Regisztráció Blogot indítok
Adatok
AMadam

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mai Égéstér-adásunk kommentposztja.Direktlink a letöltéshez...
AMadam 2013.10.31 18:38:42
@nyikk: Nagyjából ez is van meghatározva a gyári ajánlásoknál pl a 2007es VW 1.9 PDTDi motornak 15percet javasolnak autópályán 130km/h sebességnél 5.ben ~3000f/min 90km/h 4.ben, Benzinesnél nyilván ha a fordulatszám arányt nézzük amikor egy dízel max forog 5500at és 3000et ajánlanak minimum akkor egy benzinesnek ami 7000et forog maximum akkor a ~4000f/perc minimum ajánlott
Az Égéstér 81. adásának kommentposztja. Direktlink a letöltéshez...
AMadam 2013.08.12 11:34:38
Részecske szűrővel kapcsolatban had fűzzek hozzá egy gondolatot adott egy 9m-s autó, márkát nem mondok, újkorától(2009) márkaszervizbe hordták 270e km-t futott eljött a részecskeszűrő csere ideje, a márkaszerviz 850e Ft-os ár ajánlatot adott az autó jelen értékének kicsit kevesebb mint az 1/3-a csak a szerviz. Egy másik márkaszerviz hajlandó volt beszerezni az alkatrészt és beépítették ahova eredetileg hordták így megúszták ~400e-ből, majd mentek az autóval ami folyamatosan regenerálta az új szűrőt, a márkaszerviz nem tudott mit csinálni az autóval hiába ütötték ki a hibatárolót, nézték a porlasztókat minden rendben volt, azt mondták típushiba, el telt így 1-2hónap 25e-km és szét égett részecskeszűrő betétje, márkaszerviz széttette a kezét típus hiba nem tudnak vele mit csinálni de nem fizetnek nem szerelnek ingyen?! Ha ilyenek vannak akkor, hogy a bánatba ne lenne részecskeszűrő kiiktatás ami 100e 1x és soha többet nem lesz gondod vele? Mert a vizsgán azokat az értékeket nem méri senki amit a részecskeszűrő javít... amúgy arról volt egy cikketek régebben(Csikos Zs. írta), hogy mennyivel károsabb egy modern dízel motor az 1600baros porlasztási nyomásával meg a részecske szűrőjével mint egy füstölő régi mert hiába nem látjuk a kormot a régit még az ember természetes szűrő rendszere kitudja szűrni a nagyobb szemcseméret miatt, addig az újak részecskéi akadály mentesen jutnak el a tüdőig, véráramig. Az egész DPF szűrős buziskodás semmi csak a probléma elkendőzése ha nem látjuk nem fáj... pedig igazából sokkal jobban fáj. Azt a részét támogatom Novoth Tibor gondolatmenetének hogy a lefingott 2007-es Mondeo ami úgy füstöl, hogy nem lehet tőle látni szedjék ki nézzék meg csináltassák meg az emberrel de ha egy Modern dízelből kiszeded a DPF szűrőt akkor az nem füstöl úgy hogy ne mondanád rá egy dízel motornál ha nyomod neki ez ne lenne normális csak ehhez az is kell, hogy Sanyesz ne chippelje szét a bokorban...
A helyzet sajnos az, hogy nem csak karban nem tudjuk tartani a gépeket de sokszor fel sem fogjuk, hogy megvenni a legkönnyebb. Aztán a feketeleves. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
AMadam 2013.06.12 10:36:58
Hasonló helyzet alakult ki az egyik barátommal is 1.5 dci Clio a történet úgy nézett ki, hogy kb 5 éve van nála az autó 80e km-rel vették most van benne 180e amíg itthon lakott addig anyukája vitte szervizbe amint elköltözött Pestre, azóta állítólag ő is vitte aztán úgy alakult, hogy ki küldte a cége Luxembourgba dolgozni, "viszem az autót is" hangzott a felkiáltás, előtte nem sokkal megtört egy A3-ast mert nem tudott megállni már ez gyanús volt de lehet csak elnézte aztán mikor ő kiment Luxemburg-ba, kedves mama megkapta a parancsot hozza le a kocsit Pestről mikor hazaért remegő hangon hívott, hogy életveszélyes az autó és ezzel neki kéne kivezetnie Lux-ba meg kellene nézni a következők derültek ki a próba kör után/alatt:
- Az autó úgy kóválygott az úton mint mi egy amsterdami éjszaka után
- A fékek nem koptak teljesen vasig ellenben a felület nagyjából 30-40% fogtak, de legalább kiderült miért nem tudott megállni az A3-as mögött
- A kuplungja úgy zörgött járómotornál, mintha vasat kalapálnál (ebben még nincs kettőstömegű lk.)
- Ragad a váltó
Ezekről szóltam az úriembernek ő meglepődve válaszolta, hogy pedig az autónak semmi baja nagyon fasza :DD de akkor csináljuk meg amit kell úgyis sokáig nem akarja szerelőhöz vinni pénz nem számít felkiáltással (soha nem látott még szervizt belülről se óradíjat).
Amik cserélve lettek röviden mert menthetetlenek voltak ill. muszáj volt
- A vezérlés még a gyári volt gyári szíjjal 180e km-nél!
- Az összes fék tárcsa+betét
- Gömbfejek, kutyacsontok, szilentek-re úgy egyeztünk meg hogy ha jön haza miután hallotta a következő tételeket
- Kuplungtárcsa+szerkezet (kuplungtárcsa központosító bordás gyűrűje elszabadult és azért kalapált a kuplung ha nem volt feszítve mert úgy imbolygott, képzeljetek el egy kiegyensúlyozatlan kereket az mennyire rázza a kormányt...)
- A Váltóból hiányzott 2 literolaj
- Aztán kiderült miután összelett rakva az új kuplunggal, hogy szét verte a nyelestengely csapágyait motorfékezés után morgott a váltó
- A generátor az Ütközésnél kapott egy kicsit így tengely meggörbült azt is cserélni kellett volna de

Napi kontakt volt a tulajjal és csak az anyag költség több volt mint amire ő számított pedig mivel baráti alapon kapott mindent így a webshop árból -40% szóval kifutottunk a pénzből mi legyen mi legyen a generátor és a kuplung között vacilláltunk, a generátorral még így elmegy egy darabig a kuplung lehet szétesik félúton így utóbbi lett cserélve a váltó csapágyai nem, forrás hiány miatt... mindenre 3nap volt mert indulnia kellett az autónak.
Ki ment az autó rendben letekert ~1300km hiba nélkül, megkapta, használta 1 hétig ilyen jó még soha nem volt jött a telefon etc. majd párnap múlva hív, hogy gáz van itt van Belgiumban az autópályán és kalapál a motorban valami szalag meg lógnak ki belőle szálak, csak a generátorét láthatja, mást nem tudtam neki mondani fűzzék ki a szálakat vágják le megtették haza autóztak vele 130km-t mi legyen, vidd be egy általános szervizbe cseréltesd ki a generátor szíjat+a feszítőt bevitte... a Renault-hoz... ott azt mondták hogy beforgácsolódott generátor szíjból gumi törmelék a vezérműszíjhoz és teljes vezérlés csere! Mert azt nem lehet kitakarítani, persze ha nem akarom... +generátor szíj mondtam vigye el máshova és cseréltessen szíjfeszítőt is, mert le akarják húzni hajthatatlan volt azt mondták neki nem lehet beindítani az autót mert azonnal tönkre megy hangsúlyozom 130km-t gond nélkül 100km/h-val haza ment a kocsi... de 5km-t 50-el egy másik szervizig nem bír ki... érdekes. Kicserélték az 1300km-res új vezérlést, állítólag... kapott új generátor szíjat+ feszítőt 1000€ volt... ment 1 hétig az autó aztán megmakkant elektromos hiba miatt, most ott áll az autó.. visszatérve a generátorra ott arra jutottam hogy a lógó generátor tengely+a fáradt szíjfeszítő az új szíjjal ami ugye sokkal merevebb még mint egy "betört" használt +Luxemburgban sokkal hidegebb volt mint nálunk tovább merevedett nagy gázra egyszerűen leugrott a szíj..

A szerelés alatt a következő aranyköpés hangzott el a drága barátomtól
"Mennyi ideig nem fog biztosan elromlani?!"
Ha ezt megtudnám jósolni akkor a lottó számokat is előre tudnám valószínűleg :D
Sajnos minden második autó tulaj ilyen talán a jogosítvány műszaki oktatásánál van a hiba még mindig a karburátoros autókat oktatják ahelyett ,hogy bele nevelnék az emberekbe, hogy figyeljenek az autójukra vigyék átnézetni időszakosan, de ameddig a fogorvoshoz nem járunk kontrollra magunk miatt, akkor egy tárgy miatt mikor fogunk... csak ha már nagy a baj vagy még akkor se..
A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt…..
AMadam 2011.08.14 22:08:08
@vasvizsla: Hengerfej problémával nem nagyon találkoztunk mert ahogy hozzánk került kicseréltük normális fémre ( terhelés nélkül 82fok terhelve fel megy 90-95re ezt kb 150nél éri el dombnak felfelé) , turbólyuk engem nem igazán zavar a miénk 1800tól szépen lépeget ha meg városban közlekedünk én nem nagyon szoktam tovább pörgetni 1700nál kényelmesen tartható vele Pest, Győr egyaránt bécsi felé az emelkedő se okozott különösebb problémát ,van egy japán dízel a családban jók azok is ;)