Adatok
Joe89
1 bejegyzést írt és 80 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A DE IK Prog2, programozás bevezető kurzusát támogató címbeli intézményt most megszervezzük! Párhuzamosan ez a poszt a nyolcadik előadás és labor posztja is. Prog2 labor labdarúgó-bajnokság, PLB Figyelj, mert a határidő közeli, lásd a kiírást a könyvben! 1.3.1.1.2.Prog2 labor…..
Joe89
2011.11.22 12:59:51
Joe89
2011.12.03 17:56:05
3/15 ua.*, mint az előző, de írhatod PHP-ben, ami tudjuk, hogy barbarian technology... :)
*(5/17 Készíts MySQL, (vagy PostgreSQL) táblákat a PLB jellemzésére, és hozzá egy lekérdező Java szervletet, ami kimenetére küldi az aktuális tabellát!)
Most egy kicsit barbárkodni volt kedvem. :)
Itt vannak a PHP-k, és a képek:
dl.dropbox.com/u/13871711/PLB_AT.rar
Itt van a MySQL táblát létrehozó és feltöltő script:
dl.dropbox.com/u/13871711/PLBAT.sql
Itt pedig egy kép a végeredményről:
dl.dropbox.com/u/13871711/output.jpg
Az adatbázis eléréshez szükséges adatokat, a connect.php-ban lehet beállítani (a .rar-ban van)
-----------------
Csak hogy egy helyen legyenek a pontok:
A múlt heti két (PLB, PLK) meccsemből még van 5-5 pontom ami még nem lett jóváírva.
Sőt még lehet, hogy az az előtti hétről is, de arra már nem emlékszem pontosan, szóval ha nincs róla pontosabb információ, akkor azt nem muszáj beírni.
*(5/17 Készíts MySQL, (vagy PostgreSQL) táblákat a PLB jellemzésére, és hozzá egy lekérdező Java szervletet, ami kimenetére küldi az aktuális tabellát!)
Most egy kicsit barbárkodni volt kedvem. :)
Itt vannak a PHP-k, és a képek:
dl.dropbox.com/u/13871711/PLB_AT.rar
Itt van a MySQL táblát létrehozó és feltöltő script:
dl.dropbox.com/u/13871711/PLBAT.sql
Itt pedig egy kép a végeredményről:
dl.dropbox.com/u/13871711/output.jpg
Az adatbázis eléréshez szükséges adatokat, a connect.php-ban lehet beállítani (a .rar-ban van)
-----------------
Csak hogy egy helyen legyenek a pontok:
A múlt heti két (PLB, PLK) meccsemből még van 5-5 pontom ami még nem lett jóváírva.
Sőt még lehet, hogy az az előtti hétről is, de arra már nem emlékszem pontosan, szóval ha nincs róla pontosabb információ, akkor azt nem muszáj beírni.
Programozó Páternoszter
Ó, mondd, te kit választanál?* GlassFish fürt, JBoss, Geronimo, Tomcat...
2011.11.28 11:30:00

Valakinek holnap le kell győzni a sötétséget
Mondd, te kit választanál?
Valakinek holnap át kell írni a régi meséket
Ó, mondd, te kit választanál ?
Valakinek holnap meg kell váltani ezt a világot
Mondd, te kit választanál?
Ó, mondd, te kit választanál? : István a király - Te…..
Joe89
2011.11.28 21:13:18
A mai meccs a gyakról:
dl.dropbox.com/u/13871711/201111281516-BuntetoFC_0-vs-RozsdasFC_10.rcg
Szimih_BuntetoFC 0 - 10 RozsdásFC .. :)
Szimih-nek 5pont lett megbeszélve, +1 pontot kapott a laborkártyáért.
dl.dropbox.com/u/13871711/201111281516-BuntetoFC_0-vs-RozsdasFC_10.rcg
Szimih_BuntetoFC 0 - 10 RozsdásFC .. :)
Szimih-nek 5pont lett megbeszélve, +1 pontot kapott a laborkártyáért.
Programozó Páternoszter
left over from the era of closed standards and unilateral corporate control of web technology*
2011.11.19 15:57:00

"It's a fossil, left over from the era of closed standards and unilateral corporate control of web technology." - http://occupyflash.org/#manifesto (ford. itt) Általánosan igaz szerintem, hogy a katedrális nem versenyképes a bazárral szemben hosszú távon - ha ismersz olyan zárt…..
Joe89
2011.11.21 17:52:05
Joe89
2011.11.22 11:30:45
@phloriaN: "bizonyos mennyiségű gól után nem akad ki a számláló? :D"
Nem tudom, de jó úton haladok hogy kiderítsem .. XD
Nem tudom, de jó úton haladok hogy kiderítsem .. XD
Joe89
2011.11.27 14:59:59
@phloriaN: "így utólag a BarbyFC és a RozsdásFC tagjaitől elnézést kérek"
A Rozsdástól miért kérsz elnézést? Mit tettünk? A BarbyFC-vel volt kavarás nem?
Én azt sem tudom már hogy most mi van .. ki csinált mit, mikor, kivel? Szerezzek ügyvédet a csapatnak, vagy már megoldódott? :)
A Rozsdástól miért kérsz elnézést? Mit tettünk? A BarbyFC-vel volt kavarás nem?
Én azt sem tudom már hogy most mi van .. ki csinált mit, mikor, kivel? Szerezzek ügyvédet a csapatnak, vagy már megoldódott? :)
Programozó Páternoszter
Egyszer csak rámszól a blog és arra bíztat, hogy programozzak...*
2011.11.06 16:21:00

"Alighogy átszállt a határon a győzelem, az a hat-három s fáradtan a nagy drukkolástól ledőlnék, egyszer csak rámszól a rádió és arra bíztat, hogy verset írjak... Hát írok is." Zelk Zoltán: Rímes üdvözlő távirat http://www.mtv.hu/modernkepmesek/cikk.php?id=165709…..
Joe89
2011.11.19 17:45:54
Joe89
2011.11.19 17:55:30
@nb: Követem twitter-en folyamatosan az eseményeket, a "sőt, immár 2 gólos előnyt" tweet-nél már leesett az állam .. :D .. Valahogy nem lehetne megoldani hogy mi is lássuk a meccseket? :D .. Néha nehéz kivárni az rcg-t. :D
Joe89
2011.11.20 11:30:15
@nb: "sleep 7-re felálltak, mi történhet a progiban?"
Érdekes .. Az én csapatomnál is sleep 0 van, és nekem itthon feldobálja a játékosokat a script egy pillanat alatt. Tanár Úrnál is felrak minden játékost, ahogy kell?
Egyébként ha tippelnem kellene, valami olyasmit mondanék hogy nincs ideje elküldeni minden adatot egy játékosról, és még a befejezés előtt elkezdi küldeni a következő játékost, ezért kell a sleep 7 hogy legyen ideje befejezni a játékosok küldését. De ez csak tippp .. :P
Érdekes .. Az én csapatomnál is sleep 0 van, és nekem itthon feldobálja a játékosokat a script egy pillanat alatt. Tanár Úrnál is felrak minden játékost, ahogy kell?
Egyébként ha tippelnem kellene, valami olyasmit mondanék hogy nincs ideje elküldeni minden adatot egy játékosról, és még a befejezés előtt elkezdi küldeni a következő játékost, ezért kell a sleep 7 hogy legyen ideje befejezni a játékosok küldését. De ez csak tippp .. :P

Eminem - Not Afraid: http://www.youtube.com/watch?v=j5-yKhDd64s
Ez a hetedik hét (labor és előadás) posztja. Fő - 5/9 trófeás - témája a saját csapatod "GPS"-ének (azaz helyzetmeghatározásának) javítása. Ez egy kreatív feladat, ennek megfelelően "ilyen volt - ilyen lett" jellegű…..
Joe89
2011.10.24 17:17:35
Itt van az rcg a mai (hétfő 14:00 -16:00) órai meccsről:
dl.dropbox.com/u/13871711/201110241520-DolarnFC_2-vs-JoeFc_2.rcg
Azoknak akik nem akarják(tudják) megnézni:
A JoeFC 1 gólt szerzett az első félidőben, majd további 3gólt a másodikban. A DolarnFC nem szerzett gólt .. A végeredmény végül 2-2 lett .. XD
dl.dropbox.com/u/13871711/201110241520-DolarnFC_2-vs-JoeFc_2.rcg
Azoknak akik nem akarják(tudják) megnézni:
A JoeFC 1 gólt szerzett az első félidőben, majd további 3gólt a másodikban. A DolarnFC nem szerzett gólt .. A végeredmény végül 2-2 lett .. XD
Joe89
2011.10.24 17:48:36
adj jól működő implementációt a public int tavhozEro(double tav) metódusnak 3/3 trófeáért:
/*Joe*/
public int tavhozEro(double tav) {
if(tav>0.1 && tav<3.0){return 10;} else
if(tav>3.0 && tav<5.0){return 25;} else
if(tav>5.0 && tav<10.0){return 40;} else
if(tav>10.0 && tav<20.0){return 60;} else
if(tav>20.0 && tav<30.0){return 65;} else
return 80;
}
/*Joe*/
javíts a public void passz() föggvényen (benne a vanKozeliTars(), vanTisztaTars() eljárásokon) 5/3 trófeáért:
Ezt teljesen átírtam, nekem a vanTisztaTars metódus már boolean-t ad vissza és eldönti egy játékosról hogy "tiszta" e. A vanKozeliTars metódus pedig berakja egy tömbbe az 5 legközelebb lévő játékos számát távolság szerinti sorrendben, és a függvény hívásakor átadott int-ből eldönti hogy ebből a tömbből melyik játékos számát kell visszaadni.
Itt a 3 legközelebbi játékos közül a legközelebb lévő számát adja vissza:
dl.dropbox.com/u/13871711/Kozel_vannak.jpg
szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3:
Itt 180nál van egy bedobás, igaz nem a csapattársnak sikerült, de legalább az irány jó volt.
dl.dropbox.com/u/13871711/tomeg_bedobas.rcg
Itt látszik hogy a játékosok jól gondolkoznak, a távolabb lévő játékosnak próbálják rúgni a labdát (ha nem kavar be egy kedves csapattárs)
dl.dropbox.com/u/13871711/A_7esnek_rugja.jpg
szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3
Itt van pl 160tól a 4es játékos, 1770nél a 7es, és 2490nél ismét a 4es. Csak itt még a labdába rúgásnál a távolság 0.9 volt, szóval nem mindig érik el, de azt azóta már javítottam.
dl.dropbox.com/u/13871711/201110232327-JoeFC_2-vs-MightyFC_1.rcg
/*Joe*/
public int tavhozEro(double tav) {
if(tav>0.1 && tav<3.0){return 10;} else
if(tav>3.0 && tav<5.0){return 25;} else
if(tav>5.0 && tav<10.0){return 40;} else
if(tav>10.0 && tav<20.0){return 60;} else
if(tav>20.0 && tav<30.0){return 65;} else
return 80;
}
/*Joe*/
javíts a public void passz() föggvényen (benne a vanKozeliTars(), vanTisztaTars() eljárásokon) 5/3 trófeáért:
Ezt teljesen átírtam, nekem a vanTisztaTars metódus már boolean-t ad vissza és eldönti egy játékosról hogy "tiszta" e. A vanKozeliTars metódus pedig berakja egy tömbbe az 5 legközelebb lévő játékos számát távolság szerinti sorrendben, és a függvény hívásakor átadott int-ből eldönti hogy ebből a tömbből melyik játékos számát kell visszaadni.
Itt a 3 legközelebbi játékos közül a legközelebb lévő számát adja vissza:
dl.dropbox.com/u/13871711/Kozel_vannak.jpg
szofisztikáld tovább a bedobást, hogy akkor is jól működjön, ha nagy a tolongás... 5/3:
Itt 180nál van egy bedobás, igaz nem a csapattársnak sikerült, de legalább az irány jó volt.
dl.dropbox.com/u/13871711/tomeg_bedobas.rcg
Itt látszik hogy a játékosok jól gondolkoznak, a távolabb lévő játékosnak próbálják rúgni a labdát (ha nem kavar be egy kedves csapattárs)
dl.dropbox.com/u/13871711/A_7esnek_rugja.jpg
szofisztikáld a kapura lövést, ha nem látja a másik kaput, nézzen körben és a kapu irányába rúgja a lasztit, ne a becsúszást hajtsa végre, amit még az első Arancsapattól "örökölt"... 5/3
Itt van pl 160tól a 4es játékos, 1770nél a 7es, és 2490nél ismét a 4es. Csak itt még a labdába rúgásnál a távolság 0.9 volt, szóval nem mindig érik el, de azt azóta már javítottam.
dl.dropbox.com/u/13871711/201110232327-JoeFC_2-vs-MightyFC_1.rcg
Joe89
2011.10.24 18:39:19
@Rankerz: Ja tényleg, jó h szóltál, az intervallumok egyik végén meg akartam engedni az egyenlőséget is, de úgy néz ki h az már lemaradt .. XD .. De am meg tényleg felesleges kétszer nézni .. de na azt már este írtam 11kor, akk már nem figyeltem ilyesmikre .. XD

RUSH: "Welcome aboard the Hammond, Eli. Yes, that is the planet Earth and yes, you are on a spaceship." SGU Stargate Universe http://www.imdb.com/title/tt1286039/
A laborra történő felkészülés mellé az alábbi muzsikát javasoljuk végtelenítve:…..
Joe89
2011.10.16 11:22:14
Ez a hatodik hét (labor és előadás) posztja. Fő - 5/6 trófeás - témája a saját csapatod bedobásának javítása oly módon, hogy a Marvellous Magyars FC szögletének mintájára az ágens az alábbi módon dob be:
odamegy a labdához
szétnéz és társhoz "dobja"
Úgyahogy sikerült összehoznom, csak kicsit még kezdetleges, mert egyszerre több játékos is odaszalad a labdához, ezért pakolgatnom kell őket állandóan és persze bedobásnál még nem veszi figyelembe hogy az ellenfél játékosai hol állnak.
Itt a 750-nél van egy bedobás ahol már kb látszik hogy keresi a társait (csak egy másik játékos kicsit bezavar)
dl.dropbox.com/u/13871711/201110161030-MarvellousFC_0-vs-JoeFC_0.rcg
Itt pedig már egészen szépen keresi a társát és elrúgja a jó irányba, csak az ellenfél játékosai útban vannak. (4550-nél)
dl.dropbox.com/u/13871711/201110161038-MarvellousFC_1-vs-JoeFC_0.rcg
odamegy a labdához
szétnéz és társhoz "dobja"
Úgyahogy sikerült összehoznom, csak kicsit még kezdetleges, mert egyszerre több játékos is odaszalad a labdához, ezért pakolgatnom kell őket állandóan és persze bedobásnál még nem veszi figyelembe hogy az ellenfél játékosai hol állnak.
Itt a 750-nél van egy bedobás ahol már kb látszik hogy keresi a társait (csak egy másik játékos kicsit bezavar)
dl.dropbox.com/u/13871711/201110161030-MarvellousFC_0-vs-JoeFC_0.rcg
Itt pedig már egészen szépen keresi a társát és elrúgja a jó irányba, csak az ellenfél játékosai útban vannak. (4550-nél)
dl.dropbox.com/u/13871711/201110161038-MarvellousFC_1-vs-JoeFC_0.rcg

„The 600 series had rubber skin. We spotted them easy. But these are new. They look human. Sweat, bad breath, everything. Very hard to spot.”T E R M I N A T O RA mai laboron már (informatikus majdnem**) olyan fejlett ágenseket készítünk, amik analógiái az idézet "Cyber…..
Joe89
2011.10.02 09:55:42
Joe89
2011.10.02 10:02:34

Ez a második hét (labor és előadás) posztja. Főleg focizni fogunk, de a labor elején, hasonlóan az első héthez, megismételjük a Prog1 második laborjának a feladatát, de most a megoldást ne C-ben, hanem Javában adjuk meg. Ehhez a Javát tanítok (1.12. példa - Titkosítás kizáró…..
Joe89
2011.09.20 13:58:50
Joe89
2011.09.20 15:09:51
Joe89
2011.09.20 22:10:59
6 trófeára válthatja az első három azt az Atan alapú programját, aminek minden játékosa a "játéktól" függetlenül oda-vissza vízszintesen mozog a mérkőzés során.
Itt van az RCL és az RCG:
dl.dropbox.com/u/13871711/oda_vissza.rar
A játékosok oda rendesen, vissza pedig hátrafelé futnak, és hamar elfáradnak. :P
Próbáltam megoldani hogy megforduljanak, aztán úgy fussanak vissza, de nem tudtam rávenni őket hogy 180 fokot forduljanak, először csak simán a turn metódussal próbálkoztam, aztán próbáltam valamilyen viszonyítási pontot találni, ami felé fordulhatnak, de sehogy sem akart összejönni. Remélem azért így is jó, bár igazából kíváncsi lennék hogy hogy lehetne megoldani ezt a feladatot "normálisan" ..
Itt van az RCL és az RCG:
dl.dropbox.com/u/13871711/oda_vissza.rar
A játékosok oda rendesen, vissza pedig hátrafelé futnak, és hamar elfáradnak. :P
Próbáltam megoldani hogy megforduljanak, aztán úgy fussanak vissza, de nem tudtam rávenni őket hogy 180 fokot forduljanak, először csak simán a turn metódussal próbálkoztam, aztán próbáltam valamilyen viszonyítási pontot találni, ami felé fordulhatnak, de sehogy sem akart összejönni. Remélem azért így is jó, bár igazából kíváncsi lennék hogy hogy lehetne megoldani ezt a feladatot "normálisan" ..

