Regisztráció Blogot indítok
Adatok
veteránszabászat

39 bejegyzést írt és 28 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Túl vagyok rajta, megtörtént. Évekig tartó keresgélés után megvásároltam életem első oldtimer autóját, amely most már a garázsban várja a teljes megújulást. Nem volt egyszerű történet, de végre a szerencse mellém szegődött és tulajdonképpen Misi, az eladó sem fektetett…..
veteránszabászat 2019.07.21 11:52:58
@fosdapass: Szia, pont úgy áll, ahogy vettem, nem jutottam el a felújításig. Időközben vettem és eladtam pár R4-est, volt, hogy használtam is egyet 2 évig. A posztban szereplő darab egyelőre vár a sorsára, de valószínűleg használós autó nálam sosem lesz belőle. Sajnos a 6 voltos rendszere, a dobfékei és az, hogy nem lehet levegőt juttatni az utastérbe nagy mennyiségben, nálam parkolópályára tette a kisautót. Ha felújítom, akkor szobor szerepet kap majd.
Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek kellene egy 127-es Fiat, hogy helyre zökkenjen a világnézete. Nem, nem találtam fel a meleg vizet, volt már erről írás a Totalcaron. Csikós is nagyon szerette  és egy…..
veteránszabászat 2013.02.06 19:02:59
Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt…..
veteránszabászat 2012.10.01 10:32:55
@Nivta: Aki egy picit is jártas a veteránok világában az tudja, hogy egy ilyen szinten rendbe rakott Ponton többet fog érni, mint amennyibe lesz és ez a tény a kérdések jelentős részére választ is ad.
Azt mondják, hogy egyik kutya, a másik pedig eb, de úgy döntöttem, nem küzdök tovább, szerencsét próbálok másik szolgáltatónál. Tehát, akik szeretnének továbbra is öreg és kevésbé öreg autókról, műhelyéletről, szerelésről, lakatolásról, fényezésről, oldtimer…..
Philippe Bugalski 1982-ben kezdett versenyezni. 1984-ben a Monte Carlo Ralin indult először VB futamon, ahol Dominique Perruchon navigált neki. 1985-ben már egy Renault 5 turbóval indult a francia bajnokságban. 1992-ig Denis Giraudet mellett a Renault gyári csapatában (Societé Diac)…..
veteránszabászat 2012.08.11 14:34:14
@B. Capelluti: Az egyik "elfogyasztott" navigátor Thierry Renaud volt, akivel lehet, hogy most már újra együtt száguldoznak az égi gyorsaságikon.
Nyugodjanak békében mindketten.
Nagy restanciámat sikerült végre letudnom. Idén tavasszal is ellátogattam az outlet faluba Biatorbágy mellé és készítettem szerény lehetőségeimmel egy filmet. Sajnos nem vagyok operatőr, felszerelésem sincs ahhoz, hogy komolyabb filmet hozzak össze, de a pár perces anyag arra talán…..
Veteránszabászat Film 2012.07.30 23:40:28
A Szökőhév egy aranyos romantikus film, akinek van kedve, nézze végig, de a lényeg 21 perc 47 másodperctől érkezik. Egy igazi klasszikus:) Ja igen, és a végén is kapott egy nyúlfarknyi szereplési lehetőséget. ..
Veteránszabászat Az úszó autó 2012.07.14 15:00:00
Az Amphicar valószínűleg nem fog szépségversenyt nyerni egyetlen veteránautós rendezvényen sem, sőt, kicsi az esély arra is, hogy versenypályákon találkozzunk vele. Az érdekesen esetlennek tűnő gépezet azonban mégis kiemelkedik az autók közül, méghozzá azzal a…..
Az öreg autók szerelmeseinek újabb program: "Igazi csemegére számíthatnak a veteránautók rajongói: immár hetedik alkalommal látogat Budapestre a Donau Masters nemzetközi veteránautós túra, melynek 90 autóból álló mezőnye 2012. július 7-én, szombaton érkezik Budapestre. Az…..
Veteránszabászat Jópofa reklám 2012.06.07 12:15:38
Javában tart nálam az R4 őrület, bár az autóhoz még hozzá sem nyúltam. Ellenben rengeteg időt töltök azzal, hogy feltúrjam a netet Renault 4-es anyagokat keresve. Egyik este akadtam rá a belinkelt reklámfilmre, amely talán még azok számára is érdekes lehet, akik nem rózsaszín…..
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy emberke, akinek rendszeresen kellett nehéz dolgokat mozgatnia. Egyszer úgy döntött, hogy vásárol egy kisteherautót a célra. Ki is nézett egy pár éves Mercedes platós gépet nagyon kevés kilométerrel és megalkudott rá.  Teltek múltak…..
Kemény leszek, mondta Balogh Tibi Tysonnak az Argó című filmben. Az Opel futóművesei is nézték a filmet, azok is bekeményítettek. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
veteránszabászat 2012.04.26 11:21:10
@Rocko-: mivel?
veteránszabászat 2012.04.26 11:25:19
@Rocko-: Miért is?
veteránszabászat 2012.04.26 18:55:30
@Shadowbull: Még az első gyerekem születése után sem gondoltam, hogy egy kompakt kombinál nagyobb autóra lenne szükségünk, de amikor a második gyerkőc is világot látott és kinőtte a bébihordót, világossá vált hogy két út áll előttünk, ha normálisan el akarunk férni mindannyian az autóban. Az egyik, hogy veszünk egy batár nagy kombit (pl. Mondeo kombi), amivel anya vért izzadhat minden parkolásnál a városban vagy egy kisebb fajta egyterűt választunk családi verdának.

Van gyermeked, így gondolom már szembesültél azzal a ténnyel, hogy cirka 3 éves korukig a gyerekülésből előre felé áll ki a lábuk, tehát nagy tér kell nekik. Kétméteresen, ha annyira előre húzod a vezetőülést, hogy elférjen a kicsi lába, akkor Z-be kell törnöd a jobb lábadat, amit még így is piszkosul fog nyomni a középkonzol, miközben a kormány az öledben lesz. Mondeo esetében ilyen gondod nem lesz, de amikor megszületik majd a második gyerkőc és mögéd is jut egy az autóban, rájössz, hogy mennyire szeretik rugdosni és megtámasztani az ülésedet.

Motordoki azért írt marhaságot, mert az egyterűben egyszerűen sokkal nagyobb a hely hosszában. Ülj le egy székre kényelmesen és nézd meg, hogy meddig tartanak a lábaid, hol lennének a pedálok. Majd ülj rá valamire, ami 20 centivel alacsonyabb és ismét nézd meg. Nagyjából 20 centivel kell több hely, ha alacsonyabban ülsz. A magasaknak ráadásul az ülőlap az egyterűben megtámasztja alulról a combját, míg egy kompakt autóban szinte össze sem ér az ülés a lábbal. Arról nem beszélve, hogy akinek már esetleg fáj a háta, nem szívesen ül mélyre és kászálódik ki mélyről.
Amikor pedig hirtelen további családtagokkal, szomszéddal, szomszéd gyerekeivel akartok elmenni valahova, akkor piszok jól jön a két plusz ülés a csomagtartóban.

És igen, tolja a levegőt, nehezebb, amihez erősebb motor kell, mindez pedig többletfogyasztással jár, de valamit valamiért.
Belsőség Búcsúzom tőled 2012.03.25 17:55:00
Csikorgás, csikorgás, csatt. Így kezdődött az a napfényes, de hűvös szeptemberi reggel, amikor szertefoszlott az álmom, hogy hagyhatom tisztességben megöregedni az autómat. 518i-t, 1984-ből. Pedig azt szerettem volna, ha kellemes rozsdapöttyökkel, de a tartóelemek épségét szem…..
Ez az az árszint, ami valószínűleg tömegeket érdekel majd. Autók kezdőknek, mindenféle igényhez, mindenféle spektrumban. Nagy tanácsadónk második része. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A látszat rendszerint csal és ezzel szerintem senkinek sem mondok újat. Ugye milyen szépek a húsok a hentes hűtőpultjában? Abban a megvilágításban lehet, hogy még én is szép lennék. Az élet más területén sincs ez másként, trükközés folyik ezerrel, de az a tapasztalat, hogy…..
Közel húsz évig szinte egy gombostűt sem hoztam be nyugatról, nemhogy autót, ezért teljesen tudatlanul vágtam bele a kalandba. Mielőtt elindulunk külföldre, próbáltam a netről összevadászni infókat, hogy mi lenne a hazai legalizálás folyamata, de túl sokan írtak, túl sok ideje,…..
János kedveli a Citroeneket, volt is neki már három. Most éppen nem azzal jár, de a hosszú távú tervei között szerepel, hogy ismét hidrós autóval közlekedjen. Elkötelezett rajongója – a csendesebb fajtából – a régi Citroeneknek, főleg a DS-t kedveli nagyon. Sokat…..
TComment Így vesz autót a nepper 2012.01.24 06:33:35
Elméletben mindenki tud autót venni, de gyakorlatban pár apróság miatt képesek otthagyni egy ilyen remek vételt. Szerencsére nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
veteránszabászat 2012.01.24 13:34:39
Klassz, elment a nepper és vásárolt egy szervizkönyves autót, aminek a kilométer-számlálója keveset mutatott.

Nem, nem óraállást veszünk, hangoztatja, hanem állapotot. Ja, hogy a szervizkönyves, kis futásteljesítményű autók rendszerint jó állapotban vannak? Véletlen egybeesés.

Valószínűleg a vásárló (a marhák), akiket már szidtak mindenhol, amikor találkoznak egy trágyakupac, lelakott, elhanyagolt autóval, megrántják a vállukat, hogy nem érdekes, mert a kilométeróra keveset mutat, ezt kell megvenni. Hát nem! A mocsok kereskedő az utolsó négyzetcentimétert is kipucoltatta, a kormány, a pedálgumikat, a váltó- és kézifékszoknyát lecserélte (ha nagyon éber akkor bontott, keveset futott autóból szerezve a cuccot), az autót kívülről felpolíroztatta gyönyörűre és persze visszatekerte az órát arcbőrtől függően. Az esetleges hibákhoz csuklóból mondja a legkülönbözőbb történeteket, a rutinosabbja pedig még a keresztkérdésektől sem jön zavarba. Érkezik a mókus és vesz egy ránézésre jó állapotú autót és igen, támpontként nézi a kilométerórát, mert azt gondolja, hogy a Uránuszig és vissza elszaladt autókat nagyságrendekkel a piaci ár alatt árulják és nem a kereskedők próbálnak arcpirító profitot szerezni a manipulálásukkal.

Tehát ez az „állapotot kell venni” duma nagyon nem jó!

Ja igen, a szervizes átvizsgálásba sem kell ám annyira túlmisztifikálni, persze a semminél jobb. Sajnos (vagy szerencsére) már egy ideje a használatot nagyon jól tűrő autókat gyártanak, a kopásokból nehéz következtetni a futásteljesítményre, főleg, ha pár kérdéses részt kozmetikáznak az eladók. Sokkal okosabbak a szervizben sem lesznek. Látják majd, hogy milyen állapotban vannak a kopó alkatrészek, esetleg fényt deríthetnek rosszul javított, korábbi sérülésekre, de azt, hogy mennyi van az autóban, nagyrészt a szakemberek is csak találgatják.

Egyébként gratulálok a Pug-hoz. Harcon már várnak:)
A Totalcar internetes magazin szerint a magyar autóvásárló hülye. Álmokat kerget, miközben mindent benyal. Ráadásul az újságírók folyamatosan nyomják azt a jórészt marhaságot, hogy állapotot kell venni, nem pedig az éveket és főleg nem a kilométerórát lesni. Abból indulnak…..
Veteránszabászat Új lendület 2012.01.14 23:10:00
Tavaly, az év vége felé kicsit összeszaladtak a teendők, így nem jutott elég idő a blogra, de idén megpróbálok jóval több betűt összekalapálni.Az évet mindjárt egy kis autóvásárlós szösszenettel indítom...
Veteránszabászat Furcsa szerzet 2011.11.29 01:55:43
Amikor elindultam Stutz nézőbe, szégyen, de halvány fogalmam sem volt, hogy mire számítsak. Na jó, az tudtam, hogy valami öreg, amerikai hajóra. Arról azonban, hogy milyen, mekkora és hogy néz ki, még elképzelésem sem volt. Így utólag mit is mondhatnék? Érdekes, annyi biztos.…..
Toporgok a külvárosi parkolóház alagsorában, még nem érkezett meg a tulaj. Összehúzom magam a túl vékony dzsekimben, amely a novemberi éjszakához már nem elég vastag, de belülről pezseg bennem a kíváncsiság. Negyed óra alatt értem ki a belvárosból, ami még az este tízkor…..
veteránszabászat 2011.11.27 12:48:38
@dr.oid: Zseniálisan nyomod!
Az E-Type Jaguárról rengeteget lehetne írni (talán majd később), érdekes történetből, tapasztalatból, megoldásból jól áll a mellesleg meseszép formavilágú sportkocsi. Azonban amit nem sokan tudnak, hogy a motorhoz – esetünkben az 5,3 literes, 272 lóerős V12-eshez –…..
Anyósom szeretne egy autót magának és tőlem kért segítséget, mégis csak jobban ismerem a kínálatot alapon. Több szempont figyelembevételével 4 tagúra szűkítettem a jelöltek listáját, amelynek egyik szereplője a Mazda2-es. Ma nekiindultunk, hogy élőben is szemügyre vegyük a…..