Adatok
Árpádné, Pehely
0 bejegyzést írt és 22 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Härtlein Károlyt már talán jól ismerik a Totalcar-olvasók is. Azon felül, hogy a Brutális Fizika-sorozat kapcsán együtt dolgoztunk még olykor-olykor besegít nekünk, pláne ha tévhit-oszlatásról vagy selejtes vackok képességeinek bemutatásáról van szó. Mindennél jobban utálja…..
Az úgy volt, kezdeném a Tanár úr kérem diákjának stílusában – és igazából így is érzem magam –, hogy most lebőgtem. De nemcsak én, hanem, ha lenne türelmem, illetve kedvem, hogy atomokra csesszem szét az idegeimet, akkor név szerint rá tudnék mutatni, hogy mások is, szép…..
Árpádné, Pehely
2014.08.30 08:10:28
Mostanában, amióta Kati korábban jár dolgozni, mint régen, hetente általában háromszor, néha többször is én viszem a kölköket suliba. Sebaj, így legalább a Foltos is rendszeresen megtornáztatja a tagjait, mert a motor és a tesztautók miatt az utóbbi bő két hónapban nem ment…..
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Árpádné, Pehely
2014.02.12 12:51:44
@Egy Igazi Önkéntes Rendőr: Szerinted jog > fizika, szerintem meg fordítva. Beszélgessünk.
Árpádné, Pehely
2014.02.12 20:20:20
@Egy Igazi Önkéntes Rendőr: Nagyon kevesen, kb senki, jutottak túl a hülyézésemen, és reagáltak érdemben arra, amit írtam. A sok bölcs nyilván nem eteti a trollt.
Mégegyszer. Autóból, pláne nem triviális körülmények között (sötét, eső, ismeretlen környék, etc) sokkal komolyabb kognitív igénybevételt jelent figyelni és észrevenni a zebrát/gyalogost. A gyalogosnak CSAK arra kell figyelnie, hogy ne lépjen le rosszkor és ne basszák el. Az autósnak meg a forgalomra (sokkal rosszabbul jár egy negyedátfedéses frontálissal, mint egy gyalogossal), az útra, kivilágítatlan parkoló autókra, a gyalogosra, a gyerekre a hátsó ülésen, mindezt a gyalogos sebességének TÍZSZERESÉNÉL, feltéve, hogy betartja a városi korlátot. Nem összemérhető a két igénybevétel.
Ehhez adódik még ez a 'lépjél le nyugodtan, barátom' attitűd a jogalkotók és újságírók részéről, ami szerintem kimeríti az autósok veszélyeztetését. És igen, vagyok annyira konzisztens, hogy lemondok gyalogosként az elsőbbségemről, főleg azért, mert utálom, ha miattam pazarolják az üzemanyagot. (Igen, nem pesti vagyok.)
Mégegyszer. Autóból, pláne nem triviális körülmények között (sötét, eső, ismeretlen környék, etc) sokkal komolyabb kognitív igénybevételt jelent figyelni és észrevenni a zebrát/gyalogost. A gyalogosnak CSAK arra kell figyelnie, hogy ne lépjen le rosszkor és ne basszák el. Az autósnak meg a forgalomra (sokkal rosszabbul jár egy negyedátfedéses frontálissal, mint egy gyalogossal), az útra, kivilágítatlan parkoló autókra, a gyalogosra, a gyerekre a hátsó ülésen, mindezt a gyalogos sebességének TÍZSZERESÉNÉL, feltéve, hogy betartja a városi korlátot. Nem összemérhető a két igénybevétel.
Ehhez adódik még ez a 'lépjél le nyugodtan, barátom' attitűd a jogalkotók és újságírók részéről, ami szerintem kimeríti az autósok veszélyeztetését. És igen, vagyok annyira konzisztens, hogy lemondok gyalogosként az elsőbbségemről, főleg azért, mert utálom, ha miattam pazarolják az üzemanyagot. (Igen, nem pesti vagyok.)
Rendszeres olvasóink közül talán sokan emlékeznek még Aoki Kunio történetére. A japán világutazó kettőötvenes Suzuki Djebeljével átmotorozott többek közt Szibérián, Ukrajnán és Románián is. Magyarországra érve a Király utcai hostelben szállt meg, ám motorját reggelre…..
Árpádné, Pehely
2014.01.21 22:46:44
@Csizirájder: Szívemből szólsz, én is így érzek.
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
Árpádné, Pehely
2014.01.08 10:03:19
Mother ship, az örökkévalóságig!
Akinek van, tartsa meg, és ne érdekelje, hogy a feltörekvő kőművesek is ilyenekben ülnek! Fel kell újítani, be a garázsba, hétvégente elővenni, kikönyökölni belőle, pár év múlva megszerezni az OT-s rendszámot, aztán még pár év múlva…..
Árpádné, Pehely
2013.12.29 15:18:43
Az internet tele van autós fedélzeti kamerák videóival. Ebben a műfajban évek óta az oroszok jeleskednek leginkább, de ma már a világ szinte minden részéről találni sokkoló, dühítő vagy mókás dashcam-felvételeket. Magyarországról persze nem, mert ahhoz, hogy a hazai autósok…..
Árpádné, Pehely
2013.12.25 17:41:37
@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Elvileg gazdagokat húznak le így, megfélemlítéssel.
A pick-upok vajon jó terepjárók? Megnéztük, mit tudnak. Melyiket választanánk, ha csak egy maradhat?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Árpádné, Pehely
2013.12.18 08:41:42
@Nagykorú: Pontosan erről van szó.
Emlékszem, egy 1000es Suzukival tanultam vezetni. Egy külvárosi úton mentünk, andráskeresztek miatt 30-al, amikor megérkezett mögénk egy S80. Gondoltam, minek idegesítsük egymást, 90-el még simán lehetett volna menni az egyébként nyílegyenes úton, ahol vonatra, targoncára, egyébre már kb 10 éve nem kellett számítani, a helyi ipar megszűnése miatt, szóval lehúzódtam és index jobbra, hadd menjen.
Ettől az oktatómnak eldurrant az agya. Vagyis nem elég, hogy nem tanítanak meg arra, hogy odafigyelj és tekintettel légy a másikra, szinte retorzió jár érte. Be kell valljam, az én huzalozásomban nagyon mélyen benne van ez a fajta odafigyelés és tekintet, és mérhetetlenül dühít, ha valakiből nyilvánvalóan hiányzik. Ahogy korábban írta valaki, a tolónak is tekintettel kéne lennie a tolt járműre és a forgalmi helyzetre, de a tötymörgő számára is top prioritásnak kéne lennie, hogy lehúzódjon.
És ha már tippeket adunk a rendőrségnek, szerintem bevezethetnék a sávonkénti minimum sebességet is. Digitális kijelzőn, az út- és látási viszonyok függvényében. Ha már a kamionok számára törvényileg tilos az akadályozás, ugye.
Emlékszem, egy 1000es Suzukival tanultam vezetni. Egy külvárosi úton mentünk, andráskeresztek miatt 30-al, amikor megérkezett mögénk egy S80. Gondoltam, minek idegesítsük egymást, 90-el még simán lehetett volna menni az egyébként nyílegyenes úton, ahol vonatra, targoncára, egyébre már kb 10 éve nem kellett számítani, a helyi ipar megszűnése miatt, szóval lehúzódtam és index jobbra, hadd menjen.
Ettől az oktatómnak eldurrant az agya. Vagyis nem elég, hogy nem tanítanak meg arra, hogy odafigyelj és tekintettel légy a másikra, szinte retorzió jár érte. Be kell valljam, az én huzalozásomban nagyon mélyen benne van ez a fajta odafigyelés és tekintet, és mérhetetlenül dühít, ha valakiből nyilvánvalóan hiányzik. Ahogy korábban írta valaki, a tolónak is tekintettel kéne lennie a tolt járműre és a forgalmi helyzetre, de a tötymörgő számára is top prioritásnak kéne lennie, hogy lehúzódjon.
És ha már tippeket adunk a rendőrségnek, szerintem bevezethetnék a sávonkénti minimum sebességet is. Digitális kijelzőn, az út- és látási viszonyok függvényében. Ha már a kamionok számára törvényileg tilos az akadályozás, ugye.
Még a jogosítvány kézhez kapása előtt, 2008-ban vettünk egy új SX4-et. Tudom, rohadjak meg. Édesanyámmal ketten élünk, ő már nem vezet (azért vagyunk még életben), két hozzá nem értő nő pedig gyilkos kombináció egy autónak. De nagy volt az öröm, csak sajnos nem tartott…..
Árpádné, Pehely
2013.12.14 15:12:02
@tailor13: Ezzel a filozófiával egyet tudok érteni. Inkább négy új premiumcontact fekete acélfelniken, mint valami 80%-os harmadvonalbeli márka könnyűfémen.
Rendszám van rajta, lehet használni! Egy frászt. Köhög, tüsszög a motor, nem lehet újraindítani, ha meleg, ráadásul kábé húsz lóerős. Ezek a restaurálás igazi mélypontjai, amikor kész az autó, a légy nem tud rászállni, mert seggre esik a fényezésen, amin még hajszálkarc…..
Árpádné, Pehely
2013.12.01 14:59:01
@Csikós Zsolt: 5 év múlva a felét éri, de mi lesz 50 év múlva? :p
...az az, hogy bizony érdemes odafigyelni, mikor és hol próbálsz meg átjutni és közben mekkorát lassulsz. Mert ezt bizony már ütközésnek értékeli a gyorsulásérzékelő. Szó sincs semmi hatásvadász túlérzékenységről, ahogy a videó címe állítja.
..
Árpádné, Pehely
2013.11.07 19:33:17
@Liverpool87: A magyar utak nem ilyen szarok. Ez a videó Moldovában készült.
A helyzet sajnos az, hogy nem csak karban nem tudjuk tartani a gépeket de sokszor fel sem fogjuk, hogy megvenni a legkönnyebb. Aztán a feketeleves.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Árpádné, Pehely
2013.06.12 11:41:33
Nem szokott szembe jönni
Az alvázon egy rohadásnyom nem volt, teljesen gyári állapotban maradt meg, a forgalomba helyezése 7 év ideiglenes kivonás után egy külön élmény volt. Ahol csinálták az eredetvizsgát külön felhívták a figyelmünket, ha megbukik, megy a…..
Árpádné, Pehely
2013.05.05 17:03:50
Nekem tökéletesen megfelel
Egy 1.6 XLi-t (japán gyártású) néhány hónapig használtam, amit aztán nem vettem meg, főleg, mert szarul rakták össze törés után és a csomagtartójában gyermekmedencét találtam minden eső után (a pótkerék alatt van a gumidugó, azzal le is tudtam…..
Árpádné, Pehely
2013.03.31 20:34:27
Drága jó olvasónk küldte be a friss házirendjét, amit egy átkurcsizott éjszaka után talált újdonsült lakótársától (az együttlakás harmadik estéjén): Mivel az épp aktuális szerelmed óbégatása miatt nem tudok aludni és kurvára unatkozom, összedobok egy gyors házirendet. 1.…..
Árpádné, Pehely
2011.07.08 20:28:43
@Tom Bobb: Nem akarlak lerasszistázni, ha nem tartod magad annak, vagy nem szereted, de gondoltam leírom, hogy én rasszistának tartom magam, és szerintem egy vállalható, megalapozott szemlélet.
Árpádné, Pehely
2011.07.08 23:54:42
@Tom Bobb: Én abban az értelemben szoktam használni szimplán, hogy elfogadom, hogy az emberi genom, többek között a faji jelleget meghatározó rész is, direkt- és indirekt módokon (mint kulturális kohézió) hatással van a viselkedésre, bár természetesen nem kizárólagosan. Ennek az oka pedig az, hogy a csoportidentitás szelekciós előnyt jelentett. Na mind1, ez nem különösebben érdekes.
Bármi is történjék, a lényeg, hogy mennél több cigány mennél rosszabbul jöjjön ki belőle. Döbbenetes, hogy a tegnapi parlamenti ülésszakon Dúró Dóra vette védelmébe a cigányokat, amikor a 15 évesre leszállítandó tankötelezettségi korhatárt támadta.Persze Halásznak…..
Árpádné, Pehely
2011.03.08 20:03:57
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Vágó István nyilatkozta egy újságban anno, hogy amikor elkezdték a televíziózást, mindenkiben óriási volt a lelkesedés, hogy fantasztikus nevelő és oktató műsorokat csináljanak, aztán hatalmasat csalódtak, amikor látták, hogy mennyire nincs erre igény a nézők részéről.
Az oktatásról: szerintem nem jó ötlet, hogy a 'válasz' ebben a rendszerben mindig megelőzi a kérdést. Prezentálnak a hallgatónak (alap- és középfokú oktatásban) egy kontextust, amiben a jelenségeket le lehet írni és értelmezni lehet, anélkül, hogy a hallgató bármilyen módon motivált lenne arra, hogy azokkal a jelenségekkel alkotó módon foglalkozzon. Nincs olyan probléma, amit a hallgató meg akarna oldani. Rossz példa, de: ha hajót akarsz építtetni az emberekkel, ne hajóácskodni tanítsd meg őket, hanem vágyakozni a tenger után. Tehát, ha a diák előtt lebeg egy cél, amit el szeretne érni, akkor megérti, hogy ahhoz az elméleti alapokon keresztül vezet az út. Nagyon hamar leszoknak a diákok arról, hogy megkérdezzék, 'mire fogom ezt használni?', pedig erre a kérdésre szinte minden esetben van válasz, és nem szükségszerűen olyan tág és semmitmondó, hogy nem fog átverni egy kókler majd valamikor az életben. Pl lehet, hogy egy középiskolásoknak érdekes dolgokat tudna mondani Horváth Dezső (de szinte bármely komoly mérnök, kutató) arról a kérdésről, hogy 'Mire fogom használni a szögfüggvényeket?'