Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KuKori

8 bejegyzést írt és 6159 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Hazahoztam a Mercit 2012.01.22 08:00:00
Tudják, az elmúlt négy hónapban – hogy is mondjam, hogy ne tűnjek teljesen őrültnek – afféle küldetéstudatom lett. Lehetetlen dolgot készülök megvalósítani: oldtimerrel szeretnék járni. Persze nem minden nap, hiszen hűséges és szintén öreg Honda Spacy robogóm az…..
KuKori 2012.01.22 23:48:30
@robian: Ennyi.
Mire van szüksége a magyar autósnak 2012-ben? Területi alapú rendszámra. A véletlenre sem bíztuk: megkérdeztük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztályát, hogy akkor most, Tornóczky Anita szava járásával élve, ezt most így hogy? A válasz…..
KuKori 2012.01.21 00:46:24
@ystuc 146ti: Anglia is az, bár ott elég zavaros a rendszámok rendszere (de szépen hangzik ez így...). Szóval 2001-től tértek át erre az átláthatóbb rendszerre:

OK 51 CBR

területi kód, évjárat (első forgalomba helyezés) bár ez kicsit kódolva van, random három betű.

Bővebben és érthetőbben itt:

en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_registration_plates_of_the_United_Kingdom
KuKori 2012.01.21 01:07:17
@mortalwombat: SZEX 69 YES

:DDD
Wayne küldte nekünk az alábbi vallomást ami a mai fiatalság szempontjából eléggé jelentős meg tény feltáró, mert mindenkinek van egy hasonló sztorija ami így praktikus hogy megismertetjük az internetezőkkel, meg az utókornak: C ya all 8))) Nah, hat sokat gyozkodtek a Sracok h irjak…..
Belsőség Az év autós reklámja? 2012.01.19 13:10:00
Könnyen meglehet, hogy már ilyen korán kénytelenek vagyunk kiosztani ezt a címet. A Volkswagennek - úgy látszik - bejött a Csillagok Háborúja-téma, hiszen tavaly több díjat is besöpörtek a kis Darth Vaderrel. A SuperBowl döntőjének legnézettebb reklámfilmje lett, márpedig ez…..
A halogén izzó a múlté, a xenon HÍD égő zsákutca volt, aki trendi akar lenni, az leddel világít. Pár év múlva a xenon még ritkább lesz, mint a halogén izzó. ..
KuKori 2012.01.20 01:43:06
@mehemed: Ezért írtam, hogy stabil egy ampert nyomnak, a névleges feszültséggel, ami kell. Az két 0,5W-os teljesítmény led áramszükséglete éppen, az alapján, amit írnak róluk (500 mA az ideális áramuk, 3,6 volt betáp mellett). Tudom, hogy áramgenerátoros elven kéne hajtani a ledeket.
KuKori 2012.01.20 01:58:25
@peter3374: Volt egy tippem, mert ez lenne szemét olcsó megoldás. És ezt ki is nézném az autógyárakból...
KuKori 2012.01.20 02:04:03
@KuKori: Ja, a melegedésről. Egy teljesítmény alkatrész mindig is melegedni fog legyen az egyenirányító dióda, led, tranzisztor, ic. Nem ez volt a lényege a mondókámnak, hanem hogy egy eleve melegedő (kis felületre, rossz hőelvezetés mellett -nyák lemezke- erősen integrált teljesítmény alkatrészek) alkatrészt még jól túl is hajtunk, na, az de jó lesz és tartós.
TComment Sörért rendszámot 2012.01.18 06:15:00
A fényhidas Focus kombi már a felüljárón bekapcsolta a villogókat, aztán egyre türelmetlenebbül villogtatta a reflektort is. Semmi baj, drágám... Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2012.01.18 13:21:38
@sefer_k: Te se panaszkodhatsz azért, mert te még egy rövid hozzászólást sem tudtál értelmezni (gy.k. amire válaszoltál), apukám...
KuKori 2012.01.18 13:28:53
@sefer_k: Ne haragudj, de te fogyatékos vagy?

miako74 2012.01.18. 13:08:41
"...Ja, hogy nem ismerte fel a kutya se!..."

sefer_k 2012.01.18. 13:17:42
"...neked a cikkből az jött le, hogy Winkler, mint celeb megúszott két intézkedést, mert felismerték..."
KuKori 2012.01.18 13:30:50
@KuKori: Moderálnám magam, nem kellett volna ennyire erősen fogalmaznom.
Autópályán jön a külföldi tőke, majd az országutak kátyúiban elfolyik a pénz. Ön hol bukdácsol? Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2012.01.16 15:43:27
@zeddez: Gyanítom egyébként, hogy még olcsóbb is lenne, mert kiesik 5 rétegnyi alvállalkozósdi-mutyizósdi-zsebbe pakolósdi.
KuKori 2012.01.16 15:46:05
@KuKori: Ja és törvényben kéve lefektetni, hogy teljes útfelújításnál (gy. k. amikor nem csak a lukakat foltozgatják) az összes közművet kötelesek vagy közműalagútba telepíteni (a szolgáltatók számlájára, mert eleget fizetünk ám.), vagy pedig mehet minden a járda alá. Ahol nem kivitelezhető, teljes felújítás, viszont utána 10 évig úttest felbontási tilalom.
Kedves Modor Tibi! Betegre röhögtük magunkat a barátaimmal/kollégáimmal az ingatlanos szótár c. bejegyzéseden. Hatalmas szövés! /Köszönjük, szerintünk is kurva jó lett - M.T./ Az ingatlanos szótár és a barátnőm ötlete alapján nekifogtam az autószerelő-magyar…..
KuKori 2012.01.13 14:19:42
@Bachterman: Mert három hengeres talán? :) Volkswagen konszern 1200 köbcentis motorja ("1.2 HTP"). Ha pedig azért kérdezted, mert a hengerenkénti gyújtótrafó furcsa neked, elvileg így megbízhatóbb (nincs gyújtáselosztó, ami bepárásodik esőben és dadog a kocsi, meg rotor sincs, ami beég, nincsenek nagyfeszültségű kábelek, amik szintén tudnak makacskodni, stb.) és könnyebben optimalizálható a fogyasztásra és teljesítményre.
KuKori 2012.01.13 14:55:42
@Bachterman: Én hiszek neked, csak elmondtam, amit tudok róla, így dióhájban. Nekem hengerenkénti gyújtótrafós a kocsi, de sosem volt bajom az egy trafósokkal sem eddig.

Most jut eszembe, a Trabant és a Wartburg is hengerenkénti trafós volt, igaz, megszakítókkal és külön gyertyakábelekkel, de mégis űrtechnika, nem? :DDD
KuKori 2012.01.13 21:39:20
@Professor Pizka: Én arra emlékszek (-szem?), hogy Wartburg és Trabant típusú személygépkocsikhoz (elég modoros? :D) volt "elektronikus gyújtás", azaz megszakító nélküli. Természetes, hogy akkor is akadt olyan tulajdonos, aki visszaalakította megszakítósra, mert "abban még volt anyag", és "ezek a modern szarságok" elvek már akkor is erősen éltek :)
  Masszívabb külsejű, és persze valamivel gyorsabb lett a Porsche alapmodellje, mint eddig, de a lényeg nem változik.Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
KuKori 2012.01.12 19:50:43
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Mai cikkünk blogposztja...
Eloszor is Boldog Uj Evet volt es leendo olvasoimnak:) Uj ev, uj remenyek:) Sajnos a  mult ev vegen tobb betegseg is volt a csaladban, odahaza. Edesapamnak volt egy nagyobb mutetje, es parom edesapja is korhazba kerult december vegen.  Mivel a csaladot igy jobban tamogatni kell majd, arra az…..
KuKori 2012.01.12 03:26:16
Ezek szerint senki sincs biztonságban, aki külföldön dolgozik, ottani autót tart fent és néha hazalátogatna? Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2012.01.11 14:19:43
@tildy:): Szerintem a PPSN, vagy nálatok a NI az épp ezt igazolja - tekintve, hogy más nincs, mert bürokrácia terén még nem érték utol a kontinenst ;-)
KuKori 2012.01.11 14:27:51
@Shadowbull: Vannak olyan országok, erre gondolt. Például éppen az Egyesült Királyság biztosan, a tévében láttam (angol rendőrös műsor, angol nyelven).
KuKori 2012.01.11 14:35:23
@plephyl: Azt gondolom, hogy nem feltétlenül rossz az, amikor más országokban élők elmesélik, az adott dolog hogyan és hol működik a legolajozottabban. Bár a stílus sokszor hagy kívánnivalót maga után.

