Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Molenaaar

0 bejegyzést írt és 207 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az NGM a távolléti díj új szabályozásával egyszerűsítette az adminisztrációt. Az egyszerűsítés olyan jól sikerült, hogy a jogértelmezést segítendő a Nemzeti Munkaügyi Hivatal módszertani segédletet is készít a távolléti díj kiszámításához – áll a tárca…..
Miközben Orbán Viktor folytatja nemzetpusztító tevékenységét, vállalva annak ódiumát, hogy lassan minden döntése fájdalmas közröhej tárgya, erőteljes mocorgás tapasztalható az ellenzéki oldalon.Éppen itt az ideje, hogy megtörténjen. A ciklus első felének kétharmadánál…..
Az Origo által szépen feldolgozott WikiLeaks anyagban van egy kifejezetten érdekes, a kávéházi sztorizáson messze túlmutató mondat. Orbán Viktor az amerikai nagykövetség munkatársaival folytatott beszélgetés során pártja egyik vezető politikusának hibájaként rótta fel, hogy…..
"És ég az oltár. Ím, körébe gyűltünk, Szétszórt bolyongók a vész idején.Már is tüzénél szent lángra hevültünk, Fénye világol sorsunk ösvenyén.Oh, rakjuk e tüzet, hogy estve nála Enyhet találjon áldó magzatunk!Ez lesz a méltó, a valódi hála Mit a nagy…..
Molenaaar 2011.07.24 16:10:51
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Igen, én már csak ilyen értetlenkedő vagyok. Nem is baj, hogy Orbán úr gondolkodik helyettem..
Csak legyen még jó sokáig velünk és irányítson minket!

:) Remélem érted, amit írok, ha nem akkor nem akarod érteni.
Molenaaar 2011.07.24 16:19:47
@KelekótyaP:
Na most viszont mondtál. Szerintem meg a fejlődésnek nincs iránya. A fejlődés nem társadalmi, hanem természettudományi fogalom. A társadalomban nincs fejlődés.

De tegyük fel egy pillanatra hogy van. Ez akkor ugye az egyén egyre szabadabbá válása, munkamegosztás nagyobb foka, demokratizálódás folyamata. (Ezeket te nem mondtad, úgyhogy ha másra gondolsz, kérlek érezd magad meghívva a pontosításra.) És persze az anyagi javak egyenlőbb elosztása.

Miért pont ezek? Vagy miért pont mások? Mindig ezek voltak? Úgy tudom a társadalmi tudományok történeti jelenségekkel foglalkoznak, amelyek legfontosabb jellemzője, hogy folyamatosan változnak. Akkor nem változhatnak meg?

Orbánra oda kell figyelni, én ezt mondom, mert ő legalább gondolkodik erről. Lehet vele egyetérteni, vitatkozni, ellentmondani. Bár sokak szerint ebben a "diktatúrában" már semmit sem lehet. :))
Molenaaar 2011.07.24 16:29:38
@KelekótyaP: Rendben. Akkor csak kiemelek egy dolgot: társadalom eljut a vita-alapú konfliktus kezelésig.

Ezt hogy értsem? Magyar társadalom itt jár? Német? A vita-alapú rendezés az magasabb rendű mint a tekintélyelvű (végső soron a szülői, bírói ilyen) vitarendezés. Mi van az olyan társadalmakkal mint az amerikai, ahol ugyan van vita, de a fontos döntéseket erőből viszik végig, mert gyorsabb és hatékonyabb. A gyors döntés pedig ugye fejlettebb. Vagy nem. Az indiaik azt mondják a rossz döntésnél (konfliktus mélyítése) még a döntés hiánya (konfliktus hosszú távú fenntartása) is jobb. Ezért mindent alaposan megvizsgálnak és megvitatnak. Melyik társadalom a fejlettebb?

A jobb-baloldali elválasztás természetesen relatív és ugyanúgy egy társadalmi, politológiai kérdés. Végső soron az adja meg létjogosultságát, hogy van-e haszna, funkciója, ha kiüresedik, vagy csak megtéveszt, megy a kukába/történelemkönyvbe az invesztitúra, szimónia, érvágás meg lobotómia mellé.
Egy hónap kellett hozzá, hogy az NGM naiv, háromlépcsős dohánydrágító javaslata hamvába haljon.Kedvenc alkotmánybíró-jelöltünk, Balsai édes óvatlansággal (vagy magabiztos nemtörődömséggel?) kikotyogta, hogy egészséges, és bizony rendszeres edzésben lévő gyanakvásunk most…..
Reágáló Korporatív kínai depó 2011.06.25 23:16:00
p { margin-bottom: 0.21cm; }Kína megérkezett. Idelökött egymilliárd eurónyi hitelt (mostani árfolyamon kb. 280 milliárd forintnyit, a teljes államadósság-állomány néhány százalékát, némi aprópénzt), megvett ezt-azt a stratégiai ágazatokon belül, meg megígérte, hogy…..
Molenaaar 2011.06.26 23:13:48
@aritus: Hogy mi az eredmény az valóban egy fontos és jogos kérdés. Én is inkább még a 98-2002 között elért eredményekre hivatkozok. Az új alkotmány nekem nem igazán tetszik, a magánnyugdíjpénztár megszüntetése nekem tetszik, de nagyon sok érv volt/van ellene. Az államadósság, a gazdasági növekedés,a jövedelmek növekedés és a családpolitika, egészségügyi politika az ami végül dönteni fog. Nem kizárható, hogy a II. Orbán kormány végül alulmarad. Bár amint írtam elég gyenge a mezőny. :) (Én az új köz és felsőoktatási törvényre is figyelek, de az eddigi hírek alapján számomra csalódás.)
Molenaaar 2011.06.26 23:30:18
@rafter: Kettéválasztom azt amit írtál. Az egyik részét nem értem: Orbán szembemegy Európával. Hogyan? Mi Európa iránya? Nem akarok tippelni, tényleg nem tudom, hogy mire gondolsz.

A másik rész a nyalizás. Egyetértek Veled, a "Mo. mindig is elismerte az egy Kína politikáját" kezdetű mondat nekem is sok volt. Ki kérdezte? "A tiszteletben tartjuk egymás politikáját" sokkal jobb volt. Az, hogy büszkék vagyunk a szövetségre meg egyszerűen korai..

Ugyanakkor szerintem nyalni, ha a haza üdve úgy kívánja - minden politikus - köteles, de csak a haza üdvéért! Saját magánérdekből vagy meghunyászkodásból TILOS. Ha jön a kínai és tudunk együttműködni de elvárják a "barátságot" meg kell nekik adni. Azért az amcsik is tárgyaltak a szovjetekkel.

A kínaiakkal -fenntartom- másként kell tárgyalni. Sajnos nem vagyok szakértő, de állítólag elég kényesek ezekre a nekünk szimbolikus ügyekre. Más a fontossági sorrend. Az udvariasság és a személyes kapcsolatok nagyon fontosak. Lehet, hogy történt valami, ami miatt demonstrálni kellett a kiállásunkat is, lehet, hogy Orbán csak egyszerűen túllőtt a célon. (lásd: plebejus politika, NENYI, kordonbontás, 2 hét alatt rendet teszünk, ultimátum az OGY-nek stb.)

Hosszabb távon ki fog derülni.
Molenaaar 2011.06.27 19:04:48
@rafter: Nem kell velem egyetértened, tisztelem mindkét kérdésben elfoglalt álláspontod. Én nem látom ezt az értékközösséget.. bárcsak!

A nyalizásról Roden: Calais-i polgárok című műve jut eszembe. Amikor Edward angol király elfoglalta a francia várost, mindenkit meg akart öletni. Kegyet csak akkor gyakorol,ha a város vezetői vászonruhában, mezítláb, kötéllel a nyakukban elé járulnak. (ergo megalázkodnak.) Ez igazán nehéz, de végtelenül hazafias cselekedet.
Kumin szerint Üzletelni Kínával 2011.06.26 15:14:00
A tegnapi poszt kommentjeiben többen is kérték, hogy legyen erről szó, íme: Hétköznapi beszélgetéseim tapasztalata, hogy Kína elég szélsőségesen megosztja az embereket. Sokan vannak, akik félnek az országtól, mint ahogy általában minden ismeretlentől félni szokás. Akik…..
"Meglehetősen hosszú időbe telik, míg hazánkban a szocializmus és a kapitalizmus között az ideológia terén eldől a harc: melyik győz. Ennek oka az, hogy még hosszú ideig fenn fog maradni országunkban a burzsoázia és a régi társadalomból származó értelmiség befolyása,…..
   Meghajolt saját szemete előtt. Nyilván azok mentek ma az utcákra, terekre és erdőkbe a Te szedd! akció keretén belül, akikre amúgy sem jellemző a szemetelés, az igénytelenség. Mi egy nem oly régi mandineres poszt alapján a Hunyadi teret és játszóterét…..
Molenaaar 2011.05.22 13:25:34
@coley: Így van. A kutyatartással felelősség is jár. Bezzeg, ha szólok, ő van felháborodva, hogy mit képzelek magamról, hogy meg merem szólítani.

Pedig ez lesz. Remélhetőleg jogi támogatással. Nincs bárhol szabad dohányzás, nincs autós uralom, nincs biciklis-terror, nincs köztéren alvás, nincs "kutyaszabadság". Nincs azt csinálok amit csak akarok és senki nem szólhat bele mentalitás.

Vége az úri dajdajozásnak. :)
Március végén figyeltem fel rá, hogy Hende Csaba honvédelmi (!) miniszter Tatára érkezett, hogy a helyi polgári körök számára a Böjte Csaba ferences szerzetes által Csíksomlyón meghirdetett Szent István-tervet népszerűsítse, és annak célkitűzéseihez támogatókat szerezzen.…..
Molenaaar 2011.05.21 10:17:15
@ColT: Egyetértek. Magyarországon egy nyamvadt ügyet nem lehet egyszerűen elintézni. Menni kell minden után küzdeni. Az emberek mentalitása katasztrofális. Ez van.

Ebből viszont nem következik, hogy akkor hagyjuk az egészet. :) Minden nehéz, mindennek ára van és még hülyének is néznek, ha csinálod, de nem látom, hogy másképp lehetne...
Molenaaar 2011.05.21 13:21:50
@picur3ka/mesterhazymiklospart:
Igen. Ez igaz. Tavaly nyáron egy központ hivatalban dolgoztam (gyakornok) és megdöbbentő volt a mentalitás és a munkamorál. A vezetőről nem is beszélve. Folyamatos panaszkodás ment végig.

Egyszer megkérdeztem, hogy mit tesznek, hogy nekik személyesen jobb legyen? Van aki nyelvet tanult, van aki jegyzőnek akart elmenni, van aki már ment is egy másik hivatalba, de azt a konkrét hivatalt senki nem akarta normálisabbá tenni. Mondván a főnök hülye, itt úgysem változik semmi, neki nincs ráhatása a dolgok menetére. Aki néha beszólt, vagy kérdezett arra rászálltak fentről. (És persze a kollégák is rögtön kezdték, hogy minek "balhézni"?)

Nekem félelmetes volt, de ez a valóság. Úgyhogy várom a közigazgatási reformot is már nagyon. :)
  „Ma bűntudatkeltés - holnap abortusztilalom. A nők jogainak védelmével foglalkozó Patent Egyesület felháborodással fogadja a kormány által beharangozott abortuszellenes kampányt, mely a nők lelkiismeretére hatva, bűntudatkeltéssel agitál az abortuszok ellen. (...)…..
Molenaaar 2011.05.10 22:11:01
@oppu: Miért van beszűkült nézőpontom?

Én el akarom dönteni, hogy mit finanszírozzon az államom. Lehet érvelni amellett, hogy a közoktatást igen a felsőoktatást nem. Sőt amelett is, hogy az oktatás nem állami feladat. Ha egy párt zászlajára tűzi és többsége lesz, akár meg is lehet szüntetni az állami iskolákat.

Nincsenek objektív igazságok, de ezt te is tudod mert szélesebb a perspektívád az enyémnél.

Szeretném hallani miért kellene nekem az abortuszt támogatni? Én úgy gondolom, hogy nincs belőle hasznom hosszú távon. Inkább adja örökbe vagy árvaházba, attól 7x annyit sem sajnálok. De nem azt mondom, hogy aki nem így gondolja az mocskos magzatgyilkos vagy templomszökevény, horribile dictu beszűkültnézőpontú...

Ez a szubjektív véleményem, amitől ne félj mert ugyanúgy csak 1-et ér.
Molenaaar 2011.05.10 23:55:27
@oppu: Túl sok nagyon sokat ÁLLÍTÓ kérdést vetettél fel, anélkül, hogy az enyémet megválaszoltad volna. Olyan dolgokat adsz a számba amiket nem akarok megvédeni. Árnyékboxra nincs szükségünk.

A befektetős demagógiára nem válaszolok. Egyes befektető a szakképzett munkaerőt keresi, más az olcsó szakképzetlent. A "külföldi befektető" sem egy homogén tömeg. Van akivel azonos az érdekünk és van akivel nem.

Az, hogy melyik élet értékes és melyik nem azt pedig nem lehet eldönteni. Mindig van jobb élet és mindig van rosszabb. Hol húzzuk meg a határt? Kinek érdemes élni? Fürdőszoba konyha? Albérletbe még születhet gyerek, vagy az már emberkínzás? A szeretet nélküli problémás gyerekek inkább meg se születtek volna?

Nem nem. A középkorban is születtek gyerekek. A legnagyobb szegénységből is ki lehet mászni, mindenki a tarisznyájában hordja a marsallbotot.
Molenaaar 2011.05.11 10:47:55
@oppu: oppu, oppu. Nincs "helyes" megfejtés. Nem mondtam, hogy ne finanszírozzák az állami oktatást, csak azt mondtam, hogy ezt is nyugodtan fel lehetne vetni.

Miből gondolod, hogy az állami iskola a tudás záloga? magániskolában nem lehet versenyképesebb tudást szerezni? Vagy miért kell "általános" iskola. Miért ne lehetnének sportakadémiák, művészeti akadémiák, humán és reál iskolák? Nem érvelek ezek mellett, de a te szavaiddal élve elég szűklátókörű lenne azt gondolni, hogy csak az állami oktatás a tudás záloga. Én az igazán fontos dolgokat nem is ott tanultam :)

Mi az, hogy igazi anya? A probléma, hogy a szubjektív értékítéleted (előítélet) gúzsba köt. Azt akarod mondani, hogy aki nincs jó anyagi helyzetben, de gyereket vállal az bűnt követ el a gyerekével szemben?

Megismétlem: nem tudhatod. A szegényből lehet gazdag, még ha a szociológusok készségesen meg is állapítják, hogy ez trendszerűen nem jellemző.
Az Alkotmánybíróság pénteken megint elmeszelte a végkielégítésekre kivetett különadót. (A határozat teljes szövege itt.) Ezt rendesen elkúrta a Fidesz, mivel a törvényük nem csak a "pofátlan" "Szalainés" 90 millió végkielégítésekre vonatkozott, hanem…..
"Az abortusz szabályainak szigorítása nem megoldás semmire. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) adatai szerint az abortuszszigorításhatására sehol nem csökkent az abortuszt igénybe vevő nők száma, csak anők egészségét veszélyeztető illegális abortusz és az…..
Molenaaar 2011.05.09 16:19:03
@cicakaki: jaa világos most már! Elnézést. sőt mea culpa!!!

A digitális analfebétizmus mocsarába süllyedtem, csak a nevemtől küldte el a program az üzenetet.
Molenaaar 2011.05.09 16:23:19
@Nard: Azt a részt nyugodtan felajánlom neked, nekem nem lesz rá szükségem.

Persze ő is fizet TB-t, ez egy jó meglátás, de ez a beavatkozás miért TB által támogatott? Mármint az a fajtája amit csak úgy jogi-szociális alapon művelnek.

Akkor támogassa az én fogfehérítésem is, hiszen én is fizettem a járulékot.
Molenaaar 2011.05.09 16:23:55
@cicakaki: megérdemeltem. :) spongya rá
Két évvel ezelőtt kezdődött az egész...NFÜ: A többi projektről nincs infónk (várjuk a helyiek beszámolóit!), csak a kerékpárutakról egy kevés."A kerékpárút egyrészt Nyíregyháza belvárosában a Bethlen Gábor utca teljes hosszán a Bercsényi utcától a Vasgyár…..
Vastagbőr Családok és jogok 2011.05.06 14:31:00
Soltész Miklós szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár sajtótájékoztatót tartott a minap Nagy Anna kormányszóvivő társaságában. Ekkor jelentették be, hogy különböző médiakampányokat, rendezvénysorozatokat, programokat indítanak a családok, a…..
Molenaaar 2011.05.07 18:07:58
@Horizont: Bizony. Teljesen igazad van. A felelőtlen, erőszakos, igénytelen tapló férfiakat nem menti fel, hogy nem közvetlenül ők vetetik el a magzatot.
Molenaaar 2011.05.07 18:44:17
@Horizont:
Igen én megértem ezt az érvelést, ezért írtam az első kommentemet is. Valójában tényleg sosem fogom teljesen megérteni, mit jelent szülni, milyen érzés lehet egy nem kívánt terhesség. Ez teljesen igaz és egy határig lehet vele érvelni. (Szerintem odáig, hogy a végső döntést a nőnek kell meghoznia.)
Ugyanakkor, jó kívülálló véleményét is meghallgatni, mert pártatlanul ő tud csak állástfoglalni. Az abortusz nem csak a test feletti önrendelkezés kérdése, ott van azért egy apa is, kiskorú anya esetén a szülők. Orvosi, orvosetikai kérdés is és akár tetszik, akár nem közerkölcs (vagy ha úgy tetszik társadalmi) kérdése is.
A férfiak nem közvetlenül, csak közvetve érintettek ebben a kérdésben, ezért aláírom, hogy a véleményünk másodlagos, amikor a konkrét döntésről van szó. Amikor mint orvosi kérdés kerül előtérbe akkor meg nulla. Akkor csak a szakma számít. De mint társadalmi kérdés (mit tegyünk a reprodukcióért) már teljes értékűnek kell tekinteni az érveket, ha vannak. (A vélemény meg vélemény. :))
Molenaaar 2011.05.07 18:55:42
@James Onedin (aka Zöld Ember): Jah. Azt képzeld el, hogy pár hete egy beszélgetésen - mely a jövőre vonatkozó tervekről szólt - egy nagyon kedves lány csak így a legnagyobb természetességgel azt mondta, hogy neki mindegy a pasi kora, kinézete, IQ-ja csak legyen szép a nyakkendője és vastag a pénztárcája. :) Nem általánosítok, mert az marhaság, de a jelenség nagyon is létezik. Hiába a sok máz, hogy a nőknek fontos a humor, meg az igényesség és a romantika. A vastag pénztárca mindent visz...
Tegnap megkezdődött Képíró Sándor pere (egy különösen ízléstelen sárgacsillagos performansszal az elején, jót nevetgéltek a fiatalok), akit az ügyészég háborús bűntett elkövetésével vádol, mégpedig az 1942. január 23-i újvidéki események miatt. Érdekes egy tárgyalás…..
A nándorfehérvári diadal tiszteletére július 22-e emléknappá nyilvánítása érthető ötlet, mert bár az erőltetetten múltbanézős vonalat erősíti, legalább van realitása.A KDNP-s Michl Józseffel viszont nagyon elrepült a kismadár, mikor teleírta a fejléces papírt...
Molenaaar 2011.05.03 19:27:37
@DArchAngel: Nem kettős mérce, mert azt csak ugyanazon dolog mérése esetében lehetne számonkérni.
Az hogy a ruszkik idejöttek és "megdöglöttek" akármit is csináltak, kiérdemli a katonai kegyeletet. Pont. De nehogymá' főváros szimbolikus terén kelljen ünnepelnem őket, mint felszabadító hősök!

Gondolom a magyar katonák emlékművére sem a "sztálini diktatúra ellen harcoló hős magyar vitézek örök dicsőségéül" felirat van vésve Moszkva egyik főterén. Ha mégis, nem fogok felszisszenni ha áthelyezik és a táblát lecserélik, ígérem.
Molenaaar 2011.05.04 14:40:31
@DArchAngel:
A szovjet emlékmű felirata miatt használtam az ünnepelni szót. A szó szerint felirat:

„Dicsőség a felszabadító szovjet hősöknek!" És ugyanez cirill betűkkel. 1945

Bécsben is van egy emlékmű, amit szintén véd a nemzetközi jogi "sérthetetlenség". Ott nincs felirat, de a hivatalos elnevezés: az elesett szovjet katonák emlékműve. Egyébként a bécsiek az ismeretlen fosztogató szobrának nevezik. :)
Remélem, az mindenki számára világos volt, hogy olyan apróságok, mint a Fidesz-KDNP alaptörvényének elfogadása, nem fog gátat szabni nekünk, és tovább gondolkodunk, milyen alkotmányos rendszert látnánk szívesen Magyarországon. A sorozat legújabb részében az Országgyűlést…..
Molenaaar 2011.04.21 13:32:52
Mindenek előtt a továbbgondolkodás helyes. Mert az alaptörvény hiányos és nem orvosolja a meglévő problémákat.

Bár én azokat kicsit máshol (is)látom. A törvényhozás túl gyors, minőségileg nem kielégítő. Sok a törvénymódosítás, mely alacsony jogbiztonsághoz vezet.

Itt el kell ismernem egy fontos baloldali érvet, hogy a világ olyan gyorsan változik, hogy a jognak, jogalkotásnak is követnie kell. Valamint vannak olyan helyzetek, melyek a különleges jogrend életre hívását még nem de egy gyors törvényhozást már igényelne.

Úgy gondolom ez igaz. Ezért a következő elméleti konstrukciót javaslom. A törvényhozás főszabályként legyen lassú, átgondolt, minőségi. Alapuljon minél szélesebb társadalmi ÉS szakmai támogatáson. Ugyanakkor legyenek kivételek, mely esetben a szakmai támogatás/egyeztetés megspórolható.

Nem vetem el - sőt valóban én is szimpatizálok - az államfő közvetlen megválasztásával, de másként is megoldhatónak látom.

A hatalommegosztás rendszerében 2 kamarás országgyűlést képzelek el, demokratikus korporatív felsőházzal. Abban ugyanis teljesen igazad van, hogy bizonyos, önkényesen választott társadalmi szerveknek többlet jogokat biztosítani finoman szólva sem elegáns. Ugyanakkor miért ne lehetne bizonyos szervekre szavazni?
A felsőházba nem kellene túl sok szerv 60-80 fő tökéletesen elégséges, hogy a funkcióját elássa. A felsőházi választáson olyan civil szervezetek indulhatnának, akiknek jelentős a társadalmi szerepe. Meghatározott tag, támogató, közfeladatot ellát stb. A szervekből pedig a választáson lehet válogatni a felsőházba. Illetve az önkormányzati választáson a a pártoknak meg kellene jelölni a megyei közgyűlés elnökét és a felsőházi követét, akit a képviselő testület delegál. Így a közvetlen választás elve ugyan sérülne, de a demokrácia deficit jelentősen mérséklődne.

Az államfőt a két kamara közös ülésen választaná (esetleg a megyei jogú városok és Bp polgármestereivel kiegészülve) törvényeket mindkét háznak el kellene fogadni. (kivéve a költségvetés)
Ugyanakkor az államfő előzetes engedélyével (sürgősségi kérelem a kormány részéről) ki lehetne kerülni a Felsőházat. Másrészt ennek ellentéteként. 3 vétó illetné meg az államfőt. Egyerű politikai (vissza a képviselőháznak) Minősített politikai vissza a Felsőháznak aztán a Képviselőháznak és természetesen az alkotmányos. Vagyis az államfő koordinálná a törvényhozás sebességét. Blokkolni nem tudná, de adott esetben gyorsíthatja is.

Nem tudom itt már írtam-e az ötletemet, de minden esetre megismétlem. A politikai válság/bizalomvesztés esetén az államfő 2 körben feloszlathatná az OGY-t. (Képviselőházat) Ha úgy ítéli meg, hogy a feloszlatás indokolt, akkor leiratot küld a Házelnöknek, aki 3 napon belül, ha szükséges rendkívüli ülésen Napirendre tűzi a határozathozatalt. A leirat a parlament feloszlásáról szól, indoklással. Ha a képviselők igennel szavaznak, új választás, ha nemmel, az államfő vagy tudomásul veszi és 10 hónapon belül nem élhet újra ezzel a jogával, vagy azonnali népszavazásra bocsátja a kérdést. És itt a csavar. Ha a népszavazáson az igenek kerülnek többségbe az OGY feloszlik, de ha a nemek, akkor az államfő megbízatása azonnal megszűnik.

Ez a kétélű kard a felelősségvállalás felé tolja el mind az államfőt, mind a képviselőket. Nem lenne leválthatatlan az OGY, de az államfő joga sem válna diszkrecionálissá és nem lépnénk át egy elnöki-félelnöki rendszerbe.
Ahogy közeledik húsvét hétfő, egyre többen szidják az alkotmányt, ezerféle érvet felsorakoztatva. Sok jobboldalinak azonban csak annyi jön át, hogy Orbán már megint antidemokrata, és minden, amit csinál, rossz. Ez az állítás sajnos részben jogos: sokan csupán addig jutnak, hogy…..
Molenaaar 2011.04.21 12:35:00
@Szalai Máté:

Itt nem szerelemről van szó. Hanem egy jogi kérdésről. A szerelem nem jogi kérdés. (Hála Istennek!)

Én nem tiltom meg a melegeknek, hogy együtt éljenek, szeressék egymást. Ha ez történne kiállnék mellettük. Szerintem legyenek bejegyzett élettársak, mert ha felelősséget vállalnak egymásért az már olyan érték, amit a köznek is el kell fogadnia.

(Jogvédelem annak jár aki tesz valamit a közért. Tűrés annak aki nem árt és szankció annak aki árt a köznek vagy más ember jogos érdekét sérti.)

A házasság azonban más. Nem a szerelmen alapul. (ismétlem jogilag!!!)Hanem azon, hogy egy férfi és egy nő össze akarja kötni az életét, felelősséget vállal egymás iránt és családot alapít. Ez nem kőbe vésett igazság, de a millióféle emberi kapcsolatból 1 ami értékes és erőteljesen védendő.

A szexuális szabadság pedig nem azt jelenti, hogy az államnak minden eszközzel támogatnia kell minden fajta együttélést. 2 férfi vagy 2 nő nem házasodhat, mint ahogy egyházat sem alapíthat (ahhoz 100 ember kell). Lehetnek barátok és szerethetik egymást (magánügy). Ha ebben valaki akadályozza őket már ott a jogvédelem. A melegházasságból azonban természetes úton nem lesz gyerek, a társadalomban azért mégiscsak kisebbségben vannak. Ezeket a tényeket a jognak követni kell. Rangsorolni.

Lehet, hogy ez az érvelés nem célszerű, nem állítom, hogy nálam van a bölcsek köve. De nem diszkriminatív és nem maradi.
Miscellaneous Megnyerni a vitát 2011.03.19 00:15:00
Még az előző témához kapcsolódva, egy videó a világ szerencsésebbik feléről.A videón Zach Wahls, egy 19 éves egyetemista beszédet mond Iowa állam szenátusa előtt egy, az államban már korábban legalizált melegházasság betiltását célzó törvényjavaslat kapcsán. Amerikában…..
Molenaaar 2011.04.10 11:15:14
@austrian:

Igen az egy tiszta megoldás, ha nem támogat semmit. Az egy jó modell, nem tudok belekötni. :)

A kérdés, hogy ha támogat, akkor milyen szempontok alapján tegye a társadalomban lévő több ezer együttélési forma között.

Ilyenkor jön számításba a közjó, de használjuk inkább a társadalom elsődleges érdeke kifejezést. Vagyis ami közösségi hasznot hajt, vagy aki a közösségért felelősséget vállal, annak nyújtsunk jogokat is.

Valahol ott kezdődik a probléma, hogy nem látjuk, hogy nem minden jogi kérdés, nem lehet mindennek, ami "nem káros" jogvédelmet biztosítani. Jogvédelem annak és csak annak jár ami hasznos.

Van egy jó példám is erre. Ügyfél meghívott egy hölgyet kávézni. Megbeszélték, hogy este 7 órakor találkoznak X helyen az utcán. Szerencsétlen odament virággal boldogon. A hölgy nem jött. Elkezdett zuhogni az eső. Az ügyfél kint maradt az utcán és összeszedett egy tüdőgyulladást. Jött az irodába, hogy be szeretné perelni a hölgyet szerződésszegésért. Mert, hogy szóbeli szerződést kötöttek, hogy egy helyen találkoznak és neki a teljesítés elmaradásából kára származott, amit meg kell téríteni.

Na most ugye ez egyszerűen nem éri el a jog határát. Ilyen egyszerű. A jog nem alkalmas minden konfliktus kezelésére. És ami még fontosabb nem is erre való.
Molenaaar 2011.04.10 11:34:36
@erdészpista:
Pistám, miről beszélsz?

Jani és Péter egy pár. Szeretnének szexelni fellapozzák a "törvénykönyvet" és nem találnak benne semmit. Néhány buta kis szabályt, hogy gyerekekkel meg pénzért azért nem kéne.

Ők szeretnék formálisan is összekötni az életüket, ezért úgy döntenek hogy egyházat alapítanak. Fellapozzák a könyvet és bizony az egyház definíciójában olyan van, hogy azt csak 100 ember alapíthat. Hogy jön ahhoz az állam, hogy az egyházalapítás jogát ilyen durván korlátozza, pedig ők ketten szeretik és tisztelek egymást nagyon. (Tényleg.)

Kinek árt, ha 2 ember egyházban akarja leélni az életét? Kérdezik és elkezdenek tüntetni, hogy őket diszkriminálják.

Na?
Molenaaar 2011.04.10 19:55:34
@austrian:
Értem az érvelést és koherens. Ott azonban problematikus, hogy az állam az nem vagy helyesebben nem csak, egy elvont intézmény, hanem egy társadalmi képződmény. Valamiért létrejött és emberek hozták létre, vagyis nem független, nem elválasztható és nem ellentétbe állítható a társadalommal, ami létrehozta és működteti.

Ez azt jelenti, hogy az állam bizonyos funkciókat lát el. Olyan dolgokat, melyekre az egyén vagy nem lenne képes, vagy nem érné meg neki. Gondoljuk meg mi lenne, ha megszűnne az állam. Nincs közhatalom. Az erősebb szava dönt. Lásd Szicíliai maffia. Valamit ki kell találni, hogy legyen tiszta ivóvíz, az utcákat is söpörni kellene. Innentől tisztán munkamegosztás.

Egyébként egyetértek, nem kell mindent jogilag szabályozni.

Az, hogy optimális-e, a célját betölti-e van-e a társadalomban legitimitása jó kérdések. Erről érdemes vitatkozni. Hogy a népességszaporulat csökkenése mennyire tudható be a családi értékek eltűnésének, a fogamzásgátlás terjedésének és a nők szerepének megváltozásának az egy szociológia kérdés. Sajnos ahhoz nem értek és nem is mernék állást foglalni.

Viszont a kezdetektől csak azt szerettem volna bebizonyítani, hogy nem diszkriminatív az a szabályozás, ami a férfi-nő kapcsolatot kiemeli.
Az Eduline idén is elkészítette a felsőoktatási felvételi összesítését, érdemes megnézni.Mire vágyik egy mai fiatal, mi szeretne lenni?Tapasztalható is némi javulás, meg nem is a hamburgersütőként vagy szalagmunkásként dolgozó alibivégzettségűek részlegén: tavalyhoz…..
Molenaaar 2011.04.07 12:04:14
@csak_csendben: Hajh, akkor még mindig sok a jogász. Pedig már kezdtem örülni.. :)

Szép munka, köszönjük!