... és elérkezett: indul a félév! Ez itt az első hét (labor és előadás) posztja. Emlékezzünk, hogy a Java-t, mint platformot már bevezettük az elmúlt félév (prog1) során. Sőt kisebb Java programokkal is találkoztunk a C++ vs. Java összehasonlítások során, például a…..

A Mobil programozás című laborkurzus hallgatói egyértelműen a félév killer app-jának kiáltották ki Preg Arnold munkáját! De a "Nehogy már megint a mobilod nyomkodjon Téged!" skálája szerint is: 10 munkaóra + 2 * API (8) + 3 * játékélmény (10) = 56 ponttal simán…..
Joe89
2011.05.21 19:48:54

Mihály barátom kérésére megosztom itt is a prog1 beadandó tutorial-t amit írtam, használjátok egésssséggggel.dl.dropbox.com/u/13871711/Prog1%20beadand%C3%B3%20tutorial.docxItt a C fájl is, de ez a link a docx-ben is benne van szóval mind1:dl.dropbox.com/u/13871711/beadando.c(ui:…..

Íme a második hullám, de élvezd az elsőt is, még számos fraktálos, genomos, fehérjés és mindenféle 1-7 trófeás vad les itt is, a korábbi hullámban Rád! (Ha mást nem mondunk, akkor a szokásos "hegylakó szabály" van: csak egy maradhat, azaz az első vadászé a trófea.)…..
Joe89
2011.04.10 20:05:25
Végre elkészültem a BB(4) generátorral, és nagyon "Brute" ... Azért tartott ennyi ideig, mert azt hittem hogy valahol végtelen ciklusba futok, de rájöttem hogy csak végtelennek tűűűnő ciklusról van szó. Naaaagyon sokáig futott a progi. Próbáltam párhuzamosítani hogy gyorsabb legyen de nem volt hozzá elég időm/csokim. Szóval elindítottam és csináltam a dolgaimat máshol.
Itt van a kimeneti fájl:
dl.dropbox.com/u/13871711/BB4_kimenet.txt
A C progi szinte ugyan az mint a BB(3)-as amit beküldtem, csak kibővítettem 4-esre. De azért itt van:
dl.dropbox.com/u/13871711/bb4_2.c
Itt például az is más, hogy a temp_gepek tömb, amibe az eddig legtöbb egyest kiíró gépeket gyűjtöm, 100 elemű és ha az index túllépi a 100at akkor lenullázom. Tehát feltételezem hogy a keresett turinggépekből kevesebb mint 100 db van.
Itt van a kimeneti fájl:
dl.dropbox.com/u/13871711/BB4_kimenet.txt
A C progi szinte ugyan az mint a BB(3)-as amit beküldtem, csak kibővítettem 4-esre. De azért itt van:
dl.dropbox.com/u/13871711/bb4_2.c
Itt például az is más, hogy a temp_gepek tömb, amibe az eddig legtöbb egyest kiíró gépeket gyűjtöm, 100 elemű és ha az index túllépi a 100at akkor lenullázom. Tehát feltételezem hogy a keresett turinggépekből kevesebb mint 100 db van.
Joe89
2011.04.12 19:52:48
Összehoztam ezt is:
(ÉLES) Szorgos hódok: ellenőrizd (szimuláld le) a arxiv.org/abs/0908.4013 5/c ábráján látható gépet!
Igaz ez még nem a bináris verzió (dolgozom azon is, csak hogy meglegyen az is) de a kisbajnokság feltételeinek megfelel, szóval beküldöm, nehogy véletlenül vki más is beküldje, mielőtt kész vagyok ... :) :P
Itt van:
dl.dropbox.com/u/13871711/bb5.c
Ha ez így OK, akkor nekem is megvan az 50 pont ... :D
(ÉLES) Szorgos hódok: ellenőrizd (szimuláld le) a arxiv.org/abs/0908.4013 5/c ábráján látható gépet!
Igaz ez még nem a bináris verzió (dolgozom azon is, csak hogy meglegyen az is) de a kisbajnokság feltételeinek megfelel, szóval beküldöm, nehogy véletlenül vki más is beküldje, mielőtt kész vagyok ... :) :P
Itt van:
dl.dropbox.com/u/13871711/bb5.c
Ha ez így OK, akkor nekem is megvan az 50 pont ... :D
Joe89
2011.04.15 20:48:12
Megint összehoztam ezt:
(ÉLES) Szorgos hódok: ellenőrizd (szimuláld le) a arxiv.org/abs/0908.4013 5/c ábráján látható gépet!
Azt hittem az 5/c azt jelenti hogy az 5. oldalról a c gépet kell. Még csodálkoztam is, hogy nem is olyan durva az a turinggép.
Most azt szimuláltam le, ami a 7. oldalon a c ... remélem arra gondolt tanárúr. Ez 4097 egyest tud kiírni 70.740.809 lépésből.
Itt a progi:
dl.dropbox.com/u/13871711/bb5_binaris.c
Ez már full binárisan megy, nagyon büszke vagyok rá ... XD
Itt a kimenet is: (bár nekem hamar lefutott)
dl.dropbox.com/u/13871711/bb5_kimenet.txt
Ha ez sem az a turinggép amire tanárúr gondolt, akkor sincs semmi gond, mert egy pillanat alatt át lehet írni a progit. (Jól van megírva ... :D)
(ÉLES) Szorgos hódok: ellenőrizd (szimuláld le) a arxiv.org/abs/0908.4013 5/c ábráján látható gépet!
Azt hittem az 5/c azt jelenti hogy az 5. oldalról a c gépet kell. Még csodálkoztam is, hogy nem is olyan durva az a turinggép.
Most azt szimuláltam le, ami a 7. oldalon a c ... remélem arra gondolt tanárúr. Ez 4097 egyest tud kiírni 70.740.809 lépésből.
Itt a progi:
dl.dropbox.com/u/13871711/bb5_binaris.c
Ez már full binárisan megy, nagyon büszke vagyok rá ... XD
Itt a kimenet is: (bár nekem hamar lefutott)
dl.dropbox.com/u/13871711/bb5_kimenet.txt
Ha ez sem az a turinggép amire tanárúr gondolt, akkor sincs semmi gond, mert egy pillanat alatt át lehet írni a progit. (Jól van megírva ... :D)
Programozó Páternoszter
Tán csodállak, ámde nem értelek, de képzetem hegyvölgyedet bejárja*
2011.02.26 19:09:00

