Adatok
Ginlia
0 bejegyzést írt és 368 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A "nincs diploma, ha nincs nyelvvizsga" rendelkezés indokolatlan és igazságtalan, sőt ma már kifejezetten butaságnak tűnik. A szabályozás célja érthető, de lenne más, emberbarátibb megoldás...
Ginlia
2018.08.28 19:20:19
@Nerevaryne: Rendben. A nyelvvizsga miért nem ér semmit semmilyen élethelyzetben és miért nem teljesíti azt a célt, amire kitalálták?
Ginlia
2018.08.28 20:32:27
@Nerevaryne: Nem értek egyet azzal, hogy a nyelvvizsga nem tükröz nyelvtudást, már miért ne tenné? Ott abban a helyzetben egy nyelvi helyzetre adott adekvát válasz tudást jelent. Ha elmész a nyelvi célországba és az étteremben fizetni akarsz és ezt jelzed a pincérnek az adott nyelven, majd a pincér visszakérdez, hogy mivel akarsz fizetni, az nyelvtudás? Ugyan ez a szitu pl a nyelvvizsgán is. Ha tudsz rá válaszolni és megérted a viszontkérdést, majd értelmes választ adsz, tudsz.
Az, hogy a munkahelynek nem papír kell, hanem az interjún tudás, nem érv az ellen, hogy legyen nyelvvizsga.
A felsőfokú nyelvvizsga akkor miért más tészta? Azt nem lehet alkalmi tudással letenni? Mi az az alkalmi tudás? Az, hogy ott abban a pillanatban tudod a helyes választ? Ez minden vizsga esetén fennállhat. A nyelvvizsgaközpontoknak nem feladatuk nyomon követni a vizsgázó jövőbeni tudását. Ők azt mondják, hogy ot,t abban a pillanatban így teljesített. Miért ítéled meg a felsőfokot másképpen mint a középfokot?
Az, hogy a munkahelynek nem papír kell, hanem az interjún tudás, nem érv az ellen, hogy legyen nyelvvizsga.
A felsőfokú nyelvvizsga akkor miért más tészta? Azt nem lehet alkalmi tudással letenni? Mi az az alkalmi tudás? Az, hogy ott abban a pillanatban tudod a helyes választ? Ez minden vizsga esetén fennállhat. A nyelvvizsgaközpontoknak nem feladatuk nyomon követni a vizsgázó jövőbeni tudását. Ők azt mondják, hogy ot,t abban a pillanatban így teljesített. Miért ítéled meg a felsőfokot másképpen mint a középfokot?
Ginlia
2018.08.29 07:16:25
@Nerevaryne: Azért kérdezgettelek ilyen kitartóan a nyelvvizsgarendszerről, mert már az első megnyilvánulásod ezzel kapcsolatban egyértelművé tette, hogy nem értesz hozzá és nincs olyan tapasztalatod, ami az aktuális helyzetet jellemezné.
"Az alkalmi tudás az, amikor beseggelsz valamit amit a vizsga után elfelejtesz. Középfokúra fel lehet így készülni, felsőfokra nem."
Elárulom, hogy nincs tételhúzás a nyelvvizsgán, ahol egy előre bemagolt szöveget el lehet mondani és csak ez alapján kapsz eredményt. A pedig, hogy így teszel különbséget a közép és felsőfok között, mint fent látható, olyan mértékben tanusítja a hozzá nem értésedet, hogy csak na.
Az akkreditált nyelvvizsgák az EU-s szabályrendszer keretében olyan módszertanilag jól elkülöníthető feladattípusok közül válogathatnak, amely közül egy sem közelíti meg az általad leírt "bevágom előre, oszt jól elmondom" helyzetet. (Mindezt 6 szinten egyenként részletesen körülírva az elvárt tudást.) A feladatok abszolút kompetenciát mérnek, de ettől még egy vizsga (bármilyen vizsga) a pillanatnyi teljesítményt méri. (De igen, még az autós forgalmi vizsga is csak azt mutatja, hogy a vizsga ideje alatt hogy teljesítettél.)
Azt javaslom, hogy mielőtt ilyen sommás véleménnyel állsz elő, tájékozódj.
