Regisztráció Blogot indítok
Adatok
FeR1

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pár napja a Várban tett barangolásunkat az északi kapunál fejeztük be, induljunk most innen tovább. Nagy túrára készülünk, a tókör ugyanis 7,5 kilométer hosszú. Ez egyrészt azt jelenti, hogy készítsetek be ropit, mert hosszú poszt következik, rengeteg képet hoztam nektek,…..
Annyian annyiféleképp leírták, lerajzolták és filmre vitték, hogy miért jobb egy városnak, ha nem mindenki autóval jár - de ennél látványosabban talán még soha. A legszebb váltás, ahol a sofőrök alól eltűnnek az autók és egyszeriben láthatóvá válik, hányan foglalunk el…..
Egyre többen motoroznak (és bicikliznek), ami egy jó dolog. Egy nagyvárosban összehasonlíthatatlanul gyorsabban jutsz el A-ból B-be két keréken, mint bármilyen más módon. Autóval menni a dugók miatt nem lehet, a tömegközlekedés pedig lassú, és a külső kerületekben kiszámíthatatlan. A motorozás és a…..
A németországi Teutchenthalban, a 2013-as Nemzetek Krosszán mérheti össze tudását a világ legjobbjaival a magyar motokrossz-válogatott. A részvételhez szükség volt a rajongók támogatására is, akik anyagi támogatással segítették a szövetséget, hogy összejöhessen az…..
Egy brazil vidámpark közönsége, köztük nők és gyerekek is végignézték, ahogy egy motoros akrobata frontálisan ütközik egy autókötelék egyik tagjával, majd félpályányi repülés után földet ér, és nem mozdul. A szörnyű balesetről készült videó tanúsága szerint Denis…..
Franciaországban és Európa déli államaiban egyre hangosabb a társadalmi elégedetlenség, amely a motorosok számára életveszélyes szalagkorlátok ellen irányul. Már évtizedek ezelőtt megszületett a javaslat, amely egyszerűen megoldaná a balesetek esetén végtagcsonkoló fémcsíkok…..
FeR1 2011.11.28 09:40:29
@Hozzászólás ©:

Nagyon egysíkúan látod a dolgokat. Szerinted baleset mindig csak önhibából következik be. Nagyszerű.
Adott egy probléma. Egy közlekedésbiztonsági eszköz nem látja el megfelelően a feladatát. Ezt fejleszteni kéne, mert változnak az idők, a közlekedési szokások. Annak idején az autósok miatt került oda a korlát, rájuk lett kitalálva. Tehát nem a béna motorosok miatt kellett alkalmazni. Azonban egyre több lesz a béna motoros is, akiket az istenkirály átsodródó autós kolléga szorít le az útról, jobb esetben a padkára, rosszabb esetben, korlát alá, ha nem sikerül a gumis felét lent tartani a járműnek.
Vagy apró kavicsfelhordás miatt, olajfolt miatt megcsúszik a béna motoros, amit egy ügyes, "sohasemhibázó" autós hordott fel az út széléről, mert képtelen rendesen venni a kanyart, vagy folyatott el a közlekedésre alkalmatlan taligájából.
Igen, próbálok úgy közlekedni, hogy az ilyen helyzetek ne okozzanak meglepetést, mert előre számítok rá, de bármikor, bárkivel előfordul, hogy az elővigyázatosság nem segít, akkor pedig nem szeretném, hogy ezt bármelyik végtagom bánja.
Azt hozzá kell tenni, hogy még nekem sem kellett igénybe vennem soha az ilyen létesítményeket és eddig sikerült az úton tartani a járművet, tehát a jogsimat nyugodtan megtartom. De nem csapom be magamat, mert tudom, hogy én is emberből vagyok -tudom, tudom, hihetetlen, hogy nem marslakó motoros, hanem ember- éppen ezért benne van a pakliban a hiba lehetősége.
Sok százezer balesetmentes kilométert kívánok és azt, hogy leld örömödet a vezetésben!
FeR1 2011.11.28 10:05:10
@Hozzászólás ©:

Lehet, hogy elfogult vagyok, de többször kerültem balesetveszélyes helyzetbe autós kolléga miatt, mint motoros miatt, nem csak motorral. Hála az égnek, mindannyiszor sikerült kivédenem a helyzetet.
Azt is tudom, hogy azért van ez így, mert autósból jóval több rohangál az úton, mint motorosból, tehát nagyobb eséllyel okoznak balesetveszélyes szituációt. Lehet, hogy arányaiban több lenne a motoros által előidézett helyzet, de én nem statisztika-világban élek, hanem a valós helyzeteket élem át.
Igen is javít a túlélési esélyeken egy nagyobb felületű korlát, nem mindig szélsőségekben kell gondolkozni, normál tempóval sem csapódnál neki szívesen. Csak fuss neki teljes erőből és ugorj rá a korlátra. Nem kell nagy sebesség a sérüléshez.

Egyébként örülök, hogy szóba állsz velünk, egyszerű, hétköznapi emberekkel. Jó látni, hogy fentről, a tökéletesektől is van nyitás a gyarló, béna, hibázó embererek felé.
Még annyit csak, hogy milyen érzés kormánnyal a kézben, pedálokat taposva születni?
FeR1 2011.11.28 10:22:48
@Hozzászólás ©:

Senki nem mondta, hogy a padka rossz ötlet, szerintem is jobb, mint a korlát. Ha rajtam múlna, korlátot csak olyan helyre tennék, ahol ténylegesen megvéd, mondjuk egy szakadékba zuhanástól, de motorral csúszva, inkább legurulok a domboldalon vállalva azt, hogy egy fának csapódok, mint, hogy felszabdaljon vagy megcsonkítson a korlát.
Abban is egyetértek, hogy tudja kezelni az illető a vasat, ami alatta van. Én is így gondolom. Vezetni nem állampolgári kötelesség, nem kéne mindenkinek csinálni. Sokaknak problémát és nehézséget jelent, ők a veszély forrásai, nem kéne vezetniük mindenáron.
Biztonsági övet szoktál kapcsolni? Gondolom nem magad miatt, hanem más hibája miatt bekövetkező baleset súlyosságának a csökkentésére alkalmazod ezt az eszközt.
A technikai sportokban benne van a kiesés. Sőt, minden sportban előfordulhat, hogy más, a versenyzőn, a csapaton kívül álló okok miatt kell a versenyt feladni. Múlt héten vezető hír volt, hogy - az addigra már nyolcszoros világbajnok - Sebastien Loeb egy etapbaleset miatt feladni…..
Ön is ilyen képet lát maga előtt, ha egy modern, jól felszerelt szerelőműhelyre gondol? Nem? Pedig valahol ez a természetes – Koszticsák Szilárd képe megmutatja a motorkerékpár-szerelők utcáját az afganisztáni Baglán tartomány székhelye, Puli-Khumri külvárosában. Na,…..
FeR1 2011.05.24 10:59:06
@ColT:

Ahol a kép készült, az ott úgy van jól, ott ilyen a világ. De itthon vinnéd-e hasonló helyre a gépedet?:D
FeR1 2011.05.24 08:30:18
@Pallér:

Őszintén, nagy sebességű, nagy terhelésű manővereket mivel csinálnál szívesebben? Egy új alkatrészekből álló járgánnyal, vagy egy kikalapált, egyengetett gépezettel?
Amit régen kikalapáltak, kiegyengettek az autóknál, azt ma úgy hívják, hogy gyűrődőzóna és a többi. Szóval az egyszerű kalapálás és fényezés után pont nem ér semmit,mert az energiaelnyelő szerepe megszűnt létezni a kalapálásra okot adó történésben.
És igen, a tisztaság valamilyen szinten tükrözi az igényességet, és kis biztosítékot ad arra, hogy a főtengelycsapágyadat nem a porból, mocsokból dobják vissza a gépbe, hanem egy steril helyen tárolják a javítás alatt.
Csak legyen végre szerpentin, sóhajt a magyar. Unatkozik a hosszú egyeneseken, keresi a kanyarokat – a Mátra kátyús, a Pilis forgalmas, a Börzsönyben meg keskeny az aszfalt. Hova menjünk, ha van két napunk és rengeteget döntögetnénk a motort? Ha a Kofola is opció, akkor irány…..
Eleinte furcsának tűnt, de aztán rászoktam a köszöngetésre. Mármint a forgalomban. De elegem lett, leszokom róla. Vélemények az azonos című írásunkról...
FeR1 2011.05.04 08:51:15
@jujdejo:

Jújdejó neked, hogy egy e mercist megszólíthattál és most már tudja az egész világ -hála neked-, hogy akik bunkó módon közlekednek nyugati rendszámmal, azok elszármazott magyarok, vagy kelet-európaiak. Bárhol jársz a világon, nagyhangú, randalírozó, a szabályokra nagy ívben tevő csapattal találkozol, 80% az esélye, hogy németül óbégat. És nem, nem második generációs török munkás, hanem szőke, kéxemű, "árja" német.
FeR1 2011.05.04 08:56:19
@navan:

De jó lenne, ha így lenne. Aztán mégis vannak balesetek? Mégsem tökéletesek? Most mi lesz velünk?:'( Pedig én már annyira szerettem volna majmolni a Nagy Nyugatot...most az egész napom szomroú lesz:(

Mindjárt jön jujdejo és megmondja a frankót, hogy a németeknél történő baleseteket a a kivándorolt magyarok/románok/egyebek okozzák, és a tökéletes árja faj elszenvedi az ostoba, bunkó és agresszív, közép és kelet európai népek habitusát.
FeR1 2011.05.04 09:01:25
@Shadowbull:
Akkor pontosítok. Nem kifejezetten a német rendszámra gondolok, hanem a sokat ajnározott nyugati rendszámokra. Holland, francia, belga, stb.
Tabu volt a motorozás a családomban. Valamelyik távoli ősöm még a háború előtt zakózott egy nagyot bőrsisakban, és ottmaradt, ami egy évszázadra megbélyegezte a famíliában a kétkerekű közlekedést. Ezért gyerekkoromtól fogva mindig eltakarták a szememet, ha megláttam…..