Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Girard René

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Miszticizmust és okkult spiritualitást az egyházba!  „Vigyázzatok, hogy rabul ne ejtsen valaki titeket olyan bölcselkedéssel és üres megtévesztéssel, amely az emberek hagyományához, a világ elemeihez, és nem Krisztushoz alkalmazkodik.” (Kol 2,8)   Minél többet…..
Girard René 2011.08.22 17:44:20
A probléma az a cikkben felsorolt "kárhozatos" gyakorlatok kritikájával, hogy nagyon elnagyolt módon kerültek egy kalap alá az "élményközpontúság" címszó alatt.Így viszont egy laza mozdulattal hajítjuk ki a keresztyén hagyomány nagy részét, aminek persze szintén megvan a hagyománya. A cikkben említett puritánok végezték a legtökéletesebb munkát, az biztos. Nagy tisztelője vagyok a puritanizmusnak, de sajnos sok pedagógiai, lelki segítséget jelentő gyakorlatot is kiiktattak, ami addig az evangéliumi, reformátori keresztyénség része is volt. A templomok hófehér vásárcsarnokra emlékeztető oratóriumokká változtak, ahol minden a racionális megismerésről szólt. Azt gondolom, hogy bizony el kell ismernünk, bűnösök vagyunk a bal agyfélteke tékozló módon való negligálásában. Mintha az okoskodó racionális megismerőképességünk kevésbé volna romlott és önző. Pedig agykutatók is kimutatják, hogy az a tanulás, az a megismerés maradandó, amelyeket érzésekkel és élményekkel párban kódolunk. Jézus példázatokat mondott, olyan "felháborító" :) élménypedagógiai eszközhöz nyúlt, mint hogy felhívott arra minket, hogy alaposan figyeljük meg a mező liliomait, és megátkozott fügefán keresztül szemléltette Izrael sorsát, illetve az úrvacsora élményéhez juttatta őket. Szerintem az a fontos, hogy az ige világos tanítása mellett kezdjünk hozzá és jöjjünk ki pl. egy imasétából. Az élményeket beszéljük meg! Kapcsoljuk össze a két agyféltekét. Református hagyomány ez is, ami kiegyensúlyozottságra tanít: nincs Lélek Ige nélkül és fordítva. Szent cselekmény, magyarázat nélkül. Semmit nem teszünk értelem nélkül. Az igét magyarázni kell, ez nem fog változni. Viszont nagy haszonnal forgatjuk Keresztes Szabolcs könyveit pl. konfirmandusok között. Tanulják a Kátét: helyettem, miattam, érettem. Majd megnézzünk egy részletet Jézus életéből. Imasétán pedig egy-egy bűnét felirhatja egy cédulára és felszögezheti a keresztre. A gond az egyoldalúsággal van sztem. Attól még nem leszünk gnosztikusok, hogy az egész embert próbáljuk megszólítani. Az egészet pedig a végeredmény minősíti: megújulunk-e a gondolkodásunkban krisztusi mintára. Ne tessék haragudni a megállapításért, de Ön abban az egyoldalúságban szenved, amiben mi voltunk (történelmileg), láttuk az értékeit és a hátrányait is, és amit szeretetnénk szeretetből korrigálni! Egy kérdés Testvéremhez: mit jelent, mi a helye az ön gondolkodásában a misztikának?
w Demográfiaexport 2009.07.17 09:00:00
Az Egyesült Államokban főműsoridős, választási vitákat uraló téma, Európában még csak mellékszereplők mellékfrontja, Rocco Buttiglionétől a római pápáig. De szépen képernyőre vihető, úgyhogy hozzá kell szokni. A keresztény egyházaknak fontos identitásképzési és…..
w Valaki más Amerikája 2008.11.11 06:15:00
A világ, mint tudjuk, Obamára szavazott volna. Obamáért rajongott Európa, és ő az, akivel akár iszlám köztársaságok is tudnának tárgyalni. Amerika vetélytársai és ellenségei Obama győzelmébe helyezték reményüket. Hiszen ő a Remény. Amerika barátai, vazallusai, az amerikai…..
w Mobilpapok dáridója 2007.09.06 06:00:00
Testvéreim, magyar hitűek! Megnyomorított életünk minden keserves napján szembesülünk azzal, hogy a csalással, hazugsággal hatalomra került kormány nyíltan háborút visel a magyar vidék, a magyar falu ellen. Tudják, hogy a magyarság megtartó ereje nem a döglesztő levegőjű,…..
Girard René 2007.09.06 17:28:32
Kedves Árpád!

Hat évig voltam (református) lelkész egy kis faluban, amelynek két szórványa van, életem egyik legszebb időszaka volt. Az embereknek fontos volt, hogy van pap a faluban, fontos volt, hogy jelen van, hogy megszólítható, hogy mindent elmondhatnak neki. Ha pedig sikerült értelmesen beszélni hozzájuk, akkor azért kifejezetten hálásak voltak. Az anyagi fennmaradáshoz szükség volt a szüleim támogatására is, majd egy kis mellékes után is kellett néznem, hogy a gyerek születése után is meg tudjunk élni (mégegszer: református). De látni kell, hogy itt nem kevesen hoznak áldozatot, hogy egyátalán így is működjenek a dolgok. Mi ezt belülről csodaként éljük meg. A mai lecsúszó kultúránkban minden intézmény döglődik, a posztmodern ember pedig eleve bizalmatlan minden intézménnyel szemben (lásd házasság), eddig csak a "prolik" hitték azt, hogy a papnak nagyonis megéri, azért csinálja, ma már a Tóta W-s magasságokból is ez hallik. Hogy ez egy szükségszerű destrukció része-e, nem tudom. A mobil-papság tarthatatlan helyzetének kritikájában vannak igazságos elemek. De látni kell, hogy az Egyház a szociológiai trendek ellenére még arányaiban mindig nagyobb erőket öszpontosít a szórványgondozásra, mint a új városi közösségek építésére (természetesen ez is folyik, mégha lassan is). Szóval itt azért abszolút anti-Gurcsányista tendenciák is felfedezhetők (a mi egyházunkban mindenképpen, ahol baranyában 3 néni kedvéért is újítottak már fel templomot). A megszűnő falvakban az utoljára bezáró "intézmény" nyílván nem a templom lesz, hanem a kocsma, de ez még egy pap számára is evidencia! Fel, támadunk!