Regisztráció Blogot indítok
Adatok
yxcvbnmaa

0 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Csak kérni kellett, máris tele a levelező listánk hazai autós közlekedési videókkal. Ez itt már az olvasói dashcam-termésből való. Róbert rögzítette, aki egy decemberi estén nézte meg közelről, milyen egy rajtakapott buszsofőr reakciója. December közepe táján a Verseny…..
yxcvbnmaa 2015.01.09 08:26:48
@Abomb:
baszod, ki írta hogy KELL? Annyit írtam, hogy van olyan hely, ahol LEHET :-)
yxcvbnmaa 2015.01.09 08:56:35
@Abomb:

- Gmap nem aktuális a helyszínen. Nincs közelben forgalmi jelzőlámpa (legközelebbi 270 méterre, Dózsa-Tököli csp.)

- A balról érkező autókat irányát nem keresztezi, ha Verseny-Stadionok irányban halad. Külön sáv. Gyakorlatilag nincs kinek elsőbbséget adni.(A konkrét csomópontban, és konkrét irányban, nem a világon mindenhol, és nem is kell). Menjél ki, nézz körbe.

- ha már ennyire tudományosan kiszámoltad, akkor a konkrét értéket miért titkolod?

- Google maps-on nincs is felezővonal, vagy nálad más van bekötve... Vagy mit méregettél? (Ja a felezővonal méretei csak elvileg szabványosak. Az állami kezelésű utaknál még nagyjából be van tartva, de erre nem szabad alapozni...)
Belsőség Heti merítés 2015.01.04 09:13:11
Sprinter Killer :) Az autót használtan vettük, ismerőstől, jó vétel volt tavaly év elején...egészen idén januárig. Ő a nagy fehér, aki nem tehet arról hogy megcsinálták Mivel 8 éve csak Fordot hajtottam, 2 generációt, úgy gondoltam, hogy a következő generáció csak…..
yxcvbnmaa 2015.01.06 08:56:22
@nick papagiorgo:

Vidéken van sok példa van az extrém alacsony futásteljesítményű kocsira.
A családomban is ismerek egy Swiftet, 2000-es évjárat, és van benne összesen 30000 km. Nyugdíjas tulaj, gyakorlatilag csak helyben mozog vele (hétvégente, otthon/piac/tesco/templom). Újabban a bevásárlását is a rokonság intézi neki.

Ez eddig szép és jó lenne, de egy fillért nem adnék a kocsiért.
Ugyanis a tulaj csak odáig jutott el, hogy 15ezrenként kell olajat cserélni. Vezérműszíj még gyári.
Olvasónk szerint a fuvarozáson túl extra bűvészmutatvánnyal kedveskedik utasainak egy taxis Pesten. Ő érthető módon, boldogabb lett volna csak az alapszolgáltatással. (Kedves kommentelők, mielőtt szédszednétek a posztert, hogy mért ült egy hétig a sztorin, szeretném jelezni,…..
yxcvbnmaa 2014.11.25 13:01:51
@igi1:
"Ez 20 éve történt, félénk csitri voltam még akkor"

szerk megj: Volt az 30 év is... :-)
Belsőség Ne rohanj! 2014.11.20 10:52:27
Talán fel sem figyelünk erre a majd kétéves videóra, ha nem a híres Abbey Roadon készül. Igen, ott, ahol a Beatles legendás fotója készült. Ezen a zebrán gyakran turista tömegek fotózgatják magukat, hogy leutánozva a világhírű lemezborító fényképét egy igazi londoni…..
Ha a minisztérium alábbi közleményét szó szerint vesszük, akkor a leendő UBER-sofőröknek hivatásos jogosítványt kell váltaniuk, a budapestieknek ezen felül sárga fóliával kell bevonniuk az autójukat, taxamétert kell szerelni bele, és ha ez még nem volna elég, a hagyományos…..
yxcvbnmaa 2014.11.18 13:41:46
@szita szita péntek:

Akkor szerencséd volt, hogy nem kellett cserélned vezérlést, vízpumpát, fagyállót, fékfolyadékot, fékbetétet, féktárcsát, lambda szondát, gyújtótrafót, EGR szelepet az alatt a 7 év alatt amíg nálad volt a kocsi.

Nekem van egy régi suzukim is. Én 7 éves korában vettem, és 6. éve van meg. A fentieket mind megcsináltam rajta. Tény, nem azért mert elromlottak, hanem főként tmk jelleggel.
Persze megspórolhattam volna, de akkor nem egy üzembiztos kocsim lenne, hanem valami más. Ja, mindez évi 15-20k futásnál.

Városi taxiüzemben szerintem nem éri meg a dolog, a kocsi üzemeltetése teljesen megeszi a bevételt. Sőt még nem is takarja be, ha valami komolyabb (emiatt nagyobb amortizációjú) autóról van szó. Itt nem kell nagy luxusautókra gondolni, hanem kb. Astra, Focus, Golf felett.
yxcvbnmaa 2014.11.19 06:43:18
@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Zsigulin tényleg nem kell EGR szelepet, lambda szondát cserélni... Wartburgon vezérlést, olajat sem.
De menjünk ilyenekkel, ne szarokkal. Ja, hogy az Andrássy (Népköztársaság) úton az Oktogonnál állva nem lehet látni a Hősök terét?
Kit érdekel, hiszen megúsztunk egy 4 ezres szonda cseréjét. Ami egy bontó parkolójában negyedórámat vette igénybe.

20 évig vezérműszíj csere nélkül? Bátor, vagy Trabantos...
Vagy netán láncos? Ladán valóban örök élet volt a lánc, igaz már újkorában is hangja volt (vö. zsiguli motorhang), az újkori láncos vezérlésű kocsikat meg ugyanúgy cserés, vagy szétesik az egész miskulancia...

Ja, ezek a javítások egy swifthez tartoznak, ami a legkevésbé szervizigényesebb kocsi.

Persze, nem volt muszáj cserélni a vízpumpát, csak épp a manuál szerint a vezérműszíjjal együtt kell. Ha már szét volt döntve, akkor plusz 5 rugót megért a nyugalom nekem.

A lambda, EGR hibával pedig ment az autó. Csak épp világított a check engine lámpa, és vélhetőleg a kipufogógáz a szükségesnél retkesebb volt. Ezt végülis leszarhattam volna...

Ha neked ennyi javítás 7 év alatt szar autót jelent, akkor nem vennék tőled autót. A másik blogon meg megy a siránkozás, hogy milyen szar a magyar használt-autó portfólió, mert mindenki a szervizen spórol. Mert csak lesz valami kijavítva, ha megáll tőle az autó.
yxcvbnmaa 2014.11.20 07:56:11
@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Te írtad, hogy az egyik, szinte csak városi használatra tartott kocsim helyett vegyek egy autót. Mert a Swift szar, és szervizigényes. Erre fel hoztad példaként, hogy neked 20 évig volt egy kocsid (amiről később kiderült hogy Golf), ami nem szar. Az egyes golfot én vélelmeztem, mert Golf II-ben már volt lambdaszonda, illetve szíjas motorjai voltak. Azok pedig 20 évig nem mennek el hozzányúlás nélkül (max hazudni lehet).

Átlagos autó fogyasztása 5-6 liter városban? Katalógus szerint maximum, de azok még nálad is többet kamuznak...

De mindegy, mi mindannyian hülyék vagyunk, csak te vagy helikopter :-)
Egy hónapja se, hogy írtam arról, a Savoya Parkban található Auchanban semmit se ér a kismamapénztár. A pénztár funkciója az lett volna, hogy a kismamák és a kisgyermekesek hamarabb sorra kerüljenek, csakhogy mindenki beállt, és az Auchan dolgozói nem merték felvállalni a…..
Ócska beruházás Ócsán devizahiteleseknek   Meglepően rosszul sikerült az ócsai kormányzati beruházás. Az eredeti elképzelés szerint 500 jó minőségű házat kívántak felépíteni mintegy 5 milliárd forintból, végül azonban csak kevesebb mint az ötöde, összesen 80…..
Vastagbőr Szabotázs! 2013.08.28 11:47:00
Egy kicsit döcögősen megy az új, államosított tankönyvrendelés-kiosztás, de hát miért éppen ez működne rendben? Még mindig nem sikerült felfogniuk, hogy az államosítással soha nem lett semmi olcsóbb, kevésbé bürokratikus és gördülékenyebb.Az olyan - tényleg teljesen…..
yxcvbnmaa 2013.08.29 17:40:38
@lyken:

Ez főként annak a fényében érdekes, hogy már több helyen is megírták (megüzenték) a médiában, hogy akik elnyerték 20 évre a trafikjogot, és valami miatt elveszik tőlük akkor csilliárd forintot kell a részükre fizetni kárpótlásként.

Talán egyszerűbb lenne azt tenniük, hogy a magyarok tüdejének védelme érdekében naponta csak 10 doboz cigit adhat el egy trafik. Persze utána is nyitva kell tartaniük, de csak jégkrémet adhatnak a betérő ügyfeleknek. Mindezt a zemberek egészségének védelmében!! Kivételt képeznek a NER trafikok, akiket név szerint felsorolnak.
Vigyázat hosszú lesz, de megéri. 170 km 7 óra alatt nem semmi... Na ez a szopás nem amikor tövig nyeled a calippot.. Üdv! nemrég bukkantam rá (tegnap :) ) erre az online MÁV-os panaszládátokra, és pont valmai hasonlót kerestem. Nem tudom hogy jó helyre írok e, de azt szeretném,…..
yxcvbnmaa 2008.05.24 11:27:50
Csak hogy valaki a poszthoz is hozzászóljon.

A vonatpotlót, és a vágányzár nem a Start szervezi, hanem a kivitelező. Bár a Startnak is bele kell egyeznie a vonatpótlás mikéntjéáben. A Start-nak a partnere vágányzárkor ilyen esetben általában a helyi Volán társaság, jelen esetünkben a Zala Volán lett volna.

Nem is véletlenül. A Volán társaságoknak meg nem ilyen lepattant szarokkal, hanem normális buszokkal rendelkeznek, és azokkal a lehetett volna tartani a menetrendet.
Én is többször buszoztam az említett szakaszokon, azok az Ikaruszok tényleg bontószökevények (szeretem az Ik-kat, de legalább az utas nem pártol át a Volánhoz).

Tehát a Zalaszentiváni csatlakozásod ezen bukott meg.
Most már az elvira sem kinálja fel ezt a csatlakozást.
Az ottani dolgozók hozzáállása meg tipikus vasutasos, zalai tájszólással:))

Azon a helyen a fő utazási irány a Zalaegerszegtől Boba felé, így nem célszerű megkésetni ezeket az utasokat, főként mert Bobán csatolják a kocsikat a szombathelyi gyorshoz. Ha megvárták volna Pacsa felőli vonatpotlót, akkor azzal a félóra várakozással elverik fél Dunántúl menetrendjét!

Ilyenkor sajnos mérlegelni kell, hogy mikor szívatnak meg kevesebb embert... Tudom, téged ez nem vigasztal, de a nem mindegy hogy 2~3 ember vár pluszban pár órát, vagy 30~40 fél órát, plusz Bobán túl még kb 300~400 ember háromnegyed órát (a késés tovább nőtt volna Boba után).

Ha meg ennyit késik egy vonat már a vonal elején akkor később hatalmasra duzzad a késés, mint ahogy te is megtapasztaltad UKkon a Pécs-SZombathely gyorssal, és ezáltal borul a menetrend és a csatlakozások rendszere is. Bobán is azért van az 5 perces várakozás a késett vonatra, hogy ne terjedjen tovább a késés.

A Mávdirekt meg sajnos jóformán az elvirát láthatja, így nem is tud normális infot adni (kvázi annyit érnek, mintha egy haveromat hívnám, h nézze meg az elvirán az infot).

De abbahagyom a szerecsenmosdatást, mivel nem tisztem, és nem is vagyok Startos.
De egyvágányú pályákon, vágányzárral megspékelve így is alakulhat az utazás.
Még mindig a heti örökzöld, az állami vezetők javadalmazása .... Tudta Ön, hogy Veres János pénzügyminiszter bankkártyájának éves díját Mi, az adófizetők finanszírozzuk? Természetes a napi betevő elemózsiáján és öltönyein kívül! Vajon nem futja rá a másfél…..
Érdekes eset az alábbi. Ugyanis a szerv képviselője azaz a pénztáros néni, teljesen jó szándékkal azt mondta az utasnak, hogy ne vegyen IC pótjegyet, mert úgyse éri el. De közben csak elérte és most fájlalja a 370 pénzes pluszt. Felmerül a kérdés, hogy mi lenne, ha a kedves MÁV…..
yxcvbnmaa 2008.05.17 13:10:39
tomi79

Neked is igazad van.

De sajnos egy ilyen esetben a kalauz mozgásköre szűk, ő egy helyjeggyel nem rendelkező utassal találkozott.

Ha nem lenne ez az elővételi kötelezettség a helyjegyre vonatkozoan, akkor meg sokan csak a vonaton vennék meg a helyjegyet.

Ez viszont lelassítja a kalauzt a munkájában, illetve felborul a helybiztosítás rendszere, mert ugye aki vonaton vesz jegyet és leül valahova, az a hely még szabadon szerepel a helyközpontban, ergo eladható másnak. Ebből is csak poszt lenne, hogy mindig foglalt a helyem az IC-n...
Az a 370 ft bukó SZERINTEM(!) még bevállalható (amivel több a vonaton a jegy), tavalyelőtt még 2000 forint volt a bünti. Pont ilyen esetek miatt lett lecsökkentve.
Vagy úgy kell tervezni az utazást, hogy ne legyen ennyire passzos.

Méltányosságot kérhet a levélíró az illetékes Startos Központtól amit vagy megkap vagy sem. Egy emailt megérhet, bal oldalt ott az emailcím, és megkapod utazási kuponban a különbözetet.

A mai MÁV-ra meg 2-3 perces csatlakozásbevárást rászabadítani több mint vicces:D Főként ITF-es vonalon.
Elég egy komolyabb késés, és felborul az egész vonal menetrendje, mert a csatlakozásbevárás miatt tovaterjed a hiba.

A 7 perces szabály se él már amúgy, tavalyelőtt ki lett véve az F2-ből, pontosan az ITF zavarérzékenysége miatt.
Nekem volt olyan vonatom, ami utolsó vonat volt 22:40kor, és mindig késve indult mert bevárta a pesti esti gyorsot. Kb 3 átszálló utas miatt várt 200~300 ember (sokan 8 órás műszak után) néha majdnem félórát... Ez se igazán jó dolog...
Szerintem negyedóra egy kényelmes csatlakozási idő, ebbe még belefér egy kis csúszás, de minden utascsoportnak más más a véleménye (nyugdíjas, nagy pakkos, kismama stb).
Az IC meg amugyse vár csatlakozásra...
Belsőség Csomádi psycho 2008.05.15 12:38:00
Az East Block megkapta a feladatot: faragjon retróautót egy Túró Rudi kampányához. Az első jelölt elég csúnyán póruljárt, aztán második nekifutásra már összejött valami...
yxcvbnmaa 2008.05.18 08:32:10
Új MÁV blog Csavaros dolgok 2008.04.24 11:20:01
Az elmúlt héten látott műsor után, lenne egy kérésem. A nyílt vasúti pályán ne nagyon fotózzatok. Nem kérhetek meg senkit, hogy kimenjen ilyen terepre fotózni. Veszélyes. De azért tanulságos, hogy hány helyen vannak a verőceihez hasonló állapotok. Remélem hamarosan ennek az…..
Rengeteg baleset, megtévesztő táblák, értetlenkedő sofőrök gyűjtőhelye lett a Győrben található két körgeometriás csomópont. A balesetek nagy százalékban szabálytalan sávváltások miatt következnek be, ezért a megelőzésre a szakemberek azt javasolják, hogy aki tévesztett…..