Adatok
Laca151
0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Mészáros Csaba cége ez év elején az összeomlás szélére került, de egy tizenötmilliárdos állami üzlet úgy tűnt kihúzza a csávából. Viszont az állami tulajdonban lévő Volánbusz nem kapta meg határidőre a megrendelt 180 új csuklós buszát. Az illetékesek ahelyett, hogy szerződést bontottak volna és…..

Kamu kötelezővel, regadómentesen juthat kocsihoz, nem kerül be semmilyen nyilvántartásba és a rendőrtől se tartson.
Azonos című írásunk kommentposztja...
Laca151
2014.03.05 09:29:10
@Hurri Kán: az egészben az a legszomorúbb, hogy P rendszámot (meg szlovákot) jellemzően nem a 15-20 éves kiskategóriás autókon látni, hanem az új(abb) luxuskocsikon, valószínűleg aki ilyet vesz, annak már a regadó+egyéb költségek sem jelentenének gondot, csak valahogy divat kis hazánkban mindenféle fizetési kötelezettséget kikerülni, és megoldani 'okosba'. Sajnos az egész rendszer azért ilyen (bürokrata, korrumpált), mert ilyen az emberek nagy hányada (tisztelet a kivételnek). Ha bármilyen hivatalban intézni akarsz valamit, ami jogosan jár Neked, bizonyítanod kell, hogy tényleg jogosult vagy rá. Nem véletlen, hogy ez így van, a sok visszaélés tette ilyenné a rendszert. Nekem pár éve a svéd nyilvántartásból kellett egy jármű adatairól igazolást kérnem. Felhívtam egy svéd telefonszámot, ahol angolul elmondtam, mit szeretnék, majd egy ügyintéző megköszönte a hívást, és közölte, hogy még aznap postázza a dokumentumot, nem kellett aláírási címpéldány meg hasonlók. És két nap múlva a posta hozta a papírokat. 'Csak' annyi a különbség, hogy ott nem akar mindenki mindennel visszaélni. Amíg ez az 'okosba' gondolkodásmód az emberek fejében nem változik meg, addíg a rendszer is ilyen lesz, mi (és itt mégegyszer tisztelet a kivételnek) tettük ilyenné.

Két olyan ajánlattételi felhívás jelent meg a minap, ami a budapesti gumikerekes járművek cseréjét gyorsítja. A BKV 15+60 darab új autóbuszra, míg a BKK 24+84 darab új trolibusz beszerzésére vár ajánlatokat. Lássuk az esélyes gyártókat!
BKV autóbusz beszerzés
A…..
Laca151
2013.12.05 12:04:17

Legalábbis a Rába sajtóhíre szerint. Szerintünk pedig van magyar beszállítója a Volvo buszainak, igaz ők Wroclawba szállítanak és nem Győrbe. Így a Budapesten nemrég forgalomba állított Mercedes Citarók is több magyar alkatrészt tartalmaznak, mint a Nemzeti busz.
Ha egy üzlet…..
Laca151
2013.10.02 10:30:47
@Zeppeliner: Németországban idén egy 60 darabos buszbeszerzést (ADAC-DHL) meglepő módon nem az ott hazainak minősülő Merci vagy MAN nyert meg, hanem a Scania. Svédországban és Olaszországban is vannak olyan közcélú személyszállítók, akik külföldi buszokat vesznek.
Egyébként ha jók az értesüléseim, a pécsi biznisz anyagi ellentételezés hiányában elmarad...
Egyébként ha jók az értesüléseim, a pécsi biznisz anyagi ellentételezés hiányában elmarad...
Laca151
2013.10.03 10:15:31
@Zeppeliner: én nem erőlködöm, hidd el :)
az MAN is a VW konszerné, mégsem ők nyerték a tendert, pedig az árszintjük is a svéd árszint alatt van
az MAN is a VW konszerné, mégsem ők nyerték a tendert, pedig az árszintjük is a svéd árszint alatt van
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"Egyetlen egy hazai autóbuszgyár tud élni a lehetőséggel, igaz ők stratégia nélkül is mindig tudtak eladni buszokat Magyarországon, a győri Kravtex"
Az ugye nem stratégia, hogy raktárra gyártanak buszokat, aztán valami véletlen folytán mindig megjelenik egy tender, ahol csak ők tudnak ajánlatot tenni, és a több hónapos szállítási határidő helyett kb. 1 hónap alatt átadják a buszokat? És pont annyi buszra van kiírva a tender, amennyi raktáron van nekik. Ez nyilván teljesen véletlen, mindenféle stratégiától mentes...
Arról aztán már utána senki nem beszél(het), hogy a magyar "gyártású" (bár inkább csak összeszerelésű) buszoknak a szervizelése mennyi problémás. Pl. amikor egyes gyártók becsődöltek, és utána fél éveket álltak a 2-3 éves buszok alkatrész hiányában.