Az a legnagyobb baj, hogy kintről szembetűnőbb a különbség, és nyilvánvalóvá válik az a magyar politikusi szándék, hogy az egész országot a bürokrácia és adósság hálójában tartsák, mert a zavarosban szeretnek bizonyos kapcsolódó körök halászgatni... És a kedves politikus uraknak bizony esik le némi százalék ezekből a "tevékenységekből".

Ez az oka, hogy nem hajlandóak átalakítani az egész közszférát, egy működő, egyszerű és átlátható rendszerre. Most én is sorolhatnám a példákat, hogy mi milyen flottul megy itt, de hiába, ha nem fog fülekre találni, mert nem érdekük...

Dühítő. Mert szeretem a hazámat, csak gyűlölöm azokat, akik irányítják. Mármint nem kifejezetten a jelenlegi kormányt, hanem úgy az elmúlt pár évtized kormányait...
Belsőség Őszinte részvétünk 2012.01.11 12:47:00
Röstelljük magunkat, hogy ilyen szakadt, lúzer, hatéves A6-os Audikba kényszerültek azok, akiknek nem jutott már a hamvas Superbekből. Tényleg, őszintén. És még nehezen is indulnak. Mi javasoljuk a márkaszervizt, ha valami gond van. Istenem, mi jöhet még?! Tata Nano? (Mindazonáltal…..
Belsőség Zsákolni csak BMW-vel 2012.01.10 16:24:00
I swear I’m gonna make it, sooner or later (Ígérem, megteszem előbb vagy utóbb) Ezt hallhatjuk az aláfestő kis dalban, nem véletlenül. A kisfilm – minden valószínűség szerint – a kor követelményeinek megfelelő, helyi igényekhez tökéletesen igazodó…..
KuKori 2012.01.11 13:39:27
@becsületesnepper: Csak azt nem értem, miből gondolják, hogy a töcsi után le is esik nekik valami abból a vagyonból? Mert a sztori általában nem így végződik :)

Hanem valaki csak alaposan meg lesz baszva és nem kap egy árva buznyákot sem. Se így, se úgy :)
KuKori 2012.01.11 13:46:50
@Shadowbull: LOL :D
TComment Ellenszenves jóbarát 2012.01.10 06:12:00
A japánok érthetetlenek. Készítenek egy nagyszerű autót, majd gondoskodnak róla, hogy a környékről is elijesszen mindenkit, aki megvehetné. Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2012.01.10 15:24:16
@Mészáros Laci: Te jó isten... Ha ezt tudod kezelni folyamatos odabámulás nélkül, a Millenium Falcon vezetése már picsafüst lesz...

Miért olyan nehéz az autógyárak legtöbbjének egy ergonomikus kialakítást odarittyenteni a műszerfalra?

Klíma, magnó, fel, fel. De legalább a klíma, és kormány mögötti távvezérlő a rádióhoz. Ja, hogy megint a sajátomból indulok ki? Hát bocs, de ami jó, azt meg kell jegyezni...
KuKori 2012.01.11 00:08:31
@papa33: Nehogy abban a tévhitben éljél, hogy csak egy igazság van, mégpedig "autó csakis japppán!". Nekem volt kettő is, de több már nem lesz. Megtértem, európai manus vagyok, európai verda kell :)

Egy barátom jellemezte a volt Mazdámat:

"Én elhiszem, hogy megbízható, meg hogy minden kapcsoló szépen kattan, de hogy kb. 5 kilométer után meghalnék benne, az is biztos. Mert egy ilyen szemét unalmas belsőtérben elaludnék 100-nál, az kurva élet. Meg hát a szent kvarcóra, baszki... Ne már."

És igaza volt. Nekem a japánok nem elég kényelmesek és semennyire sem izgalmasak. Érdekesek a megbízhatósági legendák is. A harmadik Rönóm van, bármiféle hirtelen zűrzavarok nélkül, de volt már Seat is, soha semmi kellemetlen meglepetés nem ért azokban sem.
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
TComment Az autózás ájfónja 2012.01.06 06:15:00
Tudják, mi maradt meg egy hét használat emlékéből? A hiányérzet és az üzemanyagszámla pontos összege. Mai cikkünk blogposztja...
Hogy ne tűnjek szemétnek, vállalom: aki ötszáznál több VDA-hasábot bepakol egy teljes pótkerékkel rendelkező i40 kombi csomagtartójába, megkapja tőlem sörben az ötszáz liter feletti részt. Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2012.01.06 01:07:09
@Bono92: Értékállóság, formaterv, szervizhálózat, alkatrészellátás miatt. Vagy a helyi munkaerő támogatása (németek). Például.

Ez a Hunyadi már tök jól néz ki belül, szép nagyra is nőtt, de azért a külseje még mindig egy elsőéves, Kínában született, koreai dizájner keze munkája így ránézésre. Igen, láttam élőben.

Hát nem egy olasz forma, na. De nem is az Audis letisztultság árad róla, hanem a kicsit búcsús, összedobált, feltűnésre vágyó hatás.

A galériában a tükörnél az a kábel és csatlakozó kicsit necces, ilyen árcédulánál.
KuKori 2012.01.06 01:13:52
@gyvy: Ennyi. Épp ezt akartam írni. Jól néz ki, tartósnak is ígérkezik, geci nagy és kategóriájában olcsó és igényes kidolgozású is.
A célirányos gumiégetést azóta nem értem, amióta egyszer kipróbáltam. Két gumim bánta, ami pénzbe került, egy kevésbé gyakorlott majom is meg tudja csinálni, mert vezetési tudás nem kell hozzá, de utána két hétig szellőztetni kell az autót. Valószínűleg ezért nem is…..
Furcsa korú kocsijaim régóta érdekes helyzetekbe rángatnak bele, amiket valahogy mindig megúszok. A 850-es Fityóm is szerzett meleg pillanatokat. Mai cikkünk blogposztja...
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2012.01.01 05:40:04
@wensonati: Az igen, a németországi görögtől venni antik japó kétajtóst :D Hihető futással, sűrű alkatrészellátással :DDD Miért utálod ezt a lányt ennyire, hogy így ki akarsz cseszni vele? :D
KuKori 2012.01.01 05:42:31
@wensonati: Mondjuk a képek alapján egy szép, ritka kis rizskályha. Bár a műanyag-króm-kazánlemez-taposószőnyeg eléggé riasztó látvány nekem...
KuKori 2012.01.01 05:49:39
@Semper Fidelis: Átfogalmaznám. A pék kenyeret süt és ha nincs pék, éhen döglünk. Ha viszont nincs Gizike, akkor maximum valamelyik kretén hivatal kezd el levelekkel és határozatokkal bombázni.

Az első ember a példában értéket teremt, míg a második egy -egyébként teljesen idejétmúlt és valójában nagyrészt szükségtelen- bürokratikus káosz oldalvizén evickél, jórészt az első által megtermelt pénzből finanszírozva kispolgári életét.

Persze, ha nem akarod, nem fogod érteni ezt a példát sem :)

BÚÉK
Idén sem vettük magunkat túl komolyan, de most úgy érezzük, néhány sikeres projektben benne volt a kezünk. Mai cikkünk blogposztja...
KuKori 2011.12.31 13:10:27
@mojszipupi: Igen és azt is el lehetne kezdeni a publikum előtt hangosan firtatni, hogy miként lehetséges egy ÁFA-tartalommal már "megáldott" üzemanyagot még jövedéki adóval is megkoronázni (tehát a jövedéki adó alapja egy eleve [Általános Forgalmi] adóval terhelt ár. Magyarul adót adóztatni. Ami elvileg tilos. Egyszer régen, mint ha az Autóklub elkezdett volna valami perfélét az állam ellen emiatt, ami kussba merült...

Még egy ötlet:

A környezetbarát üzemanyagok adótartalmának mérséklésére összeütni egy kis hangoskodást. Minél kevesebb káros anyagot pöfög ki az autó a használatával, annál kedvezőbb besorolás alá jusson. Tehát etanol, LPG, CNG, E85, biodízel, értjük, ugye?