*: Petőfi Sándor: Az Alföld című verséből ferdítve, Mit nekem te zordon Kárpátoknak Fenyvesekkel vadregényes tája! Tán csodállak, ámde nem szeretlek, S képzetem hegyvölgyedet nem járja. Fogalmam nincs mik a fraktálok. Ködösíteni persze tudok: kompakt halmazok, azaz minden…..
Joe89
2011.03.22 16:46:10
6 kisbajnokságos feladatok:
(ÉLES) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz grafikusan (off vagy on)line ábrázolja a halmazon az iterációkat! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
Ha ez azt jelenti, h lehessen változtatni az iterációsHatárt, akkor összehoztam ... :)
'N' betűvel megkétszerezi, 'K' betűvel megfelezi az iterációs határt ...
Itt a progi:
dl.dropbox.com/u/13871711/fraktal_Joe89.tar.gz
itt a képernyőkép:
dl.dropbox.com/u/13871711/frakhatar.png
Azt még nem csináltam meg, hogy egyszerre csak egy számítás futhasson, és valamiért a határ csökkentésénél néha kilép, de ha egyszer nagyon sok szabadidőm lesz, akkor majd kijavítom ... :)
(ÉLES) Mandelbrot halmaz: a 4. előadás Qt-s példáját fejleszd tovább a Javát tanítok példájának megfelelően, azaz grafikusan (off vagy on)line ábrázolja a halmazon az iterációkat! (Az elsőé a trófea, jöhet a linkelt poszt kommentjében is.)
Ha ez azt jelenti, h lehessen változtatni az iterációsHatárt, akkor összehoztam ... :)
'N' betűvel megkétszerezi, 'K' betűvel megfelezi az iterációs határt ...
Itt a progi:
dl.dropbox.com/u/13871711/fraktal_Joe89.tar.gz
itt a képernyőkép:
dl.dropbox.com/u/13871711/frakhatar.png
Azt még nem csináltam meg, hogy egyszerre csak egy számítás futhasson, és valamiért a határ csökkentésénél néha kilép, de ha egyszer nagyon sok szabadidőm lesz, akkor majd kijavítom ... :)

Mivel jó néhányan ráéreztek a dolog ízére, íme ide gyűjtünk majd néhány további kisbajnokságot. (Itt a kettőnél nagyobb egyenlőt érő kisbajnokságok programjait személyesen kell bemutatni és megvédeni, kivéve, ha jelezzük, hogy adott poszt kommentjeként is beküldhető.) 7…..
Joe89
2011.03.10 13:46:14
Joe89
2011.03.10 13:52:28
Itt a progi, remélem így jó, képernyőképet inkább nem csinálok, mert ebben az esetben nincs értelme ...
dl.dropbox.com/u/13871711/gameoflife_Joe89.tar.gz
ui.: Egyébként a + és a - gombokkal lehet gyorsítani ill. lassítani a program futását ...
dl.dropbox.com/u/13871711/gameoflife_Joe89.tar.gz
ui.: Egyébként a + és a - gombokkal lehet gyorsítani ill. lassítani a program futását ...
Joe89
2011.03.10 14:46:03
@nb: Igen, gondoltam h lenne elegánsabb megoldás is, de igazából még most kezdek ismerkedni a Qt-vel, meg még az objektumorientált programozásban sem tiszta minden, de majd utána olvasok a dolgoknak ...
Ui: Egyébként beteg is vagyok, szóval most inkább fekszek mint programozok, de mivel már beküldték a setjtér nagyítós kisbajnokságot, úgy gondoltam h jobb ha minél előbb megcsinálom ezt, nehogy elvigye vki előttem ...
Ui: Egyébként beteg is vagyok, szóval most inkább fekszek mint programozok, de mivel már beküldték a setjtér nagyítós kisbajnokságot, úgy gondoltam h jobb ha minél előbb megcsinálom ezt, nehogy elvigye vki előttem ...

Mit fegyvert? Siklóágyút!
Korábbi posztunkban már bemutattuk, hogy 1975-ben Benoit Mandelbrot milyen különleges iterációs lényre bukkant a komplex számsíkon az origó környékén. Néhány évvel korábban John Horton Conway konstruált a neumanni értelemben vett önreprodukáló…..
Joe89
2011.03.05 20:35:55
Megcsináltam ezt:
(ÉLES) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan továbbfejlesztését, melyben további élőlényeket (pl.: lightweight spaceship) próbál ki a sejttérben.
Csináltam egy képernyőképet de nem igazán látszik rajta h milyen lett:
dl.dropbox.com/u/13871711/sejt.png
Úgy oldottam meg hogy beírtam a sikloKilovo részbe a kiszínezett négyzetek helyett ezt:
// Sejt 1
racs[y+ 0][x+ 0] = ELO;
racs[y+ 0][x+ 3] = ELO;
racs[y+ 1][x+ 4] = ELO;
racs[y+ 2][x+ 0] = ELO;
racs[y+ 2][x+ 4] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 1] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 2] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 3] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 4] = ELO;
Tehát gyakorlatilag csak beszíneztem a szükséges négyzeteket ...
Kerestem más élőlényeket is, de nem igazán találtam olyat amit szívesen ábrázoltam volna ... :P
Pl ezt: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Conways_game_of_life_breeder_animation.gif
(ÉLES) Aki először bemutatja kommentben az életjáték olyan továbbfejlesztését, melyben további élőlényeket (pl.: lightweight spaceship) próbál ki a sejttérben.
Csináltam egy képernyőképet de nem igazán látszik rajta h milyen lett:
dl.dropbox.com/u/13871711/sejt.png
Úgy oldottam meg hogy beírtam a sikloKilovo részbe a kiszínezett négyzetek helyett ezt:
// Sejt 1
racs[y+ 0][x+ 0] = ELO;
racs[y+ 0][x+ 3] = ELO;
racs[y+ 1][x+ 4] = ELO;
racs[y+ 2][x+ 0] = ELO;
racs[y+ 2][x+ 4] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 1] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 2] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 3] = ELO;
racs[y+ 3][x+ 4] = ELO;
Tehát gyakorlatilag csak beszíneztem a szükséges négyzeteket ...
Kerestem más élőlényeket is, de nem igazán találtam olyat amit szívesen ábrázoltam volna ... :P
Pl ezt: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e6/Conways_game_of_life_breeder_animation.gif

man compress: DESCRIPTION The compress utility shall attempt to reduce the size of the named files by using adaptive Lempel-Ziv coding algorithm. Note: Lempel-Ziv is US Patent 4464650, issued to…..
Joe89
2011.02.27 11:23:41

Ebben a rövid posztban az opcionális (egyben egyetemi jegymegajánló) feladat hozzávalóinak használatát villantjuk fel. A szükséges szoftverek telepítéséről a FerSML blog több posztjában olvashatsz: http://fersml.blog.hu/2010/12/28/a_robotfocitika_harom_torvenye…..
Joe89
2011.02.18 18:25:41
@nb: Sikerült feltelepítenem nekem is, megy a szerver és a pálya is, a két csapat is megvan, de Ubuntu 10.10 van a gépemen, és nekem is előjött ez a bizonyos "játékosok beragadnak középen egy vonalon" probléma ... Erre esetleg van már valami megoldás, vagy az a legegyszerűbb, ha telepítek egy Fedora-t és az alatt futtatom???
Joe89
2011.02.22 18:29:42
@nb: El tudtam indítani Fedora 14-en a szervert, pályát, csapatokat, de amikor elindítom a játékot, előjön az a hiba ami az Ubuntunál is, hogy a játékosok beugranak középre egy vonalra .... Most akkor én csináltam valamit rosszul??? Vagy a Fedora 14 sem jó??? Mit lehet ilyenkor tenni???
Joe89
2011.02.22 18:45:04
@nb: Igen, ebben a sorrendben ... A másik csapatnak a Helios-t akartam berakni, de valamiért nem engedte, szóval letöltöttem egy másik csapatot az opuci-2D-t, és ahoz tartozott egy libscrc-opuci lib is, amit szintén feltelepítettem, akkor valószínűleg ez a gond, újratelepítek mindent a megfelelő sorrendben, és kipróbálom úgy is ...

Laborvezetőknek A február 21-i héten az első előadás laborkártyáit kérdezzük végig a hallgatóktól szerdáig, szerda után (miután lement a fizikai előadáson) a másodikét! Ha a laborvezető jónak, szükségesnek tartja, korábbi (az első előadásbeli) kártyákat is vigyen be az…..
Joe89
2011.02.21 20:04:13
A kedd 8 csoport kulcsa és titkos szövege:
Kulcs: [12121214]
Tiszta szoveg: [A GNU nem public domain. BÁRKI módosíthatja és terjesztheti a GNU-t, DE SENKI SEM TILTHATJA
MEG A TOVÁBBI TERJESZTÉST. Azaz szabadalmaztatott módosítások nem készülhetnek. Biztos
akarok lenni abban, hogy a GNU összes verziója szabadon felhasználható marad.
Richard Stallman
A GNU-kiáltvány
www.gnu.hu/gnu-kialtvany.html
Kulcs: [12121214]
Tiszta szoveg: [A GNU nem public domain. BÁRKI módosíthatja és terjesztheti a GNU-t, DE SENKI SEM TILTHATJA
MEG A TOVÁBBI TERJESZTÉST. Azaz szabadalmaztatott módosítások nem készülhetnek. Biztos
akarok lenni abban, hogy a GNU összes verziója szabadon felhasználható marad.
Richard Stallman
A GNU-kiáltvány
www.gnu.hu/gnu-kialtvany.html
Joe89
2011.02.21 20:36:48
@nb: Igen, a kedd reggeli csoportban vagyok.
A "másik trófea" is érdekes lehet, igazából már ennek a programnak az írása (másolása ... :P) közben is gondolkoztam rajta, hogy hogyan lehetne még jobban optimalizálni a tiszta_lehet() függvényt, volt is pár ötletem, vagyis inkább "ötlet-kezdeményem", de szerintem ha gondolkoznék rajta egy kicsit, lehet hogy tudnék javítani a függvény szitáján ...
A "másik trófea" is érdekes lehet, igazából már ennek a programnak az írása (másolása ... :P) közben is gondolkoztam rajta, hogy hogyan lehetne még jobban optimalizálni a tiszta_lehet() függvényt, volt is pár ötletem, vagyis inkább "ötlet-kezdeményem", de szerintem ha gondolkoznék rajta egy kicsit, lehet hogy tudnék javítani a függvény szitáján ...
Programozó Páternoszter
Elsőre Neo is az aszfalt alá esett, avagy emlékek az első BASIC programokról
2011.02.11 20:38:00

A középiskolában egy igazán remek pedagógus-hacker tanár (Fűrész István Tanár Úr) tanított nekem programozást a Balassi Bálint Gimnáziumban, Balassagyarmaton. A harmadik és negyedik évben számítástechnika tantárgynév alatt, amiből végül 1990-ben érettségiztem is. Akkoriban…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem tudom hogy él e még a feladat, már korábban is meg akartam csinálni csak inkább edzés-t tartottam a Rozsdas-nak .. :)
Szóval ha minden igaz, összehoztam:
dl.dropbox.com/u/13871711/XML_AltTab.jpg
Megadom az AT adatait az XML fájlban, majd az xslt legenerálja a html-t, ami az előre megadott css stíluslapot használja.
Külön felhívnám a figyelmet a színekre, mert próbáltam a csapatokhoz illő színeket választani. (Csontdaráló "csont" színű, mandarin sárga-zöld, .. stb) .. :)