Regisztráció Blogot indítok
Adatok
darvaskristof

0 bejegyzést írt és 222 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kánikulában sokkal inkább vágyunk az üdítőitalokra. Mindenki kedvence a frissítő ízű limonádé, ami szénsavval kombinálva még inkább felüdít. A klasszikus citrusos ízeken kívül számos egyéb ízkombinációt piacra dobtak a gyártók, mi ezeket most összesítve vakteszteltük, hogy kiderüljön, melyik…..
Budapest szívében, Erzsébetvárosban, a Damjanich utca 4. szám alatt kapott új épületet a FreeSZFE Egyesület, és ahogyan az várható, az ellenzéki érzelműek ünnepelnek, a kormányoldaliak pedig dühösek. De vannak jópáran, akik a szekértábor-mentalitáson kívül állva értékelik a történéseket. Szerintük…..
A héten életbe lépnek az új csomagszabályok a Wizz Airnél és a Ryanairnél. Ennek apropóján ebben a posztban összefoglaljuk a lényeget - nem minden apró részletet, hanem a fapadosok rendszereinek legfontosabb tudnivalóit, különbségeit. Ez tehát az elmélet, várjuk a gyakorlati tapasztalatokat…..
darvaskristof 2018.10.30 02:08:49
@Dorinda41: Nekem a Wizzről nincs friss tapasztalatom, a Ryanair szétültetett.
(A Wizznél a "boldog békeidőben" nem volt ültetés, az volt ráírva a beszállókártyára: FREE. Mint egy városi buszon, mindenki oda ült, ahova akart.)
A Magyarország biztonsága érdekében módosítandó Büntetőtörvénykönyv várhatóan bünteti majd a jogellenes bevándorlás elősegítése bűncselekményt. Kérdésem ezzel kapcsolatos. Bródy János Ha én rózsa volnék című dalának második versszaka így szól: „Ha én kapu…..
darvaskristof 2018.06.26 22:11:00
@kyliminogue: Szerintem csak iróniának szánta a szerző.
Hisz mindenki tudja, hogy a dal még a vasfüggöny idején keletkezett.
1969. június 14-én kezdték sugározni a „Nu págágyí”-t, minden idők legsikeresebb szovjet rajzfilmsorozatát. Közel húsz éven keresztül ment (egész pontosan 1986-ig, a Farkas hangját adó Anatolij Papanov haláláig). A példátlan népszerűség miatt 2005-ben újraélesztették a szériát: új szinkronnal és 20…..
Nem pár euróval húzza le a Wizz Air azokat, akik nem akarnak szanaszét ülni a gépen, ügyesen megemelték az ülésválasztás díját azt megelőzően, hogy sutyiban átprogramozták az helyosztó rendszert szétültetősre. A kisgyerekeseket legalább nem ültetik szét, de a nagyobbakat simán elszakítják a…..
Egészen bizonyos vagyok benne, hogy minden lemezjátszó-gazda sorstársunk fejében megszületett valaha ( előbb vagy később, mindegy ) az a dilemma, hogy mennyi az az összeg, amit hangszedőre érdemes egyáltalán költeni? Azoknak, akik valamilyen alapgéppel rendelkeznek ( Rega Planar…..
darvaskristof 2018.03.06 15:33:08
@Analoglued: Megérkezett, de sajnos nem szól jól.
Nem tudom, bízzak-e abban, hogy bejáratódik, vagy inkább próbáljak túladni rajta?
Illetve érdemes még a beállítással próbálkozni?
Most 1 g-os tűnyomással megy, 2 g-nál már néha hozzáért a műanyag a lemezhez.
darvaskristof 2018.03.06 18:15:41
@Analoglued: Nem zenei a hangzása, nem jó érzés hallgatni. Talán a mély kevés és a magas sok.
Tűnyomást és antiscatinget 1-re állítottam. A pickupnak a shellen belüli pozícióját hogy lehet a legjobban beállítani?
darvaskristof 2018.03.06 21:41:47
@Analoglued: Valóban, mintha lejátszásról lejátszásra egyre jobban szólna, most 1.6 g-on megy.
Közben van nálam kölcsönben egy MC hangszedő is (Ortofon Tango), az zeneiségben egy kategóriával jobb, csak jól hallhatóan nem passzol a rendszerhez. Mélybe húz és a lemezoldal utolsó 5-10 perce torzít.
Mennyiben különböznek a vagyonos emberek a nagy átlagtól? Nyilvánvalóan nagyon sok mindenben, azonban van néhány olyan dolog, amiben mi magunk is könnyedén tudjuk őket követni - ezek a dolgok pedig nem mások, mint a szokások. Nézzünk is meg 5 olyan szokást, amelyet mi is könnyen eltanulhatunk tőlük!..
A Paláver az a műsor, ahová a meztelen migráncshordák elől menekülnek azok a szerencsétlenek, akik ugyan szavazhatnak, de szövegértési képességük nem haladja meg egy közepes méretű talicskányi aprómajomét. Jó, a műsorvezetői négyes is rém erős, a Bayer-Huth-Jurák-Stefka fedzetsorral azért legalább…..
Újra és még keményebben szólt be utasainak a Ryanair, hogy ne hozzanak fel a gépre túl sok csomagot, különben megváltoztatják a szabályozást. Mi már majdnem biztosak vagyunk abban, hogy meg is fogják. Gyors háttér: a nagyon rossz feladott poggyász-szabályozással (pici és drága), majd a kedvező…..
darvaskristof 2017.08.20 16:46:04
@Mrs.Columbo: És az nem tűnik fel, hogy a végeredmény ugyanaz: így is ingyen veszik fel azokat a csomagokat, amelyek a fedélzetre nem férnek föl?
Ha azt akarja a Ryanair, hogy kevesebb csomagot vigyenek a fedélzetre, annak a legegyszerűbb módja az lenne, ha kevesebb pénzt kérnének a feladott csomagért.
Ma ehelyett azt csinálják egyes légitársaságok, hogy magas csomagfeladási díjakat kérnek és a végén ingyen viszik azokat a csomagokat, amelyeket az utas esetleg nem szívesen adott volna föl. Kinek jó ez?
darvaskristof 2017.08.20 17:03:33
@irdesmond: Na igen, ezért is érdemes lenne a társaságoknak újragondolniuk az árpolitikájukat, mert a feladott csomag az utasnak nem jelent egyértelműen plusz szolgáltatási színvonalat. Gyakran inkább a személyzetnek és a többi utasnak az érdeke, hogy az ember kevesebb kézipoggyászt vigyen.
Sorozatunk második részében a járművekkel, valamint azok beltartalmával, azaz az utasnak nyújtott szolgáltatással foglalkozunk. Az előző részhez katt ide! Szolgáltatás Az úticélokon túl végig kell gondolni azt is, hogy mit is kapjon az utas a vonaton az útja során. Helyjegy? Étkezőkocsi? Mi lesz…..
A meghirdetett menetrend alapján igazi gyorsbusz indult a budapesti reptérről a belvárosba. Az útvonal kitűnő, felfűzi a pályaudvarokat is. A menetrend is zseniális, fél óránként jár. A valóság egy cseppet más, de a szolgáltatás valóban létezik, minibusszal. Sőt egy másik szolgáltató is belépett a…..
darvaskristof 2017.04.19 15:13:52
@gyongyi70: A Nagykőrösi utat hogyan tudná kiszolgálni egy attól 4 km-es távolságban haladó Gyömrői úti járat?
darvaskristof 2017.04.20 14:52:36
@gyongyi70: Akkor a RER utasszáma ügyében tévedtem.
Viszont az is kiderül, hogy a RER állomásai nem 120 méter hosszúak, mint a mi 3-as metrónké, hanem 200 méter hosszúak. És az alagutak átmérője is sokkal nagyobb, ha egy felsővezetékes emeletes vonat belefér. Úgy könnyebb napi egymillió utast vinni.
A RER a meglévő elővárosi vasútvonalak hosszabbításából/összekötéséből jött létre, nem pedig hagyományos metróvonalakat hosszabbítottak meg. A kocsik kialakítása is vonat- vagy hév-szerű, több az ülőhely, kevesebb az állóhely. Hosszabb utazásra ez a kényelmesebb, viszont egy kétpercenként megálló metróvonal nem műköködne, kétszer annyi ideig tartana az utascsere az állomásokon.
darvaskristof 2017.04.20 15:15:25
@gyongyi70: Elolvastam a tavalyelőtti cikket, abból két dolog derült ki, hogy (1) a BKV rendelt egy megvalósíthatósági tanulmányt, (2) inkább külön pályát építenének és nem használnának közös pályát a vasúttal.
Azzal az áramellátás kérdésén kívül még ott van az a probléma is, hogy a metró peronjai 110 cm magasak, míg a vasút belépőmagassága (úgy tudom) 55 cm. Közös metró-MÁV pályahasználat esetén természetesen szó sem lehetne arról, hogy kétpercenként járjon, ennél sokkal ritkább követést (talán 15-20 perc) lehetne beilleszteni a vasúti forgalomba. Az Üllői út alatti vezetés nem merült fel.

Az, hogy jobban megérné-e, mint a 4-es metró, a megvalósíthatósági tanulmányból derülne ki. Nekem vannak kétségeim.
Az, hogy sokan jönnek kocsival az agglomerációból, ez ugyanúgy elmondható a 4-es metró végállomásának környezetéről is, hisz ott az M1-M7.
A 4-es metróra sokan szállnak át Kelenföldön a vonatról és a volánbuszokról, illetve a korábbi piros 7-es és a 49-es utasai közül. A külső Üllői út környékén nem tudok szintű forgalomról, ami megközelítené ezt az utasszámot. Vecsés és Gyál környékéről az elővárosi vonat bemegy egészen a Nyugatiig. Mivel a 3-as metró úgyis túlterhelt, nem cél, hogy a vonatról többen szálljanak át a metróra, hanem éppen az a cél, hogy minél kevesebben.
Az egészségügy az az ágazat, amely továbbra sem a kormány sikersztorija: az orvosok elvándorlásán valamelyest segíthet a béremelés, de a körülmények ettől még változatlanok maradnak. Továbbra is él a hálapénz intézménye, jellemző a túlterheltség, a munkakörülmények pedig siralmasak, és az…..
darvaskristof 2016.11.18 14:29:19
Kétféle közlekedési beruházással találkozhatunk Budapesten. Van, amire kap pénzt a főváros valamelyik európai uniós alapokból, és van, amelyikre nem. Amelyikre kap, azt muszáj időnként megbeszélni azokkal a budapestiekkel, akiknek a lakása közelében túrnak föl mindent. Amelyikre nem, annál elég, ha…..
darvaskristof 2016.07.13 18:48:25
@Muad\\\'Dib: Inkább az a gond, amire a cikk is utalt, hogy amíg ingyenes a lakótelepek parkolója, addig sokan azt használják P+R parkolónak, ha a rendes már megtelt.
Ha fizetőparkolás lenne, rögtön kiderülne, mekkora a valóban lakossági igény.
darvaskristof 2016.07.13 18:51:25
@kakukk123: Szerintem is történelmi lehetőség lenne a VII. kerületnek, hogy tele van foghíjtelkekkel, nagyon sokat ki tudna váltani az utcai parkolásból.
Csak persze a telkek befektetők magántulajdonában vannak, velük tárgyalni kéne akkor, hogy ha felépítenek egy lakóházat, akkor ne csak az ott lakók számára építsenek parkolóhelyeket, hanem többet, amelyeket az önkormányzat ki tudna adni környékbeli lakóknak.
darvaskristof 2016.07.13 18:53:41
@cso zsi: Erre nem az a megoldás, hogy boldog-boldogtalan parkolhasson ingyen. Lehetnének más megoldások, például ha egy lakáshoz nem tartozik egy parkolási engedély, akkor lehessen kedvezményes parkolóbérletet kérni bármilyen megadott rendszámra.
Már volt részünk pár napnyi kánikulában és valószínűleg a nyár hátralévő része sem lesz sokkal kíméletesebb. Ilyenkor szinte mindenki vízpart mellé vágyik. Mi most a természetes vizek rajongóinak kedveskedünk pár tippel a forró napokra.  1. Szelidi-tó Hangulatos és varázslatos kis környezet…..
Előre figyelmeztetlek, hogy most elgurult nálam a gyógyszer és a szövegben súlyos megállapításokat fogok tenni nem egyszer nyomdafestéket nem tűrő alpári stílusban. Számomra itt ért véget az akadémista díszmaszlag és a mindenhez ultraliberális megmagyarázósdi-belemagyarázósdi. Ha nem tetszik, akkor…..
darvaskristof 2016.06.16 12:05:39
@Szakura: Én is épp azt mondtam, hogy a felfüggesztés, ami praktikusan felmentés helyett más szankciót kellett volna alkalmazni, ami nem börtön. Ezért gondoltam a közérdekű munkára.
De vadabb ötleteim is lehetnek.
Például egy börtönnek látszó intézményben kitenni őket egy beépített emberekkel megrendezett imitált(!) megerőszakolásnak, az erről készült videókat levetíteni nekik, majd egy pszichológus megkérdezi őket, hogy milyen volt, és hogy el tudják-e képzelni, hogy az a lány mit élhetett át.
És, hogy őszerintük ők hogyan tudnák ezt jóvátenni.
darvaskristof 2016.06.16 12:32:04
@zsüliett: Az iskolában nagyon fontos lenne sokat beszélni arról, hogy az emberből miként tud előtörni az állat, a XX. századi történelme elég példát szolgáltat hozzá, magyarórán pedig a Robert Musil: Törless iskolaévei c. regénye adna rá jó alkalmat, osztályfőnöki órán pedig lehet akár ezzel az esettel foglalkozni.
És őszintén kell erről beszélni, nem pedig erkölcsi prédikációt tartani.
Arról, hogy normális emberekből is elő tud törni az állat, például az alkohol hatására.
De arról is, hogy ha egy fiúnak izgalmat okoz elképzelni, amit ezzel a lánnyal csináltak, attól ő még nem egy rossz ember, hanem most benne egy állati ösztön lépett működésbe. Viszont emberként dönthet úgy, hogy csak fantáziál róla és nem valósítja meg, ezzel úgy élheti át ezt az izgalmat, hogy nem okoz kárt vele másoknak.
Ezt egyik állat sem tudja megcsinálni, mi emberek ebben vagyunk különlegesek.
darvaskristof 2016.06.16 12:39:48
@Nagy Zsolt 69: Elvileg igen, azért ez párszor már társadalmi szinten nem sikerült, említhetném újra a XX. század történelmét.
Épp ezért kéne az iskolában beszélni a jelenségről, hogy ha egy gyerek elkezd inni és észreveszi magán az első jeleket, akkor bevillanjon neki, hogy hoppá, itt most le kéne állni, mert baj lesz.
Persze az önismeret nehéz dolog, nem biztos, hogy minden ember képes rá.
Öt nappal kilakoltatásuk után a családot arról tájékoztatta a VIII. Kerületi Hivatal Gyámhivatala, hogy kiemelik a három kiskorú gyermeket a családból. A kilakoltatásuk napján egy családok átmeneti otthona (CSÁO) krízisszállására költöztek a gyerekekkel. Ezt az elhelyezést a gyámhivatal munkatársa –…..
Nem túl szimpatikus húzás a tévécsatornáktól, amikor a filmeket megszakító reklámok hangerejét az egekbe emelik, frászt hozva ezzel az éppen elszundító nézőre. Bármilyen furcsa, a dolog hátterében pontosan az a jelenség áll, amely napjainkra gyakorlatilag teljesen kiirtotta a…..
Az utóbbi napokban sokan kérdezik tőlem, hogy akkor mi lesz a csepeli hévvel (szolgálati közlemény: az érvényben lévő helyesírási szabályzat szerint a így kell írni). Egyrészt sokan megkongatták a vészharangot, hogy megszűnik a hév, másrészt a csepeli Fideszes városvezetés soha nem látott…..
Tavaly ősszel a szerzőtársak kilenc részes cikksorozatban vizsgálták meg Budapest tömegközlekedésének lehetséges fejlesztési irányait. Akkor a repülőtér és környéke kimaradt, hiszen ez önmagában egy komolyabb elemzést igénylő téma. A budapesti nemzetközi repülőtér kiszolgálása és tömegközlekedési…..
darvaskristof 2016.02.04 02:05:34
@Snake: Nem is lehetett annyira rövid ideig, én a 90-es években rendszeresen utaztam rajta.
Emlékeim szerint egészkor és félkor indult a Kempinsky-től, és a Nagykörútnál is volt egy megállója.
200-300 Ft volt rá a jegy amikor a sima BKV-vonaljegy 35-50 Ft volt.
Úgy láttam, repülőtéri alkalmazottak is rendszeresen használták, egy kódszámot mondtak be a járművezetőnek.
Személyautó-sebességgel ment, a Deák tértől napszaktól függően 20-30 perc alatt ki lehetett vele érni.
A kormány döntése alapján a 2014-20-as EU-ciklusban már biztosan megépül az újpalotai villamos, viszont Tarlós István legutóbbi bejelentése alapján sajnos Újpalotától csak a Keleti pályaudvarig. Az utazási igények jelentős része pedig a Nagykörútig, vagy még tovább…..
darvaskristof 2015.11.21 04:35:32
@frn: 10 percen belül biztos nem. A meglévő vonalak 30 km/h körüli átlagsebességgel számolva a Keleti-Pólus táv 16 perc lenne.

@BloggerBiker: Újpestről a metró lenne a nyerő akkor is, ha a villamos a Nyugatiig jönne, a menetidőkből elég egyértelműen. A villamos belső meghosszabbítása inkább a Lehel-Béke út környékének lenne jó.

@Andika69: Az EU lehet, hogy adna pénzt, de pártunk és kormányunk azt másra kívánja költeni, nem Budapest közlekedésére. A metró az többszöröse lenne annak, mint amennyi pénzt Budapest közlekedésfejlesztésre költhet.
Ezért vagy épül villamos, vagy marad a busz. Lehet, hogy az utóbbi lenne a legjobb.
Hányszor meg hányszor felvetődött már, hogy ez a baj a 4-es metróval, az a baj a 4-es metróval, de ez is baj vele, és így tovább... Eljött az ideje, hogy adjak nektek egy másik szemszöget ezekkel a kérdésekkel kapcsolatban. Igyekszem minél inkább lefedni a témát, hogy minél…..
darvaskristof 2015.10.10 05:19:41
@darvaskristof: EDIT: számok nélkül nem lehet
darvaskristof 2015.10.13 13:01:10
@gomboc r2r:
Éppen az a baj, hogy nagyon kevés közlekedési problémát oldott meg.

A sok párhuzamos járat csak tünete annak, hogy a terv nem volt elég jó.
Nem volt elég nagy az utasszám, ezért olyan utasokat is rá akartak terhelni, legfőképpen a 47-es villamos utasait, akiknek a metró nem gyorsabb lenne, hanem időveszteséget okozna.

Nem szabadította föl a belvárost, a Rákóczi úton ugyanúgy két sávon áll a forgalom.
Most úgy látom, inkább a közutat kellett volna a föld alá vinni. Építeni egy 2x1 sávos közúti alagutat a Baross tér és a Ferenciek tere vagy egyenesen a BAH-csomópont között.
A metró helyett pedig a felszíni villamoshálózattal kompatibilis, átjárható LRT (Light Rail)-vonalat építeni.
Tett rá utalást a '96-os megvalósíthatósági tanulmány, hogy vizsgáltak egy LRT-megoldást is és magasabb költség/haszon arány jött ki rá, de semmilyen részletet nem hoztak nyilvánosságra róla.
darvaskristof 2015.10.14 17:09:34
@gomboc r2r:
Pont ez a különbség. A 3-as metró forgalma többszöröse a 4-esnek és már a metró átadása előtt is megvolt, az Üllőin úgy érték egymást a villamosok, ahogy ma a buszok a Rákóczi úton. Nagy ütemben épültek a szovjet típusú házgyári lakótelepek.
Ma ilyenek nem épülnek, honnan jönne a nagyobb forgalom?

Miért lenne hülyeség az utasforgalom méretéhez igazodó technológiát választani?
A 4-esről már korábban is azt lehetett hallani, hogy nincsenek meg hozzá a számok. Ezért akarták a 47-es utasait átszállásra kényszeríteni, növelve az eljutási idejüket.
Azt mondták, a felszíni villamosközlekedés nem fejleszthető tovább, de ez nem igaz. 55 méteres villamosokkal a kapacitást a duplájára lehetett volna emelni.
Ennek ma az akadálya a Szabadság híd, amit kiválthatott volna egy belvárosi villamosalagút a metró helyett, a Tétényi úton is épülhetett volna villamospálya.

Ha mindenki a centrumba tartana, akkor elkerülőutat is hiába építenénk, ennél sokkal szerteágazóbbak az utazási irányok.
Most az a gond, hogy a Rákóczi útról nincs hova rakni a forgalmat, az M0-val az a baj, hogy a tervezés során egyre kijjebb került, a Hungárián ugyanúgy áll a forgalom, és még kerülő is.
Nagy szükség lenne még egy körgyűrűre, ezt én sem vitatom.

Ha egy kötöttpályát nem tartanak rendesen karban, akár villamost, akár metrót, ott előbb-utóbb bajok lesznek. Ez nem indok az újpalotai villamossal szemben, hogy lassújelek lehetnek.
Ha az utasok nem férnének el rajta, akkor még lehet 55 m-es villamosokat tenni rá, ez 57%-os kapacitásnövelést jelentene. És még akkor is messze vagyunk a 15-18e/óra forgalomtól, ami már metrókategória lenne.
Újra és újra szóba kerül a budapesti közlekedés fejlesztésének egyik legnagyobb kiaknázatlan lehetősége, a meglévő vonatsíneken közlekedő gyorsvasúti rendszer kialakítása. A Bécs vagy Berlin S-bahn hálózatán alapuló koncepció szerint a budapesti elővárosi vasutak a mainál gyakoribb követéssel…..
darvaskristof 2015.09.17 13:57:32
@Beer Monster: Attól függ, hol vannak azok az állomások. Az átmenőállomások sajnos sokkal rosszabb helyen vannak, mint a fejpályaudvarok.
darvaskristof 2015.09.18 20:09:35
@Beer Monster: Az elővárosi vasút elsősorban az agglomerációból a fővárosba ingázókat szállítaná. Nekik az átmenőjáratok hátrányosabbak lennének, és a metróhálózatot is pluszban terhelnék.
Legyenek átmenőjáratok, de ne a fejpályaudvarokra haladók helyett, hanem azok mellett.