Regisztráció Blogot indítok
Adatok
lwcolors

0 bejegyzést írt és 320 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kicsit több mint két éve kerültem be a terepasztalos-makettezős világba. Ismerősi köröm egy része elég furcsán fogadta, jobbnál jobb kérdéseket tett fel nekem. Ezek közül írok le párat. [Mivel a listás posztok minenhol vonzzák a látogatókat, megnézzük itt is működik-e?] 1. És mi a jó…..
Van egy hobbi, amit mindenki ismer, de relatíve kevesen űzik. Sokan lenézik, merthogy szerintük csak drága játék, akik csinálják, azok viszont már-már vallásos áhitattal mélyülnek el benne. Ez a hobbi a makettezés. A blogunk témájához azonban több szállal is kapcsolódik, főleg…..
A magánynyugdíjpénztárak államosítása sokak vérnyomását mozgatta meg 2011-ben, Mici sagája azonban az alapsztorin túl is kínál  bőven izgalmakat sok levéllel, abszurd fordulatokkal és sajnálatosan kevés eredménnyel. A sztoriban nincs külön kiemelve, de az Aranykor…..
Mai levélírónk, Egy csalódott vásárló számtalan költői kérdésével remekül körbelövi a témát, a válaszokat hagyjuk is, az Extreme Digitalnak viszont gratulálunk a míves öntökönszúráshoz. Kedves Homár! Egy történetet szeretnék megosztani, hogy miért is érdemes…..
A Black Friday napján az Extreme Digital rendszerének beletörött az agya egy rendelésbe, melynek szegény gazdája azóta is várja a hol egy, hol két, hol kifizetett, hol fizetésre váró, hol elküldött, hol még csomagolás alatt álló cuccát. Reméljük, este megírja, hogy megjött-e…..
Eljött a „traktoros lányok” korszaka a munkaerőpiacon. Na nem az 50-es években kapott értelmében. Arról van szó, hogy egyre nagyobb az igény a nőkre az olyan hagyományosan férfi szakmáknak tartott területeken, mint a mérnöki, vagy az IT. Érdemes kihasználni. Sokkal jobb…..
Egészen elképesztő sztori tegnapról. Ami csak a levélíróval való levelezésből derült ki: a Keletiben szállt fel, a jegye Kelenföldtől szólt, mert van BKK-bérlete (csatolta is, érvényes). Egyből jött a kalauz, aki inkább hitt a kütyüjének, mint bármi másnak, többek közt a…..
Nemrég belefutottam a kérdésbe a carthrottle-ön, hogy ha három autód lenne, mi lenne az. Egy hétköznapokra, egy hétvégére és egy pályázni. Be is küldtem a kérdést a szerkesztőségi levelezőlistánkra. Íme, a válaszok: Pere László (karmageddon)Hétköznapokra: Mivel van…..
Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor a legjobb fejek sem beszédesek. De néha kicaplatunk a konyhába, csak egy kávéért, egy pohár vízért, beszélgetni öt percet. Ma összesen kétszer voltam kint, és mind a…..
Kivonat a szerkesztőség levelezési listájából: Nino KarottaTestvérek! Holnap délelőtt elmennék egy 16. kerületi kereskedésbe, venni egy autót. Az a kérdés, hogy van-e valaki, aki elkísérne, hogy visszahozza az Alfát, hogy én már jöhessek az újjal? És nem, nem mondom meg, mi…..
Belsőség London, jövünk! 2014.06.15 18:16:23
Majd' két héten át Londonban és környékén portyázunk, gyűjtjük az anyagot, tapasztalatot, interjúkat csinálunk. Bende Tibbyvel tíz napon át együtt szívjuk szűk szállodai szobák, a bérautó és lepukkant útszéli etetők levegőjét. És egymás idegeire megyünk, kihullik a…..
lwcolors 2014.06.16 09:05:29
Ha minden igaz, megvan a veteránozás tökéletes receptje. Merthogy voltam én már a weissenkircheni veteránautó hegyi felfutón az Alfa Giuliámmal, állólámpás Mercivel többször, harminconsok éves Kawasakival is jó párszor, sőt, egyszer még az Autobianchi Bianchinával is két…..
Turbófeltöltőt vásárolna, motort csapágyaztatna, vagy inkább elmenne tíz napra a Balatonhoz a családjával? Érdemes az autó karbantartására odafigyelni, sok pénz múlhat rajta. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
lwcolors 2014.02.04 10:04:27
@ZF2:
Egy 8 v 12 hengeres benzines meg ezerszer szebb hangú, mint egy 6 hengeres dízel, bebeee :)

Mikor 2008-ban Qashqait vettem, két motor jött számításba: az 1.5 dci és az 1.6 benzin. Dízel 600 ezerrel drágább.
Benzines lett, persze.
Azóta belement probléma nélkül 80 ezer km, az ugyanakkor vásárolt dízeles márkatársak jó része már ennyi km alatt többszázezret költött az autójára.
Nem beszélve arról, hogy az éves szerviz díjkülönbözetéből is tele lehet tankolni a kocsit egyszer, annyival drágább a dízelé.
Ha már fogyasztás: átlagban 6.3 liter benzin a 80 ezer km alatt. A dízel mennyivel eszik kevesebbet ebben a kocsiban? Nem sokkal.
Ráadásul náluk vidéken olyan rossz a gázolaj, hogy mínusz 5 fok alatt vagy beindul a dízel vagy nem (párszor vittem el a szomszédot dolgozni, új Megane-ja van, dízel). Ha azt akarod, hogy biztosan beinduljon, akkor tankolhatsz, prémium dízelt az ÖMV-nél, nem kevésért.
Egyébként a mai dízelekben pont a rugalmatlanságukat nem szeretem. Kevés a használható fordulatszám-tartomány, állandóan váltogatni kell, előzéskor pl, ami nem szerencsés. Egy benzinesnél meg beteszem 4-be 70-nél, és elmegy 140-ig miközben egyre nő az erő. Ehhez képest a dízel rugalmatlan.
Hülyeség az, hogy pörgetni kell a benzines autót, pesten a forgalom tempóját tartva 2500 fölé soha nem megy a fordulatszám.

Persze az is igaz, hogy a turbós, kicsi benzinesek is egyre bonyolultabbak, kezdik elveszteni az egyszerűségüket, megbízhatóságukat. Ezért kell szívó benzinest venni, ha problémamentesen szeretnél autózni hosszú távon is.

Ahhoz hogy nyugaton mennyi dízelt vesznek, egy adalék: Angliában a gázolajra és a benzinesre is ugyanannyi adó rakódik. Mivel a gázolaj előállítása drágább, ezért nem kicsivel drágább náluk. Nem is látni dízel személyautót.
lwcolors 2014.02.04 10:27:56
@peter3374: Ha nem hiszed el milyen mocskos a magyar dízel, kérj meg egy kamionost, akinek levehető a gázolajszűrőjén a lecsapató tartály, mutassa meg, mi van benne. El fogsz borzadni.

És nemcsak ismerősökre alapozok, volt pár dízel cégautóm is, nem kívántam volna senkinek, amennyi rá lett költve, pedig újan kerültek a céghez.
A gépjárművek öndiagnosztikája gyakran félrevezeti a szakembereket. Egy hibakód alapján alkatrészt cserélni nagy lutri, mégis jó irányba terelheti a hibafeltárást a vezérlőegységből kinyert információ. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Naiv ügyfél megtanulta, hogy használt autó vásárlása előtt kötelező saját szerelővel átnézetni az autót, hogy legalább nagyságrendileg képben legyen a várható további költségekről. Saját Skodáját csak fél évvel a vétel után vitte szervizbe, aztán csodálkozott, hogy…..
lwcolors 2013.08.02 12:59:00
A Btk. 318. §-a szerint aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
Jellemzően az óratekerés arra irányul, hogy minél magasabb áron adhassa el a kocsit, tehát a fent írtak megállnak jelen esetben is.
Tehát be kell sétálni a rendőrségre a hónad alatt egy szakvéleménnyel és feljelenteni a kereskedést. Ennyi.
Mondjuk az sarkalatos pont lehet, hogy az extrák(tolatóradar) ill a sérülésmentesség benne van-e az adásvételiben (gyanítom hogy nincs, "véletlenül" kifelejtették). Mert ha nincs, akkor marad csak az óratekerés.

Más kérdés, hogy a poszt-író tipikusan rózsaszín álomvilágban él, de szerencséje is van, mert viszonylag olcsón megúszta.
Manapság annyi a visszatekerés, hogy teljesen felesleges az órát nézni. Egy benzines autónál 15 ezer, egy dízelnél 30-40 ezer körüli éves futással kell számolni, ez az esetek 95%-ában beválik, a maradék ettől mindig felfele tér el.
Tehát egy 2006-os kocsiban ha benzines, akkor min 100 ezer, ha dízel, akkor min 250 ezer van...
Persze csodák vannak, Jézus is feltámadt állítólag...

Láttam a posztolóhoz hasonló embereket a kocsi árát még egyszer kiadni a vétel utáni javításra... legutóbbi eset egy Polo tdi, hirdetésben sérülésmentes, óra szerint 150 ezer km... valójában eleje hátulja törve, 650 ezer km, futómű elhúzódva, 3 ezer km-enként megeszik egy garnitúra új gumit stb... Vétel után pár hónappal el lett adva a vételár ötödéért, alkatrésznek.