Adatok
Nicolas Reök
0 bejegyzést írt és 55 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mostanában elég sokat időztem a Fortepanon. A régi képeket nézegetve már régóta várok arra, hogy egyszer viszontlátom magamat, és most egész közel kerültem ehhez, ezen a fotón ugyanis akár rajta is lehetnék, mert az általános iskolám hátsó udvarát ábrázolja 1984-ben:
Sőt, a felbontás és a téli…..
Nicolas Reök
2021.04.26 21:59:04
@Adani: Tatán voltam gyerek, '99-től felsősként a Vaszaryba jártam és nálunk is csináltak jégpályát az udvaron (ha az időjárás is úgy akarta), úgyhogy azért még az általad említett időszakban se volt ez lehetetlen :)
Illat: édes, telt, komlós
Hab: puha és apad
Szín: arany
Moldáviában készült, de a név láttán már valami motoszkált a fejemben. Aztán az is rá van írva a dobozra, hogy 'a mediterrán sör'. Moldova még annyira sem mediterrán, mint Románia, meg gyanús lett a sört magasztaló török! hozzászólások nagy…..
HamPLÓ
"Huss" - ez a hangja annak, ahogy mindenki elszáguld a budapesti jegyrendszer mellett
2020.02.03 07:00:00
A felső-sziléziai nosztalgiavillamoson látott elektronikus jegykezelő készülék kapcsán kérdeztétek, hogy hogyan is működik az, úgyhogy most erről írok egy kicsit - szigorúan felhasználói oldalról, mert nem ismerem a rendszerek technikai hátterét.
Nincs könnyű dolga a jegygyűjtőknek az utóbbi…..
Amikor kiderült, hogy az év utolsó előtti előtti előtti napját a felső-sziléziai villamoshálózaton utazgatással fogom tölteni, sejtettem, hogy nem fog kimaradni a bytomi 38-as vonal. Nézzünk csak rá erre a képre: ősi jármű, egyetlen vágány, öreg téglaépület a háttérben: hát nem ez minden…..
Nicolas Reök
2020.01.21 21:17:19
@Hamster:
Hm, érdekesen hangzik.. először mikor találkoztam a szóló beszerzés hírével elsőre valami egyszerűbb Vario LF szerűt láttam lelki szemeim előtt, amit a Modertans úgyis Konstal 105Na utódként közelít.. www.railwaygazette.com/vehicles/modertrans-tests-elblg-tram-in-od/55063.article
épp, mint amint azóta Elblągnak készítettek Moderus Beta alapon, ami viszont messze az 50% ap aránytól.. de ez elvileg a full ap Gamma típus variációja a gazette szerint és a látványterv is arra hajaz, az igazság valahol elveszett nekem. Sajna viszonylag nehezen találok forrást lengyelül :)
Igen, van bányamúzeum Zabrzében, Guido a neve, ez meg a honlapja:
kopalniaguido.pl/index.php/en/sightseeing-of-guido-coal-mine
A sima túra 170 és 320 méterre visz le, a másik 355-re és extrémebb kicsit. Mi a simára megyünk, de abban is van egy két-három perces függővasutazás lent :) Regisztrálni kell előre, tudnak angolul kommunikálni levélben. Lengyel vezetésű csoportban 55 złoty per koponya, az angolra az írták nekem levélben, hogy 90 złoty (a honlapon 250 for group), ami mondjuk egy wieliczkai belépő árával van egy szinten.
Hm, érdekesen hangzik.. először mikor találkoztam a szóló beszerzés hírével elsőre valami egyszerűbb Vario LF szerűt láttam lelki szemeim előtt, amit a Modertans úgyis Konstal 105Na utódként közelít.. www.railwaygazette.com/vehicles/modertrans-tests-elblg-tram-in-od/55063.article
épp, mint amint azóta Elblągnak készítettek Moderus Beta alapon, ami viszont messze az 50% ap aránytól.. de ez elvileg a full ap Gamma típus variációja a gazette szerint és a látványterv is arra hajaz, az igazság valahol elveszett nekem. Sajna viszonylag nehezen találok forrást lengyelül :)
Igen, van bányamúzeum Zabrzében, Guido a neve, ez meg a honlapja:
kopalniaguido.pl/index.php/en/sightseeing-of-guido-coal-mine
A sima túra 170 és 320 méterre visz le, a másik 355-re és extrémebb kicsit. Mi a simára megyünk, de abban is van egy két-három perces függővasutazás lent :) Regisztrálni kell előre, tudnak angolul kommunikálni levélben. Lengyel vezetésű csoportban 55 złoty per koponya, az angolra az írták nekem levélben, hogy 90 złoty (a honlapon 250 for group), ami mondjuk egy wieliczkai belépő árával van egy szinten.
Nicolas Reök
2020.01.22 10:06:32
@Hamster:
A 20-30% ap az pont az elblągi szóló Beta akkor, úgy az 50% bőven felejtős, még a Vario is 'csak' 36%.
kopalniaguido.pl/index.php/en/the-dark-of-the-mine
Búvárfelszerelés nem kell :) viszont az a tárna úgy maradt ahogy éppen a művelés befejezésekor volt. Írják is, hogy nem árt, ha fizikailag rendben van az ember és nem fél attól, hogy koszos lesz.. őszintén szólva, ha csak magam mennék esélyes, hogy lemennék oda, de barátnővel jó lesz a másik variáció :)
Mondjuk magára vessen, mondtam neki, hogy Katowice (+ az egész 'konurbacja') nem épp izgalmas turisztikailag, de ragaszkodott hozzá.. úgyhogy megnézheti a bytomi temető kerítését és a zabrzei bánya mélyét :)
Egyébként, ha olyankor mennénk vissza arra amikor a bytomi SGKW kisvasút éppen üzemel, akkor a Tarnowskie Góry-i ezüst bányába vinném kisvasúttal, az a bánya már világörökségi helyszín pár éve.
A 20-30% ap az pont az elblągi szóló Beta akkor, úgy az 50% bőven felejtős, még a Vario is 'csak' 36%.
kopalniaguido.pl/index.php/en/the-dark-of-the-mine
Búvárfelszerelés nem kell :) viszont az a tárna úgy maradt ahogy éppen a művelés befejezésekor volt. Írják is, hogy nem árt, ha fizikailag rendben van az ember és nem fél attól, hogy koszos lesz.. őszintén szólva, ha csak magam mennék esélyes, hogy lemennék oda, de barátnővel jó lesz a másik variáció :)
Mondjuk magára vessen, mondtam neki, hogy Katowice (+ az egész 'konurbacja') nem épp izgalmas turisztikailag, de ragaszkodott hozzá.. úgyhogy megnézheti a bytomi temető kerítését és a zabrzei bánya mélyét :)
Egyébként, ha olyankor mennénk vissza arra amikor a bytomi SGKW kisvasút éppen üzemel, akkor a Tarnowskie Góry-i ezüst bányába vinném kisvasúttal, az a bánya már világörökségi helyszín pár éve.
Nicolas Reök
2020.01.22 14:46:10
@Hamster:
Tavasszal derül ki elvileg az idei szezonjuk.
Legutóbbi bejegyzésük szerint 21 ezer utasuk volt tavaly, ami 40% emelkedés az előző évhez képest. Úgy érzékelem egy elég lelkes brigád állt ott most rá a fenntartásra, nekem rajta vannak a megnézendő listámon :)
Tavasszal derül ki elvileg az idei szezonjuk.
Legutóbbi bejegyzésük szerint 21 ezer utasuk volt tavaly, ami 40% emelkedés az előző évhez képest. Úgy érzékelem egy elég lelkes brigád állt ott most rá a fenntartásra, nekem rajta vannak a megnézendő listámon :)
Vitézy, az elmúlt évtizedek tömegközlekedési és városszervezési csodafegyvere hosszasan értekezik terveiről, melyeket a közeljövőben, a frissen megalakult BFK fejeként kíván megvalósítani. Alapvetően egyet is értenék elképzeléseivel, ha nem lenne hiányos a koncepció az elővárosok és az agglomeráció…..
Nicolas Reök
2020.01.22 14:05:21
@n3spr3ss0: Fájhat a jelenléte, de rajta kívül nemigen tudnál mást találni ilyen szintű vezetőként(ha odarakott, ha nem) aki órákig tudna neked beszélni világszerte megvalósult vagy folyamatban lévő városfejlesztési/közlekedési projektekről és az uralkodó trendekről a témában. Hogy mi a magyar valóság, az más kérdés..
Hogy mi a válasz a levél végén feltett kérdésre, hogy érdemes e foglalkozni az üggyel, ha otthagy a buszod a nulla fokban egy pulcsiban? Hát egy óriási kövér igen. Persze ha bizonyítható, hogy a sofőr 15 perces megállót ígért, majd a 12. percben elindult, ugyanis a FlixBus ÁSZF-ben a a következőt…..
Nicolas Reök
2020.01.16 14:12:13
@Zabalint: Apró kigészítés, de nem a Volánbusz az egyetlen hazai partnere a Flixnek. Utaztam már és fogok is még Five Star Bt-s busszal Krakkóból haza, ami utána Horvátországba megy tovább, de az Infinitours Kft. is dolgozik már nekik.
A Margitsziget jelenleg nem igazán jól megközelíthető része Budapestnek. A legtöbben talán a 4/6-os villamos révén érik el a déli szigetcsúcsnál, az északi részen viszont nincs megállója az 1-es villamosnak a szigetnél. A Duna "koronaékszerének" is tekintett Margitsziget elérhetőségét éppen a Duna…..
Nicolas Reök
2017.02.21 12:37:42
Nem tudom mit szóljak a hírhez, nekem ez a műsor a nemzetközi piacon annyira összeforrt Jeff Probsttal, hogy tulajdonképpen senkit nem tudnék elképzelni a helyén, de a magyar verzió Stohlját is nehezen felejtem el. Az biztos, hogy kemény meló lesz, és nem úgy értve, hogy Istenesnek ott kell laknia a…..
Nicolas Reök
2017.01.19 13:04:57
@Gukker: De arról, viszont arról nem, hogy teljesen el is tűnne emiatt itthon. Nem a világvégére költöznek, csak másfél óra repülésnyi távolságra..
Az egész magyar sajtót bejárta az a fotósorozat, amit Ryan Goslingról készítettek Budapesten. Az egyik képen az is látható, ahogy éppen újságot olvas (pontosabban tart, hiszen mégis mit olvasna egy magyar újságban?). A TV2 nagyon hiteles, nagyon megbízható, nagyon szakmai híradója, a Tények erről…..
Karácsonyi vásár, közel legyen, külföld legyen - logikus válasz: Bécs. A császárváros kiváló választás, ahol tényleg pazar a karácsonyi hangulat, ugyanakkor lehet, hogy sokadszorra (vagy esetleg másodszorra) már unalmas. Mai posztomban hoztam három alternatívát, akár még erre a hétvégére is jó…..
Bochkor Gábor élő adásban alázta meg kolléganőjét, Bella Gabriellát, aki nem is fejezte be a reggeli Önindítót - számolt be a Blikk. A kaszi népcsoportról értekeztek, akiknél a nők hordják a nadrágot, és elnyomják a férfiakat, amire a két férfi rádiósnak (István Dani volt a másik), egyből…..
comment:com
Meg lehet-e jobban alázni embereket, mint a TV2 tette a hajléktalanokkal?
2016.11.07 20:36:16
Valósággal undorodnak a gyalogosok, amikor lemennek a VIII. kerület valamelyik aluljárójába, amiket szinte elleptek a gyakran agresszív, részeg hajléktalanok, akik körül orrfacsaró a bűz, és a saját mocskukban fetrengenek, állítja a TV2 Híradója. És ez még csak a felkonfja volt a hétfő esti…..
A Kelenföldi Erőmű látótávolságban van a lakásomtól, mégis, eddig csak videóklipen és képeken láttam közismert régi vezérlőtermét, mert valahogy mindig lemaradtam az időnként megrendezésre kerülő nyílt napokról. Nemrég aztán Jazzcool barátom szólt, hogy szeptember második hétvégéjén a Miénk a ház!…..
Nicolas Reök
2016.11.02 11:10:13
Múlt héten volt az Urbanistán egy cikk a Budapart projektről:
index.hu/urbanista/2016/10/26/milyen_lesz_budapest_uj_varosnegyede_a_120_meteres_felhokarcoloval/ cikk utolsó bekezdése szerint a vezérlő épülete is az ingatlanfejlesztők kezében van.. gyakorlatilag körbe fogják építeni (www.budapart.hu/hu/projekt-bemutatasa csúszkás kép), azt azonban még nem tudni konkrétan az épülettel mit kezdenek.
index.hu/urbanista/2016/10/26/milyen_lesz_budapest_uj_varosnegyede_a_120_meteres_felhokarcoloval/ cikk utolsó bekezdése szerint a vezérlő épülete is az ingatlanfejlesztők kezében van.. gyakorlatilag körbe fogják építeni (www.budapart.hu/hu/projekt-bemutatasa csúszkás kép), azt azonban még nem tudni konkrétan az épülettel mit kezdenek.
Nicolas Reök
2016.11.02 16:29:17
@molnibalage: A projekt feje bizonyos Garancsi (lásd még: Videoton) miniszterelnökünk jó barátja valamint 16,5 milliárdot kapnak az állami Exim banktól. A papírmunka szerintem csak formaság :D
A David Brent: Life on the Road az év egyik legfontosabb filmje lesz. ..
-SPOILERMENTES-
Egy hónapon belül két hazai alkotás, ez nálam egyéni rekord, és ez a szám esetemben lefedi akár több év magyar-film fogyasztását. Nem vagyok büszke rá, mivel az utóbbi évek nagyon kellemes meglepetésekkel szolgáltak hazai fronton, és azt kell mondjam ez a tendencia azóta sem állt…..
Nicolas Reök
2016.04.28 07:20:21
@agarik: Ugye ezt minden sajtóvetítés utáni filmkritikához odaírod? Tessék megnézni, mától bárhol megteheted..
A TV2 Facebook-oldala szerint
az ország egyik leghitelesebb televíziósa kizárólag a TV2 hírigazgatója, Kökény-Szalai Vivien felkérésére mondott igent. Május 2-tól tehát Marsi Anikó és Gönczi Gábor várja a nézőket a Tényekben.
Azt, hogy Marsi Anikó mennyire a leghitelesebb televíziós vagy sem,…..
Nicolas Reök
2016.04.26 07:19:43
@Ronin: De, én bánnám. Wéber az elmúlt évek alatt sokat nőtt a szememben, még Mezeit is kibírta egy szezonra, bár ott nagyon olyan volt, hogy Mezei minden megszólalása után háromig kellett számolni mert akkora baromságokat beszélt a csávó. Valóban Szujó is tud irritáló lenni, főleg ha elviszi a lelkesedés, de azért általában kordában tudja tartani Wéber ha kell. Szujó viszi a bulvárosabb vonalat, Wéber pedig részletes egész hétvégés gumitaktika elemzéseket is tud írni.. Palik mint fentebb írtam, Czollnerrel egészen minősíthetetlen stílusban, végtelenül modorosan és hatalmas arccal csinálta amit csinált. Nem volt jó, hiába tudunk tőle egy-két szállóigévé lett megnyilvánulást.
Ez kell??
www.youtube.com/watch?v=7YMxjFQt904
Ez kell??
www.youtube.com/watch?v=7YMxjFQt904
comment:com
Nagy alapigazságok #2364: A Showtime nem talkshow, Hajdú Péter nem karizmatikus műsorvezető
2016.04.25 14:06:10
Kezdjük azzal, hogy ez a poszt most egy Showtime Hajdú Péterrel című műsorról fog szólni, aminek a házigazdája és egyben gyártója is az a Hajdú Péter, akinél megosztóbb médiaszemélyiséget nehezen lehetne találni ebben az országban, talán ha Sebestyén Balázs és Berki Krisztián szerelemgyermeke…..
Elérkeztünk az utolsó elődöntőhöz a Dalban, így jövő héttől már szelektíven hallgathatunk rosszabbnál rosszabb zenéket. Az előző két adáshoz képest most nem domináltak a kertévés tehetségkutatós előadók, volt viszont nagyon klassz cigányzene, némi Django…..
Az első évadának végéhez érő Készhelyzet különleges adással zárja a szezont a Comedy Centralon, mert az eddig a műsort vezető Hajós András ugrik be a szereplők közé. Az improvizációs műsorban egyébként megfordult már Kulka János, Scherer Péter, Stohl András, vagy olyan…..
A nyár utolsó hétvégéjét Balaton környéki dízelekkel töltöttem Ícé társaságában: ez volt az utolsó lehetőség menetrend szerinti Nohab- és Szergej-fotózásra arrafelé! A témára ráindultság olyan erős volt, hogy még vasárnap is Tapolca környékén kötöttünk ki, pedig elméletileg a Semmering-vasútra…..
Nicolas Reök
2015.11.03 09:12:53
@Comandante en Jefe: A megcsúszott ecsettel pingáltak a kerékpár szállító kocsik az utóbbi években: www.regionalbahn.hu/2013/05/bemutattak-az-uj-kerekparos-kocsikat.html
A Csörgő mindenhogy hangos, tegnap Tárnokon az új FMK-008-as mérőkocsival láttam indulni egy 'klasszikot' és úgy üvöltött mint a fene, már rég eltűnt a messzeségben mikor még lehetett hallani. Gabesz9-nek mondjuk abban igaza van, hogy a Halberstadi kocsik is katasztrofálisak, futás közben kb. minden másnál hangosabb, élesebb hangjuk van, megállásnál meg olyan frekvencián és hangerővel képesek sikítani, hogy még a fülemet befogva is elviselhetetlen tud lenni.
A Csörgő mindenhogy hangos, tegnap Tárnokon az új FMK-008-as mérőkocsival láttam indulni egy 'klasszikot' és úgy üvöltött mint a fene, már rég eltűnt a messzeségben mikor még lehetett hallani. Gabesz9-nek mondjuk abban igaza van, hogy a Halberstadi kocsik is katasztrofálisak, futás közben kb. minden másnál hangosabb, élesebb hangjuk van, megállásnál meg olyan frekvencián és hangerővel képesek sikítani, hogy még a fülemet befogva is elviselhetetlen tud lenni.
1. Normafai kirándulás. Tudom, tudom, tipikus téli program Budapesten. Lehet viszont fűszerezni azzal, ha odafelé a 21-es busszal mentek egy darabig, majd a hegy tetszőlegesen választott pontján leszálltok és felsétáltok. A kilátás élvezete és néhány "ne menj olyan meredekre!" és…..
Nicolas Reök
2015.11.02 14:03:26
Régebben nem számított ritkaságnak, ha egy hidat közösen használtak autók és vonatok: a közelmúltig volt ilyen Tiszaugnál, Bajánál, de jól emlékszem a dunaföldvári hídon is a sínekre. És persze ott volt a Hajógyári-sziget K-hídja, melyen ugyan csak tehervonatok jártak, de…..
Milyen évet tudhat maga mögött Budapest, ami a tömegközlekedését illeti? Mozgalmas év volt, az egyszer biztos! Az első részben a "vaskerekes" üzemeket tekintettük át a metrótól a HÉV-en át a villamosig. A második részben az autóbusz, a trolibusz és társai következnek, és egy…..
Nicolas Reök
2015.01.23 18:33:25
@szb9: A legkisebb, egyben leghátsó csarnok megmarad és a lakó épület is. A többit (egykori erőmű, a régi és az új csarnok, forgalmi/tartózkodó) elbontják és teljesen új komplexum épül. Június/júliust hallottam legutóbb a kezdésre, a korábbi február helyett.
Nicolas Reök
2015.01.24 14:30:16
@Online Távmunkás: Ott a Müpa mögött, a városi autópálya közepén, az oly gyönyörű Közvágóhídi miliőben hova kéne városvédő? Mit ront ott a látképen az a teljes hosszban fedett villamosmegálló? Hagyjuk már..
Nicolas Reök
2015.01.26 19:47:56
@Online Távmunkás: Honnan takarja el? Most komolyan, heti többször járok arra. BKV busszal vagy vonattal is.. én eddig mindig láttam a Müpát és semmit nem rontott a hatalmas tömb képén. Arányaiban eltörpül, a Müpa meg pont nem onnan mutat legjobban. Plusz maga a környék, vagy a híd alja, ahogy érkezel a kettes villamos felől eleve nem egy felemelő élmény.. mit ront a megálló? (Nem vagyok látszóbeton fetisiszta és aggasztónk találom ezeknek az új megállóknak a gyors lepukkantsát/nem takarítását. Csak mellékesen.)
Gyerekkoromban imádtam a Deák téri aluljáróból nyíló "kisföldalatti múzeumot", de ma már annyira körbeépítették pékséggel-miegymással a bejáratát, hogy szerintem sokan nem is tudják, hogy ott van.
Egy gyerek számára rettentő izgalmasan hangzott, hogy azért olyan keskeny…..
Sokszor úgy változik az utcakép, hogy észre se vesszük. Máskor észrevesszük, és bár nem sírjuk vissza a korábbi állapotot, azért nosztalgiázunk egy sort, ha a kezünkbe kerül egy-egy régebbi fotó...
A Március 15. téren és környékén annyi dolog változott mostanában, hogy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz