Regisztráció Blogot indítok
Adatok
WindowsNT

0 bejegyzést írt és 26 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Évek óta megszokott dolog nálam, hogy a motor beindítása után kapcsolom a tompított világítást. Rutinmozdulattá vált, így fényes nappal, városban is kivilágítva közlekedek. Jobb ez így, szerintem könnyebb észrevenni az amúgy szürke autómat, ezen kívül sokszor hagyom el a…..
WindowsNT 2011.09.04 17:48:50
@Navarone: Én mindig bekapcsolom a lámpát. Fényes nappal, városban is. Nem kerül semmibe a világítás, és biztonságosabb, mint a lekapcsolt lámpa.

Dehogyisnem pl: többlet üzemanyag-fogyasztás méghozzá mennyi, nappali fényáradatban jó kis szemvakító, de méghozzá milyen szemvakítás tud lenni főleg egy furgoné apropó furgonok mögöttem jönnek és a visszapillantóba hú hú de jó is megvakulni!!!

Ezért vannak este a félszemű "Jackek" ami viszont este sötétben életveszélyes is lehet főleg, ha a bal oldali ég ki.

Viszont erre találták ki az ú.n, "nappali menetfényt" mely ledekből áll és nem vakít és nem fogyaszt többet az autód, én is csináltatok a sajátoméra amint lesz rá keret.

Hű de elküldőm magamba a jó édes k....a-ba aki városba is égeti, aki nem vesz észre egy autót nappali fényben az adja le az okmányirodába a jogsiját!!! főleg városi környezetben.
Egy dolog biztos. Ha az új vizsgarendszer a gyakorlatban beindul, valamivel kevesebb mozgástér marad a trükközésre. Már csak ezért is érdemes tényleg jól felkészített autóval vizsgára menni, mert az alkalmatlan minősítés összehasonlíthatatlanul rosszabb – és…..
WindowsNT 2010.01.09 21:13:24
@Laci bácsi 64: Ez érthető, de nem jó példa, mert nekem van egy 2000-s Skoda Felíciám ami természetesen 0 km-s szalonautó első tulaja vagyok kp-ra vettük anno és a törzskönyvét is kiküldték annak rendje módja szerint a BM központi kézbesítő hivatala (én csak így hívom a postát, ez igaz is) kézbesítette az értesítést és a postán kellett átvenni.

Akkor mi nem eredeti rajta? értem én, hogy a bűnözök akik pár napra helyeztetik forgalomba a lopott járgányukat, de ne rajtam verjék el a port, egyébként Te se hidd el, hogy ez az indok.

A lopott és ilyenformán üzem behelyezni kívánt járműveket igenis ki kell szűrni, de nem így, hogy engem és Téged vernek felesleges kiadásokba, ami a rendszerüket illeti, a számítógép üzeneteit felül lehet és kell is bírálni, tehát, ha van érvényes törzskártya akkor beviszi az adatokat és kész, az, hogy nem egységes a rendszerük az nem az én hibám.

A lopott autók kiszűrését oldják meg ahogy akarják és a bűnözőkkel fizettessék meg az árát a bűnüldözésnek, mivel annak is vannak költségei, de ne velünk, igenis be kell vezetni azt, hogy aki bűncselekményben részt vesz valamilyen módon azt ne csak sittre tegyék, de teljes vagyonelkobzásban is részesüljön azaz fizettessék meg vele a bűnüldözés árát, magyarul legyen a bilincselésnek is tarifája pl.: így

Üldözés járőrautóval: 200.000 HUF
Elfogás és bilincselés: 200.000 HUF
Előzetesben tartás: 500.000 HUF
(persze ezek csak példaösszegek, de valami hasonló számlát képzelnék el)

és stb. azaz tessék benyújtani nekik a számlát kőkeményen.

Ha gyalog jársz akkor is fizess lásd XII. kommunális adónak nevezett ú.n "gyalogos adó"
Ha biciklivel akkor is fizess
Ha nincs kocsid akkor is
Ha van akkor még többet.
Ha otthon ülsz akkor meg az ilyen "UPC" félék rabolnak ki
lényeg, hogy fizess ez az ország erről szól nem másról, csak a lenyúlásról.
Nem veszed meg Billy szoftvereit sebaj akkor is fizess majd megvesszük (lásd oktatás stb.)helyetted mi!

Lényeg, hogy szórják az adóforintjainkat, majd bégetünk tovább.
A KRESZ-módosításról szóló előző cikkünk kapcsán jelentkezett a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium sajtóreferense, Arzt Gergely, és felajánlotta segítségét a felmerülő kérdések megválaszolásában.Köszönettel éltünk a lehetőséggel, íme a KHEM…..
WindowsNT 2010.01.07 12:51:49
Konrad: D1 kategóriára kellene csak eltörölni, mert az autópályának környezetvédelmi oldala is van. Kinek megfizethető szerinted? Ha egy napra veszem igénybe akkor miért fizetek négynaposat? És miért drágább nyáron mint télen? Mert többen veszik igénybe nyáron? Ma már matrica sincs, benzinkúton is online veszed mintha a géped előtt ülnél otthon és úgy vennéd, tehát előállítani való matrica sincsen aminek költsége lenne.

Ha fizetős az autópálya akkor a többség joggal áll elő, hogy emeljék a tempót, szerintem a 160-t nyugodtan bírná, de van egy kis gond, ha figyelembe vesszük pl.: az M6 pályát annak konstrukciós sebessége az ívek (kanyarok) miatt csak 140 km/h, persze ez a megrendelő hibája, hogy nem volt előrelátó és elfogadta a terveket, (természetesen sok egyéb más tényező is van egy pályaépítésnél) persze még így is örülni kell neki, hogy van és nem kell Pécsig döcögni a főúton.

Németországban nem viccből ingyenes a használata, ha eltörölnék akkor nem a régi 7-s úton kellene döcögni lakott területen 30-40-el az indokolatlanul kitett sok lassú jel miatt ami persze többletfogyasztást és = többlet környezetszennyezést is okoz.

Biztonságossá maguk az autóvezetők is tehetnék, ha mindenki a megfelelő sávba közlekedne, németo-ban amikor 2001-ben kint jártam kocsival akkor is a sok csigaházas (lakókocsis) ment külsőben 80-l ja meg a kamionok én meg a belsőben 120-l (120-ra korlátozott szakasz volt), de a mergás megvárt míg ki tudok sorolni és, ha kisoroltam ő elment és utána visszatudtam állni a belsőbe 120-ra, mert kétsávos szakasz volt és nem akartam kétnapos utat az egynaposból.

Szóval a külső és belső sáv közötti iszonyatos sebességkülönbség is igen nagy baj nem beszélve, hogy igen balesetveszélyes is, mert szinte kicentizve kellett besorolni a 80-sok közé, igen sűrű forgalmi helyzetben.

Igen, ha menni akarsz akkor belsősáv, ha nem akkor külső ez a baja a kétsávos autópályának. Egyébként én megyek mindig belsőben és, ha jön valaki akkor kihúzok majd vissza.

Jó jó értem én, de szerintem lassú a 80 és, ha abban a nagy sűrű forgalomban baj lett volna akkor is elkerülhetetlen lett volna egy esetleges baleset, nem beszélve arról, hogy a kamionok rendszerint előzték a csigaházas vontatmányokat.

Ősszel voltunk Harkányba (a 6-os főút "örömeit ki akartam hagyni) (külföldi rokon jött) és az M7-n végig belsőztünk oda vissza nem sok autós volt aki tőlünk 130-140 tartósan gyorsabban ment volna, főleg visszafele, nem is értem miről megy sokszor a diskurzus ilyen blogokon, ha jött egy gyorsabb akkor kihúzódik az ember és, ha elment akkor vissza ennyi az egész.
WindowsNT 2010.01.07 17:53:10
@cso zsi: Hát igen ez igaz, sok a külföldi átutazó, ők tényleg azt hiszik itt mindent lehet, főleg a kamionosok.
  Most megtudhatja, reggel miért áll a sorban, amikor haladhatna is. Vélemények azonos című írásunkról...
WindowsNT 2009.12.02 14:12:58
@Johann Gambolputty de von Ausfern schplenden:

Na végre, öröm olvasni, de 12 kerületünkbe eme újítás mikor jön be? erre lennék kíváncsi!
WindowsNT 2009.12.02 15:26:51
@Rocko-: "szóval óvatosan ezzel az ítélkezéssel"

Szerintem a terepjáró akkor is luxus és felesleges környezetkárósító.

hegyilany és Rocko:számoljátok már meg nekem, hogy hány ilyen emberkének van igazán szüksége terepjáróra akinek tényleg és igazán a munkájához kell? szerintem max. 2 a több ezerből a többi csak felvágósdi, és aki igazán munkára veszi az nem luxuskategóriát vesz, hanem ami valóban terepre való kivitel.

"honnan tudod h a csomagtartóban nincs 200 kg-os faösszerakó gép vagy nem elôtte"

Rocko: na ne ez már fáj, a jános kh igazgatósága előtt mindennap áll egy porsche tereptank vagy a munkahelyemen fent napi több ilyen dögöt is látok, nehogy azt állíts, hogy 200 kg-s faösszerakógépet szállítanak és dolgoznak vele, viccelsz? olyan tiszták, hogy a tulaj lába alól ehetnék, ne vicceljetek már itt.

Akinek tényleg ezekre van szüksége az oly kevés ember, hogy két kezemen megszámolom.

Az utak minőségével egyetértek, azok olyanok amilyenek, de hál isten javul a helyzet.

hegyilany: írtam akinek munkához kell az 1-2 ember, egyébként ezek az emberek nem luxust vesznek és, ha jól megnézed egy ilyen tank árán több szgk is lehetne venni, így a feleségnek is lenne külön kocsija.

Egyébként én munkára a jó öreg Lada Nivát választanám, és nem 10-15 vagy 20 millás csodadögöt.

Félre ne értsétek nem irigykedem és, ha engednék akkor bizony én is szó nélkül pattannék egy ilyenbe be egy tesztkörre, de nem vennék az biztos.
WindowsNT 2009.12.03 10:57:11
@Rocko-: Sajnos nagyon is tisztába vagyok vele, azt hiszem itt Te értesz félre valamit méghozzá nagyon.

akinek ténylegesen szüksége van terepjáróra az igazi terepjárót vesz és az általában sáros szokott lenne, ha le nem mossa, de valahogyan látszik rajta, hogy valóban dolgozik vele és tényleg terepen is használja.

Hidd el teljesen képben vagyok terepjáró témában, látom nagyon véded őket, akkor Te is közéjük tartozol és neked is van?

Természetesen a közlekedés valamely formája amelyet valamilyen eszközzel oldunk meg jelen esetben autóval az valamely mértékben környezetkárosítással jár, a metró és villamos is szennyezi a környezetet, de nem közvetlen, hanem közvetve pl.: erőmű lehet szenes, stb. egyetlenegy az atomerőmű ami nem szennyez, de még az is, ha valamilyen baleset van, szóval akkor minden közlekedési ág ilyenformán szennyez.

De nem erről van szó, hanem ha egy kicsit is gondolkodnál akkor ezek a terepjárók jóval nagyobb szennyezést okoznak mind a normál személykocsik, tehát arra próbálok kilyukadni, hogy, ha lehetőség van akkor ne egy olyan eszközzel járjak ami 20 litert eszik városba és pl.: 300-400 g/km a káros anyag kibocsátása, hanem egy olyan eszközzel ami csak cca. 100-150 vagy max 200 g/km a kibocsátási értékei, itt sok kicsi sokra megy, ha Te is és mindenki reálisan gondolkodna akkor lehet még szmogriadóra se lenne szükség.

Azért vegyük figyelembe, hogy ezek a nagy járgányok hány darab kisebb autó káros anyag kibocsátási értékének felelnek meg, valamint hány darab kisebb autót tudnál üzemeltetni abból az üzemanyag-mennyiségből amit ezen terepjárók és 3000 (itt értsd nagyobb szgk-t is) ccm űrtartalmú járművek fogyasztanak.

Szerintem zárjuk a témát, mert erről elvitatkozhatnánk még akár napokig is amiről véleményem az, hogy nem sok értelme van, mert nem én vagyok a döntéshozó, ha én lennék akkor biztos valamilyen extra adót vetnék (+ minden 3000 ccm feletti járműre) rájuk ki, de figyelembe venném, ha valakinek ez kell a munkájához azokat nem érintené a +adóztatás.
Én is jártam már hasonlóképpen, mint Dániel, bár szerencsésebb voltam, én az irodánk mélygarázsába nem tudtam egy drága betegszállító-sofőr jóvoltából beállni, mert bár az épület előtt több hely is volt, neki pont a 140 férőhelyes garázs bejárata előtt kellett…..
Biatorbágyhoz szép gyerekkori emlékek fűznek, volt a hegy tetején egy kis faházunk, aminek a teraszáról az országútra lehetett rálátni, pont három kanyarra, mint ahogy a népmesékben szokták illusztrálni az ilyesmit. Valahol ott lent lakhat Gyöngyvér, akinek kicsit kevésbé…..
WindowsNT 2009.02.08 15:10:54
@közlekedési bűnöző:
"ja kérem, ha Magyarországon nem 30-as táblák kihelyezésével oldanák meg az útjavítást, és a főutak mentén fekvő települések teleharmincasozása helyett autópályákat is építenének, akkor talán az emberek 90%-a komolyan venné a sebességkorlátozásokat."


Hát igen?!

Ez olyan mint a vasúton a lassú jel, inkább kiteszik a lassú jelet mintsem kimenne a pályafenntartó brigád.

A lakott területek tele 30 és 40-es táblázása nem megoldás semmire, sajnos oda is kiteszik ahová nem kell mer értelmetlen okafogyott dolog.

A fekvőrendőr se jó másra csak arra, hogy hamarább amortizálódjon a járműpark és persze fékezés majd gyorsítás és már is nagyobb a levegőszennyezés és persze a fogyasztás.

WindowsNT 2009.02.08 15:53:03
@efhábé: Igazad van, pár éve Szobon (Dunakanyar) kitették falutáblától falutábláig a 40-s táblát, azt egyszer amikor arra mentem évek múlva láttam, hogy leszedték a táblákat. Valószínűleg panaszkodtak sokan a 40 miatt és értelme sem volt mert jó széles főútja van Szobnak.

Ha Esztergom fele megyünk vagy jövünk akkor pepitába ugyanez a helyzet, nem jön rá a sok hatósági emberke törvényhozó stb., hogy minél jobban szigorítanak annál jobban szabálytalankodnak, mert uram bocsá meg, de lassan gyalog előbb odaérek mint kocsival.

Nem tudom, hogy miért kell cirka 2,5 órát utazni kocsival kb 95 km-es távot 21 századba ezt legalább másfél órára kellene csökkenteni az M2-s Vác felé vezető szakaszán szinte látótávolságon belül díszeleg a sok 90-s tábla, miért nem lehet legalább 110 engedni, igaz sok a teherkocsi, ha esztergomnak megyünk akkor rövidebb a táv kb 75 km, de a sok lassú jeltől tovább tart az út mint kerülővel.

Azt hittem, hogy a 21. században jobb lesz a helyzet, de nagyapám 80 évekbeli zaporozecs vezetési moráljához képest nem sok a különbség az eljutási időket figyelembe véve kb ugyanaz, pedig hol van már az akkori autópark.
Repülő Majom egy barátjával sétálgatott, amikor fura apróságon akadt meg a szemük. Egy BMW szlovák rendszámmal manapság már nem számít különlegességnek, ámde a szélvédő mögött lévő rendőrös zászlócska felettébb figyelemreméltó. Vajon a tulajdonos tényleg rendőr,…..
WindowsNT 2009.02.08 12:26:49
"A szlovák rendszám nem adócsalás és még csak nem is olcsójánosság. Egyzserűen olyan ember lépése, aki megteheti, hogy elkerülje a törvényesített állami rablást.
Az elég furcsa vélemény, hogy az állam telhetetlensége miatt az állampolgár vegyen kisebb autót. Ha a szlovák állam vígan megél a sokkal alacsonyabb adókból, akkor valahol nálunk van a baj az állammal. "
@Kangörény_:


100% egyetértek, ráadásul Szlovákia lakossága kb.. 5 millió és mégis megélnek az adókból.

Ha tehetném akkor én is zokszó nélkül vennék szlovák rendszámos autót, csak nálunk fizetőparkolás van ezért lenne gond.

Véleményem szerint az állam nem érdemli meg az adókat az önkormányzatokkal együtt a jelenlegi helyzetben.
L. küldte be, hátha tudunk segíteni. Lehet Mavik visszavág? Nem tudom. Holnap megérdeklődöm a kommunikációs igazgatóságon a dolgot. De tudtommal nem enegedélyköteles... Kedves VEKÉ-sek, most, szombat este egy érdekes és - külső szemlélőként - roppant mulattató jelenetnek…..
Gergely belefutott két túlbuzgó kollégába. Reméljük a MÁV-Start megteszik a szükséges lépéseket, hogy az ilyen esetek ne forduljanak elő! Tisztelt MÁV-Start Zrt! 2007. szeptember 1-én reggel Budapest-Keleti pályaudvarról 5:55-kor induló 739-es számú vonattal Hegyeshalomba…..
Új MÁV blog Re: Nyugati karám 2007.08.29 11:07:10
Fedup Sári kapott válasz a MÁV-Start Zrt-től. Ő azt állította, hogy 1 kapu volt nyitva a karámon. Íme a válasz: Szervusz George Jr.! Megérkezett a mávstart válasza a Nyugati karámmal  kapcsolatban.     "Tisztelt Utasunk!     Köszönettel…..
Böff Evangéliuma Esőnap 2007.09.03 10:40:00
Nagyon szeretem, mikor okosok elmondják, hogy merre tovább és hogyan, te nagy magyar dzsídípí, meg gazdasági fejlődés. Mert dübörgünk, meg állatkodunk, mint például amikor épp puma mackóalsóban próbálunk valami imidzset adni magunknak, még ha pannon kivitelben is. Ilyenkor…..
WindowsNT 2007.09.03 15:03:25
"Tessék megcsinálni azt a kurva belvárosi behajtási adót, London mintájára, hogy aki lusta, az fizessen: már nem a honfoglalás korában élünk hogy mindenki lovon (autón) járjon, és cserébe egy nagyon fontos és következetes célt tessenek megvalósítani:

A bevételek visszaforgatását a városi közlekedés fejlesztésébe."

Bocs, hogy idézek.

A városi tömegközlekedésre "visszafordítani" abban egyetértek, a hajléktalanságot meg kellene szüntetni új gazdaságpolitika alapján, szociális úton.

Miért írom ezt, mert épp most küldték ki a gyalogosadó csekkjeit (kommunális adó) állítólag az utcák, járdák karbantartására fordítják, aztán ott a rengeteg gépjármű adó, gondold el veszel egy kocsit mennyi adó van benne ÁFA, regadó, használata során gépjárműadó, üzemanyagba megint többféle, szóval, ha a gyalogosadót, ha már bevezették és a gépjárműadót és a vételekor kifizetett regadót átcsoportosítanák legalább egyrészét akkor nem kellene dugódíj.

A dugódíjnak Te csak vesztese leszel, de sok nyertese is lesz és ezalatt nem a tömegközlekedést értem, hanem odafönt egy pár emberkét, ráadásul nem beszélve a sok haveri alapon (sógor koma) elintézett behajtási engedélyről, vesztese leszel velem együtt.

Harmadik a kocsi ma már nem luxus, hanem szükséges, képzeld el, ha most minden autós azt mondaná, hogy BKV-ra száll, garantáltan összeomlana a BKV, másrészt nem lehet gyorsan eljutni sok helyre csak kocsival, sajnos egyelőre nem alternatíva a tömegközlekedés, főleg nem külső kerületek eljutási lehetőségeiben.

A helyzet megoldását én a következőkép vélem látni:

1;Elsősorban a körgyűrű kiépítése budapest körül.
(ennek akadálya volt hosszú ideig a telkek kisajátítása. Régen a telkek kisajátítása pl: útépítéseknél közérdek alapján azonnal történt. A pénzügyi kárpótlás a telkekért a bíróság útján történt esetleg hónapok- évek múlva.
Ez nem akadályozta a közérdek megvalósítását a munka folytatását, jelen útépítés céljából.
Ha ez szellemében jártak volna el most is akkor nem lett volna akadálya a körgyűrű zavartalan megvalósításának.
Ez a fejetlen építkezés és eljárások okozták akaratlanul is a közlekedési dugókat, a mesterségesen létrehozott forgalom útján. Cél először az M0-ás megvalósítása és utána beszélhetünk dugódíjról, ha egyáltalában még akkor lesz. A forgalom torlódását a város vezetősége okozta a rossz gazdálkodással, és ezért nem nekünk kell fizetni.

Szerintem egy ilyen nagy építkezésnél mint az M0-ás, a problémák megoldásánál többek között a telkek kisajátításánál mindenkor a jog alkalmazására is szükség van.

A 2. pont.

Az M0-ás meglévő szakaszát sajnos akármilyen hihetetlen -többször jártam rajta- fejleszteni kell 2x3 sávosra, de legalábbis szélesíteni a sávokat és ezzel egy időben növelni a sebességet, valamint a kamionokat végre valahára vasútra terelni és nem engedni az országon való áthaladásukat. A dugó is a kamionok miatt alakul ki az M0-n.

3, pont.

Sajnos ez aki pl. délről északra (M7-ről Szentendre felé) megy annak nem alternatíva az M0 mert rettentő nagy közel 110 km-es kerülő, ehhez az északi szakasznak kellene elkészülnie ami még várat magára.

Ugyanez a helyzet aki pl: XI-XII-XXII kerület felől megy újpest felé, annak megint nem alternatíva mert óriási kerülőt tesz vele ami teljesen felesleges.

4; Vasút:

Az ingázókat is csak akkor lehet rávenni a vonattal való bejárásra, ha a MÁV is végre valahára magához veszi a belét és fejlesztéseket hajt végre, többek közt a vasúti pályákban található rengeteg lassú jelet felszámolja lásd: Százhalombatta felé, tisztább vonatokat járat stb. szóval aki ismeri az ottani utazási viszonyokat az megérti, hogy miért is kocsival járnak inkább.

Én úgy látom, hogy nem akar a város vezetése komolyan foglalkozni a fejlesztésekkel, itt is megemlítem a VEKE azon javaslatát, hogy kössék össze a gödöllői HÉV-t a 2-es metróval ami szerintem egy tökéletes javaslat, ennél jobb megoldás nem is lehetne, mert közvetlen átszállás nélküli összeköttetést jelent ami a HÉV budapesti szakaszán élők mindennapi utazásait is megkönnyítette volna. Szóval sok fejleszteni való van, ugyanígy a körvasúton is már rég be kellet volna indítani a forgalmat.

Jó megoldás viszont a MÁV vonatainak használata a városon belül, sajnos ezt a lehetőséget sokan nem ismerik, pedig csak példa a déliből a camponához sokkal hamarabb és gyorsabban lehet eljutni mint BKV-l, de máshova is és a jegy sem drágább szinte mint egy buszjegy.

Szóval, ha komolyan gondolnák ezt a dugó problémát akkor már tettek volna ellene valamit, véleményem szerint akkor lehet nekik is BKV-ni kellene ettől félnek a parlamentbe?.

Egyébként hamár sarc az tényleg a Bp-ről kiment lakni és bejárok autósoknak legyen, mert elvégre kimentek a jó levegőre azt visszajönnek dolgozni, és, ha csak a pestiek egy része kocsikázna itt az már mindjárt elviselhető lenne, aki meg átmenne annak tényleg ott az M0.