Adatok
Dr.V.ker.
96 bejegyzést írt és 171 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bár ez egy alapvetően buszos blog - ahogy a neve is mutatja -, ettől még szoktunk foglalkozni villamosokkal is, elég csak megnézni a legutóbbi évzárót, vagy éppen a Facebook-oldalt, ahol időről időre előfordul villamosos fotó. Külön ezekkel a járművekkel foglalkozó blogposzt talán még nem is volt,…..
2024-ben külső telephelyen fotózni hiányzó Ikarust - felbecsülhetetlen...
A két évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan most is biciklivel látogattam el a tapolcai Ikarus-találkozóra, de magáig a városig most el se jutottam, beértem a felvonulással...
Nem tudni még, meddig húzódik az agónia, de az biztos, hogy a 280-as trolik végnapjait éljük már. Az utolsó tíz budapesti példány bemutatása következik!..
Az előzőnél optimistább hangvételű poszttal, némileg új formátumban zárom le az idei évet...
Utolsó hírmondónak maradt a 412-es a több mint hetven évet felölelő budapesti Ikarus-korszakból. Igaz ez egyaránt a buszokra és a trolikra is (habár e sorok írásakor öt rigai E91-es busz és tíz Ikarus 280T-GVM troli is állományban van, utóbbiakból csak munkanap közlekedik három, előbbiek a…..
Tombol az igazi hőség és a nyár, jöjjön hát egy siófoki miniposzt!..
Végül nem írtam még hosszabb címet azzal a kiegészítéssel, hogy ebben a formában, mert akkor rögtön többesszámba is kerülhetne a buszjárat szó, és a 115-ös mellett a 109-est is búcsúztatnám. De nem, ez a poszt csak a 115-ös járat nekrológja!..
Dr.V.ker.
2023.03.20 08:05:29
@Eurobus Online: Majd mehetsz trolival az Árpád hídhoz. :D
Kipróbálok valami újat, jön egy kis útinaplószerű poszt Győrből, ahol borzalmasan rossz időjárási körülmények között töltöttem el egy napot...
Ismét eljött az évösszegzés ideje, és bár voltak olyan hónapok, amikor tényleg alig fotóztam, az idén még összejött a 2020-ban bevezetett szisztémám: egy Ikarus és egy egyéb busz került az évzáróba minden hónapban. Attól tartok, ez lesz az utolsó ilyen év...
Nagy közhely, de látva a megvalósuló buszbeszerzéseket, valószínűleg tényleg az Ikarusok szereplésének végjátékát láthatjuk idén. Persze biztosan marad még közforgalmú Ikarus 2022-re - például Budapesten 200-asok is -, ám vélhetően olyanra már nem lesz példa, amit most a posztban bemutatok...
Dr.V.ker.
2022.12.26 17:54:21
@SzeElek: Dehogynem, a listáimban is úgy van, de a posztban nem írtam át eddig, elfelejtettem. Köszi!
Jó igen, rögtön kicsit túlzás a cím, hiszen a 412-esekből még maradt pár, meg ott az az öt E91-es és az egyetlen alacsonypadlós 405-ös is. De akkor is, a magaspadlós Ikarusok kivonása, és főleg a 200-as széria búcsúja egy félévszádos korszak lezárása, emellett pedig nem lehet elmenni szó nélkül...
Tekinthetjük ezt a posztot a tavalyi Ikarus-parádés írás folytatásának, már csak azért is, mert arra a posztra vetve egy pillantást jól látszik a különbség. Egy év múlva várhatóan hasonló arányban kopnak tovább a környék Ikarusai...
Nem volt egy hosszú életű járat, ráadásul évekkel ezelőtt meg kellett volna szüntetni. Egy búcsúposztot azért megér a 103-as...
Az idei nyári szünet kezdetével elbúcsúztak Budapesttől az Ikarus 415-ösök. Országos szinten se nagyon maradt már belőlük, talán 10-15 lehet még állományban, de napi szinten ennél is kevesebb van forgalomban. Számomra kedves típusról van szó, úgyhogy írtam egy kis nekrológot...
A Tapolcai Ikarus találkozó nem éppen a kétkerekű járművekről szól, de én most összekötöttem a jót a hasznossal: egy kis vonatozás után biciklivel mentem el Tapolcára. Mondjuk nem az út közben fotózott buszokról szólt a nap, de ettől még jó ötlet volt, megérte...
Dr.V.ker.
2022.05.16 09:30:57
@bi02: Köszönöm, ebből is látszik, mennyire nagy ritkaság... :D Javítottam, és köszi még egyszer!
Ez a poszt most egyetlen buszról szól, nem is olyan hosszú, de a Veszprém–Siófok járaton 2022-ben feltűnő Ikarus 256 megér ennyit...
Három éve írtam arról a V-Busz megjelenésekor, hogy a veszprémi tömegközlekedés elindult a 21. század felé. Hát, elég hosszú és rögös út lett belőle, de végül sikerült megérkezni. ..
Dr.V.ker.
2022.02.07 08:03:08
@gigabursch: Ízlések és pofonok - én szeretem, de egyébként is egyedi, ami nem hátrány. De tény, hogy láttam képet sárga színben ilyen új MAN-ről, jobban nézett ki.
Mindjárt vége az évnek, természetesen csináltam is összefoglalót a hagyományoknak megfelelően. Ha nehezen is, de összejött a tavalyi formátum, azaz minden hónapból hozok egy-egy Ikarust és egyéb buszt...
2019. október 1-je óta szinte minden közforgalmú helyközi és távolsági járatot a Volánbusz végez Magyarországon, miután a Volánbuszon kívüli 23 Volán-társaságból létrehozott Közlekedési Központokat beolvasztották a Volánbuszba. A sztorit ismeri mindenki, a központosításnak bőven vannak hátrányai,…..
Dr.V.ker.
2021.10.04 11:45:01
@Eurobus Online: Győrben Credo-k is futnak még a Kisalföld fényezésére hajazó ÉNYKK-s flottaszínben, de szerencsére egyre inkább kopnak ki az ilyenek. Mindenesetre lassan halad az átállás, nagy kedvencem még a műfajban a full szabolcsos fényezésű 256-os Sárospatakon, Volánbusz logóval, egy hónapja...
Karnyújtásnyira volt a magyar válogatott egy bravúros pontszerzéstől a hazai Eb-meccsén, ám végül – az eredményt tekintve - sima portugál siker született. Ettől még óriási élmény volt a meccs a helyszínen...
Dr.V.ker.
2021.06.18 15:38:37
@mіdnight coder: aki járt már meccsen, az látja a különbséget 0-3 és 0-3 között. Láttuk már eleget megalázkodni a magyar válogatottat, most kedden nem ez történt.
2020 őszétől 2021. május 30-ig folytatódott a Balaton-parti vonatpótlás, amire a 29-es vonal villamosítása miatt volt szükség. Persze a 2021-es nyári szezonra el is készült, meg nem is a felújítás: az első hetekben még nem is járnak villanymozdonyok a vonalon, majd a nyári menetrendtől kezdve fognak…..
Máris azzal kezdeném, hogy ebben a formában a cím nem igaz, ugyanis nem fogom ötezer Ikarusnak a történetét bemutatni. Ehelyett arról lesz szó, hogy jutottam el oda, hogy most már ötezernél is több Ikarusról van fotóm, és miért is nagy dolog ez...
Dr.V.ker.
2021.04.04 19:29:46
@huleaks: Köszönöm! Hát, sajnos a nagy részük nem marad meg, de egy-egy példány ezekből a típusokból igen. Ilyen szempontból talán a Flórián téri felüljárón fotózott ELK-714 a legérdekesebb, pontosan olyan 260-asból nem nagyon maradt.
Dr.V.ker.
2021.04.04 19:33:11
@Thomas a laprugós: Köszi! Azért át tudom érezni a balatonhenyei sztori lényegét, ezek utólag nagyon be tudnak akadni. :)
Igyekezni fogok, teljesen nem akarok elszakadni a hobbitól, de pont az ilyen élmények, amiket soroltunk, hiányozni fognak belőle jó eséllyel.
Igyekezni fogok, teljesen nem akarok elszakadni a hobbitól, de pont az ilyen élmények, amiket soroltunk, hiányozni fognak belőle jó eséllyel.
Nagyon elcsépelt dolognak számít arról írni, hogy hamarosan jön 204 csuklós MAN és ki tudja, mennyi Credo a Volánbuszhoz, aminek következtében hatalmas Ikarus-hullás várható. Elcsépelt, de igaz, így csak az a kérdés, hogy mennyi az annyi: nyilván nem hetek kérdése a selejtezési hullám, de abban…..
Dr.V.ker.
2021.03.18 20:19:49
@Eurobus Online: Nem mondom, hogy nincs itt az ideje, csak gyorsan lőni kellett még párat. :D
Előbb egy kis hőbörgésbe hajló bevezető-ismertető jön az Ikarus E91-esről, ezt követően a személyes élményeimmel vegyítve mutatom meg mind az öt budapesti példányt.
Az 1990-es évek végén bemutatott, 2007-ig gyártott Ikarus E91-ből 191 darab készült, zömük már új homlokfallal, 2000 után. Újonnan két…..
Dr.V.ker.
2021.01.18 14:04:09
@Gábrisvitéz: nekem is, szerintem ennek a típusnál áll legjobban az "új" homlokfal. Az E94-esek és az E95-ösök például jobban tetszenek nekem a régi stílusban, ezeknek a kicsiknek viszont nagyon jól áll ez a megjelenés.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz