Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hotyhogy

0 bejegyzést írt és 158 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Posztunk alanya akár még rossz ember is lehet, mert a virágokat egészen biztosan nem szereti. Meg az oszlopokat se nagyon. Viktor fotózott, adatrögzített, leleplezett. Pusztuljon a férgese! Aki meg már unja a régi virágait, még most hívja a lenti számot, amíg pár év múlva le nem…..
autózz! Babakocsis népnevelő 2011.04.03 09:37:00
Lehet, hogy a mai poszt kicsit polgárpukkasztó lesz, és egymás torkának fogtok ugrani, de előre is kérek mindenkit, hogy a politizálást próbáljuk meg elkerülni, illetve egymás felmenőit se emlegessük nem megfelelő jelzőkkel párosítva. Dummy egy érdekes gondolkodásmóddal bíró…..
Hotyhogy 2011.04.04 16:02:15
@sbronzo: Hát, küzdhetsz a szabályok megváltoztatásákért a demokratikus csatornákon át. De én azt hiszem, hogy többen küzdenének a megtartásukért, és az utóbbiak győznének.

Az én szemszögemből szerencsére a jelen szabály terjed a haladó világban, s az most már Magyarországra is eljutott.

Miért is kellene azt a fejlődést vissza fordítani, és vissza hozni megint azt a régi embertelen megalázást amit a zebrák szélén várakozó gyalogosok éltek át?

Eleget vigyáztak, és eleget vártak, mert lábukat letéve sem álltak meg a veszedelmes tulkok, akik sokuk valóságos bűnözők.

Gyilkossági kísérleteikkel dudálva rágyorsítottak, kicselezték, kikerülték, még a szembe jövő sávba a záróvonalon is áttérve sokszor, a szabályos gyalogost.

Ez nem kell ma már a kultúrált Európában. Talán ezt szeretik az elszegényedett bandita országokban, ahol borostás, cigaretta szagú, iszákos, csapzott férfiak, géppisztolyt ropogtatva, kurjongatva robognak az erős, hörgő autóikon.

De olyan helyeken nem virágzik föl a nép, és ez éppen őtőlük, őmiattuk van úgy.

A vasúti kereszteződésekrnek is megvan a szabályuk, és szerintem azok ésszerűek. Ezért én nem szólalok fel azok megváltoztatásáért.
Hotyhogy 2011.04.04 16:29:44
@sbronzo: Svájc, Anglia, Svédország, többek között. Mindezeken a helyeken egy szelíd és szabály tisztelő többség él együtt mindenkivel, saját maguk alkotta jó szabályaik szerint.

S az autósok mindezen a helyeken megállnak a zebráknál mert ráérnek, nem rohannak, és nem akarnak gyalogos felelősséget meg hasonlókat. Ők felelősség teljes emberek tudnak lenni.

És gazdag polgáraik is gazdag országaiknak, és nem kell hangos berregéssel meg sebességgel tettetni emberi értékeiket. Ez virágzó kultúra, és ez majd addig tart, amíg csak úri emberek születnek és nevelődnek.
Hotyhogy 2011.04.04 17:29:21
@sbronzo: Az a sok rossz életű ember akik a fejlett országokban élnek, nem képviselik az átlagos, hasznos foglalkozású és komfortban élő, többségi tisztességes polgárt.

Az átlag polgár a fejlett országokban igenis dolgozni is és szaporodni is képes. Sok gyermekeiket jó módban iskoláztatják és nevelik, és mérsékelten bőséges vagyonuk általában nem tolvajlásból ered, hanem munkából.

A bűnözés és a társadalmi bajok sajnos mindenhol előfordulnak, és azok ellen minden rendes ember küzd.

Az eltorzult értékrendek is sajnos felháborítóak, ahogy kábítószerező bevándorlók elnéző kezeléséről írsz a gyorshajtással szembe állítva. Mindezt a torzulást együtt kellene a kérdéses országok lakosságainak megoldaniuk maguknak.

Én úgy gondolom, hogy mind a három példa városod messze rendesebb és emberibb és kultúráltabb, mint a mai Budapest. És Budapest ma nagy részben éppen azért elmaradott, mert rengeteg benne a rendetlen autós.

A zebra és parkolás szabályait általában felrúgják, és gyorsan hajtanak, és muján kitörnek majdnem minden oszlopot.

Az ismerősöd viszont jobb, ha vigyáz Skóciában, mert a skót futball huligánok is pont olyan vademberek, akik a társadalom nemkívánatos rémei. :D

Vajon milyen gyilkosság tanúja volt, hol és mikor, ő Londonban? Én úgy gondolnám, hogy balhék meg lövöldözések miatt előbb menekülne el egy ember Budapestről mint Londonból.

Minden esetre a budapesti zebrák nem olyan biztonságosak, mint a londoniak.
Múlt heti szabálytalan illetve vitatott parkolásokat taglaló képes posztunk után több levelet, képet is kaptunk a témában. Az egyik ilyen amatőr története, aki másodiknak ért a lámpához, de az előtte levő úgy gondolta, hogy nem(csak) a piros miatt állt meg. Az, hogy mások is…..
Hotyhogy 2011.04.04 12:20:23
@horex: Én nem csak abban látom egy rendes rendőrség munkáját, hogy az a közúti rendetlenkedőket megregulázza.

Természetesen a bűnüldözés is a dolguk lenne, elfogni minden rablót és gyilkost és tolvajt meg szélhámost. Bele értve ebbe minden korrupt csaló tolvaj politikust is, szóval minden bűnözőt.

A felderítés minden alkalmas eszközzel történjen. Ugyan mi baj lehetne az alkalmazott kamerákkal meg műszerekkel, meg a bizonyítékos lakossági bűn bejelentésekkel?

Minden eszközzel teremtsen magának törvényt és rendet az arra érdemes lakosság. Ne legyen az a térség önkényes vadállatok élettere, hanem egy rendszerető, tisztességes és békés, gyarapodó, kultúrált társadalomnak az élettere.
Már előre félek, mert ezért a levélért darabokra fogjátok tépni a posztolót. Azonban talán mindenkinek tanulságos lehet, mert én is estem már bele hasonló szituációba, volt hogy vétkesként, volt, hogy elszenvedőként. Íme K.G. története...Én is küldök egy történetet, mert…..
Szabálytalan és bunkó parkolásos képekről volt már több poszt is, de a téma kifogyhatatlan. Most két olvasónk képeit osztom meg veletek. Az egyik jól példázza, hogy vannak, akiknek határok nem léteznek (itt a szó szoros értelmében a szlovák rendszámmal is visszaélve). Ezt a…..
Hotyhogy 2011.04.03 10:44:37
Sajnos időnként előfordulnak olyan figurák az utakon, akik valahogy nem veszik tudomásul, hogy nem egyedüli résztvevői a forgalomnak. Beatrix történetében is egy ilyen autós a másik szereplő, tényleg szerencse, hogy nem történt baleset. Talán egyetérthetünk abban, hogy a 6-os út…..
Hotyhogy 2011.03.30 21:05:29
@Spiritmonger: A védekező vezetés lényegében ügyes kockázat csökkentés a kedvezőtlen viszonyok és mások véletlen hibái ellen. S annak alkalmazása természetesen jó is és kell is.

Azonban ne értsük félre a védekezés fogalmát, és ne akarjuk eltiltani örökre a vezetéstől azt, aki ezt a védekezést nem bűnös rossztevők ellen értelmezi. Ne legyen már kötelező az a fajta önvédelem amire itt utalni látszol.

Mások szánt szándékú gyorshajtásos szabályszegése ellen, vagy akaratos piroson átrongyolása ellen például, ne tegyük kötelezővé a másik közlekedőnek az ezeket kivédő fogások elsajátítását. S ugyan mik is volnának ezek a fogások?

Hanem inkább a rossztevőnek tegyük kötelezővé az ő rossz vezetésének elhagyását, és őt tiltsuk örökre el a vezetéstől, ha arra nem képes.

Természetesen nem kell ledermednie senkinek. De aki meglepődik egy bűnös gyorshajtó nagy túlsebességétől ott ahol az nincs megengedve, az ledermedhet.

Hiszen az is ledermedhet ijedtségében, aki előtt elővesznek egy gépfegyvert és lövöldöznek vele ott, ahol ez nincs megengedve és nem szokásos, és váratlan.

Ahol olyan nagy közúti jármű sebesség vagy fegyveres erőfitogtatás megengedett, senkinek nem kell meglepődnie, és jó is, ha ügyesen felméri és elhárítja az ezekből fenyegető veszélyt.

Szóval, ha te ilyen helyeken mész gyakran 180-200 kmh-val, és mások meg 250-300 kmh-val, és mindannyian szabályosan és megengedetten is, akkor légy is valóban ügyes, és az a jó ha sem te, sem körülötted mások nem lepődnek meg és nem ejtenek hibát.

Remélem, hogy sehol nem mész a megengedettnél nagyobb sebességekkel. Mert ha úgy teszel, akkor te nem vagy jó vezető, nem hogy még jó védekező vezető is.

Az olyan pont ellentétesen, támadó, veszélyetető vezetés. Ne mondja meg már egy támadó nekem, hogy legyek ügyes és védekezzek az ő támadása ellen, mert ha nem tudok, akkor engem el kell távolítani. Ez nyers erőszak.

Az "arra való a tükör", meg "csak ezt kell tenni meg csak azt", az olyan egy egyszerűsített, szegényes magyarázat, lásd be.

Ott áll egy rock zenekar dob szettje, meg két dobverő hozzá, és csak pergetni kell, viharosan egy percekig tartó észbontó szólót. Cintányérok, lüktető lábdob, villámgyors futamok, megbabonázó virtuozitás. Mi lenne abban is a bonyolult?! :D
Hotyhogy 2011.03.31 20:06:10
@sbronzo: Na, ez egy frappáns válasz! :D De tudjuk, hogy sajnos sok a Jani, akik csak a padlógázhoz értenek, és rengeteg tragédiát okoznak bűnös, szabálytalan gyorshajtásukkal. Lásd Lánglovagok.

Szóval, szerintem fontosabb és egyszerűbb is csak a törvény betartásának szükségességét hirdetni, mint az "ügyes" törvényszegés szükségét.

Sem ügyes, sem ügyetlen törvényszegésre nincs szüksége egy jó társadalomnak.
Hotyhogy 2011.04.01 05:57:09
@titan: Ha ott a pont, akkor ez a pont is ott kell legyen:

Az ittasan vezetőnek is olyan képességekkel kell rendelkeznie, hogy tudjon vigyázni és ne okozzon balesetet. Mindig fel legyen készülve, hogy elháríthassa azt.

Ha ezzel a plusz képességgel nem rendelkezik, akkor a szeszvedelés képességével se rendelkezzen!

Mivel a részeges vezető tér el a meghatározott keretektől, ezért neki kell megoldania a helyzetet mindenféle hőbörgés nélkül. De természetesen csak akkor, ha a veszélyes helyzet kialakulásában az ő ittassága szerepet játszik.

Tehát úgy látszik, hogy részegen is vezethetünk, ami ugyan tilos, de sebaj, minden rendben lesz ha vigyázunk. :D
Reggelre egy kis képes-táblás poszt következik, vagyis mennyire nem figyelnek oda, amikor táblákat kitesznek vagy kint hagynak. Az első fotót Sam. Joe készítette a pesti belvárosban. Itt valószínűleg arról lehet szó, hogy a Gerlóczy utcát kétirányúsították, de kint maradt a…..
Hotyhogy 2011.03.31 21:19:52
@SÜN: Véletlenül fönnhagyott áttetsző lencsesapkával. Az olyan, mint a régi Globus mustár teteje. :D
autózz! Resti - off topic 2011.03.05 18:20:00
Kivételesen még nem szakadt be a talponálló, de már lassan időszerű lesz, ezt megelőzve új helyet nyitottam a kötetlen eszmecseréhez, tessék ezt is megtölteni! ..
Hotyhogy 2011.03.28 22:25:32
@sbronzo: Köszi szépen! Igazából én is az erős és tágas autókat szeretem. Az erő pedig a fürge gyorsuláshoz kell, de az nálam nem csikorgó meg füstölgő kerekekkel, meg nem szabálytalanul nagy sebességre való gyorsulás. :)

Gyönge láncszemnek bizony nem jó lenni. És javaslatod gyakorlatias, ám nem kellene ennek úgy lennie. Egy biciklivel, védtelenül is képesnek kellene lennünk közlekedő társaink által mindenkor óvva, hogy túléljünk.

De látom, egyes térségekben, a gyakorlatban előforduló nagyobb és rendkívüli sebességeknél, jó páncélozott gépjárműben utazni. Igazából gondolkodtam is már busz vagy teherautó nagyságú és magasságú autót vezetni ilyen helyeken.

Talán Krazt, amit nem tol könnyen meg a hátulról belém rohanó!

Igazad van, és természetesen jó éreznünk, hol van az autónk eleje, és nem feltétlenül szükséges azt látnunk. A tangóharmonikás is csak úgy nyomkodhatja a basszust! :)))
Időnként előfordul, hogy elromlik egy közlekedési lámpa, és rendőr hiányában a közlekedők ilyenkor a szabályok ellenére eldöntik, mennek vagy maradnak. A szóban forgó lámpánál már én is jártam hasonlóan és megállapítottam, hogy biztos szellemvillamos érkezik, de akkor kb.…..
Hotyhogy 2011.03.27 14:04:46
@sbronzo: Neked hány pontot adnék? Hű... :)

Távdiagnózisom, mint a telefon doktoré, nem láttamban és csak a meghallgatásra, téves lehet. Úgy érzem, hogy neked már több pontot kellene adnom, de azért nem tízet, vagy nem is közel tízet.

Viszont nem akarom, hogy ti ketten itt most meg azon versengjetek, hogy melyikőtöké a nagyobb negatív dicsőség. Úgy hogy te is ötöt kapsz. Tudod, mint a családi tévé vetélkedőn a szomorú elrontott agyag csuporra is annyit ad jó szívből a meghívott fazekasmester. ;)))

Egy logikai finom pontot elemezzünk ki. A piros tilos, és merev szabály betartásunkkal annak tilalma alatt, a biztonság oldalán maradhatunk.

A pirossal szemben a zöld ellen fogalma, vagyis a tilos ellen fogalma itt nem az, hogy "kell", hanem az, hogy "szabad", "lehet". Egy bizonyos asszimmetria fekszik tehát ott mélyen a lényegben.

A zöldnél, bár ez nem széleskörűen hírdetett dolog, figyelhetünk, körül is tekinthetünk, és ez bizony hasznos dolog. Éppen azért hasznos, mert azzal is kivédhetjük a sazbálysértők, például a piroson áthaladók minket való veszélyeztetését.

Látod, a bizalmi elv is meggyengül, méghozzá éppen a sok szabálysértés miatt. Ha csökkenne a szabálysértések előfordulása, akkor azzal együtt növekedhetne a bizalom is, és úgy a zöld jelzés biztonsága.

Ez minden közlekedőnek az együttes felelőssége és egyben érdeke is, hogy a bizalom megerősödjék közöttük, hiszen az is hozzájárul egy gördülékenyebb és biztonságosabb forgalomhoz a közlekedésükben.
Hotyhogy 2011.03.27 15:56:17
@sbronzo: Köszönöm én is a választ, és az öt pontot pedig szívesen. Egy őszinte ember vagy.

Amikor egy tilos jelzés számunkra rejtetten fals, akkor annak a tilalomnak engedelmeskedve sem lehet baj. De ha balul ítélünk a szabályunk elkerülésével, akkor baj lehet.

Ez a biztonságos meghibásodás elve. Egy betörés riasztó is meghibásodhat, és úgy riaszthat minket. Mi nem tudhatjuk, hogy hamisan riaszt e éppen akkor, vagy valódi betörést jelez. Helyes tehát esetleg tévedve, de még akkor is a biztonság oldalán maradva, valósnak, érvényesnek tekintenünk a riasztást, és betörést feltételeznünk minden riasztáskor.

Ezen megbúvó elv miatt a tilos jelzés tökéletes, hiszen a biztonságos állapotba billenve hibásodhat mindig csak meg a tervezett rendszer.

Az emberi tényező révén azonban tökéletlenné válik a gyakorlatban ez az ideális felállás. Mert az ember lutrizik. S a tilos jelzés lutriján, már ha azon mi játszunk, mindig nagyobb esélyünk van veszíteni, mint a szabad jelzésén.

Igazad van, nem reagáltam a figyelemre. Nem követtem mostanában a fejleményeket, de tudomásom van már régtől fogva törvényi és technikai dolgokról, amik a vezetők figyelmét érintik.

Hivatásos gépjárművezetők munkaóráinak fejlett szabályozása az egyik ilyen törvényi terület. Alvásuk, levezetett műszakjuk, mind lényeges tényező a figyelemhez.

Fejlesztés alatt vannak már álmosság vagy koncentráció érzékelő és beavatkozó rendszerek is. Például szem mozgás vagy parányi vezetési ismérvek fedélzeti számítógépes kielemzése a néhány alapelv többek között, amelyeken ezek működnek. Hamari elterjedésüket én csak remélem.

És igazad van, a figyelmetlenség is egy másik front, amin a rendes közlekedésért küzdeni kell. S azért minden fronton küzdeni kell.

A Lánglovagok egyik esetét olvastam, és ott egy szerencsétlen motorkerékpáros élversenyző halt meg tragikusan, egy nagy teljesítményű autót túl gyorsan vezetve. Felesége súlyos sérülésekkel élte túl ezt a tragédiát.

Elképzeltem, hogy az a fiatalember, életerősen és kiváló reflexekkel, hivatásosan nagy sebességhez szokottan és nagy vezetési rutinnal, ott mégis elhúnyt az ő rendetlen és esztelen közúti gyorshajtása következtében.

És sérülést, bántalmat és gyászt okozott szerettének is, aki ott ült mellette és bízott benne. Évekig tartó ügyes fennmaradása egy pillanat alatt bevégződött, és a rutin meg minden értékes tehetség ami rendes versenyre rendeltetett, egy bűnös pillanatában gyásszá vált.

Nehéz bíznunk mások kikért képességében. Még látva is nehéz, nem még hogy vakon. Az, hogy még senkinek nem volt dolga a te gyorshajtásoddal, nem jelenti azt, hogy még nem lehet. De legyen szerencséd, és valóban ne legyen dolga azzal soha, én azt kívánom.
Hotyhogy 2011.03.27 17:21:25
@"streetfighter": Szívesen az 5 pontot. Ami, ne tévedjünk, még nem egyenértékű azzal az iskolai 5-össel! ;)

"Magadat hányasra értékeled?"

Én tudom, hogy nem vezetek jól, és ezért nem is vezetek magam. Amikor én autózom, akkor megbízott személyek vezetnek, akik szükség szerűen a legbiztonságosabb, az alap 1 pontot kapják meg tőlem.

Hát nézd ezt a bolondos pontozást akkor úgy, mint a műkorcsolyánál. Elképzeled, hogy ott azok a múmiák maguk meg tudnak csinálni egy pirulettet? ;DDD
Volt már több poszt is olyan esetekről, amikor valaki tudomása szerint szabályosan parkolt le, mégis megbüntették, mert időközben odatették vagy kifordították az addig nem látható tiltó táblát. Balázs is így járt, érthetően nem akarja annyiban hagyni, sőt annak szeretne…..
Hotyhogy 2011.03.26 16:44:51
Először is, a tábla forgatásos kezelést ügyetlennek, kezdetlegesnek tartom. Ez a rendszer már eleve magában hordozza a homályos értelmezések lehetőségét.

Az nem tiszta, hogy hány fokban kell álljon, és mihez viszonyítva, ott egy kifordítással érvénytelenné rendelni szándékozott tábla.

Kilencven fok és egy másodperc? Mihez mérve? Vagy Nulla fok, plusz mínusz két perc? Megint, mihez mérve? Mekkora a tűrés?

Az első kérdés ennél a primitív és szegényes fölállásnál ez: Jogszerű és szabályos ez így?

Én nem hiszem azt, hogy ez egy hivatalosan szabályokba foglalt módszer. Azt hiszem inkább, hogy ez valakik kitalációja, amilyen például tutyi vécés néniké is:

Százötven forint, és tessék, itt van két szürke, gyűrött krepto ív. S ezért a díjért előbb le is húzhatod te magad az előtted lévő otthagyott szarát.

Másodszor pedig gyanítható valóban a rosszalkodás, a csalás. Egy becstelen banda, talán éppen a fenti vécés nénik szeretői, akarhatják kicsalni a gyanútlan és ártatlan parkolókból a pénzüket.

Javaslatom az, hogy meg kellene hivatalos forrásokból tudni az előírt és most érvényes, helyes és szabályos tábla kezelés módját. Része annak bármilyen kifordításuk is?

Ha nem, akkor helyből veszít minden kizsaroló. Ha igen, akkor azon az ócska módszeren azonnal javítani kell.

Minden rendes államban vagy tábla leszerelés, vagy azoknak alkalmas zsákos eltakarása a tiszta mód. Ennek átvételét kellene szorgalmazniuk a sérelmezetteknek.
Hotyhogy 2011.03.27 14:09:00
@Onlinepénz: Lehet ezt elforgatott táblákkal űzni? Szeretnék online pénzt keresni és elforgatni táblákat az egeremmel. Online. :D
autózz! Mit lehet tenni? 2011.03.27 09:28:00
Vasárnapra csak egy könnyed posztot kaptok, gyorsan átfutható értelmezhető. MrPrakti nem tartja jogosnak a büntetését amit kapott és hozzátok fordul ötletekért. Én sajnos nem vagyok olyan jártas a paragrafusokban, úgyhogy próbáljatok Ti hasznos tanácsokat adni Neki.Üdvözletem!…..
Hotyhogy 2011.03.27 10:41:16
Nem lehet kizárni azt, hogy ezt a térségben viszonylag újdonságnak számító technológiát az üzemeltetői túlságosan nyersen és kifinomulatlanul alkalmazzák.

Egy gumibotos őrmester nézheti át a képeket, és ami neki piros, az piros, és amily piros alatt amilyen autó éppen halad, az neki pirosba hajtott bele és kész. Egyszerűsége, mint szerszáma, a gumibot egyszerűsége.

Az ő hibáján kívül aztán még a rendszer telepítői se hangolhatták össze helyesen azt, mindenhol szabályos beállítású lámpákkal. Lehet, hogy valahány lámpa időzítése a sárga fény tartamára teljesen ésszerűtlenül rövid.

Mindezen lehetséges rossz alkalmazás és abból származó igazságtalan eredmény ellen tenni kellene.

Ám amit minden egyes közlekedő képes lenne időközben tenni maga, az a még elővigyázatosabb vezetése, sejtve a kegyetlen valóságot, hogy egy kemény ököl igazságtalanul is lecsaphat őrá.

Tehát mindenki közelítse meg a forgalmi lámpát arra számítva, hogy az bármikor sárgára válthat, és az a sárga pedig bármily rövid idő alatt kialudhat és kigyullad a piros.

Olyan tüzetes állandó figyelemmel a lámpára, és szükségesen lassú sebesség mellett, a sárga megjelenésekor azonnal próbáljon dönteni.

Döntése azonban hajoljék mindig első sorban az azonnali fékezés és megállás felé. Ez legyen beidegződött alap választása a sárga észlelésekor. Ettől csak akkor térjen el, és akkor haladjon tovább, ha bizonyos arról, hogy nem tudna már a lámpa vonala előtt megállni.

Itt nagyon fontos hangsúlyozni azt, hogy a sárgánál ne az legyen a vezető rosszul beidegződött, saját ösztönös sürgetése magának, hogy még átmegy, és hogy csak bele kell taposni a gázba.

Hanem az legyen beidegződve nála, hogy azonnal meg kell állni, és igen, legtöbbször lehet, csak a fékre kell lépni és nem a gázra.

A sárga jeletse tehát azt, hogy szépen biztonságosan megállunk, mert most nem mi jövünk, hanem a kereszt forgalom. Megállunk mert rá is érünk. Nem rohanunk, mert a rohanás veszélyes.

A sárga ne jelentse azt, amit régóta az bizonyosan sokaknak jelent, hogy "Baszki, mingyár piros lesz. Beletaposok, hogy még átérjek. Sietek. Nem érek én itt rá tökölni. Asse baj ha pirosba is megyek kicsit. A kereszt forgalom úgyse indul azonnal. Tehát ez biztonságos."

Egy kultúrális megváltozás szükséges az autós társadalomnak ott, ahol ilyen elferdült ideológiával szokott rossz vezetéséhez a többség.

A sárga fő és leggyakrabban úgy értelmezni szükséges jelentése: Azonnal lassíts és állj meg!
Hotyhogy 2011.03.27 12:38:33
@CD-R80: A sárgán átrongyolásról első sorban egy magasabb rendű ok miatt kellene leszokniuk az ahhoz szokott vezetőknek. S az az ok lényegében nem az, hogy büntetést kell érte fizetnie annak akit elkapnak.

Az a jó ok a rendesség és fegyelmezettség, vagyis a szabály betartása, a biztonság érdekében.

A boltban se ne csupán azért ne emeljük el a túró rudit, mert azt a kamerán keresztül látjhatják és megbüntethetnek. Hanem lényegében azért ne, mert a lopás rossz cselekedet, és nem szép dolog tolvajnak lennünk.

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Rendes országokban a sárga időtartama rendesen be van állítva, és nem kell jósolgatni, hanem csupán észlelni és cselekedni az elégségesen adott időben. Példájukat lehetne venni ezeknek az országoknak.
Hotyhogy 2011.03.27 13:16:43
@Alikam: Ez a kép nem valószínű, hogy az aktuális esetet mutatja. Díszítő illusztrációknak vélem az összes képet ezen a blogon, és ez félrevezető lehet, mint ahogy most is.
autózz! Életveszélyes tankolás 2011.03.25 08:51:00
Tamás olyan helyzetben került veszélybe, amelyre talán legkevésbé számítana bárki is. Ki gondolná azt, hogy egy autópálya felhajtón figyelnie kell esetleges nem várt akadályra. Az Ő levele bizonyítja azt, hogy mostantól mindenki nyitott szemmel, és fokozott figyelemmel közelítse…..
Hotyhogy 2011.03.26 17:30:37
@vuk_: Igen, lehetséges. Rohadt sokan szarnak a relatív gyorshajtásra is. A második védelmi vonal, meg amögött akár még egy harmadik, ha ki tudsz olyan hasznosat te is találni, ez a rendszer lényege.

Alább beszéltünk a "hibás" vezetőkről, akikből sok van, és ez tény. Azokkal az előre látható előfordulású hibáikkal, szabálytalanságaikkal, ezek a járművezetők közös összjátékban vesznek részt, melyben itt-ott előfordul a baki.

Most, az ő építő céljára, a rendszer szabályozója egy magasabb alkalmazott elv szerint nem azt nézi, hogy pontosan ki hibás ebben meg abban a csattanásban. Hanem azt nézi, hogy mily eszközzel csökkentheti az össz-csattanási valószínűséget. Az egyedi csattanások személyi felelősei után a rendőr meg a bíró nézzen.

A rendszer szabályozójának, vagyis a szabály alkotónak dolga lényegében a rendszer javítása, mintha valami oktalan állatok vagy dolgok megfigyelhető veszélyes viselkedésével foglalkozna. Erre póráz kell. Annak meg ketrec. Azt meg saválló edénybe kell zárni.

A háromszög, szerintem tudományos bizonyítékkal alátámasztva, csökkenti azt a csattanás valószínűségét. Akár hülyék, akár vaksik, akár ilyen vagy olyan elemei vannak a közlekedő populációnak, akik szerencsére reagálhatnak arra a hasznos védelmi vonalra.
Hotyhogy 2011.03.26 17:49:54
@sbronzo: A forgalmi lehetőségekre kell felkészülnünk a közúton. A meteoritra is lehet, de arról nem ír a KRESZ.

Már pedig az egyik világosan elképzelhető és gyakorlatban sokszor előforduló forgalmi lehetőség az, hogy az előttünk lévő bele rohan az őelőtte lévőbe, vagy egy akadályba.

S olyankor gyakorlatilag megáll ő is egy pillanat alatt, egy deformálódott roncskupac részeként.

Ez a lehetőség főleg olyan térségekben a legvalószínűbb, amilyenekben széleskörűen elterjedt a szabálytalan autózás. Egy csomó hülye van ott az utakon, akiket az okosoknak túl kell élniük, hisz úgy is vallják.

Legyünk tehát mi okosok, bár nem kell elméleti fizikusoknak lennünk ahhoz. Egyszerűen váasszunk egy szabályos és alkalmas sebességet és erre a nagyon is valószínű eshetőségre számító követési távolságot magunknak.

Igaz, én nem olyan ember vagyok, mint más. De senki se olyan. :)
Hotyhogy 2011.03.26 19:55:24
@jelentéktelen alak: Igen, de ha félelemből tartja be, az is szolgálja a célt. Közben sajnálom, ha valaki fél, mert a félelem megeszi a lelket. :D
autózz! Traffipax minden áron? 2011.03.20 10:00:00
Ez a poszt olyan rendőröket helyez előtérbe, akik a szabályokat be nem tartva teremtettek veszélyes helyzetet. Én azért továbbra sem általánosítanék a rendőrökre, bár a posztban leírt szituációk valóban nem tesznek jót a testület megítélésének. Azt tudjuk, hogy a rendőrök…..
Hotyhogy 2011.03.21 00:18:32
@Lacusru: Lázár papa? Nemtom kiaz, nem követem a hírességeket.

Jó, repülőgép, ami helikopter is lehet, ami függőlegesen száll föl a kertből. Háztól házig. Nem Ferihegy.

Tömegközlekedés, az, igen! A fapados régi villamost szeretem, fürtökben lógó emberekkel a nyitott ajtóikban. :-)
Hotyhogy 2011.03.21 00:42:17
@Lacusru: Értem. S nem is lep meg, ha a vétkes gyorshajtónak azzal a rossz szokásával élnie, neki úgy tökéletes. Vannak emberek, akik megrögzötten kerülik a törvényes, jó utat, mert nekik úgy tökéletes.

Mér? Vasbetonszerelő az ismerősöd? :-)
Zoltántól kaptunk egy levelet, amit ő már 6 héttel ezelőtt elküldött a X. kerületi Önkormányzatnak és azóta sem kapott rá választ. Ezért most elküldte nekünk is és két internetes újságnak is, bízván abban, hogy esetleg történik valami a nyilvánosság bevonásával. Bár a…..
Hotyhogy 2011.03.23 21:13:56
@Perillustris: Mikor lepik el az országot a fix sebességmérők? Nagyon kellenének már. Mennyi kellene belőlük, és mennyibe kerülhet egy? Nem lehetne adományozni és úgy is gyűjteni rájuk?
Hotyhogy 2011.03.24 00:18:05
@vuk_: Ajjaj... Akkor mégis talán olcsóbban jönne ki a nép, ha függetlenül megvennék és oda adományoznák ezeket az államnak. Másképpen a zsebükből húzzák ki a tízszeres költséget a tolvajok.
autózz! Szemtanút keresünk 2011.03.21 21:50:00
Estére még betennénk egy segítségkérő levelet. Volt már rá példa, hogy egy-egy esetnek a poszt nyomán jelentkezett szemtanúja, ezért megpróbáljuk most is. Talán a szemtanú segítségével lehet enyhíteni a limuzin vezetőjének helyzetén és tisztázni a felelősséget. Ilyen…..
Hotyhogy 2011.03.22 20:53:33
@horex: "Na, egy okos és felette a másik
Mit tennél ha mész mondjuk 50-nel és egyszercsak az elötted levő kivág jobbra , te meg ott találod magad egy álló autó hátuljával szemben?"

Azt sugallod, hogy elkerülhetetlen az ütközés, és semmit nem lehet tenni, hogy azt megelőzzük. Hát az nem igaz, és elfogadhatalan. Mert elkerülhető a bele ütközésünk.

Én úgy tehát tudom, hogy mit tennék. Fékeznék és biztonságosan megállnék. Nem ütköznék bele a sávomban álló járműbe.

Pedig a leírt körülmény még legalább egy autó hosszal nagyobb fékutat is biztosít annál, ami egy másik példámban fölmerülhet.

Például mit kellene tennünk ha megyünk 50-nel, és egyszer csak az előttünk lévő belerohan egy akadályba őelőtte, és úgy mi meg ott találjuk magunkat egy több járműből álló roncshalommal szemben?

Ugyanis meglehet, egyik hülye a másik után rohant abba már bele.

Legyünk hát mi a következő hülyék? Nem, ne legyünk. Ne legyünk hülyék, hogy minket is túl kelljen élniük másoknak. Hanem mi éljük túl azokat a hülyéket, okosan.

Tehát fékezzünk és álljunk meg biztonságosan ütközés nélkül. Mi ne legyünk a roncshegy része.

Hogy érhetjük el ezt a biztonságos megállást? Első sorban viszonylag lassú sebességgel és alkalmasan nagy követési távolság betartásával.

Csupán a reflexeink gyerekes és sikertelen edzésével vidámparki játék gépeken, hát az nem vezet semmi jóra. Meg pilótának képzelnünk magunkat, az se jó.

A szórakoztató csattanások és ismételhető életek helyett egy szomorú valós csattanás és nem ismételhető, kimúlt életek lehetnek belőle, ha ugyanazt a stílust alkalmazzuk a komolyabb környezetben, a közúton.

Tehát csak okosan. Lassan és elégségesen nagy követési távolságot tartva. S a hátunk mögött túl közel haladókhoz is csak állítsuk be mi magunk az ő követési távolságát, mérsékelt fékezéssel.

Ne hagyjuk, hogy úgy veszélyeztessen minket, és csökkentsük így az esélyét, hogy belénk rohanhasson egy erősebb fékezésünkkor. Addig lassuljunk enyhén, amíg a sebesség a követési távolságához biztonságosan illik, ha ezt a kettőt ő nem volt képes fordítva egymáshoz illeszteni.

Fokozatos fékezésünk ne legyen azonban olyan, aminyent büntető fékezésnek foghat fel az a hülye. Az nem büntető, hanem biztonsági fékezésünk, túlélnünk őt.

A legfontosabb dolog, amit észben kell tartanunk. A túlélni való hülyék által használt közutakon mindenhol és mindenkor várható egy hatalmas roncskupac. Vigyázzunk, hogy ne rohanjunk abba bele.
Hotyhogy 2011.03.22 22:53:22
@"streetfighter": Amiről beszélek, az világosan látható a Lánglovagok-on. Sajnálom szegényeket, derék fickók, keményen dolgoznak. Még annyi roncs vágást, sebesült- és elhúnyt-kiszabadítást, roncs eltakarítást... :(

Kulcsszavak:

már nem volt ideje fékezni
már nem tudott megállni
belerohant
Hotyhogy 2011.03.23 01:36:21
@Xezs: Én is ráérek. Igen, észrevettem a "csapódik" szó elterjedtségét. De nem tudnám igazán én sem, hogy mi a legtalálóbb szó. Impaktál? :-)

Ez szomorú valóság, az ütközéses balesetek ilyen gyakorisága. Egy muja autós közösség kártevései egymásban meg a környezetükben. Nézd meg a kigörbített korlátokat meg Demszky karókat. Az beszédes jele annak, hogy mennyien nem tudnak autót vezetni.

Stan és Pan modern változatai ők, csupán életveszélyesek, mert csapódásaikat nem krémestortákkal, nem deszkákkal meg létrákkal okozzák. Ezért is siralmasak inkább, mint megnevethetők.
Úgy tűnik, mostanában mercis napok vannak itt nálunk, előbb a cserbenhagyó ML mercisről, aztán meg a legpofátlanabbul parkoló lepukkant E mercisről kaptunk posztolni való leveleket, most meg Andrisnak volt egy kalandja eggyel, aki ráadásul többször is azt kiabálta neki, hogy ő…..
Hotyhogy 2011.03.21 06:48:31
Ha már Márk is emlegetett rendszámot, akkor én is megemlítem az ECK-936 rendszámú kedves taxist, aki ma délelőtt a Hungárián úgy váltott balra sávot, hogy éppen ott voltam és ha nem fékezek, nekem jön, mindezt pedig index nélkül és kezében telefonnal, utassal az anyósülésen.…..
Hotyhogy 2011.03.19 18:52:48
@HakapesziM: Érdekes gondolat kísérlet. Egy pillantig csaknem szorongást is éreztem a brilliáns riposztodtól. Mint két tárgyalótermi titán, agyafúrt érvekkel látszunk sarokba szorítani egymást, LOL! :D

Elképzeltem azt az elvetemült gyalogost. S ahogy te hiszed, hogy alá tudna ugrani egy ártatlan autós járműve alá egy zebrán, már-már elhittem, elfogadtam én is, hogy tényleg, ezt a gonoszságot ő meg tudná tenni.

De aztán boncolgatni kezdtem, és megvillant nekem világosan az, hogy ez mégsem történhet meg, ha az autós rendesen vigyáz és óvatos. Egyszerűen lassítson le annyira, hogy még egy olyan gonosztevő se tudhassa őt csapdába és bűnbe ejteni.

S tudod, mit? Ez az egész annyira Magyarország és kis közép-kelet-európai térség-specifikus, hogy nehéz elképzelni, hogy ilyen messzire menően elvont és bizarr lehetőségek fölmerüljenek más, fejlettebb közlekedésű területek közlekedőinek vitái, érvelései között.

A zebrával kapcsolatos fejlett szabályok ismertek, elfogadottak és a gyakorlatban jól megvalósítottak már hosszú ideje minden haladó államban. A közelmúlti magyarországi bevezetésük egy ellenkezés szellemét szülte, ami sajnos csak nem tudja még kifújni fáradt gőzét, és csak aggályoskodik, akadékoskodik.

Mindez nem személyes, főleg nem kultúrált és barátságos teveled. De az általános szellem, az értetlenség szelleme ellen küzdök.

Legyen hát az az autós a zebránál még annál jobban óvatos és lassú és előre látó, és most már akár gyanakvó is. Egy őrült akarja magát alávetni kocsija alá, hogy hamisan bűnösnek bélyegezze meg őt és hogy romba döntse az ő becsületét, lelkét és életét.

Hát csak még lassabban a zebráknál. De ugyanúgy, még lassabban a mellék utcákból a főúti kereszteződésekben is, mert hátha egy olyan ördögien gonosz gyalogos autóba is ül.

És azzal a főutakon tettet szabályos haladást, míg fortélyos terve az, hogy valahogy, ügyesen, egy olyan autó elé kerül és ütközést okoz vele, ami meg kell hogy adja neki az elsőbbséget, és ami meg is adja.

Aggódjon most mindaz az autós is, aki nap mint nap elsőbbséget tud felelősséggel adni a mellékutcákból a főút sarkához közelítve? Aggódjon mindenki, hogy ott kinn pszichopaták lehetnek szabadon, zebrán gyalogosan meg autóban főúton, akik be akarják keretezni az ártatlant?

Szerintem ne aggódjunk, hanem tegyünk arról, hogy ezek a ritka gonosztevők ne tudhassák. Tehát adjuk meg az elsőbbséget nekik is, és mindenkinek, ahol az jár.
Hotyhogy 2011.03.19 20:05:03
@HakapesziM: A konokul hibás általános magyarországi autós szellem, és nem a tévedékeny egyének mint te vagy én, akiket olykor bármily hibás szellem magával ragadhat, az üzenetem címzettje.

Egy elkanászodott autós közösség ott, ami komiszan még a közelmúltban is rendszeresen az életemre tört a magyar zebrákon, az az én általános címzettem, és nem a higgadtan elemző, értelmes egyén.

Viszont a társadalom egyénekből áll, és jó is ha mindenki lassacskán, folyamatosan és fokozatosan megérti és tudomásul veszi és elfogadja azt ami okos, ami a rend és rendesség.

Az pedig a szabályok, a törvények tisztelete és betartása révén teremtődik meg.

Magyarország még egy nagyon nagyon rendetlen ország, éppen a rossz szellem miatt. Az azt súgja a tömegeknek, hogy a szabályokat nem lehet betartani, meg hogy a világ nem fekete-fehér, hanem szürke, meg hogy aki betartja a szabályokat, az rovar, hangya.

Az én tapasztalatom pedig a rendesebb társadalomról az, hogy a törvény és rend hozza a népnek a harmóniát, a boldogságot, a jólétet, a biztonságot. A rendesség és rendszeretet az átlagos egyénben, és benne a törvény tisztelete, alapvetően jellemzi a társadalom minőségét.

A társadalom amelyik többnyire rendetlen egyénekből áll, az háborgó, és rendetlen tagjai örökösen lehúzzák azt, mindenkinek a boldogtalanságára.

A közlekedés, az utak az egyének egyik fő találkozó színtere, interakcióik nagy része ott játszódik le. És a konfliktus kiélezettebb egy rendetlen országban. A konfliktus enyhülése csak a rendességgel köszönthet majd be.

Igen, példát lehetne venni Nagy Britanniáról vagy Svájcról. Valóban nem az olaszoktól. A jobbra nézz balra nézz feliratok nem kontinentális gyalogosok miatt van, hiszen van olyan útrész is, ahol nem látszik a kettős jobbos-balos irány.

De ne vegyük azt, hogy a gyalogosnak kötelező elolvasnia azt, hogy megnézhesse, hogy elsőbbsége van e. Mert neki bizonyosan elsőbbsége van a zebrán. Hanem vegyük úgy, hogy a felirat tájékoztatja őt, hogy arra nézhet, és kivédheti egy esetleges szabálytalan autó általi majdnem elütését.

Ez egy biztonsági öv a nadrágtartón túl, hogy a gatya annyira nagyon be legyen biztosítva véletlen lecsúszás ellen. És ez mind kifinomult és mind jó.

Bárcsak lenne Magyarországon is olyan kifinomult és jó közlekedési rendszer és kultúra már, amilyen bizony létezhet a szélesebb világban.
Hotyhogy 2011.03.20 21:22:30
@Perillustris: Jaja. A főutas-mellékutas példád pedig annyira ütős, annyira tisztán megvilágítja az ellenlábasok tévedését, hogy át kellett azt vennem, szajkózásra.

Az a kiváló példa, és zebraakció rendületlen üzenete a pénzbüntetésekről talán együttesen segíthetnek, és fogékony eszekben talán majd egyszer valami kattan.
Mivel tegnap kezdődött el annak az autósnak a pere, akit annak idején Békés-megyében szereltek le a helyi rendőrök, amiért nem tudták bemérni a sebességét, a sajtó és mindenféle médium tele volt a témával. A blog kemény magjának régi tagja, SzaGértő az ügyben a védelem…..
Hotyhogy 2011.03.18 18:03:04
@sbronzo: Igaz az, hogy előreláthatólag mindig lesz halálos áldozat. De ennek a valószínűsége okosan csökkenthető egy alacsonyabb szintre, amit elfogadhatóbbnak tartunk. Ez az optimalizálás.

Itt nem beszélhetünk ideálisról, hanem optimálisról inkább. Ugyanis még egyetlen halál sem ideális. Korlát, vagy egyetemesen mostanában már cél az érték neve, a balesetek száma, amit elérni igyekszik a rendszer tervezője. Azon a beállítható dolgokkal szabályoz, és az egyik olyan eszköz a sebesség korlátozás.

Igazad van, és valóban egy jó statisztikus és vizsgálódó mindazzal is számoljon, ami csak fölmerül a gondolkodó észben, vagy amiről bizonyíték létezik, s akár látszólag távoli és csekély befolyású a kérdésben.

Szóval, ez megérne egy kutatást, amit megemlítesz, hogy infarktus vagy agyvérzés váltható ki a másfelől jótékony szabályozás által. Bár ez nem lehet szélesen ismert vagy osztott gyanakvás.

Nos, itt kerül előtérbe az optimum, és ha a számok úgy mutatnák, akkor tényleg ritkítani kellene a jelzőtáblákat és a többit. De csak addig, amig az optimum pontot meg nem találjuk.

Az pedig a legkevesebb elérhető balesetnél, sérülésnél, halálozásnál és kárnál, és rendesen ezeknek súlyozott összértékénél lesz.
Hotyhogy 2011.03.18 18:55:08
@sbronzo: Valahol, rendes irodákban ezt jó pontossággal mindig kiszámítják és újra számítják. De szegényesebb, kezdetlegesebb és fejletlenebb módszerekkel is elfogadhatóan megközelíthető.

Én csak bízom a szabály alkotókban és az ő tanácsosaikban, hogy megfelelően csinálják, és az kedvez a többségnek. A sebesség az egyik legfontosabb terület, aminek leszabályozásával nagy mértékben növelhető a biztonság.

Ehhez aztán a forgalom csillapító útépítmények, és rendőri és automatikus bemérések szükségesek, rá következő büntetésekkel.

Sajnálatos, ha téged és másokat ez nyomaszt, de ilyen az élet. El kell viselni megértéssel, türelemmel, mert ez a szélesebb lakosság érdeke, aminek tisztességes dolog megadnunk magunkat.
Hotyhogy 2011.03.18 19:19:32
@sbronzo: Érdek képviselet útján mindenkinek érvényesíthető az érdeke. S én azt hiszem, hogy valóban egy közös lakossági, népi érdek emelkedik ki, ami alátámasztja a biztonságért tett hivatalos intézkedéseket.

A beállított pénzbüntetés kellően elrettentő erejű és úgy hatékony kell legyen a célra. Szerintem az mellékes körülmény, hogy az a behajtott pénz természetesen hasznos is a közösségnek, jó dolgokra.

Aki túl nagy tudású autót tart a közutak szabályai által megengedett tudnivalóhoz képest, annak az az ő baja. Egy autónak nem kell többet tudnia a közúton, mint elérnie egy végsebességet a közúton megengedett legnagyobb sebesség határon belül.
A tegnapelőtti posztot is jegyző Misinator egy másik furcsaságot is küldött Miskolcról. Az a parkolás önmagában is fura, amiről a történet lényege szól, de esetleg ha valaki tudja, azt is kifejthetné, hogy vidéken (nem csak az említett városban) miért jellemző tényleg az, hogy…..
Mindig megoszlanak a vélemények, amikor arról van szó, hogy az egyik autós rendre utasítja a másikat valamilyen módon. András is ekként cselekedett nem olyan régen, nem csodálkoznék rajta, ha gyorsan ki lenne kiáltva közellenségnek meg önkéntes rendőrnek.A szlovák autópályán a…..
Mostanában az EU elnökségünk alatt biztosan gyakrabban szembesültök ti is azzal a helyzettel, amiről Pirx pilóta írt levelet. Delegációk jönnek-mennek, természetesen sietnek nagyon, mert az egyenlők közt is egyenlőbbek... Vicces, hogy a csapból is a leállósávok…..
Hotyhogy 2011.03.13 07:09:12
@gyárvárosi: Biciklis lehet egy természetes, szerény király. Közben a bocskoros muzsik többnek akar látszani, mint aki. :-)
Hasonló helyzetben egészen biztos, hogy én is legalább annyira felbosszantanám magam, mint ahogyan Kisvagány. Megállították a rendőrök, együttműködő volt, elfogadta a bírságot. De amikor valaki más az egészet elintézi egy mosollyal és még az iratai sincsenek nála, ott már…..