Regisztráció Blogot indítok
Adatok
rp_bubu

0 bejegyzést írt és 121 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A MÁV tényleg 10 ezreket bukik a Budapest bérleten? Olvasónk 20 ezer helyett csak 5100 forintot fizet a MÁV-nak, mióta kombinált bérlete van. Vajon kinek éri ez meg?Kedves MÁV-figyelő!Nem tudom, hogy önök tudják-e, de engem nagyon érdekelne, hogy mennyit bukik a MÁV a Budapest…..
Új MÁV blog Felforrt a hűtővíz 2009.05.12 14:41:02
Vasárnap 5 napos kényszer szabadság után (hivatalnál voltam ellenőrzésen) utaztam vissza Békés megyéből Piliscsabára. Az út nagy része a megszokott módon telt. Villanyvonattal a Keletibe. Az ablak persze nem tudott egy helyen megállni, így vagy sarkig nyitva volt vagy…..
rp_bubu 2009.05.16 15:19:46
@georgejr: Azt írtad nem láttad a jegyvizsgálót... ha egy egység Desiro volt, nem egy akkora hodáj, hogy ne botlottál volna bele, ha meg kettő nem képzelhető el, hogy a másikban volt? Vagy épp hátul segített a mozdonyvezetőnek? Előre rohangált a vezér volt mód kérdést feltenni, hátul ott volt a jegyvizsgáló volt mód kérdést fel tenni mi ezzel a gond. Okosabb senki nem lett tőle.
Mindenfelől azt hallani, hogy a vasutasok családtagjainak járó szabadjegyet vissza akarják vonni, tehát csak a vasutasok utazhatnának ingyen (és a rászorulók természetesen). A szabadjegyek, ingyenes bérletek évente több milliárd forint kiesést jelentenek a tömegközlekedési…..
rp_bubu 2009.04.24 15:25:09
@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."

A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.

Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.

A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
rp_bubu 2009.04.24 15:25:50
@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."

A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.

Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.

A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
rp_bubu 2009.04.24 15:58:44
@Tojglius: "a butikból is elküldik az eladókat ha nincs elég vevő... különben mindkettő csak ott fog unatkozni..."

A vasút nem úgy működik mint egy butik, a technológiai létszám minimumra van víve. 10 vonat ugyanannyi munka erőt igényel mint 20 egy vonalon, állomáson, ezt felejtik el sokan. A hatékonyságot már növelték, mikor az elővárosban elkezdték felduzzasztani a vonatszámot, hisz ugyan olyan létszám mellet, küldi félóránként a helyi vonatokat Vácról, Monorról, Nagykátáról stb, a távolságiak mellett.

Az adminisztrációs létszámról nem tudok nyilatkozni nem ismerem, azt tudom, hogy akiket láttam dolgozni (Humán), ott már tavaly kirúgtak egy embert a négyből, a munka maradt, csak a sor lett nagyobb.

A gond inkább a privatizációval kezdődött, ahol jó teret adtak a sógor-koma cégek megjelenésének, és komoly összegek eltüntetésére. A megoldás nagy valószínűséggel, pont az újra államosítás lenne főleg a válság idején. Rengeteg alacsonyan képzett embernek adhatna újra munkát (takarítás, karbantartás, pályafenntartás, kertészet stb) szociális alapon, kiiktatva a zsebbe fizető drága kft-ket.Ráadásul újra úgy nézhetnének ki az állomások mint '90 előtt, ha valaki még emlékszik.
A mozdonyvezető okozta a tavaly október 6-án Monorierdőnél bekövetkezett vasúti katasztrófát, a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése és különösen nagy vagyoni hátrányt okozó vétség miatt kell felelnie - közölte a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság alezredese.Török…..
rp_bubu 2009.04.24 15:04:54
@Ákibard!: Nem volt írásbeli.
MÁV-figyelő Vasúti szakmai topic 2008.03.13 00:00:00
A BKV-figyelőn már megszokott szakmai-topic megérkezett a MÁV-figyelőre is! Ebben a bejegyzésben felteheted vasúttal kapcsolatos kérdéseidet, megoszthatod észrevételeidet és megválaszolhatod a többiekét...
rp_bubu 2009.04.24 14:54:58
@zozoli: A kormányzati negyed, nagy valószínűséggel komu projekt volt, melynek célja egyedül az állami beruházásra való hivatkozással kincstári kezelésbe vonni a Nyugati értékes területét. Ebből következik, hogy a 19, 20. vágány helye nem a MÁV tulajdona, így oda vágány se épülhet. A telket nagy valószínűséggel egy alkalmas időben az állam eladja majd magán befektetőknek, egyenlőre pihentetve van a dolog, mint ahogy a raktárak helyén is parlagon hever a Westend II. helye.
Ahogy azt már előzőleg is írtam, mióta megalakult a MÁV-Start, sokat fejlődött a vasút. Fejlődött az utastájékoztatás, odafigyelnek a takarításra, és úgy vettem észre, hogy a vasutas dolgozók is sokkal utasbarátabbak lettek. Persze nem arról van szó, hogy minden egyszerre…..
rp_bubu 2009.04.11 16:49:45
@BKV figyelő: Mert meg érdemled, pontosan. Olyan a közösségi közlekedés mint a közösség!
rp_bubu 2009.04.11 17:45:20
@BKV figyelő: A néhány tucat kicsit alul becsült érték: van aki graffitizik, van aki belül firkál, van aki összetapossa az ülést, van aki ellopja a csavarokat mert kell barkácsolni, valaki elviszi a csomagtartót mert leadja a MÉH-ben, van aki lerúgja az asztalt mert túl teng a tesztoszteron, van aki kiveszi az égőt, mert aludni akar reggel, és vannak azok akik ezt látják nem szólnak. Ez néhány tucat? No nem...

Igen a hozzáállás pedig jól jellemez, már fiatalon kezdek belefáradni ebbe az egészbe, fölösleges sziszifuszi küzdelem. A probléma nem szakmai, hanem társadalmi, nem a vasúton belül kell megoldani, mert nem onnan eredeztethető.
Aki MÁV WC-s képeket szeretett volna nézegetni ezen a szép keddi reggelen, annak az archívumot javaslom, mert ebben a bejegyzésben sem lesznek ilyenek. Nem sértődöttségemben tartom vissza ezeket a képeket, csak eltettem későbbre, mostanában sok volt belőlük. Ma a karbantartók…..
Az elmúlt fél évben sikerült mélyebben megismernem az esztergomi vonal sajátosságait. Post sorozatot indítok az itt tapasztaltakkal kapcsolatosan, hogy okuljunk belőle mindannyian. Kezdjünk is bele: Az elmúlt években a MÁV, MÁV-Start több tízmillió forintot ölt a bliccelés,…..
Tisztelt MÁV-START Ügyfélszolgálat! Szombaton a 17.07-kor induló zónázó vonattal szerettem volna Szobig eljutni. A Nyugati pályaudvarra a főbejáraton 16.55-kor léptem be, és szokásom szerint elindultam a jegyautomaták felé. Sajnos csak az automatánál vettem észre, hogy…..
rp_bubu 2009.03.10 12:34:25
@MP: A rendszer lehet, hogy kellemetlen, de az utasok, ha lehet kevesebbet akarnak fizetni. Ha gond nélkül kérhetnél a jegyvizsgálótól jegyet egész biztos "ott szállnál épp fel" ahol hozzád ér a jegyvizsgáló.

Régen 300Ft plusz volt ha a vonaton vetted a jegyet. Nem működött, mert az emberek kihasználták, és arra játszottak, hogy hátha nem ér oda a kaller, míg leszáll. nem vettek bérletet, mert a plusz 300-al is spórolt. Az esetek felében tényleg nem ért oda a zsúfolt vonaton a jegyvizsgáló, főleg mivel írogatta a 300Ft pótdíjas jegyeket a vonat egyik felében, vagy kifigyelték hol van és inkább direkt máshova szálltak az utasok...
Tisztelt MÁV-figyelő! 1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is. Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV…..
Legkedvesebb hazai vállalatom természetesen a MÁV! Egy szolgáltató cégtől nem is várhatnék többet: szórakoztat és mindig újabb és egyre elképesztőbb meglepetésekkel áll elő! Legutóbbi kalandom az elmúlt hétvégéhez kapcsolódik. 2009. január 30-án megkíséreltem vonattal…..
rp_bubu 2009.03.04 13:03:18
Hogy a posztról is essen szó, és ne csak egymás fotóinak leszólásáról...

A tűz Kőbánya-Kispest és Ferencváros között ütött ki, az egyik vasúton átvezető távhővezeték csatornában gyulladt fel a felhalmozott szemét.(Feltételezhetően hajléktalanok, vagy guberálók okozták a tüzet, ott szokták a lopott kábelekről leégetni a műanyagot).

Az oltás idejére a forgalmat a tűzoltóság kérésére kellett leállítani, melyről a döntést a helyszínen lévő kárhely-parancsnok hozta meg, a MÁV-nak ilyenkor csak az utasításokat kell követni, a végrehajtást megtagadni csak üzembiztonsági okból lehet.

Az oltásra, és levonulásra szükséges időt megmondani a tűzoltóság nem tudja, de nem is nagyon próbálkozik tippelni, nem feladata.

Ilyen esetben késést bemondani nehéz, mert lehet 15 perc és eloltják meg komolyabbnak tűnik a dolog mint amilyen, de az is előfordulhat, hogy órákig elhúzódik.

Ilyen esetben a MÁV tájékoztatja a MÁV-Startot a kialakult helyzetről, s a hivatalos tájékoztató szöveget a Start határozza meg, MÁV helyi dolgozójának csak az adott szöveget lehet bemondania a hangosba.
Valamilyen ismeretlen üzletpolitikai okból a Start nem engedi a valóságot legjobban fedő "bizonytalan ideig szünetel a forgalom, vagy bizonytalan időt késik" szöveg bemondását az estek 90%-ban. Valószínűsíthető, hogy pont az miatt, mert az utasok többségének ez több órás üzemszünetet jelent, s nem azt, hogy akár 10 akár 60 perc múlva indulhat meg a forgalom, és nagy felháborodást keltene, ha elmegy busszal, s a vonat épp akkor gördül ki mégis.

A telefonban elhangzó tájékoztatás lehet, hogy felháborította, de hozzá tartozik a dologhoz, hogy jelenleg információval csak a MÁV-Direkt foglalkozik, az állomásokon ez megszűnt. Ne lepődjön meg senki, ha a hangnem közvetlenebb, mint egy hivatalos információs vonalon, hisz az adott telefonon nem ezért szokták keresni az ott dolgozót, nem feladata a tájékoztatás.

Mint a posztból kiderült, az utas a "megszokott vágányhoz ment le...", itt szólnék mindenkinek, hogy a 2008/2009-es menetrendben Kőbánya-Kispestről helyből induló vonatoknak technológiai okból, nem lehet állandó induló vágányt kijelölni, a megszokás legközelebb még gondot okozhat... ne mondja senki, hogy nem szóltam.

Arra kérdésre pedig, hogy "Ezt minden bizonnyal csak abban a pillanatban tudták meg… persze, akkor miért nem állt még be valamelyik vágányra a 18:06-os?!?!" a válasz egyszerű, a menetrend szerint 17.50-kor érkező vonatból fordulna vissza a 18.06-os vonat. Így valóban nem lehetett sem előbb tudni, sem beállítani az induló vonatot.

Remélem minden kérdésre sikerült válaszolni, s valamennyire fény derült rá, hogy nem szopatnia akar itt senki-senkit, csak egyszerűen ilyen lehetőségek vannak.

De minden bizonnyal fog kapni az illető egy gyönyörű hivatalos választ is, melyből sok minden ki fog derülni, csak az nem amit én leírtam...
Tisztelt Péter Csaba! A január 11-i levelemből kimaradt az alábbi, legfontosabb részlet: A 142-es vonal leépítése, 1. felvonás - Kocsiszám Sajnálattal tájékoztatom, hogy a lajosmizsei vonatok a továbbra is mindössze 4 kocsival járnak. Mint Ön is tudja, április 26-tól kezdtek…..
rp_bubu 2009.01.26 17:51:54
@maglew: Én a helyedben nem örülnék annyira, hogy a Nyugatiba mennek a vonatok. Eddig legalább azt megúszta a vonal, ha KöKi és Nyugati között történt valami, most már hiába diesel vontatású a vonal, elég egy Nyugatis felsővezeték szakadás és a lajosi is bent ragad... Nem beszélve a gázolásokról, sztájkokról amit eddig megúszott a vonal a sokat szidott Kőbánya-Kispestig való közlekedésnek hála.
Olvasónk annyira figyelmetlen volt, hogy a vonaton felejtette a bőröndjét. Segítséget kért a MÁV dolgozóitól, akik néhány telefon, és egy kis várakozás után előkerítették az eltűnt csomagot. Teljes történet alant:Üdv Mindenkinek!Hogy ne csak rosszat olvassunk nemzeti…..
rp_bubu 2009.01.21 21:44:47
@PistiKSK: Remélem csak ismerősöd jár oda, és csak a felét jegyezted meg annak amit mesélt tanulmányairól egy részeg este, és innen ez a baromság, mert ha oda jársz, és ezt sikerült összehoznod, jobb ha sóval hintik be a felszántott helyét a tanszéknek.

Üdv: egy végzett közlekedésmérnök
Tegnap délután az Érd-alsóról 13:54-kor induló Martonvásári vonattal mentem Kelenföldre. Leszállásnál vettem észre, hogy a WC-ből valami meghatározhatatlan eredetű és összetevőjű sárgás folyadék patak formájában csurdogál az ajtó felé: ..
rp_bubu 2009.01.20 09:55:31
@Sheldrake: "Annak az orcáját kellene beletunkolni, aki hagyta így elmenni a vonatot... "

Nem tudom, mit szólnál, ha ülsz a vonaton, majd indulás előtt közlik: "Tessék leszálni, nem indul a vonat, mert folyik valami a WC-ből, vagy mert szolgálat képtelen, mert a WC használhatatlan..."
Nagyobb lenne a felháborodás azt hiszem...
 ..
rp_bubu 2008.12.31 15:49:51
@kacsa!: Ahol elrendezik normálisan az asztalokat, virágot raknak ki, hogy szerény módon is, de barátságosabbá tegyenek valamit az utasoknak, nem hiszem, hogy sztrájkolna bárki is az állomáson.
Gaskó „kurvaanyád” István által vezetett sztrájkot az egyik utas már annyira megunta, hogy feltörte a szakszervezet weboldalát és bejelentette, vége a sztrájknak. A téves hírt természetesen már leszedték. A szakszervezet vezetői semmilyen kritikát nem viselnek el,…..
Nem kell engedni a sztrájkfenyegetésnek, bért emelni csak az elbocsátottak pénzéből szabad. Ferihegyen sztrájk van. Gaskó azzal fenyegetőzik, hogy a vasútnál is lesz sztrájk. Hogy messziről kezdjük, elfogadom, bár nem lelkesen, hogy a sztrájk, amely amúgy egyfajta…..
rp_bubu 2008.12.10 17:06:22
Gaben: "Érdekes módon a GYSEV az elsők között volt, aki a gazdasági visszaesés után létszámleépítést jelentett be, mondván csökkent a teljesítmény. A MÁVnál nem?

Ilyen biztos a munkavállalók helyzete, hogy megtehetik, hogy még követelőznek? Ilyen jól megy a MÁV-nak, hogy a dolgozói megtehetik, hogy kárt okozzanak neki?"

Pontosan, nem olyan könnyen pótolható mint egy robot pótló szalag melós. Vagy ha nem igényel komoly képesítést, akkor meg olyan szarul fizet, hogy azért nem találnak embert. Ilyenek a jegyvizsgálók, egyfolytában keresnek újakat, a legtöbbje 3 hónap után lelép, és kezdik előről, jó ha 20% marad az új felvételesek közül fél évnél tovább.


Gaben: "És sokan leírták már. Kell a részesedés a Cargo értékesítésből? OK. Miután befizették a részesedést abból az összegből, amit az állam beletett.
Fel kéne már ébredni a szocializmusból ""

Tévedésben vagy, a Cargo volt az egyetlen nyereséges ágazat, az hozta a pénzt, amíg engedve volt a kereszt finanszírozás, az pumpolta a pénzt a személyszállításba is.

Akik most sztrájkolnak, főként azok a kocsivizsgálók, akik a Starthoz kerültek a szétváláskor. Ugyan is míg az aki a Cargohoz került kapott a kiszervezés miatt kompenzációt, ő nem, pedig nem rajta múlt hova kerül, ugyan azt dolgozza.

Egyet mindenki elfelejt nagyrészt most a szarul fizetett jegyvizsgáló, kocsivizsgáló réteg sztrájkol, ők teszik ki a VDSZSZ tagjainak nagy részét. Ez most igazából MÁV-Start sztrák, és nem MÁV. Tudom, hogy kívülről, nehéz különbséget tenni, de legtöbben meg se próbálják. Ezért lesz megint az, hogy azokat a dolgozókat fogják inzultáni akik dolgoznak, teszik a dolguk duplán is a sztrájk alatt. Addig nem jutnak el az emberek, hogy "ha ott van a vonaton a vasutas, ha ott van azon az állomáson ahova érkeztem, akkor ő ugyebár dolgozik, különben én se értem volna ide vonattal..."
G.I. Joe februárban nemes célt tűzött ki maga elé, nevezetesen szerez a vasutasoknak fejenként 250 nettót meg visszamenőlegesen 10 százalékos béremelést stb. Azóta eltelt 10 hónap és ez alatt a 10 hónap alatt folyamatosan zsarolt egy országot minden következmény nélkül. Perzse a…..
Tisztelt Minisztérium! Tisztelt MÁV Start Zrt.!   Nyakunkon a menetrendváltás. Egy hónap és már nem úgy utazhatunk ahogyan eddig. Forgatom, olvasgatom a menetrendkönyvet, és elszörnyedve látom mi fog történni a 40. számú vasúti fővonalon.   Megszűnik a "pécsi…..
HL olvasónk nagyon felhúzta magát, amikor a hangos utastájékoztató rendszeren keresztül arról tájékoztatták, hogy a vonat amire vár, egyre többet késik. Felkereste az állomásfőnököt akivel elbeszélgetett, és több témában kikérte a véleményét: Hali!   Nem túl régen…..