Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gyurkaaa

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Homár foszladozó emlékei szerint még nem találkozott pozitív márkaszervizes történettel, és természetesen most sem. Bali a sasadi Renault Baumgartnert illetve a Könyves Kálmán körúti Renault szervizben próbálkozott fékszereléssel illetve kulcsmásolással. Többet nem fog: Kb.…..
Gyurkaaa 2007.09.04 19:30:51
Világ életemben utáltam a francia autókat. Sose vettem volna, de egy szép napon, a munkahelyemen nagyon jó áron megvehettem egy 1.9D 94eKm-t futott Renault Expresst. Az előéletét ismertem, teljesen rendben volt. Gondoltam megveszem, használom pár évig, keveset fogyaszt (5L télen-nyáron) aztán mehet a kukába. Én hülye, eladtam miatta (mivel két autó sok) a B Omegámat, amit személyesen hoztam magamnak Németo.-ból. Gondoltam 2-3 évig elleszek a kis furgonnal, aztán amit megspórolok vele azt egy komolyabb autóba fektetem. Na vajon így lett? Én életemben ennyit autóval nem szívtam. Igaza van annak, aki azt mondja, hogy aki franciát vesz az megérdemli! Tömören a sztori: Ha már megvettem, cseréljünk vezérműszíjat, mert az a lelke. Baumbartner: két görgő+ a szíj 80eFt+ munkadíj. Erre én beszereztem az anyagot ismerőstől 10 ezerért, és nagy kínszenvedés árán lecseréltem. Persze hozzáférni horror volt. Fékerőszabályzó folyik. Olasz utángyártott 23 Ft, ami egy hónap múlva elromlott, úgy hogy megállt az egyik kerék! Az alagútnál leállt. Üzemanyagpumpa membrán kilyukadt, 1700 Ft+ házi gányolás, mivel préselt. A hűtővíz undorító volt benne, tiszta rozsda, meg is lett az eredménye, két fagydugó folyt a hengerfejben, amiben annyi fagydugó van, hogy az ementáli sajt elbújhat mellette. Persze a fagydugó 1 cm átmérőjű, csak a Renault árulja 4 db. 3 ezer ft. Megvettem, majd rájöttem, hogy marhára nem lehet hozzáférni. Mondom legyen Baumgartner: kérdezem mennyibe kerül. Hááááát…. Az összes fagydugót cserélni kell, mert a Renault-nál ha elkezd folyni akkor az összes többi is folyni fog 2 hét múlva (Hát nem így lett). Mondom akkor jó, cseréljék az összeset (halkan megjegyzem, hogy itt már a motorkivételnél tartottunk 2 vacak fagydugó miatt). Erre a fickó, mondja, hogy erre még rájön a vezérműszíj, meg görgők…. Mondom azt nem kell cserélni, pár hónapja cseréltem! A válasz: „Uram, ezeket a szíjakat és görgőket csak egyszer lehet megfeszíteni!” Mivel nem tollas a hátam, hazamentem, fogtam két csavart, meg közönséges kócot, és eltömítettem a lyukat. Az ősrégi vízszerelő technika bevált, mert 3 évig használtam még és nem folyt. A legjobb az volt, mikor kellett bele egy csavar, a Baumgartnernél 1500 forint lett volna! Rákérdeztem, hogy ez valami speckó csavar? Mire a válasz: „Nem, közönséges 10-es csavar”.
És ami még nagyon bosszantó volt, hogy még a fékbetét típusát sem tudták megmondani alvázszám alapján, így volt ez a főfékmunkahengernél, meg minden másnál is. Állítólag 3 féle fékrendszerrel készült. Az vége az lett a gépnek, hogy múlthéten Ausztriából hazafelé megszorult egy szelep, a szelepek és a vezérműtengely összetört, vezérszíj elszakadt. És mindezt 163 ezer valós kilóméternél, kímélő használat mellett. Azért egy igazi dízel ilyen futásteljesítménynél még csak bejáratós! Szétszedtem, ami újabb horror! Aki nem próbálta nem tudja! Össze-vissza van behányva a motor a motortérbe, egy csőrengeteg közepette! Minden bonyolult és szar. És az alkatrész még bontottan is megfizethetetlen, mintha nem tudom milyen minőség lenne. Ja, és a vicc, hogy ugyanezez a motor van a Volvo V40/S40 1.9dci-ben is egy turbófeltöltővel, mint ami az én 15 éves furgonomban. A bontokban megtudtam, hogy ez a hengerfej harmatgyenge, és hogy ezeknél a motoroknál nagyon gyakori a vezérműszíj szakadás, mivel nem bírja ki a gyár által megadott 120eKm-es csereperiódust! Úgyhogy mindenki óvatosan a franciával! Én szóltam! Ja és aki márkaszervízbe megy és nem ért az autóhoz, azt nagyon könnyen megfejik!