"Az alkalmi tudás az, amikor beseggelsz valamit amit a vizsga után elfelejtesz. Középfokúra fel lehet így készülni, felsőfokra nem."
Elárulom, hogy nincs tételhúzás a nyelvvizsgán, ahol egy előre bemagolt szöveget el lehet mondani és csak ez alapján kapsz eredményt. A pedig, hogy így teszel különbséget a közép és felsőfok között, mint fent látható, olyan mértékben tanusítja a hozzá nem értésedet, hogy csak na.
Az akkreditált nyelvvizsgák az EU-s szabályrendszer keretében olyan módszertanilag jól elkülöníthető feladattípusok közül válogathatnak, amely közül egy sem közelíti meg az általad leírt "bevágom előre, oszt jól elmondom" helyzetet. (Mindezt 6 szinten egyenként részletesen körülírva az elvárt tudást.) A feladatok abszolút kompetenciát mérnek, de ettől még egy vizsga (bármilyen vizsga) a pillanatnyi teljesítményt méri. (De igen, még az autós forgalmi vizsga is csak azt mutatja, hogy a vizsga ideje alatt hogy teljesítettél.)
Azt javaslom, hogy mielőtt ilyen sommás véleménnyel állsz elő, tájékozódj.
-macassy-
Bár már lassan és visszavonhatatlanul belecsúszunk a vénasszonyok nyarába, azért még nem kell lemondani a nyugágyban szundikálós-olvasgatós délutánokról – az olvasás eleve évszaktól függetlenül elképesztően jó dolog. Isten ajándéka, komolyan mondom, elvégre egy könyv segítségével…..
Thomas Vinterberg dán rendező olyasmire vállalkozott, amire nem sokan, mivel elég hálátlan feladat. Remaket készített egy remake-ből, vagyis csinált egy harmadik feldolgozást ugyanabból a témából. Ez nem tűnik akkora blaszfémiának, hiszen a klasszikus regényeknek az a sorsuk, hogy…..
Vannak olyan elvetemült emberek, akik képesek és külföldön fogadnak örök hűséget, ráadásul ilyenkor jellemzően ugye nem is magyar állampolgár a másik fél. Na, aki erre adja a fejét, előtte jó, ha nekiáll jógázni, mert az ügyintézés sok minden, de egyszerű biztosan nem –…..
Svédország Oscar-versenyzője, aminek a Leviatán és az Ida mellett a tavalyi Alabama és Monroehoz hasonlóan azért lett volna némi esélye arra, hogy nevető harmadikként bezsebelje a trófeát. Aztán jött a nagy kopp, és nem kerültek a legjobb 5-be. De ezt akkor még nem tudtam, szóval…..
Ginlia
2015.02.08 19:11:21
Még tavaly nyáron jártunk a Kossuthkifli forgatásán, ami Fehér Béla azonos című könyve alapján készült az M1 számára. A hatrészes minisorozat Fehér Béla Jókai-paródiáját próbálja visszaadni a szabadságharc idején, ehhez készült el most az első rendes előzetes.…..
Ginlia
2014.12.23 16:06:58
@Sziszifusz: Igen, én is ezen gondolkodom. Van itt valaki aki olvasta a könyvet?
Ginlia
2014.12.23 21:55:39
@Flankerr: Akkor úgy tűnik, hogy már ketten vagyunk. :)
Nagyon fasza dolog, ha a gyerekünk nevelését és gondozását a lehető legtutibb módszerek és elvek, meg a legutolsó kutatásoknak megfelelő, tököm tudja, milyen eredmények mentén állítják össze gondos kezek. Ezért írattuk a kis Gézát is egy megfelelő intézménybe. Zsír volt…..
Ginlia
2014.11.29 21:01:25
@halaloszto: Mi az, hogy ismeretlen eredetű gyümölcs? Írásban állásfoglalást kell kérni az óvodavezetőtől / ÁNTSZ-től, illetve egy olyan kérvényt kell beadni, hogy határozzák meg milyen gyümölcs vihető be. Százszor is meggondolják, hogy mit vetnek papírra, illetve abból már ki lehet indulni és lépéseket lehet tenni.
Általános problémának tartom, hogy szóban közölnek valami olyasmit ami nem tiszta a szülők számára, majd arra hivatkozva tiltanak meg valamit. Amint írásban kéritek a probléma meghatározását és írásban nyilatkoztatjátok őket a fennálló lehetőségekről, már visszakoznak.
Nem kell durvulni, csak mindent írásban kérni. :)
Általános problémának tartom, hogy szóban közölnek valami olyasmit ami nem tiszta a szülők számára, majd arra hivatkozva tiltanak meg valamit. Amint írásban kéritek a probléma meghatározását és írásban nyilatkoztatjátok őket a fennálló lehetőségekről, már visszakoznak.
Nem kell durvulni, csak mindent írásban kérni. :)
- avagy az ösztönök harca -
A tudósok szerint evolúciósan hajlamuk van rá, hogy őket vegyék feleségül.
Noha ösztönösen vonzódnak az okosakhoz is. Jó kis ellentmondás, ugye?
Kezdjük rögtön az elején.
Eddig a nőkről hitték, hogy hajlamosak fogni maguknak egy megbízható társat, aki jó apa, s amikor…..
Ginlia
2014.11.11 12:15:05
@djangyu: Igen, gamma vagy, amennyiben ez azt jelenti, hogy egyensúlyban tartod a hormonháztartásod és az agyi aktivitásod. :)
Ginlia
2014.11.11 12:19:25
Szórakoztató irodalomnak és ponyvának nevezik a nyilvánosság előtt, de valójában csúnyairodalomra gondolnak. Ők azok, akik a fogyasztói társadalom ekézésével keresik kenyerüket és a tömegek leostobázásával szólnak kevesekhez. Mély és többértelmű szövegeket akarnak, de…..
Ginlia
2014.11.09 18:02:45
@bölcsbagoly: Az általam és a többiek által megnevezett magyar írók tartoznak abba a magyar szépirodalmi kategóriába, amely kontrasztjaként hozza fel a posztoló a 'csúnyairodalmat'. Direkt nem említettem az ajánlásom közt Barnás Ferencet, mert őt már tényleg a 'sötét lila' irodalmi nagyságok közé sorolnám, de mondjuk Háy János abszolút emészthető és érthető.
Ginlia
2014.11.09 18:25:48
@bölcsbagoly: Huh, úgy látom, hogy nem feltétlenül azonos módon definiáljuk az irodalmi jelenségeket. Lásd pl te mit értesz írói nagyság alatt. Eladási listákat vezet Frei Tamás, vagy egy-egy botrány könyv, de mégsem tartom a szerzőket írói nagyságnak. Igenis meg kell különböztetni a popkultúrát és a szépirodalmat. A kérdés inkább az, hogy a szépirodalmat hogyan lehet közelebb hozni a széles olvasóközönséghez.
A 'mainstream elit' szóösszetételen pedig még gondolkodom, mert így elsőre ez nekem egy oximoron. :)
A 'mainstream elit' szóösszetételen pedig még gondolkodom, mert így elsőre ez nekem egy oximoron. :)
Ginlia
2014.11.09 18:46:08
@bölcsbagoly: Ízlésbeli kérdésekről kár vitatkozni. Lehet bármilyen könyv magas vagy mély irodalom, de ettől még a saját szemüvegemen keresztül ítélem meg. A Gépnarancsot pl ezért hagytam abba az első harmadánál. Egyszerűen nem bírta a gyomrom.
Az írói listád jó, de az egész témát én a kortárs magyar irodalomra vonatkoztatom.
A mainstream elit ezek szerint pártszimpátia alapján működik? Értem. Akkor ezért nem ismertem ezt a szókapcsolatot, mert ennek semmi köze nincs az irodalomhoz/művészethez.
Az írói listád jó, de az egész témát én a kortárs magyar irodalomra vonatkoztatom.
A mainstream elit ezek szerint pártszimpátia alapján működik? Értem. Akkor ezért nem ismertem ezt a szókapcsolatot, mert ennek semmi köze nincs az irodalomhoz/művészethez.
Az egészséges fejlődésű kisfiúk jelentős része kukás akar lenni, ha felnő. A csírákat csak a nagy és büdös autó érdekli, és hogy hátul lehet állva utazni, a profibbak viszont megtervezik az útvonalat is a telephely, a lakossági ügyfélhálózat - értsd lakótelep - és a…..
Ginlia
2014.10.03 12:13:18
Az ki fog derülni itt az idők során, hogy nekem visszatérő vesszőparipám a hazai oktatási rendszer, annak szereplői és problémái. Gyerekként és szülőként is erősen érintett voltam benne, így hát az átlagnál kissé jobban foglalkoztat. Ezt elöljáróban el kell mondanom.
Ez egy korábbi írásom volt egy…..
Még nem foglalkoztam itt a blogon angol nyelvű CV felépítésével, de azt tapasztalom, hogy a többség a magyar önéletrajza tükörfordítását tekinti angol CV-nek. Ez magyarországi állásra, ahol csak annyit akarnak látni jelentkezéskor, milyen szinten vagy angolból, jó lehet. De ha…..
Ginlia
2014.07.30 09:35:46
@Horváth James:
- When I say VERBAL, does it refer to verbs?
www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/verbal
- Yes and no. I can be understood in two ways - it can mean to refer to verbs or it can be referring to speaking.
- When it means speaking, it still doesn't match with English knowledge?
- The word verbal isn't really compatible when you couple it together with English knowledge. You could hear it when you say it couldn't you?
- When I say VERBAL, does it refer to verbs?
www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/verbal
- Yes and no. I can be understood in two ways - it can mean to refer to verbs or it can be referring to speaking.
- When it means speaking, it still doesn't match with English knowledge?
- The word verbal isn't really compatible when you couple it together with English knowledge. You could hear it when you say it couldn't you?
Ginlia
2014.07.30 09:36:37
Ginlia
2014.07.30 20:39:43
@vuvuvu2: Bár nem akartam ebben a sekélyes, megmondó stílusú szóváltásban részt venni, de mosolyogva megemlíteném, hogy állítólag egészen jól beszélek angolul, sőt még papírom is van róla (C2). Ettől függetlenül úgy gondolom, hogy nyitott vagyok minden újdonságra, amely az anyanyelviektől származik. Igen, ez valami olyasmi mint amit @chocco channel: említ úgy mint alázat. :) Mindezt csak azért mondom, mert ha nyomon követted a kommentjeimet, akkor láthattad, hogy többnyire egy anyanyelvi véleményét tolmácsoltam.
Amit viszont szeretnék még elmondani az, hogy mennyire hiteles képet mutat be a kommentek nagy része a magyar mentalitásról. Olvasom a hozzászólásokat és azon gondolkodom, hogy minek ennyit időt és energiát beletenni a destruktív és ellenséges megnyilvánulásokba? Ez valami kompenzáció? Nem azzal van baj, ha valaki nem ért egyet, de ez a provokatív és arrogáns hangnem elég nagy szégyen. Nem irigylem a bloggazdát... :(
Amit viszont szeretnék még elmondani az, hogy mennyire hiteles képet mutat be a kommentek nagy része a magyar mentalitásról. Olvasom a hozzászólásokat és azon gondolkodom, hogy minek ennyit időt és energiát beletenni a destruktív és ellenséges megnyilvánulásokba? Ez valami kompenzáció? Nem azzal van baj, ha valaki nem ért egyet, de ez a provokatív és arrogáns hangnem elég nagy szégyen. Nem irigylem a bloggazdát... :(
Az Izrael által a Gázai övezet ellen indított Operation Protective Edge (Erős Szikla Hadművelet) során mintegy hatvanezer izraeli tartalékost hívtak be katonai szolgálatra, ahol a nők aránya több mint eddig bármelyik hadműveletben. Sokan közülük anyaként, vagy akár állapotosan…..
Ginlia
2014.07.28 20:41:48
Írta: Keresztesi Judit - Nagyvárosi nő megosztaná rovat2014. július 22. Az ablakokkal szemben ültem a kanapén a dolgozószobában, ahol az egyetlen, amit nem csináltam, az a dolgozás volt. Bámultam az eget. Valahonnan zene szűrődött be, halkan énekeltek is: /szelíden át…..
Ginlia
2014.07.23 15:34:45
@Mdavid89: Nekem meg inkább angol, mivel Cambridge-ben ettem ilyet a The Chop Shop-ban, igaz spenótos verzióban. Finom volt. :)
Ma hallottam egy viccet, amivel nem akarom megbántani a rendőröket, így nem idézem, de a lényeg az, hogy a magyarok mennyire nem tudnak „külföldiül” és úgy gondolják, hogy nincs is értelme megtanulni. Hát, én, aki csak a diploma miatt teper a nyelvvizsgáért, néha hasonlóképp…..
Ginlia
2014.07.11 10:14:12
@gigabursch: Nem, nincs kérdésem. Az utolsó válaszod semennyiben nem magyarázza meg azt az állításod, hogy a kisgyermekkorban elkezdett nyelvoktatás miért haszontalan. De majd megkérdezem a fiam, hogy ő mikor és milyen mélységben merengett el bizonyos nyelvi struktúrákon, miközben felszívta az angolt. lol
You've made my day. :)
You've made my day. :)
Ginlia
2014.07.11 12:32:29
@diszkriminans: Fúúú, nagyon fontos dolgokat vetsz fel, de nem szeretnék belemenni a szakmai dolgokba egy ilyen blogon, ezért csak röviden:
1. Sokan nyelvvizsga ellenesek, miközben a valódi kérdés az, hogy miért akkreditált (államilag elfogadott) olyan nyelvvizsgarendszer, amely alapvetően olyan tudást mér, amely nem életszerű a hétköznapokban. Az élet abból áll, hogy beszélek, hallás és olvasás után értek, meg írok (szöveget alkotok). Ebben nincs gap-filling, de még cloze test sem. Szerencsére egyre több a négy alapvető skill-t mérő vizsgarendszer, de még nem elég.
2. Az, hogy mit tanítanak az egyetemen totálisan indifferens mindaddig, amíg senki nem ellenőrzi, hogy mi folyik az osztálytermekben. Sajnos rengeteg a pályaelhagyó különösen az angol esetében, illetve akik maradnak, könnyen válnak alulmotiváltakká. Mitől is lennének motiválva a fejlődésre?
3. Igen, tényleg gáz, hogy micsoda nyelvtudással mernek néhányan vállalkozni a nyelvoktatással! És itt most nem csak a közszférára gondolok, hanem a versenyszférára is, nem beszélve az önjelölt "tanárokról", akik már feljogosítva érzik magukat a nyelvoktatásra, csak mert átcsúsztak 60%-kal a B2-n. Itt kanyarodnék vissza az elszúrt oktatásra kisgyerekkorban. Ők csinálják a legnagyobb károkat az ovis csoportokban és innen van sok szülőnek rossz tapasztalata. Üzenem nekik, hogy legyenek szkeptikusak az önjelölt egyetemi hallgató képességeivel kapcsolatban és keressenek egy jó tanárt, mert nem az ő gyerekük hülye, illetve nem arról van szó, hogy értelmetlen a korai nyelvoktatás.
1. Sokan nyelvvizsga ellenesek, miközben a valódi kérdés az, hogy miért akkreditált (államilag elfogadott) olyan nyelvvizsgarendszer, amely alapvetően olyan tudást mér, amely nem életszerű a hétköznapokban. Az élet abból áll, hogy beszélek, hallás és olvasás után értek, meg írok (szöveget alkotok). Ebben nincs gap-filling, de még cloze test sem. Szerencsére egyre több a négy alapvető skill-t mérő vizsgarendszer, de még nem elég.
2. Az, hogy mit tanítanak az egyetemen totálisan indifferens mindaddig, amíg senki nem ellenőrzi, hogy mi folyik az osztálytermekben. Sajnos rengeteg a pályaelhagyó különösen az angol esetében, illetve akik maradnak, könnyen válnak alulmotiváltakká. Mitől is lennének motiválva a fejlődésre?
3. Igen, tényleg gáz, hogy micsoda nyelvtudással mernek néhányan vállalkozni a nyelvoktatással! És itt most nem csak a közszférára gondolok, hanem a versenyszférára is, nem beszélve az önjelölt "tanárokról", akik már feljogosítva érzik magukat a nyelvoktatásra, csak mert átcsúsztak 60%-kal a B2-n. Itt kanyarodnék vissza az elszúrt oktatásra kisgyerekkorban. Ők csinálják a legnagyobb károkat az ovis csoportokban és innen van sok szülőnek rossz tapasztalata. Üzenem nekik, hogy legyenek szkeptikusak az önjelölt egyetemi hallgató képességeivel kapcsolatban és keressenek egy jó tanárt, mert nem az ő gyerekük hülye, illetve nem arról van szó, hogy értelmetlen a korai nyelvoktatás.
Ginlia
2014.07.11 12:34:28
@Ginlia: nyelvoktatásra*
Folytatom nyár elején elkezdett sorozatomat, mely Japán iskolai életét mutatja be. Úgy gondolom, érdemes részletesebben is foglalkozni a japán oktatási rendszerrel, hiszen a japánok iskolázottsága világviszonylatban az egyik legmagasabb, analfabéták gyakorlatilag nincsenek, és a…..
Ginlia
2014.06.29 08:11:38
Kétezer-tizennégy, Magyarország EU-hoz való csatlakozásának tizedik éve, a life-long-learning egyre szélesebb körű kidolgozottsága, mobilitás, rugalmasság, naprakészség, rendtartás a káoszban. Tédéká, ösztöndíj, erazmusz, második legjobb, kreditek elfogadása, gyakorlat,…..
Ginlia
2014.05.13 13:31:46
Bizonyos szempontból egy virtuális párbeszéd első felét olvashatjátok ma. Iván korábban írt már a blogra, nem kis vitát kavarva, most újabb írást küldött arról, hogy szerinte mi a legnagyobb gond ma Magyarországgal. Lássuk.
„Nemrég írtam egy posztot az angliai…..
Ginlia
2014.03.31 10:15:30
@QUERCUS(a favágó): "Ami vicces. Saját ingatlan+hülye magyar, devizahitellel.
Nem hitel, hanem kölcsön. Nem mindegy. Nem csodálom, hogy a posztíró nem érti a különbséget.. A Kúria sem érti."
A jelzálog alapú ingatlanvásárlások hitelek és nem kölcsönök szerintem.
Nem hitel, hanem kölcsön. Nem mindegy. Nem csodálom, hogy a posztíró nem érti a különbséget.. A Kúria sem érti."
A jelzálog alapú ingatlanvásárlások hitelek és nem kölcsönök szerintem.
Ginlia
2014.03.31 10:24:06
@Babette_: "a kölcsön meg a konkrétan felvett pénzösszeget. "
Egyetértünk. A bank pénzéből ingatlant vásárlók NEM kapták meg a pénzt a kis kezükbe. Nem is látták azt, csak felírták egy darab papírra. :)
Elárulom mi a különbség a hitel és a kölcsön között: A kölcsön kp formájában megy a kezedbe és arra költöd amire akarod. A hitel egy számlapénz, amelyet meghatározott célra ad a bank.
Egyetértünk. A bank pénzéből ingatlant vásárlók NEM kapták meg a pénzt a kis kezükbe. Nem is látták azt, csak felírták egy darab papírra. :)
Elárulom mi a különbség a hitel és a kölcsön között: A kölcsön kp formájában megy a kezedbe és arra költöd amire akarod. A hitel egy számlapénz, amelyet meghatározott célra ad a bank.
RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM
TEGNAPELŐTTI HÍRADÓ: A Milltown temetői mészárlás - 1988
2014.03.16 00:00:00
Nemrégiben írt bejegyzésemben kellőképpen kiveséztem a brit-ír konfliktus okait és fontosabb - vérrel írt - állomásait. A mai napon épp 26 éve történt Belfastban a Milltown temetői mészárlás, ahol a kamerák előtt hajított a tömegbe kézigránátokat Michael Stone loyalista merénylő...
Ginlia
2014.03.17 09:12:38
A jelenlegi krími szituáció rengeteg kérdést vet fel, de lehet érdemes kicsit távolabbról is megközelíteni és új perspektívát is bevonni az orosz-ukrán-EU-USA négyszögbe. Parag Khanna előadásában a háborúkat és erőszakot szító, politikai határokról való…..
Ginlia
2014.03.05 18:54:27
@Gérard Duchemin: Pedig ha tovább hallgattad volna, akkor a következő mondatban ezt hallhattad volna:
Here is a fundamental problem we have not solved.
Nem ártana az előadást magyarul összefoglalni, nem mindenki beszél angolul.
Here is a fundamental problem we have not solved.
Nem ártana az előadást magyarul összefoglalni, nem mindenki beszél angolul.
Kezdetben vala "a" szülői értekezlet, melynek eredményeképpen a családon belüli erőszak réme lebegett a vásott fiú szívek felett. De jó is volt a jól tanuló kislányoknak, stréber fiúknak, se hús, se hal nebulóknak! A vásott fiúk esetében azonban a szülőiről haza érkező…..
Legutóbb azt vizsgáltuk, hogy a magyar költségvetés arányosan keveset fordít oktatásra. Ugyanakkor az is igaz, hogy a jelenlegi kiadásokat is lehetne ésszerűsíteni.
A tanárok sokszor panaszkodnak, hogy alulfizetettek. Tény, hogy egy 15 éves tapasztalattal rendelkező általános…..
Ginlia
2014.01.22 21:42:41
Esetenként megalázó próbáknak vettetnek alá a nyájba soha be nem kerültek, vagy az attól elkóboroltak.
Pár órája már leírtam valahol az Internet tengerében az aforizmát: „A politikus az az ember, aki megnézi, hogy merre tartanak a tömegek, s az élükre áll.” Az előbb…..
Ginlia
2014.01.10 20:48:55
@pilates: Volt papírunk a házasságkötésről, sőt csak egyházi esküvőnk volt, mert egy olyan országban történt, ahol a csak egyházi esküvő is ugyanolyan hivatalosnak számít mint az "önkormányzati". Mellesleg a magyar állam is elismerte az esküvő érvényességét, pont olyan házassági anyakönyvi kivonatom van mint másnak. Evangélikus templomban esküdtünk, de a pap szerint ez nem is probléma, mert a protestáns vallások közül ez áll a legközelebb a katolikus valláshoz. Miért probléma egy újabb esküvő? Mert ez nem egy olyan dolog, mint amikor csapunk egy spontán grillpartit a haverokkal. Mivel az esküvőnk mindenki színe előtt érvényes, így nincs értelme egy újabb alkalomnak. Volt egy jóember, aki valamit olyasmit mondott, hogy "Engedjétek hozzám a gyermekeket." :)
Ja, amúgy egy másik pap jót nevetett a kollégája túlbuzgóságán és nagyon örült, hogy megkeresztelhet egy babát.
Ja, amúgy egy másik pap jót nevetett a kollégája túlbuzgóságán és nagyon örült, hogy megkeresztelhet egy babát.
Amikor az ekultura kérésére nekiálltam kiválasztani az év könyvélményét, rájöttem, hogy legalább egy tucatot, ha nem többet tudnék felsorolni, és ez volt az a pillanat, amikor rájöttem, erről muszáj lesz bejegyzést írni. Az alábbiakban tehát 15+1 könyvet veszek át újra a…..
Ginlia
2014.01.02 22:22:00
A szeptembertől hatályos felnőttképzési törvény a nyelvoktatás számos területét rendeleti szabályozás alá vonta. A nyelvi képzésekre vonatkozó szabályok azonban egyáltalán nem világosak, ráadásul az érintetteket sem vonták be az előkészületekbe. Így a nyelviskolák…..
Ginlia
2013.12.17 21:13:24
@bontottcsirke: Az új szabályoknak semmi köze a jó légkörhöz. Azt tudod, hogy a nyelviskolákban tanító tanárok alvállalkozók, akik számla ellenében oktatnak?
Most majd szépen befizeti a nyelviskola ezeket az összegeket, majd az alvállalkozó tanárok is. Ja, hogy az óradíjak nem lesznek elegendőek erre? :)
Most majd szépen befizeti a nyelviskola ezeket az összegeket, majd az alvállalkozó tanárok is. Ja, hogy az óradíjak nem lesznek elegendőek erre? :)
Ginlia
2013.12.17 21:20:03
@Larry Silverstein: De, a magántanárokra, akik idáig is egyéni vállalkozásként, bt-ként vagy kft-ként működtek, vonatkozik a törvény. Így megszűnik a bevételük, tönkremennek, vagyis növekszik a munkanélküliség.
Pfff...feladom.
Pfff...feladom.
Ginlia
2013.12.17 21:21:12
@bontottcsirke: Előre kell befizetni a 2 milliót, csak utána oktathatsz és számlázhatsz.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz