Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mohawk

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Vezessük rá őket arra, hogy autóst csak akkor állítsanak meg, ha annak valódi oka van. A fennmaradó időben eredjenek a tulajdon elleni szabálysértések elkövetői után. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mohawk 2012.05.09 13:05:03
@Na mi újság, Wágner úr?: "Szerintem igenis a rendőr tartson be minden szabályt. A rendőr viselkedése legyen a mérce. Neki kellene lennie a mintának a jogkövető és felelős magatartásra."

Ez így van, és aki ezt vitatja, az emigráljon Szomáliába.
Mohawk 2012.05.09 13:13:14
@prérikutya: Ecsém... a jobb hátsó fék (dobfék) a megengedett nem emlékszem mennyi százalék helyett 8%-al nagyobbat ingadozott (ütött), illetve ugyanitt nem fogott a kézifék, annyit mint a másik oldalon. Ha ezzel te kinyírsz bárkit bármilyen fékezés közben, fiam, akkor inkább a jogsidat vegyék el mint a kocsid forgalmiját.

Ítélkezés, mielőtt tudnád a részleteket...
Mohawk 2012.05.09 14:59:57
@prérikutya: Egy NKH ellenőrzésen (mert ugye a műszaki vizsga is az) akkor is megbukik, ha van egy 1cm átmérőjű lyuk a sárvédőn, illetve akkor is, ha a jármű esztétikailag nem megfelelő, de motorhiba esetén is (emisszió kontroll). És egy lyukas sárvédő/alváz nem okoz balesetet... (ahogy a rögzítőfék differenciált fékereje, illetve a határértéket meghaladó károsanyag kibocsájtás sem)

Valahol meg kell húzni a határt, de nem magyarázom neked, csak a hiba súlyosságára való tekintettel annyit közlök, hogy jogosan visszakaptam a forgalmit azonnal, tovább használhattam a járművet(értsd mutyi nélkül, az azonnal kiadott hivatalos határozatban leírva, a mérési eredményeket mellékelve), és egy hónap múlva be kellett mutatnom egy vizsgán, hogy már jó a fék. A kocsit nem tiltották ki a forgalomból utána sem, mert nem volt balesetveszélyes. Érted már? Ejnye, bejnye, értetlen. Bukta volt, ahogy írtam, de nem balesetveszély miatt.
Ötvenezer forintos pénzbírságot és öt büntető pont levonást szabott ki a rendőrség arra az autósra, aki januárban a VII. kerületben nagy sebességgel kis híján elcsapott egy kerékpárost. Az esetet a bringás fejkamerája rögzítette, így volt bizonyíték is: a sofőr…..
Mohawk 2012.05.01 23:30:58
@Perillustris: Igazság bajnoka. Pont annyiszor mint te bármiért. De ha utána tegyük fel átmegy pár piroson, ahogy Pestön ugye szokás, akkor morálisan megkérdőjelezhető a feljelentés. MORÁLIS alapon, ismétlem. (Bár tudom, hogy ennek van a legkisebb jelentősége)

Mindamellett megkövetem Sajátzsíron-t, mert a videói tetszenek, és azok alapján egy korrekt bringást gyanúsítottam meg.
Mohawk 2012.05.01 23:48:56
@Perillustris: Így van. Éppen ezért hangsúlyoztam a MORÁLIS szót, kétszer is.
Mohawk 2012.05.01 23:55:38
@bonafide: "A nagy testvér figyel" ? Hát igen...
Tény, hogy a szabályok őket védik, a karosszéria viszont az autóst. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mohawk 2012.02.22 22:17:35
@jelentéktelen alak: Félreértés ne essék. Ha gyalogos vagyok, könyörtelenül kisajtolom az elsőbbségem, ha autós, akkor is. Nyilván ezt úgy, hogy lehetőség szerint anyagi kár ne essék, sérülés meg végképp. Csupán arra akartam célozni, hogy annyira evidens a gyalogos elsőbbsége zebrán, mint a jobbkéz-szabály. Ha vakon hiszek mindkettőben, baj van. Ne várjuk el azt, hogy minden zebrán úgy hajtson át az autós, mintha bármelyik pillanatban kiszaladna egy kisgyerek elé, mert az kivitelezhetetlen.

Én gyalogosan igenis megállok a zebránál ha át akarok menni, egy pillanatra felmérem a helyzetet és úgy megyek át. Ha nagy a forgalom, és a taplók nem akarnak átengedni lelépek, és határozottan araszolok előre, pillanatokon belül megszeppen a böszme X5 is a zebrán lévő gyalogostól. Határozottnak kell lenni, és figyelni kell.

Autóban ülve ugyanez az elvárásom, egyértelműen jelezze a gyalogos a szándékát és istenemre kérem, adja meg az esélyt az autósnak, hogy megadhassa az elsőbbséget, ne szaladjunk ki ész nélkül elé. Tolókocsiban ülve nem olyan jó érzés elkölteni a kártérítési pénzt.

Azt mondom mindenkinek igaza van, a zebrán a gyalogosé az elsőbbség, de csak ésszel, ne várjuk el azt az autósoktól, hogy minden zebrán sétatempóban guruljanak át.
Mohawk 2012.02.22 22:38:45
@Perillustris: Ez így is van. És szerintem sehol sem állítottam ennek ellenkezőjét. Sehol. De a tény az tény marad. A közlekedés veszélyes üzem, ezért mindenkinek a legnagyobb körültekintéssel kell lennie. Mindenkinek. És ebben a kategóriában van az az autós is, aki látja a "többiek" egy képviselőjét, és őrá még jobban figyeljen.

Persze sokan nem teszik, ahogy sok gyalogos átrohan a Körúton a legnagyobb forgalom közepette, vagy a motoros, aki kerekezés közben esik be egy tömött buszmegállóba, esetleg a bringás aki a piroson áthajtva vágódik bele egy csoport nyugdíjasba a zebrán. Van hova fejlődni, sok a bunkó, de szerintem javulunk és ez jó.
Mohawk 2012.02.22 22:46:04
@jelentéktelen alak:

Ez tipikusan olyan helyzet, mint amire utalni próbáltam. Erre nem tudsz felkészülni, csak ha olyan sebességet tartasz minden szóba jöhető zebrán (figyelembe véve az összes jellegzetességét az átkelő környékének), hogy gyakorlatilag nulla féktávon meg tudj állni. Ez teljesen fölösleges lassítása lenne a sokszor amúgy is katasztrofális forgalomnak.

Nagyon jó példa volt ez erre.
A globális felmelegedés ellen vívott harc első áldozatai átfagyott végtagjaink lehetnek. Sapka,kesztyű, jégeralsó! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Mohawk 2011.12.28 20:24:11
@PSD: Hm. Meggyőző érvek. Attól még továbbra sem láttam semmi olyan tanulmányt, kutatást ami ezt megalapozná, amiért a "tapló-tanítóbácsi" egyest adhatna... Én legalább vettem a fáradtságot, és egy idegesítő félhülye naiv trollnak is felfedtem a forrást. Ez a forrás továbbra is ÉLŐ fizikai törvényekre hivatkozik. Mindenesetre bátran bízzál vakon mindenben, oszt legyél boldog vele. Csak ne találkozz szcientológusokkal :) Ja, és van német márkám olcsón eladó, ha érdekel... ;)

u.i.: Szerintem a LOL, ROFLMAO és társaik nem a felsőbbrendű lények, sokkal inkább valami lemaradott kockafejű arcok látszatát kelti.
u.i. 2: Fáradtságot se vegyél még egy üzenetben hülyeségeket ugatni, majd ha értelmesen hozzá tudsz szólni a témához, beszélgethetünk. Hogy szoktad mondani? "Linked van, vagy bemondásra elhiggyem?"
Mohawk 2011.12.29 00:02:40
@PSD: Kisfiam, ez továbbra is egy veszett kutya ugatása... Nyilván totálisan nagy marha vagy a témához, így még egy kamu linket sem tudsz bedobni, nemhogy egy hiteleset. Még mindig nem értem, mivel látod alátámasztottnak a te álláspontodat, nyilván tökéletes kifogás lehetne az, hogy nem veszed a fáradtságot, de én úgy látom, hogy semmit sem tudsz felmutatni, sőt! A legjobb érved, hogy a könyv, amit felhoztam az "tüzelőnek való firkálmány", amiről nyilván nem tudod, hogy a mai mérnöki szakkönyvek alapját képezi. De honnan is tudhatná, egy hozzád hasonló kontár, hiszen nyilván ebben a szakirányban sosem tanultál, ez látszik...

Igazából számomra most váltál nevetségessé, én hülye azt hittem itt valami vita bontakozik ki, erre tessék: egy impotens majom próbál belém állni a trollkodásával. Csak sajnálni tudom a szánalmas kis fajtádat, hogy neked erre áll föl a pöcörőd, hogy itt úgy beszélsz az emberekkel mint a kutyáddal, bár a fajtád maximum kínozza őket.
Mohawk 2011.12.30 13:42:13
@PSD: Egyre nevetségesebb vagy, sőt, szórakoztató! :) Tudod találtam egy nagyon jó videót rólad: www.youtube.com/watch?v=cnBRLaLiW4M&feature=related
Belsőség Köszi, gyökér! 2011.12.16 18:18:00
Ma egy kicsit később értem be a szerkesztőségbe a megszokottnál. Jó mentségem volt: Károly kutyámmal állatorvosnál voltam, ami nincs is annyira messze a lakásunktól és a szerkesztőségtől, de annyira éppen, hogy autóval kelljen menni. Szinte végig a szentendrei úton. Az idő…..
Mohawk 2011.12.16 23:09:47
@NagyTomi: Igen. Ebben az országban minden ilyen módon parkolónak a vajúdó feleségét kellett fölszednie a tescoban, vagy inzulinért kellett berohannia a Jeans Clubba. Nyilván jogtalanul ítélkeznek, mert az ilyen parkolások 99%-a ilyen okkal történik és nem bunkóságból.

Öcsém, köszi Tomi, felvilágosultam.
Mohawk 2011.12.16 23:22:11
@Csumpi Hálidéj: Ez tetszik :) Be is teszek néhány téglát reggel a kocsiba.
Mohawk 2011.12.16 23:32:42
@Phőnök: A pesti szónak odalenn ugyanilyen pejoratív értelme van odalenn is, nehogy azt hidd. A vidéki rokonoktól hányszor hallottam pl. hasonló parkolásoknál azt, hogy "na, itt is egy pesti". Mindamellett ennyi erővel fennakadhatunk a szőkéken, rendőrökön, zsidókon, cigányokon, politikusokon, stb hisz ezek ugyancsak negatív jelzőként is megjelennek.
A biciklizés hamarosan annyira elterjedt lesz Budapesten, hogy a városvezetőknek és az infrastruktúra tervezőinek ugyanolyan komolyan kell foglalkozni a témával, mint az autós közlekedéssel. Erre szeretné felhívni a figyelmet a szeptember 22-i kerékpáros felvonulás, amelynek csak a…..
Mohawk 2011.09.22 11:54:55
Mint autós beszélek. Sok a bunkó a városban mindkét oldalon és sok a szabályszegés, ez tény. A minap benn a városban álltam a pirosnál a sor elején (Hungária-Üllői kereszteződés Határ út felől, Hungáriára kanyarodó sáv) , amikor annak rendje és módja szerint jött a bringás, szépen átment a piroson (3x3 sáv, balra kanyarodás, aki nem ismerné), rákanyarodott ügyeskedve a Hungáriára. Lámpaváltás után bearaszoltam mellé, és kérdőre vontam, hogy ugyan a KRESZ csak a gyalogosokra és az autósokra vonatkozik-e (nem anyázva, nem káromkodva, erélyesen de a modort megtartva), amire az volt a válasza, hogy beleütött egyet a tükrömbe... Szerencsére előre-hátra csuklós a tükör, így nem tört le. Ez bennem semmilyen szimpátiát nem vált ki a bringásokkal szemben, ahogy az sem, hogy tízből hét simán átmegy BÁRMILYEN kereszteződésben a piroson, illetve ha megállok hogy kiengedjek egy autóst, megelőz és még ő anyázik, hogy az épp kiforduló nem figyel rá. Ugyanebben a kereszteződésben nem egyszer jött ugyanebben a sávban SZEMBE velem a piroson át a bringás, egyszerre megszegve (megszegve? nyilvánosan meghágva) vagy 4-5 súlyos KRESZ paragrafust. Én nem mondom, sok a bunkó autós, és sok aki megszeg itt ott több kevesebb szabályt, de istenem... Az a bajom, hogy a bringa nem azonosítható, mint az autó, és ezzel visszaéltek a legtöbben, NAGYON durván. A hozzám hasonló autósok ezért nem tudnak szimpatizálni a bringásokkal, és utáljuk pont annyira a felvonulásotokat mint bármelyik politikai pártét, mert a nagy duma az van, kultúra meg nuku. És pont ezekért sz*patja a jónépet a rendőrség a felvonulásokon. LEGMÉLYEBB tiszteletem a kivételeké!!!
Mohawk 2011.09.22 12:34:24
@közösperonos átszállás:

"te meg rádudáltál, szóval egál."

Tehát a duda = egy *va anyád illetve a forgalom akadályozása. Ezt észben tartom, mindamellett figyelmedbe ajánlom újfent:

"c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
Minden különösebb kommentár nélkül szúrnám be nektek Magpet három perces filmjét. ..
Mohawk 2011.02.14 00:22:08
@Perillustris: Te engem nagyon félreértesz, barátom. Azt hiszed, hogy az autósok igazát védem, és a bringások ellen vagyok. Mint ma már leírtam egyszer, nem így van. A parasztokat utálom, legyenek bármilyen vázon, dobozban, cipőben. Nem az autósok igazát fújom, csak véleményem szerint túl nagy szerepet kap a bicajosok áldozati szerepe, mint kellene. Én egy darab ember vagyok, viszonylag keveset (sokakhoz képest), napi 75-80km-t járok, és csak egy viszonylatban munkába. De két év alatt tucatnyi alkalommal láttam autómeghúzós-eltekerést, és nem egyszer pirosnál-áttekerős elspurizást. A parasztnak is volt (valószínűleg) kötelezője, aki a bevásárlóközpontnál letörte a piros autójával a tükrömet, mégis elhúzott... Erről ennyit. Továbbra is mutogatsz a másik oldalra, hogy mi szarunk a szabályokra, de autós pályafutásom alatt egyszer sem, ismétlem EGYSZER SEM volt olyan eset, hogy egy rosszul kivilágított, közúton haladó autóba majdnem belementem. Bringásba naponta többször is majdnem, Pl. a mai napon is. Felőlem azt védesz akit és amit akarsz, de az ilyen erőlködés úgyis kint derül ki. Mert amit ÉN tapasztalok NAPONTA, az azzal nem fog megváltozni, hogy te mit tapasztalsz. És ÉN azt látom, hogy a bringások, "az út nagy mártírjai" pont annyira köpnek a szabályokra és saját védelmükre, mint a sátáni autósok. És hiába mutogatsz nekem arra, hogy az autósok milyen világítási hiányosságokkal küzdenek, olyat még nem hallottam, hogy egy bicajos belement egy haladó autóba, mert nem látta a sötétben. Max. ha kotta részeg volt. De igazából nagyon nincs kedvem ezen vitázni, menj át te is meg a barátaid is a piroson, ne tegyetek föl lámpát, csináljatok amit akartok, de ha ez így megy tovább, én is nagy ívben fogok sz*rni a bringásokra. A nagy nyugaton, ahol szerintetek minden olyan rohadt jól működik, egy rohadt bringást sem láttam átmenni a piroson. Miért? Mert ott van tisztelete a törvénynek, amire ti is ugyanannyira köptök mint az autósok (akiket ismétlem, nem védek) és pontosan ezért nincs tekintélyetek a többi közlekedő előtt. Járjatok élen a példamutatásban, utána jártassátok a szátokat. Mert a tiszteletet csak példamutatással éritek el barátom, nem visongással mint a majmok. És igen, mindenre van autós ellenpélda, erre én is utaltam többször, ennek ellenére mindig felhoztál valamit, de ettől még nem lesz biztonságosabb az út. A problémákról lehet beszélni, meg üvölteni őket, de változást csak példával érsz el. Azonban én sokszor csak ellenpéldát látok... Amíg a "bringás mundér" sáros, bizony hiába vered a melled, ugyanolyan vagy mint a nagy sátán, az autós. Egy fillérrel se több, csak hamarabb meghalsz.
Mohawk 2011.02.14 00:34:38
@Perillustris: Te továbbra is be vagy szűkülve az autókkal való összehasonlítás körébe. De vonatkoztassunk el a százalékoktól, és tekintsünk az ismert számra, ami 1 761 esetet jelent, nyilván ez hamis, ennél több. De csak ezt a számot ismerve napi közel 5 bringások okozta balesetet jelent. Ha ezt összehasonlítod a motorkerékpárokéval, ahol a védelem majdnem akkora szintű mint nálatok, még így is soknak tűnik. De legyen ez hamis, nagyon gonosz ember kreálta szám, felezd el. Még az is 2,5 eset naponta. De legyen kettő, hogy megnyugodj. Szerintem az is sok, ismerve hogy a bringások nagyságrendekkel kevesebben vannak mint az autósok, még kevesebb megtett km-el. Tegyük fel, hogy feleannyi mint a közúti autók által megtett összes kilométernek, akkor bizony sokat ront a biztonság helyzetén. És talán aláírod, hogy jóval kevesebbet tesznek meg a bringák mint az autók, kevesebb mint a felét.