013.10.27 07:26:41
@ommm: Hálás lennék érte. Komolyan. Mindig szívesen tanul újat és hasznosat az ember. :)
Több mint húszméteres biciklis képét festették fel csütörtökön Óbudán egy lakótelepi ház oldalára. Ahogy a fotónkon is látszik, a házfalakon egy menő városi bringás teker, sárhányó nélküli országúti biciklin, sisakban. Bakró riporter a helyszínen megtudta a…..
Wick
2013.08.15 18:40:01
Nem eltaposni kell azt, aki e levelet írta. Pedig nem ez a megoldás: a saját mocskos trükkjével kell megkínozni.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Húsz éve vezetek, azóta nem tudok rájönni, mi lehet annyira sürgős, hogy csakis egy magányos jármű előtti átrohanással oldható meg?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Wick
2013.05.03 07:27:48
@rekszem: Kultúrára nevelési célzat? Sehol. De a FÁMA-III sem lenne az. Erősen nem. :)
Wick
2013.05.03 07:35:15
@rekszem: mondjuk előtte azért olvasd el még egyszer, sztem nem ez volt a fő mondanivalója, igaz, mint mondtam: egyetértek abban, hogy csapnivalóan van megfogalmazva.
Az viszont tény, hogy addig a gyalogosokra is felelősként tekintek, amíg hajlamosak a Hungária körúton 2x4 sávon plusz villamossínek átszaladni, PONTOSAN az aluljáró fölött. Oszt ez nem gimnázium, vagy egyetem, hogy a villamossínt is számolva az összesen 10 sávból 8-ig jutott, az már erős négyes, jólvanfiamleülhet, mert a kilencedikben olyat koppant egy autón, hogy lehetett is egyből elföldeni. Szép látvány volt.
Az viszont tény, hogy addig a gyalogosokra is felelősként tekintek, amíg hajlamosak a Hungária körúton 2x4 sávon plusz villamossínek átszaladni, PONTOSAN az aluljáró fölött. Oszt ez nem gimnázium, vagy egyetem, hogy a villamossínt is számolva az összesen 10 sávból 8-ig jutott, az már erős négyes, jólvanfiamleülhet, mert a kilencedikben olyat koppant egy autón, hogy lehetett is egyből elföldeni. Szép látvány volt.
Wick
2013.05.03 07:43:02
@Guybrush Threepwood, mighty pirate:
MÉG igen... :) de előbb-utóbb összefut egy idegroncs területi képviselő fehér skoda fóbiájával. :D
MÉG igen... :) de előbb-utóbb összefut egy idegroncs területi képviselő fehér skoda fóbiájával. :D
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Wick
2013.02.13 07:43:09
@nagya21: Bármivel lehet értelmesen fogyasztatni, csak ész kell hozzá. Nekem a legfrissebb adataim: 1.9TD Alfa, novemberben 5,18 liter (azóta jellemzően 5,5-5,7), fele országút harmada budapest a maradék agglomeráció, ugyanitt ugyanígy 1.9JTD Alfa nagyobb bódéban 5,2 liter (még 2010-ben, azóta jellemzően 5,7-6). A 2.0TS, 1450 kilós kasztniban 9 liter alatt vonással, országút/autópálya.
A személyes negatív rekordom egy benzin-gázos 3.0V6-tal 9.7 liter gáz volt, ez egy 220km országúti szakasz volt. Tisztán városban (Budapest) a pótkeréktartályba tölthető 42-45 literből 280-330 km-et ment el. Azért az se volt túl rossz. :-)
Amúgy egy gondolatkísérletként megnézném, hogy egy Fiat Tipo vagy Uno bódéba egy 1.9JTD-t belerakva, egy okos remappal, gyári kis 14-es kerekekkel stb. mit fogyasztana. :-)
A személyes negatív rekordom egy benzin-gázos 3.0V6-tal 9.7 liter gáz volt, ez egy 220km országúti szakasz volt. Tisztán városban (Budapest) a pótkeréktartályba tölthető 42-45 literből 280-330 km-et ment el. Azért az se volt túl rossz. :-)
Amúgy egy gondolatkísérletként megnézném, hogy egy Fiat Tipo vagy Uno bódéba egy 1.9JTD-t belerakva, egy okos remappal, gyári kis 14-es kerekekkel stb. mit fogyasztana. :-)
Wick
2013.02.13 07:55:12
@ColT: Nem is igazából a teljesítmény a dönt szerintem.
Nekem van egy olyan becsípődésem, hogy azért esett szét a forgalom ritmusa városban az elmúlt időkben, mert 10-ből 7 autó mostanság (legalábbis akkor és ott, ahol én járok) turbós, közvetlenbefecsis, egyszóval padlógázra kis fordulaton is nagyot lépő darab. Ennek megfelelően a jóképességűek össze-vissza "öblögetnek", gyorsítás, padlófék, gyorsítás, padlófék. Régebben, amikor még a sok fogalmatlan suta vezetni képtelen hülyének szívó benzinest adtak cégautónak, akkor hiába padlózgatta a gófot meg a'ópelt harmadikba-negyedikbe a hetvenes táblánál, komótosan gyorsult (egy 1.6 ... 2.0 common rail dízelhez képest mindenképp), egyenletesebb is volt a közlekedés ritmusa, még úgy is, hogy 5-6 éve még nagyobbnak is tűnt a forgalom.
Nézzél meg egy tetszőleges tédéi oktáviát menet közben, az ember ott fogja vakargatni a pöcsét, tökölődik, majd hirtelen eszébejut, jön a fekete pamacs, és előrelódul, majd rájön, hogy mégse kéne összetolni az előtte haladó sort, akkor fék, itakdajse. Mögötte meg - elméletileg - békésen lehetne konstans haladni 50-60-70-el. Azért elméletileg, mert mindig lesz pár Suhamér, akinek pont az a 8-10 méter fog kelleni, amiben a skodris lambadázik, és bejönnek eléd. Szóval ez tűnt fel, franc tudja, lehet hogy öregszem, vagy régen még nem sajnáltam a benzint/gázolajat arra, hogy messze ki és elkerüljem ezeket a hülyéket...
Nekem van egy olyan becsípődésem, hogy azért esett szét a forgalom ritmusa városban az elmúlt időkben, mert 10-ből 7 autó mostanság (legalábbis akkor és ott, ahol én járok) turbós, közvetlenbefecsis, egyszóval padlógázra kis fordulaton is nagyot lépő darab. Ennek megfelelően a jóképességűek össze-vissza "öblögetnek", gyorsítás, padlófék, gyorsítás, padlófék. Régebben, amikor még a sok fogalmatlan suta vezetni képtelen hülyének szívó benzinest adtak cégautónak, akkor hiába padlózgatta a gófot meg a'ópelt harmadikba-negyedikbe a hetvenes táblánál, komótosan gyorsult (egy 1.6 ... 2.0 common rail dízelhez képest mindenképp), egyenletesebb is volt a közlekedés ritmusa, még úgy is, hogy 5-6 éve még nagyobbnak is tűnt a forgalom.
Nézzél meg egy tetszőleges tédéi oktáviát menet közben, az ember ott fogja vakargatni a pöcsét, tökölődik, majd hirtelen eszébejut, jön a fekete pamacs, és előrelódul, majd rájön, hogy mégse kéne összetolni az előtte haladó sort, akkor fék, itakdajse. Mögötte meg - elméletileg - békésen lehetne konstans haladni 50-60-70-el. Azért elméletileg, mert mindig lesz pár Suhamér, akinek pont az a 8-10 méter fog kelleni, amiben a skodris lambadázik, és bejönnek eléd. Szóval ez tűnt fel, franc tudja, lehet hogy öregszem, vagy régen még nem sajnáltam a benzint/gázolajat arra, hogy messze ki és elkerüljem ezeket a hülyéket...
Wick
2013.02.13 08:02:40
@Agr3ssor:
Alapvetően igazad van, amikor a downsizingot felhozod, a túró és a DS nem elválaszthatatlan, de azért elkülöníthető.
Egyrészt van ugye az a lemez, hogy nem szívesen lennék 10 éves kisköbcentis turbós dízel vagy benzinmotor boldog tulajdonosa 2-300ezer kilométer után - ez volna ugye a downsizing), másrészt meg van az a téma, hogy a kis hengerűrtartalmú, turbóval lélegeztetett motor a valóvilágban nem igazán hozza azt, amit a gyártók ígérnek (amúgy, mint Bandi írta, teljesen jogosan, ha asztat monták hotty így kell mérnyi, akkor így kell mérnyi, megmázsáltuk, 4.2-t fogyaszt, pont) - itt pedig jókat lehet értekezni arról, hogy igazából sem sportolásra sem spórolásra nem túl jók ezek a motorok (nekem legalábbis valahogy sokkal jobban esett akármilyen ilyen kis pöcsköszörű után visszaülni a sima kétezres benzinesbe és az első adandó alkalommal végigskáláztatni vele ezertől hétezerig).
Alapvetően igazad van, amikor a downsizingot felhozod, a túró és a DS nem elválaszthatatlan, de azért elkülöníthető.
Egyrészt van ugye az a lemez, hogy nem szívesen lennék 10 éves kisköbcentis turbós dízel vagy benzinmotor boldog tulajdonosa 2-300ezer kilométer után - ez volna ugye a downsizing), másrészt meg van az a téma, hogy a kis hengerűrtartalmú, turbóval lélegeztetett motor a valóvilágban nem igazán hozza azt, amit a gyártók ígérnek (amúgy, mint Bandi írta, teljesen jogosan, ha asztat monták hotty így kell mérnyi, akkor így kell mérnyi, megmázsáltuk, 4.2-t fogyaszt, pont) - itt pedig jókat lehet értekezni arról, hogy igazából sem sportolásra sem spórolásra nem túl jók ezek a motorok (nekem legalábbis valahogy sokkal jobban esett akármilyen ilyen kis pöcsköszörű után visszaülni a sima kétezres benzinesbe és az első adandó alkalommal végigskáláztatni vele ezertől hétezerig).
Most akkor vagy az osztrákoknál nem esett annyi hó, mint nálunk, vagy a sógorok csinálnak valamit jobban. A felvétel tegnap délután készült, Klingenbach közelében, Sopron felé haladva.
..
Wick
2013.01.18 21:07:04
@Kegyetlen: Így van. Ott a pont. :-)
Kanyarok királya, 59 lóval is az elsők között
Mit írjak fapad, de másként nem lenne 2 milla az ára. Műanyagok mindenhol, de nem zörögnek, amíg nem mész át egy vasúti-, vagy villamos átjárón. Akkor igen, de utána elnémul. Jól össze van szerelve. Hátul nincs kapaszkodó,…..
Wick
2012.12.16 18:06:35
@nordea: most mér, egy 1.4-esnek már jót tesz?
...Mondjuk egy dévú matyiznak biztos, hogy nem tesz jót a kettesben 100, ha jól emlékszem abban a kettes 70 körül elfogyott, oszt csak dadogott a szerencsétlen (hihihi). Akkor 100-nál mit foroghatna kettesben, 10ezret? :-)
Mellesleg nem mindegy neked ki és hogyan teszi tönkre az autóját? Majd elszámol a lelkiismeretével, a szerelőjével, vagy (rosszabb esetben) az autó tulajdonosával.
Az útakadály dologra meg azért csak figyelj oda, mert én is belekergetem a tiltásba hangulattól függően. A 3literes V6-ot. :-P
...Mondjuk egy dévú matyiznak biztos, hogy nem tesz jót a kettesben 100, ha jól emlékszem abban a kettes 70 körül elfogyott, oszt csak dadogott a szerencsétlen (hihihi). Akkor 100-nál mit foroghatna kettesben, 10ezret? :-)
Mellesleg nem mindegy neked ki és hogyan teszi tönkre az autóját? Majd elszámol a lelkiismeretével, a szerelőjével, vagy (rosszabb esetben) az autó tulajdonosával.
Az útakadály dologra meg azért csak figyelj oda, mert én is belekergetem a tiltásba hangulattól függően. A 3literes V6-ot. :-P
Wick
2012.12.16 18:11:05
@Chabs: azért mostanság nem kicsit érezhetően megváltozott a városi forgalom ritmusa a sok köcsög dízelesnek köszönhetően. Viszonylag kis fordulaton a commonrail egész komolyat lépeget, ezért dízellel a tötymörgés is hullámvasút érzést tud kelteni az emberben ha béna a sofőr. Én meg szopom a f***t a sor végén, mert harminc és nyolcvan között haladunk a hatvanas táblánál, csak mert a dízelesek elöl öblögetnek (padlógáz, kicsifék, padlógáz, kicsifék). Hogy szakadnának vissza egy szívó benzinesbe, 10 évvel ezelőtt még sűrű forgalomban is lehetett rendesen haladni, nem voltak hirtelen gyorsítgatások és még hirtelenebb fékezgetések.
Sokan még a nevüket sem ismerik - nem sokáig marad ez így, azt hisszük -, mégis ők vannak perpillanat a toppon: Barcelonában a Huawei mutatta be a világ legizmosabb mobilcsaládját, tetején az 1,5 gigahertzes, négymagos processzorral (rajta pedig Android 4.0-val) hajtott Ascend D…..
Wick
2012.03.05 07:50:50
@mojoking77: majdnem pontos. LTE-t csak az E/// csinál a magentás srácoknak, a többiek csak simán "hálózatmodernizálnak" az LTE-képesség lehetőségével ha jól dereng.
Tegye fel a kezét, aki tudja az öreg sirályszárnyas váltókiosztását? És azt, hogy mennyiből lehetne 450 forintos benzinár mellett teletankolni? Milyen olaj kell bele? Vagy azt, hogy mit kellett ellenőrizni az első 500, 2000, és 4000 kilométer után? Tessék lapozni! Klikkre…..
Wick
2012.02.26 22:34:34
@Tomchy: A 21. oldalon alulról a második bekezdés ezzel foglalkozik, épp be is akartam írni ezt a korszakalkotó felfedezést, hogy eztetet bizony a Trabó krézikönyvéből smittpálkodták össze. :-)))
Most, ahogy ezeket a sorokat pötyögöm, döbbenek rá, hogy milyen régen nem jelentkeztünk már a Shitgun-projekttel. December 18-án volt az utolsó poszt. Igaz, ünnepek, új év, a munka ellepett minket, azóta csak kétszer voltunk kinn a Sabc műveknél, ami nem sok. Ellenben olyan szintű…..
Wick
2012.02.11 10:16:18
@ommm: Sikerül...
Egy Vel Satis mellett ácsorogtunk a Weltautónál, mustrálgatva a használttesztre felkínált gépeket, amikor kicsúszott a számon, én bizony nem mernék beleugrani egy kétszázezret futott dCi-be. Winkler persze azonnal lecsapott: milyen autót is vettem a közelmúltban? Jogos,…..
Aki kicsit ideges amiatt, hogy miért fizet egy szaros 5 Mbites ADSL-ért a főváros közepén annyit, aminél olcsóbban ad a kerületben nem elérhető másik szolgáltató 25 Mbitet, az most még sokkal idegesebb lesz. Kiderült, hogy szolgáltatón belül is változhatnak az árak, tehát…..
Peka - akiről már kiderült, hogy nem rajong nagyon a német autókért -, ezúttal nem gerjeszti az érzelmeket. Illetve igen, csak éppen egy kicsit kellemesebb, pozitívabb módon. A minden évben megtartott Festival of Speed orlandói állomása tökéletesen alkalmas arra, hogy kellemes,…..
Wick
2011.12.16 22:42:18
@borku1: jó, akkor hadd pontosítsak ommm helyett: "amerikai piacos", vagy "amerikai piacra készült". Az Infinity is lehet, hogy japppóó von Haus aus, de US piacra készült, tehát ____ <- ide lehet a jelzős szerkezeteket behelyettesíteni.
"Óriási" összehasonlítási alapom amúgy az US Ford Kókusszal és az EU Ford Kókusszal van, ég és föld. A HHR-től se voltam hanyattb@szódva, a Monte Carlo meg egyenesen felidegesített, még jó, hogy azt követően egy Camry Solara-t sikerült dobnia a gépnek. :-))
"Óriási" összehasonlítási alapom amúgy az US Ford Kókusszal és az EU Ford Kókusszal van, ég és föld. A HHR-től se voltam hanyattb@szódva, a Monte Carlo meg egyenesen felidegesített, még jó, hogy azt követően egy Camry Solara-t sikerült dobnia a gépnek. :-))
Kedves Robi, tisztelt egybegyűltek! A korábbi nagy sikerre való tekintettel újból a gépteremből jelentkezem. Majd’ egy hónap telt el azóta, hogy bő lére eresztett életjelet adtam magamról. Azóta sok minden történt.Az országot leminősítették, a gázolaj literje 430 forint…..
Legutóbb ott fejeződött be a főnix Corolla AE86-története, hogy az autó minden próbálkozásunk ellenére sem indult, mi pedig otthagytuk azért, hogy otthon pár perc alatt rájöjjünk a megoldásra. Közben eltelt két hét, a cselekmény másik szálát kivételesen én kaptam fel, és a…..
Wick
2011.10.23 16:45:41
@ommm: Hibátlan szalonautó? :-) Jól álcázza, tegnap nem is mertem melléparkolni, nehogy átugorjon róla a rozsda az Alfára. :-)))
viccen kívül: biztos, hogy ezzel a kasztnival még érdemes foglalkozni? Most nem is annyira az esztétika miatt, mert tőlem sem áll távol a mattbarna zsiguli forgatott rozsdás acélfelnivel és turbómotorral, de jó lesz ez így bármire egyenes vonalú egyenletes mozgáson kívül? :-)
viccen kívül: biztos, hogy ezzel a kasztnival még érdemes foglalkozni? Most nem is annyira az esztétika miatt, mert tőlem sem áll távol a mattbarna zsiguli forgatott rozsdás acélfelnivel és turbómotorral, de jó lesz ez így bármire egyenes vonalú egyenletes mozgáson kívül? :-)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Amúgy szerintem elég hamar elkezd villogni ott nekik a piroslámpa, az ATM-eket távfelügyelik egész szépen, ha már a huszadik kártyát utasítja el zsinórban, hamar elindul a bohóc a furgonnal megnézni mi lelte a gépezetet.