Adatok
GOD!
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az úgy volt, hogy a házasember ösztönöm megsúgta: ha szombaton két gyerekkel felvértezve elmegyünk gigantikus játszószőnyegért a kék-sárga áruházba, akkor aznap már nem jutunk ki a Hungaroringre. Ez a fajta ösztön előbb-utóbb mindenkiben kialakul és százból százszor bejön,…..
A Bravó Kettő Nulla járőr történetének tanulságai Egy szomorú évforduló kapcsán ismét megtörtént esetet veszünk górcső alá: húsz éve, hogy megkezdődött a – hivatalosan – Kuvait felszabadítására indított Sivatagi Vihar nevű hadművelet, melyben döntő jelentőségű szerep jutott az elit alakulatoknak…..
GOD!
2012.12.09 23:40:59
@Monty H.:
A magyar nyelven másodiknak megjelent írását, a "Bevetésre készen"-t. Ez a rész nem fikció, inkább a B20 bevezetője. Részletezi a kiképzésüket, stb. Szerintem elég sok a blog témájába vágó infó van benne. (Mint ahogy a fantáziája szülte regényeiben is található néhány a hétköznapokon is alkalmazható trükköcske.)
Természetesen nekem meg Ryan-szinten vannak pótolnivalóim, ezért törekedni fogok ebbéli hiányosságaim leküzdésére.
A magyar nyelven másodiknak megjelent írását, a "Bevetésre készen"-t. Ez a rész nem fikció, inkább a B20 bevezetője. Részletezi a kiképzésüket, stb. Szerintem elég sok a blog témájába vágó infó van benne. (Mint ahogy a fantáziája szülte regényeiben is található néhány a hétköznapokon is alkalmazható trükköcske.)
Természetesen nekem meg Ryan-szinten vannak pótolnivalóim, ezért törekedni fogok ebbéli hiányosságaim leküzdésére.
GOD!
2012.12.10 11:10:50
@Monty H.:
Ne felejtsük el, hogy az ő könyve a megjelenésekor nagyon aktuális volt (B20) és a SAS cenzúrázta (az ő felajánlása nyomán). A többiek verziójánál az elévülés miatt ez már más mértéket öltött/nem került rá sor.
Nem tudom, hogy ez mennyiben változtatta meg a történetet, mert azt csak a jelenlévők tudhatják, hogy pontosan mi is zajlott le ott - de gondolj csak arra, hogy ma már civilek is megvehetnek majdnem mindent, amit a katonaság (a világon bármelyik) használ.
Szóval pont a történetek megírása között eltelt idő elég volt arra, hogy a sereg hozzáállása is megváltozzon.
Természetesen nem vitázni akarok, hiszen már mondtam, hogy csak az érem egyik oldalát látom.
Ne felejtsük el, hogy az ő könyve a megjelenésekor nagyon aktuális volt (B20) és a SAS cenzúrázta (az ő felajánlása nyomán). A többiek verziójánál az elévülés miatt ez már más mértéket öltött/nem került rá sor.
Nem tudom, hogy ez mennyiben változtatta meg a történetet, mert azt csak a jelenlévők tudhatják, hogy pontosan mi is zajlott le ott - de gondolj csak arra, hogy ma már civilek is megvehetnek majdnem mindent, amit a katonaság (a világon bármelyik) használ.
Szóval pont a történetek megírása között eltelt idő elég volt arra, hogy a sereg hozzáállása is megváltozzon.
Természetesen nem vitázni akarok, hiszen már mondtam, hogy csak az érem egyik oldalát látom.
A hetes szakasz bevetésre készen A brit SAS modernkori mindennapjait bemutató memoárok áradatát tízegynéhány éve az az Andy McNab (írói álnév, ne feledjük) indította el, akinek Bravó Kettő Nulla című visszaemlékezése – szerencsére – magyarul is megjelent. Azóta számos…..
Hetven évvel ezelőtt, 1942. december 1-én az amerikai 90. bombázó csoport repülői támadásra indultak az ausztráliai Iron Range-ből. Köztük volt a Little Eva nevű B-24-es nehézbombázó is, melynek ez volt az első éles bevetése. A gép tíztagú legénysége néhány órával később már tudta: egyben az utolsó…..
Sokan azt gondolják,hogy Magyarországnak nem sok köze van az autósporthoz és valljuk be az utóbbi években nem is cáfolta ezt igazán semmi,hiszen Baumgartner Zsolt körhinta mintára bevette magát egy szezonra az F1-be, de egy év után látszott,hogy nincs különösebb tehetsége meg…..
GOD!
2009.03.04 23:21:15
Ejnye-bejnye!
Ha már más írását fordítod le nagyjából szó szerint, akkor már lehetne pontos is...
...Ejthetnél szót például az ominózus verseny másik magyar résztvevőjéről, aki súlyos égési sérüléseket szenvedett azon a versenyen az arcába folyamatosan felverődő kísérleti bitumenes útburkolattól, majd szemsérülései miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Szintén egy (későbbiek folyamán Grand Prix-nek keresztelt) 13 literes Renaultban ült.
És hogy örüljél, két gyönyörű Renault egymás mellett:
www.zar-tar.hu/renault/grandprix7.jpg
Ha már más írását fordítod le nagyjából szó szerint, akkor már lehetne pontos is...
...Ejthetnél szót például az ominózus verseny másik magyar résztvevőjéről, aki súlyos égési sérüléseket szenvedett azon a versenyen az arcába folyamatosan felverődő kísérleti bitumenes útburkolattól, majd szemsérülései miatt kénytelen volt feladni a versenyt. Szintén egy (későbbiek folyamán Grand Prix-nek keresztelt) 13 literes Renaultban ült.
És hogy örüljél, két gyönyörű Renault egymás mellett:
www.zar-tar.hu/renault/grandprix7.jpg
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szombaton áztunk-fáztunk, talán ha összesen 800 emberke volt ránk kíváncsi. Igazi Renault-ritkaságnak kint volt egy frissen restaurált verseny Alpine 310-es, aminek nem volt zárható biztonsági okokból az ajtaja. Természetesen futóversennyé fajult a dolog a rendezők által biztosított sátor és a kocsi között, hogy ne tegyenek kárt az autóban. Volt aki úgy érezte, hogy neki külön előjoga, hogy valamilyen "relikviát" beszerezzen a kiállított autókról - no comment.
Bőrig ázva, átfázva, törzsvendégként járultunk a forró italokat árusító kis bodegához, akiknek igazán bejött a rossz idő; s bizony nosztalgiával gondoltam a régi szép időkre, amikor a nejemet napszúrással kellett hazavinnem délben a kiállítói placcról.
Aztán csoda történt: megütötte a fülemet az összetéveszthetetlen hang, és megjelent a Philipses Maxival a Mester. Jeannot arcán az elmaradhatatlan mosoly ült, ahogy minden egyes autót megnézett, persze közben fáradhatatlanul dedikált, tűrte a rajongók nyaggatását, míg egy kedves hölgy a dedikáláshoz A3-as Ragnotti-s posztereket osztogatott. Ilyen egy igazi sztár, allűrök nélkül - egy igazi példakép.
Aztán a pénteki utolsó simításos rohamszereléshez hasonló estébe torkollott a szombati nap is, amikor is (újra)takarítottuk a technikákat, éjszakába nyúlóan vitáztunk arról, hogy mi az, amivel fel lehetne dobni a kiállítói placcot, és vasárnap hajnalban kelve indultunk neki a második napnak - erősen remélve, hogy az égiek kegyesek lesznek hozzánk.
Kissé idegesen, kissé nyúzottan, de kitaláltuk az aznapi formációt, felállítottuk a gépeket, és vártuk a csodát a néhol még borongós reggelen.
A nap nagyon jól alakult: sokkal fegyelmezettebb látogatókat hozott a jó idő, méghozzá nagy számban: számításaim szerint legalább 5000 ember volt kíváncsi dédelgetett kedvenceinkre, és végre mi is büszkén fürödhettünk autóink dicsfényében. Volt minden, amit érdemes látni: a gyönyörű 2011-es Megane III Coupé-ól az 1966-os háromsebességes, szinkronizálatlan első fokozatú R4-ig. Klubunk meghívására öt külföldi kiállító is érkezett: a már említett '66-os R4 három társával, és a Horvátország legszebben restaurált oldtimere címet tavaly elnyert 1970-es R16-os.
Óramű pontossággal érkezett ezen a napon is a Mester, odavetve magát a rajongók hadának. Dedikált autót, pólót, gyereket, naptárt; fényképekhez pózolt a rajongóival, szóval csak szuperlatívuszokban tudok róla szólni.
Sajnos már kevesen várták meg a Gyűjtők Felvonulását, pedig érdemes volt megnézni, ahogy ez a sok fanatikus három körön keresztül a maga módján mutatta meg a ringen saját- és a gépe képességeit - persze csak a biztonság szem előtt tartásával. Igazán látványos versengést lehetett látni az R5 GT Turbo és az R5 Alpine Turbó között, meg lehetett hökkenni a négyesek versengésén, amik meglepő tempót diktáltak a mögöttük érkező kavalkádnak. Meg lehetett nézni, hogy mit tud a 3.5 literes VelSatis a kis kétliteres Clio Williams ellen felmutatni, el lehetett merülni a "tizenesek" (R12 vs R15 vs R16 vs R16 Automatic) csatájában, és biztonsági autózást lehetett látni az 1.4 TCe Megane-tól az autót nem ismerő kezekben, míg az első sorozatos Megane Cabrio megmutatta, hogy nem vicc az a 148 lóerő. Igazi testvérharcot lehetett látni az egyező motorral szerelt Clio 16v és az R19 16v között. Legnagyobb meglepetésemre a pálya nagy esélyese, a kétliteres turbós R21 Quadra nem használta ki az összkerékhajtás előnyeit, stabil show-autózást mutatott be; lehet, hogy csak a mezőny többi részére való tekintettel.
Végezetül amit látni lehetett: R4 1966-1992-es gyártási évig; R5 Alpine Coupé-tól az R5 GT Turbóig; Alpine A310; R12, R15 (az egyetlen restaurált magyar példány!); R16, R19, R21 Turbo, Cliok a Williamstől a V6-ig; a Megane első és mai sorozata; VelSatis és a "nagyok" közül egy Master Durissotti.
Fárasztó egy hétvége volt, de mindent összevetve megérte. Maximálisan.
Külön köszönetet szeretnék mondani a magam részéről a Renault-nak, hogy immár hetedik éve rendezték meg hazánkban a WSR-t; a Renault Hungáriának, hogy idén is lehetőséget biztosítottak számunkra szemünk fényének bemutatására; a többi kiállítónak, hogy megcsodálhattam a gépeiket; a Renault History and Collection csapatának a kiállított különlegességekért; és végül de nem utolsó sorban Jean Ragnottinak az évek óta folyamatosan tapasztalt kedvességéért, a lelkesítésért, és a motívációért. Merci Jeannot!