Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Skipper9

3 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Úgy utazunk ma el a Karib-tengerre, hogy közben maradunk az Európai Unión belül. Ez úgy lehetséges, hogy a Kis-Antillák részét képező Martinique jogilag Franciaországhoz tartozik, ennek minden előnyével (és gondolom, hátrányával is, de most mi koncentráljunk az előnyökre…).…..
Skipper9 2019.05.17 08:05:15
@Zsuzsi65: Szia Zsuzsi! Ott van a hajóm, úgyhogy valamennyire ismerem. Csodás strandjai vannak. Igazi party island. Gondolom legalább egy hétre mentek, ugyhogy mindenképp béreljetek autót. 2-3 nap alatt keresztül-kasul bejárható. A flamingo strandot és az Arikok Nemzeti Parkot ne hagyjátok ki! Rengeteg az amerikai, eléggé felverik az árakat. Viszont az Orenjastad-i piac nagyon olcsó. Fillérekért kapni pl. karibi motívumokkal hímzett pólókat. Meg minden egyebet.
Oranjestad kicsi, de szép város. Még villamos is van. Néhol olyan mint egy pesti külváros, csak a lombhullató fák helyett pálmákkal. Egész szürreális élmény. Ami nagyon-nagyon hiányzik, azok az esőerdők. Viszont a leguánok úgy élnek a parkokban mint nálunk a rigók. Úgy vélem nagyjából azt az ökológiai szerepet töltik be. Mangrove mocsárral találkozhattok, pl. a Varadero Caribe marina mellett, azok környékén vannak szúnyogok. Aprók és feketék, de betegséget elvileg és egyelőre nem terjesztenek.

Érezzétek jól magatokat és üdv!

Viharfecske fb oldalra tervezzünk sok hírt, képet és videót feltölteni.
Húsvét hétfő, New York, Oyster Bay. Csak úgy mondom, hogy éppen a napelemet, az AIS antennát, a műholdas nyomkövető és a hidrogenerátor kábelbevezetésén kellene fúrni-faragni a decken. Ez a harc lesz a végső...mármint a rajt előtt persze. Addig már csak 86 nap van hátra. Nézem a VIKING…..
 A bejegyzés 1. részét azzal fejeztem be, hogy az eddigiek alapján azt lehetne gondolni, hogy az RMS Titanic vesztét a gömbi főkör (ortodróma) mentén végzett hajózás okozta azáltal, hogy az ilyen útvonal szükségszerűen az északi pólus (a déli féltekén persze értelemszerűen…..
Skipper9 2013.07.12 16:28:07
@gyomirtó: Előrebocsátom nem vagyok szerkezeti mérnök. Ha azt nézzük, hogy a Titanic -elméletileg- még az elülső 4 vízzáró rekesz sérülése esetén is a felszínen maradt volna, továbbá, hogy a hajók szerkezetileg legerősebb része általában az orrtőke, akkor igen elképzelhető. Másrészről viszont egy 50 ezer tonnás hajó ütközött volna frontálisan. A jéghegy nyilván nem betonfal ezért némiképp elmozdul, de még akkor is iszonyú energát kellett volna a hajótestnek elnyelnie. Kérdés, hogy ezt el tudta vona-e viselni olyan szerkezeti károk nélkül amelyek szintén elsüllyedést okoznak. Aztán kérdés, hogy mi történt volna az igencsak súlyos gépészeti berendezésekkel. Ha azok leszakadnak, tarolnak rendesen, adott esetben a héjat is átszakíthatják. Nem is beszélve arról hogy a 29 kazánból -ha jól tudom- 25 üzemelt az ütközéskör. Ha azok leszakadnak, akkor szinte bizonyosan fel is robbannak. Akkor pedig az elsüllyedés nem több mint 2 óra, hanem percek alatt bekövetkezett volna. Szóval elvileg nem zárható ki, hogy működött volna, de korántsem biztos.
Skipper9 2013.07.12 16:55:19
@Rathonakehton: Igen, Murdoch-ot szokás kárhoztatni emiatt. Én azért óvatos vagyok ezzel. A hídon ő csak annyit tudott, hogy "Jéghegy jobbra előttünk!" Ebből nem nyilvánvaló,hogy az ütközés elkerülhetetlen. Ebben a helyzetben szerintem a bal forduló nem kifogásolható. A hátramenet más kérdés, hiszen a kormány hatékonyságát csökkenti. Szerintem két legyet akart ütni egy csapásra. Bal forduló, hogy elkerüljék e jéghegyet, hátramanet, hogy ha mégis ütköznek kisebb legyen a kár. Egyik sem sikerült.
Skipper9 2013.07.13 00:12:26
@Rathonakehton: Funkcionális szempontból nézem a kérdést. Ezeket a hajókat arra tervezték, hogy az óceánon keljenek át nagy sebességgel, hosszú egyenes szakaszokból és enyhe fordulókból álló útvonalon. A kikötőkben pedig jórészt tolóhajókkal mozgatták őket. Erre a feladatra a Titanic kormámyalapátja kétségkívül megfelelt. Másrészt figyelemmel kell lenni arra, hogy egy nagyobb méretű, hatékonyabb kormánylapátnak a 20-22 csomós sebesség melletti teljes kihajtása jelentős, akár veszélyes mértékű dőlést is eredményezhet. Utasszállító hajón ez különösen kerülendő. A modern hajókon ezt a nemkívánatos dőlést a vízvonal alatti, kitolható stabilizátor-szárnyakkal mérsékelik. Akkoriban ez a technológia még ismeretlen volt. A Titanic és a hozzá hasonló hajók nyilván nem voltak olyan fordulékonyak mint mai utódaik, de nincs is értelme ezekkel összevetni. Hogy a korabeli hajókhoz képest mennyire volt fordulékony vagy, hogy lehetett-e volna - a túlzott dőlés jelentkezésének veszélye nélkül- nagyobb méretű kormánylapáttal megépíteni, azt nem tudom megítélni. Mindenesetre valószínűnek tartom, hogy ha nem kerül elé jéghegy, amit aztán nem tudott kikerülni, akkor a kormánylapát méretének kérdése fel sem merül, ahogy a testvérhajói esetében tudtommal nem is merült fel sosem. Végül pedig e kérdés kapcsán is oda jutok, hogy a hajó parancsnokának tisztában kell lennie hajója képességeivel. Ha tudja, hogy a szokottnál lassabban és nagyobb ívben fordul, akkor ennek megfelelően irányítja.
53150 metrikus tonnányi vas, fa és üveg egy csodálatos hajó képében, 1514 ember, köztük 53 gyermek veszett oda és vált egyúttal legendává 1912. április 15-én, hajnali 02 óra 20 perckor, a történelem mindmáig legnagyobb hatású és leghíresebb tengeri katasztrófájában. Azóta…..
Skipper9 2013.07.06 19:07:03
@Baines: Húh, ezt jól elírtam. Természetesen hajnali 02 óra 20 perc. Máris kijavítom.
Március 22-én előadást tartottam a Tamási Áron Gimnáziumban, az alábbi témákról: - mi köze van a Titanic elsüllyedésének ahhoz, hogy a Föld gönbölyű, - mi történt a Costa Conordiával, - mitől áll az állócsillag, - mi a különbség az esthajnal- és a sarkcsillag között -…..
Skipper9 2013.04.04 14:15:33
@gingko: Lőjem le a poént? Lelövöm: vannak :-)
Mindig is vonzott a végtelen tenger, és a napfényt ezernyi apró tükörként visszaverő hullámokon könnyedén tovasikló hajócsodák. Legyen az egy egyszerű túrakenu, egy légies testű katamarán, egy hangulatos kalózbárka, vagy egy luxusyacht, mindegyikben megtalálom az öröm…..
Skipper9 2013.02.26 17:01:46
@Sparhelt: Alig-alig. Ez arra való, hogy nagyrészt a kitötőben álljon mint státuszszimbólum. Szélcsendben, vagy alig szélben persze ki lehet hajózni egy közeli öbölbe, de szigorúan csak akkor. Nézd meg, pl. sehol egy kapaszkodó, üvegfal a fürdőben, szabadon álló ágy stb. Valódi tengerjáró hajón ilyenek nagyon nincsenek (vagy csak 100m felett, de inkább ott sem).
Idén tényleg remek épület lett az Év háza, hurrá! Kifejezetten szeretem ezt a házat. Tavaly a Média Építészeti Díja kapcsán jártam már benne, s bár drukkoltam neki, nem ez nyert. (Szakmai zsűritagként nem szavazhatok, így abszolút lehetek részrehajló. 2011-ben annyira erős a…..