Adatok
rp_bubu
0 bejegyzést írt és 121 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A MÁV tényleg 10 ezreket bukik a Budapest bérleten? Olvasónk 20 ezer helyett csak 5100 forintot fizet a MÁV-nak, mióta kombinált bérlete van. Vajon kinek éri ez meg?Kedves MÁV-figyelő!Nem tudom, hogy önök tudják-e, de engem nagyon érdekelne, hogy mennyit bukik a MÁV a Budapest…..
rp_bubu
2009.06.04 20:53:05
Az igazán nagy bukta ott van, mikor valaki a szomszéd településre utazik rendszeresen, s nem vesz semmilyen kiegészítő jegyet/bérletet. A vonatra felszállhat, ha a körzethatáron belül jön a jegyvizsgáló van érvényes jegye, a "következőn meg leszállok" felkiáltással pedig áthidalják a problémákat... sajnos ez tömeges, Vecsés, Fót, Dunakeszi, Érd... stb. településekre az elővárosi vonalakon. Inkorrekt akárhogy nézem.
Az index.hu-n megjelent cikk szerint a MÁV a kedvezményeken spórolna. Részbeny egyetértek, hiszen ha az összes kedvezményt nézzük, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy óriási összeget vesz ki az állam és a vasú zsebéből; De biztos, hogy az említett kedvezményeket ily' módon…..
Vasárnap 5 napos kényszer szabadság után (hivatalnál voltam ellenőrzésen) utaztam vissza Békés megyéből Piliscsabára. Az út nagy része a megszokott módon telt. Villanyvonattal a Keletibe. Az ablak persze nem tudott egy helyen megállni, így vagy sarkig nyitva volt vagy…..
rp_bubu
2009.05.16 15:19:46
@georgejr: Azt írtad nem láttad a jegyvizsgálót... ha egy egység Desiro volt, nem egy akkora hodáj, hogy ne botlottál volna bele, ha meg kettő nem képzelhető el, hogy a másikban volt? Vagy épp hátul segített a mozdonyvezetőnek? Előre rohangált a vezér volt mód kérdést feltenni, hátul ott volt a jegyvizsgáló volt mód kérdést fel tenni mi ezzel a gond. Okosabb senki nem lett tőle.
Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési…..
rp_bubu
2009.04.24 15:25:09
@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."
A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.
Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.
A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.
Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.
A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
rp_bubu
2009.04.24 15:25:50
@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."
A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.
Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.
A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.
Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.
A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
rp_bubu
2009.04.24 15:58:44
@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."
A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.
Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.
A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.
Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.
A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
A mozdonyvezető okozta a tavaly október 6-án Monorierdőnél bekövetkezett vasúti katasztrófát, a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése és különösen nagy vagyoni hátrányt okozó vétség miatt kell felelnie - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese.Török…..
rp_bubu
2009.04.24 15:04:54
@Ákibard!: Nem volt írásbeli.
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
rp_bubu
2009.04.24 14:54:58
@zozoli: A kormányzati negyed, nagy valószínűséggel komu projekt volt, melynek célja egyedül az állami beruházásra való hivatkozással kincstári kezelésbe vonni a Nyugati értékes területét. Ebből következik, hogy a 19, 20. vágány helye nem a MÁV tulajdona, így oda vágány se épülhet. A telket nagy valószínűséggel egy alkalmas időben az állam eladja majd magán befektetőknek, egyenlőre pihentetve van a dolog, mint ahogy a raktárak helyén is parlagon hever a Westend II. helye.
Ahogy azt már előzőleg is írtam, mióta megalakult a MÁV-Start, sokat fejlődött a vasút. Fejlődött az utastájékoztatás, odafigyelnek a takarításra, és úgy vettem észre, hogy a vasutas dolgozók is sokkal utasbarátabbak lettek. Persze nem arról van szó, hogy minden egyszerre…..
rp_bubu
2009.04.11 16:49:45
@BKV figyelő: Mert meg érdemled, pontosan. Olyan a közösségi közlekedés mint a közösség!
rp_bubu
2009.04.11 17:45:20
@BKV figyelő: A néhány tucat kicsit alul becsült érték: van aki graffitizik, van aki belül firkál, van aki összetapossa az ülést, van aki ellopja a csavarokat mert kell barkácsolni, valaki elviszi a csomagtartót mert leadja a MÉH-ben, van aki lerúgja az asztalt mert túl teng a tesztoszteron, van aki kiveszi az égőt, mert aludni akar reggel, és vannak azok akik ezt látják nem szólnak. Ez néhány tucat? No nem...
Igen a hozzáállás pedig jól jellemez, már fiatalon kezdek belefáradni ebbe az egészbe, fölösleges sziszifuszi küzdelem. A probléma nem szakmai, hanem társadalmi, nem a vasúton belül kell megoldani, mert nem onnan eredeztethető.
Igen a hozzáállás pedig jól jellemez, már fiatalon kezdek belefáradni ebbe az egészbe, fölösleges sziszifuszi küzdelem. A probléma nem szakmai, hanem társadalmi, nem a vasúton belül kell megoldani, mert nem onnan eredeztethető.
Aki MÁV WC-s képeket szeretett volna nézegetni ezen a szép keddi reggelen, annak az archívumot javaslom, mert ebben a bejegyzésben sem lesznek ilyenek. Nem sértődöttségemben tartom vissza ezeket a képeket, csak eltettem későbbre, mostanában sok volt belőlük. Ma a karbantartók…..
rp_bubu
2009.04.08 15:17:57
@bandeenator: nem ért hozzá, nem ez a dolga, aki tudott varrni már évekkel ezelőtt leépítették, valszeg most munka nélküli, mert cipőgyár sincs...
Az elmúlt fél évben sikerült mélyebben megismernem az esztergomi vonal sajátosságait. Post sorozatot indítok az itt tapasztaltakkal kapcsolatosan, hogy okuljunk belőle mindannyian. Kezdjünk is bele: Az elmúlt években a MÁV, MÁV-Start több tízmillió forintot ölt a bliccelés,…..
Tisztelt MÁV-START Ügyfélszolgálat!
Szombaton a 17.07-kor induló zónázó vonattal szerettem volna Szobig eljutni.
A Nyugati pályaudvarra a főbejáraton 16.55-kor léptem be, és szokásom szerint elindultam a jegyautomaták felé. Sajnos csak az automatánál vettem észre, hogy…..
rp_bubu
2009.03.10 12:34:25
@MP: A rendszer lehet, hogy kellemetlen, de az utasok, ha lehet kevesebbet akarnak fizetni. Ha gond nélkül kérhetnél a jegyvizsgálótól jegyet egész biztos "ott szállnál épp fel" ahol hozzád ér a jegyvizsgáló.
Régen 300Ft plusz volt ha a vonaton vetted a jegyet. Nem működött, mert az emberek kihasználták, és arra játszottak, hogy hátha nem ér oda a kaller, míg leszáll. nem vettek bérletet, mert a plusz 300-al is spórolt. Az esetek felében tényleg nem ért oda a zsúfolt vonaton a jegyvizsgáló, főleg mivel írogatta a 300Ft pótdíjas jegyeket a vonat egyik felében, vagy kifigyelték hol van és inkább direkt máshova szálltak az utasok...
Régen 300Ft plusz volt ha a vonaton vetted a jegyet. Nem működött, mert az emberek kihasználták, és arra játszottak, hogy hátha nem ér oda a kaller, míg leszáll. nem vettek bérletet, mert a plusz 300-al is spórolt. Az esetek felében tényleg nem ért oda a zsúfolt vonaton a jegyvizsgáló, főleg mivel írogatta a 300Ft pótdíjas jegyeket a vonat egyik felében, vagy kifigyelték hol van és inkább direkt máshova szálltak az utasok...
Tisztelt MÁV-figyelő! 1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is. Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV…..
Legkedvesebb hazai vállalatom természetesen a MÁV! Egy szolgáltató cégtől nem is várhatnék többet: szórakoztat és mindig újabb és egyre elképesztőbb meglepetésekkel áll elő! Legutóbbi kalandom az elmúlt hétvégéhez kapcsolódik. 2009. január 30-án megkíséreltem vonattal…..
Üdv!Ezt a képet tegnap lőttem Szentmártonkáta megállóhelyen. A nagy papír a menetrend, a kicsi pedig a hab a tortán, a pont az i-n, kinek mi tetszik.Azon gondolkodtam, hogy ezek után én is csak tájékoztató jelleggel veszek jegyet.Üdv: Imre..
Tisztelt Péter Csaba!
A január 11-i levelemből kimaradt az alábbi, legfontosabb részlet:
A 142-es vonal leépítése, 1. felvonás - Kocsiszám
Sajnálattal tájékoztatom, hogy a lajosmizsei vonatok a továbbra is mindössze 4 kocsival járnak.
Mint Ön is tudja, április 26-tól kezdtek…..
rp_bubu
2009.01.26 17:51:54
@maglew: Én a helyedben nem örülnék annyira, hogy a Nyugatiba mennek a vonatok. Eddig legalább azt megúszta a vonal, ha KöKi és Nyugati között történt valami, most már hiába diesel vontatású a vonal, elég egy Nyugatis felsővezeték szakadás és a lajosi is bent ragad... Nem beszélve a gázolásokról, sztájkokról amit eddig megúszott a vonal a sokat szidott Kőbánya-Kispestig való közlekedésnek hála.
Olvasónk annyira figyelmetlen volt, hogy a vonaton felejtette a bőröndjét. Segítséget kért a MÁV dolgozóitól, akik néhány telefon, és egy kis várakozás után előkerítették az eltűnt csomagot. Teljes történet alant:Üdv Mindenkinek!Hogy ne csak rosszat olvassunk nemzeti…..
rp_bubu
2009.01.21 21:44:47
@PistiKSK: Remélem csak ismerősöd jár oda, és csak a felét jegyezted meg annak amit mesélt tanulmányairól egy részeg este, és innen ez a baromság, mert ha oda jársz, és ezt sikerült összehoznod, jobb ha sóval hintik be a felszántott helyét a tanszéknek.
Üdv: egy végzett közlekedésmérnök
Üdv: egy végzett közlekedésmérnök
Tegnap délután az Érd-alsóról 13:54-kor induló Martonvásári vonattal mentem Kelenföldre. Leszállásnál vettem észre, hogy a WC-ből valami meghatározhatatlan eredetű és összetevőjű sárgás folyadék patak formájában csurdogál az ajtó felé: ..
rp_bubu
2009.01.20 09:55:31
@Sheldrake: "Annak az orcáját kellene beletunkolni, aki hagyta így elmenni a vonatot... "
Nem tudom, mit szólnál, ha ülsz a vonaton, majd indulás előtt közlik: "Tessék leszálni, nem indul a vonat, mert folyik valami a WC-ből, vagy mert szolgálat képtelen, mert a WC használhatatlan..."
Nagyobb lenne a felháborodás azt hiszem...
Nem tudom, mit szólnál, ha ülsz a vonaton, majd indulás előtt közlik: "Tessék leszálni, nem indul a vonat, mert folyik valami a WC-ből, vagy mert szolgálat képtelen, mert a WC használhatatlan..."
Nagyobb lenne a felháborodás azt hiszem...
Kötött pálya
Miért nem javítják meg a sorompót? - Visszásságok vasutunk világából 46.
2009.01.15 23:00:00
Ismét egy júzer generálta tartalom következik. Megpróbálunk utána járni, és megválaszolni a kérdéseket. Át is adom a szót DonC-nek:
Adva vagyon a 70-es vonal, Bp.-Nyugati-Szob. Ez az elővárosi részen Rákosrendezőről kiérve gyakorlatilag elválasztja a IV. és a XV.…..
..
rp_bubu
2008.12.31 15:49:51
@kacsa!: Ahol elrendezik normálisan az asztalokat, virágot raknak ki, hogy szerény módon is, de barátságosabbá tegyenek valamit az utasoknak, nem hiszem, hogy sztrájkolna bárki is az állomáson.
Gaskó „kurvaanyád” István által vezetett sztrájkot az egyik utas már annyira megunta, hogy feltörte a szakszervezet weboldalát és bejelentette, vége a sztrájknak. A téves hírt természetesen már leszedték. A szakszervezet vezetői semmilyen kritikát nem viselnek el,…..
Kötött pálya
Rúgják ki a fölösleges vasutasokat! Most! - Visszásságok vasutunk világából 10.
2008.12.10 12:00:00
Nem kell engedni a sztrájkfenyegetésnek, bért emelni csak az elbocsátottak pénzéből szabad. Ferihegyen sztrájk van. Gaskó azzal fenyegetőzik, hogy a vasútnál is lesz sztrájk. Hogy messziről kezdjük, elfogadom, bár nem lelkesen, hogy a sztrájk, amely amúgy egyfajta…..
G.I. Joe februárban nemes célt tűzött ki maga elé, nevezetesen szerez a vasutasoknak fejenként 250 nettót meg visszamenőlegesen 10 százalékos béremelést stb. Azóta eltelt 10 hónap és ez alatt a 10 hónap alatt folyamatosan zsarolt egy országot minden következmény nélkül. Perzse a…..
Olvasónk rendszeresen utazik a MÁV egyik zónázó vonatával, ami szerinte még eddig sosem érkezett meg időben. Kis táblázatot is csinált neki, ahol az indulásokat, érkezéseket, és a menetrendi adatokat hasonlítja össze: Tisztelt MÁV-Start! Naponta utazom az Önök 2659-es…..
rp_bubu
2008.12.05 22:14:02
Olvasónknak sikerült a MÁV egyik legjobb járatát kifognia. A vonat 16 perces úton 25 perc késést szedett fel, ami önmagában már nagy élmény volt. A MÁV gondoskodott a szórakozásról is: tömegnyomor, szauna is volt a hullámvasúton. Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Ma ismét sikerült…..
Tisztelt Minisztérium! Tisztelt MÁV Start Zrt.! Nyakunkon a menetrendváltás. Egy hónap és már nem úgy utazhatunk ahogyan eddig. Forgatom, olvasgatom a menetrendkönyvet, és elszörnyedve látom mi fog történni a 40. számú vasúti fővonalon. Megszűnik a "pécsi…..
HL olvasónk nagyon felhúzta magát, amikor a hangos utastájékoztató rendszeren keresztül arról tájékoztatták, hogy a vonat amire vár, egyre többet késik. Felkereste az állomásfőnököt akivel elbeszélgetett, és több témában kikérte a véleményét: Hali! Nem túl régen…..
rp_bubu
2008.11.05 08:49:29
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz