Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GépBalta

0 bejegyzést írt és 429 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta 2023.08.06 17:46:18
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta 2022.08.12 11:09:09
@manson karcsi: Kettő van belőlük. Kotor (Kotoriba) Horvátországban van, Kotor (Котор) esetleg régiesen/olaszosan Cattaro pedig jelenleg Montenegró része és az Adriai-tenger partján van.

@Generic Jingle: Én nem bírom megjegyezni ezeknek az ex jugoszláv országoknak a neveit, elhelyezkedését és etnikai összetételét, úgyhogy teljes nyugalommal szoktam Jugoszlávnak nevezni az ottaniakat.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta 2022.05.05 20:20:25
@Ironfist: Én inkább az egészet fordítanám mondjuk Bajtársaknak, de te is tudod, hogy ilyen dolgok az IDDQD-n sosem számítottak egy toplistánál. :D
IDDQD Checkpoint 8x03: Westwood 2022.04.05 21:33:03
A harmadik évadban már vendégeskedett nálunk a kiváló Konnektor podcast alkotói közül kettő, most meghívtunk egy harmadikat is: Lusztig Zsoltot alias Warhawkot, akinek gémervilágbeli tájékozottságáról bárki meggyőződhetett, ha hallgatott pár adást a Konnektorból. Idő kérdése volt csak, hogy a…..
GépBalta 2022.05.03 13:45:51
Aki játszana a régi C&C és Dune játékokkal az cncnet.org/ -on talál mindenféle közösségileg összedobott patcheket, amik újra lehetővé teszik az online játékot, meg a 640x480-nál nagyobb felbontást. A honlapon elérhető számláló szerint csúcsidőben még mindig 2000 körüli játékos van online, pedig azok közül amikhez ők biztosítják az online funkciókat, a legújabb is már 20 éves.

Van még az OpenRA nevű ingyenes engine. A szokásos OpenXYZ megoldással működik, hogy az engine teljesen újra van írva, de az asseteket az eredeti játékokból "szippantja" ki. Sokat nem kell vele bajlódni, mert vagy leszedi egy gombnyomásra az ingyenesen elérhető verziót, vagy ha fennvan a gépen a rendes, akkor felismeri és onnan húzza be a fájlokat.
Jelenleg a Dune2 a C&C és a Red Alert támogatott, de dolgoznak a TS-en és az RA2-őn is. Van már benne rendes kétgombos irányítás, meg minden ami a modern RTS-ekben, lehet multizni, skirmishezni, de sajnos a singleplayer kampány még nincs 100%-ig megcsinálva minden játékhoz.

Azon keveseknek mint pl. nekem akiknek a Renegade akadt be jó hír, hogy csúcsidőben még ahhoz is találni teli szervert. Közben egész őrült modokat is összedobtak. Kedvencem amiben benne van egy rakás jármű az összes C&C-ből, plusz napjaink harcjárművei, II világháborús dolgok, arra az esetre, ha kíváncsi volna az ember, hogy az Iowa csatahajó le tudná e rombolni a NOD Obelisket.

Illetve ott a Renegade X ami az eredeti Renegade Unreal3 motoros rajongoi remake-je. Kisebb nagyobb fejlesztéseket bevezettek, csináltak új pályákat, egy-két egységet átdolgoztak de amúgy hűek maradtak az eredetihez.
Azon kívül készül a Renegade X Firestorm ami a Tiberian Sun világában fog játszódni. Kicsit továbblépnek az eredeti Renegaden, végre lehet majd építkezni is a játékban, úgyhogy az már tényleg teljesen egy FPS nézetű RTS lesz. Amellett meg lesz benne mindenféle modernebb FPS-ekre jellemző funkció. Kötve hiszem, hogy megkapná majd a megérdemelt figyelmet, de én azért várom.

Az eredeti fejlesztőktől érkező Renegade újragondolás az Earthbreakers fejlesztése meg a legutóbbi bejelentés szerint teljesen leállt, aztán majd vagy folytatják vagy nem. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy ilyen undorító cell shaded grafikája van, ami akkor se csúnyul tovább, ha esetleg csak öt év múlva folytatnák a fejlesztést.
Vicc, de igaz, ráadásul nem is én találtam ki. Azt hittük, hogy az orosz hadsereg a világon a második legerősebb hadsereg, kiderült azonban, hogy csak ukrajnában a második legerősebb. Igaz... vicces, mert igaz.   Nem csak én mondom, ők is mondják... Szóval sok baj van az orosz hadsereggel,…..
GépBalta 2022.04.26 14:53:47
@MEDVE1978: A Moszkva már gyárilag rakétáscirkálónak épült. Szűk 12 000 tonna vízkiszorítással csatahajónak legfejlebb az 1870-es években ment volna el, nem az 1970-es években. Meg csatahajójuk sem nagyon volt már az 1970-es évekre, mert az utolsókat is elbontották már 20 évvel korábban. Nem mintha amúgy lett volna értelme olyan hajókat átalakítgatni amiket még az első világháború előtt/alatt építettek meg.
IDDQD Checkpoint 7x17: Valve 2021.12.30 00:04:59
A Gamer365 legénységét szeretjük, mert nagyon felkészülten és lelkesen tudnak mesélni kedvenc játékaikról és fejlesztőikről, akár Klárit hívjuk el, akár Mackót, akár Stingert. Az oldal főszerkesztője, Liquid viszont kimaradt eddig, de ezt most pótoltuk, és vele egy régi adósságot is: beszélgettünk…..
Decemberben kisebb adásdömpinggel szeretnénk kedveskedni, szóval máris itt a Checkpoint Now, vagyis az előző hónap legfontosabb hírei + hozzá a kommentárjaink és a hónap mindenféléi. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran. November balhéktól volt hangos, és igazából hasraütésszerűen…..
GépBalta 2021.12.11 10:11:24
@Zolexx: Eddig én a series konzolosoktól hallottam a legtöbb panaszt, de a bugok és problémák legnagyobb része sokkal inkább globális, mintsem platformspecifikus. Engem főként a pályán lévő láthatatlan hibák akasztanak ki. Egyrészt mert sokkal több van belőlük mint a 4-ben, másrészt pedig azért, mert ahhoz a 4-ben a 3 év alatt sem jött sose javítás. Meg az online módok hibái, amik meg szintén nyilván mindenkit érintenek.
De az xboxos userscorét is ha megnézed, akkor látszik, hogy azok közül aki vette a fáradtságot hogy kritikát írjon, aki nem az első nap játék után adták rá a 10/10 best game ever-t, azok közül egyre több panaszkodik a bugok végeláthatatlan számára.
De azért javítgatják a dolgot. A kedvenc patchem az ami óta egyedül is lehet teljesíteni a Horizon Arcadet, mert azt valahogy nem sikerült megoldani, hogy a 10M játékosbázisból valahogy összegyűjtse a sükséges 10-12-őt a szerver mint a 4-ben, úgyhogy valószínűleg egymással párhuzamosan több ezer ember játszik soloban egy multiplayer játékmódot. :D
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Hét tenger Világbirodalmi Flotta 2021.09.15 10:26:18
  A nagyhatalmak közt a XIX. század végén kezdődő navalista versengés nagyon súlyos következményekkel járt a Nyugatra nézve. Nem nagy túlzás azt állítani, a nyugati nagy- és középhatalmak közti viszonyt ez az értelmetlen vetélkedés mérgezte meg, és tette tönkre. Közvetve ez volt az egyik oka a két…..
GépBalta 2021.09.20 10:29:48
@molnibalage: A 3-4 méter vasbeton átütésének képessége (vö. BLU-116) nem az AP, hanem a HC lőszerre vonatkozott. Az AP annál többet tudott. Azt hittem azt nem kell részleteznem, hogy hogyan találtak el pont méretű célt, de mindegy. Sok hajóval, sokáig, sokat lőttek aztán ha az égiek is úgy akarták meglett az eredménye. Kemény célpontok ellen a légierő sem tudott többet amíg el nem terjedtek az irányított bombák.

Szenet azt szerettek közvetlenül az övpáncél mögötti rekeszekben, illetve a torpedóvédő rendszer rekeszeiben. Ez alapján úgy sejtem, hogy nem igazán féltek attól, hogy egy találat berobbantaná a szénkészletet, sőt egyes források még azt is feltételezik róla, hogy jó esetben növelheti a hajó védettségét. Ha mást nem is, azt mindenképp biztosította ez az elrendezés, hogy ahol a lövedék bejött, ott rögtön utána a víz is bejutott, így elméletileg sok esélye nem volt a tűznek. Gondolom a tűzveszélyt minimalizálandó a kazánok közelében csak a feltétlenül szükséges mennyiséget tárolták.
Tavaly felvettem az éves hagyományok közé a Balaton körbetekerését. Ehhez egyetemi barátaimban találtam társakra. A fejlődés progresszív, mert míg tavaly csak ketten voltunk, idén már hárman tekertünk. Ideális létszám, ennyi embernek könnyű szállást szerezni, és ennyi különböző akarat a csapaton…..
Már egy hét eltelt elseje óta, ideje kilőni az ehavi Checkpoint Nowt. Tudjátok, ez az előző hónap legfontosabb híreit végigkommentáló adásunk, néhány egyéb aprósággal. Visszajelzések továbbra is jöhetnek bátran. Nem volt kérdés, hogy mi lesz a júliusi hírösszefoglaló témája: a Blizzard körüli…..
  A Norvégia elleni invázióra induló német alakulatok közül a legnehezebb feladat kétségkívül a legészakibb ponton, Narviknál partraszálló csapatokra, és az őket szállító hajókra hárult. A déli helyszínek, Oslótól Bergenig, viszonylag jól megközelíthetőek voltak a németek számára, gyorsan és…..
GépBalta 2021.07.13 22:08:27
@bz249: Ezek a németek csak a harchoz értettek, a háborúzáshoz nem.

@omron: Egy negyed világnak még sokkal rosszabb vezérkara volt, egy másik negyednek pedig amellett, hogy nagyon messze volt, (akkori) szokása szerint épp nem volt rendes hadserege.
GépBalta 2021.07.16 00:36:34
@UrsaMAior: Még ott is van az egyik a cikkben alulról a harmadik képen.
Ezek azért nem abban az értelemben voltak nehézharckocsik, mint majd később a Tigrisek, KV-k, vagy JSz-ek, hanem az addigra már teljesen elavult koncepcióra épülő "szárazföldi csatahajó" jellegű gyalogsági támogató harckocsik sikertelen kísérleti példányai voltak. Alacsony mozgékonysággal, jelzésértékű páncélzattal és több toronyban elhelyezett viszonlag jelentős számú, de önmagukban nem túl erős fegyverzettel. A háború kezdetére, már a legtöbb új közepes harckocsi hasonló súlyú volt. Valamiért cipelték magukkal a németek mindenhová, de talán csak azért, hogy hátha az ellenséges hírszerzés azt hiszi, hogy az lesz a Panzer VI, pedig köze nem volt hozzá.
A Németország elleni háborút az angol és a francia stratégák egyaránt úgy képzelték el, hogy annak döntő, és szinte kizárólagos hadszíntere a francia–német határon húzódó front. Az első világháború négy éve szinte végig azzal telt, hogy a két hadviselő fél ezen a fronton, pontosabban annak nagyjából…..
GépBalta 2021.06.30 00:40:00
@Valandil: És a legrondább gép címére is nyugodtan pályázhat.
GépBalta 2021.07.03 11:47:05
@savanyújóska: Véleményem szerint a nácival ellentétben szovjet teljesen helytálló kifejezés. A náci valóban egy ideológia és egy rezsim volt, de az országot továbbra is minden esetben valamilyen németországnak hívták, (utoljára Großdeutsches Reich-nak) következésképp az ott élő emberek polgárok pártállástól függetlenül német állampolgárok voltak. A szovjeteknél meg az államalakulat neve volt egyszerüsítve Szovjetunió, így az ott élő emberek is mind szovjet állampolgárnak számítottak, így szerintem nyugodtan nevezhetőek szovjeteknek.
Meg egyszerűbb is, mert sokszor a fene nem tudja követni egy ilyen soknyelvű, sok etnikumú, rendszeresen változó külső és belső határokkal bíró, ki/be/széttelepítésekkel tarkított történelmű államalakulatnál, hogy épp magát ki milyen származásúnak tartotta.
A Norvégia által nyújtott lehetőségek nem csupán a britek, hanem a németek figyelmét is felkeltették. Már az első világháború elején születtek javaslatok a norvég kikötők megszállására, ahol a német flotta kiváló támaszpontokra találhatott, és ahonnan könnyebben ki tudták volna játszani az angol…..
GépBalta 2021.07.02 13:36:58
www.history.navy.mil/research/library/online-reading-room/title-list-alphabetically/w/war-damage-reports/uss-south-dakota-bb57-war-damage-report-no57.html
Itt a teljes damage report. Olyan igazán súlyos sérülést nem szenvedett, viszont az igaz, hogy kb. három percre megbénult a tűzvezetés és a belső kommunikációs rendszerek, amit szerintem lehet úgy értelmezni, hogy átmenetileg teljesen harcképtelenné vált a hajó. Ezek helyreállítása után se tudtak már hasznosan tevékenykedni, mert megsemmisült majdnem az összes radar ami miatt nem tudták tovább követni a célpontok helyzetét, illetve megsemmisült az összes rádió is, ami nem igazán tette lehetővé a kötelékben való manőverezést, úgyhogy végül a gyors visszavonulás mellett döntöttek, de még erről sem tudták értesíteni a parancsnokságot.
Összességében szerintem elmondható, hogy harcképtelenné vált a hajó, főleg az adott (éjszakai) körülmények közt, annak ellenére, hogy a "vasban" csak elhanyagolható károk keletkeztek. Illetve egy negyed évre ki is esett utána a harcokból, igaz közben némi korszerűséítésen is átesett.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta 2021.02.11 12:54:03
@Fausto(tm): A GTA IV nekem is hatalmas csalódás volt. Az egész olyan ellenszenvesen komor volt. Csak a The Ballad of gay Tony dlc-t sikerült egy kicsit pörgősebbre és vidámabbra megcsinálni, az egy egész halványan hozta a korábbi részek hangulatát.
De nekem az V is csalódás volt, még ha nem is akkora. Szerintem kicsit túl sok figyelmet fordítottak mindenféle mellékes játékelemekre, meg arra, hogy jól "odamondogassanak" mindenkinek, közben meg a játék végére valahogy az volt az érzésem, hogy az egész single kampány egy kicsit kibővített tutorial volt az online-hoz, amivel meg nem volt már kedvem játszani, mert öreg vagyok én már egy MMO-hoz.
Szerintem az egésznek a győkere ott lehet, hogy azért korábban a Rockstar majdnem olyan pofátlanul "inspirálódott" filmekből, mint az ennek a cikknek a témáját adó játék. Viszont a jelenünkről, majd csak a jövőben lesznek kultikussá válló filmek, addig meg valamit maguknak kéne kitalálniuk, ami szerintem nem annyira megy nekik. Ugyanemiatt szerinte, a sondtracket sem nagyon sikerül ugyanolyan hangulatosra megcsinálniuk, mint a múltban játszódó részeknél.
Remélem a ha egyszer még jön egy GTA VI, akkor visszamennek a régmúltba és megint szanaszét lopják Hollywoodot!
GépBalta 2021.02.14 21:34:32
Egyébként hogy a Fallout 76-al kapcsolatos kijelentésetekre is reagáljak, szerintem voltunk páran, akik vártak egy multiplayer Fallout élményre. Én már a 3 végigjátszása után azon voltam, hogy mennyire állat lenne ugyanez cooperatív multiban, és ezzel egyáltalán nem voltam egyedül, mert valaki(k) fejlesztettek is coop modot az Fo3-hoz is meg a New Vegashoz is. Már az alapfelállás is az, hogy szinte mindig van velünk egy AI által irányított társ aki általában csak arra jó, hogy ha már tele van az inventorynk akkor átadjuk neki a sok szemetet. Ahelyett egy cimborával végigvinni a játékot szerintem sokkal élvezetesebb lett volna. A 4-be bekerült építkezős dolognak is az adna igazán értelmet, ha mondjuk csoportosan meg lehetne ostromolni valaki városkáját vagy újraépíteni Dust2-őt bádoglemezekből a pusztában meg ilyesmi. Rengeteg (más játékokban már kipróbált) megoldás van arra, hogy hogy lehet egy sztorimesélős akár egy-két helyen elágazó történtettel bíró játékba többjártékos módot tenni, úgyhogy szerintem ha egy kicsit erőlködtek volna simán lehetett volna jó is. Úgyhogy én még vártam is valamit a játéktól, de aztán csalódnom kellett. Végülis a GTA is single only volt, aztán egy-két az SA-hoz készült rajongói mod bizonyította, hogy van értelme egy multiplayer módnak, azóta meg kiderült, hogy nemhogy jól kiegészíti a single módot, hanem az az igazi pénznyomda. Gondolom a Bethesda is ezt irigyelte meg, csak a munkát nem akarták beletenni.

Még pár nagy csalódás amit fiatal tizennemsok éves koromban játszott játékaim folytatásai okoztak...

CoD Black ops II: Az első volt az utolsó CoD ami még tetszett, talán azért mert az volt az utolsó amit még inkább a régi PC-s tábor ízlése szerint csináltak, rendes szerverekkel (ha jól rémlik akár). A kettő közt még az MW3 lekötött egy pár órára, de utána a BOII szerintem már annyira egy más közönségnek készült, hogy azóta egyedül a WWII-vel játszottam, de a steam szerint azzal is csak alig 6 órát.

Guild Wars 2: Szerintem aki az elsőt szerette az pont azért szerette, mert nagyon nem olyan volt mint a többi. Pár hónappal a WoW után jelent meg és hiába látták, hogy az marha sikeres, már nem volt idejük lemásolni. Ezt szerintem a játékosok nagyon díjazták, de szerintem a fejlesztőkben (vagy talán inkább a pénzügyesekben) lehetett emiatt valami tüske, hogy miután az első részt nem sikerült WoW-á fejleszteni, inkább otthagyták a fenébe, hogy csináljanak egy sokkal WoW-osabb második részt. Nyilván nem vártam, hogy már felnőttként egy akkoriban már halódó stílus új játéka majd ezer órákra le fog kötni, csak valami pár hónap nosztalgiázásra, mint az egyszeri WoW-os amikor megjelenik az új kieg, de annyira más volt mint az első rész, hogy egyáltalán nem szólított meg.

A GTA4-et már említettem pár HSZ-el fejlebb.
Soha nem látott kontentsűrűséggel zárjuk az évet: délelőtt kitettem a Retrográd adást, és akkor ígértem egy 2020 legjobb játékairól szóló szokásos toplistázást is. Mivel órákon belül véget ér az év, ideje kitolni ezt is: jöjjenek tehát a 2020-as év legjobb játékai, szigorúan szubjektív…..
A negyedik évadban készítettünk már kétrészes adást, amikor átbeszéltük a teljes Zelda-korpuszt. Ezúttal hasonló a helyzet, mert most nem kisebb feladatra vállalkoztunk, mint arra, hogy összefoglaljuk minden idők Mario-játékait. Ez egy adásba nem fért volna bele, ezért ezúttal csak a franchise…..
GépBalta 2020.11.16 22:01:00
@defaultXEX: Szerintem biztos van az a pénz, amennyiért csinálnak nektek egy cenzúrázott változatot is.
GépBalta 2020.11.17 21:46:18
@AarPoe: Én azt gondolom, hogy csinálni külön egy cenzúrázott változatot, abban kisípolni, kinémítani, vicces hangefektet rávágni az ilyenekre, az plusz idő, az idő meg pénz, dehát erre van a pateron.
Egyébként nekem tetszett az a hasonlat. Kicsit olyan Ford Fairlane-es volt. :)
Hét tenger Zsebcsatahajók 05. 2020.10.30 10:36:50
A zsebcsatahajók sorozatát a német flotta vezetése eredetileg nyolc hajóra tervezte, melyekből az utolsót 1940-ben adták volna át a haditengerészetnek. Ennek megfelelően az építéseket a harmadik egység után is folytatni kívánták. A náci hatalomátvétel csak megkönnyítette a haditengerészet dolgát,…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
GépBalta 2020.10.31 21:01:57
@natS: Valahogy úgy történt, mint az első (negyedik) Star Wars-al, ami egy darabig csak simán Star Wars volt, aztán utólag kapta az Új remény alcímet.
Hét tenger Zsebcsatahajók 02. 2020.09.21 12:01:11
Ha a győztes antant országoknak a háború utáni konferenciákon lett volna annyi eszük, hogy meghagynak a németeknek néhány korosabb dreadnoughtot, a Nassau vagy az Ostfriesland osztályból, a kivénhedt csatahajók tatarozgatására elment volna a német haditengerészeti költségvetés nagyobbik része,…..
GépBalta 2020.09.23 13:49:30
@gigabursch: Az amerikaiak még a standardok előtt szerelték 12" (305mm)-es ágyúkkal a hajóikat. A standardok már az utolsó kettő kivételével 14"-osok (343mm), az utolsó kettő (Colorado, Maryland) pedig 16" (406mm). Az más kérdés, hogy az amerikaiak még a második világháború végéig hadrendben tartották az összes valaha épült "dreadnought" csatahajójukat, úgyhogy elvileg még meg is ütközhettek volna.

@Pájer Csaba: Az angolok pont ekkoriban bontották le az utolsó 13,5"-os (343mm) ágyúkkal felszerelt Iron Duke osztályú csatahajóikat és már 15"-os (381mm) és 16"-os (406mm) ágyúkkal felfegyverzett hajóik maradtak. Később ugyan építettek még 14"-os ágyúkkal csatahajót, de már csak közveltenül a háború előtt. Hasonló kaliberű ágyúik már csak a franciáknak, az olaszoknak és az oroszoknak voltak, de mire kitört a háború, már csak az oroszok nem építettek hajót sokkal nagyobb kaliberű ágyúkkal.
GépBalta 2020.09.23 13:50:53
@GépBalta: Elírtam. 14" (356) az amerikai standardoknál.
Mivel egész életemben az irodalom világával foglalkoztam, újra és újra elém került a nagy kérdés: vajon a kötelező olvasmányok jelenlegi listája hasznos vagy káros a diákokra nézve? Rengeteg véleményt hallottam ez ügyben, tanárokét, szülőkét, diákokét, írókét és átlagemberekét is, és az érveik,…..
GépBalta 2020.09.22 13:50:23
@Tangooo: Ez szerintem azt bizonyítja, hogy nálunk az emberek többségével már az iskolában úgy megutáltatták az olvasást, hogy a kötelezőkön kívül soha többet nem olvastak semmit sem. Így kerültek ezek a lista élére.