Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dr.V.ker.

96 bejegyzést írt és 171 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kárpátbusz Szarajevó villamosai 2024.10.25 21:43:30
Bár ez egy alapvetően buszos blog - ahogy a neve is mutatja -, ettől még szoktunk foglalkozni villamosokkal is, elég csak megnézni a legutóbbi évzárót, vagy éppen a Facebook-oldalt, ahol időről időre előfordul villamosos fotó. Külön ezekkel a járművekkel foglalkozó blogposzt talán még nem is volt,…..
2024-ben külső telephelyen fotózni hiányzó Ikarust - felbecsülhetetlen...
A két évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan most is biciklivel látogattam el a tapolcai Ikarus-találkozóra, de magáig a városig most el se jutottam, beértem a felvonulással...
Nem tudni még, meddig húzódik az agónia, de az biztos, hogy a 280-as trolik végnapjait éljük már. Az utolsó tíz budapesti példány bemutatása következik!..
Kárpátbusz Évzáró 2023 2023.12.28 21:21:56
Az előzőnél optimistább hangvételű poszttal, némileg új formátumban zárom le az idei évet...
Utolsó hírmondónak maradt a 412-es a több mint hetven évet felölelő budapesti Ikarus-korszakból. Igaz ez egyaránt a buszokra és a trolikra is (habár e sorok írásakor öt rigai E91-es busz és tíz Ikarus 280T-GVM troli is állományban van, utóbbiakból csak munkanap közlekedik három, előbbiek a…..
Kárpátbusz Nyár van, nyár 2023.07.12 22:30:11
Tombol az igazi hőség és a nyár, jöjjön hát egy siófoki miniposzt!..
Végül nem írtam még hosszabb címet azzal a kiegészítéssel, hogy ebben a formában, mert akkor rögtön többesszámba is kerülhetne a buszjárat szó, és a 115-ös mellett a 109-est is búcsúztatnám. De nem, ez a poszt csak a 115-ös járat nekrológja!..
Dr.V.ker. 2023.03.20 08:05:29
@Eurobus Online: Majd mehetsz trolival az Árpád hídhoz. :D
Kárpátbusz Győri buszozgatás 2023.01.11 20:24:06
Kipróbálok valami újat, jön egy kis útinaplószerű poszt Győrből, ahol borzalmasan rossz időjárási körülmények között töltöttem el egy napot...
Kárpátbusz Évzáró 2022 2022.12.30 20:09:50
Ismét eljött az évösszegzés ideje, és bár voltak olyan hónapok, amikor tényleg alig fotóztam, az idén még összejött a 2020-ban bevezetett szisztémám: egy Ikarus és egy egyéb busz került az évzáróba minden hónapban. Attól tartok, ez lesz az utolsó ilyen év...
Nagy közhely, de látva a megvalósuló buszbeszerzéseket, valószínűleg tényleg az Ikarusok szereplésének végjátékát láthatjuk idén.  Persze biztosan marad még közforgalmú Ikarus 2022-re - például Budapesten 200-asok is -, ám vélhetően olyanra már nem lesz példa, amit most a posztban bemutatok...
Dr.V.ker. 2022.12.26 17:54:21
@SzeElek: Dehogynem, a listáimban is úgy van, de a posztban nem írtam át eddig, elfelejtettem. Köszi!
Jó igen, rögtön kicsit túlzás a cím, hiszen a 412-esekből még maradt pár, meg ott az az öt E91-es és az egyetlen alacsonypadlós 405-ös is. De akkor is, a magaspadlós Ikarusok kivonása, és főleg a 200-as széria búcsúja egy félévszádos korszak lezárása, emellett pedig nem lehet elmenni szó nélkül...
Tekinthetjük ezt a posztot a tavalyi Ikarus-parádés írás folytatásának, már csak azért is, mert arra a posztra vetve egy pillantást jól látszik a különbség. Egy év múlva várhatóan hasonló arányban kopnak tovább a környék Ikarusai...
Nem volt egy hosszú életű járat, ráadásul évekkel ezelőtt meg kellett volna szüntetni. Egy búcsúposztot azért megér a 103-as...
Az idei nyári szünet kezdetével elbúcsúztak Budapesttől az Ikarus 415-ösök. Országos szinten se nagyon maradt már belőlük, talán 10-15 lehet még állományban, de napi szinten ennél is kevesebb van forgalomban. Számomra kedves típusról van szó, úgyhogy írtam egy kis nekrológot...
A Tapolcai Ikarus találkozó nem éppen a kétkerekű járművekről szól, de én most összekötöttem a jót a hasznossal: egy kis vonatozás után biciklivel mentem el Tapolcára. Mondjuk nem az út közben fotózott buszokról szólt a nap, de ettől még jó ötlet volt, megérte...
Dr.V.ker. 2022.05.16 09:30:57
@bi02: Köszönöm, ebből is látszik, mennyire nagy ritkaság... :D Javítottam, és köszi még egyszer!
Kárpátbusz Retró a Balatonnál 2022.02.18 21:14:42
Ez a poszt most egyetlen buszról szól, nem is olyan hosszú, de a Veszprém–Siófok járaton 2022-ben feltűnő Ikarus 256 megér ennyit...
Három éve írtam arról a V-Busz megjelenésekor, hogy a veszprémi tömegközlekedés elindult a 21. század felé. Hát, elég hosszú és rögös út lett belőle, de végül sikerült megérkezni. ..
Dr.V.ker. 2022.02.07 08:03:08
@gigabursch: Ízlések és pofonok - én szeretem, de egyébként is egyedi, ami nem hátrány. De tény, hogy láttam képet sárga színben ilyen új MAN-ről, jobban nézett ki.
Kárpátbusz Eltelt 2021 is 2021.12.30 14:09:11
Mindjárt vége az évnek, természetesen csináltam is összefoglalót a hagyományoknak megfelelően. Ha nehezen is, de összejött a tavalyi formátum, azaz minden hónapból hozok egy-egy Ikarust és egyéb buszt...
2019. október 1-je óta szinte minden közforgalmú helyközi és távolsági járatot a Volánbusz végez Magyarországon, miután a Volánbuszon kívüli 23 Volán-társaságból létrehozott Közlekedési Központokat beolvasztották a Volánbuszba. A sztorit ismeri mindenki, a központosításnak bőven vannak hátrányai,…..
Dr.V.ker. 2021.10.04 11:45:01
@Eurobus Online: Győrben Credo-k is futnak még a Kisalföld fényezésére hajazó ÉNYKK-s flottaszínben, de szerencsére egyre inkább kopnak ki az ilyenek. Mindenesetre lassan halad az átállás, nagy kedvencem még a műfajban a full szabolcsos fényezésű 256-os Sárospatakon, Volánbusz logóval, egy hónapja...
Karnyújtásnyira volt a magyar válogatott egy bravúros pontszerzéstől a hazai Eb-meccsén, ám végül – az eredményt tekintve - sima portugál siker született. Ettől még óriási élmény volt a meccs a helyszínen...
Dr.V.ker. 2021.06.18 15:38:37
@mіdnight coder: aki járt már meccsen, az látja a különbséget 0-3 és 0-3 között. Láttuk már eleget megalázkodni a magyar válogatottat, most kedden nem ez történt.
2020 őszétől 2021. május 30-ig folytatódott a Balaton-parti vonatpótlás, amire a 29-es vonal villamosítása miatt volt szükség. Persze a 2021-es nyári szezonra el is készült, meg nem is a felújítás: az első hetekben még nem is járnak villanymozdonyok a vonalon, majd a nyári menetrendtől kezdve fognak…..
Máris azzal kezdeném, hogy ebben a formában a cím nem igaz, ugyanis nem fogom ötezer Ikarusnak a történetét bemutatni. Ehelyett arról lesz szó, hogy jutottam el oda, hogy most már ötezernél is több Ikarusról van fotóm, és miért is nagy dolog ez...
Dr.V.ker. 2021.04.04 19:29:46
@huleaks: Köszönöm! Hát, sajnos a nagy részük nem marad meg, de egy-egy példány ezekből a típusokból igen. Ilyen szempontból talán a Flórián téri felüljárón fotózott ELK-714 a legérdekesebb, pontosan olyan 260-asból nem nagyon maradt.
Dr.V.ker. 2021.04.04 19:33:11
@Thomas a laprugós: Köszi! Azért át tudom érezni a balatonhenyei sztori lényegét, ezek utólag nagyon be tudnak akadni. :)

Igyekezni fogok, teljesen nem akarok elszakadni a hobbitól, de pont az ilyen élmények, amiket soroltunk, hiányozni fognak belőle jó eséllyel.
Nagyon elcsépelt dolognak számít arról írni, hogy hamarosan jön 204 csuklós MAN és ki tudja, mennyi Credo a Volánbuszhoz, aminek következtében hatalmas Ikarus-hullás várható. Elcsépelt, de igaz, így csak az a kérdés, hogy mennyi az annyi: nyilván nem hetek kérdése a selejtezési hullám, de abban…..
Dr.V.ker. 2021.03.18 20:19:49
@Eurobus Online: Nem mondom, hogy nincs itt az ideje, csak gyorsan lőni kellett még párat. :D
Előbb egy kis hőbörgésbe hajló bevezető-ismertető jön az Ikarus E91-esről, ezt követően a személyes élményeimmel vegyítve mutatom meg mind az öt budapesti példányt. Az 1990-es évek végén bemutatott, 2007-ig gyártott Ikarus E91-ből 191 darab készült, zömük már új homlokfallal, 2000 után. Újonnan két…..
Dr.V.ker. 2021.01.18 14:04:09
@Gábrisvitéz: nekem is, szerintem ennek a típusnál áll legjobban az "új" homlokfal. Az E94-esek és az E95-ösök például jobban tetszenek nekem a régi stílusban, ezeknek a kicsiknek viszont nagyon jól áll ez a megjelenés.