Regisztráció Blogot indítok
Adatok
teljesített

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Noha az online marketing kevésbé költséges és pontosabb fogyasztói elérést biztosíthat a vállalatok számára, mégis napjainkban is kiugróan magas a televíziós és a sajtóban megjelenő reklámok száma. Ön szerint elképzelhető, hogy néhány éven belül a webes marketing…..
teljesített 2011.02.25 00:12:19
Ugyan több ponton egyetértek az előttem szólókkal, én egy más szemszögből szeretném megközelíteni a problémát.

Maga a kérdés (illetve a hozzászólások is) úgy tekintik, mintha a klasszikus marketing és az új online marketing abszolút kizárnák egymást, csak negatív hatással lehetnének egymásra. Véleményem szerint, nem csak azon kellene gondolkoznunk, hogy vajon mennyi idő alatt szorítja ki egyik a másikat (ha kiszorítja), hanem elsődlegesen azon, hogy hogyan tudunk olyan komplex marketingstratégiákat létrehozni, amik maximálisan kihasználják a média által nyújtott marketinges lehetőségeket.

Engedjék meg, hogy itt egy szélsőséges példával éljek. Valószínűleg mindannyian tisztában vannak azzal, hogy amerikai Super Bowl egy meglehetősen nagyszabású, a klasszikus, televíziós marketingre épülő "advertising event". A döntő alatt számos reklámot játszanak és a különböző cégek horribilis összegeket fizetnek egy-egy félperces megjelenésért a szünetekben. Sőt, egy egész társadalmi esemény épült a Super Bowl alatt lejátszott reklámokra, sokan például csak azért ülnek le megnézni a meccset, mert kíváncsiak arra, milyen az új Budweiser/Doritos stb. reklám.

Az utóbbi években azonban egy egész internetes kampány épült ezekre a reklámokra. Lehet online szavazni a kedvencekre, az összes reklámot összegyűjtve külön megnézhetjük online, válogatások készülnek a legviccesebb reklámokból, rengeteg blog és fórum foglalkozik velük és így tovább. Erre mondhatnánk azt, hogy na, igen, az internetes marketing kiszorítja a tévéset, de ha megnézzük, az online marketing itt inkább segíti a televíziósat. Az interneten keresztül egyrészt rengeteg ember értesült erről az 'eseményről' (nem csak az USA-ban), akik mondjuk nem nézték volna meg az amerikai focit, de így bekapcsolták a tévéjüket, csupán azért, hogy első kézből láthassák a reklámokat. Másrészt, a világ minden részén elérhetővé tette az internet ezt az alapvetően az USA-ra fókuszált kampányt, illetve biztosította, hogy a reklámok hosszútávon is nagyobb hatást érjenek el, hiszen egy-egy jól sikerült reklámhoz évek múlva is visszatérnek az emberek. Így a kétfajta kampány megsokszorozta az általuk egyedül elérhető hatást csupán azzal, hogy egymásra épültek.

Jelenleg még minkét marketinges irányra van kereslet, így azt lenne a legcélszerűbb, ha a két módszer egymásra gyakorolt pozitív hatásait is néznénk (hiszen azok is vannak).