Adatok
koborló
0 bejegyzést írt és 43 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bodzsár Márk első nagyjátékfilmje, a kattintás után megtekinthető trailer alapján több mint ígéretesnek tűnő Isteni műszak 2013. október 24-én kerül a hazai mozikba.
MILÁN (Ötvös András) a félig horvát, félig magyar srác a horvát seregből dezertálva 1992-ben, a…..
koborló
2013.08.30 14:01:21
drukkolok neki és várom.
Mivel kiderült, hogy az első két feladványt "csalással" sikerült megfejteni, ezért úgy döntöttem, hogy újraindítom a játékot. A szabályokat itt találjátok, ez pediglen az első forduló első képe (amire elvileg nincs találat a google-on). Hajrá!
Új kép! (Az "elolvasom"…..
koborló
2013.07.05 12:51:39
A szabályokat itt találjátok.
Új kép!
Megfejtés: Üldözési mánia (Rat Race). Megfejtő: adm16 (2 kép alapján).
Jelenlegi állás:
1. adm16 (8 pont)..
"Ők az önző elit tagjai, akik ha CSERE van, elmennek New Yorkba, Hong Kongba meg Párizsba tanítani."
…..
Ma lenne hetven éves Cseh Tamás, aki legendás albérletlakó volt egész életében, s nem is tudom hány ilyen témájú dalt írtak Bereményivel (nekem talán a fenti a kedvencem - kiváltképp a videóval együtt). Úgyhogy ma vegyünk elő mi is egy "jó kis" albérletes…..
koborló
2013.01.22 15:27:18
@Advocatus Diaboli: Az alkohollal a németországi törökök problémázása nagyon felszínes, ha kínűltam, simán elfogadta, csak a neje panaszkodott, hogy ne adjak az urának, mert nem bírja.. két üveg sörtől simán fejreállt.
Ha a felesége leszedné a ponyvát, nem biztos, hogy bérki is jobban járna..
Ha a felesége leszedné a ponyvát, nem biztos, hogy bérki is jobban járna..
Barangolások a múltban. Képek az internet rejtett zugaiból. Merre járunk?
Tippeket a kommentekbe kérünk, megfejtés majd ugyanott.....
koborló
2012.12.23 11:46:39
Amikor régi képeket teszek fel ide, szinte mindig felbukkan valaki, aki azokat a villamosokat hiányolja, "amelyikeknek középen volt az ajtaja". Ez a bejegyzés elsősorban nekik készült :)
A jármű közepén, az utastérnél egy lépcsőfokkal lejjebb levő belépőrész nagy divat volt a XX. század első…..
koborló
2012.12.20 11:59:46
@Hamster: iszonyú az árverseny, az előírások elszakadtak a valóságtól (pl. betarthatatlan TSI a Velaro D-nek az EBA részéről.
A DB sem érti az előírások nagy részét, pl. EN 14752 (D) 2011 ).
Egészen furcsa együttműküdési szerződések, ahol a felek egymás elől is titkolóznak (pl. ICx Siemens - Bombardier, új berlini S-Bahn Siemens - Stadler, ja bocs, az még nincs.. :) ). Mindenesetre egy komolyabb EBA-DB-gyártók meccs januárban várható.
A DB sem érti az előírások nagy részét, pl. EN 14752 (D) 2011 ).
Egészen furcsa együttműküdési szerződések, ahol a felek egymás elől is titkolóznak (pl. ICx Siemens - Bombardier, új berlini S-Bahn Siemens - Stadler, ja bocs, az még nincs.. :) ). Mindenesetre egy komolyabb EBA-DB-gyártók meccs januárban várható.
koborló
2012.12.20 12:04:08
@Hamster: A Skoda sztorit pedig én sem értem, alapvetően a hajtás a legkisebb (na jó, inkább nem a legfontosabb) probléma a járműveknél. A 3 legkritikusabb rendszer a nagyvasúton: ajtók, klima, WC - ugyanis ezt látják az utasok. Az hogy a hajtás egy része kimegy, nem látszik, a rendszer pedig automatikusan leskáláz, a Tf meg eszi a kefét, mert mindig kihullik neki az LZB..
koborló
2012.12.20 15:47:40
@Hamster: Bár lehet, hogy ugyanarról.. igaz, nekem sem "első kézből" származnak az információim, de úgy hallottam, hogy ott a hajtásrendszer eltervezésével van baj (rossz méretezés).
Aki azt hiszi, hogy az alternatív terápia kifejezés még nem járatódott le eléggé, az biztosan nem hallott még a vizeletterápiáról. Nem, nem a vizeletkiválasztással kapcsolatos betegségek kezeléséről van szó, hanem a kezelést a vizelettel végzik, közelebbről a vizelet szájon…..
Néhány perce jelentette be a Reuters hírügynökség, hogy a Standard and Poor's hitelminősítő visszavonta a magyar államadósság leminősítését. Kiderült, hogy valójában felminősítették az államadósságot, de elfelejtették, hogy az elemzőjük éppen Új…..
koborló
2012.11.24 15:03:59
Kedves vidéki (esetlegesen külföldi) olvasóinkat előre is kérjük, közöljék velünk mindenképpen kommentben, hogy ők nem budapestiek, fogalmuk sincs ezekről a helyekről - és nem értik, miért nem mindegy, hogy Buda-e vagy Pest. Köszönjük.
És most következzen egy kis…..
koborló
2012.10.24 13:22:35
koborló
2012.10.24 14:37:45
@vészmadár (pica pica): Budán a Széna-Parasztelosztó, Pesten az árpád-hídi és a Népstadion paraszelosztók
koborló
2012.10.24 18:10:00
Urbanista
A Nagy-Magyarország alakú erdő létezik. Meg egy csomó más furcsa formájú faültetés, az egyiket Csontváry is megörökítette
2012.08.17 12:40:21
Nagy visszhangot váltott ki a Nagy-Magyarország alakú fenyőerdőfoltról szóló poszt, mely lombhullatás után válik láthatóvá a Budai-hegyekben. A legkülönfélébb légi és űrfelvételeken próbáltunk utánajárni a dolognak - hiába. Alighanem azért, mert ezek nem repülőknek és…..
koborló
2012.08.17 19:23:17
offtopic:
böngeszes kozben akadtam erre a kepre:
media.englishrussia.com/112012/sebeauty/sovietepochbeauty001-36.jpg
nekem nagyon ismeros.. no nem az elvtarsak..
böngeszes kozben akadtam erre a kepre:
media.englishrussia.com/112012/sebeauty/sovietepochbeauty001-36.jpg
nekem nagyon ismeros.. no nem az elvtarsak..
Akinek csak kalapácsa van, az mindent szögnek néz, szól az ismert mondás. Aki pedig energiahatékonyságban utazik, az utazáskor is energiahatékony! – ezt meg mi mondjuk. Jöjjön néhány vakációs energiatakarékos tipp benzinköltség-minimalizálásra és az otthoni áramszámla…..
koborló
2012.07.11 14:47:43
@Adani: ok, te (én is) ismered a TMC-t, (ami azért meglehetősen szórványosan működik), de a többség kezében a GPS klasszul elvegetál alapbeállításokkal.
Ez (és nem a GPS-ek tudása) vezet a birka-effektushoz. A fenti esetre remek példa az oszták A10-es esete. Amikor Németországból megindul a turisták áradata, mind a 10-est célozza meg, ami pénteken és hétvégén gyakorlatilag járhatatlan. Ott van nem messze tőle az A9, ami viszont folyamatosan járható.
Az emberek józan eszére ebben az esetben sem lehet számítani, azt kiölte a technkába vetett hit..
Ez (és nem a GPS-ek tudása) vezet a birka-effektushoz. A fenti esetre remek példa az oszták A10-es esete. Amikor Németországból megindul a turisták áradata, mind a 10-est célozza meg, ami pénteken és hétvégén gyakorlatilag járhatatlan. Ott van nem messze tőle az A9, ami viszont folyamatosan járható.
Az emberek józan eszére ebben az esetben sem lehet számítani, azt kiölte a technkába vetett hit..
Említettem már párszor itt a blogon, hogy idén nálunk, Balatonalmádiban zajlik a Kepler űrtávcső asztroszeizmológiai konferenciája. Az esemény talán legprominensebb résztvevője Natalie Batalha, a Kepler misszió tudományos vezetőhelyettese a NASA-tól, aki gyakorlatilag személyesen…..
„Szövetségbe forrt szabad köztársaságok:A Nagy Oroszország kovácsolta frigy,A Szovjet hatalma és egysége éljen:Sok nép így akarta s megalkotta így!”
Szergej Mihalkov: A Szovjetunió himnusza - 1944
A cím szándékoltan provokatív, ugyanis a poszt témája a („Németország…..
Tudom, gyerekes vagyok, de nem tudok ráunni a Taurusos videókra. Már vagy egy órája vágtázom a YouTube-on, és úgy gondoltam, pár videót megosztok veletek. Most tehát a Siemens EuroSprinter mozdonycsalád néhány tagja következik: 1116-osok, 1216-osok, 1047-esek, 182-esek - melyik…..
koborló
2012.03.02 13:33:15
@Hamster: Akkor már inkább az ICE2, ott jobban küzd a hardver.. Az ICE3-as hajtóműve is tud rendsesen szolmizálni, már hallottam Krefeld-ben, a próbapadon..
koborló
2012.03.02 13:51:25
Az ICE2-nek az egy vonófeje feleakkora teljesítményt, 200 kN-t (jó, azért egy kicsit többet, mert némileg áttervezték) "tud", mint az ICE1 - ezért jobban "szenved" indulásnál, és hegyi pályákra nem is szokták tervezni. Erről bővebben a blogomon is írtam:
ob121.blog.hu/2011/12/01/ice_1998
itt pedig összeírtam az ice-ket:
ob121.com/vonat_ice.html (bocs az önreklámért)
Krefeldbe egy kicsit nehéz bejutni, én az ICx projekten dolgozok (az ICE3 utódja), így szokott sikerülni.
ob121.blog.hu/2011/12/01/ice_1998
itt pedig összeírtam az ice-ket:
ob121.com/vonat_ice.html (bocs az önreklámért)
Krefeldbe egy kicsit nehéz bejutni, én az ICx projekten dolgozok (az ICE3 utódja), így szokott sikerülni.
koborló
2012.03.02 14:15:48
@Hamster: Krefeld-ben van a Siemens technikai bázisa, a fejlesztés pedig Erlangen-ben zajlik. Elég a Krefeld és Simens szavakat megadni a Google-nek, az eredmény:
www.google.de/search?q=krefeld+siemens&hl=de&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-L1QT5mzKojpOdD0sKcK&ved=0CFsQsAQ&biw=1458&bih=665
www.google.de/search?q=krefeld+siemens&hl=de&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=-L1QT5mzKojpOdD0sKcK&ved=0CFsQsAQ&biw=1458&bih=665
Az előzmények Ez a hullám még 2010-ben kezdődött, amikor az akkori köztársasági elnök, Horst Köhler egy kevésbé sikerült, a német katonák afganisztáni szerepével kapcsolatos nyilatkozata miatt a kritika kereszttüzébe került és emiatt visszalépett. A köztársasági elnöki…..
Egyelőre Európa-szerte nehéz megfogni a személyautóval díjköteles utakon trükközőket, idehaza azonban még egy plusz csavar is van a dologban. Egy a lényeg: idegen rendszámmal és kis szerencsével megúszhatja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
koborló
2012.02.27 23:57:50
@ommm: wiev1.orf.at/stories/242297
ez egy 2007-es keltezésű cikk. Eszerint kamerákkal tudják ellenőrizni a matrica meglétét és érvényességét. A matrica-ellenőr az 5-10 km-rel arrébb várakozó kollégáknak adja le a drótot, ők szedik ki a bliccelőt.
A kérdésedre a válasz (lent eredetiben). A (hamisítástól védett) képeket rendszámmal, dátummal, matrica lejárattal 3 évig őrzik meg.
Die Bilder - mit einem fälschungssicheren Code geschützt - und Metadaten (Kennzeichen, Datum/Uhrzeit, Anbringung der Vignette) werden drei Jahre lang gespeichert.
Google a te barátod..
ez egy 2007-es keltezésű cikk. Eszerint kamerákkal tudják ellenőrizni a matrica meglétét és érvényességét. A matrica-ellenőr az 5-10 km-rel arrébb várakozó kollégáknak adja le a drótot, ők szedik ki a bliccelőt.
A kérdésedre a válasz (lent eredetiben). A (hamisítástól védett) képeket rendszámmal, dátummal, matrica lejárattal 3 évig őrzik meg.
Die Bilder - mit einem fälschungssicheren Code geschützt - und Metadaten (Kennzeichen, Datum/Uhrzeit, Anbringung der Vignette) werden drei Jahre lang gespeichert.
Google a te barátod..
A Tim Schafer-játékról szóló poszt alatt került elő a kommentekben egy 2009-es oldal a Double Fine (Schafer cége) honlapján, amin maga Schafer íjra le, hogy annak idején hogyan került a Lucasfilmhez (és így a játékiparba), illetve hogy kik utasították el, mielőtt a Lucasfilmnél a…..
Köpni-nyelni nem tudok, teljes mértékben osztom a Hírszerző véleményét: "Őszintén szólva alábecsültük ezt a történelmi festmény-történetet. Azt gondoltuk, hogy komolykodó, modoros historizáló festmények készülnek majd. Ezzel szemben tanácstalanul állunk ezek előtt a…..
koborló
2011.11.08 10:31:20
"Eljött az a pillanat, amire nem hogy nem vártam soha, de igazán még fogadni sem mertem volna rá, hogy eljön valaha: távozom az Index szerkesztőségéből. Közismerten vonzódom az új kihívásokhoz, már pendelyes koromban is új kihívásokkal játszottam a porban. Az…..
Nincs nekem rangkórságom, a "dr." is csak hivatalos iratokon kerül a nevem elé, nem dobálok névjegyet, nem mutogatom, hogy itt és ott vagyok. Nem öltözök komoly-fontos embernek, sőt, inkább alálövök a koromnak, ezért sem lepődök meg, ha alapból letegeznek; 32 éves…..
12 embernek adhatnék munkát havi 2 310.12 € nettó fizetéssel, de nem adok. Elmondom, miért. Szép irodában dolgozhatnál a szolgáltató cégemnek. Nem ügynökösködés, nem kamu. Komoly szakértelmet igénylő munkát kellene végezned, napi 8 órában, csak hétköznapokon.…..
koborló
2011.08.08 12:25:59
@Hadrian77: Werner for president! Hiteles forrás, már ha eligazodsz a dialektusán. Bár ha nem, akkor is ott van a letisztult képi világ. Az építőipari profiljukból a csatornatisztítás a legjobb.
Egy éve dübörög a Nemzeti Együttműködés Kétharmada és az Elszámoltatási Kormánybiztos, de még most sem tudjuk, hogy az "elmúltnyolcév" (@copyright by Szijjártó) legnagyobb biznisze, az autópálya építések körül mi volt a helyzet. Ha szimaton nem csal,…..
koborló
2011.05.23 10:45:44
Bocs, ha esetleg off, de viszonyítási lehetőségnek ide linkelem egyrészt a kínai vasútfejlesztési programról ( ob121.com/vonat_crh.html ), másrészt a német ICE ( ob121.com/vonat_ice.html - ezt még írom) szóló cikkeimet - csak a viszonyítás kedvéért.
A kínaiból csak egy mondat: "A program keretein belül 2012-ig 13.000 km pályát 200 km/h sebességgel tesznek járhatóvá, és ezen belül 5.000 km szakaszon a vonatok a 350 km/h sebességet is meghaladhatják."
Ott mennyit lehetne lopni.. bár ott a halálos ítéletet is simán kiosztják az ilyen amatőr tolvajoknak.
A kínaiból csak egy mondat: "A program keretein belül 2012-ig 13.000 km pályát 200 km/h sebességgel tesznek járhatóvá, és ezen belül 5.000 km szakaszon a vonatok a 350 km/h sebességet is meghaladhatják."
Ott mennyit lehetne lopni.. bár ott a halálos ítéletet is simán kiosztják az ilyen amatőr tolvajoknak.
„Nem is utolsó nép ez az én cigányom: Tűz van bennök, uram, hogy szinte süt, ragyog...” (Arany János: A nagyidai cigányok) Most, hogy megismerkedtünk a rasszista vizelés tényállásával – sajátos magyar ízt adva ezzel az etnikai konfliktusok évezredes…..
Ha valaha fontos ember leszek, amolyan "ügyeket eldöntő" meg intézkedő faszi, akkor minden szorító, égető gond dacára ezt venném legelőre. A gumicukor-ügyet. Nem vicc. Van ugyanis egy olyan, nyilván naiv, leegyszerűsítő, okkultista magyarázatom a bajainkra, hogy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz