Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Valós Kilométer

7 bejegyzést írt és 324 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A valoskilometer weboldal elérhető a www.valoskilometer.hu és az valoskilometer.appspot.com URL-eken keresztül is...
Nincs mire várni, itt az ideje a devizahitelek rendezésének, minden létező bíróság minden létező keresete, ítélete, végzése és döntése már megvan, tessék, lehet dolgozni a problémán. Persze arra a kérdésre, hogy most akkor mialószarlesz, nem túl könnyű válaszolni. És nem…..
Valós Kilométer 2014.06.24 08:16:19
@káeurópaibankoló: "A törlesztőrészlet szépen kúszik fel az eredetileg a kedvezményes periódus után ígért 80-ról immáron 210 ezerre. A késedelmi kamat plusz 13% a chf-es feltőkésített késedelmes összegre."

Ha 6-ról 10%-ra emelkedett a kamatod az csak 80-ról maximum 120-ra emelte volna a törlesztődet. Mivel a törlesztőben van tőketörlesztés és díjak is, így inkább 110 körül lenne az összeg. A többi az árfolyamváltozás miatt lehetett.

A késedelmi kamat minden (nem csak banki) szerződésben általában az alapkamat kétszerese, így a 13% nem sok (amit ugye csak akkor fizetsz, ha nem törlesztesz).

A kiváltás nálad tényleg balul sült el, de csak a kamatemelés miatt nem kellett volna váltanod, mert pl 2008-tól a HUF hitelek kamatai is nőttek. Egyrészt az alapkamat alakulása miatt (ez csak 2008-2009), másrészt a nemfizető adósok számának növekedése miatt (kockázat).
Múlt héten több helyen is foglalkoztak azzal, hogy Svájcban népszavazás lesz a 4000 svájci frankos minimálbérről, ami kb. 1 millió Forintnak felelne meg. A népszavazáson végül elutasították a svájciak a kezdeményezést.Ezt a hírt hallva több gondolatom is támadt és nem…..
A négy évvel ezelőtt nagy sikert arató A mi éveink - Magyarország számokban 2002-2010 című összeállításban már szó esett arról, hogy az OECD-országok közül a magyar munkavállalókat sújtja az egyik legnagyobb adóterhelés, ráadásul az Orbán Viktor által 2005-ben még…..
Matolcsyék az egykulcsos adóra egyfajta gazdasági csodafegyverként tekintettek. Mindenki egyenlően adózik, tehát igazságosabb. Több pénz marad az embereknél, többet költenek, tehát nő a belső fogyasztás és pörög a gazdaság. Mint tudjuk, ez nem jött be. 2012-re recesszióba…..
Valós Kilométer 2014.03.03 12:57:36
@Muzsikok közt: Ha elolvasnád a linket is akkor látnád, hogy ők találták ki az egykulcsos alapjait. Ugyanis a második kulcsot a bruttó 1 MFt-os határ fölé tették, ami felett a Mo-i dolgozók kb 0,1% lehet (azaz egykulcsos). A Fidesz részéről "csak" annyi módosítás történt, hogy kivették a felesleges korlátot (ami csak adminisztratív teher lett volna) és 1%-kel lejjebb vitték a kulcsot.
Valós Kilométer 2014.03.03 13:10:55
@Muzsikok közt: Még mindig nem olvastad el: " A törvényszöveget végül egyöntetű kormánypárti támogatás és ellenzéki elutasítás mellett fogadta el a Parlament június 29-én.".

Ez elfogadott adótörvény volt, így 2011-től ez lépett volna életbe. Persze azóta mást mondanak, mert a politika azt kívánja, de ez is ékesen bizonyítja, hogy mindkét politikai oldal szerint JÓ dolog az egykulcsos.
A több éve alaposan leült ingatlanpiac, és a visszaesett kereslet sem akadályoz bizonyos lakástulajdonosokat abban, hogy különféle trükkök bevetésével próbáljanak bérlőt találni nem túl előnyös, esetleg kisebb-nagyobb hibákat felvonultató kiadó ingatlanjaikra. Bár a leendő…..
Valós Kilométer 2014.02.05 12:59:26
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az Elműnél ezt írják a visszakapcsolásra: "A fogyasztási hely kikapcsolását követően a visszakapcsolás feltétele az összes lejárt esedékességű követelés, kamat, felszólítási költség valamint a ki- és visszakapcsolási díj megfizetése....
Abban az esetben, ha a nyilvántartott teljes követelést a felhasználó a kikapcsolástól számított 30 napon belül nem egyenlíti ki, a villamosenergia-kereskedő a kereskedelmi szerződést felmondja."
http://www.elmu.hu/#!/lakossagi-ugyfelek/szamlazas-fizetes/hatralekkezelesi-folyamat

Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy ha a bérlő nevén van a szolgáltatás, akkor először kikapcsolják, majd szerződést bontanak VELE, majd eladják a követelést egy behajtócégnek. De a szerződés megszűnése után te (bérbeadó) ismét köthetsz új szerződést, ahol (szerintem) már csak a bekötést kell kifizetned.

Nekem ez így logikus (miért fizetném ki más tartozását), de nem vagyok ügyvéd.
Valós Kilométer 2014.02.05 13:15:05
@tip: Én is ezt mondom.
Valós Kilométer 2014.02.05 13:19:41
@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az ügyfélszolgálat sokszor téved. Ezt biztosan tudom :). Én mindenesetre az Elmű által leírtak alapján úgy értelmezem, hogy csak a bekötést kell fizetni (persze jól jönne most egy ügyvéd hozzászólása is).
Jól járnánk mi fogyasztók, ha bizonyos közszolgáltatásokat, például a postai szolgáltatást és a tömegközlekedést nem az állam, hanem magáncégek működtetnék?Mely szolgáltatásokat nyújtsa az állam, és melyeket a magánszektor? Jobb lenne nekünk, fogyasztóknak, ha például…..
Múlt heti posztunkban mi is igyekeztünk megmondani a frankót Paks bővítése kapcsán. Tízmillió energetikai szakértő országában azzal érveltünk, hogy Magyarországon az atomenergiának jelenleg nincs életképes alternatívája. Ezzel sokan nem értenek egyet, olvasónk arról próbál…..
A Világbank adatai alapján tavaly októberig 2043 millió dollárt küldtek haza az itthon maradtakhoz a külföldön dolgozó magyarok. Az összeg forintban 530 milliárd, ami magyar GDP 1,8 százaléka (összehasonlításképpen ez több mint a fele a teljes mezőgazdasági szektor GDP-hez…..
Valós Kilométer 2014.01.18 10:47:04
@Judoc: "Itthon nem tudod kifizetni a taníttatásodat, hacsak a szüleid nem kőgazdagok"

Ez nem igaz. Én is dolgoztam suli mellett és kifizettem. Ma már azt sem feltétlenül kell, mert röhejesen alacsony (2%os) kamat mellett lehet diákhitelt felvenni (a 20%-os kamatú személyi kölcsön vagy a régi 9%-os diákhitel helyett).
Valós Kilométer 2014.01.18 11:10:25
@Hátrányos helyzetű kaviár: Persze. A lényeg az arányokon van. Magyarországon egy angol, aki beszél egy kicsit magyarul nem nagyon tudna pl a Mekiben dolgozni, mert többszörös túljelentkezés van magyarokból is. Nyugaton azért tud egy nyelvet alig beszélő ott dolgozni, mert munkaerő hiány van az adott területen. Ez nem azt jelenti, hogy senki nem végzi el az alantas munkát az ottaniak közül, de bőven marad hely másnak is.

A fizetés nagyságát több dolog is meghatározza (pl: természeti és történelmi adottságok), de a legkönnyebben javítható a képzettség. Az egyénnek pedig csak erre van közvetlen ráhatása.

Szerintem Mo-n sem számít kiemelkedően jó keresetnek az 500-600 euro (ez a bp-i átlag), inkább a 2000-3000 az (persze bruttóban).
Valós Kilométer 2014.01.18 11:27:34
@Judoc: "...mindenhol máshol a világon a szakmunkát- szakmunkást megbescülik. A pék, a fodrász, a burkoló is nagyon jól keres, nemcsak az aki egyetemet végzett."

Csak a magyar bérekhez képest. Egy pék-mérnök összehasonlításban a különbség kb ugyanakkora nyugaton, mint itthon (ha nem nagyobb). A szakközepesek és diplomások között nagyobb a bérolló itthon, mint nyugaton, de ez jellemző sajnos az egész KE-i térségre. Azaz az életszínvonal jobb nyugaton (és hát valószínűleg az is marad), de ez nem a megbecsüléstől függ.

www.hrportal.hu/hr/magasabb-szintu-tudasra-lesz-igeny-a-munkaeropiacon-20130910.html
Az infláció a kilencvenes évek 30 százalékáról leérkezve, több éve 5% körül stagnál. Ez először idén, a rezsicsökkentés hatására tört le, és  43 éves rekordot döntve szerdán elérte a 0,4%-ot. Magyar és külföldi elemzők sora figyelmeztetett arra, hogy ez…..
Valós Kilométer 2014.01.18 09:34:02
@Mitzimackó: A fogyasztói kosár valóban tetszőleges elemekből áll, de ez nem azt jelenti, hogy bármit bármikor beletehetnek. Főleg nem azt, hogy a KSH politikai irányelvek alapján számol. A rezsi (háztartási kiadások) már régóta a nemzetközi és hazai kosár részét képezi. Pont ezért is volt jelentős hatása a rezsicsökkentésnek az inflációra, és nem azért került bele utólag, hogy emiatt csökkenjen az infláció.

1996-ból:
archivum.hvg.hu/article/199629Draga_varos_olcso_varos_Megelhetesi_koltsege.aspx

KSH:
www.ksh.hu/docs/hun/modsz/modsz36.html

Ez persze nem jelenti, hogy a rezsicsökkentés jó dolog lenne (mivel az utóhatásait senki sem ismeri) vagy, hogy a hosszútávú alacsony infláció jó lenne.
Valós Kilométer 2014.01.18 09:42:59
@Pipas: "Elméletileg fogyasztói kosárnak tekinthetjük a jószágok tetszőleges halmazát. A kosár tartalmát nem kell valamelyik a megfigyelésbe bevont periódus fogyasztása szerint korlátozni. Például egyes elem mért értéke akár két periódus mért értekének számtani vagy mértani átlaga is lehet. A gyakorlatban a fogyasztói árindex számításához használt fogyasztói kosár összetételét a háztartások fogyasztásának több korábbi évi megfigyelésének összesítésével és elemzésével állítják össze. Elterjedt gyakorlat, hogy a havi fogyasztói árindex számításához minden évben, a megelőző évek statisztikai adatai alapján korrigált, az adott évre érvényes fogyasztói kosárral számolnak."

hu.wikipedia.org/wiki/Fogyaszt%C3%B3i_%C3%A1rindex#Fogyaszt.C3.B3i_kos.C3.A1r
Igyekszem félreérthetetlen lenni: NEM támogatom semmiféle alanyi jogon járó alapjövedelem bevezetését. Megítélésem szerint egy alacsony hatékonyságú, korrupt, államelvű politikai kultúrában, mint a magyar, ez még egy lépést jelentene a szakadék felé. De ez csak a hab a…..
Valós Kilométer 2014.01.14 13:47:15
@KisEmberke: "A béke megteremtéséhez egy javaslat a LÉT. Ha ez nem jó (lehet: ez egy jól kidolgozott vitairat), írjatok jobbat. Reménykedve várom."

Tanulj folyamatosan hasznos dolgokat!
Dolgozz sokat olyan szakmában, ami piacképes és ott ahol alacsony a fluktuáció!
Adózz becsületesen és követeld meg az átlátható (és minél kisebb) állami újraelosztást!

Csak ennyi. Ha ezt MINDEN magyar ember betartaná, akkor mindenkinek sokkal jobb lenne.

Mit érdemes tanulni?
karrier-tanacsok.monster.hu/fizetes-es-juttatasok/informaciok-a-fizetesrol/jol-es-rosszul-fizeto-szakmak-a-legiiranyitoktol-a-szakacsokig/article.aspx
2014.01.01-től az eddigi tagi funkciók ingyenesen elérhetőek a felhasználók számára is (adásvételi, publikus oldal, statisztika, bővített kalkuláció). A módosítások részleteiről lentebb olvashatsz. Elérhető új extrák Adásvételi szerződés generálása: Időnként…..
K report Szervizkönyv 2012.09.09 11:28:56
Az autóvásárlás az esetek többségében hosszútávra szóló, felelősségteljes döntés. Különösen igaz ez Magyarországra, ahol az emberek nagy részének komoly anyagi megterhelést jelent nem csak az autó – akár használt, akár új – vételárának kifizetése, de a fenntartása…..
Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com…..
Valós Kilométer 2012.08.29 15:03:20
@mp1526: A német _átlag_ SZJA (24%) magasabb a magyarnál (16%). A összes teher meg kb ugyanannyi.

Éves jövedelem (euró) Szja-kulcs
0 - 7 664 0%
7 665 - 12 739 15 - 24%
12 740 - 52 151 24 - 42%
52 151 felett 42%

adozona.hu/archive/20070302_ado_nemetorszag
index.hu/gazdasag/vilag/2011/05/02/adofrasszal_kezdodhet_a_nemet_melo/
Valós Kilométer 2012.08.29 21:40:38
@mp1526: Az összes elvonás közti különbség a német és a magyar rendszerben 5% és nem 20%:

www.langlophone.com/20100526_edition/20100526_EU27_data_table_flipped.pdf
Valós Kilométer 2012.09.02 14:18:10
@mp1526: Igen, ennek már van értelme, de te a munkavállalói oldalról közelítetted az első kommentedben. Arra írtam, hogy nem 20, hanem 5.

Ezt írtad és ez nem igaz:
"akkor kb. 20 egységgel több marad No.-ban a munkavállalónál".

Természetesen tudom, hogy a munkaadó is fizet járulékot, de azt sem pontosan írtad, mert az sem mindenkinek 28,5%. A szakképzési hozzájárulás (1.5%)-ot nem kell mindenkinek megfizetnie, így nekik csak 27.

Abban igazad van, hogy NO versenyképesebb az adózásban, mint mi, de hát teljesen más a két ország teljesítménye (meg sok más is).
 Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com…..
Valós Kilométer 2012.08.24 22:44:05
@Boka1: Ha egy cég egy adott alkalmazottja legálisan bejelentve nem hoz legalább 1 Ft hasznot, akkor azt az embert nem éri meg alkalmazni. Ha a cégnél minden alkalmazottra igaz ez, akkor a céget nem éri meg működtetni. Ha a cég megszűnik, akkor jön a helyére másik, amelyik gazdaságosan tud üzemelni, ha nem jön, akkor nem is volt rá szükség.
Valós Kilométer 2012.08.27 12:16:01
@Gondolkodni Próbáló Birca: "Ezért az okos állam racionális szinten állapítja meg a mértéket. Ha nem teszi, a polgárok - jogosan - kibújnak a fizetés alól."

Ez lehet esetleg egy érzelmi döntés, de semmiképpen nem jogos. Az adócsökkentés önmagában semmit nem javít a magyar adózási morálon. Jó példa erre az ingatlan kiadása után fizetendő adó. Ez régen 36% feletti is lehetett, de most 16%, aminek a felét költségként el lehet számolni (magánszemélynek is, felújításra vagy javításra), így jelenleg 8%-ot kellene fizetni, de mégsem teszik ezt többen, mint amikor magas volt. Egy 50.000 Ft-os bérleti díjra 4000 Ft-ot kellene fizetni, de mégis feketén intézi a többség.

Ki állapítja meg a "racionális szintet"? Józsi bácsi a kocsmából? Ő tudja? Mi alapján bírálná ezt felül bárki? Esetleg egy közgazdász megtehetné, de ő is csak javaslat formájában. Miből pótolná a kieső bevételt? Alapvető dolgokkal nem számolsz.
Valós Kilométer 2012.08.27 12:24:03
@Gondolkodni Próbáló Birca: "Így egy mai aktív embert nem kell, hogy érdekeljen az egész, a racionális az, ha a lehető legkevesebbet fizeti be."

Persze, hogy az a racionális. Nem ez a kérdés hanem, hogy miből pótolnád a kieső járulékokat? Miből fizetnéd a mostani nyugdíjakat? A jelenlegi rendszerben a mai aktív dolgozóknak a saját és mások nyugdíját is fizetniük kell. Cserébe nem kell kommunizmusban élniük, mint a szüleiknek és nagyszüleiknek. Ez ennek az ára.

Régen szinte mindenki csak "munkás" vagy földműves lehetett, esetleg pénzzel vagy származással vagy párttagsággal ennél "több" is. Most bárkiből lehet bármi, és ez csak rajta múlik, cserébe a múltban okozott károk helyreállításában nagyobb szerepet kell vállalnia (pl: dupla nyugdíjfizetés).

Racionális lenne az is, hogy nem dolgozunk csak segélyből élünk. Ettől az még nem viszi előbbre az országot.
Magyarországon a háztartások súlyosan el vannak adósodva; a háztartások devizahitele 3855 milliárd forint, a forinthitele meg 1886 milliárd forint (ez csak a tőketartozás, és csak a jelzáloghitelekről beszélünk). A jó hír az, hogy csökkenő tendenciáról beszélünk, a rossz…..
Valós Kilométer 2012.08.17 12:04:16
@hackbard.celine: "a munkáltatói (+munkavállalói 1%) járulék 2,3 Mrd-ja simán fedezte az öregségi (+özvegyi és örökösi) nyugdíjakat"
Erre van esetleg forrásod is? Ezek szerint most a 10-ből 9%-ot nem nyugdíjra fizetünk be, hanem másra költik? Nem hinném.
Valós Kilométer 2012.08.17 13:42:49
@Belagezapista: "A közlekedés tényleges költsége meg mondjuk lehet ez esetben akár 50 ezer Ft, mivel pang a vonat/busz."
Ha egyedül jár autóval (nekem napi 60 km volt ennyi). Ha többen jönnek bérelt busszal, akkor 10 eFt alatt tartható lenne 10 főnél, és 5 eFt alatt 30-50 főnél (a fuvarozó nyereségével együtt). Ez azért kigazdálkodható, és vetekszik a MÁV/VOLÁN árakkal is.
Valós Kilométer 2012.08.19 20:52:32
@svega: Jelenleg egy magánszemély lakásának bérbeadásakor csak a 16%-os SZJA-t kell megfizesse, aminek a felét levonhatja karbantartásra, javításra és felújításra. Így ha egy 45nm-es lakást kiad 50.000 Ft-ért, akkor kemény 8%-ot, azaz 4.000 Ft-ot kell adóznia.

Ezt kellene szerinted elengedi? Ez hozná a nagy fellendülést? Az emberek ilyen minimum összeg mellett sem adóznak, és ez a nagy gond (a munkabéreknél is).

A másik gond a bérbeadás felfutásánál, hogy befektetési céllal nem éri meg lakást venni kiadásra. Az előző példánál maradva egy bp-i 45nm-es lakás ára 10-25 MFt között van (elhelyezkedéstől, állapottól és kortól függően). Ha vásárlás helyett ezt 9-10%-os kamat mellett befekteti, akkor nulla kockázattal és munkával havi nettó 80.000 - 220.000 Ft-ot keres, amíg egy ilyen lakást 50.000 - 120.000 Ft-nál többért nem ad ki. Egyszerűen nem éri meg vele vesződni, ráadásul fele annyit hoz, mint bármilyen bankbetét. Ezért nem megy nálunk a bérleti piac.
A múlt hét csütörtöki VMSZ-hepaj és az előzetes regisztráció bejelentése finoman szólva is felzaklattak. Mégis mi ez?! A miniszterelnök büntetlenül azt állíthatja rólam, barátaimról és minden magyar emberről, hogy csak erőből értünk? És még meg is szabná, mennyivel a…..
Avagy megerőszakolhatók-e a közgazdaságtan alaptörvényei? Nem lenne meglepő, ha egyes közgázos szakkollégiumokban már kurzust hirdettek volna a heti Matolcsyzmus tudományos igényű cáfolatára, s a magyar szakértelmiség csütörtökönként azért olvasná a Heti Válaszban…..
Az Adófizetők Napja alkalmából készült fenti táblázatunk a magyar gazdaság talán legnagyobb problémáját segít megérteni. Egy tisztességesen bejelentett dolgozó adóterhelése jelenleg 60-70% közötti. A 100%-hoz érkezés előtt is rájöhetnénk, hogy ez a szint már vicc. Nem…..
Valós Kilométer 2012.07.03 11:45:26
@Kuku: "Amúgy az is tapasztalat, hogy a minimálbér adómentessége sok addig fekete számlázós céget legalább a 2-4 órás minimálbér plusz zsebbe fizetés felé eltolt."
És pont ide jutnánk, akkor is, ha most adót csökkentenénk. Egy kicsit több lenne a bejelentett, de ez édeskevés. Adócsökkentésnek, akkor van értelme, ha sokkal többen (mostani fekete és szürkegazdaság) és sokkal több bér után adóznának (teljes bér bejelentve, nemcsak a minimál).

Ha valaki csal, akkor is fog, ha kevés az adó (kivételek vannak). Akkor nem fog, ha megbüntetik. Jó példa erre a sebességmérés az utakon. Hiába emelnék 50-ről 60-ra, aki most 60-al megy, az akkor 70-el menne (most valójában csak 65 után büntetik). Ha egy automata rendszer működne és 55 után büntetne MINDENHOL, akkor nem is mennének többel (ez szintén nem csak nálunk van így).
Valós Kilométer 2012.07.03 12:28:53
@Kuku: Elolvastam a jegesmedvés posztot és tetszett. A probléma okának ott a szürke/feketegazdaságot írod, ami igaz is. De miért gondolod, hogy túl magasak az adók, amikor te így is nyereséges vagy és tendert is nyernél, ha más is így adózna?

A gond az, hogy más nem adózik vagy nem annyit, mint te (vagy én). Erre a te megoldásod az adócsökkentés (liberális) az enyém pedig az ellenőrzés szigorítása (konzervatív). Szerinted a szigorítás lázadáshoz vezetne, szerintem az enyhítés még nagyobb adóelkerüléshez (legalábbis bevételcsökkenéshez).

Enyhítés már volt (és nem jött be, vagy nem a vártnak megfelelően), de szigorítás még nem. Azt tudtad, hogy egy adóellenőr a féléves "kiképzése" után akár több százmilliós nyereséget is termelhet évente? Mégsem lesznek többen. Ki érti ezt...
Valós Kilométer 2012.07.03 13:15:59
@vuvuvu2: A számítás jó (bruttó 155.000 Ft-ra), csak a levont következtetés (és az elvonás aránya) vitatható.

www.hrportal.hu/index.phtml?page=berkalkulator_2012&edt_brutto=155000&edt_gyerekek=0&edt_egyedulnevel=0&btn_submit=+%DAjrasz%E1mol+%3E%3E+
Tisztelt Munkahelyi terror! Elküldöm önöknek is a problémámat, hátha tudnak segíteni.1953.áprilisban születtem, férfi vagyok. A munkahelyemen a jelenlegi átlagéletkor kb. 30-35 év. Velem egykorúak többségében kikoptak, illetve korábban csoportos leépítés során már felmondtak…..
Valós Kilométer 2012.06.25 14:11:33
@kickers: Nem az ő fizetését csökkentik, hanem felvesznek helyette egy olcsóbb munkaerőt. Ezt nem lehet alkalmazotti viszonyban?

Eleve az sem érthető, hogy miért növelték eddig a fizetését, ha a cégnek ő az idő múlásával nem termel többet/jobbat (amennyit más nem tud).

"Ahol főszempont mennyit keres egy régóta cégnél dolgozó munkavállaló, arra cégre a szétlopás vár."
Itt a "régóta" csak akkor számít, ha van jelentősége a megtermelt és eladható javak szempontjából is. Ha sokat termel, akkor sokat keres. Ha régóta van a cégnél, de nem termel sokat (vagy nem többet mint más), akkor miért keressen többet?
Valós Kilométer 2012.06.25 14:20:44
@ColT: Nem tudom, mennyire legális (még közös megállapodással is) bért csökkenteni, de ha az is a NAV biztos ugrik rá. Az extra ellenőrzés meg senkinek sem hiányzik, még a teljesen legális vállalkozásnak sem.
Miért nem tesz a kormányzat semmit? Miért van az, hogy csak ingatják a fejüket az illetékesek, „akik elmennek, majd 5-10 év múlva visszajönnek”?  Lehet, hogy azért, mert nem érdeke, hogy az elégedetlenek itthon maradjanak?     „2012 elején a felnőtt lakosság 13…..
Valós Kilométer 2012.06.30 09:56:35
Nem érdemes a két dolgot összemosni. A magas emigrációs érdeklődés egyik oka lehet a mindenkori kormányzat, de hogy ez legyen az egyetlen, az erősen vitatható.

Néhány egyéb ok:
- könnyebb: a rendszerváltás óta folyamatosan mennek az emberek külföldre dolgozni mert látják, hogy ott könnyebb az élet
- infoáramlás: a net (külföldre utazós blogok) elterjedésével és a hazatérő/üzenő emberek számának növekedésével egyre többen tudnak róla
- szabad munkaerő áramlás: az EU-ba lépéssel egyre könnyebb munkát vállalni és egyre több külföldi cég viszi el innen a jól képzett embereket hosszabb/rövidebb időre(akik szintén a hazaüzenők táborát növelik)
- erős érdekellentétek az emberek között, a nagyjából egyenlő, de széthúzó pártok miatt (bal, jobb, szélső jobb)
- divat lett (ami nem baj, mert tapasztalatnak is jó)

Mivel a kormány nem osztogat, így nem lehet mindenki elégedett (eddig sem, de elhitették hitelekkel). Ha a "mindenki" csoportja több felé válik, akkor elkezdődik a széthúzás és egymás fikázása. Nyugaton az erősödő középosztály felhúzza a gyengébbet (példakép?), itt a gyengébb visszaránt (irigység).

Szerintem nem baj, ha sokan szeretnének elmenni, mert a "szerencsepróba" után a legtöbben úgy is visszajönnek. Vagy a honvágy (és ez nem a Túró-Rudi) vagy a sikertelenség miatt. Vagy egyszerűen csak, mert itthon jobb (mindent összevetve).
Valós Kilométer 2012.06.30 10:18:04
@Memnon: 122.000 Ft bruttó munkáltatói költsége 2010-ben és 2012-ben is kb 156.000 Ft. A nettó csökkent (adójóváírás), amit a félszuperbruttóból finanszíroznak. Ehhez 2012-ben a 122.000 Ft-os bruttót 138.000 Ft-ra kellett növelni, de ez nem a vállalkozó pénzéből történik (idén legalábbis), hanem a többet keresők extra adójából (16% * 1,27 = 20,32%).

Ha a két év elteltével az inflációt is követte a fizetés, akkor pedig a 122.000 Ft-ból most 134.000 Ft lenne, így valójában csak 4000 Ft-tal kellett növelni a béreket, hogy tartsák a 2010-es nettó szintet. Persze ez nem boldogság (a reálbérek csökkennek mindenkinél), de most sajnos válságkezelés van.