Adatok
GépBalta
0 bejegyzést írt és 427 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
IDDQD
Checkpoint Mini #215: Gorky 17 (+ a 10 legjobb játék, aminek szám van a címében)
2023.07.16 17:07:46
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta
2023.08.06 17:46:18
GTA San Andreas
IDDQD
Checkpoint Mini #200: Super Mario Bros. és The Great Giana Sisters (+ a 10 legjobb videojátékos testvérpár)
2022.12.24 22:00:27
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta
2022.12.28 22:46:50
IDDQD
Checkpoint Mini #188: Bermuda Syndrome (+ a 10 legjobb játék, aminek földrajzi hely van a címében)
2022.08.08 22:18:06
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta
2022.08.12 11:09:09
@manson karcsi: Kettő van belőlük. Kotor (Kotoriba) Horvátországban van, Kotor (Котор) esetleg régiesen/olaszosan Cattaro pedig jelenleg Montenegró része és az Adriai-tenger partján van.
@Generic Jingle: Én nem bírom megjegyezni ezeknek az ex jugoszláv országoknak a neveit, elhelyezkedését és etnikai összetételét, úgyhogy teljes nyugalommal szoktam Jugoszlávnak nevezni az ottaniakat.
@Generic Jingle: Én nem bírom megjegyezni ezeknek az ex jugoszláv országoknak a neveit, elhelyezkedését és etnikai összetételét, úgyhogy teljes nyugalommal szoktam Jugoszlávnak nevezni az ottaniakat.
IDDQD
Checkpoint Mini #182: Head Over Heels (+ a 10 legjobb játék, aminek testrész van a címében)
2022.05.02 21:17:18
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta
2022.05.04 19:00:25
GépBalta
2022.05.05 20:20:25
@Ironfist: Én inkább az egészet fordítanám mondjuk Bajtársaknak, de te is tudod, hogy ilyen dolgok az IDDQD-n sosem számítottak egy toplistánál. :D
A harmadik évadban már vendégeskedett nálunk a kiváló Konnektor podcast alkotói közül kettő, most meghívtunk egy harmadikat is: Lusztig Zsoltot alias Warhawkot, akinek gémervilágbeli tájékozottságáról bárki meggyőződhetett, ha hallgatott pár adást a Konnektorból. Idő kérdése volt csak, hogy a…..
GépBalta
2022.05.03 13:45:51
Aki játszana a régi C&C és Dune játékokkal az cncnet.org/ -on talál mindenféle közösségileg összedobott patcheket, amik újra lehetővé teszik az online játékot, meg a 640x480-nál nagyobb felbontást. A honlapon elérhető számláló szerint csúcsidőben még mindig 2000 körüli játékos van online, pedig azok közül amikhez ők biztosítják az online funkciókat, a legújabb is már 20 éves.
Van még az OpenRA nevű ingyenes engine. A szokásos OpenXYZ megoldással működik, hogy az engine teljesen újra van írva, de az asseteket az eredeti játékokból "szippantja" ki. Sokat nem kell vele bajlódni, mert vagy leszedi egy gombnyomásra az ingyenesen elérhető verziót, vagy ha fennvan a gépen a rendes, akkor felismeri és onnan húzza be a fájlokat.
Jelenleg a Dune2 a C&C és a Red Alert támogatott, de dolgoznak a TS-en és az RA2-őn is. Van már benne rendes kétgombos irányítás, meg minden ami a modern RTS-ekben, lehet multizni, skirmishezni, de sajnos a singleplayer kampány még nincs 100%-ig megcsinálva minden játékhoz.
Azon keveseknek mint pl. nekem akiknek a Renegade akadt be jó hír, hogy csúcsidőben még ahhoz is találni teli szervert. Közben egész őrült modokat is összedobtak. Kedvencem amiben benne van egy rakás jármű az összes C&C-ből, plusz napjaink harcjárművei, II világháborús dolgok, arra az esetre, ha kíváncsi volna az ember, hogy az Iowa csatahajó le tudná e rombolni a NOD Obelisket.
Illetve ott a Renegade X ami az eredeti Renegade Unreal3 motoros rajongoi remake-je. Kisebb nagyobb fejlesztéseket bevezettek, csináltak új pályákat, egy-két egységet átdolgoztak de amúgy hűek maradtak az eredetihez.
Azon kívül készül a Renegade X Firestorm ami a Tiberian Sun világában fog játszódni. Kicsit továbblépnek az eredeti Renegaden, végre lehet majd építkezni is a játékban, úgyhogy az már tényleg teljesen egy FPS nézetű RTS lesz. Amellett meg lesz benne mindenféle modernebb FPS-ekre jellemző funkció. Kötve hiszem, hogy megkapná majd a megérdemelt figyelmet, de én azért várom.
Az eredeti fejlesztőktől érkező Renegade újragondolás az Earthbreakers fejlesztése meg a legutóbbi bejelentés szerint teljesen leállt, aztán majd vagy folytatják vagy nem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ilyen undorító cell shaded grafikája van, ami akkor se csúnyul tovább, ha esetleg csak öt év múlva folytatnák a fejlesztést.
Van még az OpenRA nevű ingyenes engine. A szokásos OpenXYZ megoldással működik, hogy az engine teljesen újra van írva, de az asseteket az eredeti játékokból "szippantja" ki. Sokat nem kell vele bajlódni, mert vagy leszedi egy gombnyomásra az ingyenesen elérhető verziót, vagy ha fennvan a gépen a rendes, akkor felismeri és onnan húzza be a fájlokat.
Jelenleg a Dune2 a C&C és a Red Alert támogatott, de dolgoznak a TS-en és az RA2-őn is. Van már benne rendes kétgombos irányítás, meg minden ami a modern RTS-ekben, lehet multizni, skirmishezni, de sajnos a singleplayer kampány még nincs 100%-ig megcsinálva minden játékhoz.
Azon keveseknek mint pl. nekem akiknek a Renegade akadt be jó hír, hogy csúcsidőben még ahhoz is találni teli szervert. Közben egész őrült modokat is összedobtak. Kedvencem amiben benne van egy rakás jármű az összes C&C-ből, plusz napjaink harcjárművei, II világháborús dolgok, arra az esetre, ha kíváncsi volna az ember, hogy az Iowa csatahajó le tudná e rombolni a NOD Obelisket.
Illetve ott a Renegade X ami az eredeti Renegade Unreal3 motoros rajongoi remake-je. Kisebb nagyobb fejlesztéseket bevezettek, csináltak új pályákat, egy-két egységet átdolgoztak de amúgy hűek maradtak az eredetihez.
Azon kívül készül a Renegade X Firestorm ami a Tiberian Sun világában fog játszódni. Kicsit továbblépnek az eredeti Renegaden, végre lehet majd építkezni is a játékban, úgyhogy az már tényleg teljesen egy FPS nézetű RTS lesz. Amellett meg lesz benne mindenféle modernebb FPS-ekre jellemző funkció. Kötve hiszem, hogy megkapná majd a megérdemelt figyelmet, de én azért várom.
Az eredeti fejlesztőktől érkező Renegade újragondolás az Earthbreakers fejlesztése meg a legutóbbi bejelentés szerint teljesen leállt, aztán majd vagy folytatják vagy nem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ilyen undorító cell shaded grafikája van, ami akkor se csúnyul tovább, ha esetleg csak öt év múlva folytatnák a fejlesztést.
Vicc, de igaz, ráadásul nem is én találtam ki. Azt hittük, hogy az orosz hadsereg a világon a második legerősebb hadsereg, kiderült azonban, hogy csak ukrajnában a második legerősebb. Igaz... vicces, mert igaz.
Nem csak én mondom, ők is mondják...
Szóval sok baj van az orosz hadsereggel,…..
GépBalta
2022.04.26 14:53:47
@MEDVE1978: A Moszkva már gyárilag rakétáscirkálónak épült. Szűk 12 000 tonna vízkiszorítással csatahajónak legfejlebb az 1870-es években ment volna el, nem az 1970-es években. Meg csatahajójuk sem nagyon volt már az 1970-es évekre, mert az utolsókat is elbontották már 20 évvel korábban. Nem mintha amúgy lett volna értelme olyan hajókat átalakítgatni amiket még az első világháború előtt/alatt építettek meg.
A Gamer365 legénységét szeretjük, mert nagyon felkészülten és lelkesen tudnak mesélni kedvenc játékaikról és fejlesztőikről, akár Klárit hívjuk el, akár Mackót, akár Stingert. Az oldal főszerkesztője, Liquid viszont kimaradt eddig, de ezt most pótoltuk, és vele egy régi adósságot is: beszélgettünk…..
Decemberben kisebb adásdömpinggel szeretnénk kedveskedni, szóval máris itt a Checkpoint Now, vagyis az előző hónap legfontosabb hírei + hozzá a kommentárjaink és a hónap mindenféléi. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.
November balhéktól volt hangos, és igazából hasraütésszerűen…..
GépBalta
2021.12.11 10:11:24
@Zolexx: Eddig én a series konzolosoktól hallottam a legtöbb panaszt, de a bugok és problémák legnagyobb része sokkal inkább globális, mintsem platformspecifikus. Engem főként a pályán lévő láthatatlan hibák akasztanak ki. Egyrészt mert sokkal több van belőlük mint a 4-ben, másrészt pedig azért, mert ahhoz a 4-ben a 3 év alatt sem jött sose javítás. Meg az online módok hibái, amik meg szintén nyilván mindenkit érintenek.
De az xboxos userscorét is ha megnézed, akkor látszik, hogy azok közül aki vette a fáradtságot hogy kritikát írjon, aki nem az első nap játék után adták rá a 10/10 best game ever-t, azok közül egyre több panaszkodik a bugok végeláthatatlan számára.
De azért javítgatják a dolgot. A kedvenc patchem az ami óta egyedül is lehet teljesíteni a Horizon Arcadet, mert azt valahogy nem sikerült megoldani, hogy a 10M játékosbázisból valahogy összegyűjtse a sükséges 10-12-őt a szerver mint a 4-ben, úgyhogy valószínűleg egymással párhuzamosan több ezer ember játszik soloban egy multiplayer játékmódot. :D
De az xboxos userscorét is ha megnézed, akkor látszik, hogy azok közül aki vette a fáradtságot hogy kritikát írjon, aki nem az első nap játék után adták rá a 10/10 best game ever-t, azok közül egyre több panaszkodik a bugok végeláthatatlan számára.
De azért javítgatják a dolgot. A kedvenc patchem az ami óta egyedül is lehet teljesíteni a Horizon Arcadet, mert azt valahogy nem sikerült megoldani, hogy a 10M játékosbázisból valahogy összegyűjtse a sükséges 10-12-őt a szerver mint a 4-ben, úgyhogy valószínűleg egymással párhuzamosan több ezer ember játszik soloban egy multiplayer játékmódot. :D
IDDQD
Checkpoint Mini #167: Superhero League of Hoboken (+ a 10 legjobb "Valami of Valami" videojáték)
2021.11.04 23:16:33
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
A nagyhatalmak közt a XIX. század végén kezdődő navalista versengés nagyon súlyos következményekkel járt a Nyugatra nézve. Nem nagy túlzás azt állítani, a nyugati nagy- és középhatalmak közti viszonyt ez az értelmetlen vetélkedés mérgezte meg, és tette tönkre. Közvetve ez volt az egyik oka a két…..
GépBalta
2021.09.20 10:29:48
@molnibalage: A 3-4 méter vasbeton átütésének képessége (vö. BLU-116) nem az AP, hanem a HC lőszerre vonatkozott. Az AP annál többet tudott. Azt hittem azt nem kell részleteznem, hogy hogyan találtak el pont méretű célt, de mindegy. Sok hajóval, sokáig, sokat lőttek aztán ha az égiek is úgy akarták meglett az eredménye. Kemény célpontok ellen a légierő sem tudott többet amíg el nem terjedtek az irányított bombák.
Szenet azt szerettek közvetlenül az övpáncél mögötti rekeszekben, illetve a torpedóvédő rendszer rekeszeiben. Ez alapján úgy sejtem, hogy nem igazán féltek attól, hogy egy találat berobbantaná a szénkészletet, sőt egyes források még azt is feltételezik róla, hogy jó esetben növelheti a hajó védettségét. Ha mást nem is, azt mindenképp biztosította ez az elrendezés, hogy ahol a lövedék bejött, ott rögtön utána a víz is bejutott, így elméletileg sok esélye nem volt a tűznek. Gondolom a tűzveszélyt minimalizálandó a kazánok közelében csak a feltétlenül szükséges mennyiséget tárolták.
Szenet azt szerettek közvetlenül az övpáncél mögötti rekeszekben, illetve a torpedóvédő rendszer rekeszeiben. Ez alapján úgy sejtem, hogy nem igazán féltek attól, hogy egy találat berobbantaná a szénkészletet, sőt egyes források még azt is feltételezik róla, hogy jó esetben növelheti a hajó védettségét. Ha mást nem is, azt mindenképp biztosította ez az elrendezés, hogy ahol a lövedék bejött, ott rögtön utána a víz is bejutott, így elméletileg sok esélye nem volt a tűznek. Gondolom a tűzveszélyt minimalizálandó a kazánok közelében csak a feltétlenül szükséges mennyiséget tárolták.
Kevés ember fordult meg annyi helyen a játékipar környékén, mint Daubner "Dauby" Tamás. Azzal kezdte, hogy hobbiszinten, illetve másodállásként játékmagazinokba írt cikkeket, aztán lehúzott hét évet a Digital Realitynél egyre fontosabb pozíciókban, majd jött egy igen neves játékokba bedolgozó…..
Tavaly felvettem az éves hagyományok közé a Balaton körbetekerését. Ehhez egyetemi barátaimban találtam társakra. A fejlődés progresszív, mert míg tavaly csak ketten voltunk, idén már hárman tekertünk. Ideális létszám, ennyi embernek könnyű szállást szerezni, és ennyi különböző akarat a csapaton…..
GépBalta
2021.09.25 09:59:20
Földváron a kikötőtől nyugatra van egy hosszú szabadstrand. Vagy legalábbis 2 éve amikor ott voltam utoljára, akkor még megvolt. Talán az egyik legszebb a déli parton. Közvetlenül mögötte van a villasor, úgyhogy szerencsére nincs helyük odaköltözni lángososoknak, zenének, ugrálóvárnak meg ilyesminek, hanem tényleg csak strandolni lehet.
@UBI1889: Hol minősítgetik a kerékpárokat? :D Le van írva a KRESZ-ben, hogy minek kell megfelelniük, 2 fék macskaszem, elöl hátul pilács, aztán annyi.
@UBI1889: Hol minősítgetik a kerékpárokat? :D Le van írva a KRESZ-ben, hogy minek kell megfelelniük, 2 fék macskaszem, elöl hátul pilács, aztán annyi.
Már egy hét eltelt elseje óta, ideje kilőni az ehavi Checkpoint Nowt. Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran.
Nem volt kérdés, hogy mi lesz a júliusi hírösszefoglaló témája: a Blizzard körüli…..
A Norvégia elleni invázióra induló német alakulatok közül a legnehezebb feladat kétségkívül a legészakibb ponton, Narviknál partraszálló csapatokra, és az őket szállító hajókra hárult. A déli helyszínek, Oslótól Bergenig, viszonylag jól megközelíthetőek voltak a németek számára, gyorsan és…..
GépBalta
2021.07.16 00:36:34
@UrsaMAior: Még ott is van az egyik a cikkben alulról a harmadik képen.
Ezek azért nem abban az értelemben voltak nehézharckocsik, mint majd később a Tigrisek, KV-k, vagy JSz-ek, hanem az addigra már teljesen elavult koncepcióra épülő "szárazföldi csatahajó" jellegű gyalogsági támogató harckocsik sikertelen kísérleti példányai voltak. Alacsony mozgékonysággal, jelzésértékű páncélzattal és több toronyban elhelyezett viszonlag jelentős számú, de önmagukban nem túl erős fegyverzettel. A háború kezdetére, már a legtöbb új közepes harckocsi hasonló súlyú volt. Valamiért cipelték magukkal a németek mindenhová, de talán csak azért, hogy hátha az ellenséges hírszerzés azt hiszi, hogy az lesz a Panzer VI, pedig köze nem volt hozzá.
Ezek azért nem abban az értelemben voltak nehézharckocsik, mint majd később a Tigrisek, KV-k, vagy JSz-ek, hanem az addigra már teljesen elavult koncepcióra épülő "szárazföldi csatahajó" jellegű gyalogsági támogató harckocsik sikertelen kísérleti példányai voltak. Alacsony mozgékonysággal, jelzésértékű páncélzattal és több toronyban elhelyezett viszonlag jelentős számú, de önmagukban nem túl erős fegyverzettel. A háború kezdetére, már a legtöbb új közepes harckocsi hasonló súlyú volt. Valamiért cipelték magukkal a németek mindenhová, de talán csak azért, hogy hátha az ellenséges hírszerzés azt hiszi, hogy az lesz a Panzer VI, pedig köze nem volt hozzá.
A Németország elleni háborút az angol és a francia stratégák egyaránt úgy képzelték el, hogy annak döntő, és szinte kizárólagos hadszíntere a francia–német határon húzódó front. Az első világháború négy éve szinte végig azzal telt, hogy a két hadviselő fél ezen a fronton, pontosabban annak nagyjából…..
GépBalta
2021.06.30 00:40:00
@Valandil: És a legrondább gép címére is nyugodtan pályázhat.
GépBalta
2021.07.03 11:47:05
@savanyújóska: Véleményem szerint a nácival ellentétben szovjet teljesen helytálló kifejezés. A náci valóban egy ideológia és egy rezsim volt, de az országot továbbra is minden esetben valamilyen németországnak hívták, (utoljára Großdeutsches Reich-nak) következésképp az ott élő emberek polgárok pártállástól függetlenül német állampolgárok voltak. A szovjeteknél meg az államalakulat neve volt egyszerüsítve Szovjetunió, így az ott élő emberek is mind szovjet állampolgárnak számítottak, így szerintem nyugodtan nevezhetőek szovjeteknek.
Meg egyszerűbb is, mert sokszor a fene nem tudja követni egy ilyen soknyelvű, sok etnikumú, rendszeresen változó külső és belső határokkal bíró, ki/be/széttelepítésekkel tarkított történelmű államalakulatnál, hogy épp magát ki milyen származásúnak tartotta.
Meg egyszerűbb is, mert sokszor a fene nem tudja követni egy ilyen soknyelvű, sok etnikumú, rendszeresen változó külső és belső határokkal bíró, ki/be/széttelepítésekkel tarkított történelmű államalakulatnál, hogy épp magát ki milyen származásúnak tartotta.
A Norvégia által nyújtott lehetőségek nem csupán a britek, hanem a németek figyelmét is felkeltették. Már az első világháború elején születtek javaslatok a norvég kikötők megszállására, ahol a német flotta kiváló támaszpontokra találhatott, és ahonnan könnyebben ki tudták volna játszani az angol…..
GépBalta
2021.07.02 13:36:58
www.history.navy.mil/research/library/online-reading-room/title-list-alphabetically/w/war-damage-reports/uss-south-dakota-bb57-war-damage-report-no57.html
Itt a teljes damage report. Olyan igazán súlyos sérülést nem szenvedett, viszont az igaz, hogy kb. három percre megbénult a tűzvezetés és a belső kommunikációs rendszerek, amit szerintem lehet úgy értelmezni, hogy átmenetileg teljesen harcképtelenné vált a hajó. Ezek helyreállítása után se tudtak már hasznosan tevékenykedni, mert megsemmisült majdnem az összes radar ami miatt nem tudták tovább követni a célpontok helyzetét, illetve megsemmisült az összes rádió is, ami nem igazán tette lehetővé a kötelékben való manőverezést, úgyhogy végül a gyors visszavonulás mellett döntöttek, de még erről sem tudták értesíteni a parancsnokságot.
Összességében szerintem elmondható, hogy harcképtelenné vált a hajó, főleg az adott (éjszakai) körülmények közt, annak ellenére, hogy a "vasban" csak elhanyagolható károk keletkeztek. Illetve egy negyed évre ki is esett utána a harcokból, igaz közben némi korszerűséítésen is átesett.
Itt a teljes damage report. Olyan igazán súlyos sérülést nem szenvedett, viszont az igaz, hogy kb. három percre megbénult a tűzvezetés és a belső kommunikációs rendszerek, amit szerintem lehet úgy értelmezni, hogy átmenetileg teljesen harcképtelenné vált a hajó. Ezek helyreállítása után se tudtak már hasznosan tevékenykedni, mert megsemmisült majdnem az összes radar ami miatt nem tudták tovább követni a célpontok helyzetét, illetve megsemmisült az összes rádió is, ami nem igazán tette lehetővé a kötelékben való manőverezést, úgyhogy végül a gyors visszavonulás mellett döntöttek, de még erről sem tudták értesíteni a parancsnokságot.
Összességében szerintem elmondható, hogy harcképtelenné vált a hajó, főleg az adott (éjszakai) körülmények közt, annak ellenére, hogy a "vasban" csak elhanyagolható károk keletkeztek. Illetve egy negyed évre ki is esett utána a harcokból, igaz közben némi korszerűséítésen is átesett.
IDDQD
Checkpoint Mini #155: Jack Attack (+ a 10 legjobb videojáték, aminek keresztnév van a címében)
2021.05.31 21:39:16
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
IDDQD
Checkpoint Mini #146: Limbo of the Lost (+ a 10 legnagyobb videojátékos csalódás)
2021.02.05 23:02:53
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta
2021.02.11 12:54:03
@Fausto(tm): A GTA IV nekem is hatalmas csalódás volt. Az egész olyan ellenszenvesen komor volt. Csak a The Ballad of gay Tony dlc-t sikerült egy kicsit pörgősebbre és vidámabbra megcsinálni, az egy egész halványan hozta a korábbi részek hangulatát.
De nekem az V is csalódás volt, még ha nem is akkora. Szerintem kicsit túl sok figyelmet fordítottak mindenféle mellékes játékelemekre, meg arra, hogy jól "odamondogassanak" mindenkinek, közben meg a játék végére valahogy az volt az érzésem, hogy az egész single kampány egy kicsit kibővített tutorial volt az online-hoz, amivel meg nem volt már kedvem játszani, mert öreg vagyok én már egy MMO-hoz.
Szerintem az egésznek a győkere ott lehet, hogy azért korábban a Rockstar majdnem olyan pofátlanul "inspirálódott" filmekből, mint az ennek a cikknek a témáját adó játék. Viszont a jelenünkről, majd csak a jövőben lesznek kultikussá válló filmek, addig meg valamit maguknak kéne kitalálniuk, ami szerintem nem annyira megy nekik. Ugyanemiatt szerinte, a sondtracket sem nagyon sikerül ugyanolyan hangulatosra megcsinálniuk, mint a múltban játszódó részeknél.
Remélem a ha egyszer még jön egy GTA VI, akkor visszamennek a régmúltba és megint szanaszét lopják Hollywoodot!
De nekem az V is csalódás volt, még ha nem is akkora. Szerintem kicsit túl sok figyelmet fordítottak mindenféle mellékes játékelemekre, meg arra, hogy jól "odamondogassanak" mindenkinek, közben meg a játék végére valahogy az volt az érzésem, hogy az egész single kampány egy kicsit kibővített tutorial volt az online-hoz, amivel meg nem volt már kedvem játszani, mert öreg vagyok én már egy MMO-hoz.
Szerintem az egésznek a győkere ott lehet, hogy azért korábban a Rockstar majdnem olyan pofátlanul "inspirálódott" filmekből, mint az ennek a cikknek a témáját adó játék. Viszont a jelenünkről, majd csak a jövőben lesznek kultikussá válló filmek, addig meg valamit maguknak kéne kitalálniuk, ami szerintem nem annyira megy nekik. Ugyanemiatt szerinte, a sondtracket sem nagyon sikerül ugyanolyan hangulatosra megcsinálniuk, mint a múltban játszódó részeknél.
Remélem a ha egyszer még jön egy GTA VI, akkor visszamennek a régmúltba és megint szanaszét lopják Hollywoodot!
Soha nem látott kontentsűrűséggel zárjuk az évet: délelőtt kitettem a Retrográd adást, és akkor ígértem egy 2020 legjobb játékairól szóló szokásos toplistázást is. Mivel órákon belül véget ér az év, ideje kitolni ezt is: jöjjenek tehát a 2020-as év legjobb játékai, szigorúan szubjektív…..
GépBalta
2021.01.02 22:30:59
@Grath: Biztos vagyok benne, hogy az lesz. Minden ilyen alapjáték+összes dlc kiadás GOTY editionként jelenik meg.
A negyedik évadban készítettünk már kétrészes adást, amikor átbeszéltük a teljes Zelda-korpuszt. Ezúttal hasonló a helyzet, mert most nem kisebb feladatra vállalkoztunk, mint arra, hogy összefoglaljuk minden idők Mario-játékait. Ez egy adásba nem fért volna bele, ezért ezúttal csak a franchise…..
GépBalta
2020.11.16 22:01:00
@defaultXEX: Szerintem biztos van az a pénz, amennyiért csinálnak nektek egy cenzúrázott változatot is.
GépBalta
2020.11.17 21:46:18
@AarPoe: Én azt gondolom, hogy csinálni külön egy cenzúrázott változatot, abban kisípolni, kinémítani, vicces hangefektet rávágni az ilyenekre, az plusz idő, az idő meg pénz, dehát erre van a pateron.
Egyébként nekem tetszett az a hasonlat. Kicsit olyan Ford Fairlane-es volt. :)
Egyébként nekem tetszett az a hasonlat. Kicsit olyan Ford Fairlane-es volt. :)
A zsebcsatahajók sorozatát a német flotta vezetése eredetileg nyolc hajóra tervezte, melyekből az utolsót 1940-ben adták volna át a haditengerészetnek. Ennek megfelelően az építéseket a harmadik egység után is folytatni kívánták. A náci hatalomátvétel csak megkönnyítette a haditengerészet dolgát,…..
GépBalta
2020.11.06 19:08:43
@bz249: Ahogy a józan paraszt mondja, addig nyújtózkodj amíg a takaród ér, vagy ezesetben oda küldj hajót, ahonnét jó eséllyel tudod biztosítani a visszavonulás útját. Jó példa erre a zsebcsatahajókhoz hasonló méretű USS New Orleans amivel sikerült úgy hazaevickélniük, hogy egy torpedótalálatot követő lőszerrobbanás után leszakadt a teljes hajóorr az elülső lövegtoronnyal együtt. Egy jó fél évbe telt, de kijavították. De rengeteg másik amerikai és angol hajó is komoly sérülések után lett kijavítva, csak talán mégis ez az "apróbb" 1,5 paneltömbnyi hiány a leglátványosabb. Ehhez képest ha nincs mivel fedezni a visszavonulást, akkor tényleg szinte bármilyen banális sérülés kritikusnak számít és a hajó elvesztéséhez vezethet. Ennek fényében egyszerűen érthetetlen számomra, hogy miért gondolkodtak a németek abban, hogy segédcirkálónál értékesebb hajókat a Brit szigeteknél távolabbi vizeken való hadműveletekre tervezzenek és építsenek.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Damaged_USS_New_Orleans_%28CA-32%29_reaching_Tulagi_on_1_December_1942.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/Damaged_USS_New_Orleans_%28CA-32%29_reaching_Tulagi_on_1_December_1942.jpg
IDDQD
Checkpoint Mini #140: Midnight Resistance (+ a 10 legjobb játék, aminek napszak van a címében)
2020.10.25 23:20:37
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta
2020.10.31 21:01:57
@natS: Valahogy úgy történt, mint az első (negyedik) Star Wars-al, ami egy darabig csak simán Star Wars volt, aztán utólag kapta az Új remény alcímet.
Akkor csináljunk egy ütős kis feldolgozást! Hány, de hány zenekar kezdi ezzel a felkiáltással a karrierjét? Hogy aztán mennyire lesz átütő erejű a dal, és mekkora sikert érnek el vele, az már más kérdés. Gyakran nem is azért születnek meg ezek az átdolgozások, mert azokkal szeretnének a muzsikusok…..
Ha a győztes antant országoknak a háború utáni konferenciákon lett volna annyi eszük, hogy meghagynak a németeknek néhány korosabb dreadnoughtot, a Nassau vagy az Ostfriesland osztályból, a kivénhedt csatahajók tatarozgatására elment volna a német haditengerészeti költségvetés nagyobbik része,…..
GépBalta
2020.09.23 13:49:30
@gigabursch: Az amerikaiak még a standardok előtt szerelték 12" (305mm)-es ágyúkkal a hajóikat. A standardok már az utolsó kettő kivételével 14"-osok (343mm), az utolsó kettő (Colorado, Maryland) pedig 16" (406mm). Az más kérdés, hogy az amerikaiak még a második világháború végéig hadrendben tartották az összes valaha épült "dreadnought" csatahajójukat, úgyhogy elvileg még meg is ütközhettek volna.
@Pájer Csaba: Az angolok pont ekkoriban bontották le az utolsó 13,5"-os (343mm) ágyúkkal felszerelt Iron Duke osztályú csatahajóikat és már 15"-os (381mm) és 16"-os (406mm) ágyúkkal felfegyverzett hajóik maradtak. Később ugyan építettek még 14"-os ágyúkkal csatahajót, de már csak közveltenül a háború előtt. Hasonló kaliberű ágyúik már csak a franciáknak, az olaszoknak és az oroszoknak voltak, de mire kitört a háború, már csak az oroszok nem építettek hajót sokkal nagyobb kaliberű ágyúkkal.
@Pájer Csaba: Az angolok pont ekkoriban bontották le az utolsó 13,5"-os (343mm) ágyúkkal felszerelt Iron Duke osztályú csatahajóikat és már 15"-os (381mm) és 16"-os (406mm) ágyúkkal felfegyverzett hajóik maradtak. Később ugyan építettek még 14"-os ágyúkkal csatahajót, de már csak közveltenül a háború előtt. Hasonló kaliberű ágyúik már csak a franciáknak, az olaszoknak és az oroszoknak voltak, de mire kitört a háború, már csak az oroszok nem építettek hajót sokkal nagyobb kaliberű ágyúkkal.
GépBalta
2020.09.23 13:50:53
@GépBalta: Elírtam. 14" (356) az amerikai standardoknál.
Könyvet mindenkinek - Nekem, Neked és neki is
Valóban rosszak a kötelező olvasmányok?
2020.09.21 10:21:00
Mivel egész életemben az irodalom világával foglalkoztam, újra és újra elém került a nagy kérdés: vajon a kötelező olvasmányok jelenlegi listája hasznos vagy káros a diákokra nézve? Rengeteg véleményt hallottam ez ügyben, tanárokét, szülőkét, diákokét, írókét és átlagemberekét is, és az érveik,…..
GépBalta
2020.09.22 13:50:23
@Tangooo: Ez szerintem azt bizonyítja, hogy nálunk az emberek többségével már az iskolában úgy megutáltatták az olvasást, hogy a kötelezőkön kívül soha többet nem olvastak semmit sem. Így kerültek ezek a lista élére.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz