Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Balázs730628

0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A templomos testvériség lovagrendnek és szerzetesrendnek számított. A keresztes háborúk idején egy fő feladata volt, a zarándokok védelme. Amikor 1291-ben a Szentföld végleg elveszett, a templomosok egy új területet hódítottak meg. Ők alapozták meg a modern bankrendszer alapjait, gazdagabbak voltak…..
 ..
Balázs730628 2017.04.23 22:31:58
@Etniez: Pedig igenis a buták szálltak ki.
Aki okos, az vagy pár évig még fizet, vagy díjmentesen hagyja tovább ott a pénzét, amíg újra feléled a tőzsde. Ezt szerintem egyik szerződés sem tiltja, az enyém legalábbis nem (2006-ban kötöttem).
Aki még okosabb, az a lejárathoz közeledve egyre kisebb kockázatú befektetésekbe teszi, pont azért, hogy az addig összeszedett hozam ne illanjon el a végén 1-2 rossz év miatt.
Jó magyar szokás magunk butasága helyett a kormányt, a bankokat, a biztosítókat, a gazdagokat, a Jóistent stb. hibáztatni. Gondolkodni és utánajárni valaminek a legtöbb embernek túl fárasztó.
Tisztelt Mt!   Az a helyzet, amiről most nektek írok, nem közvetlenül engem érint, de részese vagyok, mert a légkör, ami kialakult az irodánkban engem is érint. Adva van két hölgy kolléga, egy 30-as évei elején és egy 40-es évek közepe-vége felé járó. Mindketten azonos…..
Balázs730628 2014.03.24 09:50:48
Első gondolatom nekem is az, hogy a nők felettesének kell ezt elintéznie, de Gábor írta, hogy: "Sajnos a nagyfőnök nagyon ritkán van bent nálunk, és az ő filozófiája az, hogy az ilyenekbe nem szól bele, szerinte el kell tudni intézni házon belül. Sajnos nem látja be, hogy ez a helyzet már a munkánkra is rányomja a bélyegét."

Gábor!
Én a helyedben a következőt tenném: Ha "kényes" dolgot kér egyik emanci-punci tőled (tehát van esély rá, hogy a másik ezt kifogásolja), akkor jelentsd ki, hogy írásban kéred tőle az utasítást! Ha e-mailben írja, akkor a feladó cím azonosítsa, ha kézzel írja, akkor írja alá. Aztán ezt a papírt szépen tedd el és nyomd az orra alá a másiknak, ha pattog.
Eleve, ha le kell írnia, akkor az emberek 99%-a jobban meggondolja, mire utasítson. Másrészt a másik fél feketén-fehéren látni fogja, hogy erre kaptál utasítást. Harmadrészt, ha tényleg marhaságra utasítottak, akkor ebből még nekik is bajuk lehet, hiszen bizonyítható, hogy úgy dolgoznak, hogy a cégnek ártanak vele. Mivel ők egymásnak ellenségei, valószínűleg tartanának attól, hogy nálad szépen gyűljenek a később ellenük felhasználható bizonyítékok ostoba utasításaikról. Ezzel talán meggondoltabb viselkedésre lehet kényszeríteni őket.

Mellesleg: a nagyfőnök egy szar alak, akinek fogalma sincs arról, mi lenne a dolga. Vigyázz, mert az ilyen cégek szépen le szoktak épülni és csődbe szoktak jutni. Nyilván az ügyfelek is szívesebben mennek olyan szolgáltatóhoz, ahol nem látnak ilyen visszatetsző balhékat. Szóval, most kezdj el keresgélni új állást!
Tisztelt Munkahelyi Terror blog!     V. Tibor vagyok. Holnap mennék második körös interjúra egy céghez. Az első körben tett a pályázókat fogadó HR-es hölgy egy érdekes kijelentést. Azt mondta, hogy a sikeres pályázóknak egy egy hetes betanulási időt kell eltölteniük, amely…..
Balázs730628 2014.03.21 09:16:26
@maxval a gondolkodó birca:
A próbaidő fogalmát ismeri a magyar munkajog is, méghozzá évtizedek óta. Ezt mindenki el is fogadja. A különbség csak az, hogy a próbaidőért természetesen jár fizetés.
Balázs730628 2014.03.24 09:29:18
Kovács Ferenc 14 2014.03.21. 16:25:35 @Online Távmunkás: Ja, de másik kézből nézve az is értető, ha valakinek már tele van a pöcse azzal, hogy kifizet 20-30e Ft bért a jelentkezőnek az első hétre, miközben az illető hasznos munkát nem végez, csak ismerkedik a helyi viszonyokkal, aztán amikor végre elkezdene termelni, akkor hirtelen felmondja a próbaidőt, hogy nem ilyen lovat akart vagy hogy közben befutott egy jobb ajánlat. Ha nem is törvényes, de morálisan elfogadhatónak ítélem, hogy valaki ne akarjon még fizetni is azért, hogy a bolondját járassák vele.

Hát én csöppet sem érzem morálisan elfogadhatónak!
Először is: minek van a felvételi procedúra, ha nem derül ki közben, hogy ki mit vár a másiktól. Vagy a cég minden szépet-jót összehazudott magáról, aztán az embör egy hét alatt rájött, hogy itt semmi sem úgy van, ahogyan ígérték?
Összejön neki jobb..... visszakérdezek, miben jobb? Ha nem igényel nagy képzettséget a munka, akkor már első nap értéket termel a dolgozó, mégha nem is annyit, amennyit fél év múlva fog. Ha képzettséget igényel, akkor nemhogy a képzettséget, de a tapasztalatot is el szokták várni, úgyhogy inkább a pályakezdők szívnak, hogy sehol nem tudnak tapasztalatot szerezni. Akinek van tapasztalata, az meg szintén első naptól értéket termel, ld. fentebb. Aztán van az a cég, ahol annyira alacsony bért fizetnek, pláne egyéb ügyeskedésekkel megtűzdelve (pl. 6 órára bejelentik és 8-10 órányi munkát osztanak rá), hogy annál a konkurdencia is lényegesen többet fizet - hát akkor tessék elgondolkodni, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ha a főmenedzser örvendezik, hogy sz...ért-húgyért sikerült embert fölvenni, akkor ne csodálkozzon, ha azonnal megpattanik, amint más helyen havi ötezer forinttal többet kínálnak neki.
Ahol normális munkakörülmények és fizetés van, azt a helyet pedig megbecsülik az emberek és tömeges megpattanás nemigen fordul elő. Sőt: nyugodtan mondhatom, általában az emberek nagyon sokat lenyelnek egy közepesen rossz munkahelyen, mert tudják, hogy másutt még rosszabb lenne, vagy egyáltalán nem lenne másik állás.
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
Balázs730628 2011.10.08 12:46:22
@Darkosia:
Hát igen.
Talán nem véletlenül írta a válaszoló is, hogy
"a felajánlott munkakört csak akkor ne fogadja el, ha az teljes mértékben nem felel meg a végzettségének, képességeinek és minderről írásos bizonyítékot is szerezzen"

Magyarul: nem bemondásra megy!

A munkáltató jóhiszeműségét ez a mondat is bizonyítja:
"A munkáltató közölte, hogy egyezzünk meg közös megegyezéssel a munkaviszonyom megszüntetésében. Erre nemet mondtam, azt mondta, akkor keres valami végzettségem szerinti beosztást nekem."
A munkáltatók 98%-a egyszerűen felmondana. Azt a maradék 2%-ot meg kéne becsülni!

Vagy kitört a Kánaán és gyesről visszajövő álláskeresőket tárt karokkal várják a munkáltatók?
:-))))))
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
Balázs730628 2011.10.04 12:49:10
@szürkemókus:
Céget ne írj, de milyen munkáról lett volna szó? Annál a cégnél mindenki társadalmi munkában dolgozik?
Egy korábbi blogban úgyis rámröffent valaki, mikor azt írtam, hogy normális ember a pénzéért dolgozik, nem azért, hogy a főnöke szeretetét kivívja. Annak a hozzászólónak ajánlhatnánk ezt a munkát! :-)))
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
Balázs730628 2011.09.30 13:46:25
@nyíregyházi betti:
SZerintem itt arról van szó, hogy az ember ne tekintse szívügyének, hogy a cég dolgai hogyan állnak. EZ általában ott működik, ahol nem dominál az emberi kapcsolat a munkában. Pl. egy mérnök vagy könyvelő hiába irodai dolgozó, tud jól dolgozni lelkesedés nélkül. Egy soron dolgozó ugyanígy.
Egy tanár viszont aligha lehet jó tanár, ha nincs benne lelkesedés.

Nem tudom, mit csinál a hölgy, de ha normál adminisztratív, irodai munka, akkor tökéletesen jól lehet végezni akkor is, ha magának bevallja: csak azért van itt, mert eddig nem talált jobb helyet.
Balázs730628 2011.09.30 20:02:57
@hagyma: ja, hogy a mobing= moBBing? ertem es meg nincs ra magyar szo
meg a job coachra sem

Hát a mobbingra van magyar szó: b...szogatás!
:-)))

Egyébként szerintem aki érzelmet visz a munkájába, az szükségszerűen csalódik. Pontosabban: ha a kertész örömmel nézi az általa gondozott kertet, a kőműves gyönyörködik a házban, amit felépített, a tanár örömmel foglalkozik a diákjaival az jó.
De ha valaki a főnöke dicsérő szavaiért dolgozik, az ma Magyarországon az esetek 99,9%-ában csalódni fog. Ha magában tisztázza, hogy a fizetéséért dolgozik, akkor sokkal kiegyensúlyozottabb lesz.
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
  Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a…..
  Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Tisztelt Munkahelyi…..
Balázs730628 2011.07.20 08:47:04
Még egy apróság.
Ha én lettem volna a dolgozó helyében és nincs bankszámlám, akkor megkérdeztem volna, hogy ha pénteken elmenNÉK (feltételes módban) szabadságra, akkor mi módon és mikor kaphatom meg a fizetésemet. Ezt persze nem a közvetlen főnöktől, hanem a pénzügyesektől kérdezném. Ha ezt mondanák, hogy hétfőn vehetem át, akkor ÓVATOSAN megkérdezném, hogy ESETLEG csütörtökön megkaphatom-e? De ha húzzák a szájukat, akkor nem erőltetném, pláne nem próbaidő alatt.
Egyébként ahogy újra olvastam, egyre inkább az a véleményem, hogy a közvetlen főnök megkapta a pénzt és el is tette, majd kirúgja a dolgozót, hogy ne derüljön ki a lopás. Amúgy, ha másnak a kezébe hajlandók adni a fizetést, akkor másnak a bankszámlájára miért ne utalnák?

Egy másik dolog: a kaució letétele.
Én valószínűleg soha nem járulnék hozzá, hogy a fizetésemből bármilyen címen kauciót vonjanak le. Tudják a lakcímemet, személyi adataimat, bankszámlaszámomat. Ha bármi követelésük lesz velem szemben, akkor peres úton követelhetik tőlem. Vagy a fizetéskor levonhatják. Ha értékes szerszámot adnak a kezembe és még nem régóta dolgozom ott (tehát még nem bíznak meg bennem), akkor osszanak be egy régi, megbízható kollégával együtt, aki ügyel rá, hogy ne szaladjak el a réten, kezemben mondjuk egy harminckilós fémszerszámmal. :-)))
Egyébként aki értékes szerszámmal dolgozik, még ha képzettséget nem is igényel a munka, illene olyan fizetést kapnia, hogy
a) ne akarja elveszíteni az állást a szerszám ellopása miatt,
b) felvételkor legyen annyi jelentkező, hogy az értelmesebbet ki lehessen választani. Ui. nemcsak ellopni lehet egy értékes szerszámot, hanem hanyagságból tönkretenni is, ami ugyanúgy rossz a munkáltatónak.
Balázs730628 2011.07.20 14:22:19
@Animacs (a Tyne folyó déli partja):
Lehetnek emberileg érthető indokok, pl. valamelyik szülője elhunyt és a temetést kell intéznie. Az más kérdés, hogy akkor nagyon alázatosan kéne, az indokkal együtt szabit kérnie és nyilván nem azon vacakolni, hogy csütörtökön vagy hétfőn kap-e fizetést.
Egyébként jogszabály nem tiltja, hgy próbaidő alatt elmenjen valaki szabira, csak nem szokás/nem illik.
Saját tapasztalat erről: első munkahelyemen (ahol ugye abszolút zöldfülü voltam), mikor egyik kolléga mondta a titkárnőnek, hogy szabadságra akar menni, akkor hirtelen én is megkérdeztem, hogy hogyan is kell ezt intézni, kitől kell kérni. Erre a titkárnő válasza az volt, hogy próbaidő alatt úgysem mehetek el szabadságra. Nem akartam mondani, hogy ilyen jogszabály nincs, a munkaszerződésem ilyet nem tartalmaz, és szóban sem mondta a főnök a felvételkor. Inkább nyeltem egyet a békesség kedvéért. Persze nem dolgoztam ott sokáig. :-)))
Egy későbbi munkahelyen jún. 7-én kezdtem próbaidővel. Aztán a főnök nyár közepén megkérdezte, mikor megyek nyaralni. Elcsodálkoztam: elmehetek próbaidő alatt? Persze, mondta, természetes, hogy nyáron elmegy szabira az ember. Azon a munkahelyen sokáig voltam. :-)))
No comment.
  Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   A férjem idestova 9 hónapja dolgozik egy…..
Balázs730628 2011.07.19 11:49:39
@vernarancs:
Mi a gyanús?
Az, hogy férj-feleség beszélőviszonyban vannak és a feleség tud a férje munkahelyi problémáiról?
Hogy az intéznivalókban segít neki?
Hogy együtt figyelik az álláslehetőségeket, netán átbeszélik, mi legyen az önéletrajzában? (pályázGATTUNK)
Hogy együtt élő emberek egyszerre kapnak el egy vírusfertőzést? (bekapTUNK egy betegséget)

És ha a férj tényleg tesze-tosza? Ha valóban a feleség a megmondóember a családban?
Attól még jár neki a fizetett szabadság, betegség esetén joga van betegállományban lenni, teljes állásért a minimálbért meg kell kapnia és felháborító, hogy ha a busz nem jön, nem lehet senkinek jelezni, hogy önhibáján kívül nem tud beérni a munkahelyére.
  Amennyiben van olyan történeted, amit szívesen megosztanál másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt részed, akkor írd meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre!   Kedves Mt olvasók!   Az emberi aljasság nem ismer…..
Balázs730628 2011.07.13 14:27:01
@SALE Kálmán:
Nem, nem korrekt eljárás.
A korrekt az, hogy az ember azt mondja: "ezt még átgondolom" és megegyezünk abban, hogy pár nap múlva hívom őket, akár kell az állás, akár nem. Ők addig nem lépnek más jelölttel, csak ha én lemondom az állást.
Az viszont tény, hogy ha valamelyik fél biztos akar lenni a dolgában, akkor papírt ír és irat alá, mert az tényleg kötelez, a szóbeli megállapodás csak úriemberek között működik.

Egyébként szerintem minden cég tudja, hogy a jelölt még általában fut egy kört a maga helyén, hogy adnak-e neki emelést (ha csak nem valami egész más ok miatt vált).