Regisztráció Blogot indítok
Adatok
autokatalog

0 bejegyzést írt és 151 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
autokatalog 2013.05.08 14:57:10
@Szabványok:

"Mert begyűrűzött az olajválság. De nem sokat ért."

Az elobbb elfelejtettem beilleszteni,hogy az olajvalsag az uzemagyagarakba mar a 74-es drasztikus emelesbe begyuruzott,a gazdasagba szinte meg azonnal.Viszont igaz,hogy 79-korul indult meg az intenziv energiatakarekossagi kampany es a tempolimitet ezzel (is) indokoltak.
autokatalog 2013.05.08 22:22:20
@Szabványok:

"?? Évente egyet látok."

Hat ez az.Ugy latszik nem esik le,hogy en is azt akartam erzekeltetni,hogy ma sincs tobb kerulgetni valo 40 eves,napi hasznalatu auto a forgalomban mint akkoriban.Sot! A hetvenes evekben akar heti rendszeresseggel "csodalhattal" evtizedes matuzsalemeket.(No persze veltlenul sem azert mert egy kicsit is tartosabbak voltak hanem mert a kronikus jarmuhiany miatt elkepeszto trukkokkel es gannyal igyekeztek minden,akarcsak guruasra kepes fost a legeslegutolso lehelletig eletben tartani.)

"Az átlagnémet nem 180-nal tépett a belső sávban, mert az átlagnémetnek VW1200-e volt. Aminek meg 600-s MB-je, az nem méregette a farkát a pórnép lóerőihez."

Ki a fene beszelt itt 180-rol??
Az atlag nemet 73-ban mar reg nem a kinalat legeslegaljat jelento bogarral,jart maradjunk annyiban.Mint ahogy mar akkor sem a 100-as "kafertempo" volt a normal autopalya-sebesseg,hanem 130-140.Ami egy 200D-nek komoly kihivas,no meg a frissen lehuzodo kamion 80-jarol odaig torteno felgyorsitashoz szukseges fertalyoranyi intervallum.:)

"Feldolgozza..."

Hatha megsem...Mert akkor nem peldalozna 40 evvel ezelotti allapotokkal es nem csodalkozna uj kaput lato bamba borjukent a vilag torvenyszeru es a mas idoknel cseppet sem gyorsabb valtozasara.
Mit kell beszarni ill.csodalkozni pl. a tempomatra allitott 26 tonnas kamiontol? A hetvenes evekbeli benzines billencs ZIL-ek pont olyan dinamikaval birtak es kozlekedtek allatmodra,mint amire a harmincas evekben csak a szuperlativuszokban merheto,hipergazdagok altal megfizetheto luxus vagy sporkocsik voltak kepesek.
autokatalog 2013.05.08 22:41:49
@Dzsafar: "Az 1982-es öthengeres kétezres Audimat megnéztem volna,hogy 25évesen,(több mint 400000km-el) ki előzte meg??Ugyan már.....most is egy "öreg"1,6-os 16Voltos Opel G Astrával bármikor fogócskázok az említett furgonnal...."

Nem egy Sprinter vagy Crafter TDI ugy mossa le ezeket a fele annyi nyomatekkal sem biro szarokat a palyan elsztikussagban mintha csak szembol csak jott volna, e felol egeszen nyugodt lehetsz.
Válasszuk ketté a dolgot. A legnagyobb együttérzéssel gondolok a Páva-családra, nyilvánvaló, hogy mostani napjaik végtelen keserűségben telnek. Az utcán megtámadott lány talán soha nem fogja kiheverni a lelki sérüléseket.És éppen abban a városban történt ez a támadás,…..
autokatalog 2013.04.07 23:21:53
@Putyilov gyári melós: "Vagy csak megártott a crack?"

Nyomon vagyok.Tényleg echte libsibe botlottam ,hisz mint latom drog ugyben is bufe vagy :))
autokatalog 2013.04.07 23:41:42
@Putyilov gyári melós:

"Hiába hisztizel faszkalap, a börtön nincs ingyen, te fizeted! :O)))"

Egyetemben a ciganyaidnak adott segelyekkel:)

"De ettől még hisztiz csak nyugodtan és toppants nagyokat a lábacskáddal :O))))"

Ahogy elnezem hiaba hisztizek(akar egy z-vel, - ahogy te kered - akar kettovel),akkor sem igen vagy kepes kinyogni vegre-valahara,hogyan is kepzeled a Pava Zsoltnak cimzett utmutatas abszolvaciojat a kanos reti niggerek felelos feken tartasanak targykoreben. Tehat?
autokatalog 2013.04.08 00:01:55
@Putyilov gyári melós:

"Ne nekem ugass, kis hisztigép."

Hat kinek,Farturo? Nem te picsogtal,mit kene s hogyan?
Magyarország elbukta a tél ellen vívott harcot: a vidéki úthálózat állapota sok térségben siralmas. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
autokatalog 2013.04.05 12:36:24
@Shadowbull:

"Rolunk masol fel Europa? LOL. Mi lenne ha nem olvasnal annyi kormanypropagandat?"

Tok jol hangzannak ezek az olcso folenyeskedo dumak csak most mar egyre tobbszor derul ki,hogy neha iszonyu feluletesseg es tajekozatlansag is van mogotte.

www.bankszovetseg.hu/wp-content/uploads/2012/10/HSz2011_2_175_177.pdf

Ez neked kormanypropaganda???

"Mára kiderült, egységes szabályozási elveken alapuló bankadó bevezetésében
gondolkodik az Európai Unió, a tagállamok egy része azonban inkább a nemzeti szabályozás
elsődlegességét tartotta szem előtt.
Az új adónem bevezetésekor a társadalmi elfogadottság megalapozása érdekében nem
mulasztható el a szabályozni kívánt adótényállás egyes elemeinek (adóalany, -tárgy, -alap,
-mérték, -mentesség, -kedvezmény) részletes kidolgozása mellett annak a fi gyelembevétele
sem, hogy az globális adóként képes legyen biztosítani az európai bankok
versenyképességét. Ennek elmaradása jelentős versenyhátrányt okozhat, amely azzal
sem korrigálható, hogy a pénzintézetek nem a kormányokra, hanem ügyfeleikre hárítják
a bankadót. Persze, ez utóbbi üzenet sem zavarta meg azon tagállamok – Ausztria,
Ciprus, az Egyesült Királyság, Franciaország, Magyarország, Németország, Portugália –
adójogalkotását, amelyek megelégedtek az Európai Uniónak a bankadó szükségességére
vonatkozó nyilatkozatával, és nem várva az egységes álláspont kialakításának elhúzódó
vitája során megszülető szabályozási alapelvekre, nemzeti szinten kerestek megoldást az új közteher bevezetésére. Svédország és Magyarország kivételével a tagállamok 2011-től
léptették hatályba bankadótörvényeiket.
Ugyan Svédország már 2009-től bevezette az új közterhet, a 2010. szeptember 27-én
hatályba lépett, magyar megoldás egyedülálló módon vonta magára a tagállamok fi gyelmét,
mert itt annak ellenére vezették be az európai mércével is kimagasló mértékűnek számító
bankadót, hogy a válság hónapjai alatt a bankok nem vettek igénybe jelentősebb állami
támogatást. További különlegessége volt a jogszabálynak, hogy a magyar költségvetési
egyensúly biztosítása érdekében 2010-ben két részletben (szeptember 30-án és december
10-én) kellett az adót megfi zetni. E rendkívüli bevétel felhasználását illetően ugyanakkor
már számos ország (Ausztria, Franciaország, Portugália, az Egyesült Királyság) csatlakozott
ahhoz a magyar állásponthoz, hogy a rövid távú költségvetési hiánycsökkentés előbbre való
érdek, mint egy hosszú távon megalapítandó, pénzügyi segélyalap fi nanszírozása, amely
egy esetleges válság esetén a kockázatközösség elvén alapulva venné le a pénzintézetek
működésben tartásának terheit a tagországok kormányainak válláról."

"A lofaxt, kerlek alasan. NE LEGYEN allami megrendelesekbol sem milliardos senki, plane ha eppen prominens parttag, vagy partkozeli ember. Mert ebbol van a ketszeres aron valo szarul dolgozas, ami tulajdonkeppen a tarsadalom meglopasa."

Tokeletesen egyetertek. Eppen ezert nem hogy miniszterelnok ne akarjon lenni a nemcsak az kozvagyon ellopasabol hanem az allami penzekkel kistaffirozott cegeibol is milliardossa lett Bajnai, de meg a kozeletbol is takarodjon el az ebben peldamutato Simicskahoz hasonloan.
autokatalog 2013.04.07 04:25:35
@C.quigley:

"Na majd akkor fikazd oket, te senki. Szolj hozza ahhoz, amihez ertesz, amihez pedig nem, abbol fogadd el azok velemenyet, akik valoban ertenek hozza,"

Ne bantsd szegenyt,te intolerans fasiszta kirekeszto! :)

Viragozzek minden virag!
Neki a zuddajcse,a spiiigel,fajnensol tajmsz, meg az envajszi,no es persze a totave,a Bokros,estleg a Lengyel Laszlo a szakerto. Tudod,akik olyennyira bufek e temaban,hogy allva tapsoltak a Gyurcsany-Bajnai kormanynak amikor 9.5 szazalek hiany mellett meg meghamisitott allamhaztartasi adatokkal is hulyitettek Brusszelt.Ennel mar csak az IMF-volt a nagyobb "szakerto" amely mindezt,no meg a meg az allamcsod kozeli allapotot egy ropke harom het alatt el is biralt 20 milliard euros hitellel jutalmazta.

"Tudjak, hogy valahol letezik egy hatalom, ami oly szervezett, oly finom, oly korultekinto, oly osszefonodott, oly teljes, es oly athato, hogy jobban teszik, ha csak suttogva szolnak, mikor barmi elitelot mondanak rola"

...es az osszes kozul ez az amely manapsag is a legnagyobb aktualitassal bir,es ez az amit meg nekem kell bekereteznem:)

@Shadowbull:

"Tolerm elhuzhat bajnai is? hogy jon ide amugy?"

Hogy-hogy hogy??

Hat hogy o is egy liberalis - tehat velelmezhetoen szamodra autentikus - "szakerto". Nos e "szakerto" verbeli kozgazdasagi zsenikent - es cseppet sem mellekesen az orszagronto Gyurcsany-kormany penzugyi amokfutasanak gazdasagi miniszteri pozicioban tenykedo kulcsfigurajakent 2008 oszen imigyen nyilatkozott: " A gazdasagi valsag meg fog allni Magyarorszag hatarainal"

Ahogy Simort a vilag legrosszabb bankelnokei koze valasztottak ugy ez a Bajnai-fele rendkivul ostoba es parjat ritkito megjegyzes is meltan palyazhat majd foldkerekseg legeslegidiotabb prognozisai koze amit ezidaig a krizissel kapcsolatban kijelentettek.
autokatalog 2013.04.07 04:32:52
@autokatalog: "envajszi,"

env-vaj-ti azaz envajsziii..:)
TComment Ügyfél vagy majom? 2013.03.28 06:55:08
Varázsoltunk magunknak nyolcmillió forintot és megnéztük, kinek mennyit ér a vásárló. Próbavásárlás mindenkinél, felemás eredménnyel. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
autokatalog 2013.03.30 14:21:44
@35up:

OFF

A minapi,Hegyeshalomtol innen "rekedtek" ismetelt,veg nelkuli herotozasanak kozepette nem atallottad Nemetorszag toretlen szarnyalasanak egyik zalogakent megjelolni nemregiben vasarolt ingatlanodat es hamarosan megrkezo uj autodat.Gondolom, ez a filleres parketta is a sikereid resze ill. orbitalis mellenyed egyik generatora.XD:)

(Aztan persze lehet,hogy a kep nem is "nalad" keszult es akkor megnyugodhatunk,hogy a csodapenthouse megiscsak annak rendje s modja szerint van kivitelezve:))

OFF
autokatalog 2013.03.30 14:27:10
Aktuális Égéstér-adásunk kommentposztja. Direktlink a letöltéshez. ..
autokatalog 2013.03.26 22:33:23
@Shadowbull:

"aham, most akarsz kiegyezni a dontetlenben, mikor kezed-labad levagtam? :))"

Ooo,miert is? :))Arckarikad jelentos tulmerete velhetoen nem csak nekem szurt szemet.(azt,hogy mire ugyebar fentebb kitargyaltuk.) A kelet-europait temagad sem tagadtad, a vendegmunkast kisse nyogvenyelve ugyan,de csak beismerted.A liberalis szinten nem volt kerdes maradt hat a proli.Nos,e tekintetben az etikettnek megfeleloen megiscsak viszakoznek.Kapd elo a csaladi fotoalbumot,a felmenok bizonyitvanyait, vedd szemugyre az ingatlant es fekveset ahonnan gyermekent elotamolyogtal,esetleg a jarmuveket amiken akkortajt helyet valtoztattal.Ezt kovetoen ertesits legyszi mi is a helytallo definicio.:)

"Es azt bizony te is meg fogod erezni."

Hatha megsem...:)

@35up:" Latod bela, csak egy picit kell megpiszkalni a bokrot, maris elougrik valodi ened:... Nemetorszag allitolagos hanyatlasa leginkabb a vagyvezerelt gondolkodasod termeke, en speciel 2009-ben, a valsag kozeben koltoztem nagyobb lakasba, par het mulva pedig ha minden igaz, leszallitjak a kovetkezo automat"

Mondod ezt pont te, te szanalmas mumajer kunstfritz.:) Az altalam leirtak a totalis keleti fuggosegetektol az ossi csoveseiteken es a Gazprom-kutya balos vezereteken at mindeki altal kozismert teny,mint ahogy az is,hogy az iszlam altal nemsokara szorostul-borostul benyelt majd kifosott,dzsuvas "multikulturalis" koszfeszekben elsz.Esetleg tetezhetjuk azzal,hogy a fel vilag ruhell titeket mint a szart,ocska tolvajok.Hogy neked mid van ill. mid nincs ezen mar sokat nem valtoztat.Cafolatnak eleg satnya de annak jo,hogy igazi kelet-europai gyokeru pitianer es nyalvero mischling mivoltodat gyorsan bizonyithasd egy sebtiben elokapott - a temeban semmnyire sem relevans - vagyonnyilatkozattal.BRAVO:))
autokatalog 2013.03.27 11:07:48
@Shadowbull:

"Upsz, de jo kis konteo. Szaniszlo-dijas :)"

A lentieket olvasva a fenti dumad csengett a fulemben.Estleg vedd szemugyre:

www.portfolio.hu/vallalatok/penzugy/torveny_keszul_a_nagybetetesek_megsarcolasarol.181762.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

"Hökmark szerint arra kell ösztönözni az embereket, hogy gondolják meg, melyik bankban helyezik el betétjeiket. "Ha valaki az RBS-ben, vagy a Deutsche Bankban helyezi el a pénzét, az attól függően vállal fel kockázatot, hogy az adott bank miképpen működik. Az újonnan tervezett lépéssel ezer és ezer "felügyelő hatóság" válik az emberekből"- mondta Hökmark."

Szoval azzal a Szaniszlo-dijjal szerintem varj meg egy kevesket.:) Hidd csak el,hogy szimplan es egyre kevesbe titkoltan,mar a legpofatlanabb komcsi modszerekkel(minden nagybetetes kollektiv buntetese es egy kalap ala vetele) utaznak a scwarz love ugyes beterelesere,majd megporgetesere.Kezdetektol fogva buzlott ez nekem,figyeld csak meg,hogy mennyire igazam lesz.
Első sorban azért, mert meg bírod fizetni. Másrészt azért, hogy pár év múlva legyen elég használt azoknak, akik nem bírják. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
autokatalog 2013.03.07 12:14:24
@Shadowbull:

"Pedig egeszen konkretan igy tortent. A nyugdijjarulekot atneveztek adova, es kinyilvanitottak hogy aki manyup-ban marad, az nem szerez allami nyugdijjogosultsagot, a befizetesei ellenere sem. Mi ez ha nem zsarolas?"

Vakali a maganba fizet de az allam viselje a kockazatat?Esznel vagy? Kb. olyan ez mintha az altalam leirtak utan toletek varnek kituntetest november 7.-e alkalmabol

"Konkret ceget tudok, akit nem fizettek ki, veletlenul van rokonom, aki ilyen cegnel dolgozik. Es nem ez a ceg az egyeduli milliardos nagysagrendben nem fizetett a fovallalkozo."

A nagymamam Kadar Janosne Mariska neni legjobb baratnojenek az unokahuga es meselte,hogy valami Sedobull nevu fazon a Demokratikus Koalicio uj sajtofonoke es mint ilyen sokkal hitelesebb mint mondjuk a fosodratu media,ami egy emberkent tudositana ha letezne akar egyetlen kOZGEP-karosult vagy hatosagokhoz fordult ki nem fizettett hitelezo.

"Egyebkent maga az egesz projekt a fideszes impotencia egyik legfenyesebb bizonyiteka, de van jopar."

Akkor epp ideje,hogy tanuljanak egy kis profizmust az 500 milliardos, ropke tiz ev alatt elkeszult metrotobol vagy A 42 milliardos volgyhidbol,esetleg a liberalbolsevik diettantizmust(no nem ami a lopasi technikat illeti)megtestesito siksagra epitett autopalya alagutakbol.

"Hol lett Magyarorszagon tobb szazezer munkahely?"

KSH.hu

"fentebb volt egy link kerlek alasan. A nyugdijvagyon eltunt, hatasa nulla."

Egy szazhuszonhatodik fullbalos intenetoldal nekem keves.En sem egy jobbikos szorolapot linkeltem.

(OFF: Neha azert szelsobalon is latni erdekes dolgokat)

Mellesleg ha szorol-szora igy is van az allami vagyon orok garancia a nyugdijakra mig a korabban ezt kezelo szoci nagyvallakozok csodjekor vagy lelepesekor mindent bottal uthetsz.

"nekem ugyan nem elvtarsaim."

Persze,hogy nem:)

"legyel olyan jo es nezd meg az adatokat. januarban 21.188 milliard volt az adossag. Kormanyvaltaskor meg kicsivel 20.000 milliard alatt. Es mindezt ugy hogy 3000 milliard elparolgott a levegoben.

A duplazast en meg nem emlegetnem, Viytkaek az elso ciklusukban durvan 50%-ot emeltek rajta..."

Ezekre most te kuldj kerlek valami valoban autentikus linket mert nekem most mennem kell.

" kontextusbol nem illik kiragadni, mert akkor ohatatlanul hazudni kezdesz. Mondjuk egy fideszdroidnal ez alapveto uzemmod :)"

A mellebeszeles meg reges-regi kommunista retorika:) Kontextusbol kiragdni meg tenyleg primitiv patkanysag.Ugyhogy,parancsolj:leirhatom,hogy egeszen pontosan azt irtad,hogy a magyar vallakozo is kiviszi a multihoz hasonloan az orszagbol a penzt mert o sem kolti masra csak ML Mercire, thai utazásra,meg szexturara.Igy jobb? Az elobb meg csak szimpla zsebben kotoraszas lett volna, most viszont egeszeben idézve egy gyermeteg es irigy altalanositassal fuszerezett ostoba baromsagok suru halmaza...
autokatalog 2013.03.07 12:19:39
@autokatalog:

"(OFF: Neha azert szelsobalon is latni erdekes dolgokat)"

Bocs,lemeredt a link:

nepszava.com/2013/02/velemeny/bartus-laszlo-egy-tuntetes-margojara.html
autokatalog 2013.03.07 12:25:29
@nincs_nick:

"Számos világcégnél ott a példa, hogy egy, max. két év alatt talpra állított egy hozzáért ő management."

Nezd ha te tenyleg annyira sotet vagy,hogy egy vegletekig kirabolt es eladositott orszagot a bankhitelekkel becsapott lakossag millios hanyadaval egyutt egy "menidzsment" altal ropke ket ev alatt helyrepofozhato ceghez vagy kepes hasonlitani akkor veled sincs tul sok targyalnivalo. Meg most mar tenyleg ebedelnem kell:)
Tudják-e melyik az az egyetlen, magyar – nem oktató-, és nem versenyfilm -, amely kizárólag autókról szól? Sokan talán nem ismerik, hiszen elég rég készült, a címe: Kár a benzinért! Igazából nem egy filmről van szó, hanem négy és félről, amelyeket a narrátor, Kibédy…..
autokatalog 2012.10.09 23:28:45
"Hallottam már mindenféle tippet mindenféle autóbuzitól, hogy milyen amerikai autó lehetett az a fekete batár. De nem amerikai. Hanem angol az. Humber Super Snipe, 1948-tól gyártották nyolc évig, motorja négyliteres, sorhatos, 100 lóerős. Egy ex-belügyes, feltehetőleg ex-miniszteri kocsi, ugyanabban a hullámban rendelte ezeket Rákosi államapparátusa, mind a nagyobb számban előforduló, ÁVH-s tisztek által leggyakrabban használt Vauxhall Veloxokat.A lefüggönyözött limuzinok, amelyeket az ÁVH-s elhurcoltatások kapcsán szokás emlegetni, nem Pobjedák, nem ZIM-ek és ZISZ-ek, pláne nem Csajkák és ZIL-ek voltak (utóbbiak az ötvenes évek közepén még nem is léteztek) voltak, hanem ilyen Vauxhallok és ritkábban Humberek. Rákosi ugyanis utálta a szovjet autókat, és apparátusának tényleg csak a távolabbi nyúlványai részesültek az orosz áldásból, illetve akad néhány szovjet autó a pártgarázsban, amelyeket protokollárisan néha muszáj volt elővenni, mutiból."

Megint kezdodik a minden alapot nelkulozo legendagyartas...
Ehhez kepest pl. Suranyi Endre "Rakosi garazsmestere voltam" c. konyve egy szoval sem említi a Humber markat, az altalam alig egy eve ismetelten elolvasott Farkas Vladimir (gyengebbek kedveert az AVH prominense) "Nincs mentség" c. tobbszazoldalas, rengeteg,politikatol fuggetlen apro reszletekre is kitero izgalmas oneletrajzi kotetehez hasonlatosan.Talan nem veletlen,hogy a fent emlitett autobzik sem igen ismertek,mint ahogy gyanithatoan az itt olvasok is kivetel nelkul toled es most hallanak eloszor a Super Snipe-rol.Szo sincs semmifele allami flottarol, ez valoszinuleg egy,az angol diplpomaciai testulet altal itthagyott, majd allami csatornakon at ertkesitett,anno is egyedi darab. A Vauxhallokat illetoen is csak annyi az igazsag,hogy nemcsak belugynek hanem az allmigazgatas mas teruleteinek is jutott a negyvenes evek vegen beszerzett par tucatbol.A tomeges szolgalatot es elhurcolast a Katpolnal,AVO-nal majd az AVH-NAL igenis az ezres nagysagrendben futo Pobjedak lattak el.Lefuggonyozve pedig sem ezek sem az emlitett Vauxhallok nem voltak ellentetben a magasabb vezetok komolyabb szolgalati autojaval.Nos,ezeket valoban tobbszor hasznaltak elhurcolasra amikor kiemelt rangu "ellenseget" kellett lefogni.Farkas szemelyesen vett reszt nem egy olyan egykori harcostars letartoztatasban ahova Rakosi nem csak ot hanem sajat Packardjat is elkuldte. Ugyhogy a lefuggonyozott autok csak ZIM-ek es ZISZ-ek voltak a Packarddal kiegeszitve.
autokatalog 2012.10.10 00:46:47
@Csikós Zsolt: "Surányi Bandi bácsi pedig a legszórakoztatóbb autós író, minden könyve megvan ronggyá olvasva, de azért annyit érdemes hozzátenni, hogy a kortársai frászt kaptak attól, mennyit tódított - ezt a témát szakmán belülről tudom, magam, és már sokan agyonrágták. Nem lexikonként kell kezelni, amit írt, inkább élvezni kell minden betűjét."

Ez szo szerint igy van.Rettenetes kamugep(bocs,tudom egy halottrol...)szerintem is.Az abszolut pongyola,a nehol remfaraszto bulvaros vetitgetes kozepette viszont ahhoz sok erdeke nem fuzodhetett,hogy egy komplett - raadasul luxus - markat szorostul-borostul elfeledjen.
Szamomra szegeny minden tekintetben abszolut marginalis volt es marad,csak azert emlitettem mert valoszinuleg tobben ismerhetik itt (irokent meg aztan vegkepp) mint Farkas Vladimirt.
Aki iroi kvalitasai,a kommunista vezetoknel soha nem tapasztalt megbanasaban kegyetlen on- es rendszerkritikajat, peldatlan muveltseget,szabatos fogalmazasat es ojektivitasat(!!) tekintve elkepeszto meglepetest okoz,abszolut racafolva multjara es szarmazasara.(Nem etnikai hanem tarsadalmi ertelemben)
Bandiba'val barmikor felmossa az egi padlot ami az iroi szakmat es nem utolsosorban a hitelesseget illeti.Tortenelmet kedveloknek kotelezo olvasmany!!
Belsőség Levelet hozott a posta 2012.10.07 10:59:14
Mivel a Tipóhoz nem nagyon kell alkatrész, és ami kell, az is van itthon, így amikor megpillantottam az ebayen, nem lehetett otthagyni. Nehogy már csak Csikósnak és Bandinak hozzon mindig csomagot a posta. Ezt a kazettát akkor adták ki, amikor a Fiat Tipo megnyerte az Év autója díjat,…..
autokatalog 2012.10.07 21:27:29
@Pepejoe:

"Nem motorikusan meg gépészetileg van vele probléma, hiszen millióan taxiztak is vele."

Ha a parszazdarabos Fotaxi-fele beszerzesre celzol az veletlenul sem a megbizhatosag vagy a tipus jo hire hanem a vallalatvezetesen beluli mutyi eredmenye volt.Regi soforok egybehangzo velemenye,hogy a cegnel addig megfordult modelleknek a Tipo toronymagasan a legeslegszrabbika volt incl. Warszawa es Moszkvics.Onmagaert beszel,hogy szuk masfel ev leforgasa alatt nyom nelkul tuntek el az allomanybol.

"Azt a Passatot nem forgalmazták az országban,"

Ennek a butasagnak azert fuss neki megegyszer.Fel valuta-fel forint konstrukcioban Konsumex mar megjelenesetol fogva - 88 elejetol -, az Obudai Autojavito pedig 1989 vegetol arulta. A Porsche Hungaria 1991-es megalakulasatol kezdve pedig az osszes Passat-modell szerepelt a listan.Es akkor meg egy szot nem szoltam a szinten 1991-ben abszolvalt tobbszazdarabos tetel szallitasarol kulonbozo miniszteriumok es Rendorseg,Tuzoltosag reszere szinten a malacorrubol.
autokatalog 2012.10.07 21:45:37
@zeddez:

"89-90 körül biztos tömegek vették a Tipo-t itthon"

Szep szammal jott maganimportban mar akkoriban is, vadonat ujkent,tobbnyire Ausztriabol. A Konsumex kinalataban szinten szerepelt bemutatasatol kezdve a Passathoz hasonlo konstruckioban.Majd jottek a hivatalos forgalmazok forintert,eloszor a Hungaroszerviz 90-ben majd a tucatnyi jol ismert nev.

"Ha akkora szar volt, akkor miért nem tünt az el előbb, mint jürgenisztánból behordott, "hibátlan, örökélet+1nap" malac Passat-k?"

Ha nem tunt el elobb miert van malacorrubol majd' ketszer annyi elado a hahun mint tipobol.
autokatalog 2012.10.07 23:04:04
@Pepejoe:

"Párszáz malacorrú meg egy tízmilliós országban...az aztán eszméletlen tétel, már ne is haragudj."

Tizmillios lakossaghoz kepest valoban nem jelentos,am az altalad megjelolt nullához kepest mar egyenesen rengeteg.Plane ha nem csak az emlitett parszaz allami autot hanem a megegyszer ennyi maganebernek eladottat is figyelembe veszed.

"Véleményemet továbbra is tisztelettel fenntartom."

Akkor alkalomadtan vedd szemugyre a hahut ahol a 88-93 kozti elado passatok tiz szazaleka Magyarorszagon ujonnan uzembe helyezett.
Ehhez nem sok kommentár szükséges. Nyilvánvaló, hogy a Ferrari tulajdonosa nem számított ekkora verésre, amikor odagurult mellé a nyolcvanas évek végéről ránk maradt, nem különösebben szép állapotú, E30-as szériából származó BMW 3-as. Ennek a sorozatnak a legerősebb tagja a…..
autokatalog 2012.10.06 23:15:44
"Ennek a sorozatnak a legerősebb tagja a soros, négyhengeres motorral szerelt M3, melnyek legutolsó kivitele is kevesebb, mint 250 lóerős,"

Nem.Az Alpina B6.254le,katalizator nelkul 261.

wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f01121/f01121.htm

"Vajon mi lehet a gépháztető alatt?"

Szerintem egy B7 Turbo motorjat ramolhattak bele,ami alapbol 330ps volt.Feltekerve meg aztan a csillagos eg.
A Ferka ablakanak leengedesekor jol hallatszik a BMW-bol a ketszelepes turbok jellegztesn eros szelepzaja.Nagyon hasonlit a hang:

www.youtube.com/watch?v=bCp38h9Bx5I

Vagy estleg B10 Biturbo.
autokatalog 2012.10.07 13:15:42
@Schütii:

"Én úgy tippelem hogy M50-es, nem a hangjáról, hanem mert az egy masszív blokk (öntött vas) és 24 szelepes, elterjedt tuningalap."

Egy altalad 24 szelepesnek velt darab hangja alapjan ertheto,hogy nem szivesen tippelsz mivel annak a hidraulikus emelesnek koszonhetoen az egvilagon semmi szelephangja nincs,ellentetben a videon szereplo autoval.
A ketszelepeseknek meg ugyanugy ontott vasbol van a blokkjuk,plane nem kevesbe masszivak.Mellesleg a tunningolhatosagnak cseppnyi koze sincs a motorblokk anyagahoz.

@tlacka: "Az Alpina nem BMW. A nevedből ítélve ezt tudnod kéne."

Miert,szerinted micsoda? Mahle? Esetleg Boysen??
A hajtokarokon,dugattyukon es a kipufogrendszerek egy reszen valamint az egyeb diszitesi celt szolgalo,muszaki tartalommal nem biro alkatreszeken kivul az utolso csavar is a BMW-tol erkezett,egyetemben a gepteton es a csomagtarton lathato jelvenyekkel...

A "nemesitesre" szakosodott ceg onallo autogyari statusatol meg veletlenul sem fog a markajelzes megvaltozni.
Belsőség A postások bemutattak 2012.09.28 17:41:46
Érdekes dolgok történtek a távoli Ausztráliában. Alig pár napja az Ausztrál Posta egy négyrészes bélyegsorozatot adott ki, így emlékezve meg a Mount Panoramán található Bathurst-i versenypálya ötvenedik évfordulójáról. Az természetes volt, hogy a 2006-ban verseny közben…..
autokatalog 2012.09.28 22:39:56
@Shadowbull: A szanaszetdobalt csikkek gusztustalan kornyezetszennyezeset es a tarsadalombiztositasnak a dohanyzas kovetkezteben kialakult betegsegek altal okozott sokmilliardos karokat kihagytad.
Leginkább csak összefüggő történetek, epizódok maradtak meg abból az időből. Kirándulások és szalámicsempészet az ózdi piacról, Martignac-konyak, mint cserealap, kora reggeli sorbanállás a banánért, olykor két-három óra a hentes előtt, ha éppen jött valami friss.…..
autokatalog 2012.09.27 01:36:07
@ommm:

"Jézusom, EZT HOL OLVASTAD? Vagy mindenki helikopter?"

A POSZTODBAN,bazmeg:

"Évekkel később aztán már tudtam, kicsoda Aczél György, tudtam, hogy mi volt az a TTT-lista és megértettem, miért kacagtak fel apám és barátai, ha egy-egy sör mellett valaki szóba hozta az Eddát, mint hűdekemény zenét, vagy a különböző beat-zenekarokat. Mert akkoriban csak az volt a tiszta és igaz, ami tiltott volt. Az ilyen államilag tolt vackokon csak nevettek"
autokatalog 2012.09.27 13:00:57
@ommm:

Istenem,Istenem! En barom! Az ILYEN szocskat csak most vettem eszre az "allamilag tolt vackok" elott! Igy mar minden mas! Idiota,figyemetlen modon en meg ugy ertelmeztem,hogy az Eddan kivulieket tartod allamilag tolt vacaknak! Pistam megkovetlek!Mea culpa!Bocsanat!!!

@Quattroman:

"Te is Lewis-el keztel peldalozni ne tereld masra a szot,"

Mirol beszelsz??

@autokatalog:" vagy elugorjon a Skalaba egy Levi Strauss vagy Trapper farmerert."

Egyszerre emlegettem mindkettot.

"a Trapper csak annak kellett aki a SZU-ba utazott es 3-4 darabot magarahuzva kicsempeszte..."

Ertem.Ezek szerint a Budaflax a gyartas negy eve alatt(78-82) kizarolag a feketepiacra termelt.A Szovjetunioba mint tudjuk csak rendkivul szigoruan ellenorzott keretek kozott lehetett beutazni.A szolgalati uton levokon kivul az evi max. 15-20 magyar Ibusz csoport tagjai kaphattak vizumot.
Fejenkent,negy gatyaval szamolva - szerinted legalábbis - a seftesek meg tobbszazezren voltak:))Javaslom, ennek az egetvero hulyesegnek azert fuss neki megegyszer.

"az itt "tomegtermelt" Lewis nagyresze exportra ment mivel bermunkaba gyartottuk."

Te onnan a Robur fulkejebeol Fejer megyeben ezt biztos jobban lattad.

"mivel olyan nagy megmondoembernek tunsz, felhomalyositanal hany evesen elted meg ezt az idoszakot?"
1968-ban szulettem.

"trollszagot erzek...."

Tusolj le batran.
autokatalog 2012.09.27 23:32:49
@Quattroman:

"Barkas volt es Rakospalotan..."

Tolem lehetett Mack es Beverly Hillsben akkor is valogatott baromsagokat hordasz itt ossze.

"Trappert pedig szinte senki sem vett itthon maganak"

karamella.hu/divat/a-magyar-farmer-sikere-trapper.html

"Az első évben 600 ezer Trapper értékesítéséről állapodtak meg a jelentősebb nagykereskedelmi vállalatokkal: a Felsőruházati Nagykereskedelmi Vállalattal, a Skála-Coop Szövetkezeti Vállalattal,és a Centrum Nagykereskedelmi Vállalattal. A siker nem maradt el…"

Az elso evben... Es meg harom evig gyartottak.Nem keveset fordulhattak a SZU-ba jaro sefteseid amig az atlag 2.4 millio darabot mind eltuntettek az orszagbol.LOL.

" meg mindig kerulod a valaszt hogy Te szemelyesen hogy elted meg ezt az idoszakot amit oly boszen leirsz nekunk, vagy csak olvasgatsz, kepzelodsz rola?"

Meg mindig keptelen vagy figyelmesen olvasni:

@autokatalog: " Velem egyutt a fel altalanos iskolai osztaly farmerban jart a nyolcvanas evek elejen.A Skalaban,Corvinban meg a sajat szememmel lattam a Levistol es Trappertol roskadozo polcokat.Ez utobbi emlek szerintem sokaknak megvan es talan egy kisse reprezentativabb is a hazai viszonyokat illetoen mint egy csehszlovak falu sefteseinek vagy rendorenek lokalis kalandjai."

"szoval tul voltal mar a nagycsoporton, (en mar a seregen is) de latom Te 12 evesen igen komoly tapasztalatokat szereztel."

Latom, szamodra csodaszamba megy ha egy 12 eves gyerek kepes volt leolvasni a sajat es osztalytarsai altal hordott farmernadragok markajelzeseit, majd mindezeket memorizalni a hasonlo termkektol roskadozo aruhazi polcok latvanyaval egyetemben.Nem is igen szuksegeges ezen kulonosebben csodalkoznom annak tukreben,hogy te annak idejen meg katonaviselt emberkent sem voltal kepes megtanulni a Levis marka helyesen torteno leirasat es ahogy elnezem ez 50 eves korodra sem nagyon valtozott...
Belsőség Miért pont ezt a BMW-t? 2012.09.02 06:56:20
Sejtettem én, amikor szétszedtem. Nem véletlen, hogy addig mentem vele, amíg ki nem lehetett nézni az útra a gázpedál mellett. Ja, nem, még annál is tovább. Rettenetes, pusztító rombolást végzett a rozsda, újjá kellett építeni a fél autót. De végre kész a lemezmunka,…..
Nagyon bátor az a reklámcég, amely kitalálta, hogy a halálfélelemmel próbál népszerűvé tenni egy alapvetően nyugalmat árasztó autót. Pedig pontosan ez történt a Lexus esetében. Úgy látszik, a japánok is megelégelték, hogy potenciális vásárlóik minden eddigi…..
autokatalog 2012.07.28 01:06:05
@ZF2: "Csak gonodlom a 323ast a mazda már lenyúlta."

A Mazdatol fuggetlenul minden eddigi harmasban volt mar 23I,eloszor 1977-ben.
Miközben Tibby Kirgizisztán egyhavi GDP-jét költi el épp az E28-ra, folyamatosan azzal oltogat, számoljam már ki, mennyit költöttem az E32-re az elmúlt két évben, és ebből hány kilométert sikerült megtenni. Szívemen viselem lelki békéjét, és ha az nyugtatja meg, hogy van nála…..
autokatalog 2012.06.28 23:33:20
@közösperonos átszállás:

" Az "ugyanaz" a "kis sebességű ütközésnél minimális baja lesz"-t jelentette; ha koccanásos balesetnél semmi baja nem lesz, akkor a "csak ki kell hajtogatni a lökhárítót" nyilván megy 25-nél. Ezt nem én mondom, ez a te logikád (25-ről országúti sebességre). És persze, hogy hülyeség. :-)"

Nem egyszerubb egy ilyen nyakatekert hulyeseg helyett egyszeruen csak annyit mondani,hogy szamodra valamilyen felfoghatatlan csoda,hogy adott estben egy eros lokharitohoz egy merev es biztonsagos karosszeria is tartozzon?

"(Az igaz, hogy nem csak a gumiharmónikás megoldás létezik.)"

Meg az is,hogy mellebeszelsz ahelyett hogy sikerulne vegre kinyognod annak a markanak es tipusnak a nevet melyben eme forradalmi megoldas felleheto,majd kicsit kozelebbrol korulirva meg is jeloned ennek a csodaszisztemanak hivatalos nevet.

"Be is idéztem, gatya-Audi-bezzega-BMW felvezetéssel raktad be. Hülyeség volt, ennyi. Nem szakemberek csinálták, nem pontosan megtervezett (és megismerhető) körülmények között, csak pár gyerek jólérezte magát és haddszóljon!-alapon nekidurrantak egy általuk fel sem ismert Unónak. Bizonyító ereje nulla."

Ertem. Gondolom a Swift altal kivegzett Audirol keszult kepsorozat is valami gonosz montazs kizarolag a te bosszantasodra,termesztesen mindenfajta bizonyito ero nelkul.:)

"Van olyan válasz, aminek olvastán azt mondod, hogy ja bocs, igazad van?"

Gyerekes es hulye,a temaba legkevesbe sem vago valasz eseten rettentoen nehez.
Ennek az idiota peldanak semmi koze nincs a szivar Audi biztonsagahoz. Minimalis ertelme is legfejjebb akkor lett volna ha en azt allitom - hozzad hasonlo infantilizmussal -,hogy a BMW-nek nics ellenfele.De nem tettem.Barmennyire is szeretted volna.
De tudod mit? Tok jo a peldad. Kivaloan erezteti a kulonbseget:
A BMW-t egy ilyen Panhard-szeruseg gyalulja le mig a szivar Audit egy Suzuki Swift. Vilagos...:))))

"Kedves barátom, látom, az alsó tagozatban még nem tanultátok az analógia fogalmát. Összehasonlítod az almát a körtével, aztán mikor azt mondom, hogy hasonlíthatnád a barackhoz is, az is hülyeség lenne, azt mondod, hogy hülye vagyok, hát ez nem barack, hanem alma.

Igen,az, pont ezt mondom. Ha barackhoz hasonlítaná valaki, az is hülyeség lenne, meg ha körtéhez hasonlítod, az is hülyeség."

Ez az elsonel talan meg egy fokkal zavarosabb de megprobalom dekodolni
:Sokadjara sem sikerul megertened,hogy nem a ket tipus kifejett osszehasonlitasa volt a cel hanem egy pelda a massziv autora.Hozzafuzeskent megjegyezve,hogy ez az Audi meg messze nem volt kulonosebben biztonsagos ellenteben a BMW-vel,PLANE A MERCEDESSEL.Ez utobbi is sikeresen elkerulte a figyelmedet.

"Az Unós videóról beszélek, de nyilván túlbecsültelek az előbb az alsó tagozattal. :-)"

En is.De kivetelesen nem az ertelmi kepessegedet kiritizaltam ott hanem a latasodat.(Utkozes elott is ugyanugy serult gepteto)

"Pont aszondom, hogy eleve minek kellett azt berakni"

Par tucatszor leirtam ,hogy miert.Meg egesz veletlenul - ha meltoztatnal eszrevenni - egy hasonlo auto a cikk targya.

"mikor most a Croma miatt megtaláltad az AMS tesztjét (a Crománál a "jogosan" szót is nyilván azért nem vetted észre, mert minden betűt még nem tanultatok, ugye? "

Szerintem csak megzavart a korabbi,oda nem illo tucatnyi hulyeseged:) Ne haragudj!

"Az Audi meg az újabb, igen, mivel egyszerre tesztelték ezeket az autókat, akkor már azt árulták, arról van videó -"

1990 nyaran azt sem tudta a vilag hogy nez ki a C4 nemhogy aruljak,maradjunk annyiban:

en.wikipedia.org/wiki/Audi_100#Audi_100_.28C4.2C_1991.E2.80.931994.29

"nem gondolom, hogy ebből következtetni lehetne az előző szériára, ellenben azt gondolom, hogy nem, nem lehet (írtam is már kicsit feljebb, hogy a kettőt nem keverném én sem)."

Akkor mi a bubanatnak linkelted be??

"Kicsit több precizitást, meg több gondolkodást, ha kérhetném."

Tobb mint jopofa megjegyzes olyasvalakitol aki a vita targyat kepezo videot sem nezi meg rendesen,a temaban tok irrelevans linket rak be,nem letezo muszaki megoldasokkal ervel majd az altala preferalt markaval kapcsolatos alapveto informacioknak sincs birtokaban:)))

" Nem, akkor is csak nagyonkevés lenne, de a mostani nullához képest mégis nagy előrelépés. :-)"

Igen, szerintem is keves lenne ha legalább a gumiharangos okossagot itt es most leleplezned, a gyarto es a rendszer pontos megnevzesevel. Termesztesen a nullatol valo elorelepes szimbolikus es peldamutato megtetelevel.Tehat?
autokatalog 2012.06.29 12:24:40
@Alf:

"aki ebben arra lát bizonyítékot, hogy a német autók biztonságosabbak, az hülye."

Az tenyleg hulye.

"ilyen alapon belerongyolok egy vw bogárba egy ivecoval és bizonyítom az llenkezőjét..."

Te, es az szerinted micsoda aki egy japan kisauto altal szarra zuzott felsokategorias nemet kritikaja gyanant peladanak allitott nemet esete masik resztvevojenek olasz mivolta miatt azt a kovetkeztetest kepes csak levonni,hogy mindez a nemet autok mindnekfeletti biztonsagat igyekezett hirdetni?Teve mindezt arrol az aprosagrol megfeledkezve,hogy a peldaban se a nemet sem barmilyen mas nacio neve es autoipara el nem hangzik sem magasztalo sem elmarasztalo formaban.

"nem akarlak frusztrálni,"

Ahogy elnezem inkabb sajat magad kene ettol megkimelned.
autokatalog 2012.06.29 16:51:36
@Alf:

"aki ebben arra lát bizonyítékot, hogy a német autók biztonságosabbak, az hülye."

Akinek viszont a francia autogyartas korabeli zaszloshajojat illetoen ez sem bizonyiott semmit az vagy nagyon bator volt vagy csak szimplan a Koztarsasag elnoke.Az R25 modellciklusa alatt a mindenkori Monsieur President-nak ugyebar hazafias kotelessege volt ilyennel kozlekedni.Eleg szar ugy lehettett az estleges merenyleten kivul folyton a megnyomorodas és a tuzhalal lehetosegevel is szamolni 55 km/h felett :)

www.youtube.com/watch?v=T3XwkT84VBs

A Croma utan ez volt a legszarabb es az egyetlen ami ki is gyulladt.Ambator lehet,hogy a Fiattal megis jobban jartak.Ott legalabb azonnal megdoglott a delikvens itt meg lehet,hogy friss nyomorekkent meg elevenen meg is eg. Bocs,ha frusztraltalak :)
Király Ferenc 38 éve tudja, számára egyetlen autó létezik csak a világon. 26 éve az az autó az övé. Tanulság: autóvallást alapítani nem könnyű, de egy karcagi garázsból is lehetséges. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
autokatalog 2012.05.23 20:24:57
@Csikós Zsolt:

", a sajátját megsemmisítették váltáskor. "

Sokan kibuliztak anno,hogy sunyiban megtarthassak.Fura es kar,hogy pont egy ilyen akkuratus es megszallott gazdanak nem sikerult.
Átalakítják a balesetveszélyes Andrássy úti bicikliutat, mondta Vitézy Dávid vasárnap az Autómentes Hétvégén. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezetője ígéretet tett, hogy megcserélik a bicikliutat és a parkolókat, azaz a kerékpárosoknak a változtatás után már nem a…..
autokatalog 2011.09.21 02:34:44
@Perillustris:

"Ez segít?"

Nem, mert egy ellentetes ertelmu szavakbol oszzetakolt, -tehat total ertelmetlen- sehol sem latott, altalad kitalalt szoosszetetel egyik felenek a mellebeszelos magyarzata csak.

"Tehát a havi 400 ezer forint SZJA-t befizető bringával közlekedő nem járul hozzá az általa használt úthoz "egy megveszekedett petákkal sem",

Dehogynem. Csak en fekve szarok ha a belvarosban cikazo idetlen majmok 1 szazalekanal tobbje fizet 400 ezer forint szja-t monatlihh.

"de a feketén dolgozó csaló, aki a szakadt kocsija után mindennel együtt kb. 70 ezret adózik havonta, az kapásból igen."

Barhogy faj a feketen dolgozo csaloknak viszont a 100%-a meg kellett hogy fizesse a gepjarmuvevel es annak uzemanyagaval kapcsolatos kozterheket, masreszt nem vehet reszt a forgalomban.Mig a drotszamaras kretent aligha fogja vegzalni a fakabat a 400 ezres szja bevallas hianya miatt egy kozuti ellenorzes alkalmaval.

"Mivel a "végeredmény és a matematika számít", szerinted melyik kedvesebb az államnak?"

Nem kerdes a fenti 1 a 100-hoz aranypart nezegtve.

"(Az meg, hogy ennek a kerékpárosnak esetleg még autója is van, már felfoghatatlan.)"

Dehogyis.Van. Majdnem annyi ahany feher hollo.

" A kerékpáros üzletben vásárolt termékek egyébként adómentesek? Vagy ez hogy van? Csak az autózásnál számít ez?"

Ugy,bazmeg ,hogy az a biciklik es a hozzajuk eldott szir-szar nagyitoval sem lathato lepkefing meretu forgalmat es adobevetelt produkal az autoiparehoz kepest.
Te tenyleg beteg vagy, legalabbis ami az arnyerzeket illeti. Bocsanat a szemelyeskedesert,de te viccnek szanod ezt vagy szabalyosan kulonorat veszel az emeletes baromsagok elsajatitasara?

Orulet...
autokatalog 2011.09.21 13:10:11
@vuk_:
"Ennyi erovel en is mondhatom, hogy az autosok "majdnem mindegyike" szakadt 1-es golfban/ladaban ulo adocsalo vaskereskedo. Szimpla baromsag."

Tenyleg az mert egy oteves gyerek is latja, hogy mire a belvarosi forgalomban felbukkan egy egyes Golf vagy egy azzal egyenerteku klozet addig elmegy kb. 100 darab 4-5 millios csaladi kompakt, tucatnyi uj 5-er vagy 7-er BMW, S-Klasse Merci,A6-A8 Audi 3-4 Ferrarival es Porscheval megspekelve.
Am ha a szinten a belvarosban cikazo bicikliseket kezded stirolni,ot perc alatt huszat biztos osszeszamolsz akikbol jo ha harman "normal " pacekkal rendelkezok a tobbi vagy futarkent lihego rasztahaju buzbomba, idiota BMX-es graffitihuszar vagy toromborz liberalis madarijeszto.
Onmagaban nincs ezzel baj csak ne beszelj hulyesegeket az utcakepet illetoen.
Azt meg 200-szorra mondom, hogy edesmindegy ,hogy mi a foglalkozasa es mit csinal vagy nem csinal hiszen a kozterhek tucatjait mar megfizette a biciklissel ellntetben aki barmit is dolgozik lofaszt sem fizet.

"Az en biciklivel jaro volt/jelenlegi kollegaim kozul mindnek vagy van autoja, vagy nem okozna gondot venni egyet."

Mondtam, hogy elhiszem, de akkor is messze azok vannak tobbsegben akik veltlenul sem kornyezettudatbol hanem egyszeru szivasbol il.. nyomorbol tekernek a belvarosban,esoben-kanikulaban.

"Es ha pl. az egyetemistakat is (amilyen feltehetoen te is voltal) nincstelen csoringereknek titulalod, akkor tenyleg nagy baj van a fejedben."

Baj a te fejedben van mert sokadjara is keptelen vagy felfogni, hogy ezert en nem lenezem oket hanem ok kent hozzom fel arra nezvest miert bringaznak akar mostoha es egszsegtelen korulmenyek kozt is es miert nincs autojuk vagy legalabb berletuk

"De mondok peldat, hatha megerted:
az, aki 1 km-re lakik a munkahelyetol, gyalog jar. Azt "koveteli", hogy mindezt ne sarban kelljen megtennie, hanem legyen jarda. Kurva anyjat nem? Hat "gyalogoskent" NEM FIZET a kis geci, milyen jogon kovetel jardat? Milyen jogon kovetel zebrat??? Milyen jogon kovetel gyalogos alul/feluljarot? Rohadek."

Szerinted hany gyalogos jut egy biciklisre,Eszkombajn?

"A forgalom merete csak nalunk lepkefing. Eppen ez a baj, ha eszrevetted volna ;)"

Eszrevettem, ellentben veled akinek meg mindig nem esett le, hogy en a budapesti viszonyokrol beszelek es nagy ivben leszarom mi van kulfoldon, mindaddig amig az orszag es a varos biciklis infrastruktura-fejlesztesre fordithato anyagi es technikai lehetosegei koszono viszonyban sincsenek az etalonkent felemlegetett nyugati allamokeval, a biciklisek (es autosok) kozlekedesi kulturajarol nem is ugatva.

"Az autoipart ne keverd ide, ennyi erovel lehetne barmilyen mas hasznalati targy ipara, ugyebar. Ha az autozas visszaesne, akkor lenne mas, ami nagy bevetelt termel - hisz van is: szamitogepek, mobiltelefonok, esatobbi... A kerekparbiznisz sem kicsi, de ebbe inkabb ne gondolj bele mert kisul az agyad."

Micsoda baromsag,de jo. Nem keverem ide majd ha a szamitogepek meg a telefonok infrastrukturajat hasznaljatok, es ha majd az irodak es internetcafek helyere kivantok tobb kerekparsavot.
Ha kiesne termelne mas, hat persze.Ha..ha. Tudom, ha elfogy a kenyer eszel majd kalacsot.

"A penzre kicsit visszaterve, ha nekem van otthon egy autom/motorom a garazsban (de biciklivel jarok), akkor hozzajarultam az utakhoz, es bringazhatok, kovetelhetek, vagy sem?" Mibol fogod megallapitani, amikor epp az utcan tekerek, hogy nekem van-e penzem venni autot, esetleg meg is vettem-e, mennyivel jarulok hozza az adommal a koz-hoz vagy mennyivel nem? Honnan tudod, hogy ki mennyivel? Honnan veszed, hogy "majdnem mindegyik"

Ha van... De altalaban nincs maradjunk annyiban.

Eskuszom nem tudom eldonteni, hogy a hulye peldak folymatos felhozatala,az aranyerzek teljes hianya, valamint az annak megertesere valo totalis keptelenseg,hogy az en altalanositasom a belvarosi dzsuvaban, napi rendszeresseggel tekerokre vonatkozik,az vajon ertelmi kepesseggel osszefuggo orvosi eset vagy csak az esszeru ervek fogyasaval egyenesen aranyosan elotoro,szanalmas mellebeszelesben megnyivanulo - Perillustris komadnal szintugy eszlelheto- szimpla jellemhiba?
autokatalog 2011.09.21 14:06:03
@mement:

"Nem indexel, nem tartja be pontosan a sebbesegkorlatot, nem koti be magat, telefonal, beszelget, nem adja meg az elsobseget, nem all meg a zebranal, ittasan vezet, hianyos muszaki allapotu az autoja, nem kipihent elegge, nincs lampaja vagy csak fel lampaja van, atcuszik meg eppen a piroson, sargazik."

Meselj kerlek mi koze van ennek a vitaban altalam taglalt PENZUGYI es KOZTEHER beli aranyokhoz. Ha ez netan sikerult kerlek mutass akar egy betut ahol en a az autosok kozlekedesi moraljat pozitiv kontextusban taglaltam volna, plane a bringasok hatranyara.

"Mifele aranyokrol beszelsz te:)?"

Es te mit olvasol,Juli?:)

@Perillustris:

"Téged egyszer nagyon megbántott egy kerékpáros, netán elszerette a barátnődet?"

Hat, apam az tenyleg a veg lett volna ha egy ilyen agrolszakadt elvitte volna a csajomat.
Valszeg -pontosabban egeszen biztosan - most nem csevgnenek itt mert szenne egtem volna orszag -vilag elott:)))

"Mit próbálsz kompenzálni?
Mert az ekkora mértékű frusztráltság még e blogon is ritka."

Kompenzalas,frusztraltsag.
Ne egesd mar magad...
Amellett, hogy ezek vegtelenul unalmas, lejart es minden trivialis baromsag kapcsan rendre, boldog-boldogtalanra raaggatott jelzok szinten csak akkor es azoknal bukkan elo akik kifogynak az ervekbol.
Osszesegeben semmi bajom nincs a biciklisekkel- a jardan szaguldozo kocsogoket leszemitva- fentebb mar leirtam.Autoval peldaul a budos eletben nem volt meg dudalasnal komlyabb afferom veluk .Becsszo. Sot engem sokkal kevesbe zavarnak mint tucatnyi, az atlagnal radasul nagysagrendekkel kulturaltabb kozlekedesi morallal biro ismerosomet.
Az viszont rendkivul irrital ha valaki a semmire kovetelozik, telhetelen es foleg ha kettos mercevel mer a sajat portajan valo sepregtes teljes mellozesevel.
Ha valami, akkor ez a kerekparos tarsadalom tulnyomo reszenek vonatkozasaban nyugodt szivvel kijelentheto.
E vita reszemrol torteno elhuzasa pedig sokkal inkabb a neha az ostobasag hatarat surolo ervhalmaznak es vitakulturanak szolt mintsem a temat eredendoen szolgaltato biciklistaknak.
Remekul szorakoztam.
Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd gyorsan menni? Mai cikkünk blogposztja...
autokatalog 2011.09.07 15:37:43
@szgy: @rekszem:

"jah sok a tapló bringás a járdán, de én teljesen bizton állíthatom, hogy a kerékpáros stresszhelyzetek 80%-át a kerékpárúton közlekedő gyalogosokból fakad."

Ennek a csacsiságnak alkalomadtán fuss neki meg egyszer. Ha nem megy esetleg számold ki, hogy a biciklisek altal is hasznalt jardak hosszanak hany szazad szazleka, a kozutaknak pedig hany ezred szazleka kiepitett vagy kijelolt bicikliut.
autokatalog 2011.09.07 15:48:15
@szgy:

"engem egyszer télen döbbentettek le, ketten jöttek egymás mellett a járdán, teljes szélességében elfoglalva a járdát, és fel voltak háborodva hogy nem akartam lemenni a járdáról a térdig érő sárba."

Nem dobbengetni kell szuk hely eseten,Pajtas hanem szepen leugrani a nyeregbol es a szabalyoknak - no meg a jolneveltsegnek - megfeleloen tolni a ilyenkor a drotszamarat.
Ugy fognak sztspriccelni nyikkanas nelkul,hogy ihaj.
autokatalog 2011.09.07 15:50:14
@szgy: Bocs, most korrigaltam.
Mindig a legszörnyűbb rémálom válik valóra, főleg, ha öreg Mercit vesz vagy ad el az ember. Ott ült a sámliján a műhelyben, jó mélyre leszívta a cigit, mint mindig, amikor a gondolatot szó követi majd. Közben a lábával egy automataváltót billegtetett, a nyári vihar előtti…..
autokatalog 2011.09.04 01:30:28
@biker_kolee:

"Hidd el, hogy Tibi végig tudná vinni úgy az ügyet, hogy ő jöjjön ki jól belőle. :))"

"Igazgato" ur eddigi palyafutasat szemlelven ezt illetoen azert vannak nemi ketsegeim.

(Tovabb nem is olvastam a kommenteket)
autokatalog 2011.09.05 22:30:48
@streetsta:

"más szopásából mi tanulunk. Szebben fogalmazva: más kárán tanulhatunk."

Talan megse...
Egyelore a szerkesztosegi autovasarlasok nagy resze a dilettantizmus iskolapeldai mint muszaki mint gazdasagi ertelemben. (Lehet persze oreg autot esszel is venni ill. tartani. Jo es sovanyka ellenpelda erre Papp Tibi aki altalaban nem beszel es nem cselekszik hulyesegeket.Szopasrol sem nagyon hallani az o haza tajarol.)
Termeszetesen szerintem is szigoruan a maganugye mindenkinek, hogy mire kolti a penzet. Az viszont mar elgondolkodtato, hogy ezeket az egyre rohejesebb es egyre nagyobb buktaval es kenyszerpalyara kerulessel jaro huzasokat allitolagos szakertokent abszolvaljatok.
autokatalog 2011.09.05 23:02:59
@mx3:

"ja ja tudnék mesélni Ángyán Károly-rol"

Eszemben sincs kritizalni az embert mert a Totalcart leszamitva sosem hallottam rola se pro se kontra.
Az viszont mar szazszor felmerult bennem, hogy ennek a csapzott sufnitunernek az agyonsztarolasa mogott a fene nagy szakertelem helyett inkabb valami barterbiznisz (reklamert melo) na es foleg a Csikos legendas fosvenysege huzodik meg.
Hasonloan a Bende altal futtatott csavohoz aki par evvel ezelott meg egy elsoeves szakmunkastanulot is megszegyenito benazassal szopta szet magat(Nepiteletben kisregeny formajaban elerheto) es koltotte az utolso penzet egy, a muveletsor vegen termeszetesen totalkarra tort szarra,hogy aztan masik ket- szintugy sokszazezret futott tizeneves ,agyontort- soha meg az isten penzebol se rendes autova nem teheto hulladek takolgatasa utan "BMW szerelo"-ve avanzsalodjek.
Az elején elmondom: nem túlzás az ország legjobb, legmozgalmasabb, legváltozatosabb autós eseményének nevezni a nyíregyházi KGST Partyt. A Múzeumfaluban vártuk a díjátadót Idén először sikerült megoldanunk - bár csak egy éjszakára - az ottalvást is, így azt gondoltuk,…..
autokatalog 2011.09.05 21:32:52
@Sztavrosz_:

"Az a Grósz féle e30 az E34 volt.535i"

Na,alakul mert E32 735I volt.

mek.oszk.hu/01900/01906/html/index1830.html
  Csikorognak az agyamban a fogaskerekek, hogy a szerkesztőségi gyorsulásra hogyan készítsem fel az autóimat. Az ősöreg, visszavett CO-jú kismotoros cápa BMW nem egy gyorsulóbajnok, főleg, a péntek este kipróbált 520i-hez képest. Harapjon a cápa! Teljesen el voltam keseredve,…..
autokatalog 2011.08.28 23:58:19
@Bambano:

"13 másodperc már csak lol:PPPP"

Nem biztos ha a helyen(1986-ban) kezeled a dolgokat.

Az akkori konkurencia erosebb belepomodelljei is hasonlo teljesitmennyel birtak.
A 200-as mercedes 109 vagy a 740 es Volvo ketliteres,111 loeros motorjaval es nemileg nagyobb onsulyaval tan meg lassabb es rugalmatlanabb is volt a BMW-nel.
Es akkor nem is szolok az 505-os Pug 96, vagy a meg halvanyabb 1.8-AS Omega 83, no es a 100-as szivar Audi kokemeny, 75 loerejerol.
Ebben a ligaban valszeg kategoriaelsokent focizott az 518i - legelabbis ami a menetteljesitmenyeket illeti.
Bár Budapestet alapvetően retkes városnak tartom, mely retek képződésében egyszerre ludas a gátlástalanul szemetelő embertömeg, a pénzhiányos takarítóvállalat, a légköri viszonyok (nálunk eleve porosabb a levegő, mint például Hollandiában), illetve az általános…..
autokatalog 2011.08.25 14:42:32
@Tomchy:

"Meg kéne tanulni sok mindenkinek ebben az országban felelősséget vállalni, és nem a melegre, a tegnapi elrontott dugásra vagy a Hold másképp állására vállat vonni."

Tokeletesen egyetertek.
Valamiert a nagyobb jarmuveket hivatasszeruen vezeto emberekre kulonosen jellemzo ez a szanalmas, martirkodo es ononn szemelyuket erosen misztifikalo duma.
Senki nem kenyszeriti revolverrel oket erre a munkara es semmivel sem tobbek a munkakoruk elvegzesehez szukseges c,d vagy fene tudja milyen kategorias jogositvanyukkal mint a vegzettsegukert eveket tanulo diplomasok, betegeket apolo noverek,banyaban rothado vajarok,szemuket monitorral kifolyato ujsagirok,idiota fiatalokkal szivo pegagogusok vagy akar a peggeelen tancolo vallalkozok. Teveknyseg, hasznossag tekinteteben is csak atlagos tagjai a tarsadalomnak es barmikor potolhato tucatszereploi a munkaeropiacnak.
Az ügyfél fogalmatlan lúzer, tele van zsével, és még le is néz – miért ne venném le? Meg különben is: mindenki ezt csinálja. Mai cikkünk blogposztja...
autokatalog 2011.08.25 11:38:25
@h4z4rd:

"tegyünk akkor külöNbséget!
Definiáld kérlek a "fizika fogalmát" először is, hogy ne beszéljünk el egymás mellett."

Szerintem nem fog menni.
Egyreszt neha kapkodva figyelmetlenul gepelek egy faradt laptopon,te meg meg az altalanos iskolai tananyagnak csak egy reszet abszolvaltad: A "kulonbseg" szo helyesirasaval mar tisztaban vagy am fizika definialasahoz mar segitsegre szorulsz...

"Aztán esetleg kitérhetünk arra, miként érhető tetten, hogy egy ponton túl a biztonság zálogának kikiáltott gyűrődő zóna nem szól másról, mint hogy a kocsid egy parkolási balesetben is sérüljön annyira, hogy kénytelen legyél újat venni.
Itt kerül a fizika a marketing markába.
Innen folytathatjuk, ha van kedved."

...masreszt egy ilyen osszeeskuves-elmeletbe oltott zavaros katyvaszt en keptelen vagyok ertlmezni, ugyhogy nincs kedvem.
autokatalog 2011.08.25 11:57:33
@Suttora:

Elnezest, figyelmetlen voltam.
Megmondom oszinten az amugy sem tul jo minosegu kepeket nem vettem eleg alaposan szemugyre,(amugy sem kedvelek halalos balestetek kepeit nezegetni) a mellekelt szovegre koncertraltam inkabb ebben pedig nincs a tipusra torteno utalas.

A link azonositojan viszont van egy 4006-os szamsor. Amikor megerkezett es rakattintva vartam, hogy bejojjon ezt bamulva lehet, hogy megzavart.

A vita es a 760-as Volvonak az utakon tobbsegben futo korszeru autokhoz kepest siralmas toresbiztonsga szempontjabol ennek sok jelentosege nincsen.
autokatalog 2011.08.25 12:10:53
@autokatalog: Ja,es a Pug-os balasetet nem en linkeltem be.
Belsőség Gyilkoljunk gyalogost! 2011.08.17 07:28:09
A hatszoros sebességtúllépésért, pláne, ha ez centikre a járókelőktől történik, elég durván büntetik – százezer forintok repülnek, no meg a jogsi is ugrik jó időre. Csak ott nem, ahol ezt nagyjából legálisan lehet művelni. Például a balatonföldvári mólón. Mai…..
autokatalog 2011.08.18 02:37:04
@csokiájsz:

"erre mifelénk ND (Neudorf an der Donau, szintén Bayern, nem messze Rosenheimtől)rendszámmal futkos jónéhány luxusautó"

ND tabla az Neuburg an der Donau, Neudorf an der Donau az meg Bacsujlak, Szerbia.

"A legszebb az az X5-ös volt tegnap reggel, amelyiknek 2010 szeptemberi volt a TÜV plecsnije :-) "

A legszebb ebben az aranyos kis tundermesketeben, hogy az egyik pelcsnin azt az allitolagos 2010-et sasszemmel rogtonl kiszurtad ellentetben a masikon virito,jokora "Neuburg an der Donau"- felirattal :)
autokatalog 2011.08.18 03:27:12
@Krisi: "hát nem - gondolják a nagyokosok, és átmennek a piroson. mert ugye az ő alapvető emberi jogaikat nem fogja korlátozni holmi piros vasúti jelzőlámpa meg sorompó! :) "

Tokeletesen raillik ez a jogaikkal 100,sot inkabb 1000%-ig tisztaban levo, azokert megallas nelkul ugato, am kotelessegeiket cseppet sem ismero,nulla kozterhet fizeto de mindig tobb es tobb elojogot ill. infrastrukturat a semmire kovetelo,betegesen frusztralt ontudattal futott, orokke elegedetlen biciklisekre.
Barki barmit mond, nincs a kozlekedesnek meg egy olyan kasztja aki ennyire nyilt es pofatlan modon szarik a kozlekedes mindenfajta irt es iratlan szabalyara,es szinten paratlan az is amilyen felelotlen es szinte kovetkezetes agresszivitassal veszelyzteti a nala gyengebbek(gyalogosok) testi epseget.
A BP-belvarosi biciklizok kornyzettudatosaga is a legnagyobb kamu. Eleg rajuk nezni. A 90% szazalekuk rosszuloltozott madarijeszto-kulseju,apolatlan, igenytelen es nicstelen senki aki egyaltalan nem a hangzatos okologiai hanem kokemeny financialis okbol teker a buzben, magaba szippantva a tudorak osszes komponenset es akikrol ordit: Szamara nemhogy egy auto birtoklasa vagy fenntartasa de meg egy szaros BKV berlet megvasarlasa is gondot okoz.
Belsőség Kispóktól Nagypókig 2011.08.10 12:03:00
Autós bulikra járni jó. Régóta tudjuk ezt Tündéremmel. Perkupa sajnos kimaradt, egyszerűen nem tudtuk megfelelően tologatni a hétvégi beosztást. Jutott azonban idő a tavaly megkóstolt gárdonyi Nemzetközi Fiat126 találkozóra (idén volt a hetedik!), és a kezdetektől…..
autokatalog 2011.08.11 21:18:58
@deak.atti: "Ide Magyarországra valahogyan minden típusból a lebutított alapmodellek jutottak el. Gondolom, a Mogürt, az akkori importőr vállalat, az egységnyi pénzért elérhető maximális darabszámot célozta meg."

Nem igaz. Trabant 601Special, Wartburg De Luxe tolotetos,Lada 1600,2107, Skoda 110 Coupe, 120 GLS, DACIA TLX 5 ganG,stb., ugyebar"topmodellek".
Pusztan annyi volt a helyzet, hogy az evekkel korabban allamkozi szerzodesben lekotott kontingensekbe csak nagy darabszaban gyatott modellek fertek bele.Ugymond konfiguralt peldanyokat mas beketaborbeli orszagokba sem igen exportaltak.

" 1976 volt az átmenet éve, akkor párhuzamosan árulta a merkur egy ideig a 100/110-es meg a 105/120-as típust"

Bocs,de ez sem igaz. Az elso 105-osok ZR-es rendszammal, 1977 augusztusaban kerultek forgalomba es ezzel egyidejuleg a 100-as importja azonnal megszunt. 120-as pedig csak 1978 masodik negyedetol kerult idehaza forgalmazasra.
autokatalog 2011.08.13 01:31:01
Szia!

Nagyjabol ugyanarrol beszelunk...

"Gondolom, hogy az alacsonyabb darabár, és az éves beszerzési keretből beszerezhető maximális darabszám okán."

A darabar majdhogynem indifferens volt egy olyan orszagban (Magyar) ahol anno a szabadpiacokon mint a cukrot, ugy megvettek az uj araert kinalt, ket harom eves, 40-50 ezer kilometert futott peldanyokbat a illetve a vadonat ujat 10-20, esetenkent 30 szazalekos felarral. Utobbiban igazad van, szerintem is igy lehetett.

A felsorolt extrakrol en is hallottam, igazad van, de az NDK-n kivul nem lattal mashol ilyen autokat, ezt irtam fentebb is.
A rovid hullamu radioval kapcsolatban tevedni meltoztatol, hiszen a de Luxe-okba szerert Tesla Spidereken volt rovid hullam. Ott figyel rajtuk a KW-gomb.
A Fri Juropos dumadon nagyon-nagyon jot nevettem.:))
Keresztfater megrogzott vartyogos volt a nyolcvanas evek kozepeig,amikor is egy II-es Golfra valtott. Az o autoin figyeltem meg gyerekfejjel jo alaposan az ejzenahhi evoluciot. A kocsiban csak es kizarolag Szabad Europat hallgatott.Hanyszor hallottam sisteregve-surrogva,a "Tiszan innen, Dunan tul"-t!
Ha meg veletlenul mas szolt, egybol raraivallt Keresztmutterra: "Tedd mar at legyszives a Fri-re!!!" :)

"Lada: abban annyira nem vagyok képben, de azért azt tudom, hogy nyugati exportra például a 2106-hoz gyártottak automata váltót (!). Ezt is csak a Liener-féle Autótípusok könyvből tudom, mert idehaza automata váltós Lada nem volt, még a párt-funkciknak sem."

Ez is nyilvan igy van,de mint ahogy szinten mondottam volt, az ilyen tipusokbol ugynugy nem kerult a beketabor tobbi orszagaba mint ahogy hozzank sem.

"Ők vettek át úgy 100-ast nagyon a vége felé, gondolom, hogy raktárkészletről, hogy már a telepen voltak a 105-ösök. Legalábbis ezt mondta ..."

Biztos igy van ez is, ha mondja.Meg hat a valtas is nyilvan nem ugy zajlott, hogy penteken meg 100-ast osztogatunk hetfo reggel meg mar csak 105-ost , oszt schlusta-